КАБIНЕТ МIНIСТРIВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
Київ
вiд 2 листопада 2006 р. | N 1542 |
---|
Про затвердження Положення про Мiнiстерство
охорони здоров'я України
Кабiнет Мiнiстрiв України постановляє:
1. Затвердити Положення про Мiнiстерство охорони здоров'я України, що додається.
2. Ця постанова набирає чинностi з 20 листопада 2006 року.
Прем'єр-мiнiстр України | В.ЯНУКОВИЧ |
Iнд. 28
ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 2 листопада 2006 р. N 1542 |
ПОЛОЖЕННЯ
про Мiнiстерство охорони здоров'я України
1. Мiнiстерство охорони здоров'я України (МОЗ) є центральним органом виконавчої влади, дiяльнiсть якого спрямовується i координується Кабiнетом Мiнiстрiв України.
МОЗ є головним (провiдним) органом у системi центральних органiв виконавчої влади iз забезпечення реалiзацiї державної полiтики у сферi охорони здоров'я, санiтарного та епiдемiчного благополуччя населення, створення, виробництва, контролю якостi та реалiзацiї лiкарських засобiв i виробiв медичного призначення.
2. МОЗ у своїй дiяльностi керується Конституцiєю та законами України, а також указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими вiдповiдно до Конституцiї та законiв України, актами Кабiнету Мiнiстрiв України та цим Положенням.
У межах своїх повноважень МОЗ органiзовує виконання актiв законодавства i здiйснює систематичний контроль за їх реалiзацiєю.
МОЗ узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його компетенцiї, розробляє пропозицiї з його удосконалення та в установленому порядку вносить їх на розгляд Кабiнету Мiнiстрiв України.
3. Основними завданнями МОЗ є:
забезпечення реалiзацiї державної полiтики у сферi охорони здоров'я, санiтарного та епiдемiчного благополуччя населення, створення, виробництва, контролю якостi та реалiзацiї лiкарських засобiв i виробiв медичного призначення;
розроблення, координацiя та контроль за виконанням державних програм розвитку охорони здоров'я, зокрема профiлактики захворювань, надання медичної допомоги, розвитку медичної та мiкробiологiчної промисловостi;
органiзацiя надання державними та комунальними закладами охорони здоров'я безоплатної медичної допомоги населенню;
органiзацiя надання медичної допомоги в невiдкладних та екстремальних ситуацiях, здiйснення в межах своєї компетенцiї заходiв, пов'язаних з подоланням наслiдкiв Чорнобильської катастрофи;
розроблення заходiв щодо профiлактики та зниження захворюваностi, iнвалiдностi та смертностi населення;
органiзацiя разом з Нацiональною академiєю наук, Академiєю медичних наук наукових дослiджень з прiоритетних напрямiв розвитку медичної науки.
4. МОЗ вiдповiдно до покладених на нього завдань:
1) забезпечує в межах своєї компетенцiї додержання закладами охорони здоров'я, установами i закладами державної санiтарно-епiдемiологiчної служби Мiнiстерства, iншими пiдприємствами, установами та органiзацiями права громадян на охорону здоров'я;
2) бере участь у розробленнi проектiв Державної програми економiчного i соцiального розвитку України, Державного бюджету України, Програми дiяльностi Кабiнету Мiнiстрiв України;
3) готує пропозицiї стосовно визначення прiоритетних напрямiв розвитку охорони здоров'я, розробляє та органiзовує виконання державних комплексних та цiльових програм охорони здоров'я;
4) бере участь у формуваннi та реалiзацiї iнвестицiйної полiтики в сферi охорони здоров'я;
5) здiйснює мiжвiдомчу координацiю щодо боротьби iз захворюванням на СНIД;
6) здiйснює вiдповiдно до законодавства функцiї з управлiння об'єктами державної власностi, що належать до сфери його управлiння;
7) бере участь у формуваннi та реалiзацiї антимонопольної полiтики в сферi охорони здоров'я;
8) органiзовує та проводить вiдповiдно до законодавства державну акредитацiю закладiв охорони здоров'я;
9) здiйснює координацiю дiяльностi закладiв охорони здоров'я, органiв, установ i закладiв державної санiтарно-епiдемiологiчної служби, науково-дослiдних установ незалежно вiд їх пiдпорядкування i форми власностi щодо питань дiагностики, лiкування i профiлактики захворювань, формування здорового способу життя;
10) вживає заходiв щодо розвитку пiдприємництва у сферi охорони здоров'я;
11) здiйснює контроль i нагляд за додержанням санiтарного законодавства, державних стандартiв, критерiїв та вимог, спрямованих на забезпечення санiтарного та епiдемiчного благополуччя населення;
12) забезпечує вiдповiдно до законодавства проведення державної санiтарно-гiгiєнiчної експертизи;
13) вивчає, аналiзує i прогнозує показники стану здоров'я населення залежно вiд стану середовища життєдiяльностi людини; бере участь у розробленнi заходiв, спрямованих на недопущення шкiдливого впливу факторiв навколишнього середовища на здоров'я людини;
14) бере участь у визначеннi заходiв та проведеннi разом з центральними та мiсцевими органами виконавчої влади, органами мiсцевого самоврядування роботи iз запобiгання хворобам, а також зниження захворюваностi, iнвалiдностi та смертностi населення;
15) готує пропозицiї щодо забезпечення санiтарного та епiдемiчного благополуччя населення, запобiгання занесенню та поширенню на територiї України особливо небезпечних (у тому числi карантинних) i небезпечних iнфекцiйних хвороб;
16) здiйснює контроль за усуненням причин i умов виникнення та поширення iнфекцiйних хвороб, масових неiнфекцiйних захворювань, отруєнь та радiацiйних уражень людей;
17) бере участь у розробленнi державних соцiальних нормативiв у сферi охорони здоров'я, затверджує вiдповiднi норми та нормативи у цiй сферi;
18) затверджує вiдповiдно до законодавства державнi санiтарнi норми, правила, гiгiєнiчнi нормативи; встановлює в межах своєї компетенцiї державнi стандарти якостi лiкарських засобiв, iмунобiологiчних препаратiв, питної води, медичної технiки та виробiв медичного призначення; бере участь у розробленнi та введеннi в дiю екологiчних нормативiв та норм радiацiйної безпеки;
19) погоджує в установленому законодавством порядку всi державнi стандарти, технiчнi умови, промисловi зразки, iншу нормативно-технiчну документацiю об'єктiв, якi можуть чинити шкiдливий вплив на здоров'я населення;
20) затверджує перелiки важких робiт, робiт iз шкiдливими i небезпечними умовами працi, на яких забороняється застосування працi жiнок та неповнолiтнiх, а також пiдiймання i перемiщення ними важких речей;
21) бере участь у пiдготовцi пропозицiй до спискiв N 1 i N 2 виробництв, робiт, професiй, посад i показникiв, якi дають право на пенсiю за вiком на пiльгових умовах;
22) забезпечує проведення медико-соцiальної експертизи втрати працездатностi та надання реабiлiтацiйної допомоги населенню;
23) здiйснює органiзацiйно-методичне керiвництво та координацiю роботи державної служби медицини катастроф;
24) у межах своєї компетенцiї регулює дiяльнiсть, пов'язану з трансплантацiєю органiв та iнших анатомiчних матерiалiв людинi;
25) органiзовує разом з вiдповiдними центральними i мiсцевими органами виконавчої влади, органами мiсцевого самоврядування систематичне медичне обстеження (диспансеризацiю) i визначення рiвня доз опромiнення осiб, якi постраждали внаслiдок Чорнобильської катастрофи;
26) розробляє вiдповiдно до законодавства рекомендацiї щодо встановлення для громадян, якi постраждали внаслiдок Чорнобильської катастрофи, додаткових норм рацiонального харчування у спецiалiзованих закладах охорони здоров'я, встановлює медичнi та фiзiологiчнi норми харчування для зазначеної категорiї осiб;
27) бере участь разом з вiдповiдними центральними i мiсцевими органами виконавчої влади, органами мiсцевого самоврядування у здiйсненнi державного регулювання радiацiйної безпеки, у складаннi експертних висновкiв щодо визначення категорiй зон радiоактивного забруднення територiй;
28) органiзовує науково-методичне забезпечення судово-медичної та судово-психiатричної експертної дiяльностi закладiв охорони здоров'я;
29) забезпечує вiдповiдно до законодавства проведення державної реєстрацiї та здiйснення контролю за виробництвом, належним режимом зберiгання i реалiзацiї, якiстю лiкарських засобiв, iмунобiологiчних препаратiв, медичної технiки та виробiв медичного призначення, пiдтримує обов'язковий їх асортимент, у тому числi необхiдний запас на випадок стихiйного лиха, катастроф, епiдемiчних захворювань;
30) органiзовує забезпечення населення лiкарськими засобами, iнформує працiвникiв закладiв охорони здоров'я i населення про лiкарськi засоби та iмунобiологiчнi препарати, дозволенi до застосування; забезпечує додержання встановленого порядку надання пiльг щодо вiдпуску громадянам безоплатно або на пiльгових умовах медикаментiв та iмунобiологiчних препаратiв;
31) забезпечує в межах своєї компетенцiї розвиток медичної науки, впровадження в практику охорони здоров'я результатiв наукових дослiджень;
32) реалiзовує державну полiтику зайнятостi працiвникiв у сферах охорони здоров'я, санiтарно-епiдемiологiчного благополуччя населення, створення, виробництва, контролю якостi та реалiзацiї лiкарських засобiв i виробiв медичного призначення;
33) визначає вимоги до професiйної пiдготовки, перепiдготовки та пiдвищення квалiфiкацiї медичних i фармацевтичних працiвникiв, затверджує номенклатуру медичних та фармацевтичних спецiальностей i посад;
34) встановлює єдинi квалiфiкацiйнi вимоги до осiб, якi провадять медичну та фармацевтичну дiяльнiсть;
35) забезпечує вiдповiдно до законодавства виконання завдань мобiлiзацiйної пiдготовки та мобiлiзацiйної готовностi держави;
36) забезпечує в межах своєї компетенцiї реалiзацiю державної полiтики стосовно державної таємницi, контроль за її збереженням у центральному апаратi Мiнiстерства, на пiдприємствах, в установах та органiзацiях, що належать до сфери його управлiння;
37) виконує iншi функцiї, що випливають з покладених на нього завдань.
5. МОЗ має право:
представляти Кабiнет Мiнiстрiв України за його дорученням у мiжнародних органiзацiях та пiд час укладення мiжнародних договорiв України;
одержувати в установленому законодавством порядку вiд центральних та мiсцевих органiв виконавчої влади, органiв влади Автономної Республiки Крим, органiв мiсцевого самоврядування, а також вiд пiдприємств, установ та органiзацiй iнформацiю, документи i матерiали, необхiднi для виконання покладених на Мiнiстерство завдань;
залучати спецiалiстiв центральних та мiсцевих органiв виконавчої влади, пiдприємств, органiв влади Автономної Республiки Крим, установ та органiзацiй (за погодженням з їхнiми керiвниками) для розгляду питань, що належать до його компетенцiї;
скликати в установленому порядку наради з питань, що належать до його компетенцiї.
6. МОЗ пiд час виконання покладених на нього завдань взаємодiє з iншими центральними та мiсцевими органами виконавчої влади, органами влади Автономної Республiки Крим, органами мiсцевого самоврядування, а також з вiдповiдними органами iнших держав.
7. МОЗ в межах своїх повноважень на основi та на виконання актiв законодавства видає накази, органiзовує i контролює їх виконання.
МОЗ в разi потреби видає разом з iншими центральними та мiсцевими органами виконавчої влади спiльнi акти.
Нормативно-правовi акти МОЗ пiдлягають реєстрацiї в установленому законодавством порядку.
У випадках, передбачених законодавством, рiшення МОЗ, прийнятi в межах його повноважень, є обов'язковi для виконання центральними та мiсцевими органами виконавчої влади, органами влади Автономної Республiки Крим, органами мiсцевого самоврядування, пiдприємствами, установами та органiзацiями всiх форм власностi i громадянами.
8. Мiнiстерство очолює Мiнiстр, який призначається на посаду i звiльняється з посади в установленому порядку Верховною Радою України за поданням Прем'єр-мiнiстра України.
Мiнiстр має заступникiв, якi призначаються на посаду i звiльняються з посади Кабiнетом Мiнiстрiв України.
Пропозицiї щодо кандидатур заступникiв Мiнiстра вносить на розгляд Кабiнету Мiнiстрiв України Прем'єр-мiнiстр України за поданням Мiнiстра.
Мiнiстр розподiляє за погодженням з Вiце-прем'єр-мiнiстром України обов'язки мiж своїми заступниками.
9. Мiнiстр:
1) керує Мiнiстерством, несе персональну вiдповiдальнiсть перед Кабiнетом Мiнiстрiв України за розроблення i реалiзацiю державної полiтики у сферi охорони здоров'я, санiтарного та епiдемiчного благополуччя населення, створення, виробництва, контролю якостi та реалiзацiї лiкарських засобiв i виробiв медичного призначення, виконання МОЗ своїх завдань i функцiй;
2) спрямовує i координує як член Кабiнету Мiнiстрiв України здiйснення центральними органами виконавчої влади заходiв з питань, вiднесених до його вiдання, визначає на виконання вимог законодавства в межах наданих йому повноважень полiтичнi прiоритети, стратегiчнi напрями роботи МОЗ та шляхи досягнення поставлених цiлей;
3) вносить в установленому порядку Прем'єр-мiнiстровi України подання про призначення на посаду i звiльнення з посади заступникiв Мiнiстра, керiвникiв та заступникiв керiвникiв центральних органiв виконавчої влади, дiяльнiсть яких спрямовується i координується через Мiнiстра;
4) погоджує проекти законiв України, актiв Президента України та Кабiнету Мiнiстрiв України з питань, що належать до сфери дiяльностi Мiнiстерства;
5) подає в установленому порядку на розгляд Кабiнету Мiнiстрiв України проекти законiв України, актiв Президента України та Кабiнету Мiнiстрiв України, розробником яких є МОЗ;
6) затверджує програми i плани роботи МОЗ, розглядає та затверджує звiт про їх виконання;
7) приймає рiшення щодо розподiлу бюджетних коштiв, головним розпорядником яких є МОЗ;
8) пiдписує накази МОЗ;
9) подає Кабiнету Мiнiстрiв України пропозицiї щодо утворення, реорганiзацiї, лiквiдацiї у складi МОЗ урядових органiв державного управлiння;
10) вносить в установленому порядку Кабiнетовi Мiнiстрiв України подання про призначення на посаду та звiльнення з посади керiвникiв урядових органiв державного управлiння, що дiють у складi Мiнiстерства;
11) затверджує за поданням керiвникiв урядових органiв державного управлiння, що дiють у складi Мiнiстерства, та за погодженням з Вiце-прем'єр-мiнiстром України граничну чисельнiсть працiвникiв, а також погоджує структуру, штатний розпис та кошторис зазначених органiв;
12) порушує в установленому порядку питання щодо притягнення до дисциплiнарної вiдповiдальностi заступникiв;
13) вносить у встановленому порядку подання щодо вiдзначення державними нагородами України працiвникiв МОЗ;
14) призначає на посади та звiльняє з посад працiвникiв центрального апарату Мiнiстерства, у тому числi керiвникiв самостiйних структурних пiдроздiлiв Мiнiстерства за погодженням з Вiце-прем'єр-мiнiстром України;
15) приймає за погодженням з Вiце-прем'єр-мiнiстром України рiшення про утворення, реорганiзацiю, лiквiдацiю територiальних органiв Мiнiстерства, призначає на посаду та звiльняє з посади в установленому порядку їх керiвникiв, а також затверджує положення про зазначенi органи;
16) укладає та розриває за погодженням з Вiце-прем'єр-мiнiстром України вiдповiдно до законодавства контракти з керiвниками пiдприємств, установ та органiзацiй, що належать до сфери управлiння Мiнiстерства;
17) здiйснює iншi повноваження вiдповiдно до законодавства України.
10. Для погодженого вирiшення питань, що належать до компетенцiї МОЗ, обговорення найважливiших напрямiв його дiяльностi та питань розвитку галузi у Мiнiстерствi утворюється колегiя у складi Мiнiстра (голова колегiї), заступникiв Мiнiстра (за посадою), а також керiвних працiвникiв його структурних пiдроздiлiв.
У разi потреби до складу колегiї МОЗ можуть входити в установленому порядку iншi особи.
Членiв колегiї затверджує та увiльняє Мiнiстр.
Рiшення колегiї проводяться в життя наказами МОЗ.
11. У складi МОЗ Кабiнетом Мiнiстрiв України можуть бути утворенi урядовi органи державного управлiння (департаменти, служби, iнспекцiї).
12. Для розгляду наукових рекомендацiй та пропозицiй щодо головних напрямiв розвитку медичної науки, обговорення найважливiших програм з питань охорони здоров'я в Мiнiстерствi можуть утворюватися вчена медична рада, iншi консультативнi та дорадчi органи.
Склад цих органiв i положення про них затверджує Мiнiстр.
13. МОЗ здiйснює свої повноваження безпосередньо, а також через структурнi пiдроздiли з питань охорони здоров'я мiсцевих державних адмiнiстрацiй.
14. Гранична чисельнiсть працiвникiв МОЗ затверджується Кабiнетом Мiнiстрiв України.
Структуру центрального апарату Мiнiстерства затверджує Мiнiстр за погодженням з Вiце-прем'єр-мiнiстром України. Положення про структурнi пiдроздiли центрального апарату Мiнiстерства затверджує Мiнiстр.
Штатний розпис i кошторис МОЗ затверджує Мiнiстр за погодженням з Мiнфiном.
Положення про структурнi пiдроздiли центрального апарату МОЗ затверджує Мiнiстр.
15. МОЗ є юридичною особою, має самостiйний баланс, рахунки в органах Державного казначейства, печатку iз зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням.