УКАЗ
ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ
Про Адмiнiстрацiю Державної служби спецiального зв'язку та захисту iнформацiї України
1. Затвердити Положення про Адмiнiстрацiю Державної служби спецiального зв'язку та захисту iнформацiї України.
2. Установити, що Адмiнiстрацiя Державної служби спецiального зв'язку та захисту iнформацiї України є правонаступником Державної служби зв'язку України i Державної адмiнiстрацiї зв'язку - урядового органу, що дiяв у складi Мiнiстерства транспорту та зв'язку України.
3. Внести до Схеми органiзацiї та взаємодiї центральних органiв виконавчої влади, затвердженої Указом Президента України вiд 9 грудня 2010 року N 1085 "Про оптимiзацiю системи центральних органiв виконавчої влади" (зi змiнами, внесеними Указом вiд 6 квiтня 2011 року N 370), такi змiни:
1) абзац "Адмiнiстрацiя Державної служби спецiального зв'язку та захисту iнформацiї України" роздiлу II виключити;
2) роздiл III доповнити абзацом такого змiсту:
"Адмiнiстрацiя Державної служби спецiального зв'язку та захисту iнформацiї України".
4. Кабiнету Мiнiстрiв України у двомiсячний строк:
1) забезпечити фiнансування виконання покладених на Адмiнiстрацiю Державної служби спецiального зв'язку та захисту iнформацiї України функцiй;
2) вирiшити питання щодо передачi в управлiння Адмiнiстрацiї Державної служби спецiального зв'язку та захисту iнформацiї України для виконання покладених на неї функцiй об'єктiв державної власностi.
5. Адмiнiстрацiї Державної служби спецiального зв'язку та захисту iнформацiї України подати у двомiсячний строк у встановленому порядку пропозицiї щодо внесення до актiв законодавства змiн, що випливають iз цього Указу.
6. Цей Указ набирає чинностi з дня його опублiкування.
Президент України | В. ЯНУКОВИЧ |
м. Київ
30 червня 2011 року
N 717/2011
ЗАТВЕРДЖЕНО Указом Президента України вiд 30 червня 2011 року N 717/2011 |
ПОЛОЖЕННЯ
про Адмiнiстрацiю Державної служби спецiального
зв'язку та захисту iнформацiї України
1. Адмiнiстрацiя Державної служби спецiального зв'язку та захисту iнформацiї України (далi - Адмiнiстрацiя) є центральним органом виконавчої влади у складi Державної служби спецiального зв'язку та захисту iнформацiї України (далi - Держспецзв'язку України).
Адмiнiстрацiя є центральним органом виконавчої влади зi спецiальним статусом, головним органом у системi центральних органiв виконавчої влади з формування i забезпечення реалiзацiї державної полiтики у сферах органiзацiї спецiального зв'язку та захисту iнформацiї, телекомунiкацiй, користування радiочастотним ресурсом України, надання послуг поштового зв'язку.
Адмiнiстрацiя є центральним органом виконавчої влади в галузi зв'язку, спецiально уповноваженим центральним органом виконавчої влади з питань органiзацiї спецiального зв'язку та захисту iнформацiї.
2. Адмiнiстрацiя у своїй дiяльностi керується Конституцiєю та законами України, актами Президента України, Кабiнету Мiнiстрiв України, iншими актами законодавства України, а також дорученнями Президента України.
3. Основними завданнями Адмiнiстрацiї є:
1) забезпечення формування i реалiзацiї державної полiтики у сферах захисту державних iнформацiйних, телекомунiкацiйних та iнформацiйно-телекомунiкацiйних систем (далi - iнформацiйно-телекомунiкацiйнi системи), криптографiчного та технiчного захисту iнформацiї, використання i захисту державних електронних iнформацiйних ресурсiв, телекомунiкацiй, користування радiочастотним ресурсом України, надання послуг поштового зв'язку; участь у формуваннi i реалiзацiї державної полiтики у сферi електронного документообiгу органiв державної влади та органiв мiсцевого самоврядування, розробленнi та впровадженнi електронного цифрового пiдпису в органах державної влади та органах мiсцевого самоврядування;
2) участь у межах своїх повноважень у формуваннi i реалiзацiї державної тарифної полiтики та полiтики державних закупiвель у сферах телекомунiкацiй, користування радiочастотним ресурсом України, надання послуг поштового зв'язку;
3) забезпечення в установленому порядку урядовим зв'язком Президента України, Голови Верховної Ради України, Прем'єр-мiнiстра України, iнших посадових осiб органiв державної влади, мiсцевого самоврядування, органiв вiйськового управлiння, керiвникiв пiдприємств, установ i органiзацiй у мирний час, в умовах надзвичайного та воєнного стану, а також у разi виникнення надзвичайної ситуацiї;
4) забезпечення функцiонування, безпеки та розвитку державної системи урядового зв'язку i Нацiональної системи конфiденцiйного зв'язку;
5) визначення вимог i порядку створення та розвитку систем технiчного та криптографiчного захисту iнформацiї, яка є власнiстю держави, або iнформацiї з обмеженим доступом, вимога щодо захисту якої встановлена законом;
6) здiйснення державного контролю за станом криптографiчного та технiчного захисту iнформацiї, яка є власнiстю держави, або iнформацiї з обмеженим доступом, вимога щодо захисту якої встановлена законом, протидiї технiчним розвiдкам, а також за додержанням технiчних вимог керiвних документiв у сферi надання послуг електронного цифрового пiдпису;
7) охорона об'єктiв та майна Держспецзв'язку України, у тому числi примiщень, систем, мереж, комплексiв, засобiв урядового i спецiального зв'язку, ключових документiв до засобiв криптографiчного захисту iнформацiї тощо;
8) розроблення та здiйснення заходiв щодо розвитку телекомунiкацiйних мереж i мереж поштового зв'язку, полiпшення їх якостi, забезпечення доступностi i сталого функцiонування;
9) сприяння iнтеграцiї сфер телекомунiкацiй, користування радiочастотним ресурсом України та надання послуг поштового зв'язку у свiтовий iнформацiйно-комунiкацiйний простiр.
4. Адмiнiстрацiя вiдповiдно до покладених на неї завдань:
1) забезпечує надiйне функцiонування, безпеку та розвиток державної системи урядового зв'язку, зокрема її готовностi до роботи в особливий перiод та в разi виникнення надзвичайної ситуацiї;
2) здiйснює функцiї щодо забезпечення в установленому порядку урядовим зв'язком Президента України, Голови Верховної Ради України, Прем'єр-мiнiстра України, iнших посадових осiб органiв державної влади, мiсцевого самоврядування, органiв вiйськового управлiння, керiвникiв пiдприємств, установ i органiзацiй у мирний час, в умовах надзвичайного та воєнного стану, а також у разi виникнення надзвичайної ситуацiї;
3) здiйснює контроль за виконанням технiчних умов у примiщеннях абонентiв урядового зв'язку;
4) визначає порядок:
надання операторами телекомунiкацiй ресурсiв своїх мереж у користування державнiй системi урядового зв'язку, Нацiональнiй системi конфiденцiйного зв'язку, органам з надзвичайних ситуацiй, безпеки, оборони, внутрiшнiх справ;
взаємодiї операторiв телекомунiкацiй з Нацiональним центром оперативно-технiчного управлiння телекомунiкацiйними мережами;
5) вирiшує в межах компетенцiї питання щодо забезпечення зв'язку для потреб державної системи урядового зв'язку, Нацiональної системи конфiденцiйного зв'язку, органiв безпеки, оборони, охорони правопорядку;
6) органiзовує участь Держспецзв'язку України у виконаннi завдань територiальної оборони, а також у заходах, спрямованих на пiдтримання правового режиму воєнного та надзвичайного стану вiдповiдно до закону;
7) бере участь у формуваннi i вiдповiдає за реалiзацiю державної полiтики у сферах захисту державних iнформацiйно-телекомунiкацiйних систем, криптографiчного та технiчного захисту iнформацiї, створення, використання i захисту державних електронних iнформацiйних ресурсiв, забезпечення функцiонування, безпеки та розвитку державної системи урядового зв'язку, Нацiональної системи конфiденцiйного зв'язку, телекомунiкацiй, користування радiочастотним ресурсом України, надання послуг поштового зв'язку; бере участь у формуваннi i реалiзацiї державної полiтики у сферi електронного документообiгу органiв державної влади та органiв мiсцевого самоврядування, розробленнi i впровадженнi електронного цифрового пiдпису в органах державної влади та органах мiсцевого самоврядування;
8) визначає перспективнi напрями, розробляє та здiйснює iншi заходи щодо розвитку систем криптографiчного та технiчного захисту iнформацiї, а також у сферах телекомунiкацiй, користування радiочастотним ресурсом України, надання послуг поштового зв'язку;
9) розробляє в порядку, встановленому законодавством, проекти Концепцiї розвитку телекомунiкацiй України, iнших концепцiй у сферах користування радiочастотним ресурсом України та надання послуг поштового зв'язку, сприяє їх реалiзацiї;
10) забезпечує нормативно-правове регулювання у сферах органiзацiї спецiального зв'язку та захисту iнформацiї, телекомунiкацiй, користування радiочастотним ресурсом України, надання послуг поштового зв'язку, розробляє пропозицiї щодо вдосконалення законодавчих актiв, актiв Президента України, Кабiнету Мiнiстрiв України та в установленому порядку вносить їх на розгляд Президентовi України, Кабiнету Мiнiстрiв України;
11) здiйснює технiчне регулювання у сферах захисту державних iнформацiйних ресурсiв в iнформацiйно-телекомунiкацiйних системах, криптографiчного та технiчного захисту iнформацiї, органiзовує та проводить оцiнку вiдповiдностi, розробляє в установленому порядку стандарти, технiчнi регламенти i технiчнi умови;
12) здiйснює методичне керiвництво та координацiю дiяльностi органiв державної влади, органiв мiсцевого самоврядування, вiйськових формувань, пiдприємств, установ i органiзацiй незалежно вiд форм власностi у сферах криптографiчного та технiчного захисту iнформацiї, протидiї технiчним розвiдкам, а також з питань, пов'язаних iз запобiганням вчиненню порушень безпеки iнформацiї в iнформацiйно-телекомунiкацiйних системах, виявленням та усуненням наслiдкiв iнших несанкцiонованих дiй щодо державних iнформацiйних ресурсiв в iнформацiйно-телекомунiкацiйних системах;
13) розробляє та супроводжує моделi технiчних розвiдок шляхом збору та аналiзу iнформацiї про iснуючi системи i засоби технiчних розвiдок, тактику та методи їх застосування, а також перспективи розвитку; надає рекомендацiї органам державної влади, органам мiсцевого самоврядування, вiйськовим формуванням, пiдприємствам, установам i органiзацiям щодо забезпечення протидiї технiчним розвiдкам, проведення оцiнки загроз та вжиття вiдповiдних заходiв для захисту iнформацiї;
14) визначає порядок ведення, веде та здiйснює управлiння реєстром iнформацiйно-телекомунiкацiйних систем органiв державної влади, а також пiдприємств, установ i органiзацiй, що належать до сфери їх управлiння, депозитарiєм державних електронних iнформацiйних ресурсiв, визначає порядок ведення Нацiонального реєстру електронних iнформацiйних ресурсiв органiв державної влади;
15) розробляє та затверджує порядок i вимоги щодо захисту державних iнформацiйних ресурсiв, у тому числi систем електронного документообiгу, в iнформацiйно-телекомунiкацiйних системах, криптографiчного та технiчного захисту iнформацiї, яка є власнiстю держави, або iнформацiї з обмеженим доступом, вимога щодо захисту якої встановлена законом;
16) розробляє критерiї та порядок оцiнювання стану захищеностi державних iнформацiйних ресурсiв, незалежно вiд виду та змiсту iнформацiї, яка утворює такий iнформацiйний ресурс, в iнформацiйно-телекомунiкацiйних системах, органiзовує та здiйснює оцiнювання стану їх захищеностi, надає вiдповiднi рекомендацiї;
17) встановлює порядок здiйснення державного контролю за додержанням вимог законодавства у сферi надання послуг електронного цифрового пiдпису, а також здiйснення державного контролю за станом криптографiчного та технiчного захисту iнформацiї, яка є власнiстю держави, або iнформацiї з обмеженим доступом, вимога щодо захисту якої встановлена законом, за станом протидiї технiчним розвiдкам щодо озброєння, вiйськової та спецiальної технiки, об'єктiв оборонно-промислового комплексу, вiйськових об'єктiв та об'єктiв, призначених для застосування в iнтересах оборони i безпеки держави, а також пiд час провадження дiяльностi на територiї України iноземних iнспекцiйних груп вiдповiдно до мiжнародних договорiв України;
18) здiйснює державний контроль за додержанням вимог законодавства, а також технiчних вимог нормативних документiв у сферi надання послуг електронного цифрового пiдпису;
19) затверджує технiчнi i технологiчнi вимоги до акредитованих центрiв сертифiкацiї ключiв;
20) органiзовує та координує разом iз центральним органом виконавчої влади у сферi стандартизацiї, метрологiї та сертифiкацiї роботи з проведення сертифiкацiї засобiв криптографiчного та технiчного захисту iнформацiї, органiзовує i проводить державну експертизу у сферi криптографiчного та технiчного захисту iнформацiї;
21) накопичує та аналiзує данi про вчинення та/або спроби вчинення несанкцiонованих дiй щодо державних iнформацiйних ресурсiв в iнформацiйно-телекомунiкацiйних системах, а також про їх наслiдки, iнформує правоохороннi органи для вжиття заходiв iз запобiгання та припинення злочинiв у зазначенiй сферi;
22) видає атестат вiдповiдностi комплексних систем захисту iнформацiї iнформацiйно-телекомунiкацiйних систем, iз застосуванням яких обробляється iнформацiя, яка є власнiстю держави, або iнформацiя з обмеженим доступом, вимога щодо захисту якої встановлена законом, вимогам нормативних документiв з питань технiчного захисту iнформацiї;
23) розробляє та затверджує єдинi технiчнi вимоги щодо створення та захисту Єдиного веб-порталу державних органiв, здiйснює контроль за дотриманням цих вимог;
24) погоджує проекти створення та розвитку iнформацiйно-телекомунiкацiйних систем, в яких оброблятиметься iнформацiя, яка є власнiстю держави, або iнформацiя з обмеженим доступом, вимога щодо захисту якої встановлена законом, державних електронних iнформацiйних ресурсiв, систем електронного документообiгу та електронного цифрового пiдпису (в частинi захисту iнформацiї), органiзовує проведення їх експертної оцiнки i визначає можливостi введення в експлуатацiю;
25) здiйснює державний контроль за додержанням вимог безпеки у процесi розроблення, виробництва, використання, експлуатацiї, сертифiкацiйних випробувань, проведення тематичних дослiджень, експертизи, ввезення, вивезення та знищення криптографiчних систем i засобiв криптографiчного захисту iнформацiї та обладнання спецiального зв'язку;
26) визначає порядок погодження та погоджує мiжнароднi передачi криптографiчних систем, засобiв криптографiчного та технiчного захисту iнформацiї, зокрема тих, що є складовими частинами озброєння, вiйськової та спецiальної технiки, а також порядок надання вiдповiдних висновкiв;
27) визначає перелiки технiчних засобiв загального призначення, дозволених для забезпечення технiчного захисту iнформацiї, яка є власнiстю держави, або iнформацiї з обмеженим доступом, вимога щодо захисту якої встановлена законом;
28) видає та реєструє вiдповiдно до вимог законодавства лiцензiї на провадження господарської дiяльностi з надання послуг у галузi криптографiчного та технiчного захисту iнформацiї (крiм послуг електронного цифрового пiдпису), торгiвлi криптосистемами i засобами криптографiчного захисту iнформацiї (згiдно з перелiком, що визначається Кабiнетом Мiнiстрiв України);
29) встановлює порядок видачi та видає дозволи органам державної влади на проведення робiт з технiчного захисту iнформацiї для власних потреб, а також здiйснює контроль за додержанням лiцензiйних умов та умов проведення робiт для власних потреб;
30) органiзовує розроблення, виготовлення, постачання ключових документiв до засобiв криптографiчного захисту iнформацiї, що мiстить державну таємницю, та конфiденцiйної iнформацiї, що є власнiстю держави;
31) здiйснює погодження технiчних завдань на проектування, будiвництво i реконструкцiю особливо важливих об'єктiв, розроблення зразкiв вiйськової та спецiальної технiки, у процесi експлуатацiї або застосування яких збирається, обробляється, зберiгається, передається чи приймається iнформацiя, яка є власнiстю держави, або iнформацiя з обмеженим доступом, вимога щодо захисту якої встановлена законом, незалежно вiд виду та змiсту такої iнформацiї, здiйснює контроль за їх дотриманням;
32) вирiшує в межах своєї компетенцiї питання готовностi до функцiонування телекомунiкацiйних мереж загального користування та мереж поштового зв'язку загального користування в умовах надзвичайних ситуацiй та надзвичайного стану, в особливий перiод, а також забезпечує у разi запровадження особливого перiоду переведення мереж зв'язку на вiдповiдний режим роботи;
33) здiйснює формування та реалiзацiю державної технiчної полiтики в галузi зв'язку, а саме:
розробляє вiдповiдно до законодавства технiчнi регламенти, норми, стандарти, методики розрахункiв електромагнiтної сумiсностi радiоелектронних засобiв та випромiнювальних пристроїв, iншi нормативнi документи у сферах телекомунiкацiй, поштового зв'язку та користування радiочастотним ресурсом України;
здiйснює органiзацiю робiт, пов'язаних зi стандартизацiєю та сертифiкацiєю засобiв телекомунiкацiй i поштового зв'язку;
установлює технiчнi вимоги до телекомунiкацiйних мереж, засобiв та об'єктiв телекомунiкацiй;
визначає перелiк технiчних засобiв, якi можуть застосовуватися в телекомунiкацiйних мережах загального користування, та погоджує в установленому законодавством порядку питання застосування технiчних засобiв телекомунiкацiй, не внесених до цього перелiку;
органiзовує вiдповiдно до законодавства роботи з пiдтвердження вiдповiдностi технiчних засобiв телекомунiкацiй, призначених для застосування в телекомунiкацiйних мережах загального користування;
бере участь у створеннi державних стандартiв щодо користування радiочастотним ресурсом України;
установлює норми, правила i порядки проведення випробувань у сферi користування радiочастотним ресурсом України;
визначає перелiк засобiв поштового зв'язку, що застосовуються в мережах поштового зв'язку загального користування та пiдлягають стандартизацiї i сертифiкацiї вiдповiдно до законодавства;
подає пропозицiї щодо призначення органiв з оцiнки вiдповiдностi, що здiйснюють дiяльнiсть у сферах телекомунiкацiй, використання радiочастотного ресурсу та надання послуг поштового зв'язку;
здiйснює в межах компетенцiї заходи iз метрологiчного забезпечення;
установлює порядок використання лiчильникiв облiку тривалостi телекомунiкацiйних послуг (встановлюються на кiнцевому обладнаннi);
розробляє та реалiзовує технiчну полiтику у формуваннi номерного ресурсу, змiни його структури та простору нумерацiї в iнтересах розширення i забезпечення достатньої ємностi номерного ресурсу та приведення його у вiдповiднiсть iз мiжнародними вимогами;
установлює вимоги щодо надання послуг iз пересилання поштових вiдправлень i поштових переказiв;
визначає порядок i забезпечує проведення експертизи телекомунiкацiйної iнфраструктури проектiв будiвництва, реконструкцiї та модернiзацiї телекомунiкацiйних мереж, споруд i засобiв телекомунiкацiй та поштового зв'язку;
34) визначає у порядку, встановленому законодавством, необхiдний i достатнiй для потреб України радiочастотний ресурс, здiйснює вiдповiдно до норм мiжнародного права заходи щодо його закрiплення за Україною i захисту на мiжнародному рiвнi;
35) розробляє у порядку, встановленому законодавством, Нацiональну таблицю розподiлу смуг радiочастот України i План використання радiочастотного ресурсу України та подає цi документи на затвердження Кабiнету Мiнiстрiв України;
36) забезпечує в межах своєї компетенцiї формування i реалiзацiю iнновацiйної та iнвестицiйної полiтики;
37) розробляє вимоги щодо надання i отримання телекомунiкацiйних послуг та послуг поштового зв'язку;
38) здiйснює вiдповiдно до законодавства повноваження щодо регулювання цiн (тарифiв) у галузi зв'язку;
39) здiйснює державне регулювання у сферi фельд'єгерського i спецiального поштового зв'язку;
40) здiйснює контроль за забезпеченням поштової безпеки i таємницi iнформацiї у сферi надання послуг поштового зв'язку;
41) розробляє зразки форменого одягу та нагрудних знакiв персоналу нацiонального оператора поштового зв'язку;
42) визначає склад, функцiї, права та обов'язки редакцiйно-художньої ради, яка погоджує тематику i зразки поштових марок, маркованих конвертiв i карток;
43) розробляє порядок введення та виведення з обiгу поштових марок;
44) здiйснює вiдповiдно до законодавства заходи щодо реалiзацiї науково-технiчної полiтики, органiзовує наукове забезпечення функцiонування i розвитку сфер спецiального зв'язку та захисту iнформацiї, телекомунiкацiй, користування радiочастотним ресурсом України, надання послуг поштового зв'язку;
45) бере участь у реалiзацiї державного замовлення на виконання робiт i поставок продукцiї для державних потреб, сприяє залученню iнвестицiй, новiтнiх технологiй, використанню управлiнського досвiду у сферах спецiального зв'язку та захисту iнформацiї, телекомунiкацiй, користування радiочастотним ресурсом України та надання послуг поштового зв'язку;
46) погоджує технiчнi характеристики (вимоги), що вносяться до документацiї конкурсних торгiв, при закупiвлi товарiв i послуг у межах виконання Законiв України "Про здiйснення державних закупiвель", "Про Нацiональну програму iнформатизацiї", "Про електронний цифровий пiдпис", "Про електроннi документи та електронний документообiг", "Про захист iнформацiї в iнформацiйно-телекомунiкацiйних системах";
47) бере у межах своїх повноважень участь у погодженнi питань щодо розмiщення на територiї України дипломатичних представництв i консульських установ iноземних держав;
48) вiдповiдно до законодавства України виконує функцiї Адмiнiстрацiї зв'язку та радiочастот України, здiйснює правовий захист iнтересiв України у мiжнародних i регiональних органiзацiях з питань телекомунiкацiй, користування радiочастотним ресурсом України та надання послуг поштового зв'язку;
49) вживає заходiв для здiйснення галузевого спiвробiтництва з iншими державами;
50) готує пропозицiї щодо адаптацiї законодавства України до законодавства Європейського Союзу з питань функцiонування сфер телекомунiкацiй, користування радiочастотним ресурсом та надання послуг поштового зв'язку, здiйснює вiдповiднi заходи щодо iнтеграцiї України в європейськi структури;
51) бере вiдповiдно до законодавства участь у пiдготовцi мiжнародних договорiв України з питань, що належать до компетенцiї Адмiнiстрацiї; готує у межах компетенцiї пропозицiї щодо укладення, денонсацiї таких договорiв та забезпечує їх виконання;
52) здiйснює мiжнародну координацiю i методичне забезпечення реалiзацiї заходiв щодо формування та використання рiзних типiв номерного ресурсу для телекомунiкацiйних мереж, у тому числi для телекомунiкацiйних мереж наступного поколiння;
53) розробляє прогнози розвитку телекомунiкацiйних мереж i послуг, а також мереж i послуг поштового зв'язку, сфери користування радiочастотним ресурсом України;
54) визначає порядок органiзацiї служби з охорони об'єктiв, примiщень, систем, мереж, комплексiв, засобiв урядового i спецiального зв'язку, ключових документiв до засобiв криптографiчного захисту iнформацiї та вживає заходiв для її забезпечення;
55) визначає порядок придбання, перевезення, носiння та використання вогнепальної зброї, боєприпасiв до неї, iнших предметiв i матерiалiв, на якi поширюється дозвiльна система, а також особливостi використання i застосування зброї особами рядового i начальницького складу пiд час охорони об'єктiв i майна Держспецзв'язку України на пiдставах та в порядку, передбачених статтями 15, 15-1 Закону України "Про мiлiцiю" та статтями 195 - 202 Статуту гарнiзонної та вартової служби Збройних Сил України;
56) визначає порядок чергування особового складу Держспецзв'язку України, а також несення ним служби (виконання роботи) у пiдземних спорудах зв'язку та вахтовим методом у зонi вiдчуження;
57) затверджує порядок оформлення i складання уповноваженими посадовими особами Держспецзв'язку України протоколiв про адмiнiстративнi правопорушення;
58) розробляє та органiзовує виконання державних цiльових, наукових i науково-технiчних програм за напрямами дiяльностi Держспецзв'язку України;
59) у межах компетенцiї виступає державним замовником з оборонного замовлення та замовником закупiвлi товарiв, робiт i послуг за державнi кошти;
60) здiйснює контроль якостi та приймання продукцiї, iнших товарiв вiйськового призначення, якi виготовляються (модернiзуються) на замовлення Держспецзв'язку України;
61) органiзовує та здiйснює разом iз центральним органом виконавчої влади у галузi освiти i науки науково-методичне управлiння пiдготовкою кадрiв у сферi криптографiчного та технiчного захисту iнформацiї, телекомунiкацiй, радiотехнологiй та радiочастотного ресурсу, поштового зв'язку;
62) органiзовує пiдготовку, перепiдготовку та пiдвищення квалiфiкацiї особового складу Держспецзв'язку України, виконує функцiї державного замовника на пiдготовку кадрiв у вищих навчальних закладах;
63) виконує вiдповiдно до законодавства функцiї з управлiння об'єктами державної власностi, у тому числi державними корпоративними правами;
64) приймає рiшення про подальше використання державного майна, що не ввiйшло до статутних капiталiв господарських товариств, створених у процесi корпоратизацiї;
65) веде облiк об'єктiв державної власностi, що перебувають в управлiннi Держспецзв'язку України, здiйснює контроль за їх ефективним використанням та збереженням;
66) приймає у випадках, передбачених законодавством, рiшення про передачу об'єктiв державної власностi в комунальну власнiсть, до сфери управлiння iнших органiв, уповноважених управляти об'єктами державної власностi, передачу об'єктiв державної власностi вiд одного пiдприємства до iншого;
67) забезпечує в межах своїх повноважень виконання заходiв з охорони працi та пожежної безпеки в Держспецзв'язку України;
68) забезпечує в межах своїх повноважень реалiзацiю державної полiтики у сферi охорони державної таємницi, здiйснює контроль за її збереженням у структурних пiдроздiлах Адмiнiстрацiї, пiдпорядкованих органах та на пiдприємствах, що належать до сфери її управлiння;
69) виступає замовником будiвництва житла та iнших об'єктiв Держспецзв'язку України, вживає заходiв щодо їх експлуатацiї, реконструкцiї та ремонту;
70) здiйснює вiдповiдно до законодавства державний контроль та нагляд за дiяльнiстю суб'єктiв первинного фiнансового монiторингу (операторiв поштового зв'язку) у сферi запобiгання та протидiї легалiзацiї (вiдмиванню) доходiв, одержаних злочинним шляхом, або фiнансуванню тероризму;
71) органiзовує в установленому порядку виставки засобiв i систем зв'язку в Українi i за її межами, координує участь у таких виставках органiв виконавчої влади та органiв мiсцевого самоврядування, пiдприємств, установ та органiзацiй;
72) провадить в установленому порядку видавничу дiяльнiсть, висвiтлює дiяльнiсть Держспецзв'язку України у засобах масової iнформацiї та на власному веб-сайтi;
73) готує пропозицiї щодо обсягiв i напрямiв державних капiтальних вкладень у галузь зв'язку;
74) забезпечує вiдповiдно до законодавства правовий i соцiальний захист осiб рядового i начальницького складу, державних службовцiв та iнших працiвникiв Держспецзв'язку України i членiв їх сiмей;
75) погоджує в порядку, встановленому законодавством, призначення керiвникiв органiв спецiального зв'язку, пiдроздiлiв з питань зв'язку, iнформатизацiї та захисту iнформацiї органiв державної влади, Нацiонального банку України та Генеральної прокуратури України;
76) утворює лiкарсько-експертну комiсiю для проведення вiйськово-лiкарської експертизи i медичного огляду та визначає порядок її дiяльностi;
77) здiйснює iншi повноваження, визначенi законами України та покладенi на неї Президентом України.
5. Адмiнiстрацiя з метою органiзацiї своєї дiяльностi:
1) забезпечує в межах повноважень здiйснення заходiв щодо запобiгання корупцiї i контроль за їх здiйсненням в Адмiнiстрацiї, пiдпорядкованих органах, установах та на пiдприємствах, що належать до сфери її управлiння;
2) здiйснює добiр кадрiв в Адмiнiстрацiю, на керiвнi посади на пiдприємствах, в установах та органiзацiях (закладах), що належать до сфери її управлiння, формує кадровий резерв на вiдповiднi посади, органiзовує роботу з пiдготовки, перепiдготовки та пiдвищення квалiфiкацiї особового складу Держспецзв'язку України;
3) органiзовує планово-фiнансову роботу в Адмiнiстрацiї, пiдпорядкованих органах, на пiдприємствах, що належать до сфери її управлiння, здiйснює контроль за використанням фiнансових i матерiальних ресурсiв, забезпечує органiзацiю та вдосконалення бухгалтерського облiку;
4) забезпечує ефективне, результативне i цiльове використання бюджетних коштiв;
5) здiйснює у межах повноважень разом з вiдповiдними центральними органами виконавчої влади контроль за цiльовим використанням державних коштiв, передбачених для реалiзацiї проектiв, виконання програм, у тому числi мiжнародних;
6) забезпечує у межах повноважень реалiзацiю державної полiтики стосовно державної таємницi, контроль за її збереженням в Адмiнiстрацiї, пiдпорядкованих органах та на пiдприємствах, що належать до сфери її управлiння;
7) забезпечує в межах повноважень виконання завдань з мобiлiзацiйної пiдготовки та мобiлiзацiйної готовностi держави;
8) органiзовує роботу з укомплектування, зберiгання, облiку та використання архiвних документiв;
9) утворює, реорганiзовує, лiквiдовує вiдповiдно до законодавства у межах загальної структури, чисельностi особового складу Держспецзв'язку України i видiлених коштiв регiональнi органи Адмiнiстрацiї, установи, органiзацiї (заклади) та територiальнi пiдроздiли, якi входять до структури Держспецзв'язку України (далi - пiдпорядкованi органи), затверджує їх положення (статути), а також здiйснює управлiння ними, органiзовує матерiальне та iнше забезпечення;
10) здiйснює внутрiшнiй контроль та аудит у пiдпорядкованих органах, у тому числi контроль за фiнансово-господарською дiяльнiстю пiдприємств, що належать до сфери управлiння Адмiнiстрацiї, та господарських товариств, щодо яких Адмiнiстрацiя здiйснює управлiння корпоративними правами держави;
11) веде облiк об'єктiв державної власностi, що перебувають у сферi управлiння Адмiнiстрацiї, здiйснює контроль за їх ефективним використанням та збереженням;
12) приймає рiшення про подальше використання державного майна, що не увiйшло до статутних капiталiв господарських товариств, створених у процесi корпоратизацiї;
13) приймає у випадках, передбачених законодавством, рiшення про передачу об'єктiв державної власностi в комунальну власнiсть, до сфери управлiння iнших органiв, уповноважених управляти об'єктами державної власностi, передачу об'єктiв державної власностi вiд одного пiдприємства до iншого.
6. Адмiнiстрацiя має право:
1) одержувати в установленому порядку вiд органiв державної влади, органiв мiсцевого самоврядування, вiйськових формувань, пiдприємств, установ i органiзацiй незалежно вiд форми власностi iнформацiю, документи i матерiали, необхiднi для виконання покладених на Держспецзв'язку України завдань;
2) залучати фахiвцiв органiв державної влади, органiв мiсцевого самоврядування, вiйськових формувань, пiдприємств, установ i органiзацiй незалежно вiд форми власностi за погодженням з їх керiвниками до розгляду питань, що належать до компетенцiї Держспецзв'язку України, а також до проведення спiльних iнспекцiйних перевiрок;
3) доступу в установленому порядку своїх уповноважених представникiв на об'єкти органiв державної влади, органiв мiсцевого самоврядування, вiйськових формувань, пiдприємств, установ i органiзацiй незалежно вiд форми власностi, на яких знаходяться засоби спецiального зв'язку Держспецзв'язку України, а також на об'єкти, щодо яких здiйснюється державний контроль за станом криптографiчного та технiчного захисту iнформацiї, яка є власнiстю держави, або iнформацiї з обмеженим доступом, вимога щодо захисту якої встановлена законом;
4) надавати на договiрних засадах у встановленому порядку допомогу пiдприємствам, установам i органiзацiям незалежно вiд форми власностi у розробленнi та здiйсненнi заходiв iз захисту iнформацiйних ресурсiв в iнформацiйно-телекомунiкацiйних системах, iз криптографiчного та технiчного захисту iнформацiї;
5) проводити плановi та позаплановi перевiрки додержання лiцензiйних умов провадження господарської дiяльностi з надання послуг у галузi криптографiчного та технiчного захисту iнформацiї на пiдприємствах, в установах i органiзацiях, а також умов проведення робiт iз технiчного захисту iнформацiї для власних потреб в органах державної влади;
6) проводити плановi та позаплановi перевiрки центрального засвiдчувального органу, засвiдчувальних центрiв i центрiв сертифiкацiї ключiв щодо додержання ними вимог законодавства у сферi надання послуг електронного цифрового пiдпису;
7) проводити плановi та позаплановi iнспекцiйнi перевiрки стану криптографiчного та технiчного захисту iнформацiї, яка є власнiстю держави, або iнформацiї з обмеженим доступом, вимога щодо захисту якої встановлена законом, в органах державної влади, органах мiсцевого самоврядування, вiйськових формуваннях, на пiдприємствах, в установах i органiзацiях незалежно вiд форми власностi, у тому числi в закордонних дипломатичних установах України, без одержання доступу до змiсту iнформацiї;
8) зупиняти дiю або скасовувати в установленому порядку атестати вiдповiдностi комплексних систем захисту iнформацiї в iнформацiйно-телекомунiкацiйних системах та актiв атестацiї комплексiв технiчного захисту iнформацiї на об'єктах iнформацiйної дiяльностi, експертнi висновки на допуск до експлуатацiї та свiдоцтва про допуск до експлуатацiї засобiв криптографiчного захисту iнформацiї, якi призначенi для захисту iнформацiї з обмеженим доступом та криптографiчних алгоритмiв, а також дозволи органам державної влади на проведення робiт з технiчного захисту iнформацiї для власних потреб;
9) порушувати в установленому порядку питання:
про припинення iнформацiйної дiяльностi з використанням iнформацiйно-телекомунiкацiйних систем в органах державної влади, органах мiсцевого самоврядування, вiйськових формуваннях, на пiдприємствах, в установах i органiзацiях незалежно вiд форми власностi, у тому числi в закордонних дипломатичних установах України та мiсцях постiйного i тимчасового перебування вищих посадових осiб держави, у разi порушення ними вимог законодавства у сферi захисту державних iнформацiйних ресурсiв, криптографiчного та/або технiчного захисту iнформацiї;
про зупинення дiї або скасування спецiальних дозволiв на провадження дiяльностi, пов'язаної з державною таємницею, у разi виявлення порушень у сферi криптографiчного та технiчного захисту iнформацiї;
10) залучати спецiальних i загальних користувачiв радiочастотного ресурсу до виявлення та усунення радiозавад радiоелектронним засобам державної системи урядового зв'язку та Нацiональної системи конфiденцiйного зв'язку;
11) органiзовувати i проводити науково-дослiднi, дослiдно-конструкторськi, технологiчнi та проектнi роботи;
12) виступати державним замовником з оборонного замовлення та замовником закупiвлi товарiв, робiт i послуг за державнi кошти;
13) виступати замовником будiвництва об'єктiв Держспецзв'язку України;
14) утворювати координацiйнi, консультативнi i дорадчi органи;
15) провадити в установленому порядку видавничу дiяльнiсть;
16) скликати наради, проводити науковi та науково-практичнi конференцiї (у тому числi мiжнароднi), семiнари з питань, що належать до компетенцiї Держспецзв'язку України;
17) здiйснювати у порядку, передбаченому законодавством, господарську дiяльнiсть, що безпосередньо пов'язана iз забезпеченням виконання покладених на Держспецзв'язку України завдань, за видами, перелiк яких визначається Кабiнетом Мiнiстрiв України;
18) вiдчужувати в установленому порядку закрiплене за Держспецзв'язку України державне майно;
19) здiйснювати мiжнародне спiвробiтництво, розробляти пропозицiї щодо укладення вiдповiдних мiжнародних договорiв України, взаємодiяти вiдповiдно до мiжнародних договорiв України з мiжнародними органiзацiями з питань, що належать до компетенцiї Держспецзв'язку України;
20) звертатися до суду в разi виникнення спорiв з питань органiзацiї спецiального зв'язку та захисту iнформацiї, криптографiчного та технiчного захисту iнформацiї, яка є власнiстю держави, або iнформацiї з обмеженим доступом, вимога щодо захисту якої встановлена законом, спорiв у сферi надання послуг електронного цифрового пiдпису, а також у разi виникнення iнших спорiв у порядку, встановленому законом;
21) одержувати i використовувати в установленому порядку земельнi дiлянки з метою розмiщення адмiнiстративних i господарських будiвель, стацiонарних технiчних засобiв та iнженерних споруд, об'єктiв житлового будiвництва, iнших об'єктiв, необхiдних для функцiонування Адмiнiстрацiї та пiдпорядкованих їй органiв;
22) орендувати в установленому порядку примiщення, майно, а також ресурси телекомунiкацiйних мереж для забезпечення потреб державної системи урядового зв'язку i Нацiональної системи конфiденцiйного зв'язку.
Уповноваженi посадовi особи Держспецзв'язку України мають право в установленому порядку складати протоколи про адмiнiстративнi правопорушення.
Уповноваженi представники Держспецзв'язку України мають право ознайомлюватися в установленому порядку з усiма документами, необхiдними для проведення перевiрок стану криптографiчного, технiчного захисту iнформацiї, яка є власнiстю держави, або iнформацiї з обмеженим доступом, вимога щодо захисту якої встановлена законом, протидiї технiчним розвiдкам, дотримання умов проведення робiт з технiчного захисту iнформацiї для власних потреб, додержання лiцензiйних умов провадження господарської дiяльностi з надання послуг у галузi криптографiчного та технiчного захисту iнформацiї, а також додержання вимог законодавства у сферi надання послуг електронного цифрового пiдпису.
7. Адмiнiстрацiя у процесi виконання покладених на неї завдань взаємодiє в установленому порядку з iншими органами виконавчої влади, допомiжними органами i службами, утвореними Президентом України, органами мiсцевого самоврядування, вiйськовими формуваннями, вiдповiдними органами iноземних держав i мiжнародних органiзацiй, а також пiдприємствами, установами, органiзацiями.
8. Адмiнiстрацiя в межах своїх повноважень, на основi i на виконання Конституцiї та законiв України, актiв i доручень Президента України, актiв Кабiнету Мiнiстрiв України видає накази, якi пiдписує, органiзовує та контролює виконання Голова Держспецзв'язку України.
Накази Адмiнiстрацiї, виданi у межах її повноважень, є обов'язковими до виконання центральними органами виконавчої влади, їх територiальними органами, мiсцевими державними адмiнiстрацiями, органами влади Автономної Республiки Крим, органами мiсцевого самоврядування, пiдприємствами, установами i органiзацiями всiх форм власностi та громадянами.
Накази Адмiнiстрацiї, якi вiдповiдно до закону є регуляторними актами, розробляються, розглядаються, видаються та оприлюднюються з урахуванням вимог Закону України "Про засади державної регуляторної полiтики у сферi господарської дiяльностi".
Нормативно-правовi акти Адмiнiстрацiї пiдлягають державнiй реєстрацiї в установленому законодавством порядку.
Адмiнiстрацiя видає у разi потреби разом з iншими центральними та мiсцевими органами виконавчої влади спiльнi нормативно-правовi акти.
9. Адмiнiстрацiя здiйснює свої повноваження безпосередньо та через утворенi в установленому порядку регiональнi органи в Автономнiй Республiцi Крим, областях, мiстах Києвi, Севастополi, Ялтi.
10. Адмiнiстрацiю очолює Голова Держспецзв'язку України.
Голову Держспецзв'язку України призначає на посаду за поданням Прем'єр-мiнiстра України та звiльняє з посади Президент України.
Голова Держспецзв'язку України має першого заступника та заступника Голови, якi призначаються на посади за поданням Прем'єр-мiнiстра України, внесеним на пiдставi пропозицiй Голови Держспецзв'язку України, та звiльняються з посад Президентом України.
За необхiдностi для забезпечення здiйснення Держспецзв'язку України окремих завдань за рiшенням Президента України вводиться посада заступника Голови Держспецзв'язку України.
11. Голова Держспецзв'язку України:
1) здiйснює загальне керiвництво дiяльнiстю Адмiнiстрацiї та пiдпорядкованих органiв, представляє Адмiнiстрацiю у вiдносинах з iншими органами, пiдприємствами, установами, органiзацiями;
2) несе особисту вiдповiдальнiсть за виконання покладених на Держспецзв'язку України завдань;
3) забезпечує виконання Держспецзв'язку України та Адмiнiстрацiєю законiв України, актiв та доручень Президента України, актiв Кабiнету Мiнiстрiв України;
4) iнформує Президента України з основних питань дiяльностi Держспецзв'язку України, Верховну Раду України - з питань виконання покладених на неї завдань, додержання законодавства, прав i свобод людини та громадянина i з iнших питань, а також щороку подає Президентовi України, Верховнiй Радi України та Кабiнету Мiнiстрiв України звiт про свою дiяльнiсть;
5) погоджує проекти законiв, актiв Президента України, Кабiнету Мiнiстрiв України з питань, що належать до компетенцiї Держспецзв'язку України;
6) подає на розгляд Кабiнету Мiнiстрiв України проекти законiв, актiв Президента України, Кабiнету Мiнiстрiв України, розробником яких є Адмiнiстрацiя;
7) вносить пропозицiї Прем'єр-мiнiстру України щодо кандидатур на посади своїх заступникiв;
8) розподiляє обов'язки мiж своїми заступниками, визначає ступiнь їх вiдповiдальностi, а також ступiнь вiдповiдальностi керiвникiв структурних пiдроздiлiв Адмiнiстрацiї та пiдпорядкованих органiв;
9) в установленому порядку призначає на посади та звiльняє з посад керiвникiв структурних пiдроздiлiв Адмiнiстрацiї, пiдпорядкованих органiв та пiдприємств, що належать до сфери її управлiння;
10) затверджує положення (статути) про структурнi пiдроздiли Адмiнiстрацiї, пiдпорядкованi органи та пiдприємства, що належать до сфери її управлiння;
11) затверджує структуру i штати територiальних пiдроздiлiв Держспецзв'язку України;
12) затверджує граничнi спецiальнi звання за посадами до полковника Держспецзв'язку України включно, а також порядок замiщення окремих посад осiб рядового i начальницького складу державними службовцями та iншими працiвниками Держспецзв'язку України;
13) присвоює в установленому законодавством порядку спецiальнi звання вiд рядового до полковника Держспецзв'язку України включно i вносить подання Президентовi України про присвоєння особам начальницького складу спецiальних звань (генерал-майор, генерал-лейтенант) Держспецзв'язку України;
14) подає осiб рядового i начальницького складу, державних службовцiв та iнших працiвникiв Держспецзв'язку України до нагородження державними нагородами, вiдзнаками Президента України;
15) установлює заохочувальнi вiдзнаки i порядок нагородження ними;
16) пiдписує накази Адмiнiстрацiї та видає накази про особовий склад Держспецзв'язку України;
17) затверджує програми i плани роботи структурних пiдроздiлiв Адмiнiстрацiї та пiдпорядкованих органiв, розглядає i затверджує звiти про їх виконання;
18) здiйснює iншi повноваження, передбаченi законодавством.
12. Для погодженого вирiшення питань, що належать до компетенцiї Адмiнiстрацiї, обговорення найважливiших напрямiв її дiяльностi в Адмiнiстрацiї утворюється колегiя у складi Голови Держспецзв'язку України, його заступникiв, керiвникiв структурних пiдроздiлiв Адмiнiстрацiї, а також представникiв органiв державної влади, установ, громадських органiзацiй, вчених та iнших осiб за їх згодою.
Колегiя Адмiнiстрацiї є постiйно дiючим консультативно-дорадчим органом. Перiодичнiсть проведення засiдань колегiї визначається Головою Держспецзв'язку України.
Для розгляду наукових рекомендацiй та проведення фахових консультацiй з основних питань дiяльностi в Адмiнiстрацiї можуть утворюватись iншi постiйнi або тимчасовi консультативнi, дорадчi органи.
Рiшення про утворення чи лiквiдацiю колегiї, iнших постiйних або тимчасових консультативних, дорадчих органiв, їх кiлькiсний та персональний склад, положення про них затверджуються Головою Держспецзв'язку України.
13. Гранична чисельнiсть особового складу Адмiнiстрацiї затверджується Кабiнетом Мiнiстрiв України.
Структура Адмiнiстрацiї та положення про її структурнi пiдроздiли затверджуються Головою Держспецзв'язку України.
Штатний розпис i кошторис Адмiнiстрацiї затверджуються Головою Держспецзв'язку України за погодженням iз Мiнiстерством фiнансiв України.
14. Адмiнiстрацiя є юридичною особою, має печатку iз зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, iншi печатки i штампи, власнi бланки, рахунки в органах Державної казначейської служби України.
Глава Адмiнiстрацiї Президента України | С. ЛЬОВОЧКIН |