МIНIСТЕРСТВО ЕКОНОМIКИ УКРАЇНИ
СЛУЖБА БЕЗПЕКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
08.11.2006 | N 339/712 |
---|
Про затвердження Порядку взаємодiї Мiнiстерства
економiки України та Служби безпеки України з
питань застосування спецiальних санкцiй
Зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 24 листопада 2006 р. за N 1234/13108 |
Вiдповiдно до статтi 37
Закону України "Про зовнiшньоекономiчну
дiяльнiсть" та з метою пiдвищення оперативностi
дiй iз запобiгання порушенням законодавства у
сферi зовнiшньоекономiчної дiяльностi наказуємо:
1. Затвердити Порядок взаємодiї Мiнiстерства економiки України та Служби безпеки України з питань застосування спецiальних санкцiй (додається).
2. Визнати таким, що втратив чиннiсть, спiльний наказ Мiнiстерства зовнiшнiх економiчних зв'язкiв i торгiвлi України та Служби безпеки України вiд 11 травня 1998 року N 275/51 "Про вдосконалення процедури застосування спецiальних санкцiй", зареєстрований у Мiнiстерствi юстицiї України 21 травня 1998 року за N 337/2777.
3. Вiддiлу контролю за зовнiшньоекономiчною дiяльнiстю разом з юридичним департаментом Мiнiстерства економiки України подати цей наказ на державну реєстрацiю до Мiнiстерства юстицiї України в установлений законодавством строк.
4. Управлiнню режиму та документального забезпечення апарату Голови Служби безпеки України забезпечити тиражування та розсилку цього наказу до центральних та регiональних пiдроздiлiв Служби безпеки України пiсля його державної реєстрацiї.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Мiнiстра економiки України та заступника Голови Служби безпеки України вiдповiдно до розподiлу функцiональних обов'язкiв.
Мiнiстр економiки України | В.Макуха |
Голова Служби безпеки України | I.Дрiжчаний |
Додаток до наказу Мiнiстерства економiки України та Служби безпеки України 08.11.2006 N 339/712 |
ПОРЯДОК
взаємодiї Мiнiстерства економiки України та
Служби безпеки України з питань застосування
спецiальних санкцiй
1. Загальнi положення
1.1. Цей Порядок визначає процедуру пiдготовки пiдроздiлами Центрального управлiння та регiональними органами Служби безпеки України (далi - СБУ) подання про застосування (скасування, змiну виду, тимчасового зупинення дiї) спецiальних санкцiй до Мiнiстерства економiки України (далi - Мiнекономiки), розгляду цих подань Мiнекономiки та передачi ним наказiв про застосування (скасування, змiну виду, тимчасове зупинення дiї) спецiальних санкцiй до СБУ.
1.2. Спецiальнi санкцiї, передбаченi статтею 37 Закону України "Про зовнiшньоекономiчну дiяльнiсть" Мiнекономiки до суб'єктiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi або iноземних суб'єктiв господарської дiяльностi, що порушили цей Закон та пов'язанi з ним закони України, зокрема в разi порушення суб'єктами зовнiшньоекономiчної дiяльностi або iноземними суб'єктами господарської дiяльностi валютного, ми тного, податкового, iншого законодавства, що встановлює певнi заборони, обмеження або порядок здiйснення зовнiшньоеконо мiчних операцiй, та в разi проведення ними дiй, якi можуть зашкодити iнтересам нацiональної економiчної дiяльностi.
1.3. Спецiальнi санкцiї можуть бути застосованi до суб'єктiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi або iно земних суб'єктiв господарської дiяльностi протягом трьох рокiв з дня виявлення порушення законодавства.
1.4. Застосуванню спецiальних санкцiй до суб'єктiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi та iноземних суб'єктiв господарювання може передувати офiцiйне попередження Мiнекономiки.
1.5. Iндивiдуальний режим лiцензування дiє до моменту усунення порушень законодавства України або застосування практичних заходiв, що гарантують виконання Закону України "Про зовнiшньоекономiчну дiяльнiсть"та/або пов'язаних з ним законiв України, та скасовується Мiнекономiки.
1.6. Тимчасове зупинення зовнiшньоекономiчної дiяльностi дiє до моменту усунення порушень законодавства України або застосування практичних заходiв, що гарантують виконання Закону України "Про зовнiшньоекономiчну дiяльнiсть" та/або пов'язаних з ним законiв України, але не бiльше трьох мiсяцiв з дати видання вiдповiдного наказу Мiнекономiки. Пiсля тимчасового зупинення зовнiшньоекономiчної дiяльностi суб'єкти зовнiшньоекономiчної дiяльностi або iноземнi суб'єкти господарської дiяльностi переводяться Мiнекономiки на iндивiдуальний режим лiцензування.
Подовження дiї тимчасового зупинення зовнiшньоекономiчної дiяльностi здiйснюється виключно за рiшенням суду.
2. Пiдготовка СБУ подань про застосування (скасування, змiну виду, тимчасове зупинення дiї) спецiальних санкцiй
2.1. СБУ на пiдставi вiдповiдних матерiалiв, якi свiдчать про порушення суб'єктами зовнiшньоекономiчної дiяльностi або iноземними суб'єктами господарської дiяльностi Закону України "Про зовнiшньоекономiчну дiяльнiсть" та пов'язаних iз ним законiв України, готуються подання до Мiнекономiки про застосування спецiальних санкцiй.
Подання про застосування спецiальних санкцiй мають мiстити:
найменування (прiзвище, iм'я, по батьковi), мiсцезнаходження (мiсце проживання), iдентифiкацiйний код за ЄДРПОУ (iдентифiкацiйний номер згiдно з ДРФО), (для iноземних суб'єктiв господарювання - мовою країни їхнього мiсцезнаходження), найменування та повнi реквiзити контрагента при виконаннi контракту з яким порушено законодавство;
прiзвище, iм'я та по батьковi керiвника або iншої уповноваженої особи (якщо це передбачено внутрiшнiми документами пiдприємства), якi пiдписали договiр (контракт), при виконаннi якого було здiйснене порушення;
вiдомостi про змiст порушення з посиланням на конкретнi положення законодавства України iз зазначенням дати здiйснення та дати виявлення порушення, реквiзитiв контракту, при виконаннi якого було здiйснене порушення або iнших обставин здiйснення порушення, суми завданих державi збиткiв (якщо можна їх визначити);
вид спецiальної санкцiї, яку пропонується застосувати;
iншу доцiльну iнформацiю.
2.3. Вид спецiальної санкцiї, яку пропонується застосувати, визначається СБУ в залежностi вiд змiсту правопорушення згiдно iз вимогами статтi 37 Закону України "Про зовнiшньоекономiчну дiяльнiсть".
Офiцiйне попередження Мiнекономiки про можливiсть застосування спецiальних санкцiй пропонується СБУ, якщо порушення допущено вперше та/або носить разовий характер, або обсяги допущених порушень незначнi та суб'єктом зовнiшньоекономiчної дiяльностi або iноземним суб'єктом господарської дiяльностi взято зобов'язання в найкоротший термiн вжити практичнi заходи, що призведуть до лiквiдацiї порушення або гарантують у подальшому лiквiдацiю наслiдкiв здiйсненого порушення.
2.4. У разi, якщо суб'єктами зовнiшньоекономiчної дiяльностi або iноземними суб'єктами господарської дiяльностi усунуто порушення законодавства України або застосовано практичнi заходи, що гарантують виконання Закону України "Про зовнiшньоекономiчну дiяльнiсть" та/або пов'язаних з ним законiв України, СБУ може готуватися подання про скасування (змiну виду, тимчасове зупинення дiї) спецiальних санкцiй.
2.5. Якщо суб'єктами зовнiшньоекономiчної дiяльностi або iноземними суб'єктами господарської дiяльностi в перiод дiї спецiальної санкцiї - тимчасового зупинення зовнiшньоекономiчної дiяльностi усунуто порушення законодавства або вжито практичнi заходи, що гарантують виконання Закону України "Про зовнiшньоекономiчну дiяльнiсть" або пов'язаних з ним законiв України, СБУ може готуватися подання про скасування (змiну виду, тимчасового зупинення дiї) спецiальної санкцiї.
2.6. У разi виникнення форс-мажорних обставин, подання позову до суду країни розташування контрагента чи Мiжнародного комерцiйного арбiтражного суду, Морської арбiтражної комiсiї при Торгово-промисловiй палатi України про визнання або стягнення з iноземного суб'єкта господарської дiяльностi боргу, пов'язаного з невиконанням умов зовнiшньоекономiчного договору (контракту), а також у разi вжиття заходiв щодо усунення порушень законодавства СБУ може готуватися подання про тимчасове зупинення дiї спецiальних санкцiй.
2.7. Подання про застосування (скасування, змiну виду, тимчасове зупинення дiї) спецiальних санкцiй вносяться до Мiнекономiки за пiдписом уповноваженої на це посадової особи СБУ.
2.8. Вiдповiдальнiсть за недостовiрнiсть iнформацiї, зазначеної в поданнях, внесених СБУ щодо застосування (скасування, змiни виду, тимчасового зупинення дiї) спецiальних санкцiй, на пiдставi яких видаються вiдповiднi накази Мiнiстерства, несе СБУ в порядку, передбаченому законом.
3. Розгляд Мiнекономiки подань про застосування (скасування, змiну виду, тимчасове зупинення дiї) спецiальних санкцiй
3.1. Мiнекономiки iнформує СБУ про результати розгляду подання про застосування (скасування, змiну виду, тимчасове зупинення дiї) спецiальних санкцiй у мiсячний строк з моменту надходження його вiд СБУ.
3.2. Мiнекономiки з метою уточнення iнформацiї щодо суб'єктiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi, стосовно яких отримано подання про застосування спецiальних санкцiй може робити вiдповiднi запити до СБУ або до iнших органiв, що здiйснюють контроль у сферi зовнiшньоекономiчної дiяльностi та валютного контролю, агентiв валютного контролю про одержання додаткових матерiалiв (iнформацiї).
3.3. У разi наявностi в Мiнекономiки iнших матерiалiв (iнформацiї) щодо дiяльностi суб'єктiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi або iноземних суб'єктiв господарської дiяльностi, до яких СБУ пропонується застосувати (скасувати, змiнити вид, тимчасово зупинити дiю) спецiальних санкцiй, то цi матерiали долучаються до матерiалiв про застосування (скасування, змiну виду, тимчасового зупинення дiї) спецiальних санкцiй i розглядаються разом з поданням при прийняттi остаточного рiшення. Остаточне рiшення щодо доцiльностi офiцiйного попередження про можливiсть застосування спецiальних санкцiй, застосування iндивiдуального режиму лiцензування чи тимчасового зупинення зовнiшньоекономiчної дiяльностi, скасування (змiни виду, тимчасового зупинення дiї) спецiальних санкцiй приймається Мiнекономiки на пiдставi матерiалiв, отриманих разом iз поданням, та iнформацiї, яка наявна в Мiнекономiки.
3.4. При застосуваннi тимчасового зупинення зовнiшньоекономiчної дiяльностi Мiнекономiки за 40 днiв до закiнчення термiну його дiї надсилає до СБУ запит щодо доцiльностi його подовження.
На пiдставi отриманих матерiалiв (у разi, якщо допущенi порушення законодавства України не усунуто й виникає доцiльнiсть подовження дiї тимчасового зупинення зовнiшньоекономiчної дiяльностi) Мiнекономiки готує вiдповiдну позовну заяву до суду.
У разi, якщо iнформацiя на запит Мiнекономiки щодо доцiльностi подовження дiї тимчасового зупинення зовнiшньоекономiчної дiяльностi вiд СБУ не надiйде в термiн за 10 днiв до закiнчення його дiї або надiйде з пропозицiєю щодо недоцiльностi подовження дiї тимчасового зупинення зовнiшньоекономiчної дiяльностi, Мiнекономiки видається наказ про змiну виду спецiальних санкцiй, яким скасовується дiя тимчасового зупинення зовнiшньоекономiчної дiяльностi та одночасно застосовується iндивiдуальний режим лiцензування.
3.5. Про застосування спецiальних санкцiй, передбачених статтею 37 Закону України "Про зовнiшньоекономiчну дiяльнiсть" , видається наказ Мiнекономiки, в якому вказуються норми законодавства, якi було порушено, матерiали СБУ, на пiдставi яких видано наказ, реквiзити суб'єктiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi, до яких застосованi санкцiї, вид санкцiї та дата, з якої спецiальна санкцiя починає дiяти.
3.6. Мiнекономiки передає до СБУ копiї наказiв iз супровiдним листом засобами поштового зв'язку. Копiї наказiв засвiдчуються пiдписом начальника (заступника начальника) вiддiлу контролю за зовнiшньоекономiчною дiяльнiстю Мiнекономiки та печаткою цього вiддiлу. Строк передачi таких документiв до СБУ не повинен перевищувати десяти робочих днiв з дати видання наказу.
З метою забезпечення оперативностi обмiну iнформацiєю накази Мiнекономiки за погодженням з СБУ можуть доводитися до СБУ засобами електронного зв'язку. Порядок передачi електронних копiй наказiв, реквiзити та структура iнформацiї, що передається, узгоджуються окремими листами.
4. Захист iнтересiв держави в судових органах
У разi, якщо рiшення Мiнекономiки щодо застосування спецiальних санкцiй оскаржено в судовому порядку, представництво iнтересiв держави при розглядi таких судових спорiв забезпечується спiльно Мiнекономiки та СБУ.
У разi необхiдностi в триденний строк пiсля надходження матерiалiв про порушення судом справи Мiнекономiки робить запит до СБУ щодо отримання додаткових матерiалiв з метою пiдготовки письмових заперечень.
Iнформацiя вiд СБУ повинна надiйти до Мiнекономiки у термiни встановленi законодавством.
У судових засiданнях беруть участь уповноваженi представники Мiнекономiки iз залученням у разi необхiдностi представникiв СБУ.
5. Iнформацiйна взаємодiя
З метою оперативного вирiшення питань, що пов'язанi з удосконаленням процедури застосування (скасування, змiну виду, тимчасового зупинення дiї) спецiальних санкцiй, попередження та припинення можливих порушень законодавства України у сферi зовнiшньоекономiчної дiяльностi, мiж СБУ та Мiнекономiки здiйснюється взаємний обмiн iнформацiєю.
Директор департаменту зовнiшньоекономiчної полiтики | В.Андрiящук |
Заступник начальника департаменту контррозвiдувального захисту економiки держави | О.Данильчук |