ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
НАКАЗ
Київ
07.04.09 | N 307 |
---|
Про затвердження Положення про Департамент
аналiтичної роботи, управлiння ризиками та аудиту
Вiдповiдно до Положення про Державну митну службу України, затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 18.07.07 N 940, статей 13, 14 Митного кодексу України наказую:
1. Затвердити Положення про Департамент аналiтичної роботи, управлiння ризиками та аудиту, що додається.
2. Т.в.о. начальника Департаменту аналiтичної роботи, управлiння ризиками та аудиту Руденку О.В. забезпечити:
2.1. Подання Положення про Департамент аналiтичної роботи, управлiння ризиками та аудиту на державну реєстрацiю до Подiльської районної у мiстi Києвi державної адмiнiстрацiї.
2.2. Дотримання законодавства України при здiйсненнi заходiв на виконання цього наказу.
Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Голова Служби | А.В.Макаренко |
ЗАТВЕРДЖЕНО наказ Державної митної служби України 07.04.09 N 307 |
ПОЛОЖЕННЯ
про Департамент аналiтичної роботи, управлiння
ризиками та аудиту
1. Загальнi положення
1.1. Це Положення визначає правовий статус Департаменту аналiтичної роботи, управлiння ризиками та аудиту (далi - Департамент), а саме його компетенцiю, завдання, функцiї, права, вiдповiдальнiсть, i розроблене на пiдставi Митного кодексу України, Положення про Державну митну службу України, затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 18.07.07 N 940.
1.2. Департамент є регiональною митницею з питань аналiтичної роботи, управлiння ризиками та аудиту, входить до єдиної загальнодержавної системи митних органiв України, у встановленому законом порядку та в межах повноважень, делегованих спецiально уповноваженим центральним органом виконавчої влади в галузi митної справи, здiйснює митну справу.
1.3. Департамент у своїй дiяльностi керується Конституцiєю та законами України, мiжнародними договорами України, якi набрали законної сили в установленому порядку, а також указами Президента України i постановами Верховної Ради України, прийнятими вiдповiдно до Конституцiї та законiв України, актами Кабiнету Мiнiстрiв України, Положенням про Державну митну службу України (далi - Держмитслужба), рiшеннями колегiї, наказами Держмитслужби, а також цим Положенням.
1.4. Департамент пiдпорядковується Головi Державної митної служби України. Спрямування, координацiю та контроль роботи Департаменту здiйснює заступник Голови Державної митної служби України згiдно з функцiональними повноваженнями.
Дiяльнiсть оперативного вiддiлу у складi оперативної служби Департаменту спрямовується та координується директором Департаменту органiзацiї боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Держмитслужби України.
1.5. Зоною дiяльностi Департаменту є митна територiя України.
1.6. Забороняється покладати на Департамент у цiлому, його структурнi пiдроздiли та на окремих посадових осiб Департаменту виконання завдань та функцiй, не передбачених цим Положенням.
1.7. Департамент є юридичною особою, має самостiйний баланс, печатку iз зображенням Державного Герба України, своїм найменуванням та iншi печатки, штампи, бланки, вiдповiднi рахунки в територiальному вiддiленнi Державного казначейства та уповноваженого банку.
1.8. Граничну чисельнiсть працiвникiв Департаменту затверджує Голова Держмитслужби України.
1.9. Структуру, штатний розпис, фонд оплати працi, кошторис Департаменту, план асигнувань загального й спецiального фондiв Державного бюджету України затверджує Голова Держмитслужби України.
1.10. Мiсцезнаходження Департаменту: 04215, м. Київ, вул. Свiтлицького, 28-А, блок "Б".
1.11. Фiнансування, матерiально-технiчне забезпечення та розвиток iнфраструктури Департаменту здiйснюються за рахунок Державного бюджету України.
1.12. Створення, реорганiзацiя та лiквiдацiя Департаменту здiйснюються згiдно з чинним законодавством.
1.13. Департамент здiйснює свою дiяльнiсть вiдповiдно до затверджених у встановленому порядку планiв роботи Держмитслужби та Департаменту.
1.14. Департамент пiд час виконання службових завдань взаємодiє у встановленому порядку з пiдроздiлами Держмитслужби.
1.15. Департамент взаємодiє з Державною податковою адмiнiстрацiєю України, Службою безпеки України, Мiнiстерством внутрiшнiх справ України, Державним комiтетом фiнансового монiторингу України, Адмiнiстрацiєю Державної прикордонної служби України, iншими органами державної влади та управлiння, мiжнародними органiзацiями, митними органами iноземних держав у межах компетенцiї Департаменту та в порядку, визначеному законодавством України.
1.16. З методичних питань та з питань органiзацiї й проведення контрольно-перевiрочної роботи Департаменту пiдпорядковуються структурнi пiдроздiли митних органiв України, що забезпечують у них управлiння ризиками та проведення документальних i камеральних перевiрок учасникiв зовнiшньоекономiчних зв'язкiв у частинi дотримання ними митного законодавства України.
Керiвники цих пiдроздiлiв призначаються на посади та звiльняються з посад за погодженням iз Департаментом.
1.17. Департамент має митнi забезпечення, передбаченi Митним кодексом України, що зберiгаються в окремому сейфi в примiщеннi Департаменту й видаються у встановленому порядку начальником Департаменту або вповноваженою ним особою посадовим особам Департаменту (далi - працiвники) пiд пiдпис на термiн виконання службових повноважень.
2. Основнi завдання Департаменту
Основними завданнями Департаменту є:
2.1.Здiйснення комплексного аналiзу зовнiшньоекономiчних операцiй та товаропотокiв з метою виявлення тенденцiй, якi впливають на справляння митних платежiв, та iнших чинникiв, пов'язаних iз зовнiшньоекономiчною дiяльнiстю.
2.2. Створення сприятливих умов для прискорення митного оформлення та митного контролю в митних органах України товарiв i транспортних засобiв з використанням системи аналiзу та управлiння ризиками митних органiв України.
2.3. Систематична iнформацiйно-аналiтична робота з аналiзу ризикiв на пiдставi узагальнення iнформацiї, отриманої з рiзних джерел.
2.4. Визначення порядку та особливостей застосування митними органами України окремих форм митного контролю товарiв i транспортних засобiв на основi профiлювання ризикiв.
2.5. Здiйснення постiйного монiторингу зовнiшньоекономiчних операцiй.
2.6. Органiзацiя, впровадження i забезпечення функцiонування системи аналiзу та управлiння ризиками службової дiяльностi посадових осiб митної служби.
2.7. Розробка нормативно-правових актiв щодо управлiння ризиками при здiйсненнi митного контролю, а також з питань органiзацiї та проведення на пiдприємствах перевiрок системи звiтностi та облiку товарiв i транспортних засобiв, що перемiщуються через митний кордон України, та здiйснення камеральних перевiрок цих суб'єктiв господарювання.
2.8. Забезпечення контролю за дотриманням митного законодавства України учасниками зовнiшньоекономiчних зв'язкiв шляхом органiзацiї та проведення на пiдприємствах перевiрок системи звiтностi та облiку товарiв i транспортних засобiв, що перемiщуються через митний кордон України, та здiйснення камеральних перевiрок цих суб'єктiв господарювання.
2.9. Участь у державнiй системi запобiгання та протидiї легалiзацiї доходiв, одержаних злочинним шляхом.
2.10. Розробка системи заходiв реагування, спрямованих на своєчасне припинення порушень законодавства України, контроль за додержанням якого покладено на митнi органи України.
2.11. Взаємодiя з правоохоронними та iншими органами державної влади та управлiння з питань планування та впровадження заходiв, спрямованих на запобiгання порушенням митного законодавства України.
2.12. Методичне забезпечення та координацiя дiяльностi пiдпорядкованих пiдроздiлiв митних органiв України з напрямкiв дiяльностi Департаменту.
3. Функцiї Департаменту
Департамент вiдповiдно до покладених на нього завдань виконує такi функцiї:
3.1. З питань аналiтичної роботи:
3.1.1. Аналiзує iнформацiю про перемiщуванi через митний кордон України товари та транспортнi засоби, стан митного контролю та митного оформлення товарiв для визначення ризикiв та прогнозування потенцiйно небезпечних тенденцiй при здiйсненнi митної справи.
3.1.2. Збирає, накопичує, систематизує та аналiзує наявну iнформацiю про учасникiв зовнiшньоекономiчних зв'язкiв, об'єкти та механiзми митного контролю й митного оформлення.
3.1.3. За допомогою програмно-iнформацiйних комплексiв Єдиної автоматизованої iнформацiйної системи Держмитслужби здiйснює дистанцiйний контроль (монiторинг) додержання митного законодавства України пiд час проведення зовнiшньоекономiчних операцiй учасниками зовнiшньоекономiчних зв'язкiв.
3.1.4. У разi виявлення за результатами iнформацiйно-аналiтичної роботи ознак порушення законодавства України, контроль за додержанням якого покладено на митнi органи України, надає iнформацiю до пiдроздiлiв Держмитслужби, до компетенцiї яких вiднесено здiйснення контрольних заходiв з метою перевiрки додержання митного законодавства України, та бере безпосередню участь у проведеннi таких заходiв.
3.2. З питань управлiння ризиками:
3.2.1. Спiльно зi структурними пiдроздiлами Держмитслужби, митними органами, спецiалiзованими митними установами та органiзацiями органiзує та впроваджує в митних органах систему аналiзу та управлiння ризиками при здiйсненнi митного контролю за перемiщенням товарiв через митний кордон України та їх оформленням, а також систему документальних i камеральних перевiрок учасникiв зовнiшньоекономiчних зв'язкiв у частинi дотримання ними митного законодавства України.
3.2.2. Розглядає пропозицiї структурних пiдроздiлiв Держмитслужби, митних органiв, спецiалiзованих митних установ та органiзацiй з питань застосування системи аналiзу та управлiння ризиками.
3.2.3. Аналiзує причини та умови, що призвели до виникнення ризику. На пiдставi аналiзу накопиченої iнформацiї формує профiлi ризику i рекомендацiї митним органам України щодо застосування форм i методiв здiйснення митного контролю й процедур митного оформлення.
3.2.4. Контролює впровадження профiлiв ризику до автоматизованої системи аналiзу та управлiння ризиками Єдиної автоматизованої iнформацiйної системи Держмитслужби.
3.2.5. Збирає, систематизує та аналiзує iнформацiю про результати застосування митними органами профiлiв ризику, визначає їх ефективнiсть, готує змiни та доповнення до профiлiв ризику.
3.2.6. Вживає заходiв з метою перевiрки ефективностi розроблених профiлiв ризику, ефективностi їх застосування та перевiрки вiдповiдностi дiй посадових осiб митних органiв пiд час роботи системи аналiзу та управлiння ризиками чинному законодавству України, для чого бере участь у проведеннi митного контролю (у тому числi в оглядах i переоглядах) товарiв, що перемiщуються через митний кордон України, у будь-яких пунктах пропуску та зонах митного контролю.
3.2.7. Органiзує, впроваджує i забезпечує функцiонування системи аналiзу та управлiння ризиками службової дiяльностi працiвникiв митної служби.
3.2.8. На пiдставi аналiзу ризикiв та аналiзу iнформацiї про результати застосування митними органами профiлiв ризику подає Головi Держмитслужби пропозицiї щодо можливих заходiв з мiнiмiзацiї ризикiв, вдосконалення митної справи, запровадження мiжнародного досвiду в роботi митних органiв в цьому напрямку.
3.3. З питань перевiрок учасникiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi:
3.3.1. Органiзує та проводить документальнi та камеральнi перевiрки щодо додержання учасниками зовнiшньоекономiчної дiяльностi вимог митного законодавства України, координує та контролює роботу митних органiв України у цьому напрямку, здiйснює загальний контроль за усуненням порушень, виявлених такими перевiрками.
3.3.2. Виявляє факти порушень законодавства України при нарахуваннi податкiв, зборiв (обов'язкових платежiв) як посадовими особами митних органiв України, так i учасниками зовнiшньоекономiчних зв'язкiв. Спiльно з компетентним пiдроздiлом Держмитслужби України бере участь у здiйсненнi контролю за своєчаснiстю та повнотою справляння податкiв, зборiв (обов'язкових платежiв) до Державного бюджету України.
3.3.3. Розробляє та подає Головi Держмитслужби пропозицiї щодо розвитку системи митного контролю на основi методiв аудиту.
3.4. З питань протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом:
3.4.1. Збирає, накопичує, обробляє та систематизує iнформацiю про учасникiв зовнiшньоекономiчних зв'язкiв, можливо причетних до реалiзацiї схем легалiзацiї (вiдмивання) доходiв, одержаних злочинним шляхом, та фiнансування тероризму, здiйснює iнформацiйний обмiн з Державним комiтетом фiнансового монiторингу України.
3.4.2. Аналiзує накопичену iнформацiю, на пiдставi якої формує типологiчнi схеми вiдмивання доходiв, одержаних злочинним шляхом, та фiнансування тероризму.
3.4.3. Органiзує участь Держмитслужби України в проведеннi правоохоронними та iншими державними органами заходiв щодо запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, координує роботу митних органiв при проведеннi таких заходiв.
3.4.4. Органiзує та координує взаємодiю митних органiв з регiональними пiдроздiлами Державного комiтету фiнансового монiторингу України, органами державної влади та управлiння, мiсцевого самоврядування в напрямi запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, i фiнансуванню тероризму.
3.5. З питань планування та впровадження заходiв, спрямованих на запобiгання порушенням митного законодавства України:
3.5.1. Збирає, обробляє, узагальнює та аналiзує статистичну та iншу iнформацiю про порушення митного законодавства України учасниками зовнiшньоекономiчних зв'язкiв для розроблення заходiв протидiї таким порушенням.
3.5.2. Вивчає форми, методи, характер вчинення порушень митного законодавства України учасниками зовнiшньоекономiчних зв'язкiв, а також причини, що до них призводять, i умови, що їм сприяють.
3.5.3. Вивчає можливi тенденцiї i методи незаконного перемiщення товарiв i транспортних засобiв через митний кордон України. Проводить на цiй основi заходи щодо виявлення та припинення порушень митного законодавства України учасниками зовнiшньоекономiчних зв'язкiв, розробляє рекомендацiї митним органам України, спрямованi на попередження таких правопорушень.
3.5.4. У встановленому порядку бере участь в мiжнародному спiвробiтництвi з питань протидiї порушенням митного законодавства.
3.5.5. Органiзує взаємодiю та проведення скоординованих дiй з правоохоронними та iншими органами державної влади та управлiння, пiдприємствами, установами й органiзацiями, структурними пiдроздiлами Держмитслужби, iноземними установами та органiзацiями в напрямi боротьби з порушеннями митного законодавства.
3.5.6. Звертається до правоохоронних та iнших органiв державної влади та управлiння, пiдприємств, установ й органiзацiй, митних органiв, структурних пiдроздiлiв Держмитслужби, а також до iноземних органiв, установ та органiзацiй iз запитами щодо надання iнформацiї, потрiбної для реалiзацiї покладених на Департамент завдань.
3.5.7. Спiвпрацює й бере участь в органiзацiї взаємодiї з пiдроздiлами Держмитслужби, завданнями яких є протидiя незаконному перемiщенню товарiв i транспортних засобiв через митний кордон України, та iншими правоохоронними органами України.
3.5.8. Планує та впроваджує заходи щодо виявлення порушень митного законодавства України учасниками зовнiшньоекономiчних зв'язкiв та запобiгання незаконному перемiщенню товарiв i транспортних засобiв через митний кордон України, бере безпосередню участь у проведеннi таких заходiв самостiйно та/або спiльно з iншими митними й правоохоронними органами.
3.5.9. Надає методичну й практичну допомогу структурним пiдроздiлам митних органiв України в органiзацiї i проведеннi спецiальних заходiв.
3.6. З питань органiзацiйної та правової роботи:
3.6.1. Розробляє й подає Головi Держмитслужби проекти нормативно-правових актiв вiдповiдно до компетенцiї Департаменту, надає пропозицiї до проектiв законодавчих актiв, розроблених iншими суб'єктами нормотворчої дiяльностi, бере участь у розробцi примiрних (типових) положень про пiдроздiли митних органiв та їх структур за напрямом дiяльностi Департаменту.
3.6.2. Бере участь у пiдготовцi та опрацюваннi проектiв мiжнародних договорiв вiдповiдно до компетенцiї Департаменту.
3.6.3. Представляє iнтереси Держмитслужби в державних та iнших органах, установах та органiзацiях iноземних держав, у мiжнародних установах вiдповiдно до компетенцiї Департаменту.
3.6.4. Iнiцiює заходи з розроблення, впровадження та використання програмно-iнформацiйних комплексiв для виконання завдань i функцiй, покладених на Департамент, та з метою забезпечення контролю за дiяльнiстю митних органiв з питань, що належать до компетенцiї Департаменту.
3.6.5. Здiйснює координацiю дiй структурних пiдроздiлiв митних органiв України та контроль за їх роботою за напрямом дiяльностi Департаменту.
3.6.6. Органiзує та координує взаємодiю структурних пiдроздiлiв Держмитслужби, митних органiв, спецiалiзованих митних установ та органiзацiй, органiв державної влади та управлiння, мiсцевого самоврядування з питань, що належать до компетенцiї Департаменту. Забезпечує доведення необхiдної iнформацiї до митних органiв України.
3.6.7. Надає методичну та практичну допомогу митним органам України (у тому числi шляхом проведення семiнарiв, пiдвищення квалiфiкацiї та навчання працiвникiв митних органiв) за напрямом дiяльностi Департаменту.
3.6.8. У межах компетенцiї та згiдно з законодавством України розглядає звернення, що надiйшли до Департаменту вiд пiдприємств, установ та органiзацiй, громадян, опрацьовує доручення Президента, Верховної Ради України, Кабiнету Мiнiстрiв України, звернення народних депутатiв України, органiв державної влади та управлiння, митних органiв, суб'єктiв пiдприємницької дiяльностi, установ iноземних держав.
3.6.9. Веде претензiйну i позовну роботу та представляє у встановленому законодавством порядку iнтереси Департаменту в судах, iнших органах пiд час розгляду правових питань i спорiв.
3.6.10. Веде облiк вхiдної та вихiдної кореспонденцiї. Забезпечує захист вiдомостей, що становлять державну таємницю або мiстять конфiденцiйну iнформацiю, яка є власнiстю держави.
3.6.11. Забезпечує законнiсть у службовiй, фiнансово-господарськiй дiяльностi структурних пiдроздiлiв Департаменту.
3.7. З питань роботи з особовим складом:
3.7.1. Забезпечує в Департаментi реалiзацiю державної полiтики з питань кадрової роботи. Забезпечує належний рiвень професiйної пiдготовки працiвникiв Департаменту. Органiзує роботу з проведення атестацiї працiвникiв Департаменту, пiдвищення квалiфiкацiї його особового складу й формування кадрового резерву, стажування молодих спецiалiстiв.
3.7.2. Проводить виховну, попереджувально-профiлактичну та роз'яснювальну роботу з працiвниками Департаменту вiдповiдно до положень Митного кодексу України, Законiв України "Про державну службу", "Про боротьбу з корупцiєю", "Про державну таємницю", "Про дисциплiнарний статут митної служби України", iнших нормативно-правових актiв.
3.7.3. Здiйснює облiк вiйськовозобов'язаних працiвникiв Департаменту.
3.8. З питань фiнансово-господарської дiяльностi:
3.8.1. Веде згiдно з законодавством України фiнансово-господарську дiяльнiсть i здiйснює бухгалтерський облiк.
3.8.2. Забезпечує рацiональне використання матерiальних i фiнансових ресурсiв вiдповiдно до нормативiв та кошторисiв, збереження державної власностi.
3.8.3. Забезпечує подання до Держмитслужби та iнших уповноважених органiв фiнансових, податкових i статистичних звiтiв у строки, установленi законодавством України.
4. Права Департаменту
Департамент має право:
4.1. Одержувати в установленому порядку вiд пiдроздiлiв Держмитслужби, митних органiв, спецiалiзованих митних установ та органiзацiй, а також мiжнародних органiзацiй i установ, митних органiв iноземних держав вiдомостi, документи, iншi матерiали, потрiбнi для виконання покладених на Департамент завдань.
4.2. Залучати за згодою Голови Держмитслужби або особи, яка його замiщує, спецiалiстiв пiдроздiлiв Держмитслужби, спецiалiзованих митних установ та органiзацiй та/або митних органiв України до виконання завдань, покладених на Департамент.
4.3. Вимагати в межах компетенцiї вiд керiвникiв митних органiв, спецiалiзованих митних установ та органiзацiй та їх структурних пiдроздiлiв додержання вимог законодавства України з питань митної справи. Координувати та контролювати роботу митних органiв з питань, що належать до компетенцiї Департаменту.
4.4. Давати доручення керiвникам митних органiв, спецiалiзованих митних установ та органiзацiй для вжиття заходiв чи здiйснення дiй, спрямованих на виконання завдань, що належать до компетенцiї Департаменту, та вимагати звiти про їх виконання.
4.5. Органiзовувати й проводити в установленому законодавством України порядку перевiрки дiяльностi митних органiв, спецiалiзованих митних установ та органiзацiй та учасникiв зовнiшньоекономiчних зв'зкiв, у тому числi з залученням спецiалiстiв i експертiв. У ходi проведення таких перевiрок користуватися матерiально-технiчними засобами митних органiв, у зонi дiяльностi яких вони здiйснюються.
4.6. Вносити пропозицiї керiвникам Держмитслужби про притягнення до вiдповiдальностi посадових осiб митних органiв, спецiалiзованих митних установ та органiзацiй, щодо яких встановлено факти порушень законодавства України або зловживань посадовим становищем.
4.7. Користуватися iнформацiйними та телекомунiкацiйними системами Держмитслужби, митних органiв, спецiалiзованих митних установ та органiзацiй, у тому числi базами даних Єдиної автоматизованої iнформацiйної системи Держмитслужби та вiдповiдними програмно-iнформацiйними комплексами, створювати власнi та використовувати мiжнароднi iнформацiйнi бази даних з метою виконання завдань, покладених на Департамент.
4.8. Уносити пропозицiї Головi Держмитслужби щодо застосування методiв посиленого контролю до суб'єктiв i об'єктiв митного контролю, щодо коригування часу й механiзмiв митного контролю й митного оформлення та щодо iнших заходiв з метою запобiгання порушенням чинного законодавства.
4.9. Скликати в установленому порядку наради iз залученням посадових осiб структурних пiдроздiлiв Держмитслужби, митних органiв, представникiв органiв державного управлiння, суб'єктiв пiдприємницької дiяльностi для вирiшення завдань, що належать до компетенцiї Департаменту.
5. Керiвництво Департаментом
5.1. Департамент очолює начальник, який призначається на посаду i звiльняється з посади наказом Держмитслужби України.
5.2. Начальник Департаменту має заступникiв за напрямами дiяльностi. Начальник Департаменту здiйснює розподiл функцiональних повноважень мiж заступниками.
5.3. Посадовi особи Департаменту, посади яких вiднесено до номенклатури посад Голови Служби, призначаються на посади й звiльняються з посад наказом Держмитслужби України.
5.4. Начальник Департаменту є розпорядником фiнансових та матерiальних ресурсiв Департаменту.
5.5. Начальник Департаменту при виконаннi покладених на Департамент завдань представляє його iнтереси в iнших органах виконавчої влади та мiсцевого самоврядування, в установах i органiзацiях, включаючи установи i органiзацiї iноземних держав, укладає господарськi та iншi угоди з питань, що належать до його компетенцiї.
5.6. Начальник Департаменту вiдповiдно до покладених на нього обов'язкiв:
5.6.1. Контролює дотримання працiвниками Департаменту вимог законодавства України.
5.6.2. Органiзує взаємодiю Департаменту з органами виконавчої влади та управлiння, органами мiсцевого самоврядування, запитує й одержує у встановленому порядку вiд митних органiв, спецiалiзованих митних установ та органiзацiй, структурних пiдроздiлiв Держмитслужби, митних органiв iноземних держав, iнших державних i недержавних органiв, юридичних осiб i громадян необхiдну iнформацiю, документи й матерiали для виконання завдань, покладених на Департамент, надає вiдповiдно до своєї компетенцiї iншу службову iнформацiю митним органам, спецiалiзованим митним установам та органiзацiям, структурним пiдроздiлам Держмитслужби, iншим державним i недержавним органам.
5.6.3. За дорученням Голови Служби вiд iменi Держмитслужби представляє її iнтереси в мiжнародних, представницьких, державних, громадських та iнших органiзацiях.
5.6.4. Бере участь у роботi комiсiй, делегацiй, експертних та iнших робочих груп та / або входить до їх складу для вирiшення питань, що належать до компетенцiї Департаменту.
5.6.5. Встановлює органiзацiйнi принципи та порядок роботи Департаменту, видає вiдповiдну органiзацiйну документацiю, затверджує положення про структурнi пiдроздiли Департаменту, а також посадовi iнструкцiї його працiвникiв.
5.6.6. Розпоряджається у встановленому порядку коштами загального та спецiального фондiв державного бюджету в межах затверджених кошторисiв, матерiальними цiнностями, наданими в розпорядження Департаменту, за їх цiльовим призначенням.
5.6.7. Укладає договори та угоди для забезпечення дiяльностi Департаменту й проводить розрахунки, пов'язанi з фiнансово-господарською дiяльнiстю Департаменту.
5.6.8. Забезпечує експертизу проектiв нормативно-правових актiв, що розробляються за напрямком дiяльностi Департаменту, експертизу проектiв наказiв, що подаються йому на пiдпис, i пiдписує їх, видає розпорядження, контролює виконання працiвниками Департаменту наказiв Департаменту та своїх розпоряджень, якiсть i своєчаснiсть виконання ними доручень Держмитслужби.
5.6.9. Веде роботу з добору й розподiлу кадрiв, вносить подання щодо присвоєння спецiальних звань, вносить подання та порушує клопотання щодо призначення на посади, звiльнення з посад працiвникiв, посади яких вiднесено до номенклатури посад Голови Служби.
5.6.10. Забезпечує своєчасне направлення працiвникiв Департаменту до навчальних закладiв для їх пiдготовки, перепiдготовки та пiдвищення квалiфiкацiї, органiзує навчання працiвникiв без вiдриву вiд служби, забезпечує проходження студентами i курсантами вищих навчальних закладiв виробничої практики на робочих мiсцях.
5.6.11. Направляє посадових осiб Департаменту в службовi вiдрядження.
5.6.12. Доручає посадовим особам Департаменту, а за погодженням з Головою Держмитслужби, й посадовим особам iнших митних органiв проведення камеральних i документальних (планових i позапланових) перевiрок учасникiв зовнiшньоекономiчних зв'язкiв з питань дотримання митного законодавства на митнiй територiї України.
5.6.13. Органiзує та веде виховну й попереджувально-профiлактичну роботу серед особового складу Департаменту, у порядку, встановленому законодавством України, застосовує заохочення, дисциплiнарнi стягнення та заходи дисциплiнарного впливу до працiвникiв Департаменту згiдно з номенклатурою посад, а також порушує клопотання про застосування заохочень, дисциплiнарних стягнень та заходiв дисциплiнарного впливу до працiвникiв, посади яких вiднесено до номенклатури посад Голови Служби, приймає рiшення про проведення в Департаментi службових розслiдувань у порядку, установленому законодавством України.
5.6.14. Органiзує проведення атестацiї посадових осiб згiдно з номенклатурою посад.
5.6.15. У разi потреби здiйснює за погодженням з Держмитслужбою оперативний перерозподiл штатної чисельностi структурних пiдроздiлiв Департаменту.
5.6.16. Органiзує постачання особовому складу речового й iншого матерiального забезпечення.
5.6.17. Забезпечує зберiгання й застосування посадовими особами Департаменту митного забезпечення в порядку, установленому законодавством України, органiзує проведення розслiдування випадкiв його неправомiрного застосування або втрати.
5.6.18. Забезпечує належнi умови працi працiвникiв Департаменту.
5.6.19. Здiйснює заходи щодо виявлення, попередження та припинення корупцiї, iнших протиправних дiй з боку працiвникiв Департаменту.
5.6.20. Спiльно з правоохоронними органами органiзує здiйснення спецiальних заходiв щодо забезпечення захисту працiвникiв Департаменту, членiв їх сiмей.
5.6.21. Забезпечує захист державної таємницi пiд час проведення всiх видiв таємних робiт з використанням документiв та виробiв, що мiстять державну таємницю, контролює виконання працiвниками Департаменту вимог Закону України "Про державну таємницю" та iнших нормативних актiв з питань охорони державної таємницi.
5.6.22. Вживає заходiв iз захисту працiвникiв, майна, примiщень Департаменту вiд можливих наслiдкiв надзвичайних ситуацiй, а також своєчасної лiквiдацiї цих наслiдкiв.
5.6.23. Розглядає звернення юридичних i фiзичних осiб, вживає заходiв до усунення причин, що призвели до порушення законних прав та iнтересiв суб'єктiв пiдприємницької дiяльностi й громадян, проводить особистий прийом громадян. Здiйснює iншi повноваження вiдповiдно до законодавства України.
5.6.24. Здiйснює iншi функцiї й користується iншими правами згiдно iз законодавством України.
5.7. Начальник Департаменту несе вiдповiдальнiсть за:
5.7.1. Якiсне, повне та своєчасне виконання завдань, покладених на Департамент.
5.7.2. Дотримання працiвниками Департаменту вимог законодавства України.
5.7.3. Органiзацiю роботи з розгляду звернень громадян та юридичних осiб, що надходять на адресу Департаменту.
5.7.4. Дотримання фiнансової та штатно-кошторисної дисциплiни, органiзацiю бухгалтерського облiку в Департаментi, забезпечення вiдображення всiх господарських операцiй у первинних документах, збереження оброблених документiв, реєстрiв i звiтiв протягом строкiв, установлених законодавством України.
5.7.5. Добiр i розстановку кадрiв, виховну та попереджувально-профiлактичну роботу з кадрами, професiйну пiдготовку особового складу Департаменту.
5.7.6. Органiзацiю в Департаментi роботи з охорони працi, створення безпечних умов працi, дотримання вимог законодавчих та iнших нормативних актiв з охорони працi.
Т.в.о. начальника Департаменту | О.В.Руденко |