КАБIНЕТ МIНIСТРIВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
Київ
вiд 2 листопада 2006 р. | N 1540 |
---|
Про затвердження Положення про Мiнiстерство
палива та енергетики України
Кабiнет Мiнiстрiв України постановляє:
1. Затвердити Положення про Мiнiстерство палива та енергетики України, що додається.
2. Ця постанова набирає чинностi з 20 листопада 2006 року.
Прем'єр-мiнiстр України | В.ЯНУКОВИЧ |
Iнд. 40
ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 2 листопада 2006 р. N 1540 |
ПОЛОЖЕННЯ
про Мiнiстерство палива та енергетики України
1. Мiнiстерство палива та енергетики України (Мiнпаливенерго) є центральним органом виконавчої влади, дiяльнiсть якого спрямовується i координується Кабiнетом Мiнiстрiв України.
Мiнпаливенерго є головним органом у системi центральних органiв виконавчої влади з питань забезпечення реалiзацiї державної полiтики в електроенергетичному, ядерно-промисловому та нафтогазовому комплексах (далi - паливно-енергетичний комплекс).
2. Мiнпаливенерго у своїй дiяльностi керується Конституцiєю i законами України, а також указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими вiдповiдно до Конституцiї i законiв України, актами Кабiнету Мiнiстрiв України та цим Положенням. Мiнпаливенерго у межах своїх повноважень органiзовує виконання актiв законодавства, здiйснює контроль за їх реалiзацiєю.
Мiнпаливенерго узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його компетенцiї, розробляє пропозицiї щодо вдосконалення законодавства i в установленому порядку вносить їх на розгляд Кабiнету Мiнiстрiв України.
3. Основними завданнями Мiнпаливенерго є:
державне управлiння паливно-енергетичним комплексом;
забезпечення реалiзацiї державної полiтики в паливно-енергетичному комплексi;
забезпечення енергетичної безпеки держави;
розроблення пропозицiй щодо вдосконалення економiчних важелiв стимулювання розвитку паливно-енергетичного комплексу;
участь у формуваннi, регулюваннi та вдосконаленнi ринку паливно-енергетичних ресурсiв.
4. Мiнпаливенерго вiдповiдно до покладених на нього завдань:
1) розробляє коротко-, середньо- та довгостроковi прогнози економiчного i соцiального розвитку паливно-енергетичного комплексу;
2) розробляє концепцiю та цiльовi програми перспективного розвитку паливно-енергетичного комплексу;
3) бере участь у розробленнi проектiв Державної програми економiчного i соцiального розвитку України, Державного бюджету України, Програми дiяльностi Кабiнету Мiнiстрiв України, загальнодержавних, галузевих та мiсцевих програм у сферi альтернативних джерел енергiї та видiв палива;
4) контролює цiльове, економне i ефективне використання видiлених пiдприємствам паливно-енергетичного комплексу бюджетних коштiв;
5) розробляє пропозицiї щодо вдосконалення механiзму цiноутворення в паливно-енергетичному комплексi;
6) вживає заходiв, спрямованих на вдосконалення зовнiшньоекономiчної дiяльностi пiдприємств, установ та органiзацiй паливно-енергетичного комплексу, захист українських товаровиробникiв на зовнiшньому ринку та розвиток внутрiшнього ринку;
7) у межах своєї компетенцiї бере участь у пiдготовцi мiжнародних договорiв України, готує пропозицiї щодо укладення та денонсацiї таких договорiв, укладає мiжнароднi договори галузевого характеру;
8) здiйснює в межах своїх повноважень заходи щодо адаптацiї законодавства України до законодавства Європейського Союзу з питань паливно-енергетичного комплексу;
9) представляє i захищає у межах своїх повноважень iнтереси України пiд час розв'язання проблем мирного використання атомної енергiї в Мiжнародному агентствi з атомної енергiї (МАГАТЕ), в iнших мiжнародних органiзацiях;
10) бере участь у формуваннi та реалiзацiї антимонопольної полiтики як у цiлому, так i за вiдповiдними напрямами (демонополiзацiя економiки, розвиток конкуренцiї, антимонопольне регулювання, вдосконалення антимонопольного законодавства);
11) забезпечує виконання завдань з мобiлiзацiйної пiдготовки та мобiлiзацiї держави в межах повноважень, визначених законодавством;
12) забезпечує у межах своїх повноважень реалiзацiю державної полiтики у сферi енергозбереження, розробляє галузевi програми з енергозбереження та здiйснює контроль за їх виконанням на пiдприємствах паливно-енергетичного комплексу;
13) забезпечує реалiзацiю державної полiтики щодо оплати працi та соцiального захисту працiвникiв паливно-енергетичного комплексу, вживає заходiв щодо забезпечення паливно-енергетичного комплексу висококвалiфiкованими працiвниками;
14) забезпечує у межах своїх повноважень реалiзацiю державної полiтики у сферi охорони працi, ядерної, радiацiйної та пожежної безпеки i охорони довкiлля, здiйснює методичне керiвництво та органiзовує контроль за дiяльнiстю пiдприємств паливно-енергетичного комплексу з цих питань;
15) здiйснює вiдповiдно до законодавства функцiї з управлiння об'єктами державної власностi, що належать до сфери управлiння Мiнiстерства;
16) забезпечує в межах своїх повноважень реалiзацiю державної полiтики щодо державної таємницi, контроль за її збереженням у центральному апаратi Мiнiстерства, на пiдприємствах, в установах та органiзацiях, що належать до сфери його управлiння;
17) забезпечує реалiзацiю державної науково-технiчної та iнвестицiйної полiтики в паливно-енергетичному комплексi, може виступати замовником науково-технiчних дослiджень i проектних робiт;
18) здiйснює державне регулювання гiрничої справи вiдповiдно до його повноважень;
19) здiйснює органiзацiйно-методичне забезпечення i координацiю робiт, пов'язаних з розробленням та виконанням комплексної програми створення ядерно-паливного циклу, а також програм поводження з вiдпрацьованим ядерним паливом, тимчасового i довгострокового зберiгання радiоактивних вiдходiв, зняття з експлуатацiї реакторних установок та iнших об'єктiв ядерно-промислового комплексу;
20) органiзовує функцiонування державної системи облiку радiоактивних вiдходiв, сховищ таких вiдходiв та безпечне поводження з ними на пiдприємствах, в установах та органiзацiях, що належать до сфери його управлiння, до передачi зазначених вiдходiв на захоронення;
21) бере участь у розробленнi та забезпечує виконання державних програм диверсифiкацiї джерел постачання енергоносiїв, сприяє нарощуванню обсягiв виробництва альтернативних видiв палива та енергiї з альтернативних джерел;
22) бере участь у формуваннi розмiру ставок збору за геологорозвiдувальнi роботи, виконанi за рахунок державного бюджету;
23) розробляє i здiйснює у межах своїх повноважень заходи щодо виконання державних програм, спрямованих на ефективне використання запасiв нафти, природного газу, альтернативних видiв палива, збiльшення обсягiв їх видобування та забезпечення ефективної переробки;
24) забезпечує координацiю дiяльностi, пов'язаної з транспортуванням нафти, природного газу, газового конденсату i нафтопродуктiв, їх експортом, закачуванням та вiдбором природного газу з пiдземних сховищ, а також з нафтогазопереробкою;
25) органiзовує роботу з оперативного усунення наслiдкiв надзвичайних ситуацiй на об'єктах паливно-енергетичного комплексу;
26) визначає державне пiдприємство для здiйснення централiзованого диспетчерського (оперативно-технологiчного) управлiння об'єднаною енергетичною системою України;
27) здiйснює у межах своїх повноважень функцiї державного енергетичного нагляду за додержанням режимiв споживання електричної та теплової енергiї, а також вимог технiчної експлуатацiї електричних станцiй i мереж, енергетичного обладнання об'єктiв електроенергетики та альтернативної енергетики, пiдключених до об'єднаної енергетичної системи України;
28) в установленому порядку проводить експертизу, затверджує або подає на затвердження проекти розробки нафтових, газових та газоконденсатних родовищ i будiвництва, реконструкцiї та лiквiдацiї об'єктiв i пiдприємств паливно-енергетичного комплексу;
29) бере участь у розробленнi та здiйсненнi заходiв щодо ефективного використання природного газу i додержання дисциплiни газоспоживання;
30) здiйснює органiзацiйно-методичне забезпечення i координацiю робiт з розроблення стандартiв, фiнансово-економiчних та iнших нормативiв та затверджує їх у встановленому порядку;
31) розробляє баланси електроенергiї об'єднаної енергосистеми України, природного газу, нафти, нетрадицiйних джерел та видiв енергетичної сировини i продуктiв їх переробки, проводить монiторинг ринку цих енергоресурсiв;
32) координує та визначає обсяги геологорозвiдувальних робiт на нафту, природний газ, iншi природнi джерела енергетичної сировини;
33) узагальнює результати геологорозвiдувальних робiт та введення в дослiдно-промислову експлуатацiю нафтових, газових, газоконденсатних родовищ, нетрадицiйних джерел енергетичної сировини добувними пiдприємствами;
34) координує в межах своїх повноважень роботи з дослiдно-промислової та промислової розробки нафтових, газових i газоконденсатних родовищ України, нетрадицiйних джерел енергетичної сировини;
35) органiзовує та контролює в межах своїх повноважень охорону об'єктiв паливно-енергетичного комплексу;
36) забезпечує в межах своїх повноважень реалiзацiю державної полiтики щодо фiзичного захисту ядерних установок, ядерних матерiалiв, радiоактивних вiдходiв, iнших джерел iонiзуючого випромiнювання на пiдприємствах, в установах та органiзацiях, що належать до сфери його управлiння, здiйснює методичне забезпечення та органiзовує контроль за їх дiяльнiстю iз зазначених питань;
37) органiзовує науково-технiчну, iнформацiйну, видавничу дiяльнiсть, пропагування досягнень i передового досвiду, сприяє створенню i впровадженню сучасних iнформацiйних технологiй та комп'ютерних мереж у паливно-енергетичному комплексi;
38) проводить разом з об'єднаннями (асоцiацiями, союзами, спiлками) виробникiв i суб'єктами господарювання постiйне дослiдження розвитку нацiонального ринку товарiв;
39) забезпечує складання та подання українськими суб'єктами господарювання антидемпiнгових, антисубсидицiйних i спецiальних скарг (заяв);
40) забезпечує в межах своїх повноважень реалiзацiю основних принципiв державної полiтики у сферi альтернативних видiв палива, здiйснення державного управлiння, регулювання та нагляду у сферi альтернативних джерел енергiї;
41) здiйснює iншi функцiї, пов'язанi з виконанням покладених на нього завдань.
5. Мiнпаливенерго має право:
одержувати в установленому законодавством порядку вiд центральних i мiсцевих органiв виконавчої влади, органiв мiсцевого самоврядування iнформацiю, документи i матерiали, необхiднi для виконання покладених на нього завдань;
залучати спецiалiстiв центральних i мiсцевих органiв виконавчої влади, пiдприємств, установ та органiзацiй (за погодженням з їх керiвниками) для розгляду питань, що належать до його компетенцiї;
скликати в установленому порядку наради з питань, що належать до його компетенцiї;
представляти Кабiнет Мiнiстрiв України за його дорученням у мiжнародних органiзацiях та пiд час укладання мiжнародних договорiв України;
брати участь у межах своєї компетенцiї у пiдготовцi, проведеннi, в тому числi за кордоном, мiжнародних i нацiональних виставок, ярмаркiв, конференцiй, симпозiумiв, семiнарiв, пiдтримувати зв'язки iз засобами масової iнформацiї, провадити видавничу дiяльнiсть.
6. Мiнпаливенерго пiд час виконання покладених на нього завдань взаємодiє з iншими центральними i мiсцевими органами виконавчої влади, органами мiсцевого самоврядування, об'єднаннями громадян, а також з вiдповiдними органами iнших держав.
7. Мiнпаливенерго в межах своїх повноважень, на основi та на виконання актiв законодавства видає накази, органiзовує i контролює їх виконання.
Мiнiстерство в разi потреби видає разом з iншими центральними та мiсцевими органами виконавчої влади спiльнi акти.
Нормативно-правовi акти Мiнпаливенерго пiдлягають реєстрацiї в установленому законодавством порядку.
Рiшення Мiнпаливенерго, прийнятi в межах його повноважень, є обов'язковi для виконання центральними та мiсцевими органами виконавчої влади, органами мiсцевого самоврядування, пiдприємствами, установами, органiзацiями всiх форм власностi та громадянами.
8. Мiнпаливенерго очолює Мiнiстр, який призначається на посаду i звiльняється з посади Верховною Радою України за поданням Прем'єр-мiнiстра України.
Мiнiстр має заступникiв, якi призначаються на посаду i звiльняються з посади Кабiнетом Мiнiстрiв України.
Пропозицiї щодо кандидатур заступникiв Мiнiстра вносить на розгляд Кабiнету Мiнiстрiв України Прем'єр-мiнiстр України за поданням Мiнiстра.
Мiнiстр за погодженням iз Вiце-прем'єр-мiнiстром України розподiляє обов'язки мiж своїми заступниками.
9. Мiнiстр:
1) керує Мiнiстерством, несе персональну вiдповiдальнiсть за розроблення i реалiзацiю державної полiтики у паливно-енергетичному комплексi, виконання Мiнiстерством своїх завдань i функцiй;
2) спрямовує i координує як член Кабiнету Мiнiстрiв України здiйснення центральними органами виконавчої влади заходiв з питань, що належать до його компетенцiї, визначає на виконання вимог законодавства в межах наданих йому повноважень полiтичнi прiоритети та стратегiчнi напрями роботи Мiнiстерства, шляхи досягнення поставлених цiлей;
3) подає в установленому порядку на розгляд Кабiнету Мiнiстрiв України проекти законiв України, актiв Президента України та Кабiнету Мiнiстрiв України, розробником яких є Мiнiстерство;
4) вносить в установленому порядку Прем'єр-мiнiстровi України подання про призначення на посаду i звiльнення з посади заступникiв Мiнiстра, керiвникiв та заступникiв керiвникiв центральних органiв виконавчої влади, дiяльнiсть яких спрямовується i координується через Мiнiстра;
5) затверджує програми i плани роботи Мiнiстерства та звiт про їх виконання;
6) пiдписує нормативно-правовi акти Мiнiстерства;
7) приймає рiшення щодо розподiлу бюджетних коштiв, головним розпорядником яких є Мiнпаливенерго;
8) погоджує проекти законiв України, актiв Президента України та Кабiнету Мiнiстрiв України з питань, що належать до компетенцiї Мiнiстерства;
9) порушує в установленому порядку питання про притягнення до дисциплiнарної вiдповiдальностi заступникiв Мiнiстра;
10) вносить у встановленому порядку подання щодо вiдзначення державними нагородами працiвникiв Мiнiстерства;
11) призначає на посади та звiльняє з посад працiвникiв центрального апарату Мiнiстерства, в тому числi за погодженням з Вiце-прем'єр-мiнiстром України керiвникiв самостiйних структурних пiдроздiлiв Мiнiстерства;
12) за погодженням iз Вiце-прем'єр-мiнiстром України укладає та розриває контракт в установленому законодавством порядку з керiвниками пiдприємств, установ та органiзацiй, що належать до сфери управлiння Мiнпаливенерго;
13) здiйснює iншi повноваження вiдповiдно до законодавства.
10. Для узгодженого вирiшення питань, що належать до компетенцiї Мiнпаливенерго, обговорення найважливiших напрямiв дiяльностi в Мiнiстерствi утворюється колегiя у складi Мiнiстра (голова колегiї), заступникiв Мiнiстра та iнших керiвних працiвникiв Мiнiстерства.
У разi потреби до складу колегiї Мiнпаливенерго можуть входити в установленому порядку iншi особи.
Членiв колегiї затверджує та увiльняє Мiнiстр.
Рiшення колегiї проводяться в життя наказами Мiнпаливенерго.
11. У складi Мiнпаливенерго Кабiнетом Мiнiстрiв України можуть бути утворенi урядовi органи державного управлiння (департаменти, служби, iнспекцiї).
12. Для розгляду наукових рекомендацiй та iнших пропозицiй щодо головних напрямiв дiяльностi Мiнпаливенерго, обговорення найважливiших програм та iнших питань у Мiнiстерствi може утворюватися науково-технiчна рада, iншi дорадчi та консультативнi органи.
Склад цих органiв i положення про них затверджує Мiнiстр.
13. Гранична чисельнiсть працiвникiв Мiнпаливенерго затверджується Кабiнетом Мiнiстрiв України.
Структуру центрального апарату Мiнпаливенерго затверджує Мiнiстр за погодженням з Вiце-прем'єр-мiнiстром України.
Штатний розпис та кошторис Мiнпаливенерго затверджує Мiнiстр за погодженням з Мiнфiном.
Положення про структурнi пiдроздiли центрального апарату Мiнпаливенерго затверджує Мiнiстр.
14. Мiнпаливенерго є юридичною особою, має самостiйний баланс, рахунки в органах Державного казначейства, печатку iз зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням.