МIНIСТЕРСТВО ЕКОНОМIКИ УКРАЇНИ
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМIНIСТРАЦIЯ УКРАЇНИ
НАКАЗ
09.11.2006 | N 340/672 |
---|
Про затвердження Порядку взаємодiї Мiнiстерства
економiки України та Державної податкової
адмiнiстрацiї України з питань застосування
спецiальних санкцiй
Зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 17 сiчня 2007 р. за N 30/13297 |
Вiдповiдно до статтi 37
Закону України "Про зовнiшньоекономiчну
дiяльнiсть" та з метою пiдвищення оперативностi
дiй iз запобiгання порушенням законодавства у
сферi зовнiшньоекономiчної дiяльностi наказуємо:
1. Затвердити Порядок взаємодiї Мiнiстерства економiки України та Державної податкової адмiнiстрацiї України з питань застосування спецiальних санкцiй (додається).
2. Визнати таким, що втратив чиннiсть, спiльний наказ Мiнiстерства зовнiшнiх економiчних зв'язкiв i торгiвлi України та Державної податкової адмiнiстрацiї України вiд 7 травня 1998 року N 270/224 "Про вдосконалення процедури застосування спецiальних санкцiй", зареєстрований у Мiнiстерствi юстицiї України 21 травня 1998 року за N 335/2775.
3. Вiддiлу контролю за зовнiшньоекономiчною дiяльнiстю разом з юридичним департаментом Мiнiстерства економiки України подати цей наказ на державну реєстрацiю до Мiнiстерства юстицiї України в установлений законодавством строк.
4. Департаменту iнформацiйної полiтики та масово роз'яснювальної роботи Державної податкової адмiнiстрацiї України забезпечити оприлюднення цього наказу в десятиденний термiн пiсля державної реєстрацiї.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Мiнiстра економiки України та заступника Голови Державної податкової адмiнiстрацiї України вiдповiдно до розподiлу функцiональних обов'язкiв.
Мiнiстр економiки України | В.Макуха |
Голова Державної податкової адмiнiстрацiї України | А.Брезвiн |
ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Мiнiстерства економiки України, Державної податкової адмiнiстрацiї України 09.11.2006 N 340/672 |
|
Зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 17 сiчня 2007 р. за N 30/13297 |
ПОРЯДОК
взаємодiї Мiнiстерства економiки України та
Державної податкової адмiнiстрацiї України з
питань застосування спецiальних санкцiй
1. Загальнi положення
1.1. Цей Порядок визначає процедуру пiдготовки Державною податковою адмiнiстрацiєю подання про застосування (скасування, змiну виду, тимчасового зупинення дiї) спецiальних санкцiй до Мiнiстерства економiки України (далi - Мiнекономiки), розгляду цих подань Мiнекономiки та передачi ним наказiв про застосування (скасування, змiну виду, тимчасового зупинення дiї) спецiальних санкцiй до Державної податкової адмiнiстрацiї.
1.2. Спецiальнi санкцiї, передбаченi статтею 37 Закону України "Про зовнiшньоекономiчну дiяльнiсть", застосовуються Мiнекономiки до суб'єктiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi або iноземних суб'єктiв господарської дiяльностi, що порушили цей закон та пов'язанi з ним закони України, зокрема в разi порушення суб'єктами зовнiшньоекономiчної дiяльностi або iноземними суб'єктами господарської дiяльностi валютного, митного, податкового, iншого законодавства, що встановлює певнi заборони, обмеження або порядок здiйснення зовнiшньоекономiчних операцiй, та в разi проведення ними дiй, якi можуть зашкодити iнтересам нацiональної економiчної безпеки.
1.3. Спецiальнi санкцiї можуть бути застосованi до суб'єктiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi або iноземних суб'єктiв господарської дiяльностi протягом трьох рокiв з дня виявлення порушення законодавства.
1.4. Застосуванню спецiальних санкцiй до суб'єктiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi та iноземних суб'єктiв господарювання може передувати офiцiйне попередження Мiнекономiки.
1.5. Iндивiдуальний режим лiцензування дiє до моменту усунення порушень законодавства України або застосування практичних заходiв, що гарантують виконання Закону України "Про зовнiшньоекономiчну дiяльнiсть" та/або пов'язаних з ним законiв України, та скасовується Мiнекономiки.
1.6. Тимчасове зупинення зовнiшньоекономiчної дiяльностi дiє до моменту усунення порушень законодавства України або застосування практичних заходiв, що гарантують виконання Закону України "Про зовнiшньоекономiчну дiяльнiсть" та/або пов'язаних з ним законiв України, але не бiльше трьох мiсяцiв з дати видання вiдповiдного наказу Мiнекономiки. Пiсля тимчасового зупинення зовнiшньоекономiчної дiяльностi суб'єкти зовнiшньоекономiчної дiяльностi або iноземнi суб'єкти господарської дiяльностi переводяться Мiнекономiки на iндивiдуальний режим лiцензування.
Подовження дiї тимчасового зупинення зовнiшньоекономiчної дiяльностi здiйснюється виключно за рiшенням суду.
2. Пiдготовка Державною податковою адмiнiстрацiєю подань про застосування (скасування, змiну виду, тимчасового зупинення дiї) спецiальних санкцiй
2.1. Державною податковою адмiнiстрацiєю на пiдставi вiдповiдних матерiалiв, якi свiдчать про порушення суб'єктами зовнiшньоекономiчної дiяльностi або iноземними суб'єктами господарської дiяльностi Закону України "Про зовнiшньоекономiчну дiяльнiсть" та пов'язаних iз ним законiв України, готуються подання до Мiнекономiки про застосування спецiальних санкцiй.
2.2. Подання про застосування спецiальних санкцiй мають мiстити:
найменування (прiзвище, iм'я, по батьковi), мiсцезнаходження (мiсце проживання), iдентифiкацiйний код за ЄДРПОУ (iдентифiкацiйний номер згiдно з ДРФО) та банкiвськi реквiзити суб'єкта зовнiшньоекономiчної дiяльностi (для iноземних суб'єктiв господарювання - мовою країни їхнього мiсцезнаходження), найменування та повнi реквiзити контрагента, при виконаннi контракту з яким порушено законодавство;
прiзвище, iм'я та по батьковi керiвника або iншої уповноваженої особи (якщо це передбачено внутрiшнiми документами пiдприємства), якi пiдписали договiр (контракт), при виконаннi якого було здiйснене порушення;
вiдомостi про змiст порушення з посиланням на конкретнi положення законодавства України та дати виявлення порушення, реквiзитiв контракту, при виконаннi якого було здiйснене порушення або iнших обставин здiйснення порушення;
вид спецiальної санкцiї, яку пропонується застосувати;
iншу доцiльну iнформацiю.
2.3. Вид спецiальної санкцiї, яку пропонується застосувати, визначається Державною податковою адмiнiстрацiєю в залежностi вiд змiсту правопорушення згiдно з вимогами статтi 37 Закону України "Про зовнiшньоекономiчну дiяльнiсть".
Офiцiйне попередження Мiнекономiки про можливiсть застосування спецiальних санкцiй пропонується Державною податковою адмiнiстрацiєю, якщо порушення допущено вперше та/або носить разовий характер або обсяги допущених порушень незначнi та суб'єктом зовнiшньоекономiчної дiяльностi або iноземним суб'єктом господарської дiяльностi узято зобов'язання в найкоротший строк ужити практичних заходiв, що призведуть до лiквiдацiї порушення або гарантують у подальшому лiквiдацiю наслiдкiв здiйсненого порушення.
2.4. У разi, якщо суб'єктами зовнiшньоекономiчної дiяльностi або iноземними суб'єктами господарської дiяльностi усунуто порушення законодавства України або застосовано практичнi заходи, що гарантують виконання Закону України "Про зовнiшньоекономiчну дiяльнiсть" та/або пов'язаних з ним законiв України, або надано достатнi докази неможливостi (безперспективностi) застосування практичних заходiв, що гарантують виконання зазначеного закону, Державною податковою адмiнiстрацiєю може готуватися подання про скасування (змiну виду, тимчасового зупинення дiї) спецiальних санкцiй.
Додатковими доказами цього можуть бути дiї щодо неможливостi виконання рiшення суду, Мiжнародного комерцiйного арбiтражного суду чи Морської арбiтражної комiсiї при Торгово-промисловiй палатi України на територiї iноземної держави про стягнення з нерезидента заборгованостi в зв'язку з:
лiквiдацiєю нерезидента, яка пiдтверджена копiєю документа вповноваженого органу країни розташування сторони договору легалiзованою в установленому порядку;
банкрутством нерезидента, та/або вiдсутнiстю коштiв на рахунках або майна та доходiв нерезидента, якi можуть бути стягненi в установленому законодавством порядку;
неможливiстю встановити мiсцезнаходження нерезидента (розшук), про що свiдчить довiдка компетентних органiв країни нерезидента, засвiдчена в установленому порядку;
витратами на виконання рiшення суду щодо стягнення заборгованостi нерезидента, у тому числi на оплату юридичних послуг, що значно перевищують саму суму боргу та iншi дiї, пiдтвердженi документально.
2.5. Якщо суб'єктами зовнiшньоекономiчної дiяльностi або iноземними суб'єктами господарської дiяльностi в перiод дiї спецiальної санкцiї - тимчасового зупинення зовнiшньоекономiчної дiяльностi - усунуто порушення законодавства або вжито практичних заходiв, що гарантують виконання Закону України "Про зовнiшньоекономiчну дiяльнiсть" або пов'язаних з ним законiв України, Державною податковою адмiнiстрацiєю може готуватися подання про скасування (змiну виду, тимчасового зупинення дiї) спецiальної санкцiї.
2.6. У разi виникнення форс-мажорних обставин, подання позову до суду країни розташування контрагента чи Мiжнародного комерцiйного арбiтражного суду, Морської арбiтражної комiсiї при Торгово-промисловiй палатi України про визнання або стягнення з iноземного суб'єкта господарської дiяльностi боргу, пов'язаного з невиконанням умов зовнiшньоекономiчного договору (контракту), а також у разi вжиття заходiв щодо усунення порушень законодавства Державною податковою адмiнiстрацiєю може готуватися подання про тимчасове зупинення дiї спецiальних санкцiй.
2.7. Подання про застосування (скасування, змiну виду, тимчасового зупинення дiї) спецiальних санкцiй вносяться до Мiнекономiки за пiдписом уповноваженої на це посадової особи Державної податкової адмiнiстрацiї.
2.8. Вiдповiдальнiсть за недостовiрнiсть iнформацiї, зазначеної в поданнях щодо застосування (скасування, змiну виду, тимчасового зупинення дiї) спецiальних санкцiй, на пiдставi яких видаються вiдповiднi накази Мiнекономiки, несе Державна податкова адмiнiстрацiя у порядку, передбаченому законом.
3. Розгляд Мiнекономiки подань про застосування (скасування, змiну виду, тимчасового зупинення дiї) спецiальних санкцiй
3.1. Мiнекономiки iнформує Державну податкову адмiнiстрацiю про результати розгляду подання про застосування (скасування, змiну виду, тимчасового зупинення дiї) спецiальних санкцiй у мiсячний строк з моменту надходження його вiд Державної податкової адмiнiстрацiї.
3.2. Мiнекономiки з метою уточнення iнформацiї щодо суб'єктiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi, стосовно яких отримано подання про застосування спецiальних санкцiй, може робити вiдповiднi запити до Державної податкової адмiнiстрацiї або до iнших органiв, що здiйснюють контроль у сферi зовнiшньоекономiчної дiяльностi та валютного контролю, агентiв валютного контролю про одержання додаткових матерiалiв (iнформацiї).
3.3. За наявностi в Мiнекономiки iнших матерiалiв (iнформацiї) щодо дiяльностi суб'єктiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi або iноземних суб'єктiв господарської дiяльностi, до яких Державною податковою адмiнiстрацiєю пропонується застосувати (скасувати, змiнити вид, тимчасово зупинити дiю) спецiальнi санкцiї, то цi матерiали долучаються до матерiалiв про застосування (скасування, змiну виду, тимчасового зупинення дiї) спецiальних санкцiй i розглядаються разом з поданням при прийняттi остаточного рiшення. Остаточне рiшення щодо доцiльностi офiцiйного попередження про можливiсть застосування спецiальних санкцiй, застосування iндивiдуального режиму лiцензування чи тимчасового зупинення зовнiшньоекономiчної дiяльностi, скасування (змiну виду, тимчасового зупинення дiї) спецiальних санкцiй приймається Мiнекономiки на пiдставi матерiалiв, отриманих разом з поданням, та iнформацiї, яка наявна в Мiнекономiки.
3.4. При застосуваннi тимчасового зупинення зовнiшньоекономiчної дiяльностi Мiнекономiки за 40 днiв до закiнчення термiну його дiї надсилає до Державної податкової адмiнiстрацiї запит щодо доцiльностi його подовження.
На пiдставi отриманих матерiалiв (у разi, якщо допущенi порушення законодавства України не усунуто й виникає доцiльнiсть подовження дiї тимчасового зупинення зовнiшньоекономiчної дiяльностi) Мiнекономiки готує вiдповiдну позовну заяву до суду.
У разi, якщо iнформацiя на запит Мiнекономiки щодо доцiльностi подовження дiї тимчасового зупинення зовнiшньоекономiчної дiяльностi вiд Державної податкової адмiнiстрацiї не надiйде в термiн за 10 днiв до закiнчення його дiї або надiйде з пропозицiєю щодо недоцiльностi подовження дiї тимчасового зупинення зовнiшньоекономiчної дiяльностi, Мiнекономiки видається наказ про змiну виду спецiальних санкцiй, яким скасовується дiя тимчасового зупинення зовнiшньоекономiчної дiяльностi та одночасно застосовується iндивiдуальний режим лiцензування.
3.5. Про застосування спецiальних санкцiй, передбачених статтею 37 Закону України "Про зовнiшньоекономiчну дiяльнiсть" , видається наказ Мiнекономiки, у якому вказуються норми законодавства, якi було порушено, матерiали Державної податкової адмiнiстрацiї, на пiдставi яких видано наказ, реквiзити суб'єктiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi, до яких застосованi спецiальнi санкцiї, вид спецiальної санкцiї та дата, з якої спецiальна санкцiя починає дiяти.
3.6. Мiнекономiки передає до Державної податкової адмiнiстрацiї копiї наказiв iз супровiдним листом засобами поштового зв'язку. Копiї наказiв засвiдчуються пiдписом начальника (заступника начальника) вiддiлу контролю за зовнiшньоекономiчною дiяльнiстю Мiнекономiки та печаткою цього вiддiлу. Строк передачi таких документiв до Державної податкової адмiнiстрацiї не повинен перевищувати десяти робочих днiв з дати видання наказу.
З метою забезпечення оперативностi обмiну iнформацiєю накази Мiнекономiки за погодженням з Державною податковою адмiнiстрацiєю доводяться до Державної податкової адмiнiстрацiї засобами електронного зв'язку. Порядок передачi електронних копiй наказiв, реквiзити та структура iнформацiї, що передається, узгоджуються окремими листами.
4. Захист iнтересiв держави в судових органах
У разi, якщо рiшення Мiнекономiки щодо застосування спецiальних санкцiй оскаржено в судовому порядку, представництво iнтересiв держави при розглядi таких судових спорiв забезпечується спiльно Мiнекономiки та Державною податковою адмiнiстрацiєю.
У разi потреби у триденний строк пiсля надходження матерiалiв про порушення судом справи Мiнекономiки робить запит до Державної податкової адмiнiстрацiї щодо отримання додаткових матерiалiв з метою пiдготовки письмових заперечень.
Iнформацiя вiд Державної податкової адмiнiстрацiї повинна надiйти до Мiнекономiки в термiни, встановленi законодавством.
У судових засiданнях беруть участь уповноваженi представники Мiнекономiки iз залученням у разi потреби представникiв Державної податкової адмiнiстрацiї.
5. Iнформацiйна взаємодiя
З метою оперативного вирiшення питань, що пов'язанi з удосконаленням процедури застосування (скасування, змiну виду, тимчасового зупинення дiї) спецiальних санкцiй, попередження та припинення можливих порушень законодавства України у сферi зовнiшньоекономiчної дiяльностi мiж Державною податковою адмiнiстрацiєю та Мiнекономiки здiйснюється взаємний обмiн iнформацiєю.
Директор департаменту зовнiшньоекономiчної полiтики | В.Андрiящук |
Директор департаменту контролю за фiнансовими установами та операцiями у сферi зовнiшньоекономiчної дiяльностi | Т.Сисоєва |