КАБIНЕТ МIНIСТРIВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВ
Київ
вiд 19 серпня 1995 р. | N 665 |
---|
Про затвердження Загальних правил вiдкриття та
дiяльностi пунктiв пропуску через державний
кордон
На виконання Комплексної програми розбудови державного кордону України, затвердженої Указом Президента України вiд 16 грудня 1993 р. N 596 ПОСТАНОВЛЯЄ:
Затвердити Загальнi правила вiдкриття та дiяльностi пунктiв пропуску через державний кордон (додаються).
Прем'єр-мiнiстр України | Є. МАРЧУК |
Перший заступник Мiнiстра Кабiнету Мiнiстрiв України | М. СЕЛIВОН |
Iнд.39 |
ЗАТВЕРДЖЕНI постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 19 серпня 1995 р. N 665 |
ЗАГАЛЬНI ПРАВИЛА
вiдкриття та дiяльностi пунктiв пропуску через
державний кордон
1. Цi Правила розроблено вiдповiдно до Закону України "Про державний кордон України", Митного кодексу України, iнших актiв законодавства.
2. Перетинання державного кордону здiйснюється в пунктах пропуску через державний кордон України.
Пункт пропуску через державний кордон України (далi - пункт пропуску) - це територiя або частина територiї прикордонної залiзничної, автомобiльної станцiї, морського, рiчкового порту, аеропорту (аеродрому) з комплексом будiвель, споруд та iнженерно-технiчних засобiв, де здiйснюються визначенi законодавством види контролю з метою пропуску через державний кордон осiб, транспортних засобiв, вантажiв та iншого майна.
Назва пункту пропуску, як правило, визначається за назвою населеного пункту, у межах або бiля якого вiн розташований.
3. Пункти пропуску подiляються:
за видами транспортного сполучення - на залiзничнi, автомобiльнi, морськi, рiчковi, паромнi, повiтрянi, пiшохiднi;
за категорiями поїздок - на мiжнароднi (пропуск через кордон громадян i транспортних засобiв усiх держав), мiждержавнi (пропуск через кордон громадян i транспортних засобiв України i сумiжної держави), мiсцевi (спрощений пропуск через кордон громадян України i сумiжної держави, якi проживають у прикордонних областях (районах), i транспортних засобiв, що їм належать);
за характером транспортних перевезень - на пасажирськi, вантажнi, вантажно-пасажирськi;
за режимом функцiонування - на постiйнi, тимчасовi, цiлодобовi й такi, що працюють у визначений на пiдставi двостороннiх договорiв час. 4. У пунктi пропуску в установленому порядку вiдповiдними службами державних контрольних органiв (далi - контрольнi служби) здiйснюється прикордонний та митний контроль, контроль руху автотранспортних засобiв (для автомобiльного сполучення), контроль з метою безпеки цивiльної авiацiї (для повiтряного сполучення), санiтарно- карантинний, ветеринарний, фiтосанiтарний та екологiчний контроль, контроль за вивезенням з України культурних цiнностей.
Контрольнi служби створюються вiдповiдно до законодавства.
Згiдно з мiжнародними договорами України у пунктах пропуску прикордонний, митний та iнший контроль може здiйснюватися разом iз представниками сумiжних держав.
5. Пункти пропуску вiдкриваються за рiшенням Кабiнету Мiнiстрiв України. Обов'язковою пiдставою прийняття такого рiшення для залiзничного, автомобiльного, паромного та пiшохiдного сполучення є наявнiсть вiдповiдного мiжнародного договору України.
Проект рiшення Кабiнету Мiнiстрiв України готується Мiнтрансом чи Укравiатрансом за погодженням з Держкомкордоном, Держмиткомом, Мiнсiльгосппродом, МОЗ, Мiнекобезпеки, Мiнкультури, Мiнекономiки, Мiнфiном, МЗС, Мiноборони i СБУ на пiдставi обгрунтованих пропозицiй Уряду Автономної Республiки Крим, обласних, Київської та Севастопольської мiських державних адмiнiстрацiй.
Пропозицiї про вiдкриття пункту пропуску повиннi в себе включати технiко-економiчне обгрунтування доцiльностi його вiдкриття iз зазначенням вартостi будiвництва (реконструкцiї) за кошторисом, а також iнформацiю щодо наявностi об'єктiв iнфраструктури та соцiально-побутового призначення, житла для службових осiб усiх контрольних служб, термiну початку та закiнчення будiвництва (реконструкцiї) зазначених об'єктiв, передбачуваного часу започаткування транспортного сполучення через кордон, джерел фiнансування зазначених робiт, одержання офiцiйної згоди сумiжної держави (протокол намiрiв) на вiдкриття залiзничого, автомобiльного, паромного або пiшохiдного сполучення мiж державами, а для морського, рiчкового або повiтряного сполучення - висновку стосовно можливостi його використання як пункту пропуску згiдно з вимогами законодавства. Попередньо цi пропозицiї розглядаються та узгоджуються з комiсiєю, утвореною розпорядженням Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 13 вересня 1994 р. N 676, та Держкордонрадою. Рiшення про вiдкриття пункту пропуску приймається пiсля завершення будiвництва i комiсiйного прийняття в експлуатацiю вiдповiдних будiвель i споруд, якщо iнше не випливає iз мiжнародного договору України.
6. Рiшення Кабiнету Мiнiстрiв України про вiдкриття пунктiв пропуску оприлюднюються через засоби масової iнформацiї. МЗС iнформує про це дипломатичнi представництва iноземних держав в Українi, дипломатичнi представництва та консульськi установи України за кордоном.
7. Конкретний термiн початку роботи новоутворених пунктiв пропуску узгоджується iз сумiжними державами по дипломатичних каналах, якщо iнший порядок не передбачено мiжнародними договорами України.
Дiяльнiсть пункту пропуску може бути розпочата лише пiсля створення належних умов та укомплектування кадрами усiх контрольних служб, затвердження вiдомчих нормативних актiв про дiяльнiсть вiдповiдних пунктiв пропуску, а також iнструкцiй, затверджуваних згiдно з пунктами 13 i 16 цих Правил.
8. Мiжнародне залiзничне, автомобiльне, морське, рiчкове, паромне, повiтряне сполучення та спрощений пропуск обмежуються, припиняються (у тому числi тимчасово) у випадках i порядку, встановлених законодавством.
9. Пункти пропуску повиннi вiдповiдати вимогам щодо забезпечення додержання порядку перетинання державного кордону особами, транспортними засобами i вантажами, мати належнi культурно-побутовi та санiтарно-гiгiєнiчнi умови для осiб, якi прямують через державний кордон, а також забезпечувати вiдповiднi умови для роботи службових осiб усiх контрольних служб.
10. Проекти будiвництва (реконструкцiї) пунктiв пропуску, а також проекти розташування пунктiв пропуску на дiючих вокзалах (станцiях), у портах (на аеродромах) погоджуються з Урядом Автономної Республiки Крим, обласними, Київською та Севастопольською мiськими державними адмiнiстрацiями, мiнiстерствами та вiдомствами, до компетенцiї яких належить забезпечення здiйснення вiдповiдного контролю.
До кошторису будiвництва (реконструкцiї) пункту пропуску обов'язково включаються витрати на придбання та встановлення стацiонарних iнженерних i технiчних засобiв прикордонного, митного й iнших видiв контролю, створення комунiкацiйної та соцiально-побутової iнфраструктури для дiяльностi усiх контрольних служб.
11. Мiнiстерства та вiдомства, а також пiдприємства, установи й органiзацiї, що належать до сфери їхнього управлiння, майно чи окремi об'єкти яких розмiщенi постiйно у пунктi пропуску, створюють належнi умови для дiяльностi усiх контрольних служб, у встановленому порядку облаштовують i фiнансують утримання службових примiщень та iнших мiсць, необхiдних для здiйснення усiх видiв контролю, зазначених у пунктi 4 цих Правил.
У разi будiвництва нових i реконструкцiї дiючих пунктiв пропуску обов'язкове проектування i будiвництво зазначених примiщень i мiсць.
12. Для нормального функцiонування пунктiв пропуску Мiнзв'язку забезпечує надання на договiрних засадах органам, якi виконують функцiї з державного контролю на кордонi, за їхнiми заявками каналiв зв'язку.
13. У пунктi пропуску визначаються мiсця для безпосереднього перетинання державного кордону, зони прикордонного, митного та iнших видiв контролю.
У зонах прикордонного i митного контролю Прикордоннi вiйська разом з митними органами встановлюють режимнi правила, що регламентують порядок допуску в цi зони осiб (у тому числi на транспортних засобах), якi беруть участь у контролi та обслуговуваннi пасажирiв i транспортних засобiв закордонного прямування, порядок вiдправлення з пунктiв пропуску транспортних засобiв, вантажiв та iншого майна, що перемiщується через державний кордон, а також визначають iншi обмеження.
Режимнi правила у зонах прикордонного i митного контролю встановлюються вiдповiдно Держкомкордоном та Держмиткомом i обов'язковi для виконання громадянами, якi прямують через державний кордон, працiвниками транспорту i службовими особами усiх контрольних служб.
У пунктi пропуску пiд час перетинання державного кордону контроль здiйснюють службовi особи контрольно-пропускних пунктiв Прикордонних вiйськ. Пропуск через кордон громадян i транспортних засобiв проводиться лише на пiдставi вiдмiток контрольних служб про оформлення документiв, якi дають право на перетинання державного кордону.
14. Загальна координацiя роботи з пiдтримання режиму у пунктах пропуску здiйснюється у порядку, встановленому Держкомкордоном.
Розподiл потоку транспортних засобiв (у тому числi iноземних), що прямують за межi України через пункти пропуску (для автомобiльного сполучення), провадиться Мiнтрансом за погодженням iз МВС, Держкомкордоном, Держмиткомом шляхом видачi лiцензiй, дозволiв та квот пiдприємствам й iншим органiзацiям (у тому числi iноземним) вiдповiдно до мiжнародних договорiв України та з урахуванням пропускних можливостей цих пунктiв.
15. Розмiщення у пунктi пропуску будiвель, споруд та iнших об'єктiв пiдприємств, установ й органiзацiй, що не мають вiдношення до здiйснення контролю та забезпечення громадського порядку у пунктi пропуску, а також тих, що будуть заважати перемiщенню осiб, транспортних засобiв i вантажiв або виконанню своїх функцiй контрольними службами, не дозволяється. Розмiщення пiдприємств за межами зон прикордонного та митного контролю сфери обслуговування пасажирiв закордонного прямування або їх структурних одиниць провадиться лише за погодженням з органами Прикордонних вiйськ та митними органами. У зонах прикордонного i митного контролю розмiщуються лише споруди та об'єкти Прикордонних вiйськ i митних органiв, необхiднi для забезпечення здiйснення вiдповiдного контролю.
Об'єкти iнших контрольних служб розмiщуються за межами зон прикордонного i митного контролю.
16. Пропуск через державний кордон осiб, транспортних засобiв, вантажiв та iншого майна, виконання функцiй контрольними службами провадяться за узгодженням дiй мiж ними, а також iншими пiдприємствами, установами й органiзацiями, якi мають вiдношення до мiжнародного сполучення. Технологiчна схема пропуску через державний кордон осiб, транспортних засобiв, вантажiв та iншого майна визначається командиром з'єднання (частини) Прикордонних вiйськ за погодженням з керiвниками митного органу, транспортної органiзацiї та iнших контрольних служб, а також iз заiнтересованими пiдприємствами, установами й органiзацiями, якi мають вiдношення до мiжнародного сполучення.
17. Контрольнi служби вiдповiдають за своєчасне оформлення формальностей, необгрунтовану затримку осiб, транспортних засобiв, вантажiв та iншого майна, якi прямують через державний кордон.
Службовi особи усiх контрольних служб, з чиєї вини сталася затримка осiб, транспортних засобiв, вантажiв та iншого майна у пунктi пропуску, несуть вiдповiдальнiсть згiдно iз законодавством.
18. Забезпечення громадського порядку у зонах прикордонного, митного та iнших видiв контролю пунктiв пропуску здiйснюється вiдповiдними контрольними службами. У разi допущення протиправних дiй, якi заважають руховi транспортних засобiв або виконанню контрольних функцiй, особами, якi перетинають державний кордон, для наведення порядку залучаються працiвники органiв внутрiшнiх справ.
19. Забезпечення громадського порядку поза зонами прикордонного i митного контролю на залiзничних вокзалах (станцiях), морських i рiчкових портах, в аеропортах, на мiжнародних автомагiстралях та пiд'їзних шляхах до пунктiв пропуску для автомобiльного сполучення здiйснюється органами внутрiшнiх справ.