КАБIНЕТ МIНIСТРIВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
Київ
вiд 22 вересня 2004 р. | N 1264 |
---|
Про затвердження Положення про Державний
департамент з питань зв'язку та iнформатизацiї
Кабiнет Мiнiстрiв України постановляє:
1. Затвердити Положення про Державний департамент з питань зв'язку та iнформатизацiї (додається).
2. Мiнiстерству транспорту та зв'язку привести власнi нормативно-правовi акти у вiдповiднiсть iз цiєю постановою.
Прем'єр-мiнiстр України | В. ЯНУКОВИЧ |
Iнд. 40
ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 22 вересня 2004 р. N 1264 |
ПОЛОЖЕННЯ
про Державний департамент з питань зв'язку та
iнформатизацiї
1. Державний департамент з питань зв'язку та iнформатизацiї (Держзв'язку) є урядовим органом державного управлiння, який дiє у складi Мiнтрансзв'язку та пiдпорядковується йому.
2. Держзв'язку у своїй дiяльностi керується Конституцiєю та законами України, актами Президента України i Кабiнету Мiнiстрiв України, наказами Мiнтрансзв'язку, а також цим Положенням.
У межах своїх повноважень Держзв'язку органiзовує виконання актiв законодавства та здiйснює систематичний контроль за їх реалiзацiєю.
Держзв'язку узагальнює практику застосування актiв законодавства з питань, що належать до компетенцiї Департаменту, розробляє i подає на розгляд Мiнтрансзв'язку пропозицiї щодо його вдосконалення.
3. Основними завданнями Держзв'язку є:
участь у реалiзацiї державної полiтики у сферах телекомунiкацiй, iнформатизацiї, користування радiочастотним ресурсом України та надання послуг поштового зв'язку;
здiйснення державного управлiння у сферах телекомунiкацiй, iнформатизацiї, користування радiочастотним ресурсом України та надання послуг поштового зв'язку;
узагальнення практики застосування та пiдготовка пропозицiй щодо вдосконалення законодавства з питань, що належать до його компетенцiї, розроблення та органiзацiя виконання актiв законодавства, здiйснення контролю за їх реалiзацiєю;
розроблення та здiйснення заходiв щодо розвитку i вдосконалення телекомунiкацiйних мереж загального користування та мереж поштового зв'язку, пiдвищення їх якостi, доступностi i забезпечення сталого функцiонування;
участь у формуваннi Нацiональної програми iнформатизацiї та забезпечення її виконання;
сприяння розвитку пiдприємництва на конкурентних засадах у сферах телекомунiкацiй, iнформатизацiї, користування радiочастотним ресурсом України та надання послуг поштового зв'язку, проведення у цих сферах державної iнвестицiйної та антимонопольної полiтики;
створення умов для iнтеграцiї сфер телекомунiкацiй, iнформатизацiї, користування радiочастотним ресурсом України та надання послуг поштового зв'язку у європейський та свiтовий iнформацiйний простiр.
4. Держзв'язку вiдповiдно до покладених на нього завдань:
1) вносить пропозицiї щодо державної полiтики у сферах телекомунiкацiй, iнформатизацiї, користування радiочастотним ресурсом України та надання послуг поштового зв'язку i реалiзує її у межах своїх повноважень;
2) забезпечує проведення державної полiтики у сферi користування радiочастотним ресурсом України;
3) розробляє прогнози розвитку телекомунiкацiйних мереж та послуг, а також мереж та послуг поштового зв'язку, сфер iнформатизацiї та користування радiочастотним ресурсом України;
4) бере участь у визначеннi перспективних напрямiв розвитку зв'язку та прiоритетних напрямiв iнформатизацiї державного значення;
5) розробляє за участю Нацiональної комiсiї з питань регулювання зв'язку (НКРЗ), мiнiстерств та iнших центральних органiв виконавчої влади проекти Концепцiї розвитку телекомунiкацiй України та iнших концепцiй у сферах iнформатизацiї, користування радiочастотним ресурсом України та надання послуг поштового зв'язку;
6) бере участь у реалiзацiї державного замовлення на виконання робiт i поставок продукцiї для державних потреб, сприяє залученню iнвестицiй, новiтнiх технологiй та використанню управлiнського досвiду у сферах телекомунiкацiй, iнформатизацiї, користування радiочастотним ресурсом України та надання послуг поштового зв'язку;
7) розробляє проекти законодавчих та iнших нормативно-правових актiв з питань, що належать до його компетенцiї;
8) розробляє єдинi норми та стандарти щодо програмного забезпечення та обмiну iнформацiєю (єдинi формати обмiну даними) для органiв державної влади та органiв мiсцевого самоврядування;
9) встановлює вимоги до якостi телекомунiкацiйних послуг та послуг поштового зв'язку, здiйснює контроль за якiстю послуг поштового зв'язку, забезпеченням поштової безпеки i таємницi iнформацiї у сферi надання послуг поштового зв'язку;
10) проводить вiдповiдно до законодавства технiчну полiтику у сферах телекомунiкацiй, iнформатизацiї, користування радiочастотним ресурсом України та надання послуг поштового зв'язку, а також стосовно стандартизацiї та пiдтвердження вiдповiдностi технiчних засобiв телекомунiкацiй, в тому числi:
розробляє вiдповiдно до законодавства технiчнi регламенти, норми, стандарти, iншi нормативнi документи у сферах телекомунiкацiй та поштового зв'язку;
органiзовує роботи, пов'язанi iз стандартизацiєю та сертифiкацiєю засобiв телекомунiкацiй та поштового зв'язку;
встановлює технiчнi вимоги до телекомунiкацiйних мереж, засобiв та об'єктiв телекомунiкацiй;
визначає перелiк технiчних засобiв, якi можуть застосовуватися в телекомунiкацiйних мережах загального користування, та погоджує в установленому законодавством порядку питання щодо застосування технiчних засобiв телекомунiкацiй, не включених до цього перелiку;
органiзовує вiдповiдно до законодавства роботи з пiдтвердження вiдповiдностi технiчних засобiв телекомунiкацiй, призначених для застосування в телекомунiкацiйних мережах загального користування;
бере участь у створеннi державних стандартiв щодо користування радiочастотним ресурсом України;
розробляє норми, правила i порядок проведення випробувань у сферi користування радiочастотним ресурсом України;
визначає перелiк засобiв поштового зв'язку, що застосовуються у мережах поштового зв'язку загального користування та пiдлягають стандартизацiї i сертифiкацiї вiдповiдно до законодавства;
здiйснює вiдповiдно до законодавства заходи з метрологiчного забезпечення;
11) розробляє та забезпечує проведення технiчної полiтики щодо формування номерного ресурсу, приймає рiшення про змiну структури номерного ресурсу та простору нумерацiї в iнтересах розширення i забезпечення достатньої ємностi номерного ресурсу та приведення його у вiдповiднiсть з мiжнародними вимогами;
12) визначає за участю НКРЗ у порядку, встановленому законодавством, необхiдний i достатнiй для потреб України радiочастотний ресурс, здiйснює вiдповiдно до норм мiжнародного права заходи щодо його закрiплення за Україною i захисту на мiжнародному рiвнi;
13) розробляє на пiдставi пропозицiй i за участю НКРЗ, Нацiональної ради з питань телебачення i радiомовлення, Генерального штабу Збройних Сил, iнших заiнтересованих осiб Нацiональну таблицю розподiлу смуг радiочастот України i План використання радiочастотного ресурсу України та подає проекти цих документiв на розгляд Мiнтрансзв'язку;
готує пропозицiї щодо внесення змiн до Нацiональної таблицi розподiлу смуг радiочастот України i Плану використання радiочастотного ресурсу України та подає їх на розгляд Мiнтрансзв'язку;
14) розробляє порядок використання лiчильникiв облiку тривалостi телекомунiкацiйних послуг, що встановлюються на кiнцевому обладнаннi;
15) розробляє порядок надання операторами телекомунiкацiй незалежно вiд форми власностi ресурсiв своїх мереж у користування державнiй системi урядового зв'язку, нацiональнiй системi конфiденцiйного зв'язку, органам з надзвичайних ситуацiй, безпеки, оборони, внутрiшнiх справ;
16) розробляє типовий договiр та порядок взаємодiї операторiв телекомунiкацiй з Нацiональним центром оперативно-технiчного управлiння телекомунiкацiйними мережами;
17) створює у межах своїх повноважень вiдповiднi умови для реалiзацiї Концепцiї розвитку телекомунiкацiй України шляхом впровадження принципiв конкуренцiї, створення сприятливого iнвестицiйного клiмату у сферi телекомунiкацiй та iнших концепцiй у сферах телекомунiкацiй, iнформатизацiї, користування радiочастотним ресурсом України та надання послуг поштового зв'язку;
18) вирiшує у межах своєї компетенцiї питання щодо забезпечення зв'язку для потреб державної системи урядового зв'язку, нацiональної системи конфiденцiйного зв'язку, органiв безпеки, оборони, охорони правопорядку;
19) вирiшує у межах своєї компетенцiї питання готовностi до функцiонування телекомунiкацiйних мереж загального користування та мереж поштового зв'язку загального користування в умовах надзвичайних ситуацiй та надзвичайного стану;
20) розробляє порядок введення та виведення з обiгу поштових марок;
21) розробляє вимоги до надання послуг з пересилання поштових вiдправлень та поштових переказiв;
22) розробляє зразки форменого одягу та нагрудних знакiв персоналу нацiонального оператора поштового зв'язку;
23) здiйснює регулювання у сферi фельд'єгерського i спецiального поштового зв'язку в межах компетенцiї;
24) розробляє програми, спрямованi на задоволення потреб у послугах зв'язку органiв державної влади та органiв мiсцевого самоврядування, юридичних осiб i громадян, а також проекти концепцiй, програм та актiв законодавства з питань користування радiочастотним ресурсом України;
25) розробляє порядок та забезпечує проведення експертизи:
проектiв будiвництва, реконструкцiї та модернiзацiї телекомунiкацiйних мереж, споруд i засобiв телекомунiкацiй та поштового зв'язку;
проектiв iнформатизацiї органiв виконавчої влади, органiв мiсцевого самоврядування незалежно вiд джерел фiнансування, а також проектiв iнформатизацiї пiдприємств, установ та органiзацiй;
26) розробляє порядок проведення державної реєстрацiї комп'ютерних iнформацiйних систем та iнформацiйних ресурсiв, здiйснює управлiння та координацiю дiяльностi з питань, пов'язаних з формуванням, використанням та захистом нацiональних ресурсiв;
27) забезпечує координацiю дiяльностi з питань створення та iнтеграцiї електронних iнформацiйних систем i ресурсiв у Єдиний веб-портал органiв виконавчої влади i надання iнформацiйних та iнших послуг через електронну iнформацiйну систему "Електронний Уряд";
28) здiйснює заходи щодо управлiння та визначення уповноваженої органiзацiї з адмiнiстрування адресним простором українського сегмента мережi Iнтернет, у тому числi домену UA, виконує функцiї центрального засвiдчувального органу системи електронного цифрового пiдпису;
29) разом з вiдповiдними центральними органами виконавчої влади розробляє нормативно-правовi акти та здiйснює органiзацiйнi заходи щодо запровадження електронного документообiгу та застосування електронного цифрового пiдпису;
30) розглядає розбiжностi, що виникають мiж центральними органами виконавчої влади з питань проектування i будiвництва лiнiй та мереж зв'язку, розподiлу смуг (номiналiв) радiочастот, а також розроблення та проектування радiоелектронних засобiв;
31) визначає разом з вiдповiдними центральними органами виконавчої влади склад та перiодичнiсть подання статистичної iнформацiї про стан iнформатизацiї в країнi, аналiзує цю iнформацiю;
32) розробляє порядок проведення державного монiторингу стану iнформатизацiї в країнi, монiторингу вiтчизняних та зарубiжних ринкiв систем, засобiв та послуг у визначених сферах, подає органам виконавчої влади та органам мiсцевого самоврядування методичну допомогу з цих питань;
33) проводить науково-технiчну полiтику та органiзовує наукове забезпечення функцiонування i розвитку сфер телекомунiкацiй, iнформатизацiї, користування радiочастотним ресурсом України та надання послуг поштового зв'язку, в тому числi:
виступає як державний замовник науково-дослiдних робiт, дослiдно-конструкторських i проектних розробок комплексного характеру, пов'язаних з розвитком сфер телекомунiкацiй, iнформатизацiї та надання послуг поштового зв'язку, забезпеченням електромагнiтної сумiсностi радiоелектронних засобiв, пiдвищенням ефективностi користування радiочастотним ресурсом України;
органiзовує проведення наукових дослiджень та готує пропозицiї щодо створення фiнансово-економiчних умов для використання науково-технiчного, виробничого, енергетичного, трудового потенцiалу суспiльного виробництва та природних ресурсiв з метою розвитку та вдосконалення телекомунiкацiйних мереж загального користування, мереж поштового зв'язку, сфери iнформатизацiї, нацiонального сегмента мережi Iнтернет, сфери користування радiочастотним ресурсом України, забезпечення електромагнiтної сумiсностi радiоелектронних засобiв i радiовипромiнювальних пристроїв, надає висновки стосовно доцiльностi проведення i фiнансування цих робiт;
органiзовує проведення дослiджень та розроблення рекомендацiй щодо конвергенцiї комп'ютерних i телекомунiкацiйних технологiй, а також щодо ефективного користування радiочастотним ресурсом України;
затверджує за погодженням з Мiнтрансзв'язку та НКРЗ тематичнi плани науково-дослiдних i дослiдно-конструкторських робiт щодо розподiлу, видiлення i присвоєння радiочастот, їх мiжнародно-правового захисту, забезпечення електромагнiтної сумiсностi радiоелектронних засобiв i радiовипромiнювальних пристроїв, функцiонування системи радiочастотного монiторингу, надає висновки стосовно доцiльностi проведення i фiнансування цих робiт;
34) забезпечує пiдготовку, перепiдготовку та пiдвищення квалiфiкацiї кадрiв у сферах телекомунiкацiй, iнформатизацiї, користування радiочастотним ресурсом України та надання послуг поштового зв'язку;
35) забезпечує виконання завдань мобiлiзацiйної пiдготовки та мобiлiзацiйної готовностi держави у межах визначених законодавством повноважень;
36) розробляє i здiйснює разом з iншими органами виконавчої влади та органами мiсцевого самоврядування заходи, спрямованi на забезпечення iнформацiйно-аналiтичної пiдтримки вирiшення завдань нацiональної безпеки, оборони та цивiльної оборони;
37) забезпечує у межах своїх повноважень реалiзацiю державної полiтики стосовно державної таємницi, здiйснює контроль за її збереженням у Держзв'язку та на пiдприємствах, в установах та органiзацiях, що належать до сфери управлiння Мiнiстерства (в частинi телекомунiкацiй, iнформатизацiї, користування радiочастотним ресурсом України та надання послуг поштового зв'язку);
38) здiйснює у межах, визначених Мiнтрансзв'язку, внутрiшнiй фiнансовий контроль та заходи, спрямованi на посилення профiлактики правопорушень у фiнансово-господарськiй дiяльностi пiдприємств, установ та органiзацiй, що належать до сфери управлiння Мiнiстерства (в частинi телекомунiкацiй, iнформатизацiї, користування радiочастотним ресурсом України та надання послуг поштового зв'язку);
39) вносить в установленому порядку пропозицiї щодо визначення особливостей реструктуризацiї, корпоратизацiї та приватизацiї пiдприємств, установ та органiзацiй, що належать до сфери управлiння Мiнiстерства (в частинi телекомунiкацiй, iнформатизацiї, користування радiочастотним ресурсом України та надання послуг поштового зв'язку);
40) вживає заходiв, спрямованих на вдосконалення зовнiшньоекономiчної дiяльностi, захист iнтересiв українських товаровиробникiв на зовнiшньому ринку та розвиток внутрiшнього ринку вiдповiдно до компетенцiї;
41) бере участь у пiдготовцi проектiв мiжнародних договорiв України;
42) органiзовує в установленому порядку виставки засобiв i систем зв'язку та iнформатизацiї в Українi i за її межами, координує участь у них органiв виконавчої влади та органiв мiсцевого самоврядування, пiдприємств, установ та органiзацiй;
43) забезпечує проведення державної полiтики у сферi охорони працi та пожежної безпеки, впровадження економiчних методiв управлiння охороною працi на пiдприємствах, в установах та органiзацiях, що належать до сфери управлiння Мiнтрансзв'язку (в частинi телекомунiкацiй, iнформатизацiї, користування радiочастотним ресурсом України та надання послуг поштового зв'язку), методичне керiвництво їх дiяльнiстю iз зазначених питань та контролює їх вiдповiдно до законодавства;
44) провадить в установленому порядку видавничу дiяльнiсть, iнформує громадськiсть про стан справ у сферах телекомунiкацiй, iнформатизацiї, користування радiочастотним ресурсом України та надання послуг поштового зв'язку, в тому числi iнформує суб'єктiв ринку телекомунiкацiй з питань стратегiї розвитку телекомунiкацiйних мереж загального користування;
45) здiйснює в установленому порядку та в межах, визначених Мiнтрансзв'язку, управлiння об'єктами державної власностi, що належать до сфери управлiння Мiнiстерства (в частинi телекомунiкацiй, iнформатизацiї, користування радiочастотним ресурсом України та надання послуг поштового зв'язку);
46) здiйснює iншi повноваження вiдповiдно до законодавства, що випливають з покладених на нього завдань.
5. Держзв'язку має право:
1) залучати спецiалiстiв центральних i мiсцевих органiв виконавчої влади, пiдприємств, установ та органiзацiй будь-якої форми власностi (за погодженням з їх керiвниками) для розгляду питань, що належать до його компетенцiї, утворювати з цiєю метою вiдповiднi комiсiї, експертнi та робочi групи;
2) одержувати безоплатно в установленому законодавством порядку вiд центральних органiв виконавчої влади, органiв мiсцевого самоврядування, пiдприємств, установ та органiзацiй iнформацiю, документи i матерiали, а вiд органiв статистики - статистичнi данi для виконання покладених на нього завдань;
3) одержувати вiдповiдно до закону вiд операторiв, провайдерiв телекомунiкацiй, а також операторiв поштового зв'язку звiти та iнформацiю;
4) проводити в установленому порядку конференцiї, семiнари, наради з питань, що належать до його компетенцiї;
5) видавати накази органiзацiйно-розпорядчого характеру;
6) засновувати друкованi засоби масової iнформацiї.
6. Держзв'язку пiд час виконання покладених на нього завдань взаємодiє з центральними i мiсцевими органами виконавчої влади, Радою мiнiстрiв Автономної Республiки Крим, органами мiсцевого самоврядування, представницькими органами, з вiдповiдними органами iнших держав та мiжнародними органiзацiями.
7. Держзв'язку у межах своїх повноважень на основi та на виконання актiв законодавства видає накази органiзацiйно-розпорядчого характеру, органiзовує i контролює їх виконання.
У випадках, передбачених законодавством, рiшення Держзв'язку є обов'язковими для виконання центральними i мiсцевими органами виконавчої влади, Радою мiнiстрiв Автономної Республiки Крим, органами мiсцевого самоврядування, пiдприємствами, установами та органiзацiями незалежно вiд форм власностi та громадянами.
8. Держзв'язку очолює директор, який призначається на посаду i звiльняється з посади Кабiнетом Мiнiстрiв України за поданням Мiнiстра транспорту та зв'язку.
Директор Держзв'язку за посадою є членом колегiї Мiнтрансзв'язку.
Директор Держзв'язку має заступникiв (не бiльше трьох), у тому числi одного першого, якi призначаються на посаду i звiльняються з посади Кабiнетом Мiнiстрiв України за поданням Мiнiстра транспорту та зв'язку, погодженим з директором Держзв'язку.
Директор Держзв'язку:
1) здiйснює керiвництво дiяльнiстю Держзв'язку та несе персональну вiдповiдальнiсть перед Кабiнетом Мiнiстрiв України i Мiнiстром транспорту та зв'язку за виконання покладених на Департамент завдань;
2) призначає на посади та звiльняє з посад керiвникiв структурних пiдроздiлiв та iнших працiвникiв Департаменту, крiм заступникiв директора Держзв'язку;
3) розподiляє обов'язки мiж заступниками директора Держзв'язку;
4) визначає ступiнь вiдповiдальностi заступникiв директора та керiвникiв структурних пiдроздiлiв Держзв'язку;
5) притягає до дисциплiнарної вiдповiдальностi керiвникiв структурних пiдроздiлiв та iнших працiвникiв Держзв'язку, крiм заступникiв директора Держзв'язку;
6) представляє Держзв'язку у вiдносинах з пiдприємствами, установами, органiзацiями, дiє вiд iменi Держзв'язку без довiреностi у межах, установлених законодавством;
7) органiзовує роботу колегiї Держзв'язку i головує на її засiданнях;
8) пiдписує виданi у межах компетенцiї Держзв'язку накази, органiзовує перевiрку їх виконання;
9) здiйснює iншi повноваження вiдповiдно до законодавства.
9. Для погодженого вирiшення питань, що належать до компетенцiї Держзв'язку, обговорення найважливiших напрямiв його дiяльностi у Департаментi утворюється колегiя у складi директора Держзв'язку (голова колегiї), його заступникiв, у тому числi першого, та керiвникiв структурних пiдроздiлiв Департаменту.
У разi потреби до складу колегiї Держзв'язку можуть входити iншi особи.
Персональний склад колегiї затверджує Мiнiстр транспорту та зв'язку за поданням директора Держзв'язку.
Рiшення колегiї проводяться в життя наказами Держзв'язку.
10. Для розгляду наукових рекомендацiй та iнших пропозицiй щодо основних напрямiв розвитку науки i технiки у сферах телекомунiкацiй, iнформатизацiї, користування радiочастотним ресурсом України та надання послуг поштового зв'язку, обговорення найважливiших програм та iнших питань у Держзв'язку може утворюватися науково-технiчна (наукова) рада, до складу якої входять науковцi i висококвалiфiкованi спецiалiсти, iншi дорадчi та консультацiйнi органи. Склад цих органiв i положення про них затверджує директор Держзв'язку.
11. Граничну чисельнiсть працiвникiв Держзв'язку затверджує в межах граничної чисельностi працiвникiв Мiнтрансзв'язку, визначеної Кабiнетом Мiнiстрiв України, Мiнiстр транспорту та зв'язку за поданням керiвника Держзв'язку.
12. Структуру Держзв'язку затверджує його директор за погодженням з Мiнiстром транспорту та зв'язку.
Штатний розпис i кошторис Держзв'язку затверджує його директор за погодженням з Мiнiстром транспорту та зв'язку та Мiнiстерством фiнансiв.
Положення про структурнi пiдроздiли Держзв'язку затверджує його директор.
13. Держзв'язку утримується за рахунок державного бюджету в межах коштiв, передбачених на утримання Мiнтрансзв'язку.
Умови оплати працi працiвникiв Держзв'язку визначаються Кабiнетом Мiнiстрiв України.
14. Держзв'язку є юридичною особою, має самостiйний баланс, рахунки в органах Державного казначейства, печатку iз зображенням Державного Герба України i своїм найменуванням.