ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
КИЇВСЬКА РЕГIОНАЛЬНА МИТНИЦЯ
НАКАЗ
Київ
24 березня 2010 р. | N 266 |
---|
Про скасування наказу та введення в дiю
тимчасової технологiчної схеми митного
оформлення вантажiв iз застосуванням ВМД у вiддiлi
митних платежiв
З метою приведення нормативно-правових актiв митницi у вiдповiднiсть до технологiй, затверджених наказами Державної митної служби України, наказую:
1. Скасувати Тимчасову технологiчну схему митного оформлення вантажiв iз застосуванням ВМД у вiддiлi митних платежiв, затверджену наказом Київської регiональної митницi вiд 25.04.2008 р. N 391 (зi змiнами та доповненнями), Тимчасову технологiчну схему роботи сектору визначення походження товарiв вiддiлу митних платежiв при взаємодiї з оперативними пiдроздiлами Київської регiональної митницi, затверджену наказом Київської регiональної митницi вiд 15.10.2005 р. N 869 (зi змiнами та доповненнями) та Тимчасову технологiчну схему взаємодiї структурних пiдроздiлiв Київської регiональної митницi по реалiзацiї Порядку вiдображення вiдомостей про доплату(повернення) сум митних платежiв i вiдкоригованих фактичних вiдомостей про товари, якi стали вiдомi пiсля закiнчення митного оформлення, затверджену наказом Київської регiональної митницi вiд 14.01.2009р. N 13.
2. Затвердити та ввести в дiю Тимчасову технологiчну схему митного оформлення вантажiв iз застосуванням ВМД у вiддiлi митних платежiв.
3. Начальникам митних постiв, вiддiлам митного оформлення провести вивчення та забезпечити використання особовим складом даної Тимчасової технологiчної схеми при митному оформленi вантажiв.
4. Начальнику вiддiлу органiзацiйного та документального забезпечення Кругльовiй О.П. довести даний наказ до вiдома пiдроздiлiв митницi згiдно з розрахунком розсилки.
5. Начальнику вiддiлу митних платежiв Лебединськiй Н.В. забезпечити контроль виконання вимог тимчасової технологiчної схеми особовим складом вiддiлу.
6. Контроль за виконанням покласти на першого заступника начальника митницi Iванченка Е.П..
Начальник Київської регiональної митницi | Ю.М. Дворак |
ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Київської регiональної митницi 24.03.10 N 266 |
Тимчасова технологiчна схема адмiнiстрування справляння податкiв i зборiв при митному оформленнi вантажiв у вiддiлi митних платежiв та взаємодiї з iншими пiдроздiлами.
1. Загальнi положення.
2. Порядок митного оформлення вантажної митної декларацiї (далi - ВМД) у секторi оформлення вiддiлу митних платежiв.
3. Порядок митного оформлення товарiв iз застосуванням пiльг в оподаткуваннi та товарiв цiльового призначення.
4. Порядок митного оформлення ВМД iз застосуванням вексельної форми розрахунку.
5. Порядок митного оформлення майна, що ввозиться на митну територiю України в якостi внеску iноземного iнвестора до статутного фонду пiдприємства з iноземними iнвестицiями, а також за договорами про спiльну iнвестицiйну дiяльнiсть, iз застосуванням пiд час митного оформлення простого векселя.
6. Порядок митного оформлення ВМД в частинi визначення країни походження товару.
7. Поновлення режиму найбiльшого сприяння або режиму вiльної торгiвлi.
8. Ведення оперативного облiку.
9. Порядок повернення платникам податкiв коштiв, митних та iнших платежiв, помилково та/або надмiрно сплачених до бюджету, контроль за справлянням яких здiйснюється митними органами.
10. Доплата сум митних платежiв пiсля закiнчення митного оформлення.
11. Порядок погашення податкових зобов'язань та боргiв.
12. Взаємодiя вiддiлу з iншими пiдроздiлами митницi.
13. Порядок прийому та видачi номерних штампiв "Київська регiональна митниця. Сплачено" у Вiддiлi.
1. Загальнi положення
Дана технологiчна схема розроблена вiдповiдно до вимог Митного кодексу України вiд 11.07.02 N 92-IV, законодавчих актiв України, наказiв Державної митної служби України.
1.2. Дана технологiчна схема визначає схему роботи вiддiлу митних платежiв i узгоджує питання взаємодiї вiддiлу митних платежiв з iншими пiдроздiлами Київської регiональної митницi (далi - Митниця), що виникають в дiяльностi цих пiдроздiлiв.
1.3. Вiддiл митних платежiв (далi Вiддiл) - структурний пiдроздiл Митницi, дiяльнiсть якого пов'язана з виконанням основних завдань, покладених на митнi органи в частинi забезпечення контролю за своєчаснiстю, достовiрнiстю та правильнiстю нарахування митних та iнших платежiв вiдповiдно до законодавства з питань оподаткування, погашенням податкових зобов'язань i податкового боргу за цими платежами, а також контролю за надходженням передоплати (доплати) на вiдповiднi рахунки митного органу вiд суб'єктiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi (далi - суб'єкти ЗЕД), митних брокерiв, декларантiв, фiзичних осiб i своєчаснiстю розрахункiв з держбюджетом за митними платежами.
1.4. Вiддiл митних платежiв структурно розподiляється на:
- сектор оформлення,
- сектор оперативного облiку та звiтностi,
- сектор контролю та аналiзу,
- сектор походження товарiв,
- сектор апеляцiй.
Окремi пiдроздiли у данiй технологiчнiй схемi вживаються у такому значеннi:
- сектор оформлення - сектор оформлення Вiддiлу, розташований при ПМО Київської регiональної митницi або уповноважена посадова особа митного органу до компетенцiї якої вiднесено забезпечення правильностi нарахування митних платежiв,
- старший групи сектору оформлення Вiддiлу - головний iнспектор сектору оформлення Вiддiлу, який несе вiдповiдальнiсть за роботу спiвробiтникiв Вiддiлу, розташованих при ПМО митницi,
- ПМО - митнi пости та пiдроздiли КРМ, якi проводять митне оформлення вантажiв,
- iншi термiни вживаються в значеннях, визначених Митним кодексом України та законодавством України з питань митної справи.
2. Порядок митного оформлення ВМД у секторi оформлення.
2.1. Прийняття ВМД для здiйснення контролю за правильнiстю нарахування та справляння митних платежiв проводиться згiдно наказу Держмитслужби вiд 20.04.05 N 314.
2.1.1. Митне оформлення товарiв здiйснюється за умови фактичного надходження на депозитний рахунок митницi коштiв в якостi передоплати за митне оформлення у сумi, що забезпечує сплату всiх належних податкiв та зборiв (обов'язкових платежiв);
2.1.2. Списання коштiв проводиться в електронному виглядi з особового рахунку суб'єкта ЗЕД у вiдповiдностi iз нарахованими митними платежами за ВМД або МД-1. У випадку сплати митних платежiв до уповноважених банкiв готiвкою, зарахування коштiв проводиться шляхом їх переведення на особовий рахунок вiдповiдного суб'єкта ЗЕД за кодом ЄДРПОУ в телефонному режимi уповноваженою особою секторiв оформлення або облiку та звiтностi за запитом посадової особи сектору оформлення Вiддiлу;
2.2. Посадова особа сектору оформлення Вiддiлу:
2.2.1. Приймає ВМД до митного оформлення при наявностi на ВМД номеру та штампу "Пiд митним контролем", та особистої номерної печатки на декларацiї митної вартостi "Митну вартiсть визнано" у випадках, коли подання ДМВ передбачено чинним законодавством, та iї електронної копiї у ПIК "Iнспектор-2006" протягом однiєї доби з дати проставлення штампу "Пiд митним контролем".
Виключення становлять:
- перiод проведення митними установами експертизи за iнiцiативою митного органу з установлення класифiкацiйного коду товару згiдно з УКТ ЗЕД,
- визначення митної вартостi,
- прийняття рiшення сектором країни походження,
- прийняття рiшення сектором контролю та аналiзу щодо застосування пiльг по сплатi митних платежiв,
- iншi випадки згiдно чинного законодавства;
2.2.2. Перевiряє надходження коштiв суб'єкта ЗЕД на спецiальний рахунок митного органу та перевiряє правильнiсть заповнення граф 47, B ВМД;
2.2.3. Перевiряє правильнiсть застосування офiцiйного курсу iноземної валюти до нацiональної валюти України;
2.2.4. Перевiряє правильнiсть визначення країни походження товарiв (згiдно з поданими документами).
У разi потреби, направляє запит у твердiй та електроннiй копiях до сектору походження товарiв Вiддiлу за формою, наведеною в додатку 3 до наказу Держмитслужби України вiд 20.04.05 N 314;
2.2.5. Перевiряє правильнiсть нарахування податкiв i зборiв (обов'язкових платежiв) за ВМД та застосування пiльг у їх сплатi вiдповiдно до законодавства.
При виникненнi спiрних питань (для пiдтвердження правомiрностi застосування вiдповiдної пiльги в оподаткуваннi) направляє запит у твердiй та електроннiй копiях за формою, наведеною в додатку 3 до наказу Держмитслужби України вiд 20.04.05 N 314, до сектору контролю та аналiзу Вiддiлу;
2.2.6. Рiшення про визначення країни походження або про застосування пiльг, якi приймає вiддiл при вирiшеннi спiрних питань обов"язковi для використання пiд час здiйснення митного оформлення.
2.2.7. Контролює своєчаснiсть й повноту сплати податкiв i зборiв;
2.2.8. Контролює i облiковує векселi, поданi суб'єктом ЗЕД пiд час митного оформлення товарiв за ВМД;
2.2.9. Iнiцiює проведення митного огляду, якщо документiв, поданих декларантом, недостатньо для прийняття рiшення про повноту та/або достовiрнiсть вiдомостей, що перевiряються, результати визначення країни походження чи iнше потребують проведення такого огляду;
2.2.10. За вiдсутностi зауважень:
- проводить списання (справляння) сум податкiв i зборiв (обов'язкових платежiв) у порядку, установленому законодавством України;
- здiйснює заповнення графи C ВМД шляхом проставлення вiдбитка номерного штампа "Сплачено" на всiх аркушах ВМД, дати та часу здiйснення митних процедур, особистого пiдпису;
- вносить вiдомостi до вiдповiдних граф електронної копiї ВМД;
2.2.11. Якщо кошти не пiдлягають списанню (умовнi нарахування), то на всiх аркушах ВМД в графi С здiйснюється надпис "Перевiрено" з вiдмiткою дати та часу здiйснення митних процедур, особистого пiдпису.
2.3. Монiторинг здiйснених митних оформлень в електронному виглядi за попереднiй робочий день здiйснюється старшим групи сектору оформлення Вiддiлу.
У разi виявлення помилок подається службова записка на iм'я начальника Вiддiлу для вживання заходiв.
3. Порядок митного оформлення товарiв iз застосуванням пiльг в оподаткуваннi та товарiв цiльового призначення.
3.1. Митне оформлення товарiв iз застосуванням пiльг в оподаткуваннi проводиться вiдповiдно до наказу Держмитслужби України вiд 22.06.06 N 514.
3.2. Перевiряються пiдстави для надання пiльг та преференцiй i правильнiсть їх застосування у вiдповiдностi з чинним законодавством та поданими для митного оформлення документами.
3.3. При виникненнi спiрних питань (для пiдтвердження правомiрностi застосування вiдповiдної пiльги в оподаткуваннi) або, якщо за результатами оцiнки ризику ВМД АСАУР виникає необхiднiсть погодження пiльги з керiвництвом Вiддiлу, посадовою особою сектору оформлення надсилається запит до Вiддiлу за формою, наведеною в додатку 3 до наказу Держмитслужби України вiд 20.04.05 N 314.
3.4. Митне оформлення товарiв цiльового призначення за визначеним перелiком здiйснюється вiдповiдно до вимог наказiв Держмитслужби та чинного законодавства України.
3.4.1. Зобов'язання та наданi звiти про використання ведуться посадовою особою сектору оформлення Вiддiлу в електронному виглядi ПIК "Iнспектор-2006" (Додаток 2);
3.4.2. У разi заяви суб'єктами господарської дiяльностi у вищезазначених зобов'язаннях про цiльове використання:
- строку подання звiтiв про цiльове використання у перiод часу, бiльш нiж обрахований, виходячи з виробничих потужностей,
- створення запасiв в економiчно необґрунтованих розмiрах,старшими груп сектору оформлення Вiддiлу вiдповiдна iнформацiя службовими записками надається керiвництву Вiддiлу для розгляду питання щодо необхiдностi та доцiльностi включення таких пiдприємств до плану-графiку виїзних перевiрок фiнансово-господарської дiяльностi суб'єктiв господарювання, визначеному постановою Кабiнету мiнiстрiв України вiд 21.07.05 N 619.
4.Порядок митного оформлення ВМД iз застосуванням вексельної форми розрахунку.
4.1. Митне оформлення iз застосуванням вексельної форми розрахунку по податку на додану вартiсть.
4.1.1. Податковий вексель складається та подається до митного оформлення разом з ВМД та пакетом документiв, що надають можливiсть застосовувати вексельну форму розрахунку по ПДВ.
4.1.2. Посадовою особою ПМО перевiряються всi документи, необхiднi для митного оформлення та додатково перевiряється наявнiсть документiв, визначених законодавством, на пiдставi яких застосовується вексельна форма розрахунку по ПДВ.
4.1.3. Посадовою особою сектору оформлення Вiддiлу здiйснюються всi дiї, передбаченi пiдпунктами 2.2.1.-2.2.9 роздiлу 2 Схеми та перевiряються:
- правильнiсть заповнення податкового векселя,
- наявнiсть податкового векселя у Реєстрi авальованих банками векселiв,
- наявнiсть/вiдсутнiсть iнформацiї щодо платника податкiв у перелiку платникiв податкiв, що мають податковi векселi, не погашенi у строк (термiн погашення яких минув).
4.1.4. За вiдсутностi зауважень посадовою особою сектору оформлення Вiддiлу створюється електронна копiя простого векселя у ПIК "Iнспектор-2006".
4.1.5. За результатами митного контролю вiдповiдно до роздiлу 2 Схеми за вiдсутностi зауважень на зворотному боцi всiх примiрникiв податкового векселя проставляються реєстрацiйний номер та дата ВМД, якi засвiдчуються особистим пiдписом та штампом "Сплачено" посадової особи сектору оформлення Вiддiлу та особистою печаткою посадової особи ПМО, яка здiйснює митне оформлення за такою ВМД.
4.1.6. Податковий вексель з вiдповiдними вiдмiтками посадових осiб ПМО та сектору оформлення Вiддiлу повертається суб'єкту ЗЕД для подальшого облiку у секторi оперативного облiку та звiтностi Вiддiлу. Загальний контроль та облiк податкових векселiв здiйснюється сектором оперативного облiку та звiтностi Вiддiлу.
4.1.7. Посадова особа сектору оперативного облiку та звiтностi Вiддiлу:
- заносить iнформацiю до Журналу облiку податкових векселiв;
- проставляє на зворотному боцi трьох примiрникiв податкового векселя порядковий номер, що вiдповiдає номеру в журналi реєстрацiї податкових векселiв, iз зазначенням своєї посади, прiзвища та особистого пiдпису;
- вилучає перший примiрник податкового векселя, другий та третiй примiрники повертає суб'єкту ЗЕД;
- передає в триденний термiн першi примiрники податкових векселiв разом з реєстром до загального вiддiлу для вiдправки замовленими листами вiдповiдним державним податковим iнспекцiям за мiсцем реєстрацiї суб'єкта ЗЕД.
4.1.8. Посадова особа сектору оперативного облiку та звiтностi Вiддiлу, вiдповiдальна за роботу з векселями, особисто контролює отримання з загального вiддiлу другого екземпляра реєстру та корiнця повiдомлення про вручення.
4.1.9. Пiсля взяття податкового векселя на облiк у секторi облiку та звiтностi Вiддiлу суб'єкт ЗЕД звертається до ПМО для завершення митного оформлення, де пред'являє два примiрники взятого на облiк податкового векселя посадовiй особi сектору оформлення Вiддiлу.
4.1.10. Посадова особа сектору оформлення Вiддiлу:
- проводить списання (справляння) сум податкiв i зборiв (обов'язкових платежiв) у порядку, установленому законодавством України;
- здiйснює заповнення графи "C" ВМД шляхом проставляння вiдбитка номерного штампа "Сплачено" на всiх аркушах ВМД, дати та часу здiйснення митних процедур, особистого пiдпису;
- вносить вiдомостi до вiдповiдних граф електронної копiї ВМД.
4.1.11. Другий примiрник податкового векселя, на якому наявнi всi вiдмiтки митницi, архiвується разом iз документами митного оформлення ВМД.
4.1.12.Пiсля завершення митного оформлення посадовою особою ПМО разом з iншими документами суб'єкту ЗЕД повертається третiй примiрник податкового векселя.
4.2. Митне оформлення ВМД iз застосуванням вексельної форми розрахунку при ввезеннi на митну територiю України товарiв з метою ремонту та при ввезеннi товарiв на митну територiю України з метою переробки на митнiй територiї України.
4.2.1. При ввезеннi (пересиланнi) товарiв з метою ремонту, у тому числi гарантiйного, розмiщених у митному режимi переробки на митнiй територiї України, сплату податкiв можливо проводити шляхом подання простого авальованого векселя (далi - простого векселя).
Пiд час митного оформлення ВМД у ПМО векселедавець надає два оформлених примiрники простого векселя, поставлених на облiк державною податковою iнспекцiєю за мiсцем облiку суб'єкта ЗЕД (векселедавця) вiдповiдно до вимог постанови Кабiнету мiнiстрiв України вiд 17.11.04 N 1524 та наказу Державної податкової адмiнiстрацiї вiд 25.02.02 N 83.
4.2.2. Вiдповiдно до частини 2 статтi 2 Закону України вiд 15.05.95 N 327/95-ВР при ввезеннi давальницької сировини iноземного замовника сплата ввiзного мита та податку на додану вартiсть провадиться українським виконавцем шляхом подання належним чином оформленого та поставленого на облiк вiдповiдним органом державної податкової iнспекцiї за мiсцезнаходженням виконавця простого векселя iз строком платежу, що дорiвнює строку здiйснення операцiї з давальницькою сировиною.
4.2.3. Посадовою особою ПМО перевiряються всi документи, необхiднi для митного оформлення та додатково перевiряється наявнiсть документiв, визначених законодавством, на пiдставi яких застосовується вексельна форма розрахунку. У випадках, передбачених законодавством, перевiряється наявнiсть простого векселя у Реєстрi авальованих банками векселiв, виданих у сплату ввiзного мита, податку на додану вартiсть та акцизного збору.
4.2.4. Посадова особа сектору оформлення Вiддiлу:
- проводить списання (справляння) сум податкiв i зборiв (обов'язкових платежiв) у порядку, установленому законодавством України;
- здiйснює заповнення графи "C" ВМД шляхом проставляння вiдбитка номерного штампа "Сплачено" на всiх аркушах ВМД, дати та часу здiйснення митних процедур, особистого пiдпису;
- вносить вiдомостi до вiдповiдних граф електронної копiї ВМД,
- створює електронну копiю простого векселя у ПIК "Iнспектор-2006".
4.2.5. При завершеннi митного оформлення посадова особа ПМО на зворотному боцi наданих примiрникiв простого векселя вказує:
- реєстрацiйний номер та дату ВМД,
- засвiдчує особистою номерною печаткою та повертає один примiрник простого векселя з вiдповiдними вiдмiтками митного органу суб'єкту ЗЕД,
- другий примiрник простого авальованого векселя залишається у справах ПМО для подальшого контролю.
5. Порядок митного оформлення майна, що ввозиться на митну територiю України в якостi внеску iноземного iнвестора до статутного фонду пiдприємства з iноземними iнвестицiями, а також за договорами про спiльну iнвестицiйну дiяльнiсть iз застосуванням пiд час митного оформлення простого векселя.
5.1. Митне оформлення майна, що ввозиться як внесок iноземного iнвестора до статутного фонду пiдприємства з iноземними iнвестицiями, а також за договорами (контрактами) про спiльну iнвестицiйну дiяльнiсть, проводиться без сплати ввiзного мита (за умови надання простого векселя на суму ввiзного мита) вiдповiдно до законодавчих актiв України.
5.1.1.Простий вексель (оригiнал та 2 його копiї) складається та подається до митного оформлення разом iз ВМД та пакетом документiв, що надають можливiсть застосовувати вексельну форму розрахунку по миту.
5.1.2. Посадовою особою сектору оформлення Вiддiлу перевiряються:
- правильнiсть заповнення простого векселя,
- правильнiсть заповнення ВМД в частинi, що стосується компетенцiї Вiддiлу вiдповiдно до роздiлу 2 схеми,
- наявнiсть документiв, якi надають можливiсть застосувати вексельну форму сплати по миту.
5.1.3. За вiдсутностi зауважень посадовою особою сектору оформлення Вiддiлу створюється електронна копiя простого векселя у ПIК "Iнспектор-2006".
5.1.4. За результатами попереднього митного контролю простий вексель пiдлягає облiку у секторi облiку та звiтностi Вiддiлу. Для взяття на облiк простого векселя до сектору облiку та звiтностi Вiддiлу суб'єкт ЗЕД надає оригiнал та двi копiї простого векселя з копiями ВМД та пакетом документiв.
5.1.5. Посадова особа сектору облiку та звiтностi Вiддiлу перевiряє:
- правильнiсть заповнення простого векселя,
- правильнiсть заповнення ВМД в частинi, що стосується компетенцiї Вiддiлу щодо контролю за застосуванням вексельної форми розрахунку,
- наявнiсть документiв, якi надають можливiсть застосувати вексельну форму сплати по миту.
Залишає копiї документiв у справах Вiддiлу та при вiдсутностi зауважень ставить простий вексель на контроль. На зворотньому боцi простого векселя та його примiрниках посадова особа сектору облiку та звiтностi Вiддiлу робить вiдповiдний напис "Взято на облiк" iз зазначенням дати взяття на облiк, облiкового номеру та прiзвища, який скрiплюється її пiдписом.
5.1.6. Простий вексель та двi його копiї скрiплюються пiдписом начальника (заступника начальника) Вiддiлу, начальника (заступника начальника) митницi та печаткою митного органу.
5.1.7. Поданi документи та оригiнал оформленого простого векселя залишаються у справах Вiддiлу, друга та третя копiї простого векселя повертаються суб'єкту ЗЕД для завершення митного оформлення та для зарахування майна на баланс державною податковою iнспекцiєю за мiсцем реєстрацiї суб'єкта ЗЕД.
5.1.8. Посадова особа сектору оформлення Вiддiлу:
- проводить списання (справляння) сум податкiв i зборiв (обов'язкових платежiв) у порядку, установленому законодавством України;
- здiйснює заповнення графи "C" ВМД шляхом проставлення вiдбитка номерного штампа "Сплачено" на всiх аркушах ВМД, дати та часу здiйснення митних процедур, особистого пiдпису;
- вносить вiдомостi до вiдповiдних граф електронної копiї ВМД.
5.1.9. Посадова особа ПМО завершує митне оформлення, робить вiдмiтку на обох примiрниках векселю: "Оформлено по ВМД N___ вiд "__" ______20__р.", ставить пiдпис, засвiдчує особистою номерною печаткою та повертає оформленi у митному вiдношеннi документи суб'єкту ЗЕД.
Копiя другого примiрника простого векселя, на якому наявнi всi вiдмiтки митницi, архiвується разом iз документами митного оформлення ВМД. Третiй примiрник простого векселя повертається суб'єкту ЗЕД.
5.1.10. У разi прийняття ПМО рiшення про вiдмову у митному оформленнi ВМД пiсля взяття на облiк простого векселя в день прийняття такого рiшення посадова особа ПМО службовою запискою повiдомляє про це Вiддiл. Вiддiл здiйснює анулювання взятого на облiк простого векселя.
5.2. Порядок погашення векселiв.
5.2.1. Векселедавець, не пiзнiше 30 календарних днiв з дня оформлення ВМД, надає у Вiддiл наступнi документи:
- копiю векселя з вiдмiткою державної податкової iнспекцiї за мiсцем реєстрацiї суб'єкта ЗЕД про зарахування майна на баланс пiдприємства з iноземними iнвестицiями або окремий баланс сторiн, що провадять спiльну iнвестицiйну дiяльнiсть на пiдставi договору;
- копiю iнформацiйного повiдомлення про внесення iноземних iнвестицiй;
- у разi ввезення транспортних засобiв як внеску до статутного фонду пiдприємства з iноземними iнвестицiями надається копiя тимчасового реєстрацiйного талону в органах ДАI.
5.2.2. Погашення векселя здiйснюється векселедержателем шляхом проставляння на лицьовому боцi оригiнала векселя та копiї векселя з вiдмiткою податкового органу напису "Погашено", дати та прiзвища, якi скрiплюються пiдписом посадової особи сектору облiку та звiтностi Вiддiлу, начальника (заступника начальника) Вiддiлу, начальника (заступника начальника) митницi та печаткою митного органу.
5.2.3. В справах Вiддiлу залишається оригiнал векселя з вiдмiткою "Погашено" та копiя векселя з вiдмiткою податкового органу.
Для пiдтвердження погашення простого векселя у державнiй податковiй iнспекцiї митний орган надає векселедавцю копiю простого векселя з вiдмiтками про погашення.
5.2.4. Якщо вексель не погашено протягом 30 календарних днiв з дня оформлення ВМД, векселедавець зобов'язаний внести плату за векселем протягом п'яти календарних днiв на рахунок митницi. Векселедавець звертається до керiвництва митницi з заявою про погашення простого векселя.
5.2.5. Якщо протягом п'яти календарних днiв пiсля настання термiну плати за векселем векселедавець не звернувся до векселедержателя iз заявою про його погашення, посадова особа сектору облiку та звiтностi Вiддiлу вживає заходiв з погашення податкового боргу платника податкiв вiдповiдно до чинного законодавства.
5.2.6. Вiдмiтки про погашення векселiв вносяться в електронну копiю простого векселя у ПIК "Iнспектор-2006".
6. Порядок митного оформлення ВМД в частинi визначення країни походження товару.
6.1. Контроль за правильнiстю визначення країни походження товарiв здiйснюється вiдповiдно до Мiжнародної конвенцiї про спрощення та гармонiзацiю митних процедур вiд 18.05.73, Порядку визначення країни походження товару, що перемiщується через митний кордон України, затвердженого ПКМУ вiд 12.12.02 N 1864, Порядку здiйснення митного контролю й митного оформлення товарiв iз застосуванням ВМД, заствердженого наказом Держмитслужби вiд 20.04.05 N 314.
6.1.1.Посадова особа сектору оформлення Вiддiлу:
- здiйснює перевiрку правильностi визначення країни походження товарiв при митному оформленнi iз застосуванням ВМД;
- перевiряє сертифiкати про походження товару, якi застосовуються для пiдтвердження країни походження товару;
- готує запити до сектору визначення походження товарiв у разi неможливостi самостiйно прийняти Рiшення визначення країни походження товарiв (далi - Рiшення).
6.1.2. Рiшення приймається сектором визначення походження товарiв у разi:
- визначення сертифiката пiдробленим (фальсифiкованим) за результатами перевiрки уповноваженим органом;
- визначення преференцiйного сертифiката недiйсним;
- визначення країни походження товару, заявленої у митнiй декларацiї невiдомою;
- вiдновлення до товару режиму вiльної торгiвлi/найбiльшого сприяння згiдно законодавства України.
6.1.3. Рiшення пiд час здiйснення процедур митного контролю та митного оформлення приймається у строк, що не перевищує 10 календарних днiв.
У виняткових випадках цей строк може продовжуватися за рiшенням керiвника митного органу, але не бiльше нiж на 5 календарних днiв.
6.2. Якщо до митного оформлення товару надається сертифiкат про походження товару, виданий на контракт або партiю товару бiльшу, нiж заявлено до митного оформлення, посадова особа сектору оформлення Вiддiлу виконує наступнi дiї:
- залишає оригiнал сертифiкату разом з ВМД, по якiй проводилось перше митне оформлення, або разом з ВМД типу IМ-74, в графi 44 якої обов"язково зазначаються реквiзити сертифiкату про походження;
- завiряє копiю сертифiкату шляхом проставлення пiдпису, прiзвища та вiдбитку штампу "Сплачено";
- видає суб'єкту ЗЕД копiю сертифiкату iз зазначеною на нiй iнформацiєю про ВМД, де знаходиться оригiнал сертифiкату, та про кiлькiсть оформленого товару.
Завiрена належним чином копiя являється пiдставою для митного оформлення наступної партiї товару.
Пiд час митного оформлення кожної наступної партiї товару разом з першим примiрником ВМД залишається завiрена копiя сертифiкату з вiдмiтками про попереднi оформлення.
6.3. При здiйсненнi митного оформлення в обов'язковому порядку посадова особа сектору оформлення Вiддiлу здiйснює направлення запиту до сектору походження товарiв Вiддiлу в таких випадках:
- коли в декларацiї про походження товару та в iнших документах, що подаються до митного оформлення, є розбiжностi у вiдомостях про країну походження товару, або митним органом встановлено iншi вiдомостi про країну походження товару, нiж тi, що зазначенi у ВМД;
- при виникненнi обґрунтованих сумнiвiв вiдносно достовiрностi сертифiкату (у тому числi преференцiйного сертифiкату) або вiдомостей, що мiстяться в ньому;
- при необхiдностi перевiрки критерiю достатньої переробки товару;
- в разi спрацювання автоматизованої системи аналiзу та управлiння ризиками.
6.4. У випадках, передбачених пунктом 6.3. Схеми, посадовою особою сектору оформлення Вiддiлу оформлюється та направляється запит у твердiй та електроннiй копiях до сектору походження товарiв Вiддiлу за формою, наведеною в додатку 3 до наказу Держмитслужби України вiд 20.04.05 N 314. Запит ставиться пiд контроль шляхом фiксацiї у журналi запитiв сектору оформлення Вiддiлу (додаток 3).
6.5. До сектору походження товарiв Вiддiлу разом iз запитом передаються завiренi номерним штампом "Пiд митним контролем" копiї (у разi необхiдностi оригiнали) наступних документiв:
- сертифiкату, у тому числi преференцiйного (у разi наявностi);
- ВМД, згiдно з якою заявлено товар до митного контролю та митного оформлення;
- зовнiшньо-економiчного договору (контракту);
- товарних накладних, пакувальних листiв, вiдвантажувальних специфiкацiй, сертифiкатiв (вiдповiдностi, якостi, фiтосанiтарних, ветеринарних тощо), митної декларацiї країни експорту, якими супроводжується товар, а також паспортiв, технiчної документацiї, висновкiв-експертиз митних та iнших уповноважених органiв (у разi наявностi), iнших матерiалiв, що можуть бути використанi для пiдтвердження вiомостей про країну походження товару;
- документiв, якi свiдчать про те, що цей товар повнiстю вироблено або пiддано достатнiй переробцi у вiдповiднiй країнi (у разi наявностi);
- акта про взяття проб i зразкiв товарiв (оригiнал i копiя) разом iз зразками (у разi необхiдностi);
- акту про проведення митного огляду товарiв iз внесеними до нього та встановленими за результатами митного огляду вiдомостями про товар, якi дають змогу однозначно iдентифiкувати його (зовнiшнiй вигляд; вид упаковки; маркування тощо) та iнформацiєю, що є визначальною для встановлення країни походження товару (наприклад, маркування на деталях, функцiї товару; призначення; а також технiчнi, фiзичнi, споживчi та iншi характеристики товару, якi впливають на його походження, тощо).
6.6. Акт митного огляду складається посадовою особою ПМО. У разi необхiдностi, у визначених випадках та при спiрних питаннях визначення країни походження товарiв за iнiцiюванням митного огляду обов'язкова присутнiсть посадової особи сектору оформлення ВМП.
6.7. Рiшення про визначення країни походження товарiв може бути прийняте на рiвнi:
6.7.1. Посадової особи сектору оформлення Вiддiлу при визначеннi країни походження невiдомою та заявленiй в ВМД країнi походження невiдомою, та коли ставки ввiзного мита пiльгова та повна рiзнi. Посадова особа сектору оформлення Вiддiлу оформлює Рiшення, яке фiксується у журналi (додаток 4), номер Рiшення надається сектором походження товарiв Вiддiлу в телефонному режимi;
6.7.2. Посадової особи сектору походження товарiв Вiддiлу на пiдставi запиту вiд посадової особи сектору оформлення Вiддiлу;
6.7.3. Держмитслужби України, якщо вирiшення такого питання не може бути прийняте на рiвнi сектору походження товарiв Вiддiлу через його складнiсть шляхом надання вiдповiдей на направленi листи-запити.
6.8. Рiшення про визначення країни походження товарiв згiдно пунктом 6.7 оформляється у електронному виглядi за допомогою ПIК "Iнспектор-2006" та реєструється у електронному журналi реєстрацiї Рiшень сектору визначення походження товарiв.
6.9. Вирiшення спiрних питань сектором походження товарiв Вiддiлу.
6.9.1. При неможливостi визначення країни походження товарiв на пiдставi наданих документiв посадова особа сектору походження товарiв Вiддiлу має право запитувати додатковi вiдомостi щодо товару;
6.9.2. На пiдставi розгляду поданих iз запитом документiв та додаткової iнформацiї, необхiдної для перевiрки сертифiкатiв (наприклад, листiв вiд торгово-промислових палат, актiв експертиз, на пiдставi яких видавався даний сертифiкат, або iнше) посадова особа сектору походження товарiв Вiддiлу виносить рiшення про визначення країни походження товару;
6.9.3. Рiшення, прийняте сектором походження товарiв Вiддiлу, оформлюється за встановленою формою у електронному виглядi та у паперовому виглядi у 3-х примiрниках (1-й примiрник зберiгається разом з ВМД, за якою було здiйснено митне оформлення товару, 2-й примiрник пiдлягає облiку та зберiганню у справах сектору походження товарiв Вiддiлу, 3-й примiрник видається або надсилається поштою декларанту). Рiшення в електронному виглядi надсилається до сектору оформлення Вiддiлу, який надiслав запит.
Рiшення, зареєстроване в електронному журналi реєстрацiї рiшень сектору походження товарiв Вiддiлу, повинно мiстити вiдбиток штампу, пiдпис начальника Вiддiлу або заступника та посадової особи сектору походження товарiв Вiддiлу, яка безпосередньо розглядала даний запит та готувала Рiшення.
Якщо поданий декларантом сертифiкат або додатковi вiдомостi пiдтвержують вiдомостi про країну походження товару, заявленi декларантом у графi 34 ВМД, то посадовою особою сектору походження товару на вiльному мiсцi запиту або на його зворотньому боцi проставляються дата, прiзвище, iнiцiали, пiдпис, вiдбиток номерного штампу "Правильнiсть визначення країни походження товару пiдтверджено" або робиться запис аналогiчного змiсту, пiсля чого запит пiдписується начальником вiддiлу або особою, що його замiщує.
Рiшення в такому разi за встановленою формою не приймаються, копiї документiв, на пiдставi яких було визначено країну походження товару залишаються у справах вiддiлу разом iз запитом;
6.9.4. Якщо посадовою особою сектору походження товарiв Вiддiлу приймається Рiшення, яке не вiдповiдає iнформацiї, заявленiй декларантом у ВМД, то ВМД не може використовуватись для завершення митного оформлення товару. Рiшення є обов'язковим при митному оформленнi. При цьому посадова особа сектору митного оформлення складає картку вiдмови в митному оформленнi. Для здiйснення митного оформлення подається нова ВМД iз заповненням граф вiдповiдно до отриманого Рiшення, в графi 44 нової ВМД проставляється номер та дата Рiшення про визначення країни походження товарiв пiд кодом "1502".
У справах вiддiлу залишаються копiї оформленої ВМД та документiв, на пiдставi яких було прийнято Рiшення.
У разi прийняття рiшення про визнання преференцiйного сертифiкату недiйсним, оригiнал преференцiйного сертифiкату залишається у справах вiддiлу.
6.10. Посадовою особою сектору походження товарiв Вiддiлу щоденно заноситься iнформацiя про прийнятi Рiшення до ПIК "Реєстр рiшень митних органiв про країну походження товарiв".
6.11. Для здiйснення митного оформлення Рiшення дiйсне тiльки на дану партiю чи на даний сертифiкат походження товару.
6.12. Для проведення верифiкацiї сертифiкатiв походження товарiв, що надавалися Україною, направляються запити до торгово-промислових палат України, якi видавали сертифiкати, та до суб'єкта ЗЕД, який проводив митне оформлення товару.
Пiсля отримання вiдповiдей вiд торгово-промислових палат України складається довiдка у двох примiрниках за формою, визначеною нормативними актами Держмитслужби.
6.13. Старшими груп сектору оформлення Вiддiлу надається у Вiддiл iнформацiя про проведення у групах монiторингу по напрямкам та в термiн, що визначаються начальником Вiддiлу окремими розпорядженнями.
7. Поновлення режиму найбiльшого сприяння або режиму вiльної торгiвлi.
7.1. У випадку якщо протягом визначеного чинним законодавством термiну суб'єкт ЗЕД надає до Вiддiлу належним чином оформлене посвiдчення про походження товару, то до такого товару може застосовуватись (вiдновлюватись) режим найбiльшого сприяння або режим вiльної торгiвлi.
7.2. При поновленнi (вiдновленнi) вищевказаних режимiв суб'єкту ЗЕД необхiдно надати до Вiддiлу наступнi документи:
- лист-звернення пiдприємства на iм'я начальника митницi з проханням вiдновити режим найбiльшого сприяння або преференцiйний режим та повернути надмiрно сплачену суму на розрахунковий рахунок суб'єкта ЗЕД;
- документи, що пiдтверджують країну походження товарiв;
- копiю iнвойсу, оригiнал сертифiкату про походження товару та копiю зовнiшньоекономiчного контракту;
- оригiнали аркуша з позначенням 3/8 вантажної митної декларацiї;
- копiя облiкової картки суб'єкта ЗЕД в митницi.
7.3. Для пiдтвердження видачi сертифiкату чи зазначених у ньому вiдомостей посадова особа сектору походження товарiв Вiддiлу може iнiцiювати запит до Держмитслужби України або Торгово-промислової палати (або iншого органу, уповноважений видавати сертифiкати) тiєї країни, де даний сертифiкат видавався.
Пiсля отримання всiх необхiдних даних, що пiдтверджують країну походження товару, вищевказанi режими поновлюються шляхом винесення нового Рiшення про походження товару.
7.4. Пiсля винесення рiшення про визначення походження товару щодо вiдновлення режиму найбiльшого сприяння або режиму вiльної торгiвлi розпочинається процедура повернення платнику податкiв митних та iнших платежiв, помилково та/або надмiрно сплачених до бюджету згiдно наказу Державної митної служби України вiд 20.07.2007 N 618.
7.5. У випадку вiдновлення режиму вiльної торгiвлi або режиму найбiльшого сприяння у графi 44 аркушу коригування обов"язково зазначаються реквiзити Рiшення про визначення країни походження товарiв пiд кодом "1502", а також реквiзити сертифiкатiв про походження (форми ЕUR-1 пiд кодом "7003", форми СТ-1 пiд кодом "7006"), або офiцiйного листа уповноваженого органу пiд кодом "7009".
8. Ведення оперативного облiку.
8.1. Ведення оперативного облiку, контроль i складання звiтностi за встановленими формами проводиться Вiддiлом вiдповiдно до Порядку ведення митними органами оперативного облiку коштiв, що облiковуються на вiдповiдних рахунках митних органiв як передоплата (доплата), i сум митних та iнших платежiв, якi сплачуються платниками податкiв пiд час митного оформлення товарiв, затвердженого наказом Державної митної служби України вiд 20.07.2007 N 615.
8.2. Суми коштiв передоплати (доплати), що облiковуються на депозитному рахунку митницi в органах Державного казначейства України за балансовим рахунком 3734 "Депозитнi рахунки органiв стягнення", пiдтверджуються випискою держказначейства, яка отримується впродовж робочого дня в режимi "ON-LINE".
8.3. На кожного суб'єкта ЗЕД, який здiйснює в Митницi декларування експортно - iмпортних вантажiв, ведеться Картка - особовий рахунок суб'єкта ЗЕД в ПIК "Iнспектор-2006", яка формується в автоматичному режимi на пiдставi виписки з рахункiв держказначейства.
8.4. Якщо попередня оплата митних платежiв проводилась готiвкою через касу банку, то на пiдставi оригiналу прибуткового касового документа, iнспектор сектору митного оформлення телефонує у Вiддiл для встановлення нез'ясованих коштiв у вповноваженої особи вiддiлу, з метою переведення їх iз нез'ясованих на рахунок вiдповiдного учасника ЗЕД (по коду ЄДРПОУ).
8.5. Порядок повернення коштiв, що облiковуються на вiдповiдних рахунках митного органу як передоплата митних та iнших платежiв проводиться Вiддiлом вiдповiдно до Порядку повернення платкам податкiв коштiв, що облiковуються на вiдповiдних рахунках митного органу як передоплата, затвердженого наказом Державної митної служби України вiд 20.07.2007 N 618.
8.6. Для повернення коштiв, що облiковуються на вiдповiдних рахунках митного органу як передоплата митних та iнших платежiв, платником податкiв подається до митного органу заява довiльної форми, в якiй зазначаються причини повернення коштiв, реквiзити фiнансової установи, код ЄДРПОУ платника - юридичної особи або прiзвище, iм'я та по батьковi й iдентифiкацiйний номер ДРФО платника - фiзичної особи, пiдписана керiвником i головним бухгалтером суб'єкта господарської дiяльностi або фiзичною особою. До заяви додається акт звiрення залишкiв сум коштiв передоплати на особовому рахунку платника податку та копiя облiкової картки платника податку.
8.7. Оригiнал заяви, Висновок про повернення коштiв передоплати та Акт звiрення подаються Вiддiлом керiвнику (заступнику керiвника) митницi для прийняття остаточного рiшення. Протягом трьох робочих днiв керiвник (заступник керiвника) митного органу приймає рiшення про повернення коштiв передоплати. Висновок про повернення коштiв передоплати передається до Служби фiнансiв для повернення коштiв. Копiя Висновку про повернення коштiв передоплати разом з оригiналом заяви та Актом звiрення залишаються у Вiддiлi.
8.8. У Картцi - особовому рахунку платника податкiв коригується сума коштiв, у межах якої можна здiйснювати сплату платежiв при митному оформленнi товарiв (зменшується на суму, яка пiдлягає поверненню платнику податкiв), та зазначаються реквiзити Висновку про повернення коштiв передоплати, на пiдставi якого таке коригування проведено.
8.9. На пiдставi виписки з депозитного рахунку митного органу, отриманої вiд органу Державного казначейства, або оригiналу прибуткового касового ордера Вiддiлом уносяться вiдповiднi змiни до Картки - особового рахунку платника податкiв i Журналу облiку.
8.10. Щорiчно за станом на 1 сiчня здiйснюється iнвентаризацiя взаєморозрахункiв за кожним платником податкiв вiдповiдно до вимог постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 28.02.2000 N 419 "Про затвердження Порядку подання фiнансової звiтностi та iнструкцiї з iнвентаризацiї матерiальних цiнностей, розрахункiв та iнших статей балансу бюджетних установ, затвердженої наказом Головного управлiння Державного казначейства України вiд 30.10.98 N 90, зареєстрованої в Мiнiстерствi юстицiї України 16.11.98 за N 728/3168. Форма акта про звiрення залишкiв сум коштiв передоплати (доплати) на вiдповiдному рахунку митницi наведена в додатку N 12 до наказу Державної митної служби України вiд 20.07.2007 N 615, акт складається у двох примiрниках.
8.11. Звiтнiсть по митних платежах здiйснюється в порядку, за формами та в термiни, що визначаються Держмитслужбою України.
9. Порядок повернення платникам податкiв коштiв митних та iнших платежiв помилково та/або надмiрно сплачених до бюджету, контроль за справлянням яких здiйснюється митними органами.
9.1. Процедура повернення платнику податкiв митних та iнших платежiв, помилково та/або надмiрно сплачених до бюджету здiйснюється згiдно норм наказу Державної митної служби України вiд 20.07.2007 N 618 на пiдставi заяви представника ЗЕД та пакету документiв (копiй та при необхiдностi оригiналiв), якi повнiстю пояснюють обгрунтованiсть даної заяви.
9.2. Пiсля реєстрацiї у вiддiлi органiзацiйного та документального забезпечення оригiнал заяви з повним пакетом документiв передається до вiддiлу митних платежiв.
Посадова особа сектору контролю та аналiзу Вiддiлу перевiряє факт перерахування митних та iнших платежiв з вiдповiдного рахунку до Держбюджету України та складає службову записку на iм"я першого заступника начальника митницi щодо можливостi повернення коштiв суб'єкту ЗЕД або необхiдностi здiйснення перевiрки обставин "надмiрної сплати коштiв".
9.3. За результатами проведеної перевiрки, посадовою особою сектору контролю та аналiзу Вiддiлу складаються висновок про повернення з Державного бюджету України помилково та/або надмiрно зарахованих до бюджету митних та iнших платежiв, контроль за справлянням яких покладається на митнi органи за формою, затвердженою наказом Державної митної служби України вiд 20.07.2007 N 611/147, супровiдний лист, адресований органу Державного казначейства України, з реєстром висновкiв про повернення.
9.4. Загальний строк прийняття Вiддiлом рiшення про повернення платникам податкiв помилково та/або надмiрно сплачених митних платежiв не повинен перевищувати одного мiсяця.
9.5. У разi, коли строк, недостатнiй для складання документа, у якому вiдображаються результати перевiрки, такий строк (за письмовою згодою платника податкiв) може бути продовжений митним органом з урахуванням специфiчних обставин кожного випадку, коли може бути здiйснене повернення митних та iнших платежiв.
9.6. Пiсля пiдписання керiвництвом митницi супровiдного листа та висновкiв, оригiнали даних документiв надсилаються на адресу Держказначейства, копiї залишаються у справi Вiддiлу.
9.7. Пiсля надходження iнформацiї до сектору оперативного облiку та звiтностi про пiдтвердження Державним казначейством України факту повернення коштiв спiвробiтники сектору на протязi 2 годин повiдомляють про це спiвробiтникiв сектору контролю та аналiзу.
9.8. Спiвробiтники сектору контролю та аналiзу протягом 5 робочих днiв з дня надходження такої iнформацiї виконують дiї, передбаченi Порядком, затвердженим наказом Держмитслужби України вiд 25.09.08 N 1045.
10. Доплата сум митних платежiв пiсля закiнчення митного оформлення.
10.1. Доплата сум митних платежiв пiсля закiнчення митного оформлення за рахунок коштiв передоплати платника податкiв, донарахованих унаслiдок самостiйно виявленої помилки, здiйснюється на пiдставi заяви платника податкiв та пакету документiв (копiй та при необхiдностi оригiналiв), якi повнiстю пояснюють обгрунтованiсть даної заяви.
10.2. Заява про донарахування розглядається керiвництвом вiддiлу митного оформлення, вiддiлiв номенклатури та класифiкацiї товару (при необхiдностi), або контролю митної вартостi та погоджується iз керiвництвом вiддiлiв контрольно-перевiрочної роботи, митних платежiв, iнформацiйної роботи та митної статистики. Пiсля погодження з керiвництвом митницi дана заява реєструється у вiддiлi органiзацiйного та документального забезпечення та передається до вiддiлу митних платежiв.
10.3. Пiсля надходження даної заяви до вiддiлу митних платежiв спiвробiтниками сектору оформлення здiйснює списання коштiв з особового рахунку суб'єкта ЗЕД для перерахування коштiв до Держбюджету.
10.4. Спiвробiтники сектору оформлення протягом 5 робочих днiв з дня надходження коштiв до Держбюджету виконують дiї, передбаченi Порядком, затвердженим наказом Держмитслужби України вiд 25.09.08 N 1045.
10.5. Вiдображення вiдомостей про доплату сум митних платежiв та вiдкоригованих вiдомостей про товари, якi стали вiдомi пiсля закiнчення митного оформлення внаслiдок сплати суб'єктом ЗЕД сум податкових зобов'язань або податкових боргiв, здiйснюється спiвробiтниками сектору контролю та аналiзу або, за рiшенням начальника Вiддiлу, спiвробiтниками сектору оформлення пiсля отримання виписки з Державного казначейства.
Якщо суб'єктом ЗЕД на депозитний рахунок митницi сплачуються кошти в рахунок погашення податкових повiдомлень або боргiв, то не пiзнiше наступного робочого дня пiсля дати оплати спiвробiтники сектору контролю та аналiзу Вiддiлу вживають заходи для перерахування даних коштiв до Держбюджету. Кошти списуються та перераховуються на пiдставi призначення платежу, визначеного текстом платiжного доручення, або з коштiв попередньої оплати за письмовим зверненням платника.
10.6. Спiвробiтники сектору контролю та аналiзу або оформлення (вiдповiдно до розпорядження начальника Вiддiлу) протягом 5 робочих днiв з дня надходження коштiв до Держбюджету виконують дiї, передбаченi Порядком, затвердженим наказом Держмитслужби України вiд 25.09.08 N 1045.
11. Порядок погашення податкових зобов'язань та боргiв.
11.1.Розрахунок сум податкових зобов'язань платникiв податкiв, штрафних санкцiй, пенi, за їх наявностi, здiйснюється посадовими особами сектору контролю та аналiзу Вiддiлу:
- за матерiалами актiв перевiрок дiяльностi суб'єктiв ЗЕД (документальних або камеральних), якi передаються до Вiддiлу вiддiлом контрольно-перевiрочної роботи на пiдставi розпорядження начальника митницi;
- оригiналiв актiв про неподання вантажної митної декларацiї у визначенi законодавством строки, якi складаються посадовими особами пiдроздiлiв митного оформлення.
Контроль за станом їх погашення здiйснюється посадовими особами сектору контролю та аналiзу Вiддiлу.
11.2.Пiдготовка податкових повiдомлень, подань до податкових органiв, контроль за станом їх погашення, а також ведення журналiв та реєстрiв облiку в даному напрямку роботи здiйснюється посадовими особами сектору контролю та аналiзу Вiддiлу.
11.3.Взаємодiя з податковими органами щодо заходiв з погашення податкових боргiв здiйснюється посадовими особами сектору контролю та аналiзу Вiддiлу у встановленому законодавством порядку та вiдповiдно до спiльних нормативно-правових актiв.
11.4.Спiвробiтниками сектору апеляцiї вiддiлу здiйснюється:
- розгляд скарг платникiв податкiв при проведеннi процедури апеляцiйного узгодження податкових зобов'язань, нарахованих митним органом;
- пiдготовка рiшень за скаргами платникiв податкiв при проведеннi процедури апеляцiйного узгодження податкових зобов'язань, нарахованих митним органом;
- iнформування Держмитслужби про стан розгляду апеляцiйних справ;
- здiйснення аналiзу ситуацiї з питань, якi порушуються при розглядi скарг платникiв податкiв, та надання пропозицiй керiвництву Вiддiлу щодо пiдвищення ефективностi роботи в зазначеному напрямi;
- пiдготовка пояснень та додаткових матерiалiв, необхiдних для розгляду скарг платникiв податкiв Держмитслужбою України.
11.5.При отриманнi iнформацii про надходження коштiв до державного бюджету в рахунок погашення податкового зобов'язання або податкового боргу платника податкiв (з виписки з рахункiв з облiку доходiв, вiдкритих в головному управлiннi Держказначейства в мiстi Києвi в розрiзi митних органiв та кодiв класифiкацiї доходiв бюджету) сектором оперативного облiку та звiтностi Вiддiлу здiйснюється коригування вiдповiдної звiтнiстi та iнформування сектору контролю та аналiзу Вiддiлу.
12. Взаємодiя Вiддiлу з iншими пiдроздiлами митницi.
12.1.Взаємодiя Вiддiлу зi Службою фiнансiв, бухгалтерського облiку та звiтностi (далi - Служба фiнансiв).
12.1.1. З метою своєчасного перерахування митних платежiв Вiддiл щоденно, до 11 години, пiсля отримання iнформацiї з усiх пiдроздiлiв митного оформлення подає Службi фiнансiв зведену в реєстри iнформацiю про належнi до перерахування до держбюджету митнi та iншi платежi, нарахованi за оформленими в повному обсязi ВМД та МД-1 окремо для суб'єктiв зовнiшноьекономiчної дiяльностi та фiзичних осiб.
12.1.2. Щоденно, до 9.30 годин Службою фiнансiв до Вiддiлу надається:
- довiдка про перерахування митних та iнших платежiв до держбюджету за попереднiй день;
- виписка з бюджетних рахункiв казначейства на поштову скриньку Вiддiлу.
12.1.3. Для забезпечення контролю розрахункiв з держбюджетом Вiддiл спiльно зi Службою фiнансiв щомiсяця здiйснює звiрення сум митних та iнших платежiв, справлених у торговому та неторговому обiгу, що пiдлягали перерахуванню i перерахованi до Держбюджету. Результати звiрки оформлюється вiдповiдним актом, який складається в 2-х примiрниках.
12.1.4. Форми облiку та звiтностi, що надаються до Служби фiнансiв, ведуться та складаються за допомогою ПIК "Iнспектор-2006" та зберiгаються у твердих та електронних копiях.
12.1.5. Для повернення коштiв, що облiковуються на вiдповiдних рахунках митного органу як передоплата митних та iнших платежiв, передається до Служби фiнансiв Висновок про повернення коштiв передоплати.
12.2. Взаємодiя з вiддiлом iнформацiйної роботи та митної статистики.
12.2.1. Вiддiл до 15 числа мiсяця, наступного за звiтним, здiйснює звiрення з вiддiлом iнформацiйної роботи та митної статистики сум митних та iнших платежiв, що були нарахованi за ВМД та МД-1 i фактично списанi з особових рахункiв платникiв податкiв. Результати звiрки оформлюється вiдповiдним актом, який складається в 2-х примiрниках.
12.2.2. Для здiйснення дiй, передбачених Порядком, затвердженим наказом Держмитслужби України вiд 25.09.08 N 1045, посадовими особами Вiддiлу готується службова записка до вiддiлу iнформацiйної роботи та митної статистики (далi - Вiддiл статистики) про надання аркушу ВМД з позначенням "2/7". Вiддiл статистики протягом доби з дня отримання службової записки передає до Вiддiлу вiдповiднi аркуши ВМД.
12.3. Взаємодiя Вiддiлу зi службою контрабанди та порушення митних правил щодо визначення країни походження товару здiйснюється на пiдставi окремого наказу, затвердженого начальником митницi.
12.4. Взаємодiя Вiддiлу з юридичним вiддiлом.
Посадовими особами сектору контролю та аналiзу Вiддiлу на запит юридичного вiддiлу надаються всi необхiднi матерiали та пояснення щодо справ суб'єктiв ЗЕД, у яких у Вiддiлi облiковуються суми податкових зобов"язань або боргiв. Юридичний вiддiл повiдомляє в телефонному режимi та щокварталу надає до Вiддiлу iнформацiю по справам зазначених суб'єктiв ЗЕД.
12.5. Взаємодiя з ПМО по погашенню податкового зобов"язання зi сплати штрафних санкцiй за порушення строкiв, встановлених законодавством для подання вантажної митної декларацiї.
ПМО, яким встановлено порушення платником податкiв строкiв, встановлених законодавством для подання вантажної митної декларацiї пiсля тимчасової, неповної чи перiодичної, у наступний день пiсля закiнчення встановлених законодавством строкiв до 11.00 години того ж дня засобами факсимiльного зв"язку передають до вiддiлу митних платежiв копiї складених актiв про неподання ВМД на телефоннi номери 453-00-14, 453-00-15.
ПМО, яким встановлено порушення платником податкiв строкiв, встановлених законодавством для подання вантажної митної декларацiї (за винятком коли строки декларування перевищено у зв"язку з отриманням дозволу митного органу на розмiщення товарiв у певний митний режим або отримання документiв, якi вiдповiдно до законодавчих актiв видаються державними органами для здiйснення митного контролю та митного оформлення товарiв, що перемiщуються через митний кордон України) на наступний день пiсля подання вантажної митної декларацiї, за якою було здiйснено нарахування та/або сплату податкiв, зборiв (обов"язкових платежiв) до 11.00 години того ж дня засобами факсимiльного зв"язку передають до вiддiлу митних платежiв копiї складених актiв про неподання ВМД на телефоннi номери 453-00-14, 453-00-15.
Оригiнали складених актiв посадовою особою ПМО передаються старшому групи сектору оформлення Вiддiлу.
13. Порядок прийому та видачi номерних штампiв "Київська регiональна митниця. Сплачено" у секторi оформлення Вiддiлу.
13.1. По закiнченню робочого часу посадова особа сектору оформлення Вiддiлу здає до ПМО номерний штамп "Сплачено" в iндивiдуальнiй валiзi, яка пломбується особисто або старшим групи сектору оформлення Вiддiлу чи старшим змiни.
13.2. Валiзи зберiгаються у сейфi ПМО. Посадова особа сектору оформлення Вiддiлу здає опломбовану валiзу посадовiй особi ПМО, яка вiдповiдає за здачу (видачу) особистого митного забезпечення.
13.3. Про здачу (видачу) штампу "Сплачено" посадова особа сектору оформлення Вiддiлу розписується у журналi, в якому контролюється здача (видача) особистого митного забезпечення ПМО (П.I.Б., N штампу, пiдпис та час).
13.4. Вiдповiдальнiсть за збереження зданих до ПМО штампiв "Сплачено" несе посадова особа ПМО, вiдповiдальна за їх здачу (видачу).
Начальник вiддiлу митних платежiв | Н.В.Лебединська |
Додаток 1 до Технологiчної схеми митного оформлення вантажiв у вiддiлi митних платежiв та взаємодiї з iншими пiдроздiлами |
Перелiк документiв, необхiдних для митного оформлення товарiв iз застосуванням вексельної форми розрахунку по податку на додану вартiсть
1. Лист звернення керiвника пiдприємства;
2. Вантажна митна декларацiя (копiя);
3. Простий вексель авальований комерцiйним банком;
4. Облiкова картка суб'єкта зовнiшньоекономiчної дiяльностi (копiя);
5. Довiдка про взяття на облiк платника податкiв;
6. Свiдоцтво про реєстрацiю платника податку на додану вартiсть (копiя);
7. Свiдоцтво про реєстрацiю (перереєстрацiю) суб'єкта пiдприємницької дiяльностi - юридичної особи (копiя);
8. Банкiвська лiцензiя видана Нацiональним банком України на право здiйснення банкiвських операцiй (копiя);
9. Iншi документи, наявнiсть яких є необхiдною умовою для застосування векселя.
Начальник вiддiлу митних платежiв | Н.В.Лебединська |
Додаток 2 до Технологiчної схеми митного оформлення вантажiв у вiддiлi митних платежiв та взаємодiї з iншими пiдроздiлами |
Журнал - звiтiв про цiльове використання товарiв
Субєкт ЗЕД | Код товару згiдно з УКТЗЕД | Одиниця вимiру | Обсяг | Вартiсть ввезених товарiв | Умовно нарахованi суми податкiв | N, дата зобовязання | N, дата звiту | Звiт прийняв | Залишок | Примiтки | ||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | ||
ввiзного мита | ПДВ | обсяг | вартiсть | |||||||||
Начальник вiддiлу митних платежiв |
Н.В.Лебединська |
Додаток 3 до Технологiчної схеми митного оформлення вантажiв у вiддiлi митних платежiв та взаємодiї з iншими пiдроздiлами |
Журнал реєстрацiї запитiв сектору оформлення до сектору походження товарiв Вiддiлу
N п/п | N та дата запиту | N ВМД, та дата | Назва пiдприємства | Мета звернення | N Рiшення сектору походження товару та дата | Економiчний ефект (грн.) |
1. | ||||||
2. | ||||||
3. | ||||||
4. | ||||||
5. |
Начальник вiддiлу митних платежiв |
Н.В.Лебединська |
Додаток 4 до Технологiчної схеми митного оформлення вантажiв у вiддiлi митних платежiв та взаємодiї з iншими пiдроздiлами |
Журнал рiшень про визначення країни походження невiдомою
N п/п | N та дата рiшення | N ВМД, та дата | Назва пiдприємства | Назва товару | Обґрунтування винесеного рiшення | Економiчний ефект (грн.) |
1. | ||||||
2. | ||||||
3. | ||||||
4. | ||||||
5. |
Начальник вiддiлу митних платежiв |
Н.В.Лебединська |