УКАЗ
ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ
Про Положення про Мiнiстерство охорони здоров'я України
1. Затвердити Положення про Мiнiстерство охорони здоров'я України (додається).
2. Визнати такими, що втратили чиннiсть:
Указ Президента України вiд 24 липня 2000 року N 918 "Про Положення про Мiнiстерство охорони здоров'я України";
Указ Президента України вiд 25 квiтня 2002 року N 379 "Про внесення змiн до Положення про Мiнiстерство охорони здоров'я України";
пункт 26 змiн, що вносяться до указiв Президента України, затверджених Указом Президента України вiд 5 березня 2004 року N 280 "Про внесення змiн та визнання такими, що втратили чиннiсть, деяких указiв Президента України".
3. Кабiнету Мiнiстрiв України привести у тримiсячний строк свої акти у вiдповiднiсть iз цим Указом.
4. Цей Указ набирає чинностi з дня його опублiкування.
Президент України | В. ЯНУКОВИЧ |
м. Київ
13 квiтня 2011 року
N 467/2011
ЗАТВЕРДЖЕНО Указом Президента України вiд 13 квiтня 2011 року N 467/2011 |
ПОЛОЖЕННЯ
про Мiнiстерство охорони здоров'я України
1. Мiнiстерство охорони здоров'я України (МОЗ України) є центральним органом виконавчої влади, дiяльнiсть якого спрямовується i координується Кабiнетом Мiнiстрiв України.
МОЗ України є головним органом у системi центральних органiв виконавчої влади у формуваннi та забезпеченнi реалiзацiї державної полiтики у сферi охорони здоров'я, формуваннi державної полiтики у сферах санiтарного та епiдемiчного благополуччя населення, створення, виробництва, контролю якостi та реалiзацiї лiкарських засобiв, медичних iмунобiологiчних препаратiв i медичних виробiв, протидiї ВIЛ-iнфекцiї/СНIДу та iншим соцiально небезпечним захворюванням.
2. МОЗ України у своїй дiяльностi керується Конституцiєю та законами України, актами Президента України та Кабiнету Мiнiстрiв України, iншими актами законодавства України, дорученнями Президента України, а також цим Положенням.
3. Основними завданнями МОЗ України є:
формування та забезпечення реалiзацiї державної полiтики у сферi охорони здоров'я;
формування державної полiтики у сферах санiтарного та епiдемiчного благополуччя населення, створення, виробництва, контролю якостi та реалiзацiї лiкарських засобiв, медичних iмунобiологiчних препаратiв i медичних виробiв, протидiї ВIЛ-iнфекцiї/СНIДу та iншим соцiально небезпечним захворюванням.
4. МОЗ України вiдповiдно до покладених на нього завдань:
1) визначає прiоритетнi напрями розвитку сфер охорони здоров'я, санiтарно-епiдемiчного благополуччя населення, створення, виробництва, контролю якостi та реалiзацiї лiкарських засобiв, медичних iмунобiологiчних препаратiв i медичних виробiв, протидiї ВIЛ-iнфекцiї/СНIДу та iншим соцiально небезпечним захворюванням;
2) узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до компетенцiї МОЗ України, розробляє пропозицiї щодо вдосконалення законодавчих актiв, актiв Президента України, Кабiнету Мiнiстрiв України та в установленому порядку вносить їх на розгляд Президентовi України та Кабiнету Мiнiстрiв України;
3) бере вiдповiдно до законодавства участь у пiдготовцi проектiв мiжнародних договорiв України, готує пропозицiї щодо укладення i денонсацiї таких договорiв, укладає мiжнароднi договори, забезпечує виконання зобов'язань України за мiжнародними договорами з питань, що належать до компетенцiї МОЗ України;
4) забезпечує нормативно-правове регулювання у сферах охорони здоров'я, санiтарно-епiдемiчного благополуччя населення, протидiї ВIЛ-iнфекцiї/СНIДу та iншим соцiально небезпечним захворюванням, створення, виробництва, контролю якостi та реалiзацiї лiкарських засобiв, медичних iмунобiологiчних препаратiв i медичних виробiв;
5) iнформує та надає роз'яснення щодо здiйснення державної полiтики у сферах охорони здоров'я, санiтарно-епiдемiчного благополуччя населення, протидiї ВIЛ-iнфекцiї/СНIДу та iншим соцiально небезпечним захворюванням, створення, виробництва, контролю якостi та реалiзацiї лiкарських засобiв, медичних iмунобiологiчних препаратiв i медичних виробiв;
6) у сферi охорони здоров'я:
6.1) забезпечує в межах своєї компетенцiї додержання закладами охорони здоров'я, пiдприємствами, установами та органiзацiями права громадян на охорону здоров'я;
6.2) готує пропозицiї стосовно визначення прiоритетних напрямiв розвитку охорони здоров'я, розробляє та органiзовує виконання державних комплексних та цiльових програм охорони здоров'я;
6.3) затверджує критерiї та стандарти державної акредитацiї закладiв охорони здоров'я, стандарти, клiнiчнi протоколи надання медичної допомоги, проводить державну акредитацiю державних i комунальних закладiв охорони здоров'я для застосування трансплантацiї та дiяльностi, пов'язаної з нею, державну акредитацiю закладiв охорони здоров'я усiх форм власностi, здiйснює галузеву експертизу науково-дослiдних (науково-технiчних) установ, що належать до сфери управлiння МОЗ України, проводить державну атестацiю пiдвiдомчих науково-дослiдних установ;
6.4) розробляє статути вищих медичних (фармацевтичних) навчальних закладiв;
6.5) здiйснює контроль якостi медичної допомоги;
6.6) встановлює придатнiсть моряка до роботи на суднi за станом здоров'я;
6.7) органiзовує разом з Нацiональною академiєю наук України, Нацiональною академiєю медичних наук України науковi дослiдження з прiоритетних напрямiв розвитку медичної науки;
6.8) затверджує номенклатуру установ охорони здоров'я, лiкарських спецiальностей, медичних i фармацевтичних спецiальностей i посад;
6.9) видає акредитацiйнi сертифiкати закладам охорони здоров'я, крiм фармацевтичних (аптечних) закладiв, здiйснює атестацiю вимiрювальних лабораторiй у закладах охорони здоров'я, головних та базових органiзацiй метрологiчної служби МОЗ України;
6.10) затверджує вимоги до матерiально-технiчної бази, устаткування, до професiйної пiдготовки, перепiдготовки й пiдвищення квалiфiкацiї медичних i фармацевтичних працiвникiв закладiв охорони здоров'я всiх форм власностi та рiвнiв надання медичної допомоги;
6.11) затверджує методику оцiнки основних iндикативних показникiв стану здоров'я населення, дiяльностi й ресурсного забезпечення закладiв охорони здоров'я;
6.12) визначає вимоги до професiйної пiдготовки, перепiдготовки та пiдвищення квалiфiкацiї медичних, фармацевтичних та науково-педагогiчних працiвникiв галузi, формує обсяги державного замовлення на пiдготовку медичних i фармацевтичних працiвникiв вiдповiдно до потреб галузi, здiйснює органiзацiю пiдвищення квалiфiкацiї зазначених працiвникiв у сферi охорони здоров'я;
6.13) затверджує єдинi квалiфiкацiйнi вимоги до осiб, якi займаються певними видами медичної й фармацевтичної дiяльностi, у тому числi в галузi народної i нетрадицiйної медицини, видає спецiальний дозвiл на заняття народною медициною (цiлительством), проводить медико-соцiальну експертизу з метою виявлення ступеня обмеження життєдiяльностi особи;
6.14) затверджує Порядок проведення атестацiї й експертизи цiлительских здiбностей осiб, якi виявили бажання займатися медичною дiяльнiстю в галузi народної i нетрадицiйної медицини, затверджує Положення про органiзацiю роботи цiлителя, який здiйснює медичну дiяльнiсть у галузi народної i нетрадицiйної медицини;
6.15) видає спецiальний дозвiл на медичну дiяльнiсть у галузi народної i нетрадицiйної медицини;
6.16) затверджує норми харчування для дiтей у дошкiльних та загальноосвiтнiх навчальних закладах, фiзiологiчнi (медичнi) норми харчування для осiб, що постраждали внаслiдок Чорнобильської катастрофи;
6.17) затверджує медико-бiологiчнi i соцiально-психологiчнi показання для змiни (корекцiї) статевої належностi, Порядок обстеження осiб, якi потребують змiни (корекцiї) статевої належностi, Перелiк закладiв охорони здоров'я, де проводяться медичнi втручання пiд час здiйснення змiни (корекцiї) статевої належностi, Положення про постiйно дiючу комiсiю з питань змiни (корекцiї) статевої належностi при Мiнiстерствi охорони здоров'я України та її склад, застосування методiв стерилiзацiї громадян, органiзацiю медичного обслуговування дiтей у дошкiльному навчальному закладi, набори продуктiв дитячого харчування, Порядок iнформування батькiв дiтей або їх iнших законних представникiв про норми та порядок безкоштовного забезпечення продуктами дитячого харчування окремих категорiй дiтей, норми харчування для дiтей у дошкiльних та загальноосвiтнiх навчальних закладах;
6.18) затверджує iнструкцiї про перiодичнiсть рентгенiвських обстежень органiв грудної порожнини певних категорiй населення України, про медичне обстеження дiтей i пiдлiткiв, якi направляються в загальноосвiтнi школи та професiйнi училища соцiальної реабiлiтацiї для дiтей i пiдлiткiв, якi вимагають особливих умов виховання;
6.19) затверджує перелiки:
закладiв охорони здоров'я;
лiкарських, провiзорських посад i посад молодших фахiвцiв iз фармацевтичним фахом у закладах охорони здоров'я;
медичних сил i засобiв, лiкувальних установ центрального i територiального рiвнiв незалежно вiд виду дiяльностi та галузевої належностi, що входять до Служби медицини катастроф;
спецiальностей в iнтернатурi випускникiв медичних i фармацевтичних вищих навчальних закладiв, медичних факультетiв унiверситетiв;
спецiалiзованих лiкувальних та лiкувально-виховних установ для неповнолiтнiх хворих наркоманiєю;
хвороб i патологiчних станiв, ризик виникнення яких пiдвищується в результатi впливу на органiзм дитини iонiзуючого випромiнювання та iнших шкiдливих факторiв внаслiдок аварiї на Чорнобильськiй АЕС;
хвороб, для яких може бути встановлено причинний зв'язок iз дiєю iонiзуючого випромiнювання та iнших шкiдливих факторiв у дорослого населення, яке постраждало внаслiдок аварiї на Чорнобильськiй АЕС, захворювань, якi дають право на усиновлення хворих дiтей без дотримання строкiв перебування на облiку;
хвороб, якi виступають перешкодою для можливостi реалiзацiї права на усиновлення;
хронiчних захворювань, при наявностi яких громадяни не можуть проживати в комунальнiй квартирi або в однiй кiмнатi iз членами своєї родини;
хронiчних захворювань, при яких надається житлове примiщення за договором наймання соцiального житла з перевищенням норми житлової площi;
iнфекцiйних хвороб, захворювання якими є пiдставою для вiдмови в наданнi дозволу на iммiграцiю в Україну;
медичних показань, що дають право на одержання державної соцiальної допомоги на дiтей-iнвалiдiв у вiцi до 18 рокiв;
дозволених методiв профiлактики, дiагностики й лiкування;
груп населення й категорiй працiвникiв, якi пiдлягають профiлактичним щепленням;
важких робiт, робiт зi шкiдливими й небезпечними умовами працi, на яких забороняється застосування працi жiнок i неповнолiтнiх осiб, граничнi норми пiдняття й перемiщення важких предметiв;
важких робiт i робiт зi шкiдливими й небезпечними умовами працi;
захворювань, за наявностi яких особа не може бути допущена до керування вiдповiдними транспортними засобами;
медичних показань для надання автомобiлiв, у тому числi з ручним керуванням, iнвалiдам;
6.20) затверджує порядок i перiодичнiсть проведення оглядiв кандидатiв у водiї й водiїв, їх направлення на позачерговi огляди;
6.21) затверджує порядки:
проведення атестацiї лiкарiв, провiзорiв, професiоналiв з вищою немедичною освiтою, молодших спецiалiстiв з медичною та фармацевтичною освiтою, допуску до професiйної дiяльностi в Українi громадян, якi пройшли медичну або фармацевтичну пiдготовку у навчальних закладах iноземних країн;
присвоєння квалiфiкацiї й квалiфiкацiйних класiв судово-медичним i судово-психiатричним експертам;
атестацiї й присвоєння або позбавлення квалiфiкацiйних класiв судового експерта державної спецiалiзованої установи;
проведення судово-медичної експертизи, проведення судово-психiатричної експертизи;
вiдшкодування витрат на утримання центрiв медико-соцiальної реабiлiтацiї, а також забезпечення їх медикаментами i медичною апаратурою;
проведення патолого-анатомiчного розтину;
проведення пiслязмiнної реабiлiтацiї й перiодичної медичної диспансеризацiї працiвникiв, зайнятих на роботах з особливим характером працi, шкiдливими й тяжкими умовами працi;
проведення попереднiх i перiодичних медичних оглядiв, медичних оглядiв пiсля проведення аварiйно-рятувальних робiт i їх перiодичнiсть;
медичного вiдбору й направлення на санаторно-курортне лiкування;
медичного обстеження осiб, що перебувають в Українi, якi порушили клопотання про надання дозволу на iммiграцiю;
проведення обов'язкових медичних обстежень осiб, щодо яких ухвалено рiшення про оформлення документiв для вирiшення питання надання статусу бiженця;
надання медичної допомоги iноземцям та особам без громадянства, якi тимчасово перебувають на територiї України;
надання ув'язненим медичної допомоги;
використання лiкувальних установ органiв охорони здоров'я для проведення медичних експертиз;
направлення громадян для огляду на стан сп'янiння в заклади охорони здоров'я й проведення огляду з використанням технiчних засобiв;
направлення жiнок для проведення першого курсу лiкування безплiдностi методами допомiжних репродуктивних технологiй на пiдставi абсолютних показникiв за рахунок бюджетних коштiв;
ведення реєстру хворих на цукровий дiабет;
проведення операцiї штучного переривання вагiтностi, форми первинної облiкової документацiї й iнструкцiй щодо їх заповнення, застосування штучного заплiднення й iмплантацiї ембрiона;
визначення критерiїв перинатального перiоду, живонароджуваностi й мертвонароджуваностi, порядок реєстрацiї живонароджених i мертвонароджених, застосування методiв психологiчного та психотерапевтичного впливу;
проведення обов'язкових попереднiх i перiодичних психiатричних оглядiв, профiлактичного наркологiчного огляду i його обов'язкових обсягiв;
переведення хворих з психiчними розладами, щодо яких були застосованi примусовi заходи медичного характеру, направлення хворих наркоманiєю на примусове лiкування;
лiкування вiд наркоманiї осiб, якi страждають важкими психiчними розладами або iншою важкою хворобою, що перешкоджає перебуванню в таких установах, iнвалiдiв I i II груп, вагiтних жiнок та матерiв, якi годують, а також чоловiкiв у вiцi понад 60 рокiв та жiнок у вiцi понад 55 рокiв;
проведення екстреної постконтактної профiлактики працiвникiв у випадках, визначених законом;
медико-бiологiчної оцiнки якостi та цiнностi природних лiкувальних ресурсiв, визначення методiв їх використання, створення та ведення державного кадастру природних лiкувальних ресурсiв, Перелiк та форми подання вiдомостей, що включаються до Державного кадастру природних лiкувальних ресурсiв, порядок та умови забезпечення зберiгання анатомiчних матерiалiв пiд час їх перевезення, перевезення анатомiчних матерiалiв людини в межах України й вивозу за межi України;
застосування ксенотрансплантатiв;
застосування трансплантацiї органiв i iнших анатомiчних матерiалiв людинi;
медичного обстеження донора, умови взяття кровi та (або) її компонентiв, їх заготовки, величину разової максимально допустимої дози кровi та (або) її компонентiв, яка може бути здана донором, умови й термiн зберiгання кровi та (або) її компонентiв, здiйснення медичного контролю стану здоров'я хворих, що живуть з електрокардiостимуляторами, умови й порядок замiни електрокардiостимуляторiв таким хворим;
створення та ведення загальнодержавного реєстру хворих, яким необхiдна iмплантацiя електрокардiостимуляторiв;
взяття кровi i її компонентiв у донорiв, взяття, збереження й використання кiсткового мозку, забору та зберiгання пуповинної кровi;
ведення реєстрiв донорiв кровi i її компонентiв, обмiну даними й порядок виключення донорiв iз зазначених реєстрiв;
здiйснення контролю дiяльностi закладiв охорони здоров'я й наукових установ, пов'язаної iз трансплантацiєю органiв, тканин i клiток;
6.22) затверджує перелiки видiв захворювань i станiв iноземних громадян, що потребують екстреної медичної допомоги, порядок встановлення цiн (тарифiв) на екстрену медичну допомогу, що надається iноземним громадянам державними й комунальними закладами охорони здоров'я;
6.23) здiйснює органiзацiю служби швидкої медичної допомоги;
6.24) здiйснює державний контроль дiяльностi психiатричних установ усiх форм власностi i фахiвцiв, iнших працiвникiв, якi беруть участь у наданнi психiатричної допомоги, за додержанням суб'єктами господарювання незалежно вiд форми власностi та вiдомчого пiдпорядкування лiцензiйних умов провадження певних видiв господарської дiяльностi у сферi охорони здоров'я, медико-санiтарного забезпечення вiдпочинку населення, надання лiкувально-профiлактичної допомоги в санаторно-курортних установах;
6.25) затверджує Положення про медико-педагогiчний контроль за фiзичним вихованням учнiв у загальноосвiтнiх навчальних закладах;
6.26) затверджує Положення про квалiфiкацiйнi класи судових експертiв бюро судово-медичної експертизи й положення про квалiфiкацiйнi класи лiкарiв - судово-психiатричних експертiв;
6.27) затверджує правила:
проведення заходiв фiзичного обмеження та (або) iзоляцiї;
проведення судово-медичних експертиз (дослiджень) у вiддiленнях судово-медичної гiстологiї, iмунологiї, кримiналiстики, цитологiї, токсикологiї бюро судово-медичної експертизи;
проведення судово-медичних експертиз (обстежень) з приводу статевих станiв у бюро судово-медичної експертизи;
судово-медичного визначення ступеня важкостi тiлесних ушкоджень;
проведення комiсiйних судово-медичних експертиз у бюро судово-медичної експертизи;
6.28) затверджує форми:
медичного висновку про стан здоров'я дитини для зарахування до загальноосвiтнiх навчальних закладiв;
акта про дитину, покинуту в пологовому будинку, iншому закладi охорони здоров'я або яку вiдмовилися забрати батьки чи iншi родичi, про пiдкинуту чи знайдену дитину та Iнструкцiю про її заповнення;
первинної облiкової документацiї, яка використовується в закладах охорони здоров'я незалежно вiд рiвня надання медичної допомоги та форми власностi, порядок її видачi та заповнення (довiдка про стан здоров'я дитини, яка виїжджає за кордон на вiдпочинок та оздоровлення);
медичної облiкової документацiї "Картка донора резерву" та iнструкцiю для її заповнення;
довiдки медичного обстеження або дачi кровi та (або) її компонентiв i порядок її видачi, книги реєстрацiї посвiдчень донора кровi й (або) її компонентiв;
6.29) видає направлення на реабiлiтацiю за кордоном, затверджує порядок направлення та форму висновку про необхiднiсть направлення хворого на лiкування за кордон;
6.30) здiйснює органiзацiю медичної допомоги на первинному, вторинному та третинному рiвнях, органiзацiю надання медичної допомоги за спецiальностями;
6.31) здiйснює формування державної полiтики в сферi захисту iнтелектуальної власностi та доступу до лiкарських засобiв;
6.32) здiйснює пiдготовку нормативно-правових актiв з питань щодо загальнообов'язкового державного соцiального медичного страхування;
6.33) розробляє типову форму договорiв про добровiльну участь у системi загальнообов'язкового державного соцiального медичного страхування;
6.34) визначає перспективну потребу галузi у квалiфiкованих спецiалiстах i фахiвцях;
6.35) здiйснює монiторинг стану здоров'я населення, дiяльностi та ресурсного забезпечення закладiв охорони здоров'я;
6.36) визначає види медичної допомоги, що фiнансуються за загальнообов'язковим державним соцiальним медичним страхуванням;
6.37) здiйснює розробку та реалiзацiю державних цiльових та галузевих програм в галузi охорони здоров'я;
6.38) здiйснює органiзацiю заходiв щодо поширення здорового способу життя серед населення України;
6.39) здiйснює контроль за додержанням законодавства про медико-соцiальну експертизу;
6.40) здiйснює контроль за використанням бюджетних коштiв у визначених сферах;
6.41) здiйснює контроль за дотриманням вимог, необхiдних для проведення дiяльностi, пов'язаної iз трансплантацiєю органiв i iнших анатомiчних матерiалiв людинi, затверджує перелiки медичних показань для застосування iмплантацiї електрокардiостимуляторiв, органiв i iнших анатомiчних матерiалiв, якi можуть використовуватися для трансплантацiї, захворювань i форм ризикованої поведiнки, при наявностi яких виконання донорської функцiї може бути обмежене;
6.42) встановлює норми харчування та рекомендацiї щодо складання наборiв продуктiв донорам у день здачi кровi та (або) її компонентiв, величину разової максимально допустимої дози кровi та її компонентiв, якi можуть бути взятi в донора;
6.43) затверджує iнструкцiї з виготовлення бiоiмплантантiв, про вилучення органiв людини в донора-трупа, з вилучення анатомiчних утворень, тканин, їх компонентiв i фрагментiв у донора-трупа;
6.44) затверджує перелiк органiв людини, дозволених до вилучення в донора-трупа, показникiв безпеки i якостi кровi, її компонентiв i препаратiв, що вводяться реципiєнтам, органiв людини, анатомiчних утворень, тканин, їх компонентiв i фрагментiв та фетальних матерiалiв, дозволених до вилучення в донора-трупа й мертвого плода людини;
6.45) затверджує типову угоду про зберiгання власної або донорської кровi;
6.46) видає лiцензiї суб'єктам господарювання незалежно вiд форм власностi та вiдомчого пiдпорядкування на право провадження господарської дiяльностi з медичної практики;
6.47) веде реєстр лiцензiатiв з провадження господарської дiяльностi лiцензiйних умов медичної практики;
6.48) затверджує лiцензiйнi умови провадження господарської дiяльностi з медичної практики, переробки донорської кровi та її компонентiв, виготовлення з них препаратiв, дiяльностi банкiв пуповинної кровi, iнших тканин i клiтин людини;
6.49) затверджує Порядок контролю за додержанням лiцензiйних умов провадження господарської дiяльностi з медичної практики, переробки донорської кровi та її компонентiв, виготовлення з них препаратiв, дiяльностi банкiв пуповинної кровi, iнших тканин i клiтин людини;
6.50) затверджує унiфiкованi форми актiв, якi складаються за результатами планових перевiрок додержання суб'єктами господарювання провадження господарської дiяльностi лiцензiйних умов медичної практики, переробки донорської кровi та її компонентiв, виготовлення з них препаратiв, дiяльностi банкiв пуповинної кровi, iнших тканин i клiтин людини;
6.51) затверджує Порядок контролю за додержанням лiцензiйних умов провадження господарської дiяльностi банкiв пуповинної кровi, iнших тканин i клiтин людини;
6.52) затверджує Порядок видачi медичної довiдки для одержання дозволу (лiцензiї) на об'єкт дозвiльної системи;
6.53) здiйснює контроль за дотриманням стандартiв медичного обслуговування, медичних матерiалiв i технологiй;
6.54) затверджує медичну документацiю, яка засвiдчує випадки народження i смертi, затверджує критерiї, за якими встановлюється факт смертi, дiагностичнi критерiї смертi мозку й процедуру констатацiї моменту смертi людини, iнструкцiї про встановлення причинного зв'язку смертi з професiйним захворюванням (отруєнням або трудовим калiцтвом), про застосування перелiку професiйних захворювань, затверджує Класифiкатор розподiлу травм за ступенем важкостi;
6.55) здiйснює контроль i нагляд за додержанням законодавства про охорону здоров'я;
7) у сферi санiтарно-епiдемiчного благополуччя населення:
7.1) затверджує:
державнi санiтарнi норми та правила, санiтарно-епiдемiологiчнi та санiтарно-протиепiдемiчнi правила i норми, санiтарно-епiдемiологiчнi правила i норми, протиепiдемiчнi правила i норми, гiгiєнiчнi та протиепiдемiчнi правила i норми, державнi санiтарно-епiдемiологiчнi нормативи, санiтарнi регламенти;
стандарти якостi питної води;
органiзацiю та впровадження системи iнфекцiйного контролю в акушерських стацiонарах;
медико-бiологiчнi вимоги до тварин, умов їх утримання, порядок взяття у них ксенотрансплантантiв;
iнструкцiю з медичного застосування лiкарського засобу, вкладний аркуш iз iнформацiєю для пацiєнта;
iнструкцiю щодо органiзацiї епiдемiологiчного нагляду за побiчною дiєю iмунобiологiчних препаратiв та їх епiдемiологiчної ефективностi;
iнструкцiю iз санiтарно-протиепiдемiчного режиму аптечних закладiв;
методи випробувань дезiнфекцiйних засобiв щодо безпечностi здоров'я людини, контролю вiдповiдностi їх вимогам стандартiв;
порядок надання державної, галузевої й оперативної звiтностi щодо санiтарно-епiдемiчної ситуацiї;
обов'язковi мiнiмальнi специфiкацiї якостi i параметри безпечностi харчових продуктiв та iнших об'єктiв санiтарних заходiв, санiтарнi (гiгiєнiчнi) вимоги щодо об'єктiв з виробництва й обiгу харчових продуктiв, харчових добавок, ароматизаторiв, дiєтичних добавок, допомiжних засобiв i матерiалiв, призначених для виробництва й обiгу, допомiжних матерiалiв для переробки;
норми радiацiйної безпеки та допустимi рiвнi впливу на людину iнших фiзичних факторiв;
параметри безпеки й специфiкацiї якостi допомiжних засобiв i матерiалiв для виробництва й обороту, що використовуються у їх виробництвi;
показники безпеки для здоров'я людини iмпортованої продукцiї;
показники та критерiї умов працi, за якими будуть надаватися щорiчнi додатковi вiдпустки працiвникам, зайнятим на роботах, пов'язаних iз негативним впливом на здоров'я шкiдливих виробничих факторiв;
рекомендованi припустимi добовi дози вживання дiєтичних добавок;
галузевi та державнi стандарти якостi лiкарських засобiв, медичних iмунобiологiчних препаратiв медичної технiки i виробiв медичного призначення;
7.2) затверджує перелiки:
iнфекцiйних захворювань, при наявностi яких госпiталiзацiя хворих є обов'язковою;
країн, у випадку виїзду в якi громадянам України обов'язково проводять щеплення;
критерiїв оцiнки санiтарно-гiгiєнiчних умов працi жiнок, неповнолiтнiх та осiб з обмеженою працездатнiстю (з облiком психофiзiологiчних, вiкових та iнших особливостей);
морських i рiчкових портiв України, де видаються посвiдчення про дератизацiю або посвiдчення про звiльнення вiд дератизацiї;
органiзацiй i установ, що здiйснюють гiгiєнiчну регламентацiю небезпечних факторiв у нехарчових продуктах;
особливо небезпечних i небезпечних iнфекцiйних захворювань i умов визнання особи iнфекцiйно хворою або носiєм збудника iнфекцiйного захворювання;
показникiв здiйснення виробничого контролю якостi питної води, порядок i перiодичнiсть його здiйснення;
промислових алергенiв;
харчових продуктiв, якi звичайно представляють високий i низький ризик для здоров'я людини, речовин, продуктiв, виробничих процесiв, побутових i природних факторiв, канцерогенних для людини;
виробництв (професiй), до роботи в яких не можуть бути допущенi особи, хворi на iнфекцiйнi хвороби, є носiями збудникiв iнфекцiйних захворювань або яким не було зроблено щеплення проти певних iнфекцiйних захворювань;
7.3) затверджує порядки:
застосування державною санiтарно-епiдемiологiчною службою України адмiнiстративно-попереджувальних заходiв (обмеження, тимчасова заборона, заборона, припинення, зупинка);
зупинки або припинення iнвестицiйної дiяльностi при порушеннi санiтарного законодавства;
проведення профiлактичних щеплень в Українi, в тому числi й обов'язкових;
проведення офiцiйної перевiрки виконання вимог реєстрацiї та вилучення з реєстру потужностей (об'єктiв) для iмпорту в Україну;
контролю якостi дезiнфiкуючих засобiв;
затвердження тексту для маркування та етикетування харчових продуктiв, призначених для спецiального дiєтичного вживання, функцiональних харчових продуктiв i дiєтичних добавок;
органiзацiї харчування дiтей у навчальних i оздоровчих закладах;
органiзацiї епiдемiологiчного нагляду за кором;
проведення дезiнфекцiйних заходiв;
проведення державної санiтарно-епiдемiологiчної експертизи;
складання й вимоги до санiтарно-гiгiєнiчних характеристик умов працi;
7.4) затверджує форми:
ведення державного реєстру дезiнфiкуючих засобiв;
токсикологiчно-гiгiєнiчного паспорту хiмiчної речовини;
7.5) затверджує належний рiвень захисту здоров'я людей, обов'язковi параметри безпечностi та мiнiмальнi специфiкацiї якостi харчових продуктiв, максимально допустимi рiвнi залишкiв ветеринарних препаратiв та iнших забруднювачiв у харчових продуктах;
7.6) здiйснює гiгiєнiчну регламентацiю генетично-модифiкованих органiзмiв джерел харчових продуктiв, а також харчових продуктiв, косметичних та лiкарських засобiв, якi мiстять генетично модифiкованi органiзми або отриманi з їх використанням;
7.7) здiйснює державну реєстрацiю косметичних засобiв, лiкарських засобiв, якi мiстять генетично модифiкованi органiзми або отриманi з їх використанням;
7.8) визначає порядок проведення усiх видiв випробування, дослiдження, спецiалiзованої оцiнки у разi проведення державної санiтарно-епiдемiологiчної експертизи, гiгiєнiчної регламентацiї та державної реєстрацiї небезпечних факторiв у нехарчовiй продукцiї, дезiнфекцiйних засобiв, а також порядок проведення аналiзу небезпечних для здоров'я людини факторiв на всiх етапах виробництва та реалiзацiї нехарчової продукцiї;
7.9) встановлює єдинi квалiфiкацiйнi вимоги до осiб, якi займаються дiяльнiстю в сферi забезпечення санiтарного та епiдемiчного благополуччя населення;
8) у сферi створення, виробництва, контролю якостi та реалiзацiї лiкарських засобiв, медичних iмунобiологiчних препаратiв i медичних виробiв:
8.1) затверджує:
показники якостi й безпеки лiкарських засобiв, вимоги й умови проведення виробничого контролю щодо якостi, дослiджень доклiнiчного вивчення лiкарських засобiв та програми клiнiчних випробувань лiкарських засобiв, допомiжних речовин, лiкарської рослинної сировини, лiкувальної косметики, iмунобiологiчних препаратiв, бiоматерiалiв, медичної технiки та iнших виробiв медичного призначення;
реєстр лiкарських засобiв;
показники якостi iмунобiологiчних препаратiв (вакцин i анатоксинiв);
умови проведення реєстрацiї, перереєстрацiї й контролю якостi iмунобiопрепаратiв;
затверджує порядок ведення мiжвiдомчої бази даних зареєстрованих в Українi лiкарських засобiв;
8.2) установлює показники якостi та безпеки вiтчизняних та iноземних лiкарських засобiв, у тому числi дiючих речовин (субстанцiй), допомiжних речовин, лiкарської рослинної сировини, лiкувальних косметичних засобiв, iмунобiологiчних препаратiв, бiоматерiалiв, виробiв медичного призначення та iнших товарiв, якi дозволенi до реалiзацiї в аптечних закладах та їх структурних пiдроздiлах;
8.3) затверджує критерiї вiднесення наркотичних (психотропних) лiкарських засобiв, що мiстять малу кiлькiсть наркотичних засобiв або психотропних речовин i прекурсорiв, до категорiї лiкарських засобiв, якi вiдпускаються без рецептiв, а також перелiк цих засобiв, визначення категорiй вiдпуску лiкарських засобiв;
8.4) затверджує правила проведення дослiджень лiкарських засобiв;
8.5) затверджує методи контролю якостi лiкарського засобу;
8.6) затверджує обов'язковий мiнiмальний асортимент лiкарських засобiв для аптечних закладiв та фельдшерсько-акушерських пунктiв;
8.7) затверджує перелiки:
життєво необхiдних лiкiв, лiкарських засобiв i виробiв медичного призначення, цiни на якi пiдлягають державному регулюванню;
лiкарських засобiв вiтчизняного та iноземного виробництва, якi можуть закуповувати заклади й установи охорони здоров'я, що повнiстю або частково фiнансуються з державного та мiсцевих бюджетiв;
видiв засобiв, якi використовуються для боротьби зi збудниками хвороб або паразитами, i лiкарських косметичних засобiв, якi реєструються як лiкарськi засоби;
лiкарських засобiв, дозволених до застосування в Українi, якi вiдпускаються без рецептiв з аптек та їх структурних пiдроздiлiв, лiкарських засобiв, що пiдлягають лабораторному аналiзу;
лiкарських засобiв, якi мають бути в медичних аптечках першої медичної допомоги для пасажирських легкових i вантажних транспортних засобiв;
наркотичних лiкарських засобiв, психотропних лiкарських засобiв, небезпечних для здоров'я, у випадку зловживання ними;
наркотичних (психотропних) комбiнованих лiкарських засобiв, що мiстять малу кiлькiсть наркотичних засобiв або психотропних речовин i прекурсорiв, що пiдлягають контролю пiд час ввезення на митну територiю України й вивезення за її межi;
отруйних i сильнодiючих лiкарських засобiв;
радiоактивних препаратiв лiкувально-дiагностичного призначення, зареєстрованих в Українi;
товарiв, якi мають право купувати й продавати аптечнi заклади та їх структурнi пiдроздiли;
8.8) затверджує порядки:
iнспектування суб'єктiв господарської дiяльностi й контролю якостi лiкарських засобiв;
контролю якостi й безпеки лiкарських засобiв, допомiжних речовин, лiкарської рослинної сировини, лiкувальної косметики, iмунобiологiчних препаратiв, бiоматерiалiв, медичної технiки й iнших виробiв медичного призначення;
медичного огляду й медичного обстеження осiб, що зловживають наркотичними засобами або психотропними речовинами;
експертизи, лабораторних дослiджень, польових випробувань iмунобiопрепаратiв;
проведення клiнiчних випробувань тканинних i клiтинних трансплантантiв i експертизи матерiалiв клiнiчних випробувань iз метою їх застосування в клiнiчнiй практицi;
видачi реєстрацiйного посвiдчення лiкарського засобу, проведення експертизи та оцiнки вiдповiдностi пiд час державної реєстрацiї медичних виробiв в Українi;
заборони (зупинки) i вилучення з обiгу лiкарських засобiв на територiї України;
проведення державної реєстрацiї (перереєстрацiї) медичних iмунобiологiчних препаратiв в Українi;
проведення монiторингу безпеки та ефективностi лiкарських засобiв у стацiонарах закладiв охорони здоров'я;
здiйснення контролю за цiльовим використанням спирту етилового, який застосовується для виготовлення лiкарських засобiв, за якiстю медичних iмунобiологiчних препаратiв, якi використовуються, виробляються або пропонуються до використання в медичнiй практицi в Українi;
здiйснення нагляду за побiчними реакцiями лiкарських засобiв, дозволених до медичного використання;
контролю якостi лiкарських засобiв пiд час оптової й роздрiбної торгiвлi;
надання одноразового дозволу на ввезення на митну територiю України незареєстрованих лiкарських засобiв, стандартних зразкiв, реагентiв, ввезення i вивезення зразкiв бiологiчного матерiалу та супутнiх матерiалiв, призначених для проведення доклiнiчних, клiнiчних випробувань i наукових дослiджень;
одержання, облiку, зберiгання й змiсту тест-штамiв мiкроорганiзмiв, з метою проведення контролю якостi лiкарських засобiв за мiкробiологiчними показниками;
одержання спецiальних рецептурних бланкiв;
заповнення, правила облiку й зберiгання рецептiв на вiдпуск наркотичних засобiв;
органiзацiї й проведення експертизи й узгодження нормативно-технiчної документацiї з виробництва лiкарських засобiв;
проведення експертиз матерiалiв доклiнiчного вивчення лiкарських засобiв, експертизи реєстрацiйних матерiалiв на лiкарськi засоби, що подаються на державну реєстрацiю (перереєстрацiю), а також експертизи матерiалiв про внесення змiн до реєстрацiйних матерiалiв протягом дiї реєстрацiйного посвiдчення;
проведення клiнiчних випробувань лiкарських засобiв i експертизи матерiалiв клiнiчних випробувань та типового положення про комiсiю з питань етики;
проведення доклiнiчного вивчення лiкарських засобiв;
проведення сертифiкацiї виробництва лiкарських засобiв, лiкарських засобiв для мiжнародної торгiвлi, проведення сертифiкацiї пiдприємств, якi здiйснюють оптову реалiзацiю (дистрибуцiю) лiкарських засобiв;
розпорядження медикаментами, що мiстять наркотичнi засоби, прекурсори, психотропнi речовини, якi переходять у власнiсть держави;
проведення медико-соцiальної експертизи з метою виявлення ступеня обмеження життєдiяльностi особи;
8.9) затверджує правила:
виписування рецептiв i вимог-замовлень на лiкарськi засоби й вироби медичного призначення, порядок вiдпуску лiкарських засобiв i виробiв медичного призначення з аптек i їх структурних пiдроздiлiв;
виробництва (виготовлення) лiкарських засобiв в умовах аптеки, припису лiкарських засобiв;
зберiгання й проведення контролю якостi лiкарських засобiв у лiкувально-профiлактичних закладах, проведення клiнiчних випробувань медичної технiки i виробiв медичного призначення й типове положення про комiсiю з питань етики;
правила утилiзацiї та знищення лiкарських засобiв;
8.10) затверджує форми:
бланкiв рецептiв на вiдпуск наркотичних засобiв, акта оформлення вiдбору зразкiв лiкарських засобiв для державного контролю їх якостi;
висновку щодо якостi увезеного в Україну лiкарського засобу;
звiту про обсяги виробництва лiкарських засобiв iз використанням спирту етилового;
реєстрацiйного посвiдчення на лiкарський засiб;
акта оформлення вiдбору зразкiв лiкарських засобiв для державного контролю їх якостi;
замовлення на придбання лiкарських засобiв, що мiстять наркотичнi засоби, психотропнi речовини i прекурсори;
8.11) видає реєстрацiйне посвiдчення на лiкарський засiб;
8.12) здiйснює контроль за додержанням чинного законодавства при здiйсненнi професiйної дiяльностi з медичної та фармацевтичної практики;
8.13) дозволяє ввезення незареєстрованих в Українi лiкарських засобiв у встановленому законодавством порядку;
8.14) приймає рiшення про проведення клiнiчних випробувань лiкарських засобiв;
8.15) проводить експертизу реєстрацiйних матерiалiв (реєстрацiйного досьє) i здiйснює контроль якостi лiкарських засобiв;
8.16) здiйснює державну реєстрацiю лiкарських засобiв, реєструє допомiжнi речовини, лiкарську рослинну сировину, лiкувальну косметику, iмунобiологiчнi препарати, бiоматерiали;
8.17) реєструє заявки на проведення конкурсiв на закупiвлю медичної технiки за рахунок бюджетних коштiв;
8.18) веде державну фармакопею України;
8.19) видає державну акредитацiю фармацевтичним (аптечним) закладам;
8.20) iнформує населення про лiкарськi засоби й iмунобiологiчнi препарати, що дозволенi для застосування;
8.21) затверджує декларованi змiни оптово-вiдпускних цiн на лiкарськi засоби, якi закуповуються за рахунок бюджетних коштiв;
8.22) приймає рiшення про проведення клiнiчних випробувань та їх припинення у встановленому законодавством порядку;
8.23) здiйснює державний контроль з питань забезпечення якостi лiкарських засобiв у процесi їх доклiнiчного вивчення й клiнiчного випробування, виробництва, зберiгання, транспортування, реалiзацiї й медичного застосування;
8.24) затверджує порядок ведення мiжвiдомчої бази даних зареєстрованих в Українi лiкарських засобiв;
8.25) затверджує перелiк лiкарських засобiв вiтчизняного та iноземного виробництва, якi можуть закуповувати заклади й установи охорони здоров'я, що повнiстю або частково фiнансуються з державного та мiсцевих бюджетiв;
9) у сферi протидiї ВIЛ-iнфекцiї/СНIДу та iншим соцiально небезпечним захворюванням:
9.1) затверджує:
iнструкцiю про заходи щодо профiлактики внутрiшньолiкарняного й професiйного зараження ВIЛ-iнфекцiєю/СНIДом;
iнструкцiю про направлення хворих на туберкульоз на санаторне лiкування;
iнструкцiю про порядок надання медико-соцiальної допомоги ВIЛ-iнфiкованим дiтям;
методи дiагностики й профiлактики захворювання на туберкульоз;
перелiки нацiональних показникiв монiторингу й оцiнки ефективностi заходiв, що забезпечують контроль стану епiдемiї ВIЛ-iнфекцiї/СНIДу, iнструкцiю з визначення цих показникiв;
перелiк i обсяг протитуберкульозних препаратiв, якими безкоштовно забезпечуються хворi на туберкульоз пiд час лiкування;
перелiк видiв робiт, для виконання яких особи, хворi на туберкульоз, можуть бути визнанi тимчасово або постiйно непридатними;
нормативи оснащення лабораторiй iз мiкробiологiчної дiагностики туберкульозу 1 - 4 рiвнiв;
порядок органiзацiї медичної допомоги хворим на ВIЛ-iнфекцiю/СНIД;
порядок профiлактики перинатальної трансмiсiї ВIЛ-iнфекцiєю/СНIДом i попередження поширення ВIЛ-iнфекцiї/СНIДу в акушерських стацiонарах;
порядок розподiлу на групи контингентiв протитуберкульозних диспансерних закладiв;
порядок повiдомлення особi, яка пройшла медичне обстеження на ВIЛ-iнфекцiю/СНIД, результатiв медичного огляду й видачi їй вiдповiдних офiцiйних висновкiв;
порядок оформлення вiдпусток хворих на туберкульоз iз лiкарень i санаторiїв;
порядок виявлення, профiлактики й лiкування туберкульозу серед мiгрантiв, якi перебувають в Українi незаконно;
порядок ведення державного облiку iнфекцiйних i професiйних захворювань, отруєнь;
порядок ведення реєстрацiї, облiку людей, якi живуть з ВIЛ, та здiйснення медичного нагляду за такими особами;
порядок безоплатного забезпечення антиретровiрусними препаратами та лiкарськими засобами для лiкування опортунiстичних iнфекцiй осiб, якi живуть з ВIЛ;
перелiк та нормативи забезпечення працiвникiв, що проводять дiагностичнi дослiдження на ВIЛ-iнфекцiю, надають медичну допомогу та соцiальнi послуги людям, якi живуть з ВIЛ, або контактують з кров'ю чи бiологiчними матерiалами людини, забрудненими ними iнструментарiєм, обладнанням чи предметами;
типову iнструкцiю щодо порядку використання засобiв iндивiдуального захисту працiвниками, що проводять дiагностичнi дослiдження на ВIЛ-iнфекцiю, надають медичну допомогу та соцiальнi послуги людям, якi живуть з ВIЛ, або контактують iз кров'ю чи бiологiчними матерiалами людини, забрудненим ними iнструментарiєм, обладнанням чи предметами;
порядок пiдтвердження зв'язку зараження ВIЛ-iнфекцiєю з виконанням працiвником своїх професiйних обов'язкiв;
9.2) затверджує форми:
первинного облiку "Iнформацiя про хворого з встановленим уперше в життi дiагнозом активного туберкульозу або його рецидиву" та iнструкцiю щодо її заповнення;
первинної облiкової документацiї й форму звiтностi з питань ВIЛ-iнфекцiї/СНIД та iнструкцiй щодо їх заповнення;
10) установлює вiдомчi заохочувальнi вiдзнаки;
11) органiзовує розгляд звернень громадян iз питань, пов'язаних з дiяльнiстю МОЗ України, пiдприємств, установ та органiзацiй, що належать до сфери його управлiння, а також стосовно актiв, якi ним видаються;
12) утворює, лiквiдовує, реорганiзовує пiдприємства, установи та органiзацiї, у тому числi медичнi заклади, затверджує їх положення (статути), в установленому порядку призначає на посади та звiльняє з посад їх керiвникiв, формує кадровий резерв на посади керiвникiв пiдприємств, установ та органiзацiй, що належать до сфери управлiння МОЗ України;
13) виконує у межах повноважень iншi функцiї з управлiння об'єктами державної власностi, що належать до сфери його управлiння;
14) здiйснює органiзацiйно-методичне керiвництво роботи вiдповiдних структурних пiдроздiлiв мiсцевих державних адмiнiстрацiй, державної санiтарно-епiдемiологiчної служби з питань медичного забезпечення та санiтарно-епiдемiологiчного благополуччя пiд час пiдготовки та проведення в Українi фiнальної частини чемпiонату Європи 2012 року з футболу;
15) забезпечує в межах своєї компетенцiї реалiзацiю державної полiтики стосовно державної таємницi, контроль за її збереженням у центральному апаратi Мiнiстерства, на пiдприємствах, в установах та органiзацiях, що належать до сфери його управлiння;
16) забезпечує вiдповiдно до законодавства виконання завдань мобiлiзацiйної пiдготовки та мобiлiзацiйної готовностi держави;
17) органiзовує планування i контроль виконання заходiв цивiльного захисту населення i територiй вiд наслiдкiв надзвичайних ситуацiй техногенного, природного та вiйськового характеру;
18) здiйснює iншi повноваження, визначенi законами України та пов'язанi з виконанням покладених на нього Президентом України завдань.
5. МОЗ України для виконання покладених на нього завдань має право в установленому порядку:
1) залучати спецiалiстiв центральних i мiсцевих органiв виконавчої влади, пiдприємств, установ та органiзацiй (за погодженням з їх керiвниками), вчених, представникiв iнститутiв громадянського суспiльства (за згодою) для розгляду питань, що належать до компетенцiї МОЗ України;
2) одержувати в установленому законодавством порядку безоплатно вiд мiнiстерств, iнших центральних та мiсцевих органiв виконавчої влади, органiв мiсцевого самоврядування iнформацiю, документи i матерiали, зокрема вiд органiв статистики - статистичнi данi, необхiднi для виконання покладених завдань;
3) скликати наради, створювати комiсiї та робочi групи;
4) користуватися вiдповiдними iнформацiйними базами даних державних органiв, державними, в тому числi урядовими, системами зв'язку i комунiкацiй, мережами спецiального зв'язку та iншими технiчними засобами.
6. МОЗ України здiйснює свої повноваження безпосередньо, а також через структурнi пiдроздiли з питань охорони здоров'я мiсцевих державних адмiнiстрацiй.
7. МОЗ у процесi виконання покладених на нього завдань взаємодiє в установленому порядку з iншими органами виконавчої влади, допомiжними органами i службами, утвореними Президентом України, а також з органами мiсцевого самоврядування, з вiдповiдними органами iноземних держав i мiжнародних органiзацiй, профспiлками та органiзацiями роботодавцiв, пiдприємствами, установами, органiзацiями.
8. МОЗ України забезпечує в межах повноважень здiйснення заходiв щодо запобiгання корупцiї i контроль за їх здiйсненням в апаратi Мiнiстерства, на пiдприємствах, в установах та органiзацiях, що належать до сфери його управлiння.
9. МОЗ України у межах повноважень, на основi та на виконання Конституцiї та законiв України, актiв i доручень Президента України, актiв Кабiнету Мiнiстрiв України видає накази, органiзовує i контролює їх виконання.
Нормативно-правовi акти МОЗ України пiдлягають державнiй реєстрацiї в установленому законодавством порядку.
Рiшення МОЗ України, прийнятi в межах його повноважень, обов'язковi для виконання центральними органами виконавчої влади, їх територiальними органами та мiсцевими державними адмiнiстрацiями, органами влади Автономної Республiки Крим, органами мiсцевого самоврядування, пiдприємствами, установами i органiзацiями всiх форм власностi та громадянами.
10. МОЗ України очолює Мiнiстр, який призначається на посаду за поданням Прем'єр-мiнiстра України i звiльняється з посади Президентом України.
Мiнiстр має першого заступника та заступника Мiнiстра - керiвника апарату, якi призначаються на посади за поданням Прем'єр-мiнiстра України i звiльняються з посад Президентом України.
У разi необхiдностi для забезпечення здiйснення мiнiстерством окремих завдань за рiшенням Президента України у МОЗ України вводиться посада заступника Мiнiстра.
11. Мiнiстр:
1) очолює МОЗ України, здiйснює керiвництво його дiяльнiстю;
2) спрямовує i координує здiйснення iншими центральними органами виконавчої влади заходiв з питань, що належать до компетенцiї МОЗ України;
3) спрямовує та координує дiяльнiсть Державної санiтарно-епiдемiологiчної служби України, Державної служби України з лiкарських засобiв, Державної служби України з питань протидiї ВIЛ-iнфекцiї/СНIДу та iнших соцiально небезпечних захворювань (далi - центральнi органи виконавчої влади), в тому числi:
погоджує та подає на розгляд Кабiнету Мiнiстрiв України розробленi центральними органами виконавчої влади проекти законiв, актiв Президента України та Кабiнету Мiнiстрiв України;
визначає прiоритетнi напрями роботи центральних органiв виконавчої влади та шляхи виконання покладених на них завдань, затверджує плани їх роботи;
порушує перед Кабiнетом Мiнiстрiв України питання щодо скасування актiв центральних органiв виконавчої влади повнiстю чи в окремiй частинi;
доручає керiвникам центральних органiв виконавчої влади скасувати акти їх територiальних органiв повнiстю чи в окремих частинах, а у разi вiдмови скасовує акти територiальних органiв центральних органiв виконавчої влади повнiстю чи в окремих частинах;
приймає рiшення щодо проведення перевiрки дiяльностi центральних органiв виконавчої влади, їх територiальних органiв;
заслуховує звiти про виконання покладених на центральнi органи виконавчої влади завдань та планiв їх роботи;
вносить пропозицiї Прем'єр-мiнiстровi України щодо кандидатур на посади керiвникiв вiдповiдних центральних органiв виконавчої влади i за пропозицiєю їх керiвникiв - щодо кандидатур на посади їх заступникiв;
погоджує призначення на посади та звiльнення з посад керiвникiв та заступникiв керiвникiв територiальних органiв центральних органiв виконавчої влади;
погоджує структуру апаратiв центральних органiв виконавчої влади;
погоджує пропозицiї керiвникiв центральних органiв виконавчої влади щодо утворення, реорганiзацiї, лiквiдацiї територiальних органiв i вносить на розгляд Кабiнету Мiнiстрiв України вiдповiдне подання;
визначає структурний пiдроздiл апарату Мiнiстерства, що вiдповiдає за взаємодiю з центральним органом виконавчої влади;
визначає посадових осiб Мiнiстерства, якi включаються до складу колегiй центральних органiв виконавчої влади;
визначає порядок обмiну iнформацiєю мiж мiнiстерством та центральними органами виконавчої влади, перiодичнiсть її подання;
порушує перед Президентом України питання щодо притягнення до дисциплiнарної вiдповiдальностi керiвникiв центральних органiв виконавчої влади та їх заступникiв;
iнiцiює питання щодо притягнення до дисциплiнарної вiдповiдальностi керiвникiв структурних пiдроздiлiв апаратiв центральних органiв виконавчої влади, їх територiальних органiв та їх заступникiв, а також керiвникiв пiдприємств, установ, органiзацiй, що належать до сфери управлiння центральних органiв виконавчої влади;
iнiцiює питання щодо проведення службового розслiдування стосовно керiвникiв центральних органiв виконавчої влади, їх заступникiв, iнших державних службовцiв i працiвникiв апаратiв центральних органiв виконавчої влади та їх територiальних органiв, пiдприємств, установ та органiзацiй, що належать до сфери управлiння центральних органiв виконавчої влади;
видає обов'язковi до виконання вiдповiдними центральними органами виконавчої влади накази та доручення з питань спрямування та координацiї їх дiяльностi;
вирiшує iншi питання, пов'язанi iз спрямуванням i координацiєю дiяльностi центральних органiв виконавчої влади.
4) визначає стратегiчнi напрями роботи МОЗ України та шляхи виконання покладених на нього завдань, затверджує плани роботи МОЗ України, звiти про їх виконання;
5) органiзовує та контролює виконання Конституцiї та законiв України, актiв i доручень Президента України, актiв Кабiнету Мiнiстрiв України в апаратi Мiнiстерства, а також на пiдприємствах, установах та органiзацiях, що належать до сфери управлiння МОЗ України;
6) бере участь у розглядi питань на засiданнях Кабiнету Мiнiстрiв України та вносить пропозицiї щодо порядку денного таких засiдань;
7) подає на розгляд Кабiнету Мiнiстрiв України проекти законiв України, актiв Президента України, Кабiнету Мiнiстрiв України, розробником яких є МОЗ України;
8) представляє в установленому порядку проекти законiв України, розробником яких є МОЗ України та центральнi органи виконавчої влади, i доповiдає з iнших питань, що належать до компетенцiї МОЗ України, пiд час їх розгляду на пленарних засiданнях Верховної Ради України;
9) веде переговори i пiдписує мiжнароднi договори України в межах наданих йому повноважень;
10) представляє МОЗ України у вiдносинах з iншими органами, пiдприємствами, установами i органiзацiями в Українi та за її межами;
11) затверджує положення про самостiйнi структурнi пiдроздiли апарату МОЗ України, призначає на посади та звiльняє з посад їх керiвникiв та заступникiв керiвникiв, працiвникiв патронатної служби Мiнiстра, в установленому порядку присвоює їм ранги державних службовцiв;
12) вирiшує в установленому порядку питання щодо заохочення та притягнення до дисциплiнарної вiдповiдальностi керiвникiв та заступникiв керiвникiв самостiйних структурних пiдроздiлiв апарату МОЗ України, пiдприємств, установ та органiзацiй, що належать до сфери його управлiння;
13) вносить подання щодо представлення в установленому порядку державних службовцiв, iнших працiвникiв апарату Мiнiстерства, пiдприємств, установ та органiзацiй, що належать до сфери його управлiння, до вiдзначення державними нагородами України;
14) скликає та проводить наради з питань, що належать до його компетенцiї;
15) приймає рiшення щодо розподiлу бюджетних коштiв, головним розпорядником яких є МОЗ України;
16) пiдписує накази МОЗ України;
17) розподiляє обов'язки мiж своїми заступниками;
18) органiзовує роботу колегiї МОЗ України i головує на її засiданнях;
19) дає обов'язковi для виконання працiвниками апарату Мiнiстерства доручення;
20) здiйснює iншi передбаченi законом повноваження.
12. Для погодженого вирiшення питань, що належать до компетенцiї МОЗ України, обговорення найважливiших напрямiв його дiяльностi у МОЗ України утворюється колегiя у складi Мiнiстра (голова колегiї), першого заступника та заступникiв Мiнiстра за посадою. У разi потреби до складу колегiї Мiнiстерства можуть включатися керiвники структурних пiдроздiлiв апарату МОЗ України, а також у встановленому порядку iншi особи.
Рiшення колегiї можуть бути реалiзованi шляхом прийняття вiдповiдного наказу МОЗ України.
Для розгляду наукових рекомендацiй та проведення фахових консультацiй з основних питань дiяльностi у МОЗ України можуть утворюватись iншi постiйнi або тимчасовi консультативнi, дорадчi та iншi допомiжнi органи.
Рiшення про утворення чи лiквiдацiю колегiї, iнших постiйних або тимчасових консультативних, дорадчих та iнших допомiжних органiв, їх кiлькiсний та персональний склад, положення про них затверджує Мiнiстр охорони здоров'я України.
13. Граничну чисельнiсть працiвникiв апарату МОЗ України затверджує Кабiнет Мiнiстрiв України.
Структуру апарату МОЗ України та положення про його структурнi пiдроздiли затверджує Мiнiстр.
Штатний розпис i кошторис МОЗ України затверджує заступник Мiнiстра - керiвник апарату за погодженням з Мiнiстерством фiнансiв України.
14. МОЗ України є юридичною особою, має самостiйний баланс, рахунки в органах Державної казначейської служби України, печатку iз зображенням Державного Герба України i своїм найменуванням.
Глава Адмiнiстрацiї Президента України | С. ЛЬОВОЧКIН |