УКАЗ
ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ
Про Нацiональну комiсiю, що здiйснює державне регулювання у сферi зв'язку та iнформатизацiї
Iз змiнами i доповненнями, внесеними
Указом Президента України
вiд 2 вересня 2013 року N 469/2013
На виконання Закону України "Про телекомунiкацiї" постановляю:
1. Утворити Нацiональну комiсiю, що здiйснює державне регулювання у сферi зв'язку та iнформатизацiї.
2. Затвердити Положення про Нацiональну комiсiю, що здiйснює державне регулювання у сферi зв'язку та iнформатизацiї (додається).
3. Затвердити граничну чисельнiсть працiвникiв Нацiональної комiсiї, що здiйснює державне регулювання у сферi зв'язку та iнформатизацiї, у кiлькостi 375 штатних одиниць.
4. Цей Указ набирає чинностi з дня його опублiкування.
Президент України | В. ЯНУКОВИЧ |
м. Київ
23 листопада 2011 року
N 1067/2011
ЗАТВЕРДЖЕНО Указом Президента України вiд 23 листопада 2011 року 1067/2011 |
ПОЛОЖЕННЯ
про Нацiональну комiсiю, що здiйснює державне
регулювання у сферi зв'язку та iнформатизацiї
1. Нацiональна комiсiя, що здiйснює державне регулювання у сферi зв'язку та iнформатизацiї (НКРЗI), є державним колегiальним органом, пiдпорядкованим Президенту України, пiдзвiтним Верховнiй Радi України.
НКРЗI є органом державного регулювання у сферi телекомунiкацiй, iнформатизацiї, користування радiочастотним ресурсом та надання послуг поштового зв'язку. У визначенiй сферi НКРЗI здiйснює повноваження органу лiцензування, дозвiльного органу, регуляторного органу та органу державного нагляду (контролю).
2. НКРЗI у своїй дiяльностi керується Конституцiєю та законами України, актами та дорученнями Президента України, актами Кабiнету Мiнiстрiв України, iншими нормативно-правовими актами.
3. Основними завданнями НКРЗI є:
1) забезпечення проведення єдиної державної полiтики з питань державного регулювання у сферi телекомунiкацiй, iнформатизацiї та розвитку iнформацiйного суспiльства, користування радiочастотним ресурсом, надання послуг поштового зв'язку;
2) здiйснення державного регулювання та нагляду у сферi телекомунiкацiй, iнформатизацiї, користування радiочастотним ресурсом, надання послуг поштового зв'язку, використання iнфраструктури з метою максимального задоволення попиту споживачiв на послуги зв'язку та iнформацiйнi послуги, створення сприятливих умов для залучення iнвестицiй, збiльшення обсягiв послуг та пiдвищення їх якостi, розвитку та модернiзацiї телекомунiкацiйних та iнформацiйно-телекомунiкацiйних мереж з урахуванням iнтересiв нацiональної безпеки;
3) забезпечення ефективного користування радiочастотним ресурсом i функцiонування ринку телекомунiкацiйних, iнформацiйно-телекомунiкацiйних, iнформацiйних послуг та послуг поштового зв'язку на основi збалансування iнтересiв суспiльства, суб'єктiв господарювання та споживачiв цих послуг;
4) сприяння розвитку конкуренцiї та пiдприємництва, забезпечення рiвних умов дiяльностi суб'єктiв господарювання всiх форм власностi, вдосконалення механiзму регулювання ринкових вiдносин у сферi телекомунiкацiй, iнформатизацiї, користування радiочастотним ресурсом та надання послуг поштового зв'язку;
5) забезпечення системностi, комплексностi i узгодженостi розвитку iнформатизацiї та iнформацiйного суспiльства в державi.
4. НКРЗI вiдповiдно до покладених на неї завдань:
1) бере участь у формуваннi та реалiзацiї державної полiтики у сферi телекомунiкацiй, iнформатизацiї та розвитку iнформацiйного суспiльства, користування радiочастотним ресурсом, надання послуг поштового зв'язку;
2) проводить аналiз стану ринку телекомунiкацiйних послуг та послуг поштового зв'язку, готує пропозицiї щодо забезпечення ринкової збалансованостi та вдосконалення механiзму державного регулювання у сферi телекомунiкацiй, iнформатизацiї, користування радiочастотним ресурсом та надання послуг поштового зв'язку;
3) реалiзовує державну стратегiю розвитку у сферi телекомунiкацiй, iнформатизацiї та розвитку iнформацiйного суспiльства, користування радiочастотним ресурсом, надання послуг поштового зв'язку;
4) бере в установленому порядку участь у пiдготовцi проектiв законiв, iнших нормативно-правових актiв у сферi телекомунiкацiй, iнформатизацiї та розвитку iнформацiйного суспiльства, користування радiочастотним ресурсом, надання послуг поштового зв'язку, вносить на розгляд Президентовi України та Кабiнету Мiнiстрiв України пропозицiї щодо проектiв законiв та iнших нормативно-правових актiв з цих питань;
5) подає в установленому порядку пропозицiї щодо розвитку iнформацiйного суспiльства, сфери телекомунiкацiй, iнформатизацiї, користування радiочастотним ресурсом, надання послуг поштового зв'язку, проекту Державного бюджету України на вiдповiдний рiк, Програми дiяльностi Кабiнету Мiнiстрiв України, у межах своїх повноважень здiйснює контроль за їх виконанням;
6) забезпечує у межах своїх повноважень формування та реалiзацiю державної тарифної полiтики у сферi телекомунiкацiй, користування радiочастотним ресурсом, надання послуг поштового зв'язку, вдосконалення нормативної та методологiчної бази формування тарифiв, якi пiдлягають державному регулюванню, а також проведення монiторингу цiн у зазначених сферах;
7) встановлює вiдповiдно до закону граничнi або фiксованi тарифи на загальнодоступнi телекомунiкацiйнi послуги, тарифи на надання в користування каналiв електрозв'язку операторiв телекомунiкацiй, якi займають монопольне (домiнуюче) становище на ринку цих послуг, розрахунковi такси за послуги пропуску трафiка до телекомунiкацiйних мереж операторiв телекомунiкацiй з iстотною ринковою перевагою на певному ринку пропуску трафiка або операторiв телекомунiкацiй, що займають монопольне (домiнуюче) становище на ринку телекомунiкацiй, тарифи на надання в користування кабельної каналiзацiї електрозв'язку операторiв телекомунiкацiй, порядок взаєморозрахункiв мiж операторами телекомунiкацiй, граничнi тарифи на унiверсальнi послуги поштового зв'язку, а також тарифи на роботи (послуги) Українського державного центру радiочастот (УДЦР) та розмiри плати за видачу документiв дозвiльного характеру - висновкiв щодо електромагнiтної сумiсностi, дозволiв на експлуатацiю, на ввезення з-за кордону радiоелектронних засобiв та випромiнювальних пристроїв, здiйснює вiдповiдно до законодавства iншi заходи щодо тарифного регулювання у зазначенiй сферi;
8) видає операторам та провайдерам телекомунiкацiй дозвiл на встановлення спецiальних тарифiв для iнвалiдiв та соцiально незахищених осiб на загальнодоступнi телекомунiкацiйнi послуги;
9) здiйснює органiзацiйно-правове забезпечення загальнодоступних телекомунiкацiйних послуг, послуг пропуску трафiка та послуг поштового зв'язку;
10) забезпечує державний нагляд (контроль) за:
а) додержанням суб'єктами ринку законодавства про телекомунiкацiї, iнформатизацiю та поштовий зв'язок;
б) додержанням законодавства про радiочастотний ресурс України та запобiгання правопорушенням при користуваннi радiочастотним ресурсом України у смугах радiочастот загального користування;
в) додержанням операторами, провайдерами телекомунiкацiй, користувачами радiочастотного ресурсу лiцензiйних умов, особливих умов, визначених у вiдповiдних лiцензiях, та Правил здiйснення дiяльностi у сферi телекомунiкацiй;
г) додержанням операторами, провайдерами телекомунiкацiй умов експлуатацiї технiчних засобiв телекомунiкацiй в телекомунiкацiйних та iнформацiйно-телекомунiкацiйних мережах загального користування;
д) додержанням операторами, провайдерами телекомунiкацiй установлених показникiв якостi надання телекомунiкацiйних та iнформацiйно-телекомунiкацiйних послуг, а операторами поштового зв'язку - установлених показникiв якостi послуг поштового зв'язку;
е) додержанням операторами, провайдерами телекомунiкацiй законодавства про телекомунiкацiї в частинi взаємоз'єднання телекомунiкацiйних, iнформацiйно-телекомунiкацiйних мереж та використання номерного ресурсу;
є) додержанням операторами, провайдерами телекомунiкацiй установленого нормативно-правовими актами порядку маршрутизацiї трафiка на телекомунiкацiйних та iнформацiйно-телекомунiкацiйних мережах;
ж) додержанням виробниками, постачальниками технiчних засобiв телекомунiкацiй, а також операторами, провайдерами телекомунiкацiй вимог нормативно-правових актiв та нормативних документiв у сферi телекомунiкацiй, iнформатизацiї та користування радiочастотним ресурсом;
з) додержанням користувачами радiочастотного ресурсу, в тому числi дипломатичними представництвами, консульськими установами iноземних держав, представництвами iноземних органiзацiй в Українi, умов, визначених у дозволах, зокрема спецiальних (тимчасових спецiальних) дозволах на експлуатацiю радiоелектронних засобiв та випромiнювальних пристроїв у смугах загального користування;
и) додержанням користувачами радiочастотного ресурсу умов експлуатацiї радiоелектронних засобiв та випромiнювальних пристроїв;
i) додержанням операторами, провайдерами телекомунiкацiй умов використання номерного ресурсу;
ї) додержанням операторами поштового зв'язку вимог нормативно-правових актiв та нормативних документiв щодо застосування засобiв поштового зв'язку;
й) додержанням суб'єктами господарювання, якi здiйснюють ввезення, отримання в поштових вiдправленнях з-за кордону радiоелектронних засобiв та випромiнювальних пристроїв, що призначенi для використання на територiї України в смугах загального користування, вимог законодавства щодо ввезення, отримання з-за кордону вiдповiдних радiоелектронних засобiв та випромiнювальних пристроїв;
к) додержанням суб'єктами господарювання, якi здiйснюють реалiзацiю радiоелектронних засобiв та випромiнювальних пристроїв, вимог законодавства України щодо реалiзацiї радiоелектронних засобiв та випромiнювальних пристроїв, у тому числi порядку їх маркування;
л) наявнiстю лiцензiй та iнших дозвiльних документiв, передбачених законами у сферi телекомунiкацiй, iнформатизацiї, користування радiочастотним ресурсом та поштового зв'язку;
11) забезпечує проведення перевiрок дотримання законодавства у сферi телекомунiкацiй, користування радiочастотним ресурсом України, а також поштового зв'язку, в тому числi наявностi в операторiв телекомунiкацiй проектiв будiвництва, реконструкцiї та модернiзацiї телекомунiкацiйних мереж, забезпечення операторами телекомунiкацiй сталостi телекомунiкацiйних мереж, вiдповiдностi договорiв про взаємоз'єднання телекомунiкацiйних мереж обов'язковим вимогам до таких договорiв, здiйснення вимiрювання параметрiв телекомунiкацiйних мереж;
111) здiйснює вiдповiдно до закону державний ринковий нагляд у межах сфери своєї вiдповiдальностi;
(пункт 4 доповнено пiдпунктом 111 згiдно з Указом Президента України вiд 02.09.2013р. N 469/2013) |
12) забезпечує проведення перевiрок достовiрностi вiдомостей у документах, поданих заявником для отримання лiцензiй, iнших дозвiльних документiв на здiйснення дiяльностi у сферi телекомунiкацiй та користування радiочастотним ресурсом України, вiдповiдностi заявника i поданих документiв лiцензiйним умовам;
13) здiйснює вiдповiдно до законодавства лiцензування та реєстрацiю у сферi надання телекомунiкацiйних послуг та користування радiочастотним ресурсом, встановлює лiцензiйнi умови та порядок контролю за їх дотриманням;
14) встановлює:
Правила здiйснення дiяльностi у сферi телекомунiкацiй;
порядок надання послуг iз перенесення абонентських номерiв та порядок надання послуг нацiонального роумiнгу;
основнi вимоги до договору про надання телекомунiкацiйних послуг;
порядок виконання робiт з виявлення та усунення дiї джерел радiозавад у смугах загального користування;
15) забезпечує досудове врегулювання спорiв мiж суб'єктами ринку телекомунiкацiй щодо взаємоз'єднання телекомунiкацiйних мереж, у тому числi щодо послуг пропуску трафiка, надання послуг нацiонального роумiнгу, перенесення абонентських номерiв та використання персональних номерiв;
16) встановлює вiдповiдно до закону порядок вiдкриття номерного ресурсу, в якому забезпечує утворення персональних номерiв абонентiв, та порядок адмiнiстрування, присвоєння абонентам i обслуговування персональних номерiв;
17) визначає органiзацiю, яка здiйснює централiзоване технiчне адмiнiстрування персональних номерiв та перенесення абонентських номерiв;
18) визначає ринки телекомунiкацiйних послуг, здiйснює їх аналiз та визначає операторiв з iстотною ринковою перевагою у затвердженому НКРЗI порядку;
19) встановлює порядок маршрутизацiї трафiка;
20) бере участь у розробленнi та погоджує проекти змiн до Нацiональної таблицi розподiлу смуг радiочастот України та Плану використання радiочастотного ресурсу України вiдповiдно до законодавства;
21) здiйснює вiдповiдно до законодавства заходи з формування простору нумерацiї, кодiв географiчних зон, iдентифiкацiйних кодiв мереж, об'єктiв та послуг у телекомунiкацiйних та iнформацiйно-телекомунiкацiйних мережах загального користування, присвоює, облiковує та вилучає номерний ресурс, видає та скасовує дозволи на його використання;
22) забезпечує контроль за якiстю телекомунiкацiйних послуг, задоволенням попиту споживачiв, а також за дотриманням умов застосування технiчних засобiв у телекомунiкацiйних та iнформацiйно-телекомунiкацiйних мережах загального користування;
23) приймає вiдповiдно до закону рiшення про покладання на операторiв телекомунiкацiй, якi займають монопольне (домiнуюче) становище або мають iстотну ринкову перевагу на ринках вiдповiдних телекомунiкацiйних послуг, а також на операторiв фiксованого проводового зв'язку, якi здiйснюють або мають намiр здiйснювати дiяльнiсть у цих регiонах, обов'язкiв щодо розвитку та надання загальнодоступних телекомунiкацiйних послуг споживачам iз застосуванням механiзму компенсацiї збиткiв, установленого Кабiнетом Мiнiстрiв України;
24) застосовує в установленому законодавством порядку адмiнiстративнi стягнення до суб'єктiв ринку телекомунiкацiй та послуг поштового зв'язку, а також до осiб, винних у порушеннi законодавства про радiочастотний ресурс України;
241) застосовує згiдно iз законом вiдповiднi санкцiї до суб'єктiв господарювання за порушення законiв щодо державного ринкового нагляду;
(пункт 4 доповнено пiдпунктом 241 згiдно з Указом Президента України вiд 02.09.2013р. N 469/2013) |
25) бере в межах своїх повноважень участь у формуваннi та реалiзацiї антимонопольної полiтики у галузi зв'язку (демонополiзацiя економiки, розвиток конкуренцiї, антимонопольне регулювання, застосування антимонопольного законодавства), передає до Антимонопольного комiтету України матерiали в разi виявлення фактiв порушення законодавства про захист економiчної конкуренцiї;
26) регулює взаємодiю операторiв телекомунiкацiй при взаємоз'єднаннi телекомунiкацiйних мереж, у тому числi щодо послуг пропуску трафiка:
а) затверджує порядок регулювання технiчних, органiзацiйних та економiчних умов взаємоз'єднання мереж операторiв телекомунiкацiй, що займають монопольне (домiнуюче) становище на ринку телекомунiкацiй, а також мереж операторiв телекомунiкацiй з iстотною ринковою перевагою:
б) встановлює:
обов'язковi вимоги до договорiв про взаємоз'єднання телекомунiкацiйних мереж, що укладаються операторами телекомунiкацiй;
порядок подання, розгляду i затвердження пропозицiй операторiв телекомунiкацiй щодо взаємоз'єднання телекомунiкацiйних мереж;
в) затверджує порядок встановлення розмiрiв розрахункових такс за послуги пропуску трафiка, плати за доступ до телекомунiкацiйних мереж операторiв телекомунiкацiй, що займають монопольне (домiнуюче) становище на ринку телекомунiкацiй, та/або операторiв телекомунiкацiй з iстотною ринковою перевагою;
г) затверджує i публiкує в офiцiйному бюлетенi не менше одного разу на рiк каталог пропозицiй операторiв телекомунiкацiй щодо взаємоз'єднання з їх телекомунiкацiйними мережами та щоквартально - перелiк договорiв, укладених мiж операторами телекомунiкацiй щодо взаємоз'єднання телекомунiкацiйних мереж;
д) визначає порядок розгляду звернень, дослiдження матерiалiв, винесення рiшення стосовно спору мiж операторами телекомунiкацiй щодо взаємоз'єднання телекомунiкацiйних мереж;
е) здiйснює за зверненням будь-якої iз сторiн урегулювання вiдносин операторiв телекомунiкацiй щодо взаємоз'єднання, в тому числi щодо послуг пропуску трафiка, при укладаннi, виконаннi та розiрваннi вiдповiдних договорiв, приймає обов'язковi для виконання рiшення з цих питань;
27) спiвпрацює з органiзацiями, якi представляють iнтереси споживачiв, забезпечує в установленому законом порядку такi органiзацiї та споживачiв необхiдною iнформацiєю про дiяльнiсть операторiв i провайдерiв телекомунiкацiй та операторiв поштового зв'язку;
28) створює сприятливi органiзацiйнi та економiчнi умови для залучення iнвестицiй у сферу телекомунiкацiй, у тому числi щодо надання телекомунiкацiйних послуг для потреб телебачення i радiомовлення, у сферу iнформатизацiї, поштового зв'язку;
29) забезпечує рiвнi умови для дiяльностi у сферi телекомунiкацiй, iнформатизацiї, користування радiочастотним ресурсом, надання послуг поштового зв'язку;
30) встановлює порядок ведення i веде реєстри операторiв i провайдерiв телекомунiкацiй та операторiв поштового зв'язку;
31) веде реєстр:
лiцензiй на види дiяльностi у сферi надання телекомунiкацiйних послуг;
лiцензiй на користування радiочастотним ресурсом України;
радiоелектронних засобiв, випромiнювальних пристроїв, що можуть застосовуватися на територiї України в смугах радiочастот загального користування;
32) встановлює порядок реалiзацiї, експлуатацiї радiоелектронних засобiв, випромiнювальних пристроїв на територiї України та порядок ввезення їх iз-за кордону;
33) здiйснює координацiю робiт з пiдтвердження вiдповiдностi засобiв телекомунiкацiй, радiоелектронних засобiв, випромiнювальних пристроїв, якi виробляються в Українi та якi ввозяться з-за кордону, забезпечує в межах своїх повноважень стандартизацiю у сферi телекомунiкацiй, iнформатизацiї, користування радiочастотним ресурсом та надання послуг поштового зв'язку, узгоджує перелiк акредитованих у встановленому порядку органiв, уповноважених на провадження дiяльностi з пiдтвердження вiдповiдностi технiчних засобiв телекомунiкацiй;
331) приймає у випадках та порядку, встановлених законом, рiшення про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходiв iз забезпечення безпечностi продукцiї, про внесення змiн до таких рiшень чи їх скасування;
(пункт 4 доповнено пiдпунктом 331 згiдно з Указом Президента України вiд 02.09.2013р. N 469/2013) |
34) визначає перелiки радiоелектронних засобiв та випромiнювальних пристроїв, для ввезення з-за кордону та експлуатацiї яких не потрiбнi дозволи;
35) вирiшує спiрнi питання мiж операторами, провайдерами телекомунiкацiй та їх абонентами щодо розбiжностi показникiв тривалостi послуг на лiчильниках телекомунiкацiйних послуг, що встановлюються на кiнцевому обладнаннi;
36) забезпечує:
за участю центрального органу виконавчої влади в галузi зв'язку проведення конверсiї радiочастотного ресурсу України у смугах радiочастот загального користування;
разом iз центральним органом виконавчої влади в галузi зв'язку, Генеральним штабом Збройних Сил України та Державним космiчним агентством України проведення конверсiї радiочастотного ресурсу України у смугах радiочастот спецiального користування;
37) узгоджує тематичнi плани науково-дослiдних i дослiдно-конструкторських робiт щодо розподiлу, видiлення i присвоєння радiочастот, їх мiжнародно-правового захисту, забезпечення електромагнiтної сумiсностi радiоелектронних засобiв i функцiонування системи радiочастотного монiторингу;
38) здiйснює в межах своїх повноважень заходи з:
науково-технiчного забезпечення функцiонування i розвитку ринку телекомунiкацiйних послуг, сфери телекомунiкацiй, iнформатизацiї та розвитку iнформацiйного суспiльства, користування радiочастотним ресурсом, надання послуг поштового зв'язку;
впровадження нових свiтових технологiй та засобiв телекомунiкацiй, iнформатизацiї;
модернiзацiї телекомунiкацiйних мереж, розвитку вiдповiдної iнфраструктури з урахуванням iнтересiв нацiональної безпеки;
39) забезпечує мiжнародну координацiю та мiжнародний захист частотних присвоєнь України, бере участь у роботi Мiжнародного союзу електрозв'язку та iнших мiжнародних органiзацiй з питань, що належать до повноважень НКРЗI, органiзовує в установленому порядку виконання їх рiшень;
40) замовляє науково-дослiднi роботи щодо ефективного розподiлу радiочастотного ресурсу, забезпечення електромагнiтної сумiсностi радiоелектронних засобiв, основних напрямiв i прiоритетiв розвитку телекомунiкацiй та iнформатизацiї;
41) здiйснює управлiння та контроль за дiяльнiстю УДЦР вiдповiдно до вимог законодавства;
42) розробляє та затверджує Регламент НКРЗI;
43) бере участь у розробленнi та погоджує Правила надання та отримання телекомунiкацiйних послуг;
44) розглядає звернення споживачiв i приймає рiшення з питань, що належать до її компетенцiї;
45) здiйснює спiвробiтництво з вiдповiдними мiжнародними органiзацiями та органами регулювання у сферi телекомунiкацiй, електронних комунiкацiй, iнформатизацiї, користування радiочастотним ресурсом та надання послуг поштового зв'язку iноземних держав;
46) бере в установленому порядку участь у пiдготовцi проектiв мiжнародних договорiв України, укладає вiдповiдно до закону мiжнароднi договори мiжвiдомчого характеру;
47) бере участь у розробленнi норм, стандартiв i технiчних регламентiв у сферi програмного забезпечення, електронного документообiгу, структури iнформацiйних ресурсiв та обмiну iнформацiєю (єдинi формати обмiну даними) для органiв державної влади та органiв мiсцевого самоврядування;
48) здiйснює у межах своїх повноважень управлiння та координацiю дiяльностi з питань формування та використання державних електронних iнформацiйних ресурсiв, забезпечує ведення Нацiонального реєстру електронних iнформацiйних ресурсiв органiв державної влади;
49) видає офiцiйний друкований бюлетень, забезпечує публiкацiю в ньому нормативно-правових актiв, вiдомостей, передбачених законом, та iншої iнформацiї;
50) виконує вiдповiдно до законодавства функцiї з управлiння об'єктами державної власностi, що належать до сфери управлiння НКРЗI;
51) здiйснює iншi повноваження, визначенi законами України та покладенi на НКРЗI Президентом України.
5. НКРЗI з метою органiзацiї своєї дiяльностi:
1) забезпечує в межах повноважень здiйснення заходiв щодо запобiгання корупцiї, контроль за їх здiйсненням в апаратi НКРЗI, її територiальних органах;
2) забезпечує виконання завдань з мобiлiзацiйної пiдготовки та мобiлiзацiї держави в межах повноважень i реалiзацiю державної полiтики з питань цивiльної оборони (цивiльного захисту);
3) забезпечує в межах своїх повноважень реалiзацiю державної полiтики стосовно державної таємницi, здiйснює контроль за її збереженням в НКРЗI;
4) забезпечує оприлюднення iнформацiї про свою дiяльнiсть, здiйснює заходи щодо налагодження дiалогу з громадськiстю та створення умов для участi громадян у процесi формування та реалiзацiї державної полiтики.
6. НКРЗI для забезпечення виконання покладених на неї завдань i функцiй має право:
1) отримувати:
вiд центральних та мiсцевих органiв виконавчої влади, органiв мiсцевого самоврядування в установленому порядку документи, матерiали, статистичну та iншу визначену законодавством iнформацiю;
безоплатно в установленому законом порядку вiд операторiв, провайдерiв телекомунiкацiй, суб'єктiв господарювання на ринку iнформацiйних послуг, операторiв поштового зв'язку необхiдну для виконання своїх повноважень звiтнiсть та iнформацiю, у тому числi таку, що мiстить фiнансово-економiчнi показники;
2) приймати в межах своїх повноважень рiшення, якi є обов'язковими для виконання суб'єктами ринку телекомунiкацiй, користування радiочастотним ресурсом та надання послуг поштового зв'язку;
3) приймати рiшення про накладання адмiнiстративних стягнень на суб'єктiв ринку телекомунiкацiй, користування радiочастотним ресурсом та надання послуг поштового зв'язку;
4) складати вiдповiдно до Кодексу України про адмiнiстративнi правопорушення протоколи про порушення посадовими особами суб'єктiв ринку телекомунiкацiй, користування радiочастотним ресурсом та надання послуг поштового зв'язку законодавства про телекомунiкацiї, поштовий зв'язок та радiочастотний ресурс;
5) застосовувати в установленому законом порядку вiдповiднi санкцiї до суб'єктiв ринку телекомунiкацiй, користування радiочастотним ресурсом та надання послуг поштового зв'язку за порушення ними умов та правил здiйснення пiдприємницької дiяльностi у сферах телекомунiкацiї, поштового зв'язку та радiочастотного ресурсу (лiцензiйних умов);
51) застосовувати вiдповiдно до закону санкцiї до суб'єктiв господарювання за порушення законiв щодо державного ринкового нагляду;
(пункт 6 доповнено пiдпунктом 51 згiдно з Указом Президента України вiд 02.09.2013р. N 469/2013) |
6) залучати спецiалiстiв центральних i мiсцевих органiв виконавчої влади, пiдприємств, установ та органiзацiй усiх форм власностi (за погодженням з їх керiвниками) для розгляду питань, що належать до її повноважень;
7) висвiтлювати питання розвитку та функцiонування ринкiв послуг зв'язку в засобах масової iнформацiї;
8) користуватися вiдповiдними iнформацiйними базами даних державних органiв, державними, в тому числi урядовими, системами зв'язку i комунiкацiй, мережами спецiального зв'язку та iншими технiчними засобами;
9) приймати з питань, що належать до компетенцiї НКРЗI, нормативно-правовi акти, контролювати їх виконання;
10) звертатися до суду з вiдповiдними позовними заявами в разi порушення суб'єктами господарювання, що провадять дiяльнiсть на ринку телекомунiкацiйних послуг та послуг поштового зв'язку, законiв про телекомунiкацiї, iнформатизацiю, користування радiочастотним ресурсом та поштовий зв'язок, а також з позовами про скасування державної реєстрацiї у випадках, передбачених законом;
11) утворювати в разi потреби за погодженням з iншими заiнтересованими центральними органами виконавчої влади тимчасовi експертнi групи для пiдготовки проектiв актiв законодавства, проведення їх експертизи та надання консультацiй;
12) надiляти посадових осiб НКРЗI повноваженнями щодо здiйснення державного нагляду (контролю) за ринком телекомунiкацiй та користування радiочастотним ресурсом.
7. НКРЗI у процесi виконання покладених на неї завдань взаємодiє в установленому порядку з iншими органами державної влади, допомiжними органами i службами, утвореними Президентом України, а також з органами мiсцевого самоврядування, вiдповiдними органами iноземних держав i мiжнародних органiзацiй, пiдприємствами, установами, органiзацiями.
8. НКРЗI складається iз Комiсiї як колегiального органу та апарату.
9. НКРЗI як колегiальний орган утворюється у складi Голови НКРЗI та шести членiв Комiсiї.
Голова та члени НКРЗI призначаються на посади та звiльняються з посад Президентом України шляхом видання вiдповiдного указу.
Термiн повноважень Голови та членiв НКРЗI становить шiсть рокiв. Одна й та ж особа не може бути Головою та/або членом Комiсiї бiльше двох термiнiв пiдряд.
НКРЗI як колегiальний орган набуває повноважень з моменту призначення бiльше половини її загального кiлькiсного складу.
10. Голова НКРЗI:
1) здiйснює керiвництво поточною дiяльнiстю НКРЗI та вирiшує всi питання дiяльностi Комiсiї, за винятком тих, якi належать до компетенцiї НКРЗI як колегiального органу;
2) дiє без довiреностi вiд iменi НКРЗI в межах, установлених законодавством України;
3) представляє НКРЗI у вiдносинах iз державними органами iнших держав з питань нагляду за сферою зв'язку та iнформатизацiї, мiжнародними органiзацiями;
4) головує на засiданнях НКРЗI;
5) видає накази, розпорядження з питань, що належать до його компетенцiї;
6) приймає на роботу i звiльняє з роботи працiвникiв апарату НКРЗI, присвоює їм ранги державних службовцiв, заохочує їх та накладає дисциплiнарнi стягнення;
7) пiдписує документи, якi видаються вiдповiдно до рiшень НКРЗI;
8) представляє iнтереси НКРЗI у Кабiнетi Мiнiстрiв України, має право брати участь у засiданнях Кабiнету Мiнiстрiв України з правом дорадчого голосу;
9) подає Президентовi України пропозицiї щодо призначення на посади та звiльнення з посад членiв НКРЗI;
10) виконує iншi функцiї, необхiднi для забезпечення органiзацiї роботи та дiяльностi НКРЗI, передбаченi законодавством.
11. Органiзацiйно-технiчну та iншу роботу щодо забезпечення дiяльностi НКРЗI здiйснює її апарат вiдповiдно до цього Положення.
Апарат очолює керiвник, який призначається на посаду та звiльняється з посади Головою НКРЗI.
Керiвник апарату пiдзвiтний i пiдконтрольний безпосередньо Головi НКРЗI.
Обов'язки керiвника апарату визначаються Головою НКРЗI.
12. Основною формою роботи НКРЗI як колегiального органу є засiдання, якi проводяться за рiшенням Голови НКРЗI.
Засiдання НКРЗI є правомочним, якщо на ньому присутнi бiльше половини її загального кiлькiсного складу.
Рiшення НКРЗI приймаються бiльшiстю голосiв вiд її загального кiлькiсного складу. Голова та член НКРЗI мають по одному голосу кожен.
13. Рiшення НКРЗI приймаються на засiданнях, якi проводяться у формi вiдкритих або закритих слухань. У разi розгляду питань, що мають важливе суспiльне значення, засiдання проводяться у формi вiдкритих слухань, у яких мають право брати участь суб'єкти ринку телекомунiкацiй, iнформатизацiї, користування радiочастотним ресурсом та надання послуг поштового зв'язку i громадськi органiзацiї.
Рiшення НКРЗI, прийнятi в межах її повноважень, обов'язковi для виконання центральними та мiсцевими органами виконавчої влади, органами мiсцевого самоврядування, учасниками ринку телекомунiкацiйних послуг, їх об'єднаннями.
Рiшення Комiсiї можуть бути оскарженi в установленому законодавством порядку.
Рiшення НКРЗI, якi є нормативно-правовими актами, пiдлягають обов'язковiй державнiй реєстрацiї в установленому законодавством порядку.
Рiшення НКРЗI, якi є нормативно-правовими актами, не потребують узгодження з iншими органами державної влади, крiм випадкiв, передбачених законом.
Рiшення НКРЗI, якi вiдповiдно до закону є регуляторними актами (крiм рiшень щодо встановлення тарифiв), розробляються, розглядаються, приймаються та оприлюднюються з урахуванням вимог Закону України "Про засади державної регуляторної полiтики у сферi господарської дiяльностi".
НКРЗI у разi потреби видає разом з центральними та мiсцевими органами виконавчої влади спiльнi акти.
14. НКРЗI для виконання покладених на неї завдань може утворювати консультативнi та iншi дорадчi органи. Положення про такi органи затверджуються Комiсiєю.
НКРЗI для науково-методичного та iнформацiйного забезпечення своєї дiяльностi, в тому числi збалансування у процесi дiяльностi НКРЗI iнтересiв суб'єктiв ринку телекомунiкацiй i споживачiв, може залучати вчених, експертiв, консультантiв, представникiв громадськостi.
15. Гранична чисельнiсть працiвникiв НКРЗI затверджується Президентом України.
Штатний розпис НКРЗI затверджується Головою НКРЗI за погодженням iз Мiнiстерством фiнансiв України.
Структура НКРЗI затверджується Головою НКРЗI в межах видаткiв, передбачених у Державному бюджетi України.
16. НКРЗI є юридичною особою, має вiдокремлене майно, що є державною власнiстю, печатку iз зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, власнi бланки, рахунки в органах Державної казначейської служби України.
Глава Адмiнiстрацiї Президента України | С. ЛЬОВОЧКIН |