ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМIНIСТРАЦIЯ УКРАЇНИ
ЗАТВЕРДЖЕНО наказом ДПАУ вiд 16 липня 2007 р. N 433 |
Методичнi рекомендацiї
щодо здiйснення державного контролю за
експортними операцiями
(Витяг)
<...>
З метою своєчасного виявлення та оперативного реагування на нетиповi та сумнiвнi експортнi операцiї, вiдпрацювання окремих аспектiв взаємодiї пiдроздiлiв органiв ДПС та ДМС України вводиться Регламент отримання, передачi та опрацювання iнформацiї щодо експортних вантажних митних декларацiй, поданих до митного оформлення, дiї якого регулюються Методичними рекомендацiями щодо здiйснення державного контролю за експортними операцiями (далi - Методичнi рекомендацiї).
1. Термiни та визначення
Термiни та визначення вiдповiдають ДСТУ 3966-2000 "Засади i правила розроблення стандартiв на термiни та визначення понять".
1.1. КАРТКИ IСТОРIЇ СУБ'ЄКТА УВАГИ - електронний вид документа, в якому накопичується iнформацiя про фiнансово-господарську дiяльнiсть суб'єкта ЗЕД.
1.2. IНДИКАТОР РИЗИКУ ЕКСПОРТНИХ ОПЕРАЦIЙ - ознака експортної операцiї, яка потребує уваги в зв'язку з ймовiрними втратами бюджету.
1.3. СУМНIВНА ЕКСПОРТНА ОПЕРАЦIЯ - експортна операцiя, що пiдпадає пiд визначенi у Методичних рекомендацiях iндикатори ризику (один з iндикаторiв ризику).
1.4. НЕТИПОВИЙ ЕКСПОРТ - експортна операцiя з товарами (послугами), якi не є характерними для основного виду дiяльностi експортера (комiтента).
1.5. РОБОЧА ГРУПА - працiвники пiдроздiлiв органiв ДПС у кiлькостi 3 - 5 осiб, в обов'язки яких входить вiдпрацювання iнформацiї про експортнi операцiї.
1.6. КЕРIВНИК РОБОЧОЇ ГРУПИ - керiвник органу державної податкової служби в Автономнiй Республiцi Крим, областях, мiстах Києвi та Севастополi, в обов'язки якого входить органiзацiя роботи робочої групи та прийняття управлiнських рiшень при вiдпрацюваннi iнформацiї про експортнi операцiї.
1.7. ВIДПОВIДАЛЬНI ВИКОНАВЦI - працiвники органу ДПС, якi входять до складу робочої групи та вiдпрацьовують iнформацiю про експортнi операцiї вiдповiдно до своїх функцiональних обов'язкiв.
1.8. УПРАВЛIНСЬКЕ РIШЕННЯ - рiшення керiвника робочої групи щодо необхiдностi проведення перевiрочних заходiв стосовно об'єктiв та суб'єктiв уваги.
2. Складовi процесу
2.1. Пiдроздiли ДПС - учасники процесу:
2.1.1. ДПА України:
Департамент iнформатизацiї процесiв оподаткування;
Головне управлiння податкової мiлiцiї;
Департамент економiчного аналiзу;
Департамент аудиту юридичних осiб.
2.1.2. Робоча група у складi працiвникiв пiдроздiлiв обласних (мiських) ДПА, СДПI ВПП та районних ДПI:
податкової мiлiцiї;
аудиту юридичних осiб.
Керiвництво робочою групою покладається на першого заступника/заступника керiвника органу ДПС.
2.2. Функцiї пiдроздiлiв ДПС - учасникiв процесу:
2.2.1. ДПА України - монiторинг та контроль процесу:
Департамент iнформатизацiї процесiв оподаткування - пiдтримка процесу (технiчне супроводження);
Головне управлiння податкової мiлiцiї - координацiя дiй, аналiз та методичне супроводження процесу (розробка критерiїв оцiнки, методичних рекомендацiй), контроль;
Департамент економiчного аналiзу - аналiз процесу;
Департамент аудиту юридичних осiб - аналiз та методичне супроводження процесу (розробка критерiїв оцiнки, методичних рекомендацiй).
2.2.2. Обласнi (мiськi) ДПА (регiон облiку експортера, облiку комiсiонера, митницi оформлення та митницi на кордонi) - прийняття рiшення:
пiдроздiли податкової мiлiцiї - координацiя дiй, оперативне реагування та прийняття рiшення, органiзацiя проведення процесуальних дiй (вiдповiдно до законодавства України) стосовно об'єктiв та суб'єктiв уваги, аналiз, контроль;
пiдроздiли аудиту юридичних осiб - оперативне реагування та прийняття рiшення, вжиття контрольних перевiрочних заходiв, контроль.
2.2.3. СДПI ВПП та районнi ДПI (регiон облiку експортера, облiку комiсiонера, митницi оформлення та митницi на кордонi) - практичне проведення заходiв:
пiдроздiли податкової мiлiцiї - оперативне реагування, аналiз, пiдготовка пропозицiй для прийняття рiшення, практичне проведення заходiв на митницi, проведення процесуальних дiй (вiдповiдно до законодавства України) стосовно об'єктiв та суб'єктiв уваги;
пiдроздiли аудиту юридичних осiб - оперативне реагування та прийняття рiшення, практичне проведення заходiв на митницi, направлення та опрацювання запитiв, проведення перевiрок суб'єктiв господарювання - юридичних осiб;
2.3. Об'єкти уваги:
зовнiшньоекономiчна операцiя та iстотнi умови її виконання;
товар як предмет експорту.
2.4. Суб'єкти уваги:
експортер (комiтент);
комiсiонер (контрактоутримувач);
виробник товару (iмпортер);
перевiзник товару або суб'єкт господарювання, який надає послуги з експедирування.
3. Iндикатори ризику експортних операцiй
3.1. Зовнiшньоекономiчна операцiя та iстотнi умови її виконання:
3.1.1. декларування експортної операцiї за договором комiсiї, по групах товарiв, якi включенi в перелiк ризикових кодiв (невiдповiднiсть даних полiв СС_02_01 та СС_09_01 електронних копiй експортних вантажних митних декларацiй);
3.1.2. декларування експортних операцiй декiлькома експортерами через одного i того ж комiсiонера (порiвнюються данi полiв СС_02_01, СС_02_02, СС_02_03, СС_07_01, СС_07_02, СС_07_03, СС_09_01, СС_09_02, СС_09_03 електронних копiй експортних вантажних митних декларацiй);
3.1.3. декларування експортних операцiй декiлькома експортерами за рiзними вантажними митними декларацiями на адресу одного i того ж нерезидента (порiвнюються данi полiв СС_02_01, СС_02_02, СС_07_01, СС_07_02, СС_07_03, СС_08_02, СС_08_03 електронних копiй експортних вантажних митних декларацiй);
3.1.4. декларування до експорту продукцiї, невластивої основному виду дiяльностi комiтента (порiвнюються данi полiв CD_31_01, CD_33_01, електронних копiй експортних вантажних митних декларацiй з даними про фактичний вид дiяльностi пiдприємства, наведеними у матерiалах останньої перевiрки платника, а за вiдсутностi - з реєстрацiйними даними).
3.2. Товар як предмет експорту:
3.2.1. декларування товарiв, якi використовувалися (використовуються) у схемах штучного формування податкового кредиту з ПДВ та/або вiд'ємного значення з цього виду податку (порiвнюються данi поля CD_33_01 електронних копiй експортних вантажних митних декларацiй з визначеним перелiком кодiв УКТЗЕД) (додаток 5 до Методичних рекомендацiй);
3.2.2. заявлена вартiсть товарiв при експортi перевищує їх заявлену вартiсть при iмпортi на територiю України (порiвнюються данi полiв CD_42_01, CD_31_01, CD_33_01, електронних копiй експортних вантажних митних декларацiй з даними поля CD_42_01, CD_31_01, CD_33_01 iмпортних вантажних митних декларацiй).
Iндикатори ризику експортних операцiй формуються на пiдставi даних електронних копiй експортних вантажних митних декларацiй, отриманих вiд Державної митної служби України (додаток 3 до Методичних рекомендацiй).
4. Порядок взаємодiї пiдроздiлiв органiв ДПС при вiдпрацюваннi експортних операцiй
<...>
4.2. Обов'язки робочих груп (вiдповiдальних виконавцiв)
4.2.1. Пiсля завершення процесу обробки Iнформацiї за вантажними митними декларацiями, поданими до митного оформлення, учасники процесу (вiдповiдальнi виконавцi) отримують доступ для подальшого аналiзу та прийняття управлiнського рiшення.
Учасниками (вiдповiдальними виконавцями) процесу є:
пiдроздiли ДПА України;
пiдроздiли ДПС регiону облiку експортера;
пiдроздiли ДПС регiону облiку митницi оформлення;
пiдроздiли ДПС регiону облiку комiсiонера;
пiдроздiли ДПС регiону облiку митницi на кордонi.
4.2.2. Керiвник робочої групи ДПА України забезпечує:
а) координацiю роботи щодо вiдпрацювання Iнформацiї за вантажними митними декларацiями, поданими до митного оформлення всiма рiвнями ДПС України;
б) прийняття управлiнського рiшення про необхiднiсть проведення спiльних з митними органами заходiв, яке є обов'язковим для виконання органами ДПС;
в) занесення iнформацiї до картки iсторiї суб'єктiв уваги - учасникiв експортної операцiї (додаток 2 до Методичних рекомендацiй).
4.2.3. Керiвник робочої групи з боку пiдроздiлу ДПС регiону облiку експортера вiдповiдає за:
а) обов'язкове вiдпрацювання iнформацiї щодо суб'єкта господарювання - експортера товару та надання управлiнського рiшення керiвнику робочої групи регiону облiку комiсiонера;
б) занесення iнформацiї до картки iсторiї суб'єктiв уваги - учасникiв експортної операцiї (додаток 2 до Методичних рекомендацiй).
4.2.4. Керiвник робочої групи з боку пiдроздiлу ДПС регiону облiку митницi оформлення вiдповiдає за:
а) опрацювання iнформацiї (у тому числi оперативної), яка може свiдчити про можливе порушення суб'єктами уваги - учасниками експортної операцiї вимог чинного законодавства України та надання управлiнського рiшення керiвнику робочої групи регiону облiку комiсiонера;
б) готовнiсть членiв робочої групи (вiдповiдальних виконавцiв) до участi у спiльних з митницею оформлення заходах;
в) участь у спiльних з митницею оформлення заходах, оформлення їх результатiв вiдповiдно до акта митного огляду товарiв, форму якого затверджено наказом Держмитслужби України вiд 20.04.2005 р. N 314 "Про затвердження Порядку здiйснення митного контролю й митного оформлення товарiв iз застосуванням вантажної митної декларацiї", зареєстрованим в Мiнiстерствi юстицiї України 27.04.2005 р. за N 439/10719 (додаток 4 до Методичних рекомендацiй);
г) надання iнформацiї керiвнику робочої групи регiону облiку митницi на кордонi для проведення спiльних з митницею заходiв;
д) занесення iнформацiї до картки iсторiї суб'єктiв уваги - учасникiв експортної операцiї (додаток 2 до Методичних рекомендацiй).
4.2.5. Керiвник робочої групи з боку пiдроздiлу ДПС регiону облiку комiсiонера вiдповiдає за:
а) обов'язкове опрацювання iнформацiї щодо суб'єкта господарювання - комiсiонера;
б) узагальнення управлiнських рiшень iнших учасникiв процесу - керiвникiв робочих груп (регiон експортера, регiон митницi оформлення, регiон митницi на кордонi);
в) обов'язкове прийняття управлiнського рiшення про необхiднiсть проведення спiльних з митницею заходiв;
г) надання iнформацiї керiвнику робочої групи органу ДПС регiону облiку митницi оформлення товару про необхiднiсть спiльних з митницею заходiв;
д) занесення iнформацiї про картки iсторiї суб'єктiв уваги - учасникiв експортної операцiї (додаток 2 до Методичних рекомендацiй).
4.2.6. Керiвник робочої групи з боку пiдроздiлу ДПС регiону облiку митницi на кордонi вiдповiдає за:
а) опрацювання iнформацiї (у т. ч. оперативної), яка може свiдчити про можливе порушення суб'єктами уваги - учасниками експортної операцiї вимог чинного законодавства України та надання управлiнського рiшення керiвнику робочої групи регiону облiку комiсiонера;
б) готовнiсть членiв робочої групи (вiдповiдальних виконавцiв) до участi у спiльних з митницею на кордонi заходах;
в) участь у спiльних з митницею оформлення заходах, оформлення їх результатiв вiдповiдно до акта митного огляду товарiв, форму якого затверджено наказом Держмитслужби України вiд 20.04.2005 р. N 314 "Про затвердження Порядку здiйснення митного контролю й митного оформлення товарiв iз застосуванням вантажної митної декларацiї", зареєстрованим в Мiнiстерствi юстицiї України 27.04.2005 р. за N 439/10719 (додаток 4 до Методичних рекомендацiй);
г) занесення iнформацiї до картки iсторiї суб'єктiв уваги - учасникiв експортної операцiї (додаток 2 до Методичних рекомендацiй).
4.2.7. У разi спiвпадання регiонiв облiку експортера, комiсiонера, митницi оформлення та митницi на кордонi керiвник робочої групи вiдповiдає за виконання вiдповiдних функцiй, передбачених пiдпунктами 4.2.3 - 4.2.6.
4.3. Порядок роботи з Iнформацiєю
4.3.1. Пiд час аналiзу iнформацiї (ВМД, поданi до митного оформлення платниками) учасниками процесу - вiдповiдальними виконавцями (пiдроздiли ДПС регiону облiку експортера, облiку комiсiонера, митницi оформлення та митницi на кордонi) визначаються ознаки нетиповостi i сумнiвностi експортної операцiї вiдповiдно до Iндикаторiв ризику, необхiднiсть присутностi працiвникiв ДПС пiд час проведення процедур митного контролю та подальшi перевiрочнi заходи.
При цьому працiвниками робочих груп (вiдповiдальними виконавцями) з'ясовуються такi питання:
а) вiдповiднiсть виду експортованої продукцiї основному виду дiяльностi експортера, а також обсягiв експорту задекларованим валовим витратам на придбання товарiв, обсягiв сплаченого ПДВ за придбання товарiв у попередньому звiтному перiодi;
б) перегляд матерiалiв останньої перевiрки пiдприємства - експортера за всiма видами зобов'язань та останнiх тематичних документальних перевiрок щодо порушень, пов'язаних iз зовнiшньоекономiчною дiяльнiстю або iз встановленням фактiв щодо залучення до ланцюгiв постачання товарiв пiдприємствами, якi мають ознаки фiктивностi, якi припиненi за рiшенням суду або визнанi банкрутами;
в) перевiрка iнформацiї щодо комiсiонера та причетнiсть його до експортерiв, якi порушують чинне законодавство України, а також встановлення фактiв здiйснення дiяльностi з нерезидентами, легiтимнiсть яких не пiдтверджена мiжнародними компетентними органами;
г) наявнiсть оперативної iнформацiї щодо злочинних намiрiв посадових осiб - суб'єктiв уваги;
д) наявнiсть кримiнального провадження у вiдношеннi посадових осiб (за фактом скоєння злочину) суб'єктiв уваги або наявнiсть кримiнального провадження, де вказана група товару використовувалася в господарських операцiях;
е) наявнiсть iнформацiї про легiтимнiсть нерезидента - отримувача товару або його вiртуальний характер;
ж) опрацювання податкової iсторiї платника;
з) опрацювання результатiв попереднiх спiльних з митними органами заходiв державного контролю за експортними операцiями.
4.3.2. Робоча група ДПС регiону облiку експортера з'ясовує питання, передбаченi пiдпунктами а - з п. 4.3.1.
Робоча група ДПС регiону облiку комiсiонера з'ясовує питання, передбаченi пiдпунктами а - з п. 4.3.1.
Робоча група ДПС регiону облiку митницi оформлення з'ясовує питання, передбаченi пiдпунктами г, д п. 4.3.1.
Робоча група ДПС регiону облiку митницi на кордонi з'ясовує питання, передбаченi пiдпунктами г, д п. 4.3.1.
4.3.3. За результатами аналiзу Iнформацiї надаються пропозицiї керiвнику робочої групи щодо прийняття управлiнських рiшень стосовно кожної експортної операцiї.
4.3.4. На пiдставi наданих членами робочої групи пропозицiй керiвником робочої групи приймається управлiнське рiшення щодо:
доцiльностi присутностi посадових осiб ДПС пiд час проведення процедур митного контролю;
проведення перевiрочних заходiв;
вiдбору зразкiв товару для експертних дослiджень;
додаткової iдентифiкацiї товарiв iз застосуванням цифрової фотозйомки товарiв.
4.3.5. У разi пiдпадання експортної операцiї пiд Iндикатор ризику п. 3.1.4 (декларування до експорту продукцiї, невластивої основному виду дiяльностi комiтента) керiвниками робочих груп за мiсцем облiку експортера та комiсiонера обов'язково приймається управлiнське рiшення про проведення повного комплексу заходiв, передбачених п. 4.3.4.
4.3.6. Керiвниками робочих груп забезпечується занесення управлiнського рiшення до електронного журналу результатiв вiдпрацювання експортних операцiй (додаток 1 до Методичних рекомендацiй).
4.3.7. Керiвником робочої групи регiону облiку комiсiонера приймається управлiнське рiшення про необхiднiсть проведення спiльних з митницею заходiв, яке є обов'язковим до виконання усiма учасниками процесу на митницi оформлення i митницi на кордонi.
Окрiм того, забезпечується доведення засобами факсимiльного зв'язку обов'язкового управлiнського рiшення органу ДПС регiону облiку митницi оформлення.
За необхiднiстю у разi завершення процедури митного оформлення здiйснюється доведення управлiнського рiшення керiвництву органу ДПС регiону облiку митницi на кордонi.
У зверненнi обов'язково зазначаються основнi ознаки нетиповостi та сумнiвностi експортної операцiї, а також перелiк заходiв, проведення яких необхiдне при оглядi товарiв.
4.3.8. При прийняттi управлiнського рiшення кожний керiвник робочої групи зобов'язаний забезпечити внесення вiдповiдної iнформацiї до електронного журналу результатiв вiдпрацювання експортних операцiй (додаток 1 до Методичних рекомендацiй).
4.3.9. Пiсля отримання управлiнського рiшення керiвник робочої групи органу ДПС регiону облiку митницi оформлення забезпечує присутнiсть вiдповiдального виконавця (спiвробiтника податкової мiлiцiї) та здiйснення необхiдних заходiв при оглядi товарiв.
За неможливостi проведення спiльних заходiв на митницi оформлення (короткий термiн оформлення, iншi причини) керiвник робочої групи повiдомляє керiвника митницi на кордонi та керiвника робочої групи органу ДПС регiону облiку митницi на кордонi про необхiднiсть вжиття заходiв щодо органiзацiї взаємодiї та забезпечення присутностi вiдповiдального виконавця при здiйсненнi огляду товарiв у пунктi пропуску.
4.3.10. Пiд час здiйснення спiльного огляду товарiв як на митницi оформлення, так i митницi на кордонi, вiдповiдальнi виконавцi на митницi (працiвники податкової мiлiцiї та аудиту юридичних осiб):
звiряють вiдповiднiсть задекларованого у супровiдних документах вантажу його фактичнiй наявностi;
вiзуально визначають кiлькiсть одиниць товару;
визначають цiну одиницi товару; матерiал, з якого виготовлено товар: вид упаковки; комплектнiсть; маркування на товарах або упаковцi; вiдомостi про виробника, що мiстяться на товарах або упаковцi;
фiксують реквiзити перевiзникiв (П. I. Б. та посвiдчення водiя тощо), транспортних засобiв (номер транспортного засобу, технiчного транспорту тощо) та товарно-транспортної накладної (N, мiсце вiдправлення вантажу);
за наявностi сертифiката походження товару та сертифiката вiдповiдностi стандартам фiксуються їх реквiзити;
отримують (за згодою) пояснення в осiб, вiдповiдальних за наданi у вантажнiй митнiй декларацiї вiдомостi та перемiщення товару.
4.3.11. За наявностi достатнiх пiдстав (постанова суду, слiдчого, прокурора у рамках розслiдування кримiнальної справи, розгляд судової справи) проводиться вилучення або арешт товарiв, задекларованих до вивозу за межi митного кордону України, iншi слiдчi дiї.
Адмiнiстративний арешт товару, який вивозиться за межi митного кордону України, накладається спiвробiтниками митного органу.
У разi неможливостi встановлення виробника товару керiвником робочої групи органу ДПС регiону облiку митницi оформлення експортної операцiї iнiцiюється вiдбiр зразкiв товарiв для подальшого проведення експертних дослiджень.
Вiдповiдальнi спiвробiтники, якi беруть участь у митному контролi, повиннi зробити вiдповiдну вiдмiтку в актi огляду товару та на зворотнiй сторонi вантажної митної декларацiї.
4.3.12. Про результати проведених дiй вiдповiдальнi спiвробiтники доповiдають керiвнику робочої групи та заносять вiдповiдно до п. 4.3.10 до картки iсторiї суб'єктiв уваги (додаток 2 до Методичних рекомендацiй).
4.3.13. Якщо за результатами проведеного огляду товару було встановлено виробника продукцiї, то у разi необхiдностi здiйснюються заходи щодо отримання iнформацiї вiд виробника з таких питань:
цiноутворення товару/продукцiї;
правомiрнiсть формування податкового кредиту;
коло покупцiв, якi в подальшому здiйснювали поставки продукцiї експортерам;
товарний баланс тощо.
Результати дослiдження заносяться до картки iсторiї суб'єктiв уваги (додаток 2 до Методичних рекомендацiй).
4.3.14. Пiдроздiли аудиту юридичних осiб та пiдроздiли податкової мiлiцiї при отриманнi iнформацiї вiд робочої групи щодо необхiдностi дослiдження ланцюга постачання товарiв з метою встановлення виробника товару та дослiдження умов здiйснення експортної операцiї направляють запит суб'єкту господарювання - експортеру або за наявностi пiдстав органiзовують виїзну позапланову перевiрку суб'єкта господарювання - експортера.
У ходi опрацювання умов здiйсненої експортної операцiї пiдроздiлами аудиту юридичних осiб направляються:
запити до постачальникiв товару щодо пiдтвердження факту поставки товару з обов'язковим дослiдженням питання цiноутворення та умов поставки, визначенням подальших ланцюгiв постачання;
запит до пiдприємства-комiсiонера з метою визначення iстотних умов виконання укладеного зовнiшньоекономiчного контракту;
запити до транспортних органiзацiй стосовно пiдтвердження фактiв надання транспортних послуг з визначення iстотних умов укладеного договору та наявностi дозволiв на здiйснення послуг з перевезення;
запит, у випадку залучення до перевезення товарiв пiдприємств, якi надають послуги з експедирування, або органiзовується виїзна перевiрка пiдприємства-експедитора з метою встановлення схеми руху товару, визначення мiсць його зберiгання та осiб, залучених до його перевезення;
запити до Торгово-промислової палати (регiональних вiддiлень) про пiдтвердження факту надання експортеру сертифiката походження товару.
За необхiдностi у межах проведення позапланової або планової перевiрки експортера вiд керiвникiв суб'єктiв господарювання вимагається проведення iнвентаризацiї товарно-матерiальних цiнностей.
Шляхом направлення запитiв про надання пояснень щодо здiйснення експортної операцiї до пiдприємства-комiсiонера (контрактоутримувача) та запитiв на проведення зустрiчних перевiрок до пiдприємств-експортерiв, перевiзникiв (експедиторiв) проводиться дослiдження здiйсненої експортної операцiї комiсiонером.
Про результати проведених документальних перевiрок, узагальнення отриманих вiдповiдей вiд пiдприємств-комiсiонерiв (експортерiв), постачальникiв (виробникiв, iмпортерiв), перевiзникiв (експедиторiв), Торгово-промислової палати повiдомляється робоча група.
4.3.15. Результати аналiзу та вiдпрацювання Iнформацiї щодня (цiлодобово) заносяться вiдповiдальним виконавцем до електронного журналу результатiв вiдпрацювання експортних операцiй (додаток 1 до Методичних рекомендацiй).
4.3.16. На пiдставi даних картки iсторiї суб'єкта уваги та електронного журналу вiдпрацювання експортних операцiй вiдповiдальними виконавцями членами робочої групи ДПА України формується Звiт про вiдпрацювання експортних операцiй (з наростаючим пiдсумком) (додаток 6 до Методичних рекомендацiй).
Додаток 5 до Методичних рекомендацiй щодо здiйснення державного контролю за експортними операцiями |
Перелiк товарiв згiдно з УКТ ЗЕД, якi використовувалися (використовуються) у схемах штучного формування податкового кредиту з ПДВ та/або вiд'ємного значення даного виду податку
"Бухгалтерiя", N 40, 1 жовтня 2007 р.