ДЕРЖАВНИЙ КОМIТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛIТИКИ ТА ПIДПРИЄМНИЦТВА
НАКАЗ
вiд 15 травня 2006 року | N 45 |
---|
Про затвердження Порядку здiйснення контролю за
додержанням вимог законодавства з питань видачi
документiв дозвiльного характеру
Зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 1 червня 2006 р. за N 661/12535 |
На реалiзацiю частини п'ятої
статтi 9 Закону України "Про
дозвiльну систему у сферi господарської
дiяльностi" та керуючись Положенням про
Державний комiтет України з питань регуляторної
полiтики та пiдприємництва, затвердженим Указом
Президента України вiд 25 травня 2000 року N 721 (iз
змiнами), наказую:
1. Затвердити Порядок здiйснення контролю за додержанням вимог законодавства з питань видачi документiв дозвiльного характеру (далi - Порядок), що додається.
2. Департаменту дозвiльної системи (Андрєєв О. В.) у встановленому порядку забезпечити подання цього наказу до Мiнiстерства юстицiї України для державної реєстрацiї.
3. Департаменту стратегiчного планування, iнформацiйного забезпечення та взаємодiї з територiями (Жерибор Т. В.) забезпечити публiкацiю цього наказу в засобах масової iнформацiї.
4. Департаменту дозвiльної системи (Андрєєв О. В.) та Департаменту стратегiчного планування, iнформацiйного забезпечення та взаємодiї з територiями (Жерибор Т. В.) пiсля державної реєстрацiї цього наказу в Мiнiстерствi юстицiї України довести його до вiдома структурних пiдроздiлiв центрального апарату Держпiдприємництва України i його представництв.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Iголкiна С. М.
Голова | А. В. Дашкевич |
ЗАТВЕРДЖЕНО наказом Державного комiтету України з питань регуляторної полiтики та пiдприємництва вiд 15 травня 2006 р. N 45 |
|
Зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 1 червня 2006 р. за N 661/12535 |
Порядок здiйснення контролю за додержанням вимог законодавства з питань видачi документiв дозвiльного характеру
Цей Порядок розроблено на реалiзацiю вимог Закону України "Про дозвiльну систему у сферi господарської дiяльностi" (далi - Закон), вiдповiдно до Указу Президента України вiд 25 травня 2000 року N 721 "Питання Державного комiтету України з питань регуляторної полiтики та пiдприємництва" (iз змiнами).
Цей документ установлює єдиний порядок здiйснення контролю за додержанням дозвiльними органами, у тому числi мiсцевими дозвiльними органами (далi - дозвiльнi органи), та адмiнiстраторами вимог законодавства з питань видачi документiв дозвiльного характеру (у тому числi через дозвiльнi центри), що включає в себе перевiрку дiяльностi вказаних центрiв.
Контроль за додержанням вимог законодавства з питань видачi документiв дозвiльного характеру адмiнiстраторами, дозвiльними органами (у тому числi через дозвiльнi центри) здiйснює у межах своїх повноважень спецiально уповноважений орган з питань дозвiльної системи у сферi господарської дiяльностi - Державний комiтет України з питань регуляторної полiтики та пiдприємництва (далi - Держпiдприємництво) та його територiальнi органи в Автономнiй Республiцi Крим, областях, мiстах Києвi та Севастополi (далi - представництва) шляхом проведення планових i позапланових перевiрок.
1. Органiзацiя проведення перевiрок
1.1. Перевiрка проводиться згiдно з рiчним планом перевiрок, який затверджується наказом Держпiдприємництва (представництва), або позапланово.
1.2. Планова перевiрка одного й того самого дозвiльного органу, дозвiльного центру, адмiнiстратора проводиться не частiше одного разу на рiк.
1.3. Держпiдприємництво (представництво) здiйснює позаплановi перевiрки додержання адмiнiстраторами та дозвiльними органами (у тому числi через дозвiльнi центри) вимог законодавства з питань видачi документiв дозвiльного характеру:
а) на пiдставi надходження до нього в письмовiй формi заяви (повiдомлення) про порушення вимог законодавства з питань видачi документiв дозвiльного характеру вiд суб'єктiв господарювання та громадян;
б) за письмовими зверненнями або запитами органiв виконавчої влади, мiсцевого самоврядування, адмiнiстраторiв, правоохоронних органiв;
в) за письмовими зверненнями або запитами народних депутатiв України, депутатiв Верховної Ради Автономної Республiки Крим, мiсцевих рад;
г) за дорученнями Секретарiату Президента України, Кабiнету Мiнiстрiв України та керiвництва Держпiдприємництва (для представництв).
1.4. Для проведення перевiрки наказом Держпiдприємництва (представництва) створюється комiсiя, призначаються голова та члени комiсiї.
1.5. Для проведення перевiрки видається посвiдчення (додаток 1), яке пiдписується Головою Держпiдприємництва (представництва) або його заступником та засвiдчується печаткою Держпiдприємництва (представництва).
1.6. Посвiдчення реєструються в журналi облiку посвiдчень про право перевiрки дозвiльного органу, адмiнiстратора, дозвiльного центру (додаток 2), сторiнки якого мають бути пронумерованi, прошнурованi та скрiпленi печаткою Держпiдприємництва (представництва).
1.7. До участi в перевiрцi можуть залучатись фахiвцi органiв виконавчої влади, органiв мiсцевого самоврядування, науково-дослiдних установ тощо (за згодою).
1.8. Держпiдприємництво (представництво) повiдомляє дозвiльний орган, мiську раду (її виконавчий комiтет) або районну державну адмiнiстрацiю (при проведеннi перевiрки адмiнiстратора або дозвiльного центру) про проведення планової перевiрки не пiзнiше нiж за п'ять робочих днiв до початку перевiрки в письмовiй формi або телефонограмою (зареєстрованою та переданою в установленому законодавством порядку).
Про проведення позапланової перевiрки дозвiльним органам, мiським радам (їх виконавчим комiтетам) або районним державним адмiнiстрацiям (при проведеннi перевiрки адмiнiстратора або дозвiльного центру) заздалегiдь не повiдомляється.
1.9. Строк проведення перевiрки становить до п'яти робочих днiв, який у разi великого обсягу робiт може бути продовжений Головою Держпiдприємництва (представництва) або його заступником до десяти робочих днiв.
1.10. На початку перевiрки голова комiсiї пред'являє керiвнику дозвiльного органу (його заступнику), адмiнiстратору, вiдповiдальнiй посадовiй особi мiської ради (її виконавчого комiтету) або районної державної адмiнiстрацiї посвiдчення на перевiрку та документи, що засвiдчують особи голови та членiв комiсiї.
2. Порядок роботи комiсiї
2.1. При проведеннi перевiрки щодо додержання адмiнiстратором вимог законодавства з питань видачi документiв дозвiльного характеру комiсiя перевiряє:
наявнiсть та змiст Положення про адмiнiстратора та порядку його взаємодiї з мiсцевими дозвiльними органами, суб'єктами господарювання та територiальним органом спецiально уповноваженого органу з питань дозвiльної системи у сферi господарської дiяльностi;
дотримання порядку прийняття вiд суб'єкта господарювання заяви та документiв, необхiдних для одержання документiв дозвiльного характеру (зокрема щодо комплектностi поданих документiв), їх реєстрацiї та порядку (у тому числi строкiв) подання вiдповiдним дозвiльним органам (у тому числi повiдомлень (декларацiй) про вiдповiднiсть матерiально-технiчної бази суб'єкта господарювання вимогам законодавства);
повноту формування дозвiльних справ та їх зберiгання;
повноту та своєчаснiсть ведення журналу облiку/реєстрацiї заяв та документiв, необхiдних для видачi документа дозвiльного характеру, якi подає суб'єкт господарювання або уповноважена ним особа (у тому числi облiку/реєстрацiї поданих повiдомлень (декларацiй) про вiдповiднiсть матерiально-технiчної бази суб'єкта господарювання вимогам законодавства та наданих консультацiй);
забезпечення адмiнiстратором взаємодiї мiсцевих дозвiльних органiв та документообiгу мiж ними (у тому числi органiзацiйне та iнформацiйне забезпечення проведення представниками мiсцевих дозвiльних органiв спiльного обстеження об'єкта, на який видається документ дозвiльного характеру);
своєчаснiсть повiдомлення суб'єкта господарювання про:
проведення спiльного обстеження об'єкта, на який видається документ дозвiльного характеру дозвiльними органами, та прийняття вiдповiдного рiшення за його результатами (пiдготовка висновку, акта тощо);
прийняття рiшення дозвiльним органом про видачу або вiдмову у видачi документiв дозвiльного характеру (у тому числi про їх переоформлення, видачу дублiкатiв та копiй);
здiйснення заходiв щодо додержання посадовими особами мiсцевих дозвiльних органiв строкiв розгляду та видачi документiв дозвiльного характеру;
дотримання порядку формування та користування реєстром документiв дозвiльного характеру;
своєчаснiсть iнформування посадової особи, якiй пiдпорядковується адмiнiстратор, а також представництва про порушення вимог законодавства з питань видачi документiв дозвiльного характеру посадовою особою мiсцевого дозвiльного органу.
Якщо в межах однiєї адмiнiстративно-територiальної одиницi (район/мiсто) визначено два або бiльше адмiнiстраторiв, то їх дiяльнiсть перевiряється одночасно протягом однiєї перевiрки.
2.2. При проведеннi перевiрки щодо додержання дозвiльним органом вимог законодавства з питань видачi документiв дозвiльного характеру комiсiя перевiряє:
розпорядчi документи щодо закрiплення за вiдповiдним структурним пiдроздiлом дозвiльного органу повноважень щодо розгляду вiдповiдних матерiалiв та оформлення документiв дозвiльного характеру;
дотримання порядку прийняття вiд суб'єкта господарювання (адмiнiстратора) заяви та документiв, необхiдних для одержання документiв дозвiльного характеру (зокрема щодо комплектностi поданих документiв) та їх реєстрацiї;
вiдповiднiсть законодавству розмiру плати, стягнутої iз суб'єкта господарювання за видачу документа дозвiльного характеру або за проведення обстежень (експертиз), якi є пiдставою для видачi документiв дозвiльного характеру;
повноту та своєчаснiсть ведення журналу облiку/реєстрацiї заяв та документiв, необхiдних для видачi документа дозвiльного характеру, якi подає суб'єкт господарювання або уповноважена ним особа (у тому числi облiку/реєстрацiї поданих повiдомлень (декларацiй) про вiдповiднiсть матерiально-технiчної бази суб'єкта господарювання вимогам законодавства та наданих консультацiй);
додержання строкiв прийняття рiшень (у тому числi наявнiсть пiдстав для їх прийняття) про видачу або вiдмову у видачi документiв дозвiльного характеру (у тому числi про їх переоформлення, видачу дублiкатiв та копiй);
своєчаснiсть повiдомлення суб'єкта господарювання (адмiнiстратора) про прийняття вiдповiдного рiшення, зазначеного в абзацi 6 пункту 2.2 цього Порядку;
додержання строкiв проведення обстеження (експертизи), яке є пiдставою для видачi документiв дозвiльного характеру (у тому числi спiльних обстежень);
дотримання строкiв видачi документiв дозвiльного характеру;
наявнiсть розпорядчого документа щодо участi представника вiдповiдного мiсцевого дозвiльного органу у роботi дозвiльного центру (у тому числi безпосередньо його участь в роботi дозвiльного центру);
дотримання порядку розгляду, реєстрацiї (у тому числi вiдмови у реєстрацiї з наданням вiдповiдного обґрунтування) повiдомлень (декларацiй) про вiдповiднiсть матерiально-технiчної бази суб'єктiв господарювання вимогам законодавства;
повноту iнформацiї, що подається мiсцевими дозвiльними органами для розмiщення на веб-сторiнках у мережi Iнтернет, створених Радою мiнiстрiв Автономної Республiки Крим, обласними, Київською та Севастопольською мiськими державними адмiнiстрацiями (вiдповiдно до статтi 8 Закону);
дотримання порядку формування та користування реєстром документiв дозвiльного характеру.
2.3. При проведеннi перевiрки дозвiльного центру щодо додержання вимог законодавства з питань видачi документiв дозвiльного характеру комiсiя перевiряє:
розпорядчий документ, що затверджує порядок взаємодiї представникiв мiсцевих дозвiльних органiв, якi здiйснюють прийом суб'єктiв господарювання в одному примiщеннi (а в разi участi в роботi дозвiльного центру адмiнiстратора - порядок його взаємодiї з мiсцевими дозвiльними органами, суб'єктами господарювання та представництвом);
органiзацiю роботи дозвiльного центру (зокрема забезпеченiсть примiщенням, комп'ютерною та iншою оргтехнiкою тощо);
участь представникiв мiсцевих дозвiльних органiв та адмiнiстраторiв у роботi дозвiльних центрiв (у тому числi в спiльних засiданнях /у разi їх проведення/);
органiзацiю документообiгу мiж дозвiльними органами;
наявнiсть iнформацiйних стендiв, роздаткових матерiалiв тощо.
3. Оформлення результатiв перевiрки
3.1. Результати перевiрки оформляються актом перевiрки, який складається в довiльнiй формi у двох примiрниках (а при залученнi фахiвцiв iнших органiв виконавчої влади, органiв мiсцевого самоврядування тощо - вiдповiдно до їх кiлькостi) та пiдписується головою i членами комiсiї.
Акт перевiрки повинен мати чiткi i стислi формулювання, якi характеризують дiяльнiсть дозвiльного органу, дозвiльного центру та адмiнiстратора, виявленi факти порушень вимог законодавства, якщо такi мають мiсце, та термiни їх усунення.
Кожне порушення, зазначене в актi перевiрки, повинне мати посилання на вiдповiдний нормативно-правовий акт.
3.2. Керiвника дозвiльного органу (його заступника), адмiнiстратора та вiдповiдальну посадову особу мiської ради (її виконавчого комiтету) або районної державної адмiнiстрацiї (при проведеннi перевiрки адмiнiстратора або дозвiльного центру) повинно бути ознайомлено з актом перевiрки. Усi примiрники акта перевiрки пiдписуються керiвником дозвiльного органу (його заступником), адмiнiстратором або вiдповiдальною посадовою особою мiської ради (її виконавчого комiтету) або районної державної адмiнiстрацiї (при проведеннi перевiрки адмiнiстратора або дозвiльного центру) з вiдмiткою - "З актом ознайомлений i один примiрник отримав".
3.3. У разi наявностi зауважень до акта перевiрки вони оформляються у письмовiй формi та є невiд'ємною частиною акта перевiрки. При цьому на всiх примiрниках акта перевiрки перед пiдписом керiвника дозвiльного органу (його заступника), адмiнiстратора або вiдповiдальної посадової особи мiської ради (її виконавчого комiтету) або районної державної адмiнiстрацiї (при проведеннi перевiрки адмiнiстратора або дозвiльного центру) робиться запис - "Iз зауваженнями".
3.4. У разi створення перешкод з боку посадових осiб дозвiльного органу, адмiнiстратора або посадових осiб мiської ради (її виконавчого комiтету) або районної державної адмiнiстрацiї щодо проведення перевiрки цi дiї вiдображаються в актi перевiрки.
3.5. Датою складання акта перевiрки є дата пiдписання акта перевiрки головою, членами комiсiї та керiвником дозвiльного органу (його заступником), адмiнiстратором, вiдповiдальною посадовою особою мiської ради (її виконавчого комiтету) або районної державної адмiнiстрацiї (при проведеннi перевiрки адмiнiстратора або дозвiльного центру).
3.6. Строк складання акта перевiрки не повинен перевищувати десяти робочих днiв з дня закiнчення перевiрки.
3.7. Iнформацiя про усунення порушень вимог законодавства з питань видачi документiв дозвiльного характеру надається до Держпiдприємництва (представництва) у строки, указанi в актi перевiрки, але не пiзнiше 30 днiв з дня отримання ними акта перевiрки.
3.8. За результатами перевiрок Держпiдприємництвом (представництвом) щодо кожного дозвiльного органу, адмiнiстратора та дозвiльного центру формується окрема справа з таких документiв:
а) наказ (розпорядження) Держпiдприємництва (представництва) про створення комiсiї, призначення голови та членiв комiсiї (копiя);
б) посвiдчення на проведення перевiрки (оригiнал);
в) акт перевiрки (оригiнал);
г) зауваження до акта перевiрки (у разi їх наявностi), якi є його невiд'ємною частиною (оригiнал);
ґ) документально пiдтверджена iнформацiя про усунення порушень вимог законодавства (оригiнал);
д) iншi документи.
4. Права комiсiї
Комiсiя має право:
вимагати надання iнформацiї, необхiдної для проведення перевiрки, отримувати копiї (ксерокопiї) документiв, якi мають вiдношення до предмета перевiрки;
одержувати вiд посадових осiб дозвiльних органiв, мiської ради (її виконавчого комiтету) або районної державної адмiнiстрацiї (при перевiрцi дiяльностi адмiнiстратора або дозвiльного центру), адмiнiстратора, дiяльнiсть яких перевiряється, письмовi пояснення з питань, що виникають пiд час перевiрки;
звертатись iз запитом (усним або письмовим) до органiв виконавчої влади, органiв мiсцевого самоврядування тощо з питань, що виникають пiд час перевiрки та потребують їх вирiшення у стислий термiн.
5. Обов'язки комiсiї
Голова та члени комiсiї зобов'язанi:
керуватись у своїй роботi виключно вимогами законодавства;
об'єктивно вiдображати в актi перевiрки стан додержання вимог законодавства з питань видачi документiв дозвiльного характеру;
не розповсюджувати конфiденцiйну iнформацiю, яка стала вiдома пiд час перевiрки.
6. Вiдповiдальнiсть комiсiї
6.1. Голова та члени комiсiї несуть вiдповiдальнiсть згiдно iз законодавством за:
необ'єктивне вiдображення в актi перевiрки даних про дiяльнiсть дозвiльного органу, адмiнiстратора, дозвiльного центру, що перевiрявся;
приховування фактiв порушень вимог законодавства чи зловживань, допущених працiвниками дозвiльного органу, адмiнiстратором або посадовою особою вiдповiдної мiської ради / районної державної адмiнiстрацiї (при перевiрцi дiяльностi адмiнiстратора або дозвiльного центру).
6.2. Голова комiсiї вiдповiдає за проведення дорученої йому перевiрки.
7. Права та обов'язки дозвiльного органу, адмiнiстратора, мiської ради (її виконавчого комiтету) або районної державної адмiнiстрацiї
7.1. Дозвiльний орган, адмiнiстратор, мiська рада (її виконавчий комiтет) або районна державна адмiнiстрацiя має право оскаржувати згiдно з законодавством дiї голови та членiв комiсiї, якi проводили перевiрку.
7.2. Дозвiльний орган, адмiнiстратор, мiська рада (її виконавчий комiтет) або районна державна адмiнiстрацiя зобов'язанi:
надавати, на вимогу комiсiї, документи, їх копiї (ксерокопiї) з питань, якi мають вiдношення до предмета перевiрки;
надавати письмовi пояснення з питань, що виникають пiд час перевiрки;
забезпечити умови для проведення перевiрки.
8. Вiдповiдальнiсть посадових осiб дозвiльного органу, адмiнiстратора
Посадовi особи дозвiльних органiв та адмiнiстратори за порушення вимог законодавства з питань видачi документiв дозвiльного характеру несуть вiдповiдальнiсть у порядку, встановленому законом.
Директор Департаменту дозвiльної системи | О. Андрєєв |
Додаток 1 до пункту 1.5 Порядку здiйснення контролю за додержанням вимог законодавства з питань видачi документiв дозвiльного характеру |
(Державний Герб України)
![]() |
(найменування органу, що видав посвiдчення) |
вiд "___" ____________ 20__ р. N _________________
ПОСВIДЧЕННЯ
Видане головi комiсiї | ![]() |
(прiзвище та iнiцiали) | |
та членам комiсiї: | ![]() |
![]() |
|
![]() |
|
(прiзвище та iнiцiали) |
для проведення перевiрки | ![]() |
![]() |
|
(найменування дозвiльного органу, дозвiльного центру*, П. I. Б. адмiнiстратора) | |
щодо додержання вимог законодавства з
питань видачi документiв дозвiльного характеру за перiод з "___" ____________ 20__ до "___" ____________ 20__ р. у строк з "___" ____________ 20__ до "___" ____________ 20__ р. |
![]() |
![]() |
![]() |
||
(посада керiвника) | (пiдпис) М. П. |
(прiзвище та iнiцiали) | ||
строк продовжено до "___" ____________ 20__ р. | ||||
![]() |
![]() |
![]() |
||
(посада керiвника) | (пiдпис) М. П. |
(прiзвище та iнiцiали) |
____________
* Iз зазначенням найменування
адмiнiстративно-територiальної одиницi, на
територiї якої розташований дозвiльний центр.
Директор Департаменту дозвiльної системи | О. Андрєєв |
Додаток 2 до пункту 1.6 Порядку здiйснення контролю за додержанням вимог законодавства з питань видачi документiв дозвiльного характеру |
Журнал
облiку посвiдчень про право перевiрки дозвiльного
органу, адмiнiстратора, дозвiльного центру
N з/п | Номер посвiдчення | Найменування дозвiльного органу, дозвiльного центру*, П. I. Б. адмiнiстратора | П. I. Б. голови та членiв комiсiї | Строк перевiрки | Реєстрацiйний номер наказу (розпорядження), дата |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
____________
* Iз зазначенням найменування
адмiнiстративно-територiальної одиницi, на
територiї якої розташований дозвiльний центр.
Директор Департаменту дозвiльної системи | О. Андрєєв |