МIНIСТЕРСТВО ПРОМИСЛОВОЇ ПОЛIТИКИ УКРАЇНИ
вiд 17.03.2011 р. | N 9/5-3-1670 |
---|
Державна митна служба України |
Щодо здiйснення контролю за дотриманням вимог
Технiчного регламенту обмеження використання
деяких небезпечних речовин в електричному та
електронному обладнаннi
На виконання доручення Першого вiце-прем'єр-мiнiстра А.Клюєва вiд 17.02.2011 N 5684/1/1-11 Мiнiстерство промислової полiтики України повiдомляє.
Технiчний регламент обмеження використання деяких небезпечних речовин в електричному та електронному обладнаннi, затверджений постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 03.12.2008 N 1057, розроблений з урахуванням Директиви Європейського Парламенту та Ради Європейського Союзу 2002/95/ЄС вiл 27 сiчня 2003 р. та визначає вимоги щодо застосування певних небезпечних речовин в електричному та електронному обладнаннi.
Даний технiчний регламент обмежує наявнiсть та використання небезпечних речовин в електричному та електронному обладнаннi, а не забороняє їх використання.
Вимоги Закону України "Про захист прав споживачiв" поширюються на технiчнi регламенти, у яких передбачена процедура оцiнки вiдповiдностi та нанесення нацiонального знаку: "Продукцiя, на яку актами законодавства або iншими нормативними документами встановлено обов'язковi вимоги щодо забезпечення безпеки для життя, здоров'я споживачiв, їх майна, навколишнього природного середовища i передбачено нанесення нацiонального знака вiдповiдностi, повинна пройти встановлену процедуру оцiнки вiдповiдностi". Процедура оцiнки вiдповiдностi та нанесення нацiонального знаку вiдповiдностi у вищезазначеному технiчному регламентi не передбачена.
Вiдповiдно до Закону України "Про Загальнодержавну програму адаптацiї законодавства України до законодавства Європейського Союзу": "Адаптацiя законодавства України є планомiрним процесом, що включає декiлька послiдовних етапiв, на кожному з яких повинен досягатися певний ступiнь вiдповiдностi законодавства України до acquis Європейського Союзу". У даному випадку acquis communautaire - Директива Європейського Парламенту та Ради Європейського Союзу 2002/95/ЄС вiд 27 сiчня 2003 p., у якiй процедура оцiнки вiдповiдностi також не передбачена. Вiдповiдно до Роздiлу IX вищезазначеного Закону: "Нормативно-правовi акти, якi суперечать acquis communautaire, можуть прийматися лише за наявностi достатнього обґрунтування необхiдностi прийняття такого акта i на чiтко визначений у самому актi строк".
Таким чином, для пiдтвердження вiдповiдностi електричного та електронного обладнання, зазначеного в перелiку згiдно з додатком 1, вимогам Технiчного регламенту обмеження використання деяких небезпечних речовин в електричному та електронному обладнаннi, виробник такого обладнання подає для митного оформлення супровiдну документацiю, до якої може бути вiднесена, окрiм сертифiката вiдповiдностi чи декларацiї про вiдповiднiсть, Iнструкцiя з експлуатацiї нового електричного та електронного обладнання або ж окремий лист вiд виробника про вiдповiднiсть продукцiї вимогам технiчному регламенту.
Додатково повiдомляємо, що у 2010 роцi до Директиви 2002/95/ЕС про обмеження використання певних небезпечних речовин у електричному та електронному обладнаннi (Директива RoHS) було внесено ряд змiн, тому Мiнпромполiтики України запропонувало внести до Робочої програми розроблення технiчних регламентiв на перiод до 2020 року, затвердженої наказом Держспоживстандарту вiд 09.12.2010 N 562, розроблення нової редакцiї Технiчного регламенту обмеження використання деяких небезпечних речовин в електричному та електронному обладнаннi вiдповiдно до нової Директиви.
Перший заступник Мiнiстра промислової полiтики України - голова комiсiї з проведення реорганiзацiї | С.В.Сиротюк |