МIНIСТЕРСТВО ЮСТИЦIЇ УКРАЇНИ
НАКАЗ
19.01.2012 | N 93/5 |
---|
Про затвердження Порядку проведення органами
юстицiї перевiрок стану додержання законодавства
про державну реєстрацiю нормативно-правових
актiв
Зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 19 сiчня 2012 р. за N 67/20380 |
Вiдповiдно до пiдпункту 11 пункту 4,
пункту 7 Положення про Мiнiстерство юстицiї
України, затвердженого Указом
Президента України вiд 06.04.2011 N 395, наказую:
1. Затвердити Порядок проведення органами юстицiї перевiрок стану додержання законодавства про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв, що додається.
2. Визнати таким, що втратив чиннiсть, наказ Мiнiстерства юстицiї України вiд 01.02.2005 N 13/5 "Про затвердження Порядку проведення органами юстицiї перевiрок стану додержання законодавства про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв", зареєстрований в Мiнiстерствi юстицiї України 01.02.2005 за N 121/10401 (iз змiнами).
3. Начальникам головних управлiнь юстицiї Мiнiстерства юстицiї України в Автономнiй Республiцi Крим, в областях, мiстах Києвi та Севастополi, районних, районних у мiстах Києвi та Севастополi, мiськрайонних та мiжрайонних управлiнь юстицiї забезпечити неухильне виконання цього наказу.
4. Департаменту реєстрацiї та систематизацiї нормативних актiв, правоосвiтньої дiяльностi (Железняк Н. А.) забезпечити включення зазначеного нормативно-правового акта до Єдиного державного реєстру нормативно-правових актiв.
5. Розмiстити цей наказ на веб-сайтi Мiнiстерства юстицiї України.
6. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Мiнiстра юстицiї - керiвника апарату Сєдова А. Ю.
7. Цей наказ набирає чинностi з дня його офiцiйного опублiкування.
Мiнiстр | О. Лавринович |
ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Мiнiстерства юстицiї України 19.01.2012 N 93/5 |
|
Зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї України 19 сiчня 2012 р. за N 67/20380 |
Порядок
проведення органами юстицiї перевiрок стану
додержання законодавства про державну
реєстрацiю нормативно-правових актiв
I. Загальнi положення
1.1. Цей Порядок, розроблений вiдповiдно до пiдпункту 11 пункту 4, пункту 7 Положення про Мiнiстерство юстицiї України, затвердженого Указом Президента України вiд 06.04.2011 N 395, встановлює єдиний механiзм здiйснення Мiнiстерством юстицiї України та територiальними органами юстицiї (далi - органи юстицiї) перевiрок стану додержання суб'єктами нормотворення законодавства про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв.
1.2. Цей Порядок визначає механiзми:
здiйснення Мiнiстерством юстицiї України (далi - Мiн'юст) перевiрок стану додержання законодавства про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв у мiнiстерствах, iнших центральних органах виконавчої влади, а також iнших органах, нормативно-правовi акти яких вiдповiдно до законодавства пiдлягають державнiй реєстрацiї;
здiйснення Головним управлiнням юстицiї Мiнiстерства юстицiї України в Автономнiй Республiцi Крим, головними управлiннями юстицiї в областях, мiстах Києвi та Севастополi перевiрок стану додержання законодавства про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв у територiальних органах мiнiстерств, iнших центральних органiв виконавчої влади, органах виконавчої влади Автономної Республiки Крим, обласних, Київськiй та Севастопольськiй мiських державних адмiнiстрацiях, їх управлiннях, вiддiлах, iнших структурних пiдроздiлах;
здiйснення районними, районними в мiстах Києвi та Севастополi, мiськрайонними, мiжрайонними управлiннями юстицiї перевiрок стану додержання законодавства про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв у районних, районних у мiстах Києвi та Севастополi державних адмiнiстрацiях, їх управлiннях, вiддiлах, iнших структурних пiдроздiлах.
1.3. У цьому Порядку поняття вживаються в такому значеннi:
безвиїзна перевiрка - перевiрка, яка проводиться органами юстицiї щомiсяця на пiдставi перелiку актiв, прийнятих суб'єктом нормотворення, та/або завiрених в установленому законодавством порядку копiй зазначених актiв, надiсланих цим суб'єктом на вимогу органiв юстицiї;
виїзна перевiрка - перевiрка, яка проводиться органами юстицiї вiдповiдно до їх рiчних планiв або позапланово за мiсцезнаходженням суб'єкта нормотворення;
планова перевiрка - перевiрка, яка проводиться органами юстицiї вiдповiдно до рiчних планiв перевiрок, якi затверджуються органами юстицiї та до початку її проведення надсилаються суб'єктам нормотворення;
позапланова перевiрка - перевiрка, яка проводиться органами юстицiї поза рiчними планами перевiрок, якi затверджуються органами юстицiї, та без попереднього письмового повiдомлення суб'єкта нормотворення про її проведення.
Поняття "нормативно-правовий акт" та "суб'єкт нормотворення" вживаються у цьому Порядку вiдповiдно до законодавства про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв.
1.4. Контроль за додержанням суб'єктами нормотворення законодавства про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв здiйснюють органи юстицiї шляхом проведення перевiрок: планових, позапланових, виїзних та безвиїзних. Плановi та позаплановi перевiрки є безвиїзними та виїзними.
1.5. Основним завданням проведення перевiрок суб'єктiв нормотворення є виявлення порушень законодавства про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв: неподання, несвоєчасного подання для державної реєстрацiї нормативно-правових актiв, якi вiдповiдно до законодавства пiдлягають державнiй реєстрацiї, направлення на виконання нормативно-правових актiв, що не пройшли державної реєстрацiї та не опублiкованi в установленому законом порядку, а також надiслання для виконання вказiвок, роз'яснень у будь-якiй формi, що встановлюють правовi норми, iнших порушень.
1.6. Органи юстицiї здiйснюють безвиїзнi, виїзнi, плановi та позаплановi перевiрки додержання законодавства про державну реєстрацiю суб'єктами нормотворення, а саме:
мiнiстерствами, iншими центральними органами виконавчої влади, а також iншими органами, нормативно-правовi акти яких вiдповiдно до законодавства пiдлягають державнiй реєстрацiї, - Мiн'юст;
територiальними органами мiнiстерств, iнших центральних органiв виконавчої влади, органами виконавчої влади Автономної Республiки Крим, обласними, Київською та Севастопольською мiськими державними адмiнiстрацiями, їх управлiннями, вiддiлами, iншими пiдроздiлами - Головне управлiння юстицiї Мiнiстерства юстицiї України в Автономнiй Республiцi Крим, головнi управлiння юстицiї в областях, мiстах Києвi та Севастополi;
районними, районними в мiстах Києвi та Севастополi державними адмiнiстрацiями, їх управлiннями, вiддiлами, iншими пiдроздiлами - районнi, районнi в мiстах Києвi та Севастополi, мiськрайоннi, мiжрайоннi управлiння юстицiї.
1.7. Уповноваженi посадовi особи органiв юстицiї зобов'язанi додержуватися Конституцiї та законiв України, актiв Президента України та Кабiнету Мiнiстрiв України, iнших нормативно-правових актiв.
1.8. Уповноваженi посадовi особи органiв юстицiї мають право:
безперешкодно входити на об'єкт перевiрки за службовим посвiдченням i мати доступ до документiв та iнших матерiалiв, у тому числi з обмеженим доступом, потрiбних для проведення перевiрки;
у зв'язку з реалiзацiєю своїх повноважень вимагати надання необхiдних документiв та iншої iнформацiї, у тому числi з обмеженим доступом, а також засвiдчених в установленому законодавством порядку копiй документiв, що можуть бути джерелом iнформацiї про порушення законодавства про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв, для долучення їх до матерiалiв перевiрки;
давати обов'язковi для виконання вимоги з питань додержання законодавства про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв;
складати довiдки за результатами перевiрок щодо стану додержання законодавства про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв та/або протоколи про адмiнiстративнi правопорушення за порушення законодавства про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв;
у зв'язку з реалiзацiєю своїх повноважень та вiдповiдно до закону звертатись до органiв прокуратури, iнших правоохоронних органiв.
1.9. Уповноваженi посадовi особи органiв юстицiї зобов'язанi:
повно, об'єктивно та неупереджено здiйснювати перевiрку у межах визначених повноважень;
ознайомити керiвника органу, нормативно-правовi акти якого вiдповiдно до законодавства пiдлягають державнiй реєстрацiї, з результатами проведеної перевiрки та/або протоколом про адмiнiстративнi правопорушення за порушення законодавства про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв.
1.10. Посадовi особи суб'єкта нормотворення пiд час здiйснення перевiрки мають право:
перевiряти наявнiсть в уповноважених посадових осiб органiв юстицiї службового посвiдчення та пiдстав для проведення перевiрки;
бути присутнiми пiд час здiйснення перевiрки;
одержувати та ознайомлюватись за результатами проведеної перевiрки з довiдкою та/або протоколом про адмiнiстративнi правопорушення за порушення законодавства про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв;
надавати в письмовiй формi свої пояснення та зауваження до довiдки за результатами проведеної перевiрки та/або протоколу про адмiнiстративнi правопорушення за порушення законодавства про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв;
оскаржувати в установленому законом порядку неправомiрнi дiї уповноважених посадових осiб органiв юстицiї.
1.11. Посадовi особи суб'єкта нормотворення пiд час здiйснення перевiрки зобов'язанi:
безперешкодно допускати уповноважених посадових осiб органiв юстицiї на об'єкт перевiрки та надавати доступ до документiв та iнших матерiалiв, у тому числi з обмеженим доступом, потрiбних для проведення перевiрки;
надавати необхiднi документи та iншу iнформацiю, у тому числi з обмеженим доступом, а також засвiдченi в установленому законодавством порядку копiї документiв, що можуть бути джерелом iнформацiї про порушення законодавства про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв;
виконувати вимоги уповноважених посадових осiб органiв юстицiї з питань додержання законодавства про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв.
II. Порядок проведення органами юстицiї планової або позапланової перевiрки суб'єкта нормотворення щодо додержання законодавства про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв та оформлення їх результатiв
2.1. Планова перевiрка суб'єкта нормотворення проводиться за наказом уповноваженої посадової особи органу юстицiї та на пiдставi рiчного плану перевiрок, затвердженого уповноваженою посадовою особою органу юстицiї. Порядок проведення безвиїзних та планових виїзних перевiрок встановлено роздiлом III цього Порядку.
Не пiзнiше нiж за сiм календарних днiв до дня проведення планової перевiрки суб'єкту нормотворення надсилається письмове повiдомлення за пiдписом уповноваженої посадової особи органу юстицiї iз зазначенням дати проведення перевiрки, перiоду, за який проводитиметься перевiрка, та складу комiсiї з перевiрки (далi - комiсiя).
Формування проектiв рiчних планiв проведення планових перевiрок щодо додержання суб'єктами нормотворення законодавства про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв здiйснюється вiдповiдними структурними пiдроздiлами органiв юстицiї, виходячи з необхiдностi щорiчного проведення таких перевiрок та результатiв безвиїзних перевiрок.
Органи юстицiї мають право проводити перевiрки щодо додержання суб'єктами нормотворення законодавства про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв спiльно з iншими органами державної влади, в тому числi органами державного управлiння, органами виконавчої влади та правоохоронними органами. У цьому випадку органи юстицiї готують та узгоджують проекти наказiв щодо залучення в установленому порядку до складу комiсiй з перевiрки представникiв цих органiв.
2.2. Позапланова перевiрка проводиться згiдно з наказом уповноваженої посадової особи органу юстицiї та на пiдставi:
подання суб'єктом нормотворення письмової заяви до органiв юстицiї про здiйснення перевiрки на його прохання;
звернення фiзичних та юридичних осiб про порушення суб'єктом нормотворення законодавства про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв;
доручення Президента України, Кабiнету Мiнiстрiв України та iнших органiв державної влади;
виявлення органами юстицiї порушення суб'єктом нормотворення законодавства про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв.
2.3. Для проведення планової або позапланової перевiрки наказом уповноваженої посадової особи утворюється комiсiя у складi не менше двох працiвникiв та затверджується перелiк питань для здiйснення цих перевiрок. Склад комiсiї з проведення перевiрки визначається з урахуванням очiкуваного обсягу роботи для виконання поставленого завдання перевiрки.
До роботи комiсiї можуть залучатися в установленому законодавством порядку працiвники iнших органiв державної влади, в тому числi органiв державного управлiння, органiв виконавчої влади та правоохоронних органiв, а також фахiвцi (експерти).
2.4. Строк проведення планової або позапланової перевiрки не може перевищувати п'яти робочих днiв. За поданням голови комiсiї продовження строку проведення перевiрки здiйснюється уповноваженою посадовою особою, яка прийняла рiшення про проведення перевiрки, але не бiльше нiж на три робочi днi.
Плановi або позаплановi перевiрки здiйснюються в робочий час суб'єкта нормотворення, встановлений правилами внутрiшнього трудового розпорядку.
2.5. Органи юстицiї оприлюднюють рiчнi плани проведення перевiрок щодо додержання суб'єктами нормотворення законодавства про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв шляхом розмiщення iнформацiї в мережi Iнтернет у порядку, визначеному законодавством.
2.6. Голова комiсiї:
забезпечує повiдомлення керiвника суб'єкта нормотворення про проведення планової перевiрки;
органiзовує роботу комiсiї, визначає коло питань, що пiдлягають перевiрцi, виходячи з того, є перевiрка плановою чи позаплановою;
розподiляє мiж членами комiсiї конкретнi завдання для перевiрки;
забезпечує координацiю роботи членiв комiсiї при пiдготовцi та проведеннi перевiрки.
2.7. Члени комiсiї беруть участь у роботi комiсiї та виконують поставленi перед ними завдання.
Член комiсiї має право одноособово, керуючись конкретним завданням голови комiсiї, дослiджувати окремi питання перевiрки.
2.8. Для проведення планової або позапланової перевiрки потрiбнi такi документи:
лист-повiдомлення про проведення перевiрки та склад комiсiї;
план (програма) проведення перевiрки;
наказ про проведення перевiрки.
2.9. Перед проведенням планової або позапланової перевiрки комiсiя здiйснює попереднiй аналiз та вивчення нормативно-правових актiв, що регулюють дiяльнiсть суб'єкта нормотворення, за потреби готує та направляє в установленому законодавством порядку запити про надання iнформацiї щодо нормотворчої дiяльностi цього суб'єкта.
2.10. Комiсiя повинна проаналiзувати зареєстрованi в органi юстицiї нормативно-правовi акти суб'єкта нормотворення за перiод, який планується перевiрити, узагальнити iнформацiю про нормативно-правовi акти суб'єкта нормотворення, щодо яких органами юстицiї прийнято рiшення про вiдмову в державнiй реєстрацiї нормативно-правових актiв, повернення нормативно-правових актiв без державної реєстрацiї для доопрацювання, а також скасування рiшення про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв.
За результатами такої пiдготовчої роботи головою комiсiї розробляється план (програма) перевiрки, який (яка) затверджується уповноваженою посадовою особою органу юстицiї, що прийняла рiшення про проведення перевiрки та затвердження складу комiсiї, i має мiстити в собi визначення завдань перевiрки; визначення кола питань, якi потрiбно з'ясувати пiд час перевiрки; строк перевiрки та перiод роботи суб'єкта нормотворення, якого планується перевiряти.
2.11. У разi проведення позапланових перевiрок на пiдставi доручення Президента України, Кабiнету Мiнiстрiв України та iнших органiв державної влади уповноважена посадова особа вiдповiдного структурного пiдроздiлу органу юстицiї забезпечує складання i своєчасне доведення до всiх виконавцiв плану (програми) перевiрки, яким (якою) визначаються, зокрема, основнi питання, що пiдлягають перевiрцi, перелiк i форма даних, якi мають бути повiдомленi органу юстицiї для узагальнення та подання вiдповiдно Президенту України, Кабiнету Мiнiстрiв України або iншому органу державної влади.
2.12. Пiсля пiдписання уповноваженою посадовою особою органу юстицiї наказу про проведення планової або позапланової перевiрки голова комiсiї:
розподiляє мiж членами комiсiї конкретнi завдання на перевiрку;
ознайомлює членiв комiсiї з документацiєю, що є в наявностi в органi юстицiї, щодо суб'єкта нормотворення;
визначає термiн прибуття членiв комiсiї на перевiрку;
iнформує усiх її учасникiв про строк i завдання проведення перевiрки;
забезпечує направлення листа-повiдомлення про проведення перевiрки, крiм випадкiв, передбачених пунктом 2.2 цього роздiлу, коли перевiрка може бути проведена без попереднього письмового повiдомлення. Суб'єкт нормотворення, який отримує лист-повiдомлення, повинен розглянути його та створити вiдповiднi умови для проведення перевiрки. У разi потреби отримання даних, що вимагають багато часу для пiдготовки, з листом-повiдомленням направляється перелiк документiв, даних, якi мають бути пiдготовленi до початку проведення перевiрки.
2.13. Першим днем перевiрки є день прибуття членiв комiсiї на перевiрку. У перший день перевiрки голова комiсiї надає керiвниковi суб'єкта нормотворення, а у разi його вiдсутностi особi, яка виконує його обов'язки, план (програму) перевiрки.
2.14. Пiд час проведення виїзної перевiрки уповноваженi посадовi особи органу юстицiї та суб'єкта нормотворення мають права та обов'язки, передбаченi вiдповiдно пунктами 1.8 - 1.11 роздiлу I цього Порядку.
Голова та члени комiсiї мають право отримувати у керiвника суб'єкта нормотворення, керiвникiв його структурних пiдроздiлiв документи, письмовi й уснi пояснення та iншу iнформацiю, що стосується питань, якi перевiряються (у тому числi з обмеженим доступом), потрiбну для здiйснення комiсiєю своїх функцiй, зокрема:
оригiнали розпорядчих документiв суб'єкта нормотворення (накази, рiшення, розпорядження, постанови тощо), нормативно-правовi акти, стандарти, технiчнi умови та iншi документи, якi ними затвердженi, протоколи нарад i засiдань структурних пiдроздiлiв суб'єкта нормотворення, матерiали проведених колегiй, якi стосуються питань перевiрки;
вiдомостi щодо структури суб'єкта нормотворення iз зазначенням прiзвищ, iмен, по батьковi керiвникiв структурних пiдроздiлiв, їхнiх посад, номерiв службових телефонiв;
протоколи нарад суб'єкта нормотворення, вхiдну та вихiдну документацiю, ураховуючи тексти факсiв i телефонограм, матерiали дiловодства всiх пiдроздiлiв суб'єкта нормотворення;
iнформацiйнi матерiали, що постiйно або перiодично направляються (отримуються) суб'єктом нормотворення (iнформацiйнi листи, статистичнi, аналiтичнi розробки тощо);
iншу iнформацiю, яка дає змогу встановити наявнiсть або вiдсутнiсть порушення законодавства про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв.
Суб'єкт нормотворення зобов'язаний надати комiсiї повну, всебiчну та об'єктивну iнформацiю з усiх питань, якi мiстяться в планi (програмi) проведення перевiрки, та створити належнi умови для проведення перевiрки цiєї iнформацiї.
Комiсiя зобов'язана перевiрити наявнiсть положення про юридичну службу суб'єкта нормотворення; посадовi iнструкцiї працiвникiв юридичної служби; нормативно-правовi акти з питань державної реєстрацiї нормативно-правових актiв, що приймались суб'єктом нормотворення, а також рекомендацiї чи iншi документи з цього питання (якщо такi є), визначення вiдповiдальних осiб за цю роботу, графiки перегляду нормативно-правових актiв та їх приведення у вiдповiднiсть до Конституцiї та законiв України, iнших актiв законодавства, Конвенцiї про захист прав людини i основоположних свобод 1950 року i протоколiв до неї, мiжнародних договорiв України, згоду на обов'язковiсть яких надано Верховною Радою України, та acquis communautaire, з урахуванням практики Європейського суду з прав людини, строки проведення цiєї роботи та створення вiдповiдних комiсiй чи робочих груп тощо. Комiсiя повинна перевiрити наявнiсть зареєстрованих нормативно-правових актiв у суб'єкта нормотворення, порядок їх зберiгання та пiдтримання в контрольному станi.
Комiсiя зобов'язана перевiрити роботу суб'єкта нормотворення з його територiальними органами щодо забезпечення останнiми виконання законодавства про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв, зокрема проведення суб'єктом нормотворення перевiрок з цього питання територiальних органiв, їх результати, перелiк нормативно-правових актiв, якi приймаються цими органами, та подання їх на державну реєстрацiю до вiдповiдних органiв юстицiї.
2.15. Комiсiя, у разi потреби, має право отримати засвiдченi в установленому законодавством порядку копiї документiв (виписки з документiв), довiдки, а також письмовi пояснення, завiренi пiдписом керiвника, або особи, яка виконує його обов'язки, або керiвникiв вiдповiдних структурних пiдроздiлiв суб'єкта нормотворення.
Комiсiя має право на безперешкодний доступ до мiсць зберiгання iнформацiї, у тому числi й до комп'ютерiв, магнiтних носiїв iнформацiї тощо, отримання копiй такої iнформацiї.
Комiсiя отримує копiї документiв чи носiїв iнформацiї, що можуть бути джерелом iнформацiї про порушення законодавства про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв, на пiдставi листа уповноваженої посадової особи органу юстицiї, який пiдтверджує право голови та членiв комiсiї на отримання таких документiв. Пiд час пiдготовки до перевiрки запит суб'єкту нормотворення щодо надання iнформацiї може бути направлений поштою з повiдомленням про його вручення.
2.16. Пiд час проведення перевiрки до плану (програми) проведення перевiрки можуть уноситися змiни, що затверджуються уповноваженою посадовою особою органу юстицiї, яка затвердила план (програму) перевiрки.
2.17. Посадовi особи, що здiйснюють перевiрку, взаємодiють з органами державної влади, в тому числi правоохоронними органами.
2.18. Результати перевiрки комiсiя оформляє довiдкою, що має мiстити в собi аналiз, висновки та пропозицiї з усiх питань, якi перевiрялися.
Довiдка складається з трьох частин:
I - вступна;
II - описова;
III - висновок.
До довiдки долучаються iнформативнi додатки.
2.19. У вступнiй частинi довiдки мають бути наведенi такi данi:
дата пiдписання довiдки про перевiрку (число, мiсяць, рiк пiдписання довiдки головою та членами комiсiї);
номер довiдки про перевiрку (порядковий номер журналу реєстрацiї перевiрок);
повне i скорочене (за наявностi) найменування суб'єкта нормотворення вiдповiдно до положення (установчих документiв);
мiсцезнаходження суб'єкта нормотворення;
пiдстави для проведення перевiрки вiдповiдно до вимог законодавства про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв;
найменування органу юстицiї та його структурного пiдроздiлу, прiзвища, iмена, по батьковi та посади осiб, що проводили перевiрку;
вид перевiрки (планова чи позапланова);
перiод, за який проводиться перевiрка;
iнформацiя про направлення повiдомлення суб'єкту нормотворення про проведення планової перевiрки;
iнформацiя про посадових осiб суб'єкта нормотворення, вiдповiдальних за забезпечення додержання законодавства про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв;
строк проведення перевiрки (при необхiдностi зазначити перерву в роботi);
iнформацiя про попередню перевiрку (якщо така проводилася) iз зазначенням найменування органу юстицiї, дати та номера довiдки про перевiрку, перiоду, за який проводилась перевiрка (планова чи позапланова, установленi порушення та вжитi заходи щодо усунення виявлених недолiкiв);
загальнi питання про роботу, яка проведена суб'єктом нормотворення щодо забезпечення виконання законодавства про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв.
2.20. В описовiй частинi довiдки про перевiрку за кожним вiдображеним у довiдцi фактом порушення законодавства про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв необхiдно:
висвiтлити показники, якi характеризують роботу суб'єкта нормотворення в цiлому та конкретнi порушення законодавства про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв, з посиланням на документи, якi використанi при пiдготовцi цiєї довiдки, згрупованi за типами (указуються перiод охоплення їх перевiркою та метод - суцiльний, вибiрковий);
чiтко викласти змiст порушення (за наявностi), зазначити перiод, у якому дане порушення здiйснено, при цьому додати до довiдки копiї документiв, що пiдтверджують наявнiсть факту порушення, письмовi пояснення посадових осiб суб'єкта нормотворення щодо встановлених порушень (за наявностi);
зазначити перелiк документiв, що не були наданi пiд час здiйснення перевiрки (якщо такi були), та в разi вiдмови посадових осiб суб'єкта нормотворення надати письмовi пояснення щодо причини ненадання документiв, факт вiдмови вiдобразити в довiдцi.
Виявленi факти однотипних порушень та порушень, якi повторюються, можуть групуватися у вiдомостi або таблицi, що додаються до довiдки. Зазначенi вiдомостi або таблицi повиннi мiстити повний перелiк однотипних порушень законодавства про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв iз зазначенням звiтного перiоду, до якого вони належать (назву, дату i номер документа, а також посилання на нормативно-правовi акти, їх пункти i статтi, положення яких порушенi). Такi додатки повиннi бути пiдписанi головою та членами комiсiї, а також уповноваженими посадовими особами суб'єкта нормотворення.
Не допускається вiдображення в довiдцi про перевiрку необґрунтованих даних, а також суб'єктивних припущень, якi не мають доказiв.
У разi коли перевiркою не встановлено порушень вимог законодавства про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв, в описовiй частинi довiдки вiдображаються кiлькiснi показники та робиться вiдповiдний запис.
Довiдка також повинна мiстити в порiвняльному аспектi кiлькiснi показники щодо:
поданих нормативно-правових актiв суб'єкта нормотворення на державну реєстрацiю до вiдповiдного органу юстицiї;
нормативно-правових актiв суб'єкта нормотворення, зареєстрованих вiдповiдним органом юстицiї, у тому числi пiсля доопрацювання (зазначаються окремо);
нормативно-правових актiв, повернутих на доопрацювання, та iнформацiю щодо дотримання строку доопрацювання;
нормативно-правових актiв суб'єкта нормотворення, у державнiй реєстрацiї яких вiдмовлено;
попередження прийняття незаконних правових норм у нормативно-правових актах, що прийнятi суб'єктом нормотворення;
нормативно-правових актiв суб'єкта нормотворення, рiшення про державну реєстрацiю яких скасовано, та iнформацiю щодо дотримання строку повiдомлення про скасування таких актiв.
2.21. Комiсiя повинна також проаналiзувати роботу суб'єкта нормотворення щодо приведення його нормативно-правових актiв у вiдповiднiсть до Конституцiї та законiв України, iнших актiв законодавства, Конвенцiї про захист прав людини i основоположних свобод 1950 року i протоколiв до неї, мiжнародних договорiв України, згоду на обов'язковiсть яких надано Верховною Радою України, та acquis communautaire, з урахуванням практики Європейського суду з прав людини, у тому числi за зверненням вiдповiдних органiв юстицiї, зокрема в довiдцi вiдображаються кiлькiснi показники щодо нормативно-правових актiв, переглянутих суб'єктом нормотворення за власною iнiцiативою, у тому числi зареєстрованих у вiдповiдному органi юстицiї, а також на вимогу органу юстицiї; актiв, приведених у вiдповiднiсть до чинного законодавства, у тому числi скасованих, визнаних такими, що втратили чиннiсть, та до яких унесено змiни; нормативно-правових актiв, рiшення про державну реєстрацiю яких скасовано у зв'язку з неприведенням їх у вiдповiднiсть до чинного законодавства.
2.22. У роздiлi "Висновок" довiдки про перевiрку вiдображається узагальнений опис виявлених перевiркою порушень законодавства про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв з посиланням на пiдпункти, пункти, статтi нормативно-правових актiв.
Виявленi порушення вiдображаються з розбивкою за роками, у межах перiоду, що перевiряється.
У разi вилучення пiд час перевiрки засвiдчених в установленому законодавством порядку копiй документiв, якi пiдтверджують факти виявлених порушень, про це робиться запис з вiдображенням мети вилучення, номера та дати листа-розпорядження про вилучення.
Вiдображається кiлькiсть складених примiрникiв довiдки про перевiрку та вiдмiтка про вручення одного примiрника уповноваженим посадовим особам суб'єкта нормотворення.
2.23. Iнформативнi додатки до довiдки про перевiрку:
затверджений (затверджена) уповноваженою посадовою особою органу юстицiї план (програма) перевiрки суб'єкта нормотворення;
пояснення посадових осiб суб'єкта нормотворення щодо виявлених порушень, наданi пiд час перевiрки;
iншi матерiали, що пiдтверджують наявнiсть фактiв порушень;
лист про необхiднiсть проведення вилучення копiй документiв;
копiї нормативно-правових актiв, що пiдлягали державнiй реєстрацiї, але на реєстрацiю не були поданi, а також копiї листiв, телеграм, розпоряджень, вказiвок тощо, якими встановленi правовi норми;
iншi матерiали, що мають значення для прийняття рiшення за результатами перевiрки та подальших заходiв щодо забезпечення усунення порушень законодавства про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв.
2.24. Суб'єкт нормотворення у мiру виявлення порушень законодавства про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв повинен, не чекаючи закiнчення перевiрки, ужити заходiв щодо усунення виявлених порушень та запобiгання їм надалi.
2.25. Член комiсiї, який не погоджується з висновками комiсiї, викладеними в довiдцi, має право письмово викласти свою окрему думку, що долучається до довiдки. Викладаючи окрему думку, член комiсiї повинен пiдписати довiдку, зробивши помiтку: "Iз зауваженнями, що мiстяться в "окремiй думцi".
2.26. Голова комiсiї пiдсумовує поданi матерiали та складає довiдку про перевiрку у двох примiрниках.
Довiдка пiдписується головою комiсiї та її членами, керiвником суб'єкта нормотворення або особою, яка виконує його обов'язки, керiвником юридичної служби, а в разi потреби - також iншими вiдповiдальними працiвниками суб'єкта нормотворення.
У разi потреби голова комiсiї вносить пропозицiї про попереднє колегiальне обговорення довiдки про перевiрку.
Один примiрник довiдки подається уповноваженiй посадовiй особi органу юстицiї, другий у строк не бiльше п'яти робочих днiв пiсля закiнчення перевiрки вручається пiд пiдпис на першому примiрнику довiдки уповноваженiй особi суб'єкта нормотворення або здається до канцелярiї пiд пiдпис у довiдцi iз зазначенням прiзвища та посади працiвника, що прийняв довiдку, або надсилається рекомендованим листом з повiдомленням про вручення поштового вiдправлення.
2.27. При вiдмовi керiвника та/або iнших посадових осiб суб'єкта нормотворення вiд пiдписання довiдки про перевiрку або неповернення такої довiдки протягом трьох робочих днiв голова та члени комiсiї засвiдчують це вiдповiдним записом за своїми пiдписами в кiнцi довiдки.
За наявностi зауважень до довiдки про перевiрку керiвник чи iншi посадовi особи суб'єкта нормотворення, якi пiдписують її, роблять про це застереження перед своїми пiдписами i не пiзнiше нiж через три календарних днi з дня пiдписання подають з цього приводу письмовi пояснення та зауваження.
У разi коли зазначенi особи вважають за необхiдне уточнити наданi ними пояснення або пояснити причини вiдмови вiд пiдписання довiдки, цi особи мають право власноручно зробити це на довiдцi або на окремому аркушi, який додається до довiдки та є його невiд'ємною частиною.
2.28. Комiсiя повинна перевiрити достовiрнiсть обґрунтувань, фактiв, викладених у поясненнях посадових осiб суб'єкта нормотворення.
2.29. У тих випадках, коли потрiбно вжити невiдкладних заходiв щодо усунення виявлених порушень законодавства про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв, пiд час перевiрки складається промiжна довiдка i вiд посадових осiб суб'єкта нормотворення вимагаються пояснення. Цi матерiали негайно подаються уповноваженiй посадовiй особi органу юстицiї, а в разi потреби готується повiдомлення правоохоронним органам.
Факти, викладенi в промiжнiй довiдцi, включаються до загальної довiдки.
2.30. Результати перевiрки викладаються в довiдцi на пiдставi перевiрених даних i фактiв, що випливають з наявних оригiналiв документiв суб'єкта нормотворення, а також iнших даних.
При складаннi довiдки про перевiрку повиннi бути додержанi об'єктивнiсть i вичерпнiсть опису виявлених фактiв i даних.
Не допускається включення до довiдки висновкiв, пропозицiй та даних, не пiдтверджених документами.
2.31. Голова комiсiї протягом восьми робочих днiв пiсля завершення перевiрки доповiдає про її результати керiвнику органу юстицiї з наданням довiдки та iнших матерiалiв, складених за результатами перевiрки, з вiдмiткою про вручення її керiвнику суб'єкта нормотворення, а також письмових пояснень та зауважень посадових осiб цього суб'єкта (за наявностi).
2.32. Якщо за результатами перевiрки було виявлено порушення суб'єктом нормотворення законодавства про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв, уповноважена посадова особа органу юстицiї розглядає наданi матерiали i вирiшує питання щодо:
складання протоколу про адмiнiстративне правопорушення за порушення законодавства про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв щодо керiвника суб'єкта нормотворення;
надання рекомендацiй та внесення пропозицiй суб'єкту нормотворення стосовно припинення порушення законодавства про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв, усунення причин виникнення цих порушень i умов, що їм сприяють, а в разi якщо порушення припинено, - щодо вжиття заходiв для усунення наслiдкiв цих порушень;
унесення пропозицiй суб'єкту нормотворення про притягнення до вiдповiдальностi посадових осiб, винних у порушеннi законодавства про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв;
заслуховування стану цiєї роботи суб'єкта нормотворення на засiданнi колегiї органу юстицiї.
2.33. Пiсля ознайомлення з довiдкою уповноважених осiб суб'єкта нормотворення, який перевiрявся, орган юстицiї надсилає йому лист за результатами перевiрки, у якому зазначаються виявленi порушення законодавства про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв, вносяться пропозицiї про їх усунення та, при необхiдностi, притягнення до вiдповiдальностi посадових осiб суб'єкта нормотворення, винних у допущених порушеннях.
2.34. Суб'єкт нормотворення у мiсячний строк зобов'язаний повiдомити орган юстицiї про вжитi заходи та вказати термiни усунення виявлених перевiркою порушень.
У разi невиконання зазначеної вимоги орган юстицiї приймає рiшення щодо:
iнформування у засобах масової iнформацiї про нечиннiсть нормативно-правових актiв суб'єкта нормотворення, що застосовуються з порушенням законодавства про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв;
надiслання правоохоронним органам матерiалiв про порушення законодавства про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв;
iнформування Президента України та Кабiнету Мiнiстрiв України щодо неналежного виконання законодавства про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв суб'єктом нормотворення.
2.35. Якщо за результатами перевiрки виявлено порушення законодавства про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв, уповноважена посадова особа органу юстицiї складає протокол про адмiнiстративне правопорушення за порушення законодавства про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв щодо керiвника суб'єкта нормотворення в порядку, встановленому законодавством.
III. Порядок проведення органами юстицiї безвиїзної та виїзної перевiрок суб'єкта нормотворення щодо додержання законодавства про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв та оформлення їх результатiв
3.1. Безвиїзна перевiрка суб'єкта нормотворення щодо додержання законодавства про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв проводиться органом юстицiї на пiдставi надiсланого цим суб'єктом перелiку прийнятих ним актiв за вiдповiдний мiсяць поточного року.
3.2. Суб'єкт нормотворення щомiсяця за пiдписом його керiвника або особи, яка виконує його обов'язки, складає з дотриманням хронологiї повний перелiк прийнятих ним актiв за формою згiдно з додатком 1 до цього Порядку та до 5 числа мiсяця, наступного за звiтним, надсилає супровiдним листом цей перелiк до вiдповiдного органу юстицiї.
У цьому перелiку наводяться вiдомостi про акти, прийнятi суб'єктом нормотворення протягом мiсяця. За наявностi у цьому перелiку актiв персонального характеру у графi 5 цього перелiку зазначаються вiдомостi - "акт персонального характеру", графи 6 та 7 при цьому не заповнюються. У разi прийняття суб'єктом нормотворення рiзних за видами розпорядчих документiв (накази, розпорядження, постанови, рiшення) цей перелiк формується окремо за кожним видом розпорядчого документа суб'єкта нормотворення.
У разi прийняття суб'єктом нормотворення актiв, що мають вiдповiдний гриф обмеження доступу, вiдомостi щодо цих актiв надаються вiдповiдно до вимог Законiв України "Про iнформацiю" та "Про державну таємницю". У зв'язку з цим цей перелiк та супровiдний лист до нього можуть мати вiдповiдний гриф обмеження доступу.
У графi 2 цього перелiку зазначається повне найменування суб'єкта нормотворення. У разi прийняття цим суб'єктом акта спiльно з iншими суб'єктами нормотворення у цiй графi зазначаються повнi найменування всiх суб'єктiв нормотворення, що прийняли цей акт, в тому числi якщо суб'єкт нормотворення не був головним розробником акта.
У графi 3 цього перелiку зазначається вид розпорядчого документа, прийнятого суб'єктом нормотворення.
У графi 4 цього перелiку зазначаються дата прийняття акта та його номер. У разi прийняття спiльного акта у цiй графi зазначаються дата прийняття цього акта та через дрiб - його номери, в тому числi якщо суб'єкт нормотворення не був головним розробником акта.
У графi 5 цього перелiку зазначається повна назва акта (вiдомостi про персональний характер цього акта), крiм актiв, що мають гриф секретностi ("Особливої важливостi", "Цiлком таємно", "Таємно"), вiдомостi про якi наводяться у цiй графi шляхом зазначення цього грифа.
У графi 6 цього перелiку зазначається короткий змiст акта, що розкриває предмет його правового регулювання, крiм актiв, що мають гриф секретностi ("Особливої важливостi", "Цiлком таємно", "Таємно"), вiдомостi про якi наводяться у цiй графi шляхом зазначення цього грифа.
У графi 7 цього перелiку суб'єкт нормотворення наводить iншу додаткову iнформацiю, зокрема вiдомостi щодо державної реєстрацiї цього акта, втрати ним чинностi, скасування, направлення акта на погодження iз заiнтересованими органами.
3.3. Мiнiстерства, через мiнiстрiв яких Кабiнет Мiнiстрiв України спрямовує та координує дiяльнiсть центральних органiв виконавчої влади, органiзовують подання складених цими центральними органами виконавчої влади вiдповiдно до пункту 3.2 цього роздiлу перелiкiв прийнятих ними актiв та надiслання їх до вiдповiдних органiв юстицiї для проведення безвиїзних перевiрок згiдно з цим роздiлом.
3.4. Орган юстицiї до 10 числа поточного мiсяця здiйснює безвиїзну перевiрку актiв за надiсланим суб'єктом нормотворення перелiком, за результатами якої готує за необхiдностi лист про надання суб'єктом нормотворення завiрених в установленому законодавством порядку копiй зазначених актiв для проведення їх перевiрки щодо додержання законодавства про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв. Суб'єкт нормотворення зобов'язаний надати завiренi в установленому законодавством порядку копiї зазначених актiв протягом строку, встановленого у цьому листi.
Орган юстицiї протягом 5 робочих днiв з дня надходження завiрених в установленому законодавством порядку копiй зазначених актiв здiйснює безвиїзну перевiрку таких актiв, за результатами якої у разi порушення суб'єктом нормотворення законодавства про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв готує лист щодо усунення виявлених порушень та направляє його суб'єкту нормотворення.
Суб'єкт нормотворення зобов'язаний усунути виявленi порушення у встановлений строк та про результати повiдомити орган юстицiї iз наданням копiй вiдповiдних пiдтвердних документiв.
3.5. Орган юстицiї, враховуючи результати проведених безвиїзних перевiрок суб'єктiв нормотворення, здiйснює виїзнi плановi перевiрки актiв, прийнятих цими суб'єктами, щодо додержання ними законодавства про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв. Такi перевiрки проводяться уповноваженими посадовими особами органу юстицiї за мiсцезнаходженням суб'єкта нормотворення згiдно iз затвердженим та доведеним до вiдома суб'єктiв нормотворення рiчним планом-графiком проведення таких перевiрок та без попереднього письмового повiдомлення такого суб'єкта.
Уповноважена посадова особа органу юстицiї за три днi до проведення виїзної перевiрки суб'єкта нормотворення усно повiдомляє керiвника юридичної служби цього суб'єкта або особу, яка виконує його обов'язки, про дату початку проведення такої перевiрки та її строк, який має бути не бiльшим, нiж строк, встановлений у пунктi 2.4 роздiлу II цього Порядку.
3.6. Пiд час проведення виїзної перевiрки уповноважена посадова особа органу юстицiї та суб'єкта нормотворення мають права та обов'язки, передбаченi вiдповiдно пунктами 1.8 - 1.11 роздiлу I цього Порядку.
Уповноважена посадова особа органу юстицiї має право отримувати у керiвника суб'єкта нормотворення, керiвникiв його структурних пiдроздiлiв документи, письмовi й уснi пояснення та iншу iнформацiю, що стосується питань, якi перевiряються (у тому числi з обмеженим доступом), потрiбну для здiйснення своїх функцiй, зокрема:
оригiнали розпорядчих документiв суб'єкта нормотворення (накази, рiшення, розпорядження, постанови тощо), нормативно-правовi акти, стандарти, технiчнi умови та iншi документи, якi ними затвердженi, протоколи нарад i засiдань структурних пiдроздiлiв суб'єкта нормотворення, матерiали проведених колегiй, якi стосуються питань перевiрки;
вiдомостi щодо структури суб'єкта нормотворення iз зазначенням прiзвищ, iмен, по батьковi керiвникiв структурних пiдроздiлiв, їхнiх посад, номерiв службових телефонiв;
протоколи нарад суб'єкта нормотворення, вхiдну та вихiдну документацiю, ураховуючи тексти факсiв i телефонограм, матерiали дiловодства всiх пiдроздiлiв суб'єкта нормотворення;
iнформацiйнi матерiали, що постiйно або перiодично направляються (отримуються) суб'єктом нормотворення (iнформацiйнi листи, статистичнi, аналiтичнi розробки тощо);
iншу iнформацiю, яка дає змогу встановити наявнiсть або вiдсутнiсть порушення законодавства про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв.
Суб'єкт нормотворення зобов'язаний надати уповноваженiй посадовiй особi органу юстицiї повну, всебiчну та об'єктивну iнформацiю з усiх питань, якi мiстяться в планi (програмi) проведення перевiрки, та створити належнi умови для проведення перевiрки цiєї iнформацiї.
У перiод проведення перевiрки суб'єкт нормотворення зобов'язаний надати протягом строку, встановленого уповноваженою посадовою особою органу юстицiї, та на її вимогу засвiдченi в установленому законодавством порядку копiї документiв (виписки з документiв), довiдки, а також письмовi пояснення, завiренi пiдписом посадових осiб суб'єкта нормотворення та його структурних пiдроздiлiв.
Уповноважена посадова особа органу юстицiї має право на безперешкодний доступ до мiсць зберiгання iнформацiї, у тому числi й до комп'ютерiв, магнiтних носiїв тощо, отримання копiй такої iнформацiї.
Уповноваженi посадовi особи органу юстицiї, що здiйснюють перевiрку, взаємодiють з органами державної влади, в тому числi правоохоронними органами.
3.7. Уповноважена посадова особа органу юстицiї останнього дня проведення перевiрки складає довiдку за результатами проведеної перевiрки суб'єкта нормотворення щодо додержання законодавства про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв за формою, наведеною у додатку 2 до цього Порядку, у двох примiрниках.
У довiдцi зазначаються:
дата пiдписання довiдки про перевiрку (число, мiсяць, рiк пiдписання довiдки уповноваженою посадовою особою органу юстицiї);
номер довiдки про перевiрку (порядковий номер журналу реєстрацiї перевiрок);
повне i скорочене (за наявностi) найменування суб'єкта нормотворення вiдповiдно до положення (установчих документiв);
мiсцезнаходження суб'єкта нормотворення;
пiдстави для проведення перевiрки вiдповiдно до вимог законодавства про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв;
найменування органу юстицiї та його структурного пiдроздiлу, прiзвище (прiзвища), iм'я (iмена), по батьковi та посада (посади) особи (осiб), що проводила (проводили) перевiрку;
вид перевiрки - виїзна планова перевiрка;
перiод, за який проводиться перевiрка;
iнформацiя про посадових осiб суб'єкта нормотворення, вiдповiдальних за забезпечення додержання законодавства про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв;
строк проведення перевiрки (при необхiдностi зазначити перерву в роботi);
змiст порушення законодавства про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв, перiод, у якому дане порушення здiйснено (додати до довiдки копiї документiв, що пiдтверджують наявнiсть факту порушення, письмовi пояснення посадових осiб суб'єкта нормотворення щодо встановлених порушень (за наявностi));
перелiк документiв, що не були наданi пiд час здiйснення перевiрки (якщо такi були), та в разi вiдмови посадових осiб суб'єкта нормотворення надати письмовi пояснення щодо причини ненадання документiв, факт вiдмови вiдобразити в довiдцi.
Виявленi факти однотипних порушень та порушень, якi повторюються, можуть групуватися у вiдомостi або таблицi, що додаються до довiдки. Зазначенi вiдомостi або таблицi повиннi мiстити повний перелiк однотипних порушень законодавства про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв iз зазначенням звiтного перiоду, до якого вони належать (назву, дату i номер документа, а також посилання на нормативно-правовi акти, їх пункти i статтi, положення яких порушенi). Такi додатки повиннi бути пiдписанi уповноваженими посадовими особами органу юстицiї та суб'єкта нормотворення.
Не допускається вiдображення в довiдцi про перевiрку необґрунтованих даних, а також суб'єктивних припущень, якi не мають доказiв.
У разi коли перевiркою не встановлено порушень вимог законодавства про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв, в довiдцi вiдображається цей факт.
3.8. Довiдка за результатами перевiрки суб'єкта нормотворення пiдписується уповноваженою посадовою особою органу юстицiї, керiвником суб'єкта нормотворення (особою, що виконує його обов'язки), керiвником юридичної служби, а в разi потреби - також iншими вiдповiдальними працiвниками суб'єкта нормотворення.
Один примiрник довiдки подається для ознайомлення уповноваженiй посадовiй особi органу юстицiї, другий у день закiнчення перевiрки вручається пiд пiдпис на першому примiрнику довiдки керiвнику суб'єкта нормотворення (особi, яка виконує його обов'язки) або керiвнику юридичної служби цього суб'єкта нормотворення для передання керiвнику суб'єкта нормотворення (особi, яка виконує його обов'язки) для ознайомлення.
3.9. У разi вiдмови керiвника та/або iнших посадових осiб суб'єкта нормотворення вiд пiдписання довiдки про перевiрку або неповернення цiєї довiдки протягом трьох робочих днiв уповноважена посадова особа органу юстицiї засвiдчує це вiдповiдним записом за своїм пiдписом у довiдцi.
За наявностi зауважень до довiдки про перевiрку керiвник чи iншi посадовi особи суб'єкта нормотворення, якi пiдписують її, роблять про це застереження перед своїми пiдписами i не пiзнiше нiж через три календарнi днi з дня пiдписання надають уповноваженiй посадовiй особi органу юстицiї письмовi пояснення та зауваження.
У разi коли зазначенi особи вважають за необхiдне уточнити наданi ними пояснення або пояснити причини вiдмови вiд пiдписання довiдки, цi особи мають право власноручно зробити це на довiдцi про перевiрку або на окремому аркушi, який додається до довiдки та є її невiд'ємною частиною.
Уповноважена посадова особа органу юстицiї повинна перевiрити достовiрнiсть обґрунтувань, фактiв, викладених у поясненнях посадових осiб суб'єкта нормотворення.
3.10. Результати перевiрки викладаються в довiдцi на пiдставi перевiрених даних i фактiв, що випливають з наявних оригiналiв документiв суб'єкта нормотворення, а також iншої iнформацiї.
При складаннi довiдки про перевiрку повиннi бути додержанi об'єктивнiсть i вичерпнiсть опису виявлених фактiв та даних.
Не допускається включення до довiдки висновкiв, пропозицiй та даних, не пiдтверджених документами.
3.11. Якщо за результатами перевiрки було виявлено порушення суб'єктом нормотворення законодавства про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв, уповноважена посадова особа органу юстицiї розглядає наданi матерiали i вирiшує питання щодо:
складання протоколу про адмiнiстративне правопорушення за порушення законодавства про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв щодо керiвника суб'єкта нормотворення;
надання рекомендацiй та внесення пропозицiй суб'єкту нормотворення стосовно припинення порушення законодавства про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв, усунення причин виникнення цих порушень i умов, що їм сприяють, а в разi якщо порушення припинено, - щодо вжиття заходiв для усунення наслiдкiв цих порушень;
унесення пропозицiй суб'єкту нормотворення про притягнення до вiдповiдальностi посадових осiб, винних у порушеннi законодавства про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв;
заслуховування стану цiєї роботи суб'єкта нормотворення на засiданнi колегiї органу юстицiї.
3.12. Пiсля ознайомлення з довiдкою уповноважених осiб суб'єкта нормотворення, який перевiрявся, орган юстицiї надсилає йому лист за результатами перевiрки, у якому зазначаються виявленi порушення законодавства про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв, вносяться пропозицiї про їх усунення та, при необхiдностi, притягнення до вiдповiдальностi посадових осiб суб'єкта нормотворення, винних у допущених порушеннях.
3.13. Суб'єкт нормотворення у мiсячний строк зобов'язаний повiдомити орган юстицiї про вжитi заходи та вказати термiни усунення виявлених перевiркою порушень.
У разi невиконання зазначеної вимоги орган юстицiї приймає рiшення щодо:
iнформування у засобах масової iнформацiї про нечиннiсть нормативно-правових актiв суб'єкта нормотворення, що застосовуються з порушенням законодавства про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв;
надiслання правоохоронним органам матерiалiв про порушення законодавства про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв;
iнформування Президента України та Кабiнету Мiнiстрiв України щодо неналежного виконання законодавства про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв суб'єктом нормотворення.
3.14. Якщо за результатами перевiрки виявлено порушення законодавства про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв, уповноважена посадова особа органу юстицiї складає протокол про адмiнiстративне правопорушення за порушення законодавства про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв щодо керiвника суб'єкта нормотворення в порядку, встановленому законодавством.
Директор Департаменту реєстрацiї та систематизацiї нормативних актiв, правоосвiтньої дiяльностi | Н. А. Железняк |
Додаток 1 до Порядку проведення органами юстицiї перевiрок стану додержання законодавства про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв |
Перелiк
актiв ______________________________________________,
(найменування суб'єкта нормотворення)
прийнятих за ___ мiсяць 20__ року
N з/п |
Повне найменування суб'єкта нормотворення | Вид розпорядчого документа | Дата прийняття акта та його номер | Повна назва акта | Короткий змiст акта, що розкриває предмет його правового регулювання | Примiтки |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
___________________________ (найменування посади керiвника суб'єкта нормотворення або особи, яка його замiнює) |
____________ (пiдпис) |
______________________ (iнiцiали, прiзвище) |
М. П. | ||
___ ____________ 20__ року |
Додаток 2 до Порядку проведення органами юстицiї перевiрок стану додержання законодавства про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв |
|
ОЗНАЙОМЛЕНО | |
(пiдпис, прiзвище, iм'я, по батьковi керiвника органу державної реєстрацiї) | |
___ _____________ 20__ року |
(найменування органу юстицiї) |
ДОВIДКА N*
за результатами проведеної | перевiрки | ||
(вид перевiрки) | (найменування суб'єкта нормотворення) |
щодо додержання законодавства про державну
реєстрацiю нормативно-правових актiв Згiдно з планом-графiком перевiрок на 20__ рiк |
(прiзвище, iм'я, по батьковi уповноваженої посадової особи) |
вiдповiдно до Порядку проведення органами юстицiї перевiрок стану додержання законодавства про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв, затвердженого наказом Мiнiстерства юстицiї вiд _____________ N ___, зареєстрованого в Мiнiстерствi юстицiї ____________ за N ___, та |
(додатковi пiдстави у разi наявностi) |
проведено перевiрку стану додержання законодавства про державну реєстрацiю нормативно-правових актiв у |
(повне i скорочене (за наявностi) найменування суб'єкта нормотворення, його мiсцезнаходження) |
за ___________________________ 20__ року. |
(перiод, за який проводиться перевiрка) |
Строк проведення перевiрки |
Змiст порушення (за наявностi)** та перiод, у якому воно здiйснено | |
Перелiк документiв, що не були наданi пiд час здiйснення перевiрки (за наявностi), та причини їх ненадання |
Додатки (за наявностi): |
Керiвник структурного пiдроздiлу |
органу юстицiї | |
(пiдпис, прiзвище, iм'я, по батьковi) |
Уповноважена посадова особа |
органу юстицiї | |
(пiдпис, прiзвище, iм'я, по батьковi) |
Ознайомленi: |
Керiвник суб'єкта нормотворення | |
(пiдпис, прiзвище, iм'я, по батьковi) |
Керiвник юридичної служби |
суб'єкта нормотворення | |
(пiдпис, прiзвище, iм'я, по батьковi) | |
(запис уповноваженої посадової особи органу юстицiї про вiдмову керiвника та/або iнших посадових осiб суб'єкта нормотворення вiд пiдписання довiдки про перевiрку (за наявностi) з проставленням пiдписiв) | |
Довiдку про перевiрку складено у двох примiрниках. |
Вручено: | |
(дата пiдписання (число, мiсяць, рiк)) |
____________
* Зразок.
** У разi коли перевiркою не
встановлено порушень вимог законодавства про
державну реєстрацiю нормативно-правових актiв, в
довiдцi вiдображається цей факт.