УКАЗ
ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ
Про затвердження Положення про Державну службу iнтелектуальної власностi України
1. Затвердити Положення про Державну службу iнтелектуальної власностi України (додається).
2. Кабiнету Мiнiстрiв України привести у двомiсячний строк свої рiшення у вiдповiднiсть iз цим Указом.
3. Цей Указ набирає чинностi з дня його опублiкування.
Президент України | В. ЯНУКОВИЧ |
м. Київ
8 квiтня 2011 року
N 436/2011
ЗАТВЕРДЖЕНО Указом Президента України вiд 8 квiтня 2011 року N 436/2011 |
ПОЛОЖЕННЯ
про Державну службу iнтелектуальної власностi
України
1. Державна служба iнтелектуальної власностi України (далi - Державна служба) є центральним органом виконавчої влади, дiяльнiсть якого спрямовується i координується Кабiнетом Мiнiстрiв України через Мiнiстра освiти i науки, молодi та спорту України (далi - Мiнiстр).
Державна служба входить до системи органiв виконавчої влади i забезпечує реалiзацiю державної полiтики у сферi iнтелектуальної власностi.
2. Державна служба у своїй дiяльностi керується Конституцiєю та законами України, актами Президента України i Кабiнету Мiнiстрiв України, наказами Мiнiстерства освiти i науки, молодi та спорту України, iншими актами законодавства України, дорученнями Президента України та Мiнiстра.
3. Основними завданнями Державної служби є:
реалiзацiя державної полiтики у сферi iнтелектуальної власностi;
внесення на розгляд Мiнiстра пропозицiй щодо формування державної полiтики у сферi iнтелектуальної власностi.
4. Державна служба вiдповiдно до покладених на неї завдань:
1) узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до її компетенцiї, розробляє пропозицiї щодо вдосконалення законодавчих актiв, актiв Президента України, Кабiнету Мiнiстрiв України, нормативно-правових актiв мiнiстерств та в установленому порядку подає їх Мiнiстру;
2) органiзовує в установленому порядку експертизу об'єктiв права iнтелектуальної власностi, видає патенти/свiдоцтва на об'єкти права iнтелектуальної власностi;
3) здiйснює державну реєстрацiю та ведення облiку об'єктiв права iнтелектуальної власностi, проводить реєстрацiю договорiв про передачу прав на об'єкти права iнтелектуальної власностi, що охороняються на територiї України, лiцензiйних договорiв;
4) визначає уповноваженi заклади експертизи та доручає їм проведення експертизи заявок;
5) веде державнi реєстри об'єктiв права iнтелектуальної власностi;
6) органiзовує проведення перевiрок суб'єктiв господарювання на предмет дотримання законодавства у сферi iнтелектуальної власностi;
7) аналiзує стан дотримання суб'єктами господарювання всiх форм власностi вимог законодавства у сферi iнтелектуальної власностi;
8) здiйснює мiжнародне спiвробiтництво у сферi правової охорони iнтелектуальної власностi i представляє iнтереси України з питань охорони прав на об'єкти права iнтелектуальної власностi у мiжнародних органiзацiях вiдповiдно до законодавства;
9) органiзовує iнформацiйну та видавничу дiяльнiсть у сферi правової охорони iнтелектуальної власностi;
10) органiзовує роботу з пiдготовки та перепiдготовки спецiалiстiв з питань iнтелектуальної власностi;
11) видає офiцiйнi бюлетенi з питань iнтелектуальної власностi;
12) здiйснює атестацiю представникiв у справах iнтелектуальної власностi (патентних повiрених);
13) вивчає, узагальнює та аналiзує досвiд зарубiжних країн, а також практику застосування законодавства України у сферi iнтелектуальної власностi, розробляє та вносить пропозицiї щодо вдосконалення та гармонiзацiї норм законодавства України з нормами мiжнародних договорiв, учасницею яких є або має намiр бути Україна;
14) забезпечує облiк органiзацiй колективного управлiння, визначає уповноваженi органiзацiї колективного управлiння, здiйснює аналiз їх дiяльностi, знiмає з облiку органiзацiї колективного управлiння, виключає з реєстрiв органiзацiї колективного управлiння та уповноваженi органiзацiї колективного управлiння, анулює вiдповiднi свiдоцтва;
15) запроваджує заходи щодо розвитку системи збору та розподiлу винагороди за використання об'єктiв права iнтелектуальної власностi та/або сумiжних прав;
16) запроваджує заходи, пов'язанi iз забезпеченням вiдтворювачiв, iмпортерiв та експортерiв примiрникiв, що мiстять об'єкти права iнтелектуальної власностi i сумiжних прав, контрольними марками та веденням Єдиного реєстру одержувачiв контрольних марок;
17) лiцензує виробництво дискiв для лазерних систем зчитування, матриць;
18) забезпечує присвоєння та визнання спецiальних iдентифiкацiйних кодiв, нанесених на диски та/або матрицi, що експортуються, або матрицi, що iмпортуються;
19) видає документи для здiйснення митного контролю та митного оформлення товарiв, що перемiщуються через митний кордон України;
20) погоджує видачу державного посвiдчення на право розповсюдження i демонстрування аудiовiзуальної продукцiї щодо дотримання авторського права i сумiжних прав;
21) запроваджує заходи з легалiзацiї комп'ютерних програм та правомiрного їх використання;
22) веде реєстр виробникiв та розповсюджувачiв програмного забезпечення;
23) здiйснює державний нагляд (контроль) за дотриманням суб'єктами господарювання всiх форм власностi вимог законодавства у сферi iнтелектуальної власностi;
24) здiйснює управлiння об'єктами державної власностi;
25) здiйснює iншi повноваження, визначенi законами України та покладенi на Державну службу Президентом України.
5. Державна служба з метою органiзацiї своєї дiяльностi:
1) забезпечує в межах повноважень здiйснення заходiв щодо запобiгання корупцiї i контроль за їх здiйсненням в апаратi Державної служби, на пiдприємствах, в установах та органiзацiях, що належать до сфери її управлiння;
2) здiйснює в установленому порядку добiр кадрiв в апарат Державної служби, на пiдприємствах, в установах та органiзацiях, що належать до сфери її управлiння, формує в установленому порядку кадровий резерв на вiдповiднi посади, органiзовує роботу з пiдготовки, перепiдготовки та пiдвищення квалiфiкацiї державних службовцiв та працiвникiв апарату;
3) органiзовує планово-фiнансову роботу в апаратi Державної служби, на пiдприємствах, в установах та органiзацiях, що належать до сфери її управлiння, здiйснює контроль за використанням фiнансових i матерiальних ресурсiв;
4) органiзовує розгляд звернень громадян з питань, пов'язаних з дiяльнiстю Державної служби, пiдприємств, установ, органiзацiй, що належать до сфери її управлiння;
5) забезпечує у межах повноважень реалiзацiю державної полiтики стосовно державної таємницi, контроль за її збереженням в апаратi Державної служби;
6) забезпечує у межах своїх повноважень виконання завдань мобiлiзацiйної пiдготовки та мобiлiзацiйної готовностi держави;
7) органiзовує ведення дiловодства та архiву в апаратi Державної служби вiдповiдно до встановлених правил.
6. Державна служба для виконання покладених на неї завдань має право в установленому порядку:
1) залучати до виконання окремих робiт, участi у вивченнi окремих питань учених i фахiвцiв, у тому числi на договiрнiй основi, працiвникiв центральних та мiсцевих органiв виконавчої влади;
2) одержувати iнформацiю, документи i матерiали вiд державних органiв та органiв мiсцевого самоврядування, пiдприємств, установ, органiзацiй усiх форм власностi та їх посадових осiб;
3) скликати наради, створювати комiсiї та робочi групи;
4) користуватися вiдповiдними iнформацiйними базами даних державних органiв, державними, в тому числi урядовими, системами зв'язку i комунiкацiй, мережами спецiального зв'язку та iншими технiчними засобами.
7. Державна служба у процесi виконання покладених на неї завдань взаємодiє в установленому порядку з iншими органами виконавчої влади, допомiжними органами i службами, утвореними Президентом України, органами мiсцевого самоврядування, вiдповiдними органами iноземних держав i мiжнародних органiзацiй, профспiлками та органiзацiями роботодавцiв, а також пiдприємствами, установами, органiзацiями.
8. Державна служба у межах своїх повноважень, на основi i на виконання Конституцiї та законiв України, актiв i доручень Президента України, актiв Кабiнету Мiнiстрiв України, наказiв Мiнiстерства освiти i науки, молодi та спорту України та доручень Мiнiстра видає накази органiзацiйно-розпорядчого характеру, якi пiдписуються Головою Державної служби.
9. Державну службу очолює Голова, якого призначає на посаду за поданням Прем'єр-мiнiстра України, внесеним на пiдставi пропозицiй Мiнiстра, та звiльняє з посади Президент України.
10. Голова Державної служби:
1) очолює Державну службу, здiйснює керiвництво її дiяльнiстю, представляє Державну службу у вiдносинах з iншими органами, пiдприємствами, установами, органiзацiями;
2) вносить на розгляд Мiнiстра пропозицiї щодо формування державної полiтики у сферi iнтелектуальної власностi та розробленi Державною службою проекти законiв, актiв Президента України та Кабiнету Мiнiстрiв України;
3) вносить на розгляд Мiнiстра освiти i науки, молодi та спорту проекти нормативно-правових актiв Мiнiстерства освiти i науки, молодi та спорту України з питань, що належать до сфери дiяльностi Державної служби;
4) забезпечує виконання Державною службою Конституцiї та законiв України, актiв i доручень Президента України, актiв Кабiнету Мiнiстрiв України, наказiв Мiнiстерства освiти i науки, молодi та спорту України, доручень Мiнiстра;
5) затверджує за погодженням з Мiнiстром схваленi на засiданнi колегiї рiчний план роботи Державної служби, заходи щодо реалiзацiї основних напрямiв та прiоритетних цiлей її дiяльностi вiдповiдно до визначених завдань;
6) звiтує перед Мiнiстром про виконання рiчного плану роботи Державної служби та покладених на неї завдань, про усунення порушень i недолiкiв, виявлених пiд час проведення перевiрок дiяльностi Державної служби, а також про притягнення до вiдповiдальностi посадових осiб, винних у допущених порушеннях;
7) вносить пропозицiї Мiнiстру щодо кандидатур на посади своїх заступникiв;
8) затверджує розподiл обов'язкiв мiж своїми заступниками;
9) затверджує положення про структурнi пiдроздiли апарату Державної служби;
10) вносить Мiнiстру пропозицiї щодо граничної чисельностi державних службовцiв i працiвникiв апарату Державної служби;
11) забезпечує взаємодiю Державної служби iз визначеним Мiнiстром структурним пiдроздiлом Мiнiстерства освiти i науки, молодi та спорту України;
12) забезпечує дотримання встановленого Мiнiстром порядку обмiну iнформацiєю мiж Мiнiстерством освiти i науки, молодi та спорту України i Державною службою та вчаснiсть її подання;
13) призначає на посади та звiльняє з посад за погодженням з Мiнiстром керiвникiв i заступникiв керiвникiв структурних пiдроздiлiв апарату Державної служби, призначає на посади та звiльняє з посад iнших державних службовцiв i працiвникiв апарату Державної служби;
14) розглядає в установленому порядку питання щодо присвоєння працiвникам центрального апарату Державної служби вiдповiдних рангiв державних службовцiв, їх заохочення, притягнення до дисциплiнарної вiдповiдальностi;
15) вносить Мiнiстру в установленому законодавством порядку подання щодо вiдзначення державними нагородами України працiвникiв Державної служби;
16) здiйснює iншi повноваження вiдповiдно до законодавства.
11. Голова Державної служби має двох заступникiв, у тому числi одного першого.
Першого заступника, заступника Голови Державної служби призначає на посади Президент України за поданням Прем'єр-мiнiстра України, внесеним на пiдставi пропозицiй Голови Державної служби, погоджених iз Мiнiстром.
Першого заступника, заступника Голови Державної служби звiльняє з посад Президент України.
12. Для погодженого вирiшення питань, що належать до компетенцiї Державної служби, обговорення найважливiших напрямiв її дiяльностi у Державнiй службi утворюється колегiя у складi Голови Державної служби (голова колегiї), першого заступника та заступника Голови Державної служби за посадою, визначених посадових осiб Мiнiстерства освiти i науки, молодi та спорту України. У разi потреби до складу колегiї Державної служби можуть входити керiвники структурних пiдроздiлiв Державної служби, а також у встановленому порядку iншi особи.
Рiшення колегiї можуть бути реалiзованi шляхом видання вiдповiдного наказу Державної служби.
Для розгляду наукових рекомендацiй та проведення фахових консультацiй з основних питань дiяльностi у Державнiй службi можуть утворюватися постiйнi або тимчасовi консультативнi, дорадчi органи.
Рiшення про утворення та лiквiдацiю колегiї, постiйних або тимчасових консультативних, дорадчих органiв, їх кiлькiсний та персональний склад, положення про них затверджуються Головою Державної служби.
13. Гранична чисельнiсть державних службовцiв та працiвникiв Державної служби затверджується Кабiнетом Мiнiстрiв України.
Структура апарату Державної служби затверджується Головою Державної служби за погодженням iз Мiнiстром.
Штатний розпис, кошторис Державної служби затверджуються Головою Державної служби за погодженням iз Мiнiстерством фiнансiв України.
Державна служба є юридичною особою, має печатку iз зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, власнi бланки, рахунки в органах Державної казначейської служби України.
Глава Адмiнiстрацiї Президента України | С. ЛЬОВОЧКIН |