ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
НАКАЗ
вiд 17 жовтня 2006 року | N 895 |
---|
З метою реалiзацiї
програмно-цiльового пiдходу до модернiзацiї
дiяльностi Держмитслужби та на виконання п. 3
рiшення Колегiї Держмитслужби вiд 08.09.2006,
уведеного в дiю наказом Держмитслужби вiд 12.09.06 N 772,
наказую:
1. Затвердити Концепцiю модернiзацiї дiяльностi митної служби України (далi - Концепцiя), що додається.
2. Встановити, що положення Концепцiї застосовуються як теоретичне пiдґрунтя пiд час вироблення, реалiзацiї та контролю за реалiзацiєю найважливiших органiзацiйно-управлiнських рiшень з питань вдосконалення дiяльностi Держмитслужби.
3. Керiвникам структурних пiдроздiлiв Держмитслужби та спецiалiзованих митних установ пiд час здiйснення поточної дiяльностi, розроблення проектiв нормативно-правових актiв, програм розвитку та стратегiчних документiв, спрямованих на виконання основних завдань, поставлених перед Держмитслужбою, забезпечити додержання послiдовної реалiзацiї положень Концепцiї.
3. Управлiнню дослiджень та стратегiчного розвитку (Баязiтов Л. Р.) надавати у разi необхiдностi роз'яснення щодо практичного втiлення положень Концепцiї.
Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Голова Служби | О. Б. Єгоров |
ЗАТВЕРДЖЕНО наказом Державної митної служби України вiд 17 жовтня 2006 р. N 895 |
Концепцiя
модернiзацiї дiяльностi митної служби України
Сучаснi тенденцiї функцiонування свiтового спiвтовариства поставили ряд нових завдань перед митною службою України, якi наразi вимагають проведення модернiзацiї дiяльностi митної служби.
Метою модернiзацiї дiяльностi є перехiд на якiсно новий етап розвитку митної служби України в напрямi задоволення економiчних, соцiальних, духовних потреб українського суспiльства й здобуття Україною належного мiсця у свiтовому спiвтовариствi.
Розроблення концептуального документа - це найбiльш оптимальний шлях при формуваннi рiшення з реалiзацiї перетворень стратегiчного характеру для забезпечення ефективного функцiонування митної служби в умовах високої динамiки внутрiшнього й зовнiшнього оточень.
Основна мета Концепцiї модернiзацiї дiяльностi митної служби України - це надання теоретичного пiдґрунтя переходу митної служби України на якiсно новий етап розвитку та чiткого визначення передумов, якi необхiдно створити у найближчiй перспективi за всiма напрямами дiяльностi митної служби.
Передумови, що закладаються в змiст Концепцiї, дають можливiсть приймати оптимальнi рiшення при опрацюваннi проблемних питань, якi виникають при виконаннi основних завдань, поставлених перед Державною митною службою України, шляхом розкладання їх на складовi, якi вiдповiдають основним напрямам дiяльностi митної системи.
Такими передумовами є наявнiсть:
1) нормативно-правової бази з усiх напрямiв дiяльностi митної служби України, яка:
є доступною для перегляду та сприйняття суб'єктами вiдносин, що виникають пiд час виконання вимог законодавства з питань митної справи та контролю за дотриманням цих вимог (далi - суб'єкти);
чiтко окреслює права, обов'язки та вiдповiдальнiсть суб'єктiв;
за понятiйним апаратом, принципами побудови правових норм вiдповiдає вимогам нацiонального законодавства та правової системи Європейського Союзу (Acquis communautaire), нормам i правилам ГАТТ/СОТ, мiжнародних конвенцiй, рекомендацiям Всесвiтньої митної органiзацiї;
передбачає впровадження в дiяльнiсть митної служби України новiтнiх досягнень науки й технiки;
2) ефективного механiзму управлiння дiяльнiстю митної служби, який:
базується на чiткому розподiлi функцiй, повноважень i вiдповiдальностi (утiлених у положеннях та посадових iнструкцiях) мiж складовими митної служби та їх персоналом;
оцiнюється за результативнiстю управлiнських рiшень, прийнятих на будь-якому рiвнi;
удосконалюється за рахунок полiпшення iнформацiйного наповнення процесiв прийняття управлiнських рiшень, а також пiдвищення професiйних якостей персоналу митної служби;
на рiвнi оперативної дiяльностi митної служби забезпечує автономне виконання функцiй iз застосування в межах визначених повноважень законодавства з питань митної справи та контролю за його дотриманням при перемiщеннi товарiв i транспортних засобiв або розпорядження ними;
на рiвнi управлiнської дiяльностi митної служби забезпечує переважно нагляд, оцiнку ефективностi, удосконалення виконання зазначених таких функцiй, координацiю дiяльностi митної служби та взаємодiї з iншими державними та недержавними структурами;
визначається науково обґрунтованою стратегiєю розвитку митної служби;
3) простих та ефективних митних процедур i технологiй контролю на кордонi та всерединi держави, якi:
однаково розумiються та застосовуються всiма митними органами;
застосовуються з передбачуваними для всiх суб'єктiв результатами;
узгоджуються з положеннями мiжнародних конвенцiй, митних i торговельних угод та є сумiсними з митними процедурами й технологiями сумiжних держав;
забезпеченi необхiдними iнструментами (iнструкцiями, методиками, технiчними засобами тощо) для контролю за дотриманням законодавства з питань митної справи, у тому числi за ефективнiстю застосування заходiв тарифного та нетарифного регулювання, справляння податкiв i зборiв (обов'язкових платежiв);
удосконалюються за результатами внутрiшнього та зовнiшнього вiдносно митної служби оцiнювання ефективностi їх застосування;
дають можливiсть упроваджувати сучаснi органiзацiйно-технiчнi методи та засоби, спрямованi на мiнiмiзацiю часових i ресурсних затрат фiзичних та юридичних осiб при перемiщеннi товарiв та транспортних засобiв через митний кордон України;
4) досконалої митної iнфраструктури, яка:
за розташуванням об'єктiв, їх технiчним оснащенням i пропускною спроможнiстю вiдповiдає вимогам забезпечення дотримання законодавства з питань митної справи та вимогам до мiнiмiзацiї витрат на здiйснення законних операцiй при перемiщеннi товарiв та транспортних засобiв через митний кордон України або розпорядження ними;
має довгостроковi диференцiйованi (внутрiшнi та зовнiшнi) джерела фiнансування й розбудови, експлуатацiї та реконструкцiї;
ураховує можливiсть спiльного з митними органами сусiднiх держав проведення митних процедур на митному кордонi;
5) дiйових механiзмiв сприяння зовнiшньоекономiчнiй дiяльностi, якi мають ураховувати:
вагомiсть для учасникiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi стимулiв застосування до них таких механiзмiв;
єдинi для всiх учасникiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi правила застосування до них цих механiзмiв;
невiдворотнiсть виявлення та припинення можливих порушень законодавства, допущених учасниками зовнiшньоекономiчної дiяльностi при застосуваннi до них цих механiзмiв;
потребу вiдповiдностi цих механiзмiв наявним у мiжнароднiй практицi;
6) ефективної системи протидiї контрабандi та порушенням митних правил, яка:
передбачає застосування сучасних органiзацiйно-технiчних методiв i засобiв вiдвернення, виявлення, розкриття та попередження порушень законодавства з питань митної справи;
забезпечена необхiдними кадровими, матерiально-технiчними, iнформацiйними засобами для виконання поставлених перед митною службою завдань;
побудована на взаємодiї митної служби з правоохоронними й контролюючими органами України та митними органами iнших держав;
спирається на удосконалену структуру пiдроздiлiв по боротьбi з контрабандою та порушеннями митних правил, яка являє собою єдиний блок пiдроздiлiв митних органiв, дiяльнiсть яких пов'язана
з виконанням правоохоронних функцiй з чiтко визначеними органiзацiйно-правовими засадами їх дiяльностi;
7) ефективної системи роботи з персоналом митної служби, яка:
базується на принципi вiдповiдностi iндивiдуальних якостей персоналу вимогам посадових iнструкцiй;
передбачає можливiсть добору (переважно на конкурснiй основi), просування по службi та збереження в митнiй службi найбiльш квалiфiкованого й добросовiсного персоналу;
визначає механiзми, мотивацiйнi стимули та засоби контролю за пiдвищенням рiвня правосвiдомостi, професiйної пiдготовки, дiлової етики персоналу;
має надiйнi довгостроковi джерела задоволення кадрових потреб митної служби;
вiдповiдає мiжнародним стандартам i принципам;
8) надiйної ефективної системи iнформацiйно-телекомунiкацiйного забезпечення всiх напрямiв дiяльностi митної служби. Ця система повинна:
бути сумiсною з аналогiчними системами органiв державної влади України, митних органiв iноземних держав;
базуватися на застосуваннi прогресивних iнформацiйних технологiй та iнструментiв;
бути орiєнтованою перш за все на вирiшення ключових, зважаючи на прiоритети розвитку, завдань митної служби: максимальне спрощення механiзму взаємодiї митної служби з фiзичними, юридичними особами, уповноваженими державними органами при застосуваннi законодавства з питань митної справи; спрощення процесiв прийняття управлiнських рiшень; удосконалення систем виявлення митних правопорушень та протидiї їм, систем адмiнiстрування податкiв i зборiв (обов'язкових платежiв); створення систематизованої навчально-методичної бази даних з питань митного законодавства; забезпечення оцiнки якостi виконання митної справи;
мати диференцiйовану за джерелами ресурсну базу для розроблення, упровадження та експлуатацiї цiєї системи;
9) розвиненої системи наукових дослiджень, яка:
ґрунтується на фундаментальних i прикладних наукових дослiдженнях у галузi митної справи, розвивається в спiвпрацi з профiльними закладами України та зарубiжних країн;
орiєнтована на визначення прiоритетних напрямiв розвитку митної справи та механiзмiв їх реалiзацiї, на задоволення поточних потреб митної служби в розробленнi нових, прогресивних пiдходiв, методiв i засобiв реалiзацiї митної справи;
має достатню методологiчну, кадрову та ресурсну базу для виконання поставлених перед митною службою завдань.
* * *
Представлена Концепцiя модернiзацiї дiяльностi митної служби України - це система передумов, правовою основою яких є норми законодавства України та мiжнародних правових актiв з питань митної справи.
Послiдовна реалiзацiя Концепцiї дозволить Державнiй митнiй службi України максимально наблизити дiяльнiсть до мiжнародних стандартiв шляхом спрощення та унiфiкацiї митних процедур при перемiщеннi товарiв через митний кордон України, а також сприятиме впровадженню в дiю сучасних свiтових технологiй та методiв запобiгання порушенням у сферi зовнiшньоекономiчної дiяльностi, якi є основною складовою економiчної, соцiальної, екологiчної та технiчної безпеки для держави та свiтового спiвтовариства.
Як теоретичне пiдґрунтя Концепцiя повинна використовуватися керiвним складом митної служби пiд час здiйснення поточної дiяльностi, розроблення проектiв нормативно-правових актiв, програм розвитку та стратегiчних документiв, спрямованих на виконання основних завдань, поставлених перед Державною митною службою України державою та обумовлених мiжнародними органiзацiями.
Начальник Управлiння дослiджень та стратегiчного розвитку | Л. Р. Баязiтов |