КАБIНЕТ МIНIСТРIВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
Київ
вiд 8 листопада 2006 р. | N 1566 |
---|
Про затвердження Положення про Мiнiстерство
культури i туризму України
Кабiнет Мiнiстрiв України постановляє:
1. Затвердити Положення про Мiнiстерство культури i туризму України, що додається.
2. Ця постанова набирає чинностi з 20 листопада 2006 року.
Прем'єр-мiнiстр України | В.ЯНУКОВИЧ |
Iнд. 28
ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 8 листопада 2006 р. N 1566 |
ПОЛОЖЕННЯ
про Мiнiстерство культури i туризму України
1. Мiнiстерство культури i туризму України (МКТ) є центральним органом виконавчої влади, дiяльнiсть якого спрямовується i координується Кабiнетом Мiнiстрiв України.
МКТ є головним органом у системi центральних органiв виконавчої влади iз забезпечення проведення державної полiтики у сферi культури, туризму, а також державної мовної полiтики.
Мiнiстерство є спецiально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з питань дiяльностi курортiв.
2. МКТ у своїй дiяльностi керується Конституцiєю та законами України, а також Указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими вiдповiдно до Конституцiї та законiв України, актами Кабiнету Мiнiстрiв України та цим Положенням.
Мiнiстерство органiзовує в межах своїх повноважень виконання актiв законодавства i здiйснює контроль за їх реалiзацiєю, узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його компетенцiї, розробляє пропозицiї щодо вдосконалення законодавства та вносить їх у встановленому порядку на розгляд Кабiнету Мiнiстрiв України.
3. Основними завданнями МКТ є:
1) участь у формуваннi та забезпечення реалiзацiї державної полiтики у сферi культури, туризму, дiяльностi курортiв, а також державної мовної полiтики;
2) участь у формуваннi та реалiзацiї державної полiтики у сферi захисту суспiльної моралi;
3) координацiя здiйснення центральними органами виконавчої влади заходiв з питань, що належать до його компетенцiї;
4) сприяння створенню умов для задоволення нацiонально-культурних потреб громадян України та українцiв, якi проживають за межами України, збереженню i популяризацiї культурних надбань Українського народу; здiйснення мiжнародного спiвробiтництва з питань, що належать до компетенцiї Мiнiстерства.
4. МКТ вiдповiдно до покладених на нього завдань:
1) розробляє та вносить до Кабiнету Мiнiстрiв України пропозицiї щодо формування державної полiтики у сферi культури, туризму, дiяльностi курортiв, а також державної мовної полiтики та захисту суспiльної моралi;
2) бере в установленому порядку участь у розробленнi Програми дiяльностi Кабiнету Мiнiстрiв України та проектiв Державної програми соцiального та економiчного розвитку України, Державного бюджету України на вiдповiдний рiк, iнших прогнозних i програмних документiв економiчного та соцiального розвитку;
3) бере вiдповiдно до законодавства участь у пiдготовцi проектiв мiжнародних договорiв України, готує пропозицiї щодо укладення i денонсацiї таких договорiв, укладає мiжнароднi договори, забезпечує виконання зобов'язань України за мiжнародними договорами з питань, що належать до компетенцiї МКТ;
4) здiйснює повноваження центрального органу виконавчої влади у сферi охорони культурної спадщини та спецiально уповноваженого державного органу контролю за вивезенням, ввезенням i поверненням культурних цiнностей;
5) визначає перспективи i напрями розвитку, змiст спецiальної освiти у сферi культури та туризму;
6) розробляє i здiйснює заходи щодо створення умов для вiдродження та розвитку культури української нацiї, культурної самобутностi корiнних народiв i нацiональних меншин України, всiх видiв мистецтва, самодiяльної творчостi, осередкiв традицiйної народної творчостi, художнiх промислiв та ремесел;
7) здiйснює заходи, спрямованi на популяризацiю культурних надбань Українського народу за межами України i свiтової культури в Українi, залучає представникiв української дiаспори до участi в культурно-мистецьких процесах;
8) вживає заходiв щодо соцiального захисту професiйних творчих працiвникiв i працiвникiв культури, надання таким працiвникам державної пiдтримки в реалiзацiї їх творчих задумiв;
9) визначає порядок оформлення та видачi свiдоцтва про проведення гастрольних заходiв, формує Єдиний банк даних гастрольних заходiв, що проводяться в Українi;
10) забезпечує вiдповiдно до законодавства провадження виставкової дiяльностi, вживає заходiв щодо захисту об'єктiв iнтелектуальної власностi, реалiзацiї авторських i сумiжних прав;
11) розробляє вимоги щодо створення на територiї кожної адмiнiстративно-територiальної одиницi соцiально необхiдного комплексу закладiв, пiдприємств, органiзацiй культури, нормативи мiнiмального забезпечення громадян культурними послугами, здiйснює вiдповiдно до законодавства контроль за додержанням таких вимог i нормативiв;
12) сприяє дiяльностi творчих спiлок, молодiжних, дитячих та iнших громадських органiзацiй, що функцiонують у сферi культури, мистецтва, кiнематографiї, туризму та дiяльностi курортiв;
13) органiзовує в межах своїх повноважень проведення мiжнародних, всеукраїнських, регiональних мистецьких фестивалiв i конкурсiв, оглядiв, мистецьких аукцiонiв, виставок-продажiв та iнших заходiв з питань, що належать до його компетенцiї;
14) здiйснює вiдповiдно до законодавства функцiї з управлiння об'єктами державної власностi, що належать до сфери його управлiння;
15) вiдповiдно до законодавства органiзовує та виконує роботи iз стандартизацiї;
16) готує пропозицiї та вживає вiдповiдних заходiв щодо державної пiдтримки суб'єктiв господарювання, якi провадять дiяльнiсть у сферi, що належать до компетенцiї МКТ;
17) проводить у встановленому порядку державну реєстрацiю фiльмiв;
18) органiзовує вiдповiдно до законодавства пiдготовку, публiкацiю, розповсюдження i тиражування творiв лiтератури та мистецтва, а також пiдручникiв, посiбникiв, методичної, мистецтвознавчої i культурологiчної лiтератури;
19) порушує в установленому порядку клопотання про надання закладам (установам) культури, музеям, бiблiотекам статусу нацiонального;
20) формує Державний реєстр нацiонального культурного надбання;
21) органiзовує в установленому порядку конкурси на проектування пам'ятникiв i монументiв;
22) здiйснює органiзацiйно-методичне керiвництво у сферi музейної справи, формування Музейного фонду України, контроль за станом облiку, збереження, використання та перемiщення державної частини Музейного фонду України, сприяє формуванню сучасної iнфраструктури музейної справи, розвитку музейної мережi, видає дозволи на вивезення пам'яток Музейного фонду України за межi держави;
23) сприяє централiзованому комплектуванню i використанню бiблiотечних фондiв; здiйснює координацiю робiт щодо об'єднання бiблiотек у єдину бiблiотечно-iнформацiйну систему;
24) здiйснює вiдповiдно до законодавства координацiю дiяльностi бiблiотек, а також контролює дiяльнiсть бiблiотек, що перебувають у державнiй та комунальнiй власностi;
25) визначає критерiї вiднесення продукцiї до такої, що має порнографiчний характер;
26) здiйснює заходи щодо вдосконалення туристичної iнфраструктури, розвитку ринкових вiдносин у зазначенiй сферi;
27) органiзовує облiк туристичних ресурсiв України, забезпечує їх рацiональне використання та охорону, веде Державний реєстр суб'єктiв туристичної дiяльностi;
28) сприяє координацiї дiяльностi суб'єктiв господарювання, що провадять дiяльнiсть у сферi туризму;
29) розробляє пропозицiї щодо вдосконалення фiнансових та економiчних нормативiв, системи фiнансування, облiку та звiтностi суб'єктiв туристичної дiяльностi;
30) вживає заходiв до забезпечення захисту прав iноземних туристiв в Українi та громадян України, якi здiйснюють туристичнi подорожi за кордон;
31) бере участь у розробленнi програм облаштування транспортних магiстралей об'єктами туристичної iнфраструктури;
32) пропонує для спiльного використання юридичними особами та фiзичними особами - пiдприємцями, що надають туристичнi послуги, знаки для товарiв i послуг;
33) бере участь у вирiшеннi питань щодо регулювання дiяльностi пошуково-рятувальних служб у сферi туризму, розробленнi програм забезпечення захисту та безпеки туристiв i сприяє їх виконанню;
34) розглядає вiдповiдно до законодавства клопотання про оголошення природних територiй курортними;
35) веде Державний кадастр природних територiй курортiв України, бере в установленому порядку участь у створеннi Державного кадастру природних лiкувальних ресурсiв України;
36) сприяє залученню iнвестицiй для розвитку культури, туризму та дiяльностi курортiв;
37) здiйснює в установленому порядку iнформацiйну, рекламну та видавничу дiяльнiсть з питань, що належать до його повноважень, бере участь в органiзацiї та проведеннi вiтчизняних i мiжнародних виставок, виставок-ярмаркiв, методичних i науково-практичних семiнарiв, конференцiй тощо;
38) забезпечує реалiзацiю державної полiтики стосовно державної таємницi, здiйснює контроль за її збереженням у центральному апаратi Мiнiстерства, на пiдприємствах, в установах, закладах та органiзацiях, що належать до сфери його управлiння;
39) вносить у встановленому порядку пропозицiї стосовно вiдзначення державними нагородами, зокрема щодо присвоєння почесних звань, а також здiйснює нагородження вiдомчими заохочувальними вiдзнаками;
40) органiзовує роботу з надання фiзичним та юридичним особам iнформацiйних i правових послуг з питань, що належать до його компетенцiї;
41) здiйснює органiзацiйне та методичне забезпечення пiдготовки, перепiдготовки i пiдвищення квалiфiкацiї працiвникiв, зайнятих у сферi культури, туризму та дiяльностi курортiв;
42) погоджує призначення на посаду та звiльнення з посади керiвникiв вiдповiдних структурних пiдроздiлiв мiсцевих державних адмiнiстрацiй, здiйснює координацiю дiяльностi зазначених пiдроздiлiв;
43) здiйснює iнформування громадськостi, зокрема через засоби масової iнформацiї, про стан формування та реалiзацiї державної полiтики з питань, що належать до його компетенцiї;
44) розглядає в установленому порядку звернення громадян з питань, що належать до його компетенцiї;
45) виконує iншi функцiї, що випливають з покладених на нього завдань.
5. МКТ має право:
1) одержувати в установленому порядку вiд центральних i мiсцевих органiв виконавчої влади, органiв мiсцевого самоврядування, пiдприємств, установ та органiзацiй iнформацiю, документи i матерiали, необхiднi для виконання покладених на нього завдань;
2) залучати спецiалiстiв центральних i мiсцевих органiв виконавчої влади, пiдприємств, установ та органiзацiй (за погодженням з їх керiвниками) для розгляду питань, що належать до його компетенцiї;
3) скликати в установленому порядку наради, утворювати мiжвiдомчi комiсiї, експертнi та консультативнi ради, робочi групи;
4) представляти в межах своєї компетенцiї Кабiнет Мiнiстрiв України за його дорученням у мiжнародних органiзацiях, зокрема пiд час укладання мiжнародних договорiв.
6. МКТ пiд час виконання покладених на нього завдань взаємодiє з iншими центральними та мiсцевими органами виконавчої влади, органами мiсцевого самоврядування, громадськими органiзацiями, а також з вiдповiдними органами iноземних держав i мiжнародними органiзацiями.
7. МКТ видає у межах своїх повноважень та вiдповiдно до законодавства накази, органiзовує i контролює їх виконання.
Нормативно-правовi акти Мiнiстерства пiдлягають реєстрацiї в порядку, встановленому законодавством.
МКТ видає у разi потреби разом з iншими центральними та мiсцевими органами виконавчої влади спiльнi акти.
У випадках, передбачених законодавством, рiшення МКТ, прийнятi в межах його повноважень, є обов'язковi для виконання центральними та мiсцевими органами виконавчої влади, органами мiсцевого самоврядування, пiдприємствами, установами, органiзацiями та громадянами.
8. МКТ очолює Мiнiстр, який призначається на посаду i звiльняється з посади в установленому порядку Верховною Радою України за поданням Прем'єр-мiнiстра України.
Мiнiстр має заступникiв, якi призначаються на посаду i звiльняються з посади Кабiнетом Мiнiстрiв України.
Пропозицiї щодо кандидатур заступникiв Мiнiстра вносить на розгляд Кабiнету Мiнiстрiв України Прем'єр-мiнiстр України за поданням Мiнiстра.
9. Мiнiстр:
1) здiйснює загальне керiвництво МКТ, несе персональну вiдповiдальнiсть перед Кабiнетом Мiнiстрiв України за виконання покладених на Мiнiстерство завдань;
2) як член Кабiнету Мiнiстрiв України особисто вiдповiдає за розроблення i реалiзацiю державної полiтики у визначенiй сферi дiяльностi, спрямовує i координує здiйснення центральними органами виконавчої влади заходiв з питань, що належать до його компетенцiї;
3) визначає вiдповiдно до законодавства у межах своєї компетенцiї полiтичнi прiоритети, стратегiчнi напрями роботи МКТ та шляхи досягнення поставлених цiлей;
4) подає в установленому порядку на розгляд Кабiнету Мiнiстрiв України проекти законiв України, актiв Президента України та Кабiнету Мiнiстрiв України, розробником яких є МКТ;
5) погоджує проекти законiв України, актiв Президента України та Кабiнету Мiнiстрiв України з питань, що належать до компетенцiї Мiнiстерства;
6) вносить в установленому порядку Прем'єр-мiнiстровi України подання про призначення на посаду i звiльнення з посади заступникiв Мiнiстра, керiвникiв та заступникiв керiвникiв центральних органiв виконавчої влади, дiяльнiсть яких спрямовується i координується через Мiнiстра;
7) розподiляє за погодженням з Вiце-прем'єр-мiнiстром України обов'язки мiж своїми заступниками;
8) вносить в установленому порядку Кабiнетовi Мiнiстрiв України подання про призначення на посаду i звiльнення з посади керiвникiв урядових органiв державного управлiння, що дiють у складi МКТ;
9) затверджує за поданням керiвникiв урядових органiв державного управлiння, що дiють у складi Мiнiстерства, та за погодженням з Вiце-прем'єр-мiнiстром України граничну чисельнiсть працiвникiв, а також погоджує структуру, штатний розпис i кошторис зазначених органiв;
10) приймає рiшення про розподiл бюджетних коштiв, головним розпорядником яких є МКТ;
11) призначає на посаду та звiльняє з посади працiвникiв центрального апарату МКТ, у тому числi керiвникiв самостiйних структурних пiдроздiлiв Мiнiстерства за погодженням з Вiце-прем'єр-мiнiстром України;
12) приймає за погодженням з Вiце-прем'єр-мiнiстром України рiшення про утворення, реорганiзацiю, лiквiдацiю територiальних органiв МКТ, призначає на посаду та звiльняє з посади в установленому порядку їх керiвникiв, а також затверджує положення про зазначенi органи;
13) укладає та розриває за погодженням з Вiце-прем'єр-мiнiстром України вiдповiдно до законодавства контракти з керiвниками пiдприємств, установ та органiзацiй, що належать до сфери управлiння МКТ;
14) пiдписує накази Мiнiстерства;
15) здiйснює iншi повноваження вiдповiдно до законодавства.
10. Для погодженого вирiшення питань, що належать до компетенцiї МКТ, обговорення найважливiших напрямiв його дiяльностi у Мiнiстерствi утворюється колегiя у складi Мiнiстра (голова колегiї), першого заступника та заступникiв Мiнiстра, керiвникiв урядових органiв державного управлiння, утворених у складi Мiнiстерства, керiвникiв структурних пiдроздiлiв Мiнiстерства.
У разi потреби до складу колегiї МКТ можуть бути включенi в установленому порядку iншi особи.
Положення про колегiю затверджує Мiнiстр.
Членiв колегiї затверджує та увiльняє Мiнiстр.
Рiшення колегiї проводяться в життя наказами МКТ.
11. Для розгляду наукових рекомендацiй та пропозицiй у МКТ можуть утворюватися науковi ради, iншi консультативнi та дорадчi органи.
Склад таких органiв та положення про них затверджує Мiнiстр.
12. Гранична чисельнiсть працiвникiв апарату МКТ затверджується Кабiнетом Мiнiстрiв України.
Структуру центрального апарату МКТ затверджує Мiнiстр за погодженням з Вiце-прем'єр-мiнiстром України. Положення про структурнi пiдроздiли центрального апарату МКТ затверджує Мiнiстр.
Штатний розпис i кошторис Мiнiстерства затверджує мiнiстр за погодженням з Мiнфiном.
13. МКТ є юридичною особою, має самостiйний баланс, рахунки в органах Державного казначейства, печатку iз зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням.