УКАЗ
ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ
Про Мiнiстерство економiчного розвитку i торгiвлi України
1. Затвердити Положення про Мiнiстерство економiчного розвитку i торгiвлi України (додається).
2. Установити, що Мiнiстерство економiчного розвитку i торгiвлi України є правонаступником:
Мiнiстерства економiки України;
Мiнiстерства промислової полiтики України в частинi формування та реалiзацiї промислової полiтики;
Державного комiтету України з питань регуляторної полiтики та пiдприємництва в частинi формування та реалiзацiї державної регуляторної полiтики, державної полiтики з питань розвитку пiдприємництва, лiцензування та дозвiльної системи у сферi господарської дiяльностi;
Державної служби технiчного регулювання України в частинi формування та реалiзацiї державної полiтики у сферi технiчного регулювання (стандартизацiї, метрологiї, сертифiкацiї, оцiнки (пiдтвердження) вiдповiдностi, управлiння якiстю), а також формування та реалiзацiї державної полiтики у сферi захисту прав споживачiв (крiм функцiй з реалiзацiї державної полiтики з питань державного контролю у сферi захисту прав споживачiв; функцiй з формування та реалiзацiї державної полiтики з питань безпечностi харчових продуктiв).
3. Визнати такими, що втратили чиннiсть:
статтю 1 Указу Президента України вiд 25 травня 2000 року N 721 "Питання Державного комiтету України з питань регуляторної полiтики та пiдприємництва";
статтi 2, 3 Указу Президента України вiд 23 жовтня 2000 року N 1159 "Про Мiнiстерство економiки України";
Указ Президента України вiд 5 березня 2001 року N 149 "Про внесення доповнення до пункту 1 Положення про Державний комiтет України з питань регуляторної полiтики та пiдприємництва";
пункт 3 змiн, що вносяться до указiв Президента України, затверджених Указом Президента України вiд 9 липня 2003 року N 586 "Про змiни та визнання такими, що втратили чиннiсть, деяких указiв Президента України";
пункт 21 змiн, що вносяться до указiв Президента України, затверджених Указом Президента України вiд 5 березня 2004 року N 280 "Про внесення змiн та визнання такими, що втратили чиннiсть, деяких указiв Президента України";
статтю 1 Указу Президента України вiд 24 квiтня 2004 року N 477 "Про змiни та визнання такими, що втратили чиннiсть, деяких указiв Президента України";
Указ Президента України вiд 31 грудня 2005 року N 1897 "Про внесення змiни до Положення про Державний комiтет України з питань регуляторної полiтики та пiдприємництва".
Президент України | В. ЯНУКОВИЧ |
м. Київ
31 травня 2011 року
N 634/2011
ЗАТВЕРДЖЕНО Указом Президента України вiд 31 травня 2011 року N 634/2011 |
ПОЛОЖЕННЯ
про Мiнiстерство економiчного розвитку i торгiвлi
України
1. Мiнiстерство економiчного розвитку i торгiвлi України (Мiнекономрозвитку України) є центральним органом виконавчої влади, дiяльнiсть якого спрямовується i координується Кабiнетом Мiнiстрiв України.
Мiнекономрозвитку України входить до системи органiв виконавчої влади i є головним органом у системi центральних органiв виконавчої влади з формування та забезпечення реалiзацiї державної полiтики економiчного i соцiального розвитку, цiнової, промислової, iнвестицiйної, зовнiшньоекономiчної полiтики, державної полiтики у сферi торгiвлi, державної регiональної полiтики, державної полiтики з питань розвитку пiдприємництва, технiчного регулювання та захисту прав споживачiв, а також мiжвiдомчої координацiї з питань економiчного i соцiального спiвробiтництва України з Європейським Союзом.
Мiнекономрозвитку України є спецiально уповноваженим органом у сферi державних закупiвель, метрологiї, з питань державно-приватного партнерства, державної регуляторної полiтики, лiцензування, дозвiльної системи у сферi господарської дiяльностi, оборонного замовлення.
2. Мiнекономрозвитку України у своїй дiяльностi керується Конституцiєю та законами України, актами Президента України та Кабiнету Мiнiстрiв України, iншими актами законодавства, а також дорученнями Президента України.
3. Основними завданнями Мiнекономрозвитку України є:
формування та забезпечення реалiзацiї:
- державної полiтики економiчного i соцiального розвитку;
- державної цiнової полiтики;
- державної промислової полiтики, науково-технiчної полiтики в промисловостi;
- державної полiтики у сферi торгiвлi;
- державної регiональної полiтики;
- державної полiтики у сферi розвитку пiдприємництва;
- державної полiтики у сферi технiчного регулювання (стандартизацiї, метрологiї, сертифiкацiї, оцiнки (пiдтвердження) вiдповiдностi, акредитацiї органiв з оцiнки вiдповiдностi, управлiння якiстю);
- державної полiтики у сферi державних закупiвель, державного замовлення;
- полiтики у сферi державно-приватного партнерства;
- державної регуляторної полiтики, державної полiтики з питань лiцензування та дозвiльної системи у сферi господарської дiяльностi;
- державної полiтики у сферi державного ринкового нагляду;
- державної полiтики у сферi торгiвлi та побутових послуг;
- державної полiтики з питань економiчного i соцiального спiвробiтництва України з ЄС;
- єдиної зовнiшньоекономiчної полiтики, полiтики iнтеграцiї економiки України у свiтову економiку, спiвробiтництва iз СОТ;
- державної полiтики у сферi спiвробiтництва з мiжнародними фiнансовими органiзацiями та з питань залучення мiжнародної технiчної допомоги;
формування державної полiтики:
- у сферi захисту прав споживачiв;
- у сферi статистики;
- з питань державного експортного контролю;
- у сферi iнвестицiйної дiяльностi та управлiння нацiональними проектами (стратегiчно важливими проектами, що забезпечують технологiчне оновлення та розвиток базових галузей реального сектору економiки України);
- з питань ефективного використання паливно-енергетичних ресурсiв, енергозбереження, вiдновлюваних джерел енергiї та альтернативних видiв палива;
- у сферi державного матерiального резерву;
- у сферi управлiння об'єктами державної власностi, в тому числi корпоративними правами держави;
забезпечення нормативно-правового регулювання у вищезазначених сферах;
забезпечення реалiзацiї в межах своїх повноважень державної економiчної полiтики у сферi оборони та безпеки;
удосконалення в межах своїх повноважень iнструментiв, процедур та стандартiв дiяльностi органiв виконавчої влади.
4. Мiнекономрозвитку України вiдповiдно до покладених на нього завдань:
1) аналiзує стан та тенденцiї економiчного i соцiального розвитку України, секторiв та галузей економiки, адмiнiстративно-територiальних одиниць, розробляє пропозицiї щодо прiоритетних напрямiв розвитку та реформування економiки, ураховуючи принципи сталого розвитку, здiйснює державне прогнозування економiчного i соцiального розвитку України та пiдготовку вiдповiдних планiв i програм, складає прогнознi зведенi нацiональнi рахунки для економiки в цiлому, в тому числi таблицi "витрати-випуск" (мiжгалузевi баланси), забезпечує координацiю роботи органiв виконавчої влади iз зазначених питань, розробляє структуру прогнозних та програмних документiв економiчного i соцiального розвитку, методичнi рекомендацiї щодо їх пiдготовки, вiдповiдає за впровадження сучасних методологiчних пiдходiв до прогнозування та розроблення планiв i програм економiчного i соцiального розвитку;
готує разом iз Фондом державного майна України, Антимонопольним комiтетом України, iншими центральними та мiсцевими органами виконавчої влади, а також Нацiональним банком України прогнози економiчного i соцiального розвитку України на середньо- та короткостроковий перiоди, проект Державної програми економiчного i соцiального розвитку України на короткостроковий перiод;
визначає економiчнi засади демографiчного i соцiального розвитку, розробляє прогнози чисельностi населення України за статево-вiковою структурою;
погоджує прогнози розвитку галузей економiки на середньо- та короткостроковий перiоди, проекти програм розвитку галузей економiки;
здiйснює органiзацiйно-методичне керiвництво i координацiю роботи з пiдготовки прогнозiв та програм економiчного i соцiального розвитку Автономної Республiки Крим, областей, районiв i мiст на середньо- та короткостроковий перiоди;
аналiзує стан конкурентоспроможностi нацiональної економiки, визначає напрями дiяльностi i розробляє заходи щодо її пiдвищення;
забезпечує формування державної полiтики у сферi статистики, здiйснює контроль за її реалiзацiєю;
забезпечує нормативно-правове регулювання у сферi статистики;
готує в установленому законодавством порядку прогноз зведеного балансу фiнансових ресурсiв України;
проводить аналiз впливу iнструментiв валютно-курсової, грошово-кредитної полiтики на розвиток економiки, розробляє пропозицiї щодо пiдвищення ефективностi їх використання для досягнення економiчного зростання;
розробляє в межах своїх повноважень пропозицiї щодо вдосконалення бюджетного та податкового законодавства;
бере участь у розробленнi Основних напрямiв бюджетної полiтики;
здiйснює економiчну оцiнку проекту державного бюджету та проводить аналiз економiчних факторiв, що впливають на виконання державного бюджету;
проводить аналiз:
- стану взаєморозрахункiв у сферi господарської дiяльностi та їх впливу на розвиток економiки, розробляє заходи щодо вдосконалення взаєморозрахункiв мiж суб'єктами господарювання та пiдвищення платiжної дисциплiни;
- впливу ринку банкiвських послуг, валютного, фондового, страхового та iнших ринкiв фiнансових послуг на економiчний розвиток держави;
проводить економiчний аналiз ефективностi пенсiйної системи;
здiйснює органiзацiйно-методичне керiвництво i координацiю роботи, пов'язаної з розробленням i виконанням центральними та мiсцевими органами виконавчої влади державних цiльових програм, веде їх облiк, готує висновки стосовно доцiльностi їх затвердження та дострокового припинення їх виконання, проводить монiторинг виконання зазначених програм, бере участь у проведеннi оцiнки ефективностi використання бюджетних коштiв;
формує i подає Мiнiстерству фiнансiв України перелiк державних цiльових програм, якi передбачається виконати у зазначеному перiодi з використанням бюджетних коштiв;
формує та реалiзовує державну полiтику у сферi державного замовлення на пiдготовку фахiвцiв, наукових, науково-педагогiчних та робiтничих кадрiв, пiдвищення квалiфiкацiї та перепiдготовку кадрiв (пiслядипломна освiта) для державних потреб, здiйснює координацiю робiт державних замовникiв щодо його розмiщення та виконання;
бере участь у:
- розробленнi стратегiї та механiзму реалiзацiї державної науково-технiчної полiтики;
- пiдготовцi пропозицiй щодо визначення обсягiв i цiльового спрямування бюджетного фiнансування наукової та науково-технiчної дiяльностi;
- розробленнi механiзму забезпечення економiчної безпеки держави, детiнiзацiї економiки та вiдповiдних заходiв;
- розробленнi та здiйсненнi заходiв з формування та реалiзацiї державної полiтики стосовно доходiв населення;
- розробленнi пропозицiй щодо розмiрiв соцiальних гарантiй, стандартiв i нормативiв;
- визначеннi економiчних засад державної полiтики та проведеннi аналiзу економiчної ситуацiї у секторах соцiально-гуманiтарної сфери та оцiнки впливу заходiв державної полiтики у зазначенiй сферi на економiчний розвиток;
- аналiзi економiчної складової державної мiграцiйної полiтики;
формує та забезпечує реалiзацiю державної регiональної полiтики, розробляє в межах своїх повноважень проекти нормативно-правових актiв з питань регiональної полiтики i мiсцевого самоврядування, пропозицiї щодо розв'язання актуальних проблем у цiй сферi;
розробляє i здiйснює в межах своїх повноважень заходи, спрямованi на розбудову iнфраструктури регiонiв, розвиток мiжрегiонального економiчного спiвробiтництва;
сприяє комплексному соцiально-економiчному розвитку регiонiв;
розробляє державну стратегiю регiонального розвитку, щорiчнi плани заходiв щодо її реалiзацiї, здiйснює методологiчне керiвництво та координацiю дiяльностi з пiдготовки стратегiй регiонального розвитку;
здiйснює вiдповiдно до законодавства:
- координацiю розроблення угод щодо регiонального розвитку, наукове i методичне забезпечення дiяльностi в цiй сферi органiв виконавчої влади та органiв мiсцевого самоврядування, державну реєстрацiю таких угод пiсля їх схвалення Верховною Радою Автономної Республiки Крим, обласними, Київською, Севастопольською мiськими радами;
- проведення в установленому порядку монiторингу показникiв розвитку регiонiв, районiв i мiст обласного, республiканського в Автономнiй Республiцi Крим значення та формування перелiку показникiв, за якими проводиться монiторинг розвитку територiй i визнання їх депресивними;
- розроблення за участю iнших центральних органiв виконавчої влади, вiдповiдних мiсцевих органiв виконавчої влади та органiв мiсцевого самоврядування програм подолання депресивностi територiй i монiторинг їх виконання;
- щорiчне подання на розгляд Кабiнету Мiнiстрiв України доповiдi про виконання угод щодо регiонального розвитку та програм подолання депресивностi територiй, використання видiлених на цi потреби коштiв Державного бюджету України;
- загальну координацiю транскордонного спiвробiтництва та контроль за додержанням законодавства з питань транскордонного спiвробiтництва;
забезпечує формування державної полiтики у сферi енергозбереження та ефективного використання енергетичних ресурсiв, здiйснює контроль за її реалiзацiєю;
забезпечує нормативно-правове регулювання у сферi енергозбереження та ефективного використання енергетичних ресурсiв;
бере участь у формуваннi та реалiзацiї державної полiтики у сферi економiчної конкуренцiї i обмеження монополiзму, сприяє розвитку конкурентних вiдносин;
забезпечує пiдготовку проектiв рiшень Кабiнету Мiнiстрiв України щодо видачi дозволу на узгодженi дiї та концентрацiю суб'єктiв господарювання;
здiйснює в межах повноважень функцiї з регулювання товарного бiржового ринку i подає Кабiнету Мiнiстрiв України узагальненi пропозицiї органiв виконавчої влади, пiдприємств, установ та органiзацiй усiх форм власностi щодо його вдосконалення;
виконує повноваження суб'єкта державного фiнансового монiторингу щодо товарних та iнших бiрж, що проводять фiнансовi операцiї з товарами;
встановлює стандартнi типовi форми, а також порядок випуску та обiгу деривативiв, базовим активом яких є товари (крiм цiнних паперiв) на бiржовому i позабiржовому ринках матерiальних та нематерiальних активiв;
2) формує державну iнвестицiйну полiтику, розробляє пропозицiї щодо обсягiв державних капiтальних вкладень для врахування їх пiд час розроблення проекту Державного бюджету України на вiдповiдний рiк, здiйснює контроль за ефективним використанням державних капiтальних вкладень;
координує роботу центральних i мiсцевих органiв виконавчої влади з пiдготовки та реалiзацiї проектiв, що передбачають залучення iноземних кредитiв пiд державнi гарантiї;
забезпечує в межах, визначених законодавством, проведення експертизи та вiдбору iнвестицiйних проектiв, що потребують державної пiдтримки;
забезпечує формування та реалiзацiю державної полiтики щодо функцiонування спецiальних (вiльних) економiчних зон, територiй прiоритетного розвитку, координує дiяльнiсть центральних i мiсцевих органiв виконавчої влади в зазначенiй сферi, проводить аналiз соцiально-економiчних результатiв функцiонування спецiальних (вiльних) економiчних зон, територiй прiоритетного розвитку i забезпечує в межах своїх повноважень захист iнтересiв держави в цiй сферi;
здiйснює технiчне та органiзацiйне забезпечення роботи Мiжвiдомчої комiсiї з органiзацiї укладення та виконання угод про розподiл продукцiї, проводить їх технiко-економiчну експертизу;
формує та подає в установленому порядку Кабiнету Мiнiстрiв України проект перелiку об'єктiв державної власностi, що можуть бути наданi в концесiю;
погоджує титули будов (об'єктiв), фiнансування проектiв будiвництва яких реалiзується iз залученням коштiв державного бюджету або коштiв пiдприємств державної власностi;
готує пропозицiї та здiйснює заходи щодо формування i реалiзацiї єдиної державної полiтики у сферi державно-приватного партнерства;
проводить монiторинг ефективностi дiяльностi органiв виконавчої влади та органiв мiсцевого самоврядування у сферi державно-приватного партнерства;
органiзовує перевiрки виконання договорiв, укладених у рамках державно-приватного партнерства;
надає висновки щодо реєстрацiї проектiв технологiчних паркiв;
3) визначає прiоритети розвитку промисловостi, готує пропозицiї щодо вдосконалення механiзму державного регулювання функцiонування промислового сектору економiки;
визначає напрями розвитку науково-технiчного потенцiалу промислового сектору економiки;
розробляє прогнози розвитку промислового виробництва;
розробляє та органiзовує реалiзацiю державних цiльових програм розвитку промисловостi України;
забезпечує в межах своїх повноважень реалiзацiю державної науково-технiчної полiтики у сферi промисловостi;
виступає замовником та органiзовує проведення державної науково-технiчної експертизи iнновацiйних програм, проектiв державного значення у сферi промисловостi;
здiйснює методологiчне забезпечення та складає загальнодержавнi баланси попиту i пропозицiї за основними видами промислової продукцiї, продовольчих та паливно-енергетичних ресурсiв;
здiйснює розрахунок та монiторинг iндикаторiв продовольчої безпеки;
4) розробляє пропозицiї щодо формування та реалiзацiї державної цiнової полiтики;
здiйснює вiдповiдно до законодавства державне регулювання цiн (тарифiв) на продукцiю, товари i послуги, здiйснює координацiю дiяльностi центральних та мiсцевих органiв виконавчої влади iз зазначених питань;
приймає разом iз Антимонопольним комiтетом України рiшення про запровадження та скасування державного регулювання цiн на продукцiю монопольних утворень на внутрiшньому ринку (за винятком продукцiї, регулювання цiн на яку здiйснюється нацiональними комiсiями регулювання природних монополiй);
здiйснює разом з iншими центральними органами виконавчої влади прогнозування iндексiв споживчих цiн та iндексiв цiн виробникiв промислової продукцiї, а також погоджує цiни (тарифи) у випадках, передбачених законодавством;
здiйснює в межах своїх повноважень контроль за додержанням порядку формування, установлення та застосування цiн (тарифiв), здiйснює методологiчне забезпечення роботи органiв державного контролю за цiнами (тарифами), скасовує в установленому порядку цiни (тарифи), встановленi з порушенням законодавства;
затверджує перелiк окремих видiв соцiально значущих товарiв та послуг, за якими проводиться монiторинг цiн i тарифiв;
проводить монiторинг цiн i тарифiв на товари та послуги споживчого ринку, узагальнює його результати, готує пропозицiї щодо вжиття заходiв до стабiлiзацiї цiнової ситуацiї;
5) формує та реалiзовує державну полiтику у сферi державних закупiвель, зокрема розробляє та затверджує вiдповiднi нормативно-правовi акти;
здiйснює проведення монiторингу та аналiзу системи державних закупiвель;
надає роз'яснення щодо застосування законодавства у сферi державних закупiвель;
здiйснює в установленому порядку погодження застосування процедури закупiвлi в одного учасника;
погоджує навчальнi програми з пiдготовки спецiалiстiв у сферi закупiвель та пiдвищення їх квалiфiкацiї;
забезпечує видання безоплатного державного офiцiйного друкованого видання з питань державних закупiвель, безоплатного мiжнародного iнформацiйного видання з питань державних закупiвель та функцiонування безоплатного веб-порталу уповноваженого органу з питань закупiвель;
формує державне замовлення на постачання продукцiї для державних потреб i координує роботу державних замовникiв щодо його розмiщення та виконання;
6) забезпечує формування державної полiтики щодо створення, розмiщення, зберiгання, поповнення та використання запасiв державного матерiального резерву i здiйснює контроль за її реалiзацiєю;
забезпечує нормативно-правове регулювання у сферi державного матерiального резерву;
готує висновки щодо економiчної доцiльностi видiлення коштiв iз резервного фонду державного бюджету та проекти вiдповiдних рiшень Кабiнету Мiнiстрiв України;
7) забезпечує формування та реалiзацiю державної полiтики у сферi управлiння державним сектором економiки;
розробляє та подає Кабiнету Мiнiстрiв України проекти рiшень з питань передачi або обмiну об'єктiв права державної та комунальної власностi, здiйснює методичне керiвництво дiяльнiстю органiв виконавчої влади iз зазначених питань;
розробляє разом iз заiнтересованими центральними органами виконавчої влади в установленому порядку пропозицiї щодо критерiїв вiднесення пiдприємств до тих, що мають стратегiчне значення для економiки та безпеки держави, формує пропозицiї щодо перелiку таких пiдприємств;
здiйснює в установленому порядку повноваження щодо складання, затвердження та контролю фiнансових планiв пiдприємств державного сектору економiки, в тому числi погодження фiнансових планiв пiдприємств, що є суб'єктами природних монополiй, пiдприємств, плановий розрахунковий обсяг чистого прибутку яких перевищує 50 мiльйонiв гривень, забезпечує методичне керiвництво в цiй сферi;
8) аналiзує стан розвитку пiдприємництва, здiйснює заходи щодо реалiзацiї державної полiтики у сферi пiдтримки та розвитку малого i середнього пiдприємництва, готує та подає в установленому порядку Кабiнету Мiнiстрiв України пропозицiї щодо її вдосконалення;
розробляє в межах своїх повноважень пропозицiї щодо активiзацiї фiнансово-кредитної та iнвестицiйної пiдтримки малого i середнього пiдприємництва, органiзовує розроблення та забезпечує виконання державних цiльових програм розвитку пiдприємництва, виступає державним замовником, органiзовує проведення експертизи проектiв зазначених програм i в установленому порядку використовує бюджетнi та позабюджетнi кошти для їх виконання;
забезпечує погодження та здiйснює методичне керiвництво роботою з розроблення регiональних програм пiдтримки i розвитку малого та середнього пiдприємництва, аналiзує стан їх виконання, органiзовує впровадження заходiв зi створення об'єктiв iнфраструктури пiдтримки малого та середнього пiдприємництва, забезпечує доступ суб'єктiв пiдприємницької дiяльностi до їх послуг;
розробляє заходи щодо виконання Нацiональної програми сприяння розвитку малого пiдприємництва в Українi, забезпечує координацiю дiй центральних та мiсцевих органiв виконавчої влади, пов'язаних iз здiйсненням цих заходiв;
забезпечує координацiю та контроль за дiяльнiстю Українського фонду пiдтримки пiдприємництва;
9) здiйснює аналiз проектiв регуляторних актiв, що подаються для погодження, розглядає вiдповiднi аналiзи регуляторного впливу та приймає рiшення про погодження таких проектiв або про вiдмову в їх погодженнi;
проводить вiдповiдно до закону експертизу регуляторних актiв центральних органiв виконавчої влади та їх територiальних органiв, Ради мiнiстрiв Автономної Республiки Крим, мiсцевих органiв виконавчої влади, приймає рiшення про необхiднiсть усунення виявлених пiд час експертизи порушень принципiв державної регуляторної полiтики у сферi господарської дiяльностi, публiкує в установленому порядку повiдомлення про зупинення дiї регуляторних актiв або їх окремих положень, а також надсилає повiдомлення про це до органiв юстицiї, якi зареєстрували вiдповiднi регуляторнi акти;
повiдомляє органи виконавчої влади, їх посадових осiб, уповноважених на прийняття або схвалення регуляторних актiв, про виявлення встановлених законом обставин, за яких такий акт не може бути прийнято або схвалено, а також вiдповiднi органи юстицiї, якщо зазначенi регуляторнi акти пiдлягають державнiй реєстрацiї в органах юстицiї;
здiйснює методичне забезпечення дiяльностi регуляторних органiв, пов'язаної з реалiзацiєю державної регуляторної полiтики у сферi господарської дiяльностi;
забезпечує пiдготовку та подання Кабiнету Мiнiстрiв України щорiчної iнформацiї про результати проведення державної регуляторної полiтики у сферi господарської дiяльностi в системi органiв виконавчої влади;
вживає в межах своїх повноважень заходiв щодо захисту прав та законних iнтересiв суб'єктiв господарювання, порушених унаслiдок дiї регуляторних актiв;
аналiзує звiти про вiдстеження результативностi регуляторних актiв, прийнятих центральними органами виконавчої влади та їх територiальними органами, Радою мiнiстрiв Автономної Республiки Крим, мiсцевими органами виконавчої влади;
проводить експертизу проектiв законiв України, iнших нормативно-правових актiв, якi регулюють господарськi вiдносини та адмiнiстративнi вiдносини мiж регуляторними органами або iншими органами державної влади та суб'єктами господарювання, подає розробникам таких проектiв пропозицiї щодо їх удосконалення вiдповiдно до принципiв державної регуляторної полiтики у сферi господарської дiяльностi;
звертається до регуляторних органiв з пропозицiями щодо внесення змiн або визнання такими, що втратили чиннiсть, прийнятих зазначеними органами регуляторних актiв, якi суперечать принципам державної регуляторної полiтики у сферi господарської дiяльностi або прийнятi з порушенням установлених законом вимог;
звертається до Президента України, органiв державної влади, їх посадових осiб, органiв та посадових осiб мiсцевого самоврядування, якi у випадках i в порядку, встановлених Конституцiєю та законами України, мають право скасовувати або зупиняти дiю актiв iнших органiв державної влади, їх посадових осiб, органiв та посадових осiб мiсцевого самоврядування, з поданням про скасування або зупинення дiї регуляторних актiв, якi суперечать принципам державної регуляторної полiтики у сферi господарської дiяльностi або прийнятi з порушенням установлених законом вимог, аналiзує листи центральних органiв виконавчої влади, їх територiальних органiв, Ради мiнiстрiв Автономної Республiки Крим, мiсцевих органiв виконавчої влади, їх посадових осiб, у яких роз'яснюються положення регуляторних актiв, подає зазначеним органам та посадовим особам пропозицiї щодо вiдкликання таких листiв, якщо вони суперечать законодавству;
погоджує склад апеляцiйних регуляторних комiсiй, утворених в Автономнiй Республiцi Крим, областях, мiстах Києвi та Севастополi;
надає роз'яснення положень законодавства з питань державної регуляторної полiтики у сферi господарської дiяльностi;
погоджує проекти нормативно-правових актiв з питань лiцензування, що розробляються та приймаються органами виконавчої влади;
здiйснює нагляд за додержанням органами лiцензування законодавства у сферi лiцензування та надає роз'яснення щодо його застосування;
здiйснює методичне керiвництво, iнформацiйне забезпечення дiяльностi органiв лiцензування;
визначає форми документiв у сферi лiцензування та правила їх оформлення;
погоджує за поданням органу лiцензування лiцензiйнi умови провадження певного виду господарської дiяльностi та порядок контролю за їх додержанням, крiм випадкiв, передбачених законодавством;
формує склад експертно-апеляцiйної ради;
органiзовує пiдготовку, перепiдготовку та пiдвищення квалiфiкацiї фахiвцiв з лiцензування;
веде Єдиний лiцензiйний реєстр;
органiзовує замовлення, постачання, ведення облiку i звiтностi щодо витрачання бланкiв лiцензiй;
видає розпорядження про усунення порушень законодавства у сферi лiцензування;
здiйснює у передбачених законом випадках лiцензування певних видiв господарської дiяльностi, розробляє (бере участь у розробленнi) i погоджує проекти нормативно-правових актiв з питань видачi документiв дозвiльного характеру;
здiйснює методологiчне забезпечення дiяльностi дозвiльних органiв та державних адмiнiстраторiв з органiзацiї видачi суб'єктам господарювання документiв дозвiльного характеру;
координує дiяльнiсть органiв виконавчої влади, якi вiдповiдно до законодавства уповноваженi видавати документи дозвiльного характеру та лiцензiї, проводить методичне забезпечення дiяльностi таких органiв з питань, що належать до його компетенцiї;
здiйснює в межах своїх повноважень контроль за додержанням вимог законодавства з питань видачi документiв дозвiльного характеру;
погоджує кандидатури на призначення та звiльнення з посади державного адмiнiстратора, органiзовує навчання та пiдвищення квалiфiкацiї державних адмiнiстраторiв з органiзацiї видачi суб'єктам господарювання документiв дозвiльного характеру;
10) забезпечує формування та реалiзацiю державної полiтики у сферi технiчного регулювання (стандартизацiї, метрологiї, сертифiкацiї, оцiнки (пiдтвердження) вiдповiдностi, акредитацiї органiв з оцiнки вiдповiдностi, управлiння якiстю);
забезпечує формування державної полiтики у сферi захисту прав споживачiв та здiйснює контроль за її реалiзацiєю;
забезпечує мiжгалузеву координацiю у сферi технiчного регулювання та захисту прав споживачiв;
органiзовує розроблення проектiв нормативно-правових актiв з питань захисту прав i iнтересiв споживачiв, реклами, стандартизацiї, метрологiї, сертифiкацiї, оцiнки (пiдтвердження) вiдповiдностi, управлiння якiстю та погоджує їх;
органiзовує громадське обговорення проектiв нормативно-правових актiв, якi можуть суттєво впливати на обсяг i змiст прав та iнтересiв споживачiв;
готує разом з iншими центральними органами виконавчої влади, Радою мiнiстрiв Автономної Республiки Крим, обласними, Київською та Севастопольською мiськими державними адмiнiстрацiями щорiчну доповiдь про стан забезпечення прав споживачiв, доводить її до вiдома органiв державної влади та органiв мiсцевого самоврядування;
розробляє проекти нормативно-правових актiв щодо державної пiдтримки впровадження систем управлiння якiстю вiдповiдно до вимог нацiональних i мiжнародних стандартiв;
сприяє розробленню та впровадженню систем управлiння якiстю в органах виконавчої влади, органах мiсцевого самоврядування, на пiдприємствах, в установах та органiзацiях;
органiзовує iнформацiйне забезпечення органiв виконавчої влади, органiв мiсцевого самоврядування, пiдприємств, установ та органiзацiй з питань упровадження систем управлiння якiстю;
бере участь в органiзацiї роботи з пiдготовки та пiдвищення квалiфiкацiї фахiвцiв з питань управлiння якiстю, розробленнi вiдповiдних навчальних програм, органiзацiї проведення фундаментальних i прикладних дослiджень у сферi управлiння якiстю;
здiйснює узагальнення та пропагування через засоби масової iнформацiї, зокрема власний веб-портал, вiтчизняного та мiжнародного досвiду впровадження систем управлiння якiстю, органiзовує та бере участь у науково-практичних мiжнародних та нацiональних заходах iз таких питань;
бере участь в органiзацiї роботи та реалiзацiї заходiв щодо спiвробiтництва з регiональними, європейськими, мiжнародними органiзацiями з питань управлiння якiстю;
органiзовує та проводить монiторинг впровадження систем управлiння якiстю в органах виконавчої влади, органах мiсцевого самоврядування, на пiдприємствах, в установах та органiзацiях;
органiзовує i координує проведення робiт у сферi стандартизацiї, розробляє та затверджує нормативно-правовi акти у цiй сферi;
формує програму робiт iз стандартизацiї;
вживає заходiв щодо гармонiзацiї нацiональних стандартiв, якi розробляються, iз вiдповiдними мiжнародними (регiональними) стандартами;
органiзовує розроблення i узгодження технiчних регламентiв та iнших нормативно-правових актiв з питань стандартизацiї;
встановлює правила розроблення, схвалення, прийняття, перегляду, змiни та втрати чинностi нацiональними стандартами, їх позначення, класифiкацiї за видами та iншими ознаками, кодування та реєстрацiї;
схвалює та приймає вiдповiдно до законодавства нацiональнi стандарти, правила усталеної практики та класифiкатори;
здiйснює вiдповiдно до законодавства реєстрацiю стандартiв та iнших нормативних документiв;
за замовленням вiдповiдних центральних органiв виконавчої влади формує перелiк нацiональних стандартiв, якi в разi добровiльного застосування є доказом вiдповiдностi продукцiї вимогам технiчних регламентiв, та за вiдсутнiстю таких стандартiв органiзовує їх розроблення;
вживає заходiв щодо виконання зобов'язань, зумовлених участю України в мiжнародних (регiональних) органiзацiях стандартизацiї;
приймає рiшення щодо створення та припинення дiяльностi технiчних комiтетiв стандартизацiї, визначає їх повноваження та порядок створення;
органiзовує створення i ведення нацiонального фонду нормативних документiв та Нацiонального iнформацiйного центру мiжнародної iнформацiйної мережi (ISONET);
здiйснює вiд iменi держави права власника на нацiональнi стандарти, правила усталеної практики, класифiкатори та каталоги;
органiзовує вiдповiдно до законодавства розповсюдження офiцiйних публiкацiй нацiональних стандартiв, правил усталеної практики i класифiкаторiв та iншої друкованої продукцiї стосовно прийнятих нацiональних стандартiв, стандартiв i документiв вiдповiдних мiжнародних та регiональних органiзацiй стандартизацiї, а також делегує цi повноваження iншим органiзацiям;
органiзовує надання iнформацiйних послуг з питань стандартизацiї;
забезпечує та сприяє спiвробiтництву мiж виробниками, постачальниками, споживачами продукцiї, процесiв i послуг та вiдповiдними державними органами у сферi стандартизацiї;
затверджує положення про нацiональний орган з акредитацiї, положення про Раду з акредитацiї та її склад, опис i правила застосування нацiонального знака акредитацiї, правила визначення вартостi робiт з акредитацiї, здiйснює iншi повноваження iз зазначених питань;
координує дiяльнiсть iз розроблення та перегляду технiчних регламентiв;
готує програму розроблення технiчних регламентiв;
розглядає вiдповiдно до законодавства проекти технiчних регламентiв та подає коментарi щодо них, погоджує такi проекти i подає в установленому порядку на розгляд Кабiнету Мiнiстрiв України;
органiзовує проведення оцiнки еквiвалентностi українських та iноземних технiчних регламентiв i надає вiдповiднi пропозицiї Кабiнету Мiнiстрiв України;
веде реєстр технiчних регламентiв;
призначає за пропозицiями центральних органiв виконавчої влади, на якi покладаються функцiї технiчного регулювання у визначених сферах дiяльностi, органи з оцiнки вiдповiдностi та iз залученням цих центральних органiв виконавчої влади здiйснює монiторинг (нагляд) вiдповiдностi призначених органiв з оцiнки вiдповiдностi вимогам законодавства, приймає вiдповiдно до законодавства рiшення щодо скасування призначення;
веде державний реєстр призначених органiв з оцiнки вiдповiдностi;
готує пропозицiї щодо приєднання України до мiжнародних (регiональних) систем сертифiкацiї, укладення мiжнародних угод у сферi оцiнки (пiдтвердження) вiдповiдностi, приймає рiшення про порядок визнання результатiв робiт, проведених органами iз сертифiкацiї iнших держав;
координує роботу центральних органiв виконавчої влади у визначених сферах дiяльностi з оцiнки (пiдтвердження) вiдповiдностi у законодавчо регульованiй сферi;
органiзовує розроблення проектiв нормативно-правових актiв, що встановлюють загальнi вимоги та правила процедури оцiнки (пiдтвердження) вiдповiдностi в законодавчо регульованiй сферi;
надає методологiчну допомогу центральним органам виконавчої влади в розробленнi проектiв законiв, iнших нормативно-правових актiв з питань оцiнки (пiдтвердження) вiдповiдностi;
органiзовує пiдготовку та атестацiю аудиторiв iз сертифiкацiї;
проводить та координує вiдповiдно до законодавства роботу iз забезпечення функцiонування державної системи сертифiкацiї;
веде Реєстр державної системи сертифiкацiї (державний реєстр сертифiкатiв вiдповiдностi) та реєстр декларацiй про вiдповiднiсть;
призначає органи iз сертифiкацiї;
затверджує перелiк продукцiї, що пiдлягає обов'язковiй сертифiкацiї в Українi;
розглядає спiрнi питання з випробувань i додержання правил сертифiкацiї продукцiї;
здiйснює iнформацiйне забезпечення з питань оцiнки (пiдтвердження) вiдповiдностi та сертифiкацiї продукцiї;
бере участь у роботi вiдповiдних мiжнародних та регiональних органiзацiй iз захисту прав споживачiв, стандартизацiї, метрологiї, сертифiкацiї, оцiнки (пiдтвердження) вiдповiдностi, управлiння якiстю;
здiйснює державне управлiння забезпеченням єдностi вимiрювань в Українi, проводить єдину в державi технiчну полiтику щодо забезпечення єдностi вимiрювань;
координує дiяльнiсть щодо забезпечення функцiонування та розвитку державної метрологiчної системи;
координує дiяльнiсть метрологiчної служби України;
затверджує персональний склад Науково-технiчної комiсiї з метрологiї та положення про неї;
органiзовує проведення фундаментальних дослiджень у сферi метрологiї;
розробляє або бере участь у розробленнi державних наукових i науково-технiчних програм, що стосуються забезпечення єдностi вимiрювань;
розробляє та затверджує вiдповiдно до законодавства нормативно-правовi акти i нормативнi документи у сферi метрологiї та метрологiчної дiяльностi;
органiзовує створення та функцiонування еталонної бази України, встановлює порядок створення, затвердження, реєстрацiї, зберiгання та застосування еталонiв, а також звiрення їх з еталонами iнших держав i мiжнародними еталонами;
надає в установленому порядку еталонам статус державних;
встановлює визначення основних одиниць Мiжнародної системи одиниць (SI), назви та визначення похiдних одиниць SI, десяткових кратних i частинних вiд одиниць SI, дозволенi позасистемнi одиницi, а також їх позначення та правила написання, приймає рiшення щодо тимчасового застосування у визначенiй галузi одиниць вимiрювань, якi не входять до SI, кратних та частинних вiд них;
органiзовує та проводить державний метрологiчний контроль i нагляд;
погоджує положення про метрологiчнi служби мiнiстерств та iнших центральних органiв виконавчої влади;
забезпечує представництво та участь України у мiжнародних, європейських та iнших регiональних органiзацiях з метрологiї;
органiзовує та проводить атестацiю виробництва пiдприємств, що здiйснюють переробку, утилiзацiю або знищення вилученої з обiгу неякiсної та небезпечної продукцiї;
11) забезпечує формування державної полiтики у сферi державного ринкового нагляду та здiйснює контроль за її реалiзацiєю;
здiйснює у межах компетенцiї державний ринковий нагляд;
затверджує положення про Раду ринкового нагляду та її склад, розглядає розробленi нею пропозицiї, здiйснює органiзацiйне та iнформацiйне забезпечення її роботи;
проводить оцiнку ринкового нагляду, подає на розгляд Кабiнету Мiнiстрiв України висновки, рекомендацiї та пропозицiї щодо вдосконалення органiзацiї ринкового нагляду, розробленi за результатами цiєї оцiнки;
забезпечує функцiонування i безоплатний допуск до нацiональної iнформацiйної системи державного ринкового нагляду та системи оперативного взаємного сповiщення про продукцiю, що становить серйозний ризик;
координує дiяльнiсть щодо доступу України до мiжнародних, регiональних та iноземних систем повiдомлення про продукцiю, що становить серйозний ризик;
12) розробляє в установленому порядку пропозицiї щодо гармонiзацiї нормативно-правових актiв та нормативних документiв з мiжнародними, в тому числi європейськими, правилами i стандартами, якi визначають вимоги до торговельної дiяльностi та дiяльностi у сферi побутових послуг;
розробляє та затверджує правила торгiвлi окремими групами товарiв, надання побутових послуг, роботи закладiв ресторанного господарства, здiйснення рiзних видiв i форм торгiвлi, граничнi розмiри списання втрати товарiв на пiдприємствах торгiвлi та ресторанного господарства, а також порядок їх застосування, державнi соцiальнi нормативи у сферi торговельної дiяльностi i побутових послуг;
13) забезпечує i координує в межах своїх повноважень виконання українською стороною зобов'язань за мiжнародними договорами України з ЄС, бере участь у переговорах, спрямованих на розвиток договiрних вiдносин з ЄС;
бере участь у встановленому порядку у функцiонуваннi двостороннiх органiв формату Україна - ЄС, утворених в рамках чинних мiжнародних договорiв, забезпечує роботу вiдповiдних пiдкомiтетiв Комiтету з питань спiвробiтництва мiж Україною та Європейськими Спiвтовариствами (Європейським Союзом);
забезпечує взаємодiю центральних органiв виконавчої влади, пов'язану зi створенням зони вiльної торгiвлi мiж Україною та ЄС, укладанням Угоди про асоцiацiю мiж Україною та ЄС в економiчнiй, секторальнiй сферах, а також з питань розвитку людського потенцiалу, розробляє пропозицiї щодо вдосконалення механiзму взаємодiї центральних органiв виконавчої влади з iнституцiями ЄС;
сприяє мiсцевим органам виконавчої влади та органам мiсцевого самоврядування у налагодженнi зв'язкiв з європейськими регiональними органiзацiями та їх участi в європейських регiональних програмах, залученню українських пiдприємств, установ та органiзацiй до участi в галузевих програмах ЄС;
забезпечує в межах своїх повноважень адаптацiю законодавства України до законодавства ЄС;
14) проводить постiйний монiторинг розвитку зовнiшньоекономiчних зв'язкiв, аналiзує ефективнiсть експорту та iмпорту товарiв (робiт, послуг), розробляє i забезпечує здiйснення заходiв щодо розвитку та вдосконалення структури експорту та iмпорту товарiв (робiт, послуг), розробляє рекомендацiї для вiдповiдних галузей економiки з урахуванням кон'юнктурних змiн на свiтовому ринку;
координує роботу iз запровадження та реалiзацiї механiзму державної пiдтримки експорту;
розробляє пропозицiї щодо запровадження нових форм економiчного спiвробiтництва з iноземними державами та полiпшення торговельно-економiчних вiдносин з ними;
здiйснює загальну координацiю дiяльностi української частини двостороннiх комiсiй, комiтетiв, координацiйних рад та iнших мiжурядових органiв з питань економiчного спiвробiтництва;
здiйснює протокольно-органiзацiйне забезпечення пiдготовки i проведення спiльних засiдань мiжурядових комiсiй з питань торговельно-економiчного та науково-технiчного спiвробiтництва, iнших двостороннiх i багатостороннiх мiжурядових заходiв з аналогiчної проблематики, що проводяться в Українi;
забезпечує взаємодiю центральних органiв виконавчої влади з питань виконання зобов'язань України, взятих у рамках вступу до СОТ, приведення законодавства України у вiдповiднiсть iз нормами угод СОТ, проводить експертизу проектiв нормативно-правових актiв на вiдповiднiсть нормам угод СОТ та зобов'язанням України як члена СОТ, здiйснює монiторинг виконання iншими членами СОТ положень угод цiєї мiжнародної органiзацiї та захист прав та iнтересiв України в торговельно-економiчнiй сферi з використанням механiзмiв СОТ;
забезпечує взаємодiю центральних органiв виконавчої влади з питань участi у багатостороннiх торговельних переговорах СОТ, двостороннiх та багатостороннiх переговорах у рамках робочих груп з розгляду заявок держав, що вступають до СОТ, засiданнях органiв цiєї мiжнародної органiзацiї;
забезпечує взаємодiю центральних органiв виконавчої влади щодо оброблення запитiв СОТ i держав - членiв СОТ та їх iнформування, а також спiвробiтництво з вiдповiдними комiтетами СОТ;
забезпечує в межах компетенцiї представництво України в СОТ, на Конференцiї ООН з питань торгiвлi та розвитку (ЮНКТАД), у Комiсiї ООН з права мiжнародної торгiвлi (ЮНСIТРАЛ), iнших мiжнародних економiчних органiзацiях та координує дiяльнiсть центральних органiв виконавчої влади, пов'язану з членством України в цих органiзацiях;
здiйснює координацiю проведення переговорiв мiж Україною та iншими державами щодо укладення угод про вiльну торгiвлю, а також пiдготовки економiчних обгрунтувань стосовно таких угод;
здiйснює контроль за додержанням суб'єктами зовнiшньоекономiчної дiяльностi вимог нацiонального законодавства та положень мiжнародних договорiв України;
забезпечує участь представникiв України в роботi Економiчної ради СНД та Ради глав урядiв держав Спiвдружностi Незалежних Держав;
координує дiяльнiсть центральних органiв виконавчої влади з питань розроблення i виконання двостороннiх мiжурядових угод економiчного характеру, укладених Україною з державами СНД, та забезпечує участь в опрацюваннi проектiв мiждержавних та галузевих програм багатостороннього спiвробiтництва в рамках СНД, ГУАМ, ЄЕП, ЄврАзЕС та Митного союзу Республiки Бiлорусь, Республiки Казахстан та Росiйської Федерацiї;
готує пропозицiї щодо розроблення стратегiї розвитку економiчного спiвробiтництва України з державами - учасницями Спiвдружностi Незалежних Держав;
готує пропозицiї щодо забезпечення функцiонування системи нетарифного регулювання зовнiшньоекономiчної дiяльностi, облiку (реєстрацiї) окремих видiв зовнiшньоекономiчних договорiв (контрактiв), укладених суб'єктами зовнiшньоекономiчної дiяльностi України всiх форм власностi, та здiйснює вiдповiднi заходи;
забезпечує реалiзацiю єдиної митно-тарифної полiтики, готує пропозицiї щодо вдосконалення нормативно-правової бази митно-тарифного регулювання;
виконує в установленому законодавством порядку регуляторнi та реєстрацiйно-дозвiльнi функцiї у сферi експорту, iмпорту товарiв (робiт, послуг), здiйснює вiдповiдно до законодавства лiцензування експорту, iмпорту товарiв (робiт, послуг) та деяких видiв господарської дiяльностi;
застосовує до суб'єктiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi України та iноземних суб'єктiв господарської дiяльностi спецiальнi санкцiї, передбаченi Законом України "Про зовнiшньоекономiчну дiяльнiсть";
проводить монiторинг операцiй з давальницькою сировиною у зовнiшньоекономiчних вiдносинах та подає пропозицiї щодо внесення змiн до актiв законодавства, якi регулюють виконання операцiй з давальницькою сировиною у зовнiшньоекономiчних вiдносинах;
проводить у встановленому порядку реєстрацiю представництв iноземних суб'єктiв господарської дiяльностi та узагальнює iнформацiю про їх дiяльнiсть;
забезпечує в межах своїх повноважень державне регулювання у сферi здiйснення iнвестицiй у негрошовiй формi за кордон;
забезпечує в установленому порядку захист економiчних прав i законних iнтересiв України, її суб'єктiв господарювання;
веде облiк iноземних компанiй, якi застосовують до України обмежувальну дiлову практику або несумлiнно виконують зобов'язання перед Україною та українськими партнерами;
виявляє факти або загрози застосування органами iноземних держав, митними союзами або економiчними угрупованнями антидемпiнгових, компенсацiйних та спецiальних захисних заходiв до товарiв походженням з України, вживає заходiв з метою захисту iнтересiв суб'єктiв господарювання України в антидемпiнгових, антисубсидицiйних та спецiальних захисних розслiдуваннях, що проводяться iноземними державами щодо української продукцiї;
проводить у встановленому порядку розслiдування з метою встановлення фактiв дискримiнацiйних та/або недружнiх дiй з боку iнших держав, митних союзiв чи економiчних угруповань щодо законних прав та iнтересiв суб'єктiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi України;
проводить у встановленому порядку антидемпiнговi, антисубсидицiйнi та спецiальнi розслiдування;
бере участь у формуваннi державної полiтики у сферi експортного контролю;
аналiзує стан розрахункiв за зовнiшньоекономiчними операцiями та розробляє пропозицiї щодо вдосконалення механiзму проведення зазначених розрахункiв i порядку контролю за ними;
контролює в межах своїх повноважень проведення експортно-iмпортних операцiй за участю iноземних суб'єктiв господарської дiяльностi, зареєстрованих у державах з пiльговим режимом оподаткування;
видає в установленому порядку разовi iндивiдуальнi дозволи на перевищення встановленого законодавством строку ввезення на митну територiю України товарiв (виконання робiт, надання послуг), якi iмпортуються за бартерними договорами;
видає в установленому порядку висновки щодо продовження строкiв розрахункiв в iноземнiй валютi у разi виконання резидентом операцiй за договорами виробничої кооперацiї, консигнацiї, комплексного будiвництва, тендерної поставки, гарантiйного обслуговування, поставки складних технiчних виробiв i товарiв спецiального призначення;
забезпечує взаємодiю центральних та мiсцевих органiв виконавчої влади щодо розвитку двостороннього спiвробiтництва з iноземними державами в економiчнiй сферi;
15) координує та забезпечує формування i реалiзацiю державної полiтики у сферi технiчного та фiнансового спiвробiтництва з iноземними державами та мiжнародними органiзацiями щодо залучення ресурсiв для виконання програм i проектiв;
координує роботу, пов'язану з iнiцiюванням, пiдготовкою та реалiзацiєю проектiв економiчного i соцiального розвитку України, що пiдтримуються мiжнародними фiнансовими органiзацiями, проводить монiторинг виконання зазначених програм i проектiв, здiйснює методологiчне забезпечення в цiй сферi;
органiзовує опрацювання проектних пропозицiй та проведення їх експертизи щодо iнiцiювання iнвестицiйних проектiв економiчного i соцiального розвитку України, що пiдтримуються мiжнародними фiнансовими органiзацiями, приймає рiшення про доцiльнiсть пiдготовки iнвестицiйного проекту та визначення вiдповiдального за його пiдготовку i реалiзацiю;
вносить Кабiнету Мiнiстрiв України пропозицiї про доцiльнiсть пiдготовки системного проекту, розробляє стратегiчнi та програмнi документи з питань спiвробiтництва з мiжнародними фiнансовими органiзацiями, зокрема забезпечує розроблення плану спiвробiтництва України з такими органiзацiями на вiдповiдний рiк;
здiйснює органiзацiйне та аналiтичне забезпечення дiяльностi керуючого вiд України - члена Ради керуючих Свiтового банку та Нацiонального координатора з питань технiчної допомоги;
забезпечує формування стратегiчних i щорiчних програм залучення мiжнародної технiчної допомоги вiдповiдно до прiоритетних напрямiв соцiально-економiчного розвитку України та координує дiяльнiсть, пов'язану iз залученням такої допомоги, проводить державну реєстрацiю/перереєстрацiю програм i проектiв мiжнародної технiчної допомоги в Українi, веде державний реєстр таких програм та проектiв;
проводить експертизу та погоджує запити вiтчизняних пiдприємств, установ i органiзацiй на одержання мiжнародної технiчної допомоги, тексти договорiв з питань технiко-економiчного спiвробiтництва мiж донорами та мiнiстерствами, iншими центральними, мiсцевими органами виконавчої влади;
готує та надсилає офiцiйнi звернення до iноземних держав i мiжнародних органiзацiй щодо залучення та використання мiжнародної технiчної допомоги, а також стосовно спiльної пiдготовки iнвестицiйних проектiв;
координує здiйснення заходiв iз розроблення проектiв мiжнародної технiчної допомоги, в тому числi iнструментiв i механiзмiв зовнiшньої допомоги, проводить монiторинг виконання та додержання умов реалiзацiї таких програм i проектiв;
проводить акредитацiю iноземних органiзацiй - виконавцiв програм i проектiв мiжнародної технiчної допомоги в Українi, видає свiдоцтва, iншi документи, якi пiдтверджують право на пiльги, привiлеї та iмунiтети, визначенi нацiональним законодавством i мiжнародними договорами України;
16) розробляє пропозицiї щодо визначення основних напрямiв розвитку системи надання адмiнiстративних послуг, реалiзує заходи з її реформування;
17) бере участь у розробленнi та реалiзацiї державної полiтики у сферi оборони та безпеки, в тому числi державних цiльових програм у цiй сферi, здiйснює монiторинг ефективностi їх виконання;
координує i контролює дiяльнiсть державних замовникiв, формує та подає Кабiнету Мiнiстрiв України проект державного оборонного замовлення;
здiйснює функцiї щодо координацiї дiяльностi з планування, методологiчного, методичного, наукового та фiнансового забезпечення мобiлiзацiйної пiдготовки i мобiлiзацiї в центральних та мiсцевих органах виконавчої влади, iнших органах державної влади та нацiональної економiки;
розробляє та подає Кабiнету Мiнiстрiв України проект мобiлiзацiйного плану нацiональної економiки України на особливий перiод;
бере участь вiдповiдно до своїх повноважень i на пiдставi мiжнародних договорiв України з питань вiйськово-технiчного спiвробiтництва в укладаннi договорiв з установами та органiзацiями iноземних держав з питань розроблення та виробництва вiйськової технiки i озброєння;
готує та проводить разом з iншими центральними органами виконавчої влади, пiдприємствами, установами та органiзацiями виставки озброєння, вiйськової i спецiальної технiки, технологiй та послуг вiйськового призначення i подвiйного використання;
разом iз Мiнiстерством оборони України:
- органiзовує i координує дiяльнiсть центральних органiв виконавчої влади у сферi вiйськово-технiчного спiвробiтництва;
- подає Кабiнету Мiнiстрiв України погодженi в установленому порядку проекти законiв, мiжнародних договорiв України, iнших нормативно-правових актiв у сферi вiйськово-технiчного спiвробiтництва;
забезпечує реалiзацiю завдань i заходiв, спрямованих на розвиток економiчного спiвробiтництва з державами - членами Органiзацiї Пiвнiчноатлантичного договору;
забезпечує формування державної полiтики у сферi експортного контролю, встановлення державного контролю за провадженням дiяльностi, пов'язаної з мiжнародними передачами товарiв вiйськового призначення та подвiйного використання, здiйснює контроль за її реалiзацiєю;
18) органiзовує та координує в межах своїх повноважень пiдготовку, перепiдготовку i пiдвищення квалiфiкацiї кадрiв у сферi економiки, пiдприємництва та промисловостi;
забезпечує в межах своїх повноважень реалiзацiю державної полiтики у сферi державної служби з питань управлiння персоналом Мiнекономрозвитку України, пiдприємств, установ i органiзацiй, що належать до сфери його управлiння;
узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його компетенцiї, розробляє пропозицiї щодо вдосконалення законодавчих актiв, актiв Президента України, Кабiнету Мiнiстрiв України та в установленому порядку вносить їх на розгляд Президентовi України i Кабiнету Мiнiстрiв України;
здiйснює в установленому порядку контроль за витрачанням бюджетних коштiв пiдприємствами, установами та органiзацiями, що належать до сфери управлiння Мiнекономрозвитку України;
спрямовує, координує та контролює в установленому порядку дiяльнiсть вiдповiдних структурних пiдроздiлiв мiсцевих державних адмiнiстрацiй;
бере участь у пiдготовцi та забезпечує роботу нацiональних експозицiй України на всесвiтнiх та мiжнародних виставках i ярмарках;
бере участь у пiдготовцi та проведеннi конференцiй, симпозiумiв, семiнарiв, мiжнародних i нацiональних виставок та iнших заходiв з економiчних питань, проводить iнформацiйну i консультацiйну роботу з питань пiдготовки та проведення таких заходiв;
подає в установленому порядку Кабiнету Мiнiстрiв України пропозицiї щодо затвердження щорiчних планiв участi вiтчизняних пiдприємств, установ та органiзацiй у мiжнародних виставках за кордоном iз частковим фiнансуванням витрат на їх проведення за рахунок коштiв державного бюджету;
подає в установленому порядку Кабiнету Мiнiстрiв України пропозицiї щодо перелiку виставок i ярмаркiв, що проводяться в Українi, яким надається статус мiжнародних, нацiональних;
вносить у встановленому порядку пропозицiї стосовно участi України в дiяльностi вiдповiдних мiжнародних органiзацiй, а також щодо призначення представникiв України в таких органiзацiях та визначення нацiональних координаторiв iз спiвробiтництва з ними;
iнформує та надає роз'яснення щодо здiйснення державної полiтики у сферi економiки i торгiвлi;
бере участь у формуваннi та реалiзацiї державної полiтики у сферi iнформатизацiї, розвитку електронного урядування, побудови сучасного iнформацiйного суспiльства в державi, забезпечує в межах своїх повноважень впровадження сучасних iнформацiйно-комунiкацiйних технологiй, створення системи нацiональних iнформацiйних ресурсiв;
вживає заходiв щодо залучення в установленому порядку громадськостi до обговорення питань, що належать до компетенцiї Мiнекономрозвитку України;
сприяє розвитку соцiального дiалогу, проведенню консультацiй iз всеукраїнськими об'єднаннями профспiлок i всеукраїнськими об'єднаннями органiзацiй роботодавцiв щодо проектiв законiв, iнших нормативно-правових актiв з питань розроблення та реалiзацiї державної полiтики у сферi трудових вiдносин, оплати працi, охорони працi, соцiального захисту;
забезпечує оперативне оприлюднення iнформацiї про дiяльнiсть Мiнiстерства;
здiйснює вiдповiдно до законодавства функцiї з управлiння об'єктами державної власностi, що належать до сфери його управлiння;
забезпечує в межах своїх повноважень реалiзацiю державної полiтики стосовно державної таємницi, контроль за її збереженням у центральному апаратi Мiнекономрозвитку України, на пiдприємствах, в установах та органiзацiях, що належать до сфери його управлiння;
здiйснює iншi повноваження, визначенi законами України та покладенi на нього Президентом України.
5. Мiнекономрозвитку України для виконання покладених на нього завдань має право в установленому порядку:
1) залучати працiвникiв центральних та мiсцевих органiв виконавчої влади, пiдприємств, установ i органiзацiй, консультацiйнi та експертнi органiзацiї, учених i фахiвцiв, у тому числi на договiрнiй основi, для розгляду питань, що належать до його компетенцiї;
2) скликати наради, утворювати комiсiї та робочi групи;
3) одержувати iнформацiю, документи i матерiали вiд державних органiв та органiв мiсцевого самоврядування, пiдприємств, установ, органiзацiй усiх форм власностi та їх посадових осiб;
4) користуватися безоплатно базами даних, реєстрами та iншими видами iнформацiйних ресурсiв державних органiв, державними, в тому числi урядовими, системами зв'язку i комунiкацiй, мережами спецiального зв'язку та iншими технiчними засобами.
6. Мiнекономрозвитку України у процесi виконання покладених на нього завдань взаємодiє в установленому порядку з iншими органами виконавчої влади, допомiжними органами i службами, утвореними Президентом України, а також з органами мiсцевого самоврядування, вiдповiдними органами iноземних держав та мiжнародних органiзацiй, пiдприємствами, установами, органiзацiями, всеукраїнськими об'єднаннями профспiлок i всеукраїнськими об'єднаннями органiзацiй роботодавцiв.
7. Мiнекономрозвитку України у межах своїх повноважень, на основi i на виконання Конституцiї та законiв України, актiв i доручень Президента України, актiв Кабiнету Мiнiстрiв України видає накази, якi пiдписує Перший вiце-прем'єр-мiнiстр України - Мiнiстр економiчного розвитку i торгiвлi України (далi - Мiнiстр).
Мiнекономрозвитку України видає в разi потреби разом з iншими центральними органами виконавчої влади спiльнi акти.
Накази Мiнекономрозвитку України, якi вiдповiдно до закону є регуляторними актами, розробляються, розглядаються, приймаються та оприлюднюються з урахуванням вимог Закону України "Про засади державної регуляторної полiтики у сферi господарської дiяльностi".
Нормативно-правовi акти Мiнекономрозвитку України пiдлягають державнiй реєстрацiї в установленому законодавством порядку.
Накази Мiнекономрозвитку України, виданi в межах його повноважень, є обов'язковими для виконання центральними органами виконавчої влади, їх територiальними органами та мiсцевими державними адмiнiстрацiями, органами влади Автономної Республiки Крим, органами мiсцевого самоврядування, пiдприємствами, установами i органiзацiями всiх форм власностi та громадянами.
8. Мiнекономрозвитку України очолює Мiнiстр, якого призначає на посаду за поданням Прем'єр-мiнiстра України i звiльняє з посади Президент України.
9. Мiнiстр:
1) очолює Мiнекономрозвитку України, здiйснює керiвництво його дiяльнiстю;
2) спрямовує i координує здiйснення iншими центральними органами виконавчої влади заходiв з питань, що належать до компетенцiї Мiнекономрозвитку України;
3) спрямовує i координує дiяльнiсть Державної служби експортного контролю України, Державної служби статистики України, Державної iнспекцiї України з питань захисту прав споживачiв, Державного агентства з енергоефективностi та енергозбереження України, Державного агентства резерву України (далi - центральнi органи виконавчої влади), в тому числi:
формує державну полiтику у вiдповiдних сферах та контролює її реалiзацiю центральними органами виконавчої влади України;
погоджує та подає на розгляд Кабiнету Мiнiстрiв України розробленi центральними органами виконавчої влади проекти законiв, актiв Президента України та Кабiнету Мiнiстрiв України;
визначає прiоритетнi напрями роботи центральних органiв виконавчої влади та шляхи виконання покладених на них завдань, затверджує плани їх роботи;
приймає рiшення щодо проведення перевiрки дiяльностi центральних органiв виконавчої влади, їх територiальних органiв;
порушує перед Кабiнетом Мiнiстрiв України питання щодо скасування актiв центральних органiв виконавчої влади повнiстю чи в окремiй частинi;
заслуховує звiти про виконання покладених на центральнi органи виконавчої влади завдань та планiв їх роботи;
вносить пропозицiї Прем'єр-мiнiстровi України щодо кандидатур на посади керiвникiв вiдповiдних центральних органiв виконавчої влади i за пропозицiєю їх керiвникiв - щодо кандидатур на посади їх заступникiв;
погоджує призначення на посади та звiльнення з посад керiвникiв та заступникiв керiвникiв самостiйних структурних пiдроздiлiв апарату центральних органiв виконавчої влади, дiяльнiсть яких спрямовується та координується ним;
погоджує призначення на посади та звiльнення з посад керiвникiв i заступникiв керiвникiв територiальних органiв центральних органiв виконавчої влади;
погоджує структуру апаратiв центральних органiв виконавчої влади;
погоджує пропозицiї керiвникiв центральних органiв виконавчої влади щодо утворення, реорганiзацiї, лiквiдацiї територiальних органiв i вносить на розгляд Кабiнету Мiнiстрiв України вiдповiднi подання;
визначає структурний пiдроздiл апарату Мiнекономрозвитку України, що вiдповiдає за взаємодiю з центральним органом виконавчої влади;
визначає посадових осiб Мiнекономрозвитку України, якi включаються до складу колегiй центральних органiв виконавчої влади;
визначає порядок обмiну iнформацiєю мiж Мiнекономрозвитку України та центральними органами виконавчої влади, перiодичнiсть її подання;
порушує перед Президентом України питання щодо притягнення до дисциплiнарної вiдповiдальностi керiвникiв центральних органiв виконавчої влади та їх заступникiв;
iнiцiює питання щодо притягнення до дисциплiнарної вiдповiдальностi керiвникiв структурних пiдроздiлiв апаратiв центральних органiв виконавчої влади, їх територiальних органiв та їх заступникiв, а також керiвникiв пiдприємств, установ, органiзацiй, що належать до сфери управлiння центральних органiв виконавчої влади;
iнiцiює питання щодо проведення службового розслiдування стосовно керiвникiв центральних органiв виконавчої влади, їх заступникiв, iнших державних службовцiв i працiвникiв апаратiв центральних органiв виконавчої влади та їх територiальних органiв, пiдприємств, установ та органiзацiй, що належать до сфери управлiння центральних органiв виконавчої влади;
видає обов'язковi до виконання центральними органами виконавчої влади накази i доручення з питань спрямування та координацiї їх дiяльностi;
доручає керiвникам центральних органiв виконавчої влади скасувати акти їх територiальних органiв повнiстю чи в окремих частинах, а в разi вiдмови - скасовує акти територiальних органiв центральних органiв виконавчої влади повнiстю чи в окремих частинах;
вирiшує iншi питання, пов'язанi зi спрямуванням i координацiєю дiяльностi центральних органiв виконавчої влади;
4) визначає стратегiчнi напрями роботи Мiнекономрозвитку України та шляхи виконання покладених на нього завдань, затверджує плани роботи Мiнекономрозвитку України, звiти про їх виконання;
5) органiзовує та контролює виконання Конституцiї та законiв України, актiв i доручень Президента України, актiв Кабiнету Мiнiстрiв України в апаратi Мiнекономрозвитку України;
6) бере участь у розглядi питань на засiданнях Кабiнету Мiнiстрiв України та вносить пропозицiї щодо порядку денного таких засiдань;
7) подає на розгляд Кабiнету Мiнiстрiв України проекти законiв, актiв Президента України, Кабiнету Мiнiстрiв України, розробником яких є Мiнекономрозвитку України та центральнi органи виконавчої влади, дiяльнiсть яких спрямовується i координується ним;
8) представляє в установленому порядку проекти законiв України, розробником яких є Мiнекономрозвитку України та центральнi органи виконавчої влади, доповiдає з iнших питань, що належать до компетенцiї Мiнекономрозвитку України, пiд час їх розгляду на пленарних засiданнях Верховної Ради України;
9) веде переговори i пiдписує мiжнароднi договори України в межах наданих йому повноважень;
10) представляє Мiнекономрозвитку України у вiдносинах з iншими органами, пiдприємствами, установами i органiзацiями в Українi та за її межами;
11) затверджує положення про самостiйнi структурнi пiдроздiли апарату Мiнекономрозвитку України, призначає на посади та звiльняє з посад їх керiвникiв i заступникiв керiвникiв, працiвникiв патронатної служби Мiнiстра;
12) здiйснює iншi повноваження, визначенi законами України та пов'язанi з виконанням покладених на нього Президентом України завдань.
10. Мiнiстр має першого заступника Мiнiстра економiчного розвитку i торгiвлi України (далi - перший заступник Мiнiстра) та заступника Мiнiстра економiчного розвитку i торгiвлi України - керiвника апарату (далi - заступник Мiнiстра - керiвник апарату).
У разi необхiдностi для забезпечення здiйснення Мiнекономрозвитку України окремих завдань за рiшенням Президента України у Мiнекономрозвитку України вводиться посада заступника Мiнiстра економiчного розвитку i торгiвлi України (далi - заступник Мiнiстра).
Перший заступник Мiнiстра, заступник Мiнiстра (у разi введення), заступник Мiнiстра - керiвник апарату призначаються на посади за поданнями Прем'єр-мiнiстра України, внесеними на пiдставi пропозицiй Мiнiстра, та звiльняються з посад Президентом України.
Обов'язки першого заступника Мiнiстра, заступника Мiнiстра (у разi введення), заступника Мiнiстра - керiвника апарату та розподiл повноважень мiж першим заступником Мiнiстра i заступником Мiнiстра (у разi введення) визначаються Мiнiстром.
Заступник Мiнiстра - керiвник апарату здiйснює керiвництво дiяльнiстю апарату Мiнекономрозвитку України, призначає на посади та звiльняє з посад державних службовцiв i працiвникiв апарату Мiнекономрозвитку України (крiм тих, якi призначаються на посади та звiльняються з посад Мiнiстром).
11. Для погодженого вирiшення питань, що належать до компетенцiї Мiнекономрозвитку України, обговорення найважливiших напрямiв його дiяльностi у Мiнекономрозвитку України утворюється колегiя у складi Мiнiстра (голова колегiї), першого заступника Мiнiстра, заступника Мiнiстра (у разi введення) та заступника Мiнiстра - керiвника апарату за посадою. У разi потреби до складу колегiї Мiнекономрозвитку України можуть включатися керiвники структурних пiдроздiлiв апарату Мiнекономрозвитку України, а також у встановленому порядку iншi особи.
Рiшення колегiї можуть бути реалiзованi шляхом видання вiдповiдного наказу Мiнекономрозвитку України.
Для розгляду наукових рекомендацiй та проведення фахових консультацiй з основних питань дiяльностi у Мiнекономрозвитку України можуть утворюватись iншi постiйнi або тимчасовi консультативнi, дорадчi органи.
Рiшення про утворення чи лiквiдацiю колегiї, iнших постiйних або тимчасових консультативних, дорадчих органiв, їх кiлькiсний та персональний склад, положення про них затверджує Мiнiстр.
12. Гранична чисельнiсть працiвникiв апарату Мiнекономрозвитку України затверджується Кабiнетом Мiнiстрiв України.
Структуру апарату Мiнекономрозвитку України затверджує Мiнiстр.
Штатний розпис апарату, кошторис Мiнекономрозвитку України затверджує заступник Мiнiстра - керiвник апарату за погодженням iз Мiнiстерством фiнансiв України.
Мiнекономрозвитку України є юридичною особою, має самостiйний баланс, рахунки в органах Державної казначейської служби України, печатку iз зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням.
Глава Адмiнiстрацiї Президента України | С. ЛЬОВОЧКIН |