КАБIНЕТ МIНIСТРIВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
Київ
вiд 22 червня 2005 р. | N 499 |
---|
Про внесення змiн до Положення про Єдиний
державний реєстр пiдприємств та органiзацiй
України
Кабiнет Мiнiстрiв України постановляє:
Внести змiни до Положення про Єдиний державний реєстр пiдприємств та органiзацiй України, затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 22 сiчня 1996 р. N 118 "Про створення Єдиного державного реєстру пiдприємств та органiзацiй України" (ЗП України, 1996 р., N 6, ст. 193; Офiцiйний вiсник України, 1998 р., N 33, ст. 1249, N 34, ст. 1277), виклавши його у редакцiї, що додається.
Прем'єр-мiнiстр України | Ю.ТИМОШЕНКО |
Iнд. 18
ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 22 сiчня 1996 р. N 118 (у редакцiї постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 22 червня 2005 р. N 499) |
ПОЛОЖЕННЯ
про Єдиний державний реєстр пiдприємств та
органiзацiй України
1. Єдиний державний реєстр пiдприємств та органiзацiй України (ЄДРПОУ) - це автоматизована система збирання, накопичення та опрацювання даних про юридичних осiб всiх форм власностi та органiзацiйно-правових форм господарювання, вiдокремленi пiдроздiли юридичних осiб, що знаходяться на територiї України, а також вiдокремленi пiдроздiли юридичних осiб України, що знаходяться за її межами.
2. Суб'єктами Єдиного державного реєстру пiдприємств та органiзацiй України (далi - Реєстр) є юридичнi особи та вiдокремленi пiдроздiли юридичних осiб всiх форм власностi та органiзацiйно-правових форм господарювання, що находяться на територiї України та провадять свою дiяльнiсть на пiдставi її законодавства (далi - суб'єкти).
3. Реєстр ведеться з метою:
забезпечення єдиного державного облiку та iдентифiкацiї суб'єктiв;
класифiкацiї суб'єктiв для отримання статистичної iнформацiї у формалiзованому виглядi;
проведення спостережень за структурними змiнами в економiцi щодо видiв дiяльностi, створення, реорганiзацiї (злиття, приєднання, подiлу, перетворення) та лiквiдацiї суб'єктiв;
удосконалення статистичного облiку суб'єктiв та створення реєстрiв респондентiв статистичних спостережень (статистичних реєстрiв).
4. Iнформацiйний фонд Реєстру мiстить такi данi:
iдентифiкацiйнi - iдентифiкацiйний код та найменування суб'єкта;
класифiкацiйнi - види економiчної дiяльностi, територiальна належнiсть, форма власностi, органiзацiйно-правова форма господарювання, iнституцiйний сектор економiки, найменування органу, до сфери управлiння якого належить суб'єкт, тощо;
довiдковi - мiсцезнаходження, телефон, телефакс, прiзвище керiвника, засновникiв тощо;
реєстрацiйнi - вiдомостi про створення, припинення суб'єктiв та вчинення iнших реєстрацiйних дiй щодо них;
економiчнi - виробничi та фiнансово-економiчнi показники дiяльностi суб'єкта.
5. Присвоєння iдентифiкацiйних кодiв з Реєстру здiйснюється:
державними реєстраторами - суб'єктам, на яких поширюється дiя Закону України "Про державну реєстрацiю юридичних осiб та фiзичних осiб-пiдприємцiв";
органами державної статистики - суб'єктам, на яких не поширюється дiя Закону України "Про державну реєстрацiю юридичних осiб та фiзичних осiб-пiдприємцiв" i вiдомостi про якi не становлять державну таємницю;
вiдповiдними центральними органами виконавчої влади - суб'єктам, вiдомостi про якi становлять державну таємницю. Таким органам Держкомстат передає iдентифiкацiйнi коди для ведення вiдомчого облiку. Порядок передачi iдентифiкацiйних кодiв для присвоєння їх суб'єктам затверджується Держкомстатом разом з вiдповiдними центральними органами виконавчої влади.
6. Iдентифiкацiйний код зберiгається за суб'єктом, якому вiн присвоєний, протягом усього перiоду його iснування i є єдиним.
У разi перетворення юридичної особи за правонаступником зберiгається її iдентифiкацiйний код.
У разi припинення юридичної особи шляхом приєднання до iншої юридичної особи та створення на базi юридичної особи, що припинилася, вiдокремленого пiдроздiлу iдентифiкацiйний код такої юридичної особи залишається за вiдокремленим пiдроздiлом.
В iнших випадках припинення юридичної особи присвоєння її iдентифiкацiйного коду новоствореним суб'єктам забороняється.
7. Iдентифiкацiйний код є обов'язковим для використання в усiх видах звiтних та облiкових документiв суб'єкта i зазначається на його печатках та штампах.
8. Органи державної статистики на пiдставi даних державних статистичних спостережень визначають вiдповiдно до статистичної методологiї за пiдсумками дiяльностi за рiк основний фактичний вид економiчної дiяльностi суб'єкта, який зазначається в Реєстрi, про що iнформується державний реєстратор.
9. Ведення Реєстру здiйснюється:
на державному рiвнi - уповноваженим Держкомстатом органом державної статистики;
на територiальному рiвнi - територiальними органами державної статистики.
10. Розпорядником Реєстру є Держкомстат, який:
1) визначає засади ведення Реєстру;
2) розробляє та затверджує нормативнi i методичнi документи з питань ведення Реєстру та користування ним, форми облiкових карток та довiдок з Реєстру;
3) узагальнює практику ведення Реєстру;
4) забезпечує ведення єдиного державного облiку суб'єктiв;
5) формує резерв iдентифiкацiйних кодiв;
6) передає iдентифiкацiйнi коди та здiйснює контроль за їх використанням;
7) визначає вiдповiдно до статистичної методологiї основний фактичний вид економiчної дiяльностi суб'єктiв;
8) присвоює класифiкацiйнi коди суб'єктам вiдповiдно до державних класифiкаторiв;
9) вносить до Реєстру данi щодо виробничих та фiнансово-економiчних показникiв дiяльностi суб'єктiв;
10) здiйснює контроль за повнотою заповнення реєстрацiйних та облiкових карток;
11) забезпечує:
розроблення та вдосконалення технологiй та програмних засобiв ведення Реєстру;
автоматизоване ведення Реєстру на державному рiвнi;
зберiгання еталону (страхової копiї) Реєстру;
12) передає територiальним органам державної статистики iнформацiю про внесення змiн та доповнень до Реєстру;
13) взаємодiє з iнформацiйними системами iнших органiв державної влади;
14) видає бюлетенi i збiрники з питань Реєстру;
15) надає iнформацiю з Реєстру на запити юридичних та фiзичних осiб вiдповiдно до законодавства.
11. Територiальнi органи державної статистики:
1) забезпечують ведення єдиного державного облiку суб'єктiв на вiдповiднiй територiї;
2) передають державним реєстраторам iдентифiкацiйнi коди i здiйснюють контроль за їх використанням;
3) перевiряють вiдомостi, що мiстяться у реєстрацiйних картках, отриманих вiд державних реєстраторiв, та здiйснюють актуалiзацiю даних Реєстру;
4) визначають вiдповiдно до статистичної методологiї основний фактичний вид економiчної дiяльностi суб'єктiв;
5) присвоюють класифiкацiйнi коди суб'єктам вiдповiдно до державних класифiкаторiв;
6) вносять до Реєстру данi щодо виробничих та фiнансово-економiчних показникiв дiяльностi суб'єктiв;
7) забезпечують автоматизоване ведення Реєстру на територiальному рiвнi;
8) передають iнформацiю про змiни та доповнення до Реєстру державного рiвня;
9) видають бюлетенi i збiрники з питань Реєстру;
10) взаємодiють з iнформацiйними системами територiальних органiв державної влади за погодженням iз Держкомстатом;
11) надають iнформацiю з Реєстру на запити юридичних та фiзичних осiб вiдповiдно до законодавства.
12. Пiдставою для внесення до Реєстру або виключення з нього даних щодо суб'єктiв, а також внесення змiн до Реєстру є надходження вiд державного реєстратора до органу державної статистики iнформацiї про вчинення реєстрацiйних дiй, передбачених Законом України "Про державну реєстрацiю юридичних осiб та фiзичних осiб-пiдприємцiв".
Порядок надання iнформацiї для внесення до Реєстру та iнформацiї про дату взяття на облiк i зняття з облiку в органах державної статистики затверджується Держкомстатом разом iз Держпiдприємництвом.
Органи державної статистики перевiряють повноту заповнення реєстрацiйної картки та вiдповiднiсть вiдомостей державним класифiкаторам i вносять їх до реєстру.
13. Вiдокремлений пiдроздiл iноземної юридичної особи в Українi для включення (внесення змiн) до Реєстру в десятиденний строк пiсля реєстрацiї подає вiдповiдному органу державної статистики свiдоцтво про реєстрацiю, довiренiсть на здiйснення представницьких функцiй, положення про дiяльнiсть вiдокремленого пiдроздiлу та заповнену облiкову картку для включення (внесення змiн) до Реєстру.
Пiдставою для виключення з Реєстру вiдокремленого пiдроздiлу iноземної юридичної особи в Українi є повiдомлення органу, який здiйснив реєстрацiю такого пiдроздiлу, про його лiквiдацiю, довiдка державної податкової служби про зняття з облiку платникiв податкiв та заповнена облiкова картка для виключення з Реєстру, якi подаються до вiдповiдного органу державної статистики.
14. Iнформацiя про вiдокремленi пiдроздiли юридичних осiб України, що знаходяться за її межами, вноситься до Реєстру на пiдставi вiдомостей, що мiстяться у вiдповiднiй облiковiй картцi Реєстру, та витягу з торговельного (банкiвського) реєстру країни мiсцезнаходження щодо їх офiцiйної реєстрацiї або лiквiдацiї, якi подаються в органи державної статистики юридичними особами України, що створили такi пiдроздiли.
15. Органи державної статистики перевiряють повноту заповнення облiкової картки та вiдповiднiсть вiдомостей установчим документам суб'єкта i вносять їх до Реєстру.
Вiдповiдальнiсть за достовiрнiсть вiдомостей, що мiстяться в облiковiй картцi Реєстру, несе особа, що її заповнила.
16. Довiдка з Реєстру видається органом державної статистики на запит суб'єкта у п'ятиденний строк.
У разi коли вiдомостi про суб'єкта становлять державну таємницю, довiдка видається вiдповiдним центральним органом виконавчої влади.
17. Данi, що мiстяться в Реєстрi, є вiдкритими i загальнодоступними, за винятком тих, що стосуються виробничих i фiнансово-економiчних показникiв дiяльностi суб'єктiв та iдентифiкацiйних номерiв фiзичних осiб - платникiв податкiв.
18. Користувачами даних Реєстру є юридичнi та фiзичнi особи.
Надання iнформацiї з Реєстру здiйснюється на пiдставi письмового запиту i є платним.
Органи державної влади звiльняються вiд плати за надання iнформацiї, необхiдної для здiйснення визначених законодавством повноважень.
Розмiр плати за надання iнформацiї з Реєстру, а також порядок i умови користування його даними встановлюються Держкомстатом.
Передача iнформацiї, одержаної з Реєстру, третiм особам на комерцiйнiй основi забороняється.
19. Ведення та вдосконалення Реєстру здiйснюється за рахунок коштiв державного бюджету.
Кошти, одержанi за надання iнформацiї з Реєстру, використовуються вiдповiдно до законодавства для здiйснення заходiв, пов'язаних з веденням та вдосконаленням Реєстру.