ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
24.05.2004 | N 380 |
---|
Про затвердження Положення про профiлактику
правопорушень, пов'язаних iз здiйсненням
службової дiяльностi працiвниками митної служби
України
Зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 13 липня 2004 р. за N 875/9474 |
Ураховуючи положення
Нацiональної програми боротьби з корупцiєю,
затвердженої Указом Президента України вiд 10.04.97
N 319, Концепцiї боротьби з корупцiєю на 1998 - 2005
роки, затвердженої Указом Президента України вiд
24.04.98 N 367, та вiдповiдно до пункту 11 рiшення
колегiї Державної митної служби України,
уведеного в дiю наказом Державної митної служби
України вiд 09.02.2004 N 89 "Про введення в дiю
рiшення колегiї Державної митної служби України
вiд 05.02.2004", а також з метою проведення
профiлактики правопорушень, пов'язаних iз
здiйсненням службової дiяльностi працiвниками
митної служби України, наказую:
1. Затвердити Положення про профiлактику правопорушень, пов'язаних iз здiйсненням службової дiяльностi працiвниками митної служби України (далi - профiлактика правопорушень), що додається.
2. Начальникам структурних пiдроздiлiв Державної митної служби України, начальникам митних органiв, спецiалiзованих митних установ та органiзацiй забезпечити неухильне виконання вимог цього Положення.
3. Начальникам структурних пiдроздiлiв Державної митної служби України при проведеннi комплексних перевiрок дiяльностi митних органiв вивчати стан та органiзацiю проведення профiлактики правопорушень.
4. Установити, що керiвники митних органiв, спецiалiзованих митних установ i органiзацiй несуть персональну вiдповiдальнiсть за стан профiлактичної роботи серед особового складу.
5. Департаменту правового забезпечення (Очич Ю.М.) i Департаменту кадрового забезпечення та роботи з персоналом (Буричко З.О.) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацiю до Мiнiстерства юстицiї України.
6. Установити, що цей наказ набирає чинностi з дня його офiцiйного опублiкування.
7. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Голови Служби Педешка А.I.
Голова Служби | М.М.Каленський |
ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Державної митної служби України 24.05.2004 N 380 |
|
Зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 13 липня 2004 р. за N 875/9474 |
ПОЛОЖЕННЯ
про профiлактику правопорушень, пов'язаних iз
здiйсненням службової дiяльностi працiвниками
митної служби України
1. Загальнi положення
1.1. Це Положення, розроблене вiдповiдно до пункту 11 рiшення колегiї Державної митної служби України, уведеного в дiю наказом Державної митної служби України вiд 09.02.2004 N 89 з метою проведення профiлактики правопорушень, пов'язаних iз здiйсненням службової дiяльностi працiвниками митної служби України, визначає правовi засади, завдання, види й порядок ведення профiлактичної роботи в митнiй службi України.
1.2. Пiд профiлактикою правопорушень у митнiй службi України розумiють здiйснення системи органiзацiйних, правових i виховних заходiв, спрямованих на попередження й усунення причин i умов, що сприяють учиненню працiвниками митної служби України протиправних дiй, пов'язаних iз здiйсненням їх службової дiяльностi.
1.3. Завданням профiлактики правопорушень є:
попередження та усунення причин i умов, що сприяють правопорушенням з боку працiвникiв митної служби, а також протиправним дiям стосовно них або об'єктiв митної iнфраструктури;
запобiгання вчиненню працiвниками митної служби пiд час виконання ними своїх службових обов'язкiв правопорушень чи дiй, що можуть призвести до скоєння злочинiв;
запобiгання передумовам витоку з митних органiв, спецiалiзованих митних установ i органiзацiй iнформацiї з обмеженим доступом або вiдомостей, що становлять державну таємницю;
проведення контрольних заходiв з метою створення безпечних умов функцiонування об'єктiв митної iнфраструктури.
1.4. Об'єктом профiлактики правопорушень у митнiй службi є:
працiвники митної служби, якi при здiйсненнi службових обов'язкiв своїми дiями або бездiяльнiстю вчиняють правопорушення, що не мiстять ознак злочину;
передумови та обставини, що можуть призвести до негативних явищ пiд час здiйснення службової дiяльностi працiвниками митної служби або функцiонування об'єктiв митної iнфраструктури.
2. Структурнi пiдроздiли та посадовi особи, уповноваженi для здiйснення профiлактики правопорушень у митнiй службi України
Профiлактику правопорушень у митнiй службi України здiйснюють:
Управлiння внутрiшньої безпеки та Управлiння кадрiв Департаменту кадрового забезпечення та роботи з персоналом Державної митної служби України;
пiдроздiли внутрiшньої безпеки та пiдроздiли по роботi з особовим складом митних органiв, спецiалiзованих митних установ i органiзацiй;
керiвники та начальники iнших структурних пiдроздiлiв Держмитслужби України, митних органiв, спецiалiзованих митних установ i органiзацiй в межах своєї компетенцiї.
3. Види, методи й форми профiлактики правопорушень у митнiй службi України
3.1. Профiлактика правопорушень у митнiй службi України здiйснюється у загальному та iндивiдуальному видах.
3.1.1. Загальною профiлактикою правопорушення є комплекс заходiв правового й виховного характеру, спрямованих на усунення причин i умов, що сприяють учиненню правопорушень, пов'язаних iз здiйсненням службової дiяльностi працiвниками митної служби України.
Загальна профiлактика правопорушення здiйснюється у формах:
iнформування органiв державної влади, заiнтересованих мiнiстерств та iнших органiв виконавчої влади про наявнi обставини, що можуть сприяти вчиненню злочинiв, пов'язаних iз здiйсненням службової дiяльностi працiвниками митної служби України, для вжиття заходiв щодо усунення цих обставин;
висвiтлення в засобах масової iнформацiї положень митного законодавства та його змiн з метою полiпшення правової обiзнаностi населення з питань органiзацiї i здiйснення митної справи в Українi, попередження фактiв правопорушень у цiй сферi;
iнформування особового складу митної служби щодо вiдповiдальностi за службовi злочини, корупцiйнi дiяння, порушення спецiальних обмежень, установлених для державних службовцiв, а також про стан дотримання законностi в митних органах, спецiалiзованих митних установах i органiзацiях, про результати службових розслiдувань та наслiдки правопорушень, учинених працiвниками митної служби України;
проведення нарад профiлактичного напряму уповноваженими посадовими особами митної служби з її працiвниками у разi наявностi негативних явищ чи обставин у трудових колективах митного органу, спецiалiзованої митної установи чи органiзацiї;
здiйснення внутрiшньої експертизи нормативно-правових актiв митної служби з метою усунення положень, якi створюють передумови для вчинення корупцiйних дiянь.
3.1.2. Iндивiдуальною профiлактикою правопорушення є заходи iндивiдуального впливу на свiдомiсть i поведiнку осiб з числа працiвникiв митної служби, дiї яких можуть призвести до скоєння злочинiв, пов'язаних з виконанням покладених на них службових обов'язкiв, з метою попередження виникнення у них злочинного умислу i його практичної реалiзацiї.
3.2. Основними методами iндивiдуальної профiлактики правопорушення є переконування i правозастосування.
3.2.1. Метод переконування передбачає:
роз'яснення особi, стосовно якої здiйснюється профiлактичний захiд, допущених нею помилок i порушень;
засудження протиправної поведiнки особи, стосовно якої здiйснюється профiлактичний захiд, та попередження про недопустимiсть такої поведiнки надалi;
вплив на свiдомiсть особи, стосовно якої здiйснюється профiлактичний захiд, з метою формування у неї бажання вiдмовитись вiд дiй, що можуть призвести до вчинення злочинiв.
3.2.2. Метод правозастосування використовується лише в разi, якщо мета профiлактики не може бути досягнута методом переконування, i полягає у застосуваннi до особи, стосовно якої здiйснюється профiлактика правопорушення, дисциплiнарних або громадських заходiв впливу, а в окремих випадках - в iнiцiюваннi питання щодо притягнення винних осiб до iнших видiв вiдповiдальностi, передбачених законодавством.
3.3. Пiдставою для iндивiдуальної профiлактики правопорушення є наявнiсть достовiрної iнформацiї про те, що конкретна особа або група осiб з числа працiвникiв митної служби здiйснили вчинки, що не мiстять складу злочину, але є умовою або формальною пiдставою для притягнення їх до дисциплiнарної вiдповiдальностi.
3.4. Iндивiдуальна профiлактика правопорушення в митнiй службi здiйснюється у таких формах:
iндивiдуальна профiлактична бесiда уповноважених посадових осiб митної служби з працiвником, щодо якого здiйснюється профiлактичний захiд, у примiщеннi митного органу, спецiалiзованої митної установи чи органiзацiї, при необхiдностi iз залученням представникiв правоохоронних i iнших державних органiв;
обговорення негативних вчинкiв особи, щодо якої здiйснюється профiлактичний захiд, у присутностi керiвного та особового складу митного органу, спецiалiзованої митної установи чи органiзацiї або пiдроздiлу, у якому вона працює, при необхiдностi iз залученням представникiв правоохоронних i iнших державних органiв.
4. Основнi вимоги, що пред'являються до профiлактичних заходiв у митнiй службi України
Для максимального забезпечення поставленої мети профiлактичнi заходи повиннi вiдповiдати таким вимогам:
дотримання законностi пiд час їх проведення;
повнота й достовiрнiсть фактичних даних про характеристику особи, щодо якої проводиться профiлактичний захiд, про мету й мотиви скоєних нею правопорушень, а також їх об'єктивна оцiнка з урахуванням усiх установлених обставин;
правильний вибiр виду, форми й методу профiлактики правопорушення, ретельна пiдготовка профiлактичного заходу.
5. Порядок проведення профiлактичних заходiв у митнiй службi України
5.1. Рiшення про проведення профiлактичного заходу приймає керiвник митного органу, спецiалiзованої митної установи чи органiзацiї.
5.2. Необхiднiсть i доцiльнiсть проведення профiлактичного заходу та його форми визначаються наявнiстю достовiрної iнформацiї про причини, умови, а також про правопорушення з боку конкретних осiб, якi, хоча ще не мiстять складу злочину, але можуть сприяти його вчиненню. Зазначена iнформацiя пiдлягає обов'язковiй попереднiй перевiрцi уповноваженими посадовими особами митної служби.
5.3. Перевiрка iнформацiї проводиться з метою визначення її достовiрностi, повноти та об'єктивностi.
У разi виявлення ознак учинення злочину в ходi перевiрки iнформацiї про правопорушення керiвник митного органу, спецiалiзованої митної установи чи органiзацiї приймає рiшення про направлення вiдповiдних документiв до правоохоронних органiв за належнiстю.
5.4. Результати перевiрки доповiдаються начальнику митного органу, спецiалiзованої митної установи чи органiзацiї у формi службової або доповiдної записки. При цьому обов'язково зазначаються причини, умови та обставини вчинення особою правопорушення, а також надаються пропозицiї щодо подальшого реагування.
5.5. Особа, стосовно якої проведено iндивiдуальну профiлактику правопорушення, ознайомлюється з її результатами пiд розписку перед поданням доповiдної записки про результати iндивiдуальної профiлактики.
У разi вiдмови особи, стосовно якої проведено iндивiдуальну профiлактику правопорушення, вiд пiдписання її результатiв у доповiднiй записцi робиться запис про це.
Особа, стосовно якої проведено iндивiдуальну профiлактику правопорушення, має право надати письмовi пояснення та зауваження щодо змiсту й результатiв проведення iндивiдуальної профiлактики правопорушення, зокрема пояснити мотиви своєї вiдмови вiд пiдписання доповiдної записки про результати iндивiдуальної профiлактики. Пояснення, зауваження, а також мотиви вiдмови вiд пiдписання зазначеної доповiдної записки, складенi власноручно та пiдписанi працiвником митної служби - об'єктом профiлактики правопорушення, додаються до доповiдної записки про результати iндивiдуальної профiлактики правопорушення.
Результати проведення заходу з iндивiдуальної (загальної) профiлактики правопорушення доповiдаються у формi доповiдної записки посадовiй особi митного органу, спецiалiзованої митної установи чи органiзацiї, якою приймалося рiшення про його проведення.
За рiшенням посадової особи митної служби, якою приймалося рiшення про проведення iндивiдуальної профiлактики правопорушення, або на вимогу особи, щодо якої вона проведена, доповiдна записка про результати iндивiдуальної профiлактики правопорушення розглядається у присутностi працiвника митної служби - об'єкта профiлактики правопорушення.
5.6. У разi проведення заходу з iндивiдуальної (загальної) профiлактики правопорушення за рiшенням уповноваженої посадової особи митного органу, спецiалiзованої митної установи чи органiзацiї вищого рiвня копiї документiв фiксацiї профiлактичного заходу надсилаються на адресу цiєї посадової особи в п'ятиденний строк пiсля завершення профiлактичного заходу.
5.7. Документи щодо профiлактичного заходу реєструються в журналi фiксацiї профiлактичних заходiв (додається), пiдшиваються в окрему справу i зберiгаються протягом 3 рокiв у пiдроздiлi внутрiшньої безпеки митного органу, спецiалiзованої митної установи чи органiзацiї, де працює працiвник митної служби, щодо якого проводилась профiлактика правопорушення.
Начальник Управлiння внутрiшньої безпеки | В.В.Хмаров |
Додаток до пункту 5.7 Положення про профiлактику правопорушень, пов'язаних iз здiйсненням службової дiяльностi працiвниками митної служби України |
ЖУРНАЛ
фiксацiї профiлактичних заходiв
N з/п | Дата проведення профiлактичного заходу | Посада особи, що провела профiлактичний захiд | Тематика профiлактичного заходу | Особа, щодо якої проведений профiлактичний захiд | Примiтки |