ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
НАКАЗ
Київ
16.03.11 | N 212 |
---|
Про затвердження Положення про колегiю Державної
митної служби України
Вiдповiдно до Указу Президента України вiд 31.12.2005 N 1902 "Про колегiю мiнiстерства та iншого центрального органу виконавчої влади", постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 02.10.2003 N 1569 "Про затвердження Загального положення про колегiю центрального органу виконавчої влади i мiсцевої державної адмiнiстрацiї" та Положення про Державну митну службу України, затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 18.07.2007 N 940, а також для забезпечення чiткої регламентацiї дiяльностi колегiї Держмитслужби, пiдвищення ефективностi її роботи наказую:
1. Затвердити Положення про колегiю Державної митної служби України, що додається.
2. Уважати такими, що втратили чиннiсть, накази Держмитслужби вiд 14.09.2007 N 759 "Про затвердження Положення про колегiю Державної митної служби України" та вiд 16.12.2010 N 1482 "Про внесення змiни до наказу Держмитслужби вiд 14.09.2007 N 759".
Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.
Голова Служби | I.Г.Калєтнiк |
ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Державної митної служби України 16.03.2011 N 212 |
Положення
про колегiю Державної митної служби України
Загальнi положення
1. Це Положення визначає завдання, правовi й органiзацiйнi засади дiяльностi колегiї Державної митної служби України.
2. Колегiя Держмитслужби (далi - колегiя) є постiйним консультативно-дорадчим органом.
3. У своїй роботi колегiя керується Конституцiєю України, законами України, актами Президента України, Кабiнету Мiнiстрiв України, а також цим Положенням та iншими нормативно-правовими актами.
Функцiї колегiї
4. Колегiя:
1) обговорює й приймає рiшення щодо перспектив i найважливiших напрямiв дiяльностi митної служби України;
2) розглядає пропозицiї щодо:
удосконалення законодавства;
забезпечення спiвпрацi з центральними органами виконавчої влади, Радою мiнiстрiв Автономної Республiки Крим, мiсцевими держадмiнiстрацiями, органами мiсцевого самоврядування пiд час виконання покладених на митнi органи завдань;
розширення мiжнародного спiвробiтництва у сферi митної справи;
формування й реалiзацiї державної полiтики у сферi забезпечення митних iнтересiв держави та митної справи;
3) обговорює прогнози й програми соцiально-економiчного розвитку у сферi митної справи, iншi державнi програми та визначає шляхи їх реалiзацiї;
4) розглядає питання про стан дотримання фiнансової, бюджетної дисциплiни, збереження та використання державного майна, здiйснення внутрiшнього фiнансового контролю й усунення виявлених недолiкiв;
5) розробляє пропозицiї щодо вдосконалення дiяльностi митних органiв, спецiалiзованих митних установ i органiзацiй;
6) аналiзує стан роботи митної служби України з питань забезпечення прав i свобод людини й громадянина;
7) розглядає результати роботи Держмитслужби, регiональних митниць, митниць, спецiалiзованих митних установ i органiзацiй;
8) аналiзує стан дотримання в митнiй службi України законодавства з питань державної служби, органiзацiйно-кадрової роботи й виконавської дисциплiни;
9) розглядає iншi питання, пов'язанi з реалiзацiєю покладених на митну службу України завдань.
Склад колегiї
5. До складу колегiї входять Голова Держмитслужби (голова колегiї), перший заступник та заступники Голови Держмитслужби, Радники Голови Держмитслужби, а також у встановленому порядку iншi особи визначенi Головою Держмитслужби.
Кiлькiсний та персональний склад колегiї затверджується Головою Держмитслужби.
6. Членiв колегiї затверджує й увiльняє Голова Держмитслужби.
Повноваження члена колегiї - посадової особи митної служби
7. Член колегiї спрямовує та координує дiяльнiсть структурних пiдроздiлiв Держмитслужби, митних органiв, спецiалiзованих митних установ i органiзацiй, в тому числi директорiв департаментiв, начальникiв управлiнь, начальникiв митних органiв, спецiалiзованих митних установ i органiзацiй.
8. Члену колегiї з питань його дiяльностi пiдпорядковуються та пiдзвiтнi посадовi особи структурних пiдроздiлiв Держмитслужби, митних органiв, спецiалiзованих митних установ i органiзацiй.
9. Члени колегiї можуть:
за дорученням Голови Держмитслужби органiзовувати взаємодiю Держмитслужби з Верховною Радою України, Кабiнетом Мiнiстрiв України, Адмiнiстрацiєю Президента України та iншими органами державної влади;
за дорученням Голови Держмитслужби супроводжувати та сприяти проходженню пiдготовлених Держмитслужбою проектiв законодавчих актiв у Верховнiй Радi України, Кабiнетi Мiнiстрiв України, мiнiстерствах та вiдомствах;
вiд iменi Держмитслужби представляти її iнтереси у вiдносинах з органами державної влади, мiсцевого самоврядування, а також з вiдповiдними органами iноземних держав;
залучати в установленому порядку спецiалiстiв органiв державної влади, мiсцевого самоврядування, пiдприємств, установ та органiзацiй (за згодою) для розгляду питань дiяльностi Держмитслужби;
надавати доручення, обов'язковi до виконання особами, яких вони стосуються;
перевiряти роботу структурних пiдроздiлiв Держмитслужби, митних органiв, спецiалiзованих митних установ та органiзацiй;
проводити наради;
координувати та контролювати роботу митних органiв на вiдповiдних напрямах;
за дорученням Голови Держмитслужби органiзовувати обмiн iнформацiєю та взаємодiю з органами державної влади, зокрема з правоохоронними, податковими та контролюючими органами, а також взаємодiю з вiдповiдними службами iноземних держав;
надавати у визначених законодавством випадках вiдповiднi документи й iнформацiю, пiдписувати розпорядчi документи;
перевiряти дiяльнiсть структурних пiдроздiлiв Держмитслужби та митних органiв в частинi впровадження заходiв, спрямованих на забезпечення своєчасного та повного внесення до Державного бюджету сум податкiв та зборiв, справляння яких згiдно iз законодавством покладено на митнi органи; органiзацiї боротьби з незаконним перемiщенням через митний кордон України товарiв та транспортних засобiв; застосування окремих форм митного контролю товарiв i транспортних засобiв та з iнших напрямкiв; перевiряти господарсько-експлуатацiйну дiяльнiсть;
здiйснювати монiторинг та контроль виконання структурними пiдроздiлами Держмитслужби, митними органами, спецiалiзованими митними установами та органiзацiями наказiв, окремих доручень та розпоряджень Голови Держмитслужби, рiшень колегiї;
здiйснювати контроль виконання структурними пiдроздiлами Держмитслужби, митними органами, спецiалiзованими митними установами та органiзацiями окремих протокольних рiшень нарад Голови Держмитслужби;
в установленому порядку запитувати й отримувати вiд структурних пiдроздiлiв Держмитслужби, митних органiв, спецiалiзованих митних установ та органiзацiй необхiдну iнформацiю (аналiтичнi й довiдковi матерiали тощо) для виконання завдань, покладених на них Головою Держмитслужби, а також вимагати вiд виконавцiв дотримання строкiв надання документiв та їх доопрацювання в разi порушення встановлених правил їх складання та оформлення;
органiзовувати роботу з пiдготовки внесення змiн до правових актiв з метою вдосконалення митної справи;
iнiцiювати та очолювати комiсiї з проведення службових розслiдувань i службових перевiрок в митнiй службi України;
очолювати робочi групи, комiсiї;
отримувати статистичнi данi;
аналiзувати стан дiяльностi структурних пiдроздiлiв Держмитслужби, митних органiв, спецiалiзованих митних установ та органiзацiй;
готувати пропозицiї з питань дiяльностi структурних пiдроздiлiв Держмитслужби, митних органiв, спецiалiзованих митних установ та органiзацiй;
готувати довiдковi, iнформацiйно-аналiтичнi матерiали для участi у заходах, що проводяться органами державної влади, аналiзувати якiсть їх пiдготовки структурними пiдроздiлами Держмитслужби;
надавати Головi Держмитслужби пропозицiї щодо органiзацiї та полiпшення роботи структурних пiдроздiлiв Держмитслужби, митних органiв, спецiалiзованих митних установ та органiзацiй;
використовувати iнформацiю загального та службового користування, що є у розпорядженнi Держмитслужби, для виконання завдань, покладених на них;
надавати допомогу, в межах компетенцiї, структурним пiдроздiлам Держмитслужби, митним органам, спецiалiзованим митним установам та органiзацiям;
здiйснювати експлуатацiю закрiпленого обладнання, устаткування та iнших матерiальних цiнностей;
вимагати забезпечення умов працi згiдно з дiючими правилами технiки безпеки та пожежної охорони;
розробляти та здiйснювати заходи щодо реалiзацiї митної справи;
органiзовувати контроль за виконанням актiв законодавства, розробленням пропозицiй щодо вдосконалення цього законодавства;
органiзовувати роботу щодо забезпечення подання в установленому законодавством порядку нормативно-правових актiв Держмитслужби на державну реєстрацiю;
надавати пропозицiї щодо вдосконалення методiв управлiння;
вивчати та впроваджувати в практику новiтнi, передовi технологiї, що сприятимуть пiдвищенню ефективностi здiйснення митної справи;
поширювати передовий досвiд роботи;
забезпечувати вдосконалення митної справи;
органiзовувати вжиття заходiв з протидiї недотримання суб'єктами зовнiшньоекономiчної дiяльностi законодавства з питань митної справи;
здiйснювати контроль за дотриманням митними органами вимог законодавства пiд час виконання ними їх функцiй;
органiзовувати розроблення системи заходiв реагування, спрямованих на своєчасне припинення порушень законодавства України, контроль за додержанням якого покладено на митнi органи України;
за окремим дорученням Голови Держмитслужби виконувати iншi завдання.
10. Члени колегiї можуть виносити на розгляд колегiї питання вироблення рекомендацiй щодо формування та реалiзацiї державної полiтики в галузi митної справи, найважливiших напрямiв дiяльностi митної служби України, розгляду проектiв нормативно-правових актiв, програм та iнших документiв, а також iнших питань.
11. У випадках, коли Голова Держмитслужби ставить перед членом колегiї конкретну мету, яка має бути досягнута митною службою, зазначений член колегiї є єдиною, крiм Голови Держмитслужби, особою, вповноваженою приймати остаточнi рiшення, чия думка є вирiшальною при вирiшеннi питань щодо забезпечення досягнення цiєї мети.
12. Члени колегiї ведуть прийом громадян, представникiв суб'єктiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi та iнших юридичних осiб; розглядають листи, заяви, скарги юридичних осiб i громадян у встановленому порядку та органiзують пiдготовку вiдповiдей на них; уживають заходiв з усунення причин, що призвели до порушень законних прав цих юридичних осiб i громадян.
Органiзацiя роботи колегiї
13. Органiзацiйною формою роботи колегiї є засiдання. Перiодичнiсть проведення засiдань колегiї визначається її головою.
У разi потреби можуть проводитися розширенi й виїзнi засiдання колегiї, а також спiльнi з колегiями iнших органiв виконавчої влади засiдання.
14. Робота колегiї проводиться вiдповiдно до затвердженого її головою плану засiдань на пiврiччя, у якому зазначаються питання, що потрiбно розглянути, строки подання матерiалiв до засiдання колегiї, особи, вiдповiдальнi за пiдготовку й подання цих матерiалiв, орiєнтовнi дати проведення засiдань колегiї.
15. Затверджений план засiдань колегiї розсилається членам колегiї, керiвникам структурних пiдроздiлiв Держмитслужби, керiвникам регiональних митниць, митниць, спецiалiзованих митних установ i органiзацiй не пiзнiше нiж за два тижнi до початку пiврiччя.
16. Додатковi питання до затвердженого плану засiдань колегiї можуть бути включенi до порядку денного засiдання колегiї за рiшенням її голови.
Головою колегiї може бути прийнято рiшення про змiну строку розгляду колегiєю запланованого питання або зняття питання з розгляду, у тому числi за мотивованим поданням керiвника структурного пiдроздiлу, визначеного планом засiдань колегiї або її головою вiдповiдальним за пiдготовку й подання матерiалiв з вiдповiдного питання.
17. Дата, час, мiсце проведення, порядок денний засiдання колегiї та список його учасникiв визначаються головою колегiї.
18. Пiдготовка проекту порядку денного засiдання колегiї згiдно iз затвердженим планом засiдань та з урахуванням внесених до нього додаткових питань здiйснюється структурним пiдроздiлом Держмитслужби (окремим працiвником), визначеним Головою Держмитслужби для органiзацiйного та документального забезпечення роботи колегiї та контролю за виконанням її рiшень (далi - вiдповiдний пiдроздiл), який не пiзнiше нiж за десять днiв до засiдання подає його головi колегiї для погодження.
19. На розгляд колегiї подаються:
1) проект порядку денного засiдання колегiї з визначенням доповiдача з кожного питання;
2) довiдка з питань порядку денного засiдання колегiї з викладенням обґрунтованих висновкiв i пропозицiй щодо вирiшення вiдповiдних питань;
3) проект рiшення колегiї;
4) список членiв колегiї;
5) список запрошених осiб, якi виявили бажання взяти участь у обговореннi питань порядку денного засiдання колегiї, iз зазначенням їх прiзвищ, iмен i по батьковi, мiсць роботи й займаних ними посад;
6) довiдковi матерiали (розрахунки, статистичнi матерiали, звiти, дiаграми, таблицi тощо), якi безпосередньо стосуються питань порядку денного.
20. Членам колегiї матерiали до засiдання колегiї подаються не пiзнiше нiж за три днi до засiдання, а в разi проведення позапланового засiдання - не пiзнiше нiж за один день до засiдання.
21. Особи, вiдповiдальнi за пiдготовку й подання матерiалiв до засiдання колегiї, подають їх вiдповiдному пiдроздiлу не пiзнiше нiж за сiм днiв до чергового засiдання. Вiдповiдний пiдроздiл контролює своєчаснiсть подання цих матерiалiв, перевiряє правильнiсть їх оформлення.
22. Керiвники структурних пiдроздiлiв Держмитслужби, вiдповiдальнi за пiдготовку питання до засiдання колегiї, узгоджують та координують роботу структурних пiдроздiлiв Держмитслужби та органiв виконавчої влади, залучених до розроблення необхiдних матерiалiв, а також запитують в iнших пiдроздiлах та в митних органах вiдповiдну iнформацiю.
Порядок проведення засiдання колегiї
23. Засiдання колегiї веде її голова, а в разi його вiдсутностi - особа, на яку покладено виконання обов'язкiв Голови Держмитслужби.
24. Засiдання колегiї проводиться, якщо присутнi не менше нiж двi третини членiв колегiї з правом вирiшального голосу.
25. Члени колегiї беруть участь у засiданнях колегiї особисто.
Якщо член колегiї не може бути присутнiм на засiданнi, вiн має право попередньо подати головi колегiї вiдповiднi пропозицiї в письмовiй формi.
26. Порядок денний засiдання й рiшення колегiї затверджуються членами колегiї шляхом голосування.
27. Члени колегiї, якi беруть участь у її засiданнi, реєструються вiдповiдним пiдроздiлом.
Особи, запрошенi на засiдання колегiї для розгляду окремих питань, можуть бути присутнiми пiд час розгляду iнших питань лише з дозволу голови колегiї.
28. Члени колегiї й особи, запрошенi для участi в розглядi окремих питань, беруть участь в їх обговореннi, вносять вiдповiднi пропозицiї, дають необхiднi пояснення.
29. Головуючий на засiданнi колегiї може прийняти рiшення про закритий розгляд питань порядку денного.
У разi проведення закритого засiдання колегiї (закритого обговорення окремих питань) пiдготовка вiдповiдних матерiалiв, оформлення рiшень колегiї, що приймаються, здiйснюються згiдно з вимогами законодавства щодо роботи з iнформацiєю з обмеженим доступом.
30. Рiшення колегiї приймаються з кожного питання порядку денного шляхом вiдкритого голосування бiльшiстю голосiв присутнiх на засiданнi членiв колегiї з правом вирiшального голосу.
За рiшенням головуючого на засiданнi колегiї може застосовуватися процедура таємного голосування.
Думка вiдсутнього члена колегiї з питань порядку денного засiдання, подана в письмовiй формi, розглядається на засiданнi колегiї й ураховується пiд час голосування.
31. Пiсля засiдання колегiї вiдповiдний пiдроздiл допрацьовує протягом десяти днiв (якщо головою колегiї не встановлено iнший строк) проект рiшення колегiї з урахуванням зауважень i пропозицiй, висловлених пiд час обговорення питань порядку денного, погоджує його з керiвниками заiнтересованих структурних пiдроздiлiв Держмитслужби, членами колегiї, iншими особами i подає на розгляд голови колегiї.
32. Рiшення колегiї оформлюється протоколом засiдання, який пiдписується головуючим на засiданнi та працiвником, який веде протокол.
33. У разi проведення засiдання колегiї Держмитслужби спiльно з колегiями iнших органiв виконавчої влади приймається спiльне рiшення.
Спiльне рiшення колегiй оформлюється протоколом засiдання, який пiдписується головами вiдповiдних колегiй органiв виконавчої влади та працiвником, який веде протокол.
34. Рiшення колегiї проводяться у життя, як правило, наказом Держмитслужби.
Рiшення колегiї з органiзацiйних, процедурних i контрольних питань вносяться до протоколу засiдання й проводяться в життя згiдно з протоколом вiдповiдного засiдання без введення в дiю наказом Держмитслужби.
У разi виникнення розбiжностей мiж головою й iншими членами колегiї пiд час прийняття рiшення Голова Держмитслужби проводить у життя своє рiшення, доповiдаючи, у разi потреби, про розбiжностi, що виникли, керiвництву Кабiнету Мiнiстрiв України та/або Мiнiстру фiнансiв України. Члени колегiї також можуть повiдомити свою думку керiвництву Кабiнету Мiнiстрiв України та/або Мiнiстру фiнансiв України. Iнформування керiвництва Кабiнету Мiнiстрiв України здiйснюється вiдповiдно до розподiлу функцiональних повноважень мiж Прем'єр-мiнiстром України, Першим вiце-прем'єр-мiнiстром i вiце-прем'єр-мiнiстрами України.
35. Рiшення колегiї доводяться до вiдома членiв колегiї, керiвникiв структурних пiдроздiлiв центрального апарату Держмитслужби, регiональних митниць, митниць, спецiалiзованих митних установ та органiзацiй, а також керiвникiв iнших органiв виконавчої влади у частинi, що їх стосується.
36. Голова колегiї приймає рiшення щодо присутностi в залi пiд час засiдання колегiї представникiв засобiв масової iнформацiї й проведення кiно-, вiдео-, фотозйомки й звукозапису.
37. Стенографування (технiчний запис) засiдань колегiї Держмитслужби забезпечує вiдповiдний пiдроздiл.
38. Матерiали засiдань колегiї зберiгаються в установленому порядку у вiдповiдному пiдроздiлi.
39. Матерiально-технiчне забезпечення засiдань колегiї здiйснюється Держмитслужбою.
Контроль за виконанням рiшень колегiї
40. Контроль за виконанням рiшень колегiї здiйснює вiдповiдний пiдроздiл.
41. Керiвники структурних пiдроздiлiв Держмитслужби, визначенi головними виконавцями рiшень колегiї, узгоджують та координують роботу спiввиконавцiв з метою забезпечення вчасного виконання рiшень.
42. У разi необхiдностi змiни строку виконання рiшення колегiї або зняття контролю за його виконанням керiвник структурного пiдроздiлу, визначеного головним виконавцем рiшення колегiї, звертається з вiдповiдним мотивованим поданням до голови колегiї.
Про прийняте головою колегiї рiшення головний виконавець має проiнформувати вiдповiдний пiдроздiл протягом одного робочого дня.
43. Колегiя розглядає на засiданнях стан виконання прийнятих нею рiшень.
Начальник Управлiння правового забезпечення | Г.М.Чорна |