ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
17.04.08 | N 11/1-29/4383-ЕП |
---|
Начальникам регiональних митниць, начальникам митниць |
Про класифiкацiю кузовiв автомобiлiв згiдно з
УКТЗЕД
З метою недопущення неправильної класифiкацiї кузовiв для легкових автомобiлiв (крiм кузовiв для промислового складання) та забезпечення сплати митних платежiв у повному обсязi, повiдомляємо про наступне.
Легковi автомобiлi складаються з трьох основних складових частин: двигуна, шасi, кузова.
Шасi автомобiля включає всi механiзми, якi забезпечують рух та керування автомобiлем та конструктивно складається iз трансмiсiї, ходової частини та механiзмiв керування.
Кузов автомобiля - частина автомобiля, призначена для розташування двигуна, вантажу (багажу), водiя та пасажирiв.
Згiдно з ДСТУ 2518-94 (Несiвнi системи автомобiлiв. Термiни та визначення) до несiвної системи автомобiля вiдноситься частина конструкцiї автомобiля, до якої прикрiпляються агрегати автомобiля i яка сприймає зусилля, що дiють на неї.
До несiвних систем автомобiлiв вiдносяться рами рiзних типiв (лонжеронна, периферiйна, хребтова); несiвний кузов; кузов з несiвною основою.
У автомобiлiв з несiвною системою типу рами застосовують кабiни або рамнi кузови, кузови-фургони, якi встановлюються на вантажну платформу.
Рамний кузов - кузов, у якого статичне навантаження та реакцiя ресор сприймаються переважно рамою, еластично зв'язаною з кузовом.
Несiвний кузов - кузов, який виконує функцiю несiвної системи, тобто статичне навантаження сприймається корпусом кузова.
Кузов з несiвною основою - це кузов, у якого статичне навантаження та реакцiї опор сприймаються переважно основою, жорстко зв'язаною з кузовом. Внутрiшнi або зовнiшнi панелi, приєднанi до стрижньової системи замкнутих тонкостiнних профiлiв, не несуть навантаження.
На кузовi з несiвною основою або несiвному кузовi монтуються всi агрегати i механiзми машини та вiн сам є опорою для двигуна i мостiв. Деякi елементи шасi складають одне цiле з кузовом.
До основних складових частин кузова вiдносяться: корпус кузова, дверi, капот, крила, електроарматура.
Сучаснi кузови легкових автомобiлiв мають бiля 400 деталей, якi можуть бути штампованими i з'єднанi зварюванням, клепанням або складатися за допомогою простих крiпильних виробiв (гвинтiв, гайок, болтiв та iн.).
Для прикладу на малюнку 1 наведена схема кузовних деталей до кузова автомобiля ВАЗ.
Мал.1
Кузов легкового автомобiля
1-переднє крило; 2-переднiй лонжерон; 3-бризговик переднього крила; 4-з'єднувач рами вiтрового вiкна та боковини; 5-капот; 6-верхня накладка боковини; 7-нижнiй пiдсилювач рами вiтрового вiкна; 8,23-зовнiшнi панелi боковини; 9-внутрiшня панель боковини; 10-передня балка даху; 11-рама вiтрового вiкна; 12-арка заднього колеса; 13-з'єднувач боковини та передка; 14, 26-пiдставка зовнiшньої панелi боковини; 15-задня заглушка боковини; 16-внутрiшнiй стояк рами вiтрового вiкна; 17-панель даху; 18-пiдсилювач даху; 19-дверi задка; 20-задня балка даху; 21водостiчний желобок; 22-жолобок прорiзу дверей задка; 24-пiдсилювач центрального стояка; 25-панель задка; 27-переднi дверi; 28, 36, 43-вiдповiдно задня, середня та передня пiдлоги; 29-пiдсилювач заднього лонжерона; 30-пластина болта пiдсилювача заднього лонжерона; 31-пiдсилювач лонжерона пiд важель задньої пiдвiски; 32-надставка пiдсилювача заднього лонжерона; 33-пiдсилювач лонжеронiв пiд кронштейн домкрата; 34-заднiй лонжерон; 35, 38, 45- вiдповiдно задня, середня та передня пiдлоги; 37-з'єднувач заднього лонжерона та поперечки пiдлоги; 39-нижня накладка боковини; 40-пiдсилювач переднього стояка боковини; 41-кронштейн переднього сидiння; 42, 47-прокладки переднього крила; 44-пiдсилювач пiдлоги пiд установлення домкрата; 46-пiдсилювач пiдлоги пiд крiплення важеля коробки передач;48-площадка акумуляторної батареї; 49-кронштейн крiплення крила; 50-щиток; 51-з'єднувач порога пiдлоги; 52-з'єднувач переднього лонжерона з пiдлогою; 53-стояк рамки радiатора; 54, 57-вiдповiдно верхня та нижня поперечки рамки радiатора; 55-кронштейн крiплення блок-фари; 56-кронштейн передньої пiдвiски двигуна; 58-панель рамки радiатора; 59-пiдсилювач нижньої поперечки рамки радiатора.
Кузови автомобiлiв товарної позицiї 8707 можуть бути неукомплектованi, повнiстю укомплектованi або частково укомплектованi.
Кузов автомобiля неукомплектований - це власне сам металевий корпус кузова в зборi, бондеризований або нi, загрунтований або нi (чорний кузов), пофарбований або нефарбований, iз встановленими на ньому дверима i капотами або без них, без елементiв та приладiв внутрiшнього та зовнiшнього обладнання.
Повнiстю укомплектований кузов - це власне кузов автомобiля в зборi, на якому встановлено: приладовi щитки, багажнi полицi, сидiння i подушки, скло лобове, скло у дверях та у багажному вiддiленнi, сонцезахиснi елементи, замки iз ручками, фiксатори замкiв, ручки для пiдiймання скла, склоочисник лобового скла, шумоiзоляцiя, внутрiшнє облицювання та електроарматура, елементи освiтлення кузова (за винятком фар та заднiх габаритних фонарiв) та кузовнi елементи (дзеркала, крючки, крюки для крiплення вантажу у вантажному вiддiленнi, килимки). При цьому, деякi з перелiчених елементiв можуть бути вiдсутнiми, наприклад, скло, дзеркала, ручки, сидiння без подушок.
Частково укомплектований кузов - це металевий ккорпус в зборi, пофарбований, iз встановленими на ньому дверима i капотами, з присутнiми такими елементами та приладами внутрiшнього та зовнiшнього обладнання: приладовi щитки, багажнi полицi, скло лобове, скло у дверях та у багажному вiддiленнi, шумоiзоляцiя, внутрiшнє облицювання та електроарматура. При цьому, деякi з перелiчених елементiв можуть бути вiдсутнiми, наприклад, скло.
Класифiкацiя кузовiв товарної позицiї 8707 здiйснюється згiдно з вимогами УКТЗЕД, у вiдповiдностi до Основних правил iнтерпретацiї класифiкацiї товарiв.
Рамний кузов, встановлений на шасi, або представлений разом з шасi, вважається завершеним (готовим) автомобiлем та класифiкується у вiдповiдних товарних позицiях.
Несiвний кузов або кузов з несiвною основою, незалежно вiд ступеня його укомплектованостi кузовними деталями, конструктивними елементами та аксесуарами, на який встановлено (або представлено разом) один або бiльше з таких компонентiв, як двигун, коробка передач, передня пiдвiска (вiсь), задня пiдвiска (вiсь), вважається завершеним (готовим) автомобiлем та класифiкується у вiдповiдних товарних позицiях.
При класифiкацiї кузовiв, на яких встановлено або подано до митного оформлення частини, вузли моторних транспортних засобiв, що не вiдносяться до кузовних деталей i знаходяться у неукомплектованому або незавершеному станi, необхiдно застосовувати Правило 2а) Основних правил iнтерпретацiї класифiкацiї товарiв до таких частин, вузлiв.
Наприклад:
1. На кузовi встановлено рульову колонку, та/або радiатор, та/або елементи паливної системи (бензобак, бензопровiд, бензонасос, паливнi фiльтри), коробку передач i цi частини разом мають ознаки неукомплектованого або незавершеного силового агрегату транспортного засобу. Такий товар класифiкується як вiдповiдний укомплектований чи готовий транспортний засiб.
2. Кузов, поданий разом або укомплектований частиною передньої пiдвiски, та/або силовим агрегатом (двигун, можливо без коробки передач) має ознаки неукомплектованого або незавершеного транспортного засобу та класифiкується як вiдповiдний укомплектований чи готовий транспортний засiб.
3. Кузов, поданий разом або укомплектований всiма системами автомобiля, а саме: електроприладами, паливною системою, трансмiсiєю, силовим агрегатом, системою випуску вiдпрацьованих газiв, тормозною системою за винятком деяких складових частин перелiчених систем, наприклад: колес, та/або шин, та/або акумуляторних батарей, та/або внутрiшнього устаткування, та/або фар, та/або бамперiв тощо, має ознаки неукомплектованого або незавершеного транспортного засобу та класифiкується як вiдповiдний укомплектований чи готовий транспортний засiб.
У випадках, коли товар являє собою кузов, поданий разом з частинами автомобiля, якi не вiдносяться до кузовних частин, а кузов в сукупностi з цими частинами не може бути вiднесений до завершеного (готового) автомобiля, кузов класифiкується у товарнiй позицiї 8707, а цi не кузовнi частини у вiдповiдних товарних позицiях.
Наприклад:
1. До митного оформлення представлено кузов, що вiдповiдає вимогам товарної позицiї 8707 за УКТЗЕД разом iз невстановленими колесами до автомобiля та/або iз прикрiпленим бачком для омиваючої рiдини. Кузов класифiкується у товарнiй позицiї 8707, а колеса та бачок у вiдповiдних товарних позицiях.
2. До митного оформлення представлено кузов, що вiдповiдає вимогам товарної позицiї 8707 за УКТЗЕД разом iз встановленим у кузов кондицiонером. Кузов класифiкується у товарнiй позицiї 8707, а кондицiонер у товарнiй позицiї 8415 за УКТЗЕД.
3. До митного оформлення представлено кузов, що вiдповiдає вимогам товарної позицiї 8707 за УКТЗЕД разом iз встановленими приладами для вимiрювання швидкостi руху автомобiля, витрати палива. Кузов класифiкується у товарнiй позицiї 8707, а вказанi прилади у вiдповiдних товарних позицiях.
У разi декларування кузова, на якому не встановлено двигун, та який вважається завершеним (готовим) автомобiлем й класифiкується в товарнiй позицiї 8703 згiдно з УКТ ЗЕД, акцизний збiр нараховується з урахуванням максимального об'єму цилiндрiв двигунiв, що серiйно встановлювалися на вiдповiдних марках автомобiлiв та з урахуванням вiдповiдного року їх випуску.
Вважати Частину 2, п. 5.1; Частину 3, п.3 листа Держмитслужби України вiд 14.03.01 N 3/14-1245-ЕП та лист ЦМУЛДЕР N 29/1-11.1/2636-ЕП вiд 09.04.08 такими, що втратили чиннiсть.
Голова Служби | В.I.Хорошковський |