УКАЗ
ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ
Про затвердження Положення про Державне агентство з питань науки, iнновацiй та iнформатизацiї України
Iз змiнами i доповненнями, внесеними
Указами Президента України
вiд 25 квiтня 2013 року N 240/2013,
вiд 17 сiчня 2014 року N 22/2014
1. Затвердити Положення про Державне агентство з питань науки, iнновацiй та iнформатизацiї України (додається).
2. Кабiнету Мiнiстрiв України привести в двомiсячний строк свої рiшення у вiдповiднiсть iз цим Указом.
3. Цей Указ набирає чинностi з дня його опублiкування.
Президент України | В. ЯНУКОВИЧ |
м. Київ
8 квiтня 2011 року
N 437/2011
ЗАТВЕРДЖЕНО Указом Президента України вiд 8 квiтня 2011 року N 437 |
ПОЛОЖЕННЯ
про Державне агентство з питань науки, iнновацiй
та iнформатизацiї України
(У текстi Положення слова "Мiнiстерство освiти i науки, молодi та спорту України" в усiх вiдмiнках замiнено словами "Мiнiстерство освiти i науки України" у вiдповiдному вiдмiнку згiдно з Указом Президента України вiд 25 квiтня 2013 року N 240/2013) |
1. Державне агентство з питань науки, iнновацiй та iнформатизацiї України (Держiнформнауки України) є центральним органом виконавчої влади, дiяльнiсть якого спрямовується i координується Кабiнетом Мiнiстрiв України через Мiнiстра освiти i науки України (далi - Мiнiстр).
(абзац перший пункту 1 iз змiнами, внесеними згiдно з Указом Президента України вiд 25.04.2013р. N 240/2013) |
Держiнформнауки України входить до системи органiв виконавчої влади та утворюється для реалiзацiї державної полiтики у сферi наукової, науково-технiчної та iнновацiйної дiяльностi, трансферу технологiй, iнформатизацiї, формування i використання нацiональних електронних iнформацiйних ресурсiв, створення умов для розвитку iнформацiйного суспiльства.
(абзац другий пункту 1 iз змiнами, внесеними згiдно з Указом Президента України вiд 17.01.2014р. N 22/2014) |
2. Держiнформнауки України у своїй дiяльностi керується Конституцiєю та законами України, актами Президента України та Кабiнету Мiнiстрiв України, наказами Мiнiстерства освiти i науки України, iншими актами законодавства України, дорученнями Президента України та Мiнiстра, а також цим Положенням.
3. Основними завданнями Держiнформнауки України є:
реалiзацiя державної полiтики у сферi наукової, науково-технiчної, iнновацiйної дiяльностi, трансферу технологiй, iнформатизацiї, формування, використання i захисту державних електронних iнформацiйних ресурсiв та створення умов для розвитку iнформацiйного суспiльства;
(абзац другий пункту 3 iз змiнами, внесеними згiдно з Указом Президента України вiд 17.01.2014р. N 22/2014) |
внесення на розгляд Мiнiстра пропозицiй щодо формування державної полiтики у зазначених сферах.
4. Держiнформнауки України вiдповiдно до покладених на нього завдань в установленому порядку:
1) узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його компетенцiї, розроблення пропозицiй щодо вдосконалення законодавчих актiв, актiв Президента України, Кабiнету Мiнiстрiв України, нормативно-правових актiв мiнiстерств та в установленому порядку подання їх Мiнiстру;
2) органiзовує прогнозно-аналiтичнi дослiдження тенденцiй науково-технiчного та iнновацiйного розвитку, а також розвитку iнформацiйного суспiльства та сфери iнформатизацiї;
3) готує i подає Мiнiстру пропозицiї щодо:
визначення прiоритетних напрямiв розвитку науки i технiки, iнновацiйної дiяльностi;
вiднесення наукових об'єктiв до таких, що становлять нацiональне надбання;
утворення та реорганiзацiї державних наукових установ;
надання статусу нацiонального наукового центру науково-дослiдним (науково-технiчним) установам, вищим навчальним закладам четвертого рiвня акредитацiї за поданням органiв, до сфери управлiння яких належать такi установи i заклади;
проектiв державних цiльових наукових, науково-технiчних та iнновацiйних програм i визначення обсягу коштiв державного бюджету для їх фiнансування;
утворення спецiалiзованих державних iнновацiйних фiнансово-кредитних установ для фiнансової пiдтримки iнновацiйних програм i проектiв, розробляє статути таких установ (положення про них);
4) проводить щороку аналiз результативностi провадження наукової, науково-технiчної, iнновацiйної дiяльностi, трансферу технологiй, ефективностi використання державних фiнансових, матерiально-технiчних ресурсiв, а також кадрового потенцiалу;
5) бере участь у щорiчному проведеннi аналiзу стану виконання наукових i науково-технiчних програм та у пiдготовцi пропозицiй Кабiнету Мiнiстрiв України щодо подальшого виконання програм або його припинення;
6) органiзовує та проводить конкурс наукових i науково-технiчних проектiв, спрямованих на реалiзацiю (виконання) завдань державних цiльових наукових та науково-технiчних програм, наукових частин iнших державних цiльових програм за прiоритетними напрямами розвитку науки i технiки, державним замовником яких є Держiнформнауки України; фахову експертизу цих проектiв; процедуру конкурсних торгiв для визначення виконавцiв проектiв; укладання договорiв на виконання проектiв та монiторинг їх реалiзацiї;
7) координує дiяльнiсть органiв виконавчої влади щодо:
виконання загальнодержавних програм та проектiв iнформатизацiї;
забезпечення iнтеграцiї їх iнформацiйних систем i ресурсiв у Єдиний веб-портал;
8) бере участь у здiйсненнi в установленому порядку проведення державної наукової та науково-технiчної експертизи проектiв мiждержавних та державних цiльових програм, у тому числi Нацiональної програми iнформатизацiї, iнновацiйних проектiв, проектiв технологiчних паркiв та завдань (проектiв) iнформатизацiї;
9) здiйснює в установленому законодавством порядку державну реєстрацiю технологiчних паркiв та їх проектiв, iнновацiйних проектiв, проектiв наукових паркiв, веде Державний реєстр iнновацiйних проектiв, Державний реєстр проектiв технологiчних та наукових паркiв;
10) пiдпункт 10 пункту 4 виключено
(згiдно з Указом Президента України вiд 17.01.2014р. N 22/2014) |
11) проводить в установленому порядку конкурсний вiдбiр iнновацiйних проектiв, проектiв науково-дослiдних i дослiдно-конструкторських робiт для їх фiнансової пiдтримки за рахунок коштiв державного бюджету, здiйснює фiнансування науково-дослiдних i дослiдно-конструкторських робiт для задоволення потреб держави;
12) проводить державну акредитацiю фiзичних i юридичних осiб на право проведення наукової та науково-технiчної експертизи, розробляє форму свiдоцтва на право проведення зазначеної експертизи та перелiк документiв державного зразка, що дають фiзичним особам право на провадження експертної дiяльностi та надання експертних послуг без отримання свiдоцтва;
13) проводить реєстрацiю та облiк науково-дослiдних i дослiдно-конструкторських робiт, дисертацiй;
14) готує пропозицiї щодо формування i використання коштiв спецiалiзованих державних iнновацiйних фiнансово-кредитних установ, якi належать до сфери його управлiння, здiйснює контроль за їх дiяльнiстю;
15) здiйснює органiзацiйно-методичне забезпечення державної атестацiї наукових установ, веде Державний реєстр наукових установ, яким надається пiдтримка держави;
16) формує бази даних про iнновацiйнi програми i проекти, мiжнароднi iнновацiйнi програми i проекти, у реалiзацiї яких беруть участь вiтчизнянi державнi пiдприємства в рамках мiжнародного iнновацiйного спiвробiтництва, а також вiдповiдних грантiв;
17) веде реєстр технологiй, створених чи придбаних за кошти Державного бюджету України (далi - бюджетнi кошти), веде облiк та здiйснює контроль за переданими технологiями i вносить данi про них до Державного реєстру переданих технологiй;
(пiдпункт 17 пункту 4 у редакцiї Указу Президента України вiд 17.01.2014р. N 22/2014) |
18) органiзовує проведення державної експертизи технологiй та/або їх складових, якi закуповуються за бюджетнi кошти, а також створених або придбаних за бюджетнi кошти технологiй та/або їх складових, якi передаються юридичним особам, що зареєстрованi в iнших державах, або фiзичним особам - iноземцям або особам без громадянства;
(пiдпункт 18 пункту 4 у редакцiї Указу Президента України вiд 17.01.2014р. N 22/2014) |
19) погоджує трансфер технологiй, їх складових, створених чи придбаних за бюджетнi кошти, юридичним особам, що зареєстрованi в iнших державах, або фiзичним особам - iноземцям або особам без громадянства та здiйснює їх реєстрацiю, а також погоджує ввезення в Україну технологiй або їх складових, придбання яких передбачається за бюджетнi кошти;
(пiдпункт 19 пункту 4 у редакцiї Указу Президента України вiд 17.01.2014р. N 22/2014) |
20) сприяє розвитку iнновацiйної iнфраструктури та iнфраструктури трансферу технологiй, стимулює залучення iнвестицiй в цьому напрямi;
21) готує та подає пропозицiї щодо вдосконалення функцiонування державних регiональних центрiв науки, iнновацiй та iнформатизацiї, що входять до складу державної системи науково-технiчної та економiчної iнформацiї, вiддiлень науково-технiчної, зокрема кон'юнктурно-економiчної i патентної, iнформацiї на регiональному рiвнi;
(пiдпункт 21 пункту 4 у редакцiї Указу Президента України вiд 17.01.2014р. N 22/2014) |
22) здiйснює контроль за виплатою винагороди авторам за рахунок коштiв, одержаних у результатi трансферу технологiй;
(пiдпункт 22 пункту 4 у редакцiї Указу Президента України вiд 17.01.2014р. N 22/2014) |
23) веде реєстр технологiй, що створенi або придбанi пiдприємствами державної форми власностi, та технологiй, що пропонуються для реєстрацiї суб'єктами трансферу технологiй (власниками технологiй);
(пiдпункт 23 пункту 4 у редакцiї Указу Президента України вiд 17.01.2014р. N 22/2014) |
24) здiйснює за пропозицiєю осiб, якi мають права на технологiї та їх складовi, створенi за бюджетнi кошти, заходи щодо забезпечення фiнансування закордонного патентування об'єктiв права iнтелектуальної власностi за рахунок коштiв, передбачених на такi цiлi в Державному бюджетi України, а також органiзовує залучення iнших надходжень для фiнансування закордонного патентування;
(пiдпункт 24 пункту 4 у редакцiї Указу Президента України вiд 17.01.2014р. N 22/2014) |
25) пiдпункт 25 пункту 4 виключено
(згiдно з Указом Президента України вiд 17.01.2014р. N 22/2014) |
26) проводить у межах своїх повноважень iнформацiйно-роз'яснювальну i консультацiйну роботу, бере участь у пiдготовцi та проведеннi конференцiй, симпозiумiв, семiнарiв, виставок у сферi, що належить до його компетенцiї;
27) бере участь у визначеннi прiоритетних напрямiв iнформатизацiї органiв державної влади;
28) координує адмiнiстрування адресного простору нацiонального сегмента мережi Iнтернет;
29) розробляє та впроваджує автоматизовану систему "Єдине вiкно подання електронної звiтностi";
30) забезпечує розроблення та впровадження Нацiональної системи iндикаторiв розвитку iнформацiйного суспiльства;
31) бере участь у формуваннi та виконаннi державного замовлення на проведення робiт i постачання продукцiї для державних потреб;
32) сприяє залученню iнвестицiй, впровадженню новiтнiх технологiй та використанню управлiнського досвiду у сферi iнформатизацiї, користування нацiональними iнформацiйними ресурсами;
33) бере участь у розробленнi норм, стандартiв i технiчних регламентiв у сферi програмного забезпечення, електронного документообiгу, структури iнформацiйних ресурсiв та обмiну iнформацiєю (єдинi формати обмiну даними) для органiв державної влади та органiв мiсцевого самоврядування;
34) виконує функцiї генерального державного замовника Нацiональної програми iнформатизацiї;
35) розробляє:
проекти законодавчих та iнших нормативно-правових актiв iз питань, що належать до його компетенцiї;
проекти програм, спрямованих на задоволення iнформацiйних потреб органiв виконавчої влади та органiв мiсцевого самоврядування, юридичних осiб i громадян, а також проекти концепцiй та програм iз питань формування i використання державних електронних iнформацiйних ресурсiв;
порядок проведення монiторингу стану iнформатизацiї та розвитку iнформацiйного суспiльства в Українi та за кордоном;
36) здiйснює у межах своїх повноважень управлiння та координацiю дiяльностi з питань формування, використання та захисту державних електронних iнформацiйних ресурсiв;
37) забезпечує ведення Нацiонального реєстру електронних iнформацiйних ресурсiв органiв державної влади;
38) здiйснює заходи щодо створення депозитарiю державних електронних iнформацiйних ресурсiв, забезпечення їх зберiгання та визначає уповноважену органiзацiю з адмiнiстрування депозитарiю;
39) вирiшує у межах своїх повноважень питання щодо забезпечення захисту державних електронних iнформацiйних ресурсiв;
40) здiйснює органiзацiйнi заходи щодо запровадження електронного документообiгу;
41) вносить у межах своїх повноважень пропозицiї щодо визначення складу та перiодичностi подання статистичної iнформацiї про стан розвитку iнформатизацiї та iнформацiйного суспiльства в державi, аналiзує зазначену iнформацiю;
42) розробляє i здiйснює разом з iншими органами виконавчої влади та органами мiсцевого самоврядування заходи, спрямованi на забезпечення iнформацiйно-аналiтичної пiдтримки виконання завдань нацiональної безпеки та оборони;
43) органiзовує в установленому порядку виставки у сферi iнформатизацiї в Українi та за її межами, сприяє участi в них органiв виконавчої влади, органiв мiсцевого самоврядування, пiдприємств, установ та органiзацiй;
44) iнформує громадськiсть про стан iнформатизацiї;
45) бере участь в органiзацiї навчання та готує пропозицiї щодо вдосконалення системи пiдготовки та перепiдготовки фахiвцiв у сферi наукової, науково-технiчної, iнновацiйної дiяльностi, iнформатизацiї та трансферу технологiй, а також щодо координацiї галузевої пiдготовки та перепiдготовки фахiвцiв з питань iнтелектуальної власностi, трансферу технологiй та управлiння iнновацiйною дiяльнiстю;
(пiдпункт 45 пункту 4 iз змiнами, внесеними згiдно з Указом Президента України вiд 17.01.2014р. N 22/2014) |
46) подає пропозицiї щодо вiдкриття в установленому порядку в наукових установах аспiрантури, докторантури;
47) вживає заходiв iз полiпшення матерiальних та житлових умов, медичного обслуговування молодих вчених, працiвникiв наукової i науково-технiчної сфери, стимулювання їх наукової та науково-технiчної дiяльностi;
48) здiйснює вiдповiдно до законодавства функцiї з управлiння об'єктами державної власностi, що належать до сфери його управлiння;
481) взаємодiє з вiдповiдними структурними пiдроздiлами Мiнiстерства внутрiшнiх справ України, Мiнiстерства доходiв i зборiв України, Служби безпеки України з метою виявлення, запобiгання та припинення порушень у сферi iнтелектуальної власностi, iнновацiйної дiяльностi та трансферу технологiй;
(пункт 4 доповнено пiдпунктом 481 згiдно з Указом Президента України вiд 17.01.2014р. N 22/2014) |
49) здiйснює iншi повноваження, визначенi законами України та покладенi на нього Президентом України.
5. Держiнформнауки України з метою органiзацiї своєї дiяльностi:
1) забезпечує в межах повноважень здiйснення заходiв щодо запобiгання корупцiї i контроль за їх здiйсненням в апаратi Держiнформнауки України на пiдприємствах, в установах та органiзацiях, що належать до сфери його управлiння;
2) здiйснює в установленому порядку добiр кадрiв в апарат Держiнформнауки України на пiдприємствах, в установах та органiзацiях, що належать до сфери його управлiння, формує в установленому порядку кадровий резерв на вiдповiднi посади, органiзовує роботу з пiдготовки, перепiдготовки та пiдвищення квалiфiкацiї державних службовцiв та працiвникiв апарату;
3) органiзовує планово-фiнансову роботу в апаратi Держiнформнауки України, на пiдприємствах, в установах та органiзацiях, що належать до сфери його управлiння, здiйснює контроль за використанням фiнансових i матерiальних ресурсiв;
4) органiзовує розгляд звернень громадян з питань, пов'язаних з дiяльнiстю Держiнформнауки України, пiдприємств, установ, органiзацiй, що належать до сфери його управлiння;
5) забезпечує у межах повноважень реалiзацiю державної полiтики стосовно державної таємницi, контроль за її збереженням в апаратi Держiнформнауки України;
6) забезпечує у межах своїх повноважень виконання завдань мобiлiзацiйної пiдготовки та мобiлiзацiйної готовностi держави;
7) органiзовує ведення дiловодства та архiву в апаратi Держiнформнауки України вiдповiдно до встановлених правил.
6. Держiнформнауки України для виконання покладених на нього завдань має право в установленому порядку:
1) залучати до виконання окремих робiт, участi у вивченнi окремих питань учених i фахiвцiв (за їх згодою), у тому числi на договiрнiй основi, працiвникiв центральних та мiсцевих органiв виконавчої влади (за погодженням з їх керiвниками);
2) одержувати iнформацiю, документи i матерiали вiд державних органiв та органiв мiсцевого самоврядування, пiдприємств, установ, органiзацiй усiх форм власностi та їх посадових осiб;
3) скликати наради, створювати комiсiї та робочi групи;
4) користуватися вiдповiдними iнформацiйними базами даних державних органiв, державними, в тому числi урядовими, системами зв'язку i комунiкацiй, мережами спецiального зв'язку та iншими технiчними засобами.
7. Держiнформнауки України у процесi виконання покладених на нього завдань взаємодiє в установленому порядку з iншими органами виконавчої влади, допомiжними органами i службами, утвореними Президентом України, органами мiсцевого самоврядування, вiдповiдними органами iноземних держав i мiжнародних органiзацiй, профспiлками та органiзацiями роботодавцiв, а також пiдприємствами, установами, органiзацiями.
8. Держiнформнауки України у межах своїх повноважень, на основi i на виконання Конституцiї та законiв України, актiв i доручень Президента України, актiв Кабiнету Мiнiстрiв України, наказiв Мiнiстерства освiти i науки України i доручень Мiнiстра видає накази органiзацiйно-розпорядчого характеру, якi пiдписує Голова Держiнформнауки.
9. Держiнформнауки України очолює Голова, якого призначає на посаду за поданням Прем'єр-мiнiстра України, внесеним на пiдставi пропозицiй Мiнiстра, та звiльняє з посади Президент України.
10. Голова Держiнформнауки України:
1) очолює Держiнформнауки України, здiйснює керiвництво його дiяльнiстю, представляє Держiнформнауки України у вiдносинах з iншими органами, пiдприємствами, установами, органiзацiями та несе персональну вiдповiдальнiсть перед Президентом України, Кабiнетом Мiнiстрiв України i Мiнiстром за виконання покладених на Держiнформнауки України завдань i функцiй;
2) вносить на розгляд Мiнiстра пропозицiї щодо формування державної полiтики у сферi наукової, науково-технiчної та iнновацiйної дiяльностi, iнформатизацiї, формування i використання нацiональних електронних iнформацiйних ресурсiв, створення умов для розвитку iнформацiйного суспiльства та розробленi Держiнформнауки України проекти законiв, актiв Президента України та Кабiнету Мiнiстрiв України, нормативно-правових актiв Мiнiстерства освiти i науки України з питань, що належать до сфери дiяльностi Держiнформнауки України;
3) забезпечує виконання Держiнформнауки України Конституцiї та законiв України, актiв та доручень Президента України, актiв Кабiнету Мiнiстрiв України, наказiв Мiнiстерства освiти i науки України з питань, що належать до сфери дiяльностi Держiнформнауки України, та доручень Мiнiстра;
4) затверджує за погодженням з Мiнiстром схваленi на засiданнi колегiї Держiнформнауки України рiчний план роботи Держiнформнауки України, заходи щодо реалiзацiї основних напрямiв та прiоритетних цiлей його дiяльностi вiдповiдно до визначених завдань;
5) звiтує перед Мiнiстром про виконання Держiнформнауки України рiчного плану роботи та покладених на нього завдань, про усунення порушень i недолiкiв, виявлених пiд час проведення перевiрок дiяльностi Держiнформнауки України, а також про притягнення до вiдповiдальностi посадових осiб, винних у допущених порушеннях;
6) вносить пропозицiї Мiнiстру щодо кандидатур на посади своїх заступникiв;
7) затверджує розподiл обов'язкiв мiж своїми заступниками;
8) затверджує положення про структурнi пiдроздiли апарату Держiнформнауки України;
9) вносить Мiнiстру пропозицiї щодо граничної чисельностi державних службовцiв i працiвникiв апарату Держiнформнауки України;
10) забезпечує взаємодiю Держiнформнауки України iз визначеним Мiнiстром структурним пiдроздiлом Мiнiстерства освiти i науки України, вiдповiдальним за взаємодiю з Держiнформнауки України;
11) забезпечує дотримання встановленого Мiнiстром порядку обмiну iнформацiєю мiж Мiнiстерством освiти i науки України i Держiнформнауки України та вчаснiсть її подання;
12) призначає на посади та звiльняє з посад за погодженням Мiнiстром керiвникiв i заступникiв керiвникiв структурних пiдроздiлiв апарату Держiнформнауки України, призначає на посади та звiльняє з посад iнших державних службовцiв i працiвникiв апарату Держiнформнауки України;
13) розглядає в установленому порядку питання щодо присвоєння працiвникам апарату Держiнформнауки України вiдповiдних рангiв державних службовцiв, їх заохочення, притягнення до дисциплiнарної вiдповiдальностi;
14) вносить Мiнiстру у встановленому законодавством порядку подання щодо вiдзначення державними нагородами України працiвникiв Держiнформнауки України;
15) здiйснює iншi повноваження, передбаченi законами України та iншими актами законодавства у визначених сферах дiяльностi.
11. Голова Держiнформнауки України має двох заступникiв, у тому числi одного першого.
Першого заступника, заступника Голови Держiнформнауки України призначає на посади Президент України за поданням Прем'єр-мiнiстра України, внесеним на пiдставi пропозицiй Голови Держiнформнауки України, погоджених iз Мiнiстром.
Першого заступника, заступника Голови Держiнформнауки України звiльняє з посад Президент України.
12. Для погодженого вирiшення питань, що належать до компетенцiї Держiнформнауки України, обговорення найважливiших напрямiв його дiяльностi у Держiнформнауки України може створюватись колегiя.
Рiшення колегiї реалiзуються шляхом видання вiдповiдного наказу Держiнформнауки України.
Для розгляду наукових рекомендацiй та проведення фахових консультацiй з основних питань дiяльностi у Держiнформнауки України можуть утворюватися iншi постiйнi або тимчасовi консультативнi, дорадчi органи.
Рiшення про утворення чи лiквiдацiю колегiї, iнших постiйних або тимчасових консультативних, дорадчих органiв, їх кiлькiсний та персональний склад, положення про них затверджує Голова Держiнформнауки України.
13. Граничну чисельнiсть державних службовцiв та працiвникiв Держiнформнауки України затверджує Кабiнет Мiнiстрiв України.
Структуру апарату Держiнформнауки України затверджує його Голова за погодженням iз Мiнiстром.
Штатний розпис, кошторис апарату Держiнформнауки України затверджує його Голова за погодженням iз Мiнiстерством фiнансiв України.
Держiнформнауки України є юридичною особою, має печатку iз зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, власнi бланки, рахунки в органах Державної казначейської служби України.
Глава Адмiнiстрацiї Президента України | С. ЛЬОВОЧКIН |