МIНIСТЕРСТВО ОХОРОНИ НАВКОЛИШНЬОГО ПРИРОДНОГО СЕРЕДОВИЩА УКРАЇНИ
НАКАЗ
вiд 6 грудня 2006 року | N 527 |
---|
Про затвердження Положення про Державну
екологiчну iнспекцiю Азовського моря
Зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 18 сiчня 2007 р. за N 39/13306 |
Вiдповiдно до Положення про
Мiнiстерство охорони навколишнього природного
середовища України, затвердженого постановою
Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 02.11.2006 N 1524,
наказую:
1. Затвердити Положення про Державну екологiчну iнспекцiю Азовського моря, що додається.
2. Державнiй екологiчнiй iнспекцiї (Г. Псарьов) забезпечити подання наказу на державну реєстрацiю до Мiнiстерства юстицiї в установленому порядку.
3. Визнати таким, що втратив чиннiсть, наказ Мiнприроди вiд 23.02.2004 N 64 "Про затвердження Положення про Державну екологiчну iнспекцiю Азовського моря", зареєстрований в Мiн'юстi 26.02.2004 за N 250/8849.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Мiнiстра Д. Ворону.
Перший заступник Мiнiстра | С. Куруленко |
ПОГОДЖЕНО: | |
Голова Державного комiтету України з питань регуляторної полiтики та пiдприємництва | А. Дашкевич |
ЗАТВЕРДЖЕНО наказом Мiнiстерства охорони навколишнього природного середовища України вiд 6 грудня 2006 р. N 527 |
|
Зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 18 сiчня 2007 р. за N 39/13306 |
ПОЛОЖЕННЯ
про Державну екологiчну iнспекцiю Азовського моря
Положення розроблено вiдповiдно до Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" та Положення про Мiнiстерство охорони навколишнього природного середовища України, затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 02.11.2006 N 1524.
1. Державна екологiчна iнспекцiя Азовського моря (далi - Iнспекцiя) є спецiальним пiдроздiлом Мiнiстерства охорони навколишнього природного середовища України (далi - Мiнприроди) та входить до сфери його управлiння.
Iнспекцiя в межах своїх повноважень забезпечує реалiзацiю державної полiтики в галузi охорони навколишнього природного середовища, рацiонального використання, вiдтворення та охорони природних ресурсiв, поводження з вiдходами (крiм поводження з радiоактивними вiдходами) та небезпечними хiмiчними речовинами, пестицидами й агрохiмiкатами, екологiчної та в межах своєї компетенцiї радiацiйної безпеки.
2. Iнспекцiя у своїй дiяльностi керується Конституцiєю України, законами України, Постановами Верховної Ради України, актами Президента України i Кабiнету Мiнiстрiв України, нормативно-правовими актами Мiнприроди, iншими актами законодавства в галузi охорони навколишнього природного середовища та цим Положенням.
3. У процесi виконання своїх повноважень Iнспекцiя взаємодiє з мiсцевими органами виконавчої влади, органами мiсцевого самоврядування, органом виконавчої влади з питань охорони навколишнього природного середовища Автономної Республiки Крим, територiальними органами рибоохорони Мiнiстерства аграрної полiтики України, Державною Азово-Чорноморською екологiчною iнспекцiєю, державними управлiннями охорони навколишнього природного середовища в Донецькiй, Запорiзькiй та Херсонськiй областях, правоохоронними органами, митними органами, Державною прикордонною службою України та громадськими органiзацiями.
4. Основними завданнями Iнспекцiї є:
1) здiйснення державного контролю в галузi охорони навколишнього природного середовища, рацiонального використання, вiдтворення та охорони природних ресурсiв, поводження з вiдходами (крiм поводження з радiоактивними вiдходами) та небезпечними хiмiчними речовинами, пестицидами й агрохiмiкатами, екологiчної та в межах своєї компетенцiї радiацiйної безпеки, а саме за:
використанням, вiдтворенням i охороною морського середовища i природних ресурсiв внутрiшнiх морських вод, територiального моря, виключної (морської) економiчної зони України та континентального шельфу України, додержанням норм екологiчної та в межах своєї компетенцiї радiацiйної безпеки;
додержанням установлених лiмiтiв використання природних ресурсiв, нормативiв викидiв (скидiв) забруднюючих речовин у навколишнє природне середовище, лiмiтiв на утворення та розмiщення вiдходiв;
додержанням екологiчних вимог у процесi зберiгання, транспортування, використання, знешкодження та поховання (складування) пестицидiв i агрохiмiкатiв, токсичних та радiоактивних речовин, виробничих, побутових та iнших видiв вiдходiв (крiм поводження з радiоактивними вiдходами), продуктiв бiотехнологiї;
2) узагальнення практики застосування законодавства з питань, що належать до її компетенцiї, розроблення пропозицiй щодо його вдосконалення.
5. Iнспекцiя вiдповiдно до покладених на неї завдань:
1) здiйснює державний контроль за додержанням вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища, екологiчної та в межах своєї компетенцiї радiацiйної безпеки виконавчими органами сiльських, селищних, мiських, районних i районних у мiстах (у разi їх створення) рад з питань здiйснення делегованих їм повноважень органами виконавчої влади щодо контролю за додержанням вимог природоохоронного законодавства, використанням, вiдтворенням i охороною природних ресурсiв пiдприємствами, установами та органiзацiями незалежно вiд форм власностi та господарювання, громадянами України та особами без громадянства, а також iноземними юридичними i фiзичними особами, у тому числi:
за наявнiстю та правильнiстю укладення договорiв обов'язкового страхування вiдповiдальностi суб'єктiв перевезення небезпечних вантажiв, експортерiв та осiб, якi вiдповiдають за утилiзацiю (видалення) небезпечних вiдходiв, цивiльної вiдповiдальностi суб'єктiв господарювання за шкоду, яка може бути заподiяна пожежами та аварiями на об'єктах пiдвищеної небезпеки;
у процесi функцiонування дiючих пiдприємств, експлуатацiї споруд та iнших об'єктiв, водо-, пило-, газоочисного обладнання, апаратури та iнших природоохоронних споруд, уключаючи контроль за наявнiстю та станом обладнання й апаратури для облiку використання природних ресурсiв, систем контролю за викидами (скидами) забруднювальних речовин у навколишнє природне середовище i додержанням установлених термiнiв їх атестацiї;
у процесi експлуатацiї механiчних транспортних засобiв, суден, вiйськових кораблiв та iнших плавучих об'єктiв i споруд, що перебувають у внутрiшнiх морських водах, територiальному морi та виключнiй (морськiй) економiчнiй зонi України, в частинi додержання нормативiв викидiв (скидiв) забруднюючих речовин i допустимих рiвнiв фiзичних впливiв на навколишнє природне середовище, установлених для вiдповiдного типу транспорту;
за розмiщенням, будiвництвом, реконструкцiєю, уведенням у дiю пiдприємств, транспортних засобiв, споруд та iнших об'єктiв;
за зберiганням, транспортуванням, перевантаженням, знешкодженням та захороненням пестицидiв i агрохiмiкатiв, токсичних та радiоактивних речовин, виробничих, побутових та iнших видiв вiдходiв (крiм поводження з радiоактивними вiдходами), продуктiв бiотехнологiї;
за використанням морських, поверхневих i пiдземних вод та охороною їх вiд виснаження, засмiчення i забруднення промисловими, побутовими, баластними та iншими стiчними i дренажними водами та скидами, проведенням рiзних видiв робiт на водних i водогосподарських об'єктах i в прибережних водоохоронних зонах (смугах);
за використанням, вiдтворенням та охороною природних ресурсiв внутрiшнiх морських вод, територiального моря, континентального шельфу i виключної (морської) економiчної зони України;
за використанням, охороною та вiдтворенням диких тварин та iнших об'єктiв тваринного свiту (у тому числi рибних запасiв), водних рослин, що перебувають у межах внутрiшнiх морських вод, територiального моря, виключної (морської) економiчної зони України та континентального шельфу України;
за виконанням вантажно-розвантажувальних робiт;
за використанням та охороною територiй i об'єктiв природно-заповiдного фонду, а також охороною видiв рослин i тварин, занесених до Червоної книги України;
за виконанням заходiв щодо скорочення i регулювання викидiв (скидiв) забруднюючих речовин у навколишнє природне середовище, запобiганням аварiйним (залповим) викидам (скидам) забруднюючих речовин у навколишнє природне середовище i лiквiдацiю їх наслiдкiв;
2) здiйснює державний контроль за додержанням стандартiв та нормативiв у галузi охорони навколишнього природного середовища, рацiонального використання, вiдтворення та охорони природних ресурсiв, екологiчної та в межах своєї компетенцiї радiацiйної безпеки, установлення лiмiтiв (квот) використання i добування всiх видiв природних ресурсiв;
3) здiйснює державний контроль за додержанням вимог екологiчної безпеки, у тому числi:
у процесi проведення наукових, науково-дослiдних i дослiдно-конструкторських робiт при виконаннi бурових, вибухових, днопоглиблювальних, розвiдувальних робiт, добуваннi корисних копалин, водних рослин i тварин, рибних ресурсiв, прокладання комунiкацiй та iнших видах робiт, а також застосування нової технiки, iмпортного устаткування, технологiй i систем:
на вiйськових та оборонних об'єктах, об'єктах органiв внутрiшнiх справ, органiв Служби безпеки України та Державної прикордонної служби України, а також пiд час передислокацiї вiйськових частин, проведення вiйськових навчань, маневрiв, перемiщення вiйськ i вiйськової технiки, крiм випадкiв особливих ситуацiй, що оголошуються вiдповiдно до законодавства України;
4) проводить перевiрку фактiв забруднення внутрiшнiх морських вод, територiального моря, виключної (морської) економiчної зони України та континентального шельфу України, загибелi риб та iнших водних тварин i рослин, подає позови про вiдшкодування збиткiв, завданих унаслiдок порушення природоохоронного законодавства, готує пропозицiї щодо лiквiдацiї негативного впливу цих факторiв на навколишнє природне середовище;
5) здiйснює спостереження за перемiщенням у Азовському морi осередкiв забруднення, контролює хiд робiт з лiквiдацiї цих осередкiв та лiквiдацiї наслiдкiв забруднення вiдповiдними службами i пiдроздiлами;
6) здiйснює патрулювання на автотранспортi, повiтряних та морських суднах узбережжя, внутрiшнiх морських вод, територiального моря, виключної (морської) економiчної зони України та континентального шельфу України з метою виявлення джерел i осередкiв забруднення та їх перемiщення в зонi своєї дiяльностi;
7) здiйснює у пунктах пропуску через державний кордон України екологiчний та радiологiчний контроль транспортних засобiв, у тому числi суден, вiйськових кораблiв, що перевозять вантажi, якi мiстять промислову сировину, вiдходи виробництва, шкiдливi хiмiчнi сполуки, токсичнi хiмiчнi, радiоактивнi та iншi небезпечнi для навколишнього природного середовища речовини, пестициди i агрохiмiкати, усi види риб, диких тварин i рослин, сировину з диких тварин та дикорослих рослин, мисливськi трофеї, а при потребi здiйснює екологiчний контроль на мiсцях формування вантажiв;
8) здiйснює контроль за виконанням вимог додержання правил, iнструкцiй, установлених Мiнприроди, а також додержанням умов i вимог, установлених вiдповiдно спецiально вповноваженим органом виконавчої влади у сферi охорони навколишнього природного середовища Автономнiй Республiцi Крим, державними управлiннями охорони навколишнього природного середовища в Донецькiй, Запорiзькiй та Херсонськiй областях, а саме:
дозволiв на спецiальне водокористування;
дозволiв на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повiтря;
лiмiтiв використання природних ресурсiв;
норм техногенно-екологiчної безпеки;
9) здiйснює повноваження, що делегуються Iнспекцiї вiд Мiнприроди з питань використання природних ресурсiв внутрiшнiх морських вод, територiального моря, виключної (морської) економiчної зони України та континентального шельфу України, зокрема:
проводить державну екологiчну експертизу документацiї на проведення всiх робiт у портах, на судноремонтних та суднобудiвних пiдприємствах i причалах усiх форм власностi, у тому числi днопоглиблювальних робiт, захоронення або складування промислових, побутових та iнших вiдходiв у внутрiшнiх морських водах, територiальному морi, виключнiй (морськiй) економiчнiй зонi та на континентальному шельфi України, документацiї об'єктiв, розташованих у зонi дiяльностi Iнспекцiї, а також погоджує висновки державної екологiчної експертизи документацiї об'єктiв загальнодержавного значення;
бере участь у державнiй екологiчнiй експертизi документацiї об'єктiв, що можуть негативно впливати на стан поверхневих i внутрiшнiх морських вод, а також вод територiального моря i виключної (морської) економiчної зони України i на континентальний шельф України, за вiдповiдним поданням спецiально вповноваженого органу виконавчої влади у сферi охорони навколишнього природного середовища в Автономнiй Республiцi Крим, державних управлiнь охорони навколишнього природного середовища в Донецькiй, Запорiзькiй та Херсонськiй областях;
забезпечує погодження проектiв вiдведення земельних дiлянок для розмiщення екологiчно небезпечних та iнших об'єктiв, проведення бурових робiт у зонi дiяльностi Iнспекцiї;
видає дозволи на:
проведення днопоглиблювальних робiт, видобування пiску i гравiю, прокладення кабелiв, трубопроводiв та iнших комунiкацiй на землях прибережних захисних смуг морiв i на землях, зайнятих морями;
здiйснення операцiй у сферi поводження з вiдходами (крiм поводження з радiоактивними вiдходами);
спецiальне використання природних ресурсiв (континентального шельфу й виключної (морської) економiчної зони (крiм корисних копалин, водних живих ресурсiв), природно-заповiдного фонду загальнодержавного значення (крiм мисливських тварин));
координує вiдповiдно до законодавства роботу територiальних органiв виконавчої влади, якi здiйснюють державний контроль у сферi мисливського господарства, регулювання земельних вiдносин, використання i охорони вод i вiдтворення об'єктiв тваринного та рослинного свiту, регулювання рибальства;
бере участь у роботi державних комiсiй з приймання в експлуатацiю об'єктiв, якi можуть впливати на стан морського середовища;
здiйснює державний монiторинг за рiвнем води водних об'єктiв пiд час загрози та виникнення значних паводкiв та повеней на морських гирлових дiлянках рiчок; за гiдрометеорологiчними параметрами, гiдрохiмiчними i гiдробiологiчними показниками якостi поверхневих i внутрiшнiх морських вод, а також вод територiального моря i виключної (морської) економiчної зони України на державнiй мережi пунктiв спостережень;
здiйснює державний монiторинг стану за рiвнями забрудненостi поверхневих i внутрiшнiх морських вод, а також вод територiального моря i виключної (морської) економiчної зони України в зонах пiдвищеного ризику та в районах об'єктiв, що стали причиною несанкцiонованого скиду чи аварiйного забруднення;
10) здiйснює iнструментально-лабораторний контроль у межах галузi атестацiї:
за дотриманням нормативiв викидiв (скидiв) забруднюючих речовин у навколишнє природне середовище;
за показниками стану забруднення морських, поверхневих i пiдземних вод та вод вiдкритих лиманiв;
за ефективнiстю роботи природоохоронних споруд та обладнання, у тому числi суден, кораблiв та iнших плавучих засобiв;
11) здiйснює контроль за виконанням природоохоронних заходiв, передбачених мiждержавними, загальнодержавними, регiональними та галузевими програмами;
12) за дорученням Мiнприроди контролює виконання вимог мiжнародних договорiв України та бере участь у мiжнародному спiвробiтництвi з питань охорони i використання морського середовища та його природних ресурсiв;
13) надає методичну допомогу та контролює роботу служб охорони навколишнього природного середовища на пiдприємствах та в органiзацiях, портах та їх вимiрювальних лабораторiях, що здiйснюють виробничий iнструментально-лабораторний контроль вiдповiдно до галузi атестацiї (охорона навколишнього природного середовища), а також на суднах (кораблях);
14) готує та подає щороку до Мiнприроди в межах своєї компетенцiї доповiдь про стан навколишнього природного середовища Азовського моря;
15) забезпечує використання бюджетних асигнувань за цiльовим призначенням;
16) подає до Мiнприроди для затвердження проекти структури, штатного розпису, планiв роботи та звiти про роботу Iнспекцiї пiсля погодження їх з начальником Державної екологiчної iнспекцiї;
17) складає та подає в установленому порядку та у визначенi термiни звiти про iнспекцiйну та господарсько-фiнансову дiяльнiсть;
18) за дорученням Мiнприроди бере участь у проведеннi загальнодержавних (регiональних) заходiв з питань охорони навколишнього природного середовища;
19) готує та подає до Мiнприроди пропозицiї щодо:
планiв роботи Iнспекцiї;
удосконалення iнспекцiйної дiяльностi;
методичного та iнформацiйного забезпечення;
визначення екологiчно небезпечних об'єктiв;
пiдготовки та перепiдготовки кадрiв;
удосконалення застосування законодавства з питань, що належать до компетенцiї Iнспекцiї;
20) здiйснює контроль за реалiзацiєю Загальнодержавної програми охорони та вiдтворення довкiлля Азовського i Чорного морiв, затвердженої Законом України вiд 22 березня 2001 року N 2333-III;
21) взаємодiє iз засобами масової iнформацiї з питань висвiтлення актуальних проблем здiйснення державного контролю у сферi охорони навколишнього природного середовища та охорони природних ресурсiв, поводження з вiдходами (крiм поводження з радiоактивними вiдходами), небезпечними хiмiчними речовинами, пестицидами й агрохiмiкатами, екологiчної та в межах своєї компетенцiї радiацiйної безпеки.
6. Iнспекцiя та її посадовi особи пiд час виконання покладених на них завдань мають право:
1) обстежувати в установленому порядку пiдприємства, установи та органiзацiї незалежно вiд форм власностi та видiв господарської дiяльностi, вiйськовi й обороннi об'єкти, а також об'єкти органiв внутрiшнiх справ, органiв Служби безпеки України та Державної прикордонної служби України в мiсцях їх постiйної дислокацiї, при проведеннi вiйськових навчань, маневрiв, а також пiд час передислокацiї вiйськ та вiйськової технiки, крiм випадкiв особливих ситуацiй, що оголошуються вiдповiдно до законодавства України, у будь-який час з метою перевiрки додержання ними вимог охорони навколишнього природного середовища, екологiчної та в межах своєї компетенцiї радiацiйної безпеки;
2) пред'являти пiдприємствам, установам та органiзацiям незалежно вiд форм власностi i видiв господарської дiяльностi, громадянам, а також iноземним фiзичним i юридичним особам вимоги щодо здiйснення вiдповiдних заходiв з охорони, рацiонального використання, вiдтворення природних ресурсiв, екологiчної та в межах своєї компетенцiї радiацiйної безпеки, органiзацiї виробничого iнструментально-лабораторного контролю за викидами (скидами) забруднюючих речовин у навколишнє природне середовище вiдповiдно до галузi атестацiї вимiрювальних лабораторiй (охорона навколишнього природного середовища);
3) контролювати наявнiсть та правильнiсть укладення договорiв обов'язкового страхування вiдповiдальностi суб'єктiв перевезення небезпечних вантажiв, експортерiв та осiб, якi вiдповiдають за утилiзацiю (видалення) небезпечних вiдходiв, цивiльної вiдповiдальностi суб'єктiв господарювання за шкоду, яка може бути заподiяна пожежами та аварiями, навколишньому природному середовищу на об'єктах пiдвищеної небезпеки;
4) обмежувати та зупиняти (тимчасово) у встановленому порядку дiяльнiсть пiдприємств, установ, органiзацiй та об'єктiв, а також уносити до Мiнприроди вiдповiднi подання щодо припинення дiяльностi, якщо вона провадиться з порушенням норм, правил i нормативiв з охорони навколишнього природного середовища, екологiчної та в межах своєї компетенцiї радiацiйної безпеки;
5) опломбовувати примiщення, устаткування та апаратуру пiдприємств, установ, органiзацiй та об'єктiв, стосовно яких було прийнято в установленому порядку рiшення про обмеження чи зупинення (тимчасово) їх дiяльностi;
6) зупиняти, оглядати та затримувати (тимчасово) у встановленому законом порядку будь-якi судна, кораблi та iншi плавучi об'єкти, що перебувають у внутрiшнiх морських водах i територiальному морi та виключнiй (морськiй) економiчнiй зонi України, незалежно вiд форм власностi та господарювання для з'ясування причин та обставин скидання або втрат речовин, шкiдливих для водних об'єктiв та водних живих ресурсiв, здiйснювати перевiрки правильностi реєстрацiї у суднових документах операцiй з цими речовинами, а також перевiрки документiв, що засвiдчують право на рибний промисел, добування водних тварин i рослин та проведення iнших видiв робiт;
7) перевiряти документи на право спецiального використання природних ресурсiв - лiцензiї, дозволи;
8) проводити у межах своєї компетенцiї перевiрку додержання вимог радiацiйної безпеки на пiдприємствах, в установах i органiзацiях, якi використовують джерела iонiзуючого випромiнювання та радiацiйнi технологiї;
9) складати акти перевiрок i протоколи про адмiнiстративнi порушення законодавства у сферi охорони навколишнього природного середовища, використання, вiдтворення та охорони природних ресурсiв, екологiчної та в межах своєї компетенцiї радiацiйної безпеки. У разi неможливостi встановлення особи порушника на мiсцi державнi iнспектори з охорони навколишнього природного середовища можуть доставляти порушника до органiв внутрiшнiх справ, органiв мiсцевого самоврядування та Державної прикордонної служби України;
10) давати обов'язковi для виконання приписи про усунення виявлених порушень з питань, що належать до її повноважень;
11) розглядати справи про адмiнiстративнi правопорушення у галузi охорони навколишнього природного середовища, рацiонального використання, вiдтворення та охорони природних ресурсiв, екологiчної та в межах своєї компетенцiї радiацiйної безпеки вiдповiдно до законодавства;
12) застосовувати у випадках, передбачених законодавством, економiчнi санкцiї до пiдприємств, установ та органiзацiй за порушення вимог законодавства, уживати в установленому порядку заходiв досудового врегулювання спорiв та подавати позови про вiдшкодування збиткiв i втрат, завданих унаслiдок порушення вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища;
13) залучати за погодженням з керiвниками пiдприємств, установ та органiзацiй, у тому числi громадських, спецiалiстiв для участi в проведеннi перевiрок виконання заходiв щодо охорони навколишнього природного середовища, рацiонального використання, вiдтворення та охорони природних ресурсiв, екологiчної та в межах своєї компетенцiї радiацiйної безпеки, лiквiдацiї аварiйних викидiв (скидiв) забруднюючих речовин у навколишнє природне середовище;
14) тимчасово призупиняти дiю виданих дозволiв (у разi недотримання умов цих дозволiв або порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища) на:
проведення днопоглиблювальних робiт, видобування пiску i гравiю, прокладення кабелiв, трубопроводiв та iнших комунiкацiй на землях прибережних захисних смуг морiв i на землях, зайнятих морями;
здiйснення операцiй у сферi поводження з вiдходами (крiм поводження з радiоактивними вiдходами);
спецiальне використання природних ресурсiв (континентального шельфу й виключної (морської) економiчної зони (крiм корисних копалин, водних живих ресурсiв), природно-заповiдного фонду загальнодержавного значення (крiм мисливських тварин));
15) подавати до Мiнприроди, його територiальних органiв пропозицiї щодо тимчасового призупинення дiї виданих дозволiв на спецiальне використання природних ресурсiв, здiйснення операцiй у сферi поводження з вiдходами (крiм поводження з радiоактивними вiдходами), викиди забруднюючих речовин в атмосферне повiтря та у воднi об'єкти - у разi недотримання умов цих дозволiв або порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища;
16) зупиняти або забороняти проведення робiт на територiях i об'єктах природно-заповiдного фонду, у курортних зонах, не передбачених режимом охорони i збереження цих об'єктiв;
17) зупиняти транспортнi, у тому числi плавучi, засоби та проводити огляд речей, транспортних, у тому числi плавучих, засобiв, знарядь добування тварин, рослин, риби та iнших водних тварин i рослин на мiсцях їх добування, зберiгання, перероблення i реалiзацiї;
18) вилучати в установленому порядку в осiб, якi порушили вимоги законодавства про охорону навколишнього природного середовища, знаряддя, обладнання або предмети, якi є знаряддям незаконного добування природних ресурсiв, об'єктiв рослинного та тваринного свiту, у тому числi риби та iнших водних тварин i рослин, транспортнi (у тому числi плавучi) засоби, незаконно добутi природнi ресурси i продукцiю, що з них вироблена, а також вiдповiднi документи (лiцензiї, дозволи тощо);
19) обмежувати чи зупиняти (тимчасово) виробництво й реалiзацiю продукцiї, використання якої може завдати iстотної шкоди навколишньому природному середовищу або яка не вiдповiдає вимогам екологiчної та радiацiйної безпеки;
20) викликати громадян, у тому числi посадових осiб, для одержання вiд них усних або письмових пояснень у зв'язку з порушенням ними вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища, рацiональне використання, вiдтворення та охорону природних ресурсiв та радiацiйну безпеку;
21) проводити фотографування, здiйснювати звукозапис, кiно i вiдеозйомку як допомiжний засiб для попередження i розкриття порушень вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища;
22) призначати в установленому порядку громадських iнспекторiв з охорони довкiлля i видавати їм посвiдчення затвердженого Мiнприроди зразка;
23) передавати до правоохоронних органiв матерiали про дiяння, у яких убачаються ознаки злочину;
24) отримувати безкоштовно вiд мiсцевих органiв виконавчої влади, органiв мiсцевого самоврядування, пiдприємств, установ та органiзацiй, громадян, iноземних фiзичних i юридичних осiб статистичнi та iншi довiдковi й iнформацiйнi матерiали, потрiбнi для визначення стану використання, вiдтворення та охорони природних ресурсiв, а також повiдомлення про аварiйнi забруднення навколишнього природного середовища i природнi катастрофи;
25) оглядати в пунктах пропуску через державний кордон України всi види транспортних засобiв, у тому числi судна i вiйськовi кораблi, у порядку, визначеному законодавством i нормативними документами, з метою виявлення екологiчно небезпечних або заборонених до вивезення та ввезення вантажiв;
26) надавати платнi послуги екологiчного характеру згiдно з чинним законодавством;
27) носити пiд час виконання службових обов'язкiв формений одяг установленого зразка, який видається їм безкоштовно, а також носити та використовувати вогнепальну зброю i спецiальнi засоби вiдповiдно до законодавства;
28) робити запити та подавати пропозицiї до Мiнприроди щодо фiнансування природоохоронних заходiв за рахунок коштiв державного бюджету;
29) виступати за дорученням Мiнприроди замовником пiд час закупiвлi товарiв, робiт i послуг за державнi кошти;
30) здiйснювати видавничу дiяльнiсть з питань, що належать до повноважень Iнспекцiї та її функцiй.
7. Дiяльнiсть Iнспекцiї поширюється на:
1) територiю вiд державного кордону України з Росiйською Федерацiєю (Новоазовський район Донецької областi), двокiлометрову ширину водоохоронної зони вiд урiзу води Азовського моря, його заток та лиманiв у межах Донецької, Запорiзької, Херсонської областей, та на Арабатську стрiлку Автономної Республiки Крим до мису Казантип (смт Щолкiне);
2) усi об'єкти, розташованi в межах двокiлометрової ширини водоохоронної зони вiд урiзу води Азовського моря, його заток, та лиманiв вiдповiдно до повноважень Iнспекцiї;
3) морськi та портовi пункти; морськi причали (елiнги) яхт-клубiв; суднобудiвнi та судноремонтнi пiдприємства; кораблi, судна, iншi плавучi об'єкти та засоби, береговi об'єкти (у тому числi тi, що належать Мiнiстерству оборони України, органам внутрiшнiх справ, Службi безпеки України, Державнiй прикордоннiй службi України); морськi споруди; пiдприємства, господарська дiяльнiсть яких пов'язана з виловом та переробкою водних живих ресурсiв (крiм тих, що займаються лише переробкою водних живих ресурсiв, без їх самостiйного вилову);
4) внутрiшнi морськi води, територiальне море, виключну (морську) економiчну зону України, континентальний шельф України та лимани.
Розподiл функцiй на морському середовищi здiйснюється на основi протоколу розмежування з Державною Азово-Чорноморською екологiчною iнспекцiєю, який затверджується наказом Мiнприроди.
8. Об'єктами контролю Iнспекцiї є:
1) морськi порти та портовi пункти України, судноремонтнi пiдприємства, майстернi, причали та приморськi об'єкти рибного господарства в повному обсязi їх впливу на навколишнє природне середовище в зонi дiяльностi Iнспекцiї;
2) об'єкти (у тому числi Мiнiстерства оборони України, органiв внутрiшнiх справ, Служби безпеки України, Державної прикордонної служби України), пiдприємства, установи та органiзацiї (незалежно вiд форм власностi та пiдпорядкування), їх господарська дiяльнiсть, яка може чинити негативний вплив на морське середовище, зокрема скидання стiчних вод у морськi води, затоки або лимани, що мають зв'язок з морем у зонi дiяльностi Iнспекцiї;
3) усi українськi та iноземнi судна, кораблi та iншi плавучi об'єкти i морськi споруди незалежно вiд форм власностi та пiдпорядкування, дiяльнiсть яких вiдбувається у внутрiшнiх морських водах, територiальному морi, виключнiй (морськiй) економiчнiй зонi України та на континентальному шельфi України.
9. Iнспекцiю очолює начальник, який одночасно за посадою є Головним державним iнспектором з охорони навколишнього природного середовища Азовського моря.
10. Начальник Iнспекцiї призначається на посаду та звiльняється з посади Мiнiстром охорони навколишнього природного середовища за поданням начальника Державної екологiчної iнспекцiї.
11. Начальник Iнспекцiї має першого заступника та заступника, якi за посадою є одночасно першим заступником i заступником Головного державного iнспектора з охорони навколишнього природного середовища Азовського моря.
Перший заступник та заступник начальника Iнспекцiї призначаються на посаду та звiльняються з посади Мiнiстром охорони навколишнього природного середовища за поданням начальника Державної екологiчної iнспекцiї.
Начальники управлiнь, вiддiлiв, дiльниць, секторiв є за посадою одночасно старшими державними iнспекторами, а головнi, провiднi спецiалiсти i спецiалiсти - державними iнспекторами з охорони навколишнього природного середовища Азовського моря.
Головний державний iнспектор з охорони навколишнього природного середовища Азовського моря, його перший заступник та заступник приймають рiшення про обмеження та зупинення (тимчасово) дiяльностi пiдприємств, установ, органiзацiй та експлуатацiю об'єктiв, за винятком суб'єктiв пiдприємницької дiяльностi (iнвесторiв), що провадять свою дiяльнiсть вiдповiдно до законодавства про угоди щодо розподiлу продукцiї у разi порушення ними вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища та надають дозволи на вiдновлення їх дiяльностi (експлуатацiї) пiсля усунення ними допущених порушень.
Рiшення Головного державного iнспектора з охорони навколишнього природного середовища Азовського моря та його першого заступника i заступника можуть бути оскарженi до Головного державного iнспектора України з охорони навколишнього природного середовища або його заступникiв, а також у судовому порядку.
12. Начальник Iнспекцiї:
1) здiйснює керiвництво дiяльнiстю Iнспекцiї, несе персональну вiдповiдальнiсть перед Мiнiстром охорони навколишнього природного середовища за виконання покладених на Iнспекцiю завдань;
2) визначає компетенцiю заступникiв начальника Iнспекцiї, керiвникiв структурних пiдроздiлiв Iнспекцiї;
3) подає на затвердження Мiнiстру охорони навколишнього природного середовища за погодженням з начальником Державної екологiчної iнспекцiї проекти структури i штатного розпису Iнспекцiї в межах, установлених Мiнприроди, граничної чисельностi та фонду оплати працi працiвникiв Iнспекцiї;
4) видає в межах своєї компетенцiї накази органiзацiйно-розпорядчого характеру, органiзовує i контролює їх виконання;
5) затверджує положення про структурнi пiдроздiли i посадовi iнструкцiї працiвникiв Iнспекцiї;
6) призначає на посаду i звiльняє з посади працiвникiв Iнспекцiї, крiм першого заступника i заступника;
7) застосовує до керiвникiв структурних пiдроздiлiв та iнших працiвникiв Iнспекцiї, крiм першого заступника i заступника, заходи дисциплiнарної вiдповiдальностi;
8) розпоряджається коштами в межах затвердженого кошторису витрат на утримання Iнспекцiї;
9) здiйснює iншi повноваження, передбаченi законодавством та цим Положенням.
13. Державна екологiчна iнспекцiя Азовського моря пiдзвiтна i пiдконтрольна в частинi здiйснення державного контролю Державнiй екологiчнiй iнспекцiї.
14. Для погодженого вирiшення питань, що належать до компетенцiї Iнспекцiї, обговорення найважливiших напрямiв її дiяльностi створюється колегiя у складi начальника Iнспекцiї (голова колегiї), першого заступника та заступника начальника за посадою, а також iнших працiвникiв.
До складу колегiї можуть входити керiвники вiдповiдних пiдроздiлiв мiсцевих державних адмiнiстрацiй, пiдприємств, установ, органiзацiй державної геологiчної та гiдрометеорологiчної служб, пiдприємств, установ, органiзацiй у сферi топографо-геодезичної та картографiчної дiяльностi, лiсового та водного господарства, земельних ресурсiв, представники органiв прокуратури (за згодою).
Склад колегiї затверджує Мiнiстр охорони навколишнього природного середовища за поданням начальника Iнспекцiї. Рiшення колегiї впроваджуються наказами Iнспекцiї.
15. Iнспекцiя має право використовувати за погодженням з органами МВС спецiальнi транспортнi засоби, судна (з реєстрацiєю в органах морського регiстра за погодженням з Державною прикордонною службою України), якi мають кольорове графiчне забарвлення i напис з нанесеною емблемою (плавучi засоби - свiй вимпел).
16. Iнспекцiя утримується за рахунок державного бюджету у межах коштiв, передбачених на утримання Мiнприроди.
17. Iнспекцiя є юридичною особою, має самостiйний баланс, рахунки в органах Державного казначейства та установах банкiв, печатку i бланк iз зображенням Державного Герба України i свого найменування.
Начальник Iнспекцiї та його перший заступник i заступник мають бланки вiдповiдно Головного державного iнспектора з охорони навколишнього природного середовища Азовського моря та його першого заступника i заступника iз зображенням Державного Герба України i вiдповiдним написом.
Начальник Державної екологiчної iнспекцiї | Г. Псарьов |