МIНIСТЕРСТВО ЮСТИЦIЇ УКРАЇНИ
20.10.05 | N 20-36-270 |
---|
Державна митна служба України |
Щодо надання роз'яснення законодавства
У Мiнiстерствi юстицiї України розглянуто лист Державної митної служби України вiд 14 вересня 2005 року N 11/3-14/11427 стосовно застосування окремих положень Митного кодексу України щодо подання сертифiката про походження такого товару та повiдомляється.
Вiдповiдно до статтi 282 Митного кодексу України для пiдтвердження походження товару митний орган у передбачених законом випадках має право вимагати подання сертифiката про походження такого товару.
У разi вивезення товарiв з митної територiї України сертифiкат про походження товару, в тих випадках, коли вiн необхiдний i це вiдображено у нацiональних правилах країни ввезення чи передбачено мiжнародними договорами України, укладеними в установленому законом порядку, видається органом, уповноваженим на це Кабiнетом Мiнiстрiв України.
У разi ввезення товару на митну територiю України сертифiкат про походження товару подається обов'язково, зокрема, на товари, ввезення яких з вiдповiдної країни регулюється кiлькiсними обмеженнями (квотами) чи iншими заходами регулювання зовнiшньоекономiчної дiяльностi.
У свою чергу, частинами другою та третьою статтi 284 встановлено, що неподання належним чином оформленого сертифiката чи вiдомостей про походження товару не є пiдставою для вiдмови у митному оформленнi та випуску товару з метою його перемiщення через митний кордон України.
Товари, походження яких достовiрно не встановлено, випускаються митним органом за умови сплати мита за повними ставками.
Згiдно з частиною третьою статтi 7 Закону України "Про зовнiшньоекономiчну дiяльнiсть" регулювання зовнiшньоекономiчної дiяльностi в Українi здiйснюється за допомогою:
- законiв України;
- передбачених в законах України актiв тарифного i нетарифного регулювання, якi видаються державними органами України в межах їх компетенцiї;
- економiчних заходiв оперативного регулювання (валютно-фiнансового, кредитного та iншого) в межах законiв України;
- рiшень недержавних органiв управлiння економiкою, якi приймаються за їх статутними документами в межах законiв України;
- угод, що укладаються мiж суб'єктами зовнiшньоекономiчної дiяльностi i якi не суперечать законам України.
Частиною сьомою статтi 9 цього Закону установлено, що Мiжвiдомча комiсiя з мiжнародної торгiвлi:
- здiйснює оперативне державне регулювання зовнiшньоекономiчної дiяльностi в Українi вiдповiдно до законодавства України;
- приймає рiшення про порушення i проведення антидемпiнгових, антисубсидицiйних або спецiальних розслiдувань та застосування вiдповiдно антидемпiнгових, компенсацiйних або спецiальних заходiв.
Рiшення Мiжвiдомчої комiсiї з мiжнародної торгiвлi про застосування заходiв нагляду за iмпортом в Україну може передбачати подання заiнтересованим iмпортером митним органам України сертифiката про походження товару, що є об'єктом застосування заходiв нагляду або регiонального нагляду. Це не виключає застосування iнших вимог законодавства щодо подання такого сертифiката до митних органiв України (частина п'ята статтi 15 Закону України "Про застосування спецiальних заходiв щодо iмпорту в Україну").
Таким чином, враховуючи вищевикладене, подання сертифiката про походження товару є обов'язковим, зокрема, в разi ввезення на митну територiю України товарiв щодо яких застосовуються заходи регулювання зовнiшньоекономiчної дiяльностi.
При цьому, до заходiв регулювання зовнiшньоекономiчної дiяльностi вiдносяться економiчнi заходи оперативного регулювання, якi здiйснюються Мiжвiдомчою комiсiєю з мiжнародної торгiвлi.
Заступник Мiнiстра | Л.В. Єфiменко |