МIНIСТЕРСТВО ЕКОНОМIЧНОГО РОЗВИТКУ I ТОРГIВЛI УКРАЇНИ
НАКАЗ
вiд 29 травня 2012 року | N 646 |
---|
Питання Нацiонального агентства з акредитацiї
України
Вiдповiдно до Закону України "Про акредитацiю органiв з оцiнки вiдповiдностi" наказую:
1. Затвердити такi, що додаються:
Положення про Нацiональне агентство з акредитацiї України;
Положення про Раду з акредитацiї Нацiонального агентства з акредитацiї України;
склад Ради з акредитацiї Нацiонального агентства з акредитацiї України.
2. Визнати такими, що втратили чиннiсть:
пункт 2 наказу Мiнiстерства економiки та з питань європейської iнтеграцiї України вiд 20.11.2001 N 279 "Про Раду з акредитацiї Нацiонального органу з акредитацiї";
пункт 2 наказу Мiнiстерства економiки та з питань європейської iнтеграцiї України вiд 04.01.2002 N 5 "Про утворення Нацiонального органу з акредитацiї України".
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Мiнiстра - керiвника апарату Павленка В. П.
Мiнiстр | П. О. Порошенко |
ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Мiнiстерства економiчного розвитку i торгiвлi України 29.05.2012 N 646 |
ПОЛОЖЕННЯ
про Нацiональне агентство з акредитацiї України
1. Нацiональним органом України з акредитацiї є Нацiональне агентство з акредитацiї України (далi - НААУ). НААУ є державною органiзацiєю, яка утворюється Мiнiстерством економiчного розвитку i торгiвлi України (далi - Мiнекономрозвитку), належить до сфери його управлiння та провадить некомерцiйну господарську дiяльнiсть.
Мiнекономрозвитку не має права втручатися в дiяльнiсть з акредитацiї НААУ.
2. НААУ у своїй дiяльностi керується Конституцiєю i законами України, актами Президента України та Кабiнету Мiнiстрiв України, наказами Мiнекономрозвитку та цим Положенням.
3. Офiцiйне найменування:
українською мовою - Нацiональне агентство з акредитацiї України;
росiйською мовою - Национальное агентство по аккредитации Украины;
англiйською мовою - National Accreditation Agency of Ukraine.
4. Скорочене найменування:
українською мовою - НААУ;
росiйською мовою - НААУ;
англiйською мовою - NAAU.
5. Мiсцезнаходження НААУ: 01133, м. Київ, вул. Кутузова, 18/7.
6. Основними завданнями НААУ є:
забезпечення єдиної технiчної полiтики у сферi оцiнки вiдповiдностi;
забезпечення довiри споживачiв до дiяльностi з оцiнки вiдповiдностi;
створення умов для взаємного визнання результатiв дiяльностi акредитованих органiв на мiжнародному рiвнi;
усунення технiчних бар'єрiв у торгiвлi.
7. Основними принципами дiяльностi НААУ є:
забезпечення рiвностi прав, законних iнтересiв усiх зацiкавлених сторiн;
загальнодоступнiсть та неупередженiсть проведення робiт з акредитацiї;
прозорiсть дiяльностi з акредитацiї;
професiйна компетентнiсть виконавцiв робiт;
добровiльнiсть акредитацiї;
забезпечення участi органiв виконавчої влади та громадських органiзацiй на паритетнiй основi;
застосування гармонiзованих з мiжнародними та європейськими стандартами вимог щодо акредитацiї;
дотримання суспiльних iнтересiв;
конфiденцiйнiсть iнформацiї, отриманої в процесi акредитацiї.
8. Основними функцiями НААУ вiдповiдно до покладених на нього завдань є:
акредитацiя органiв з оцiнки вiдповiдностi, у тому числi прийняття рiшень про акредитацiю, вiдмову в акредитацiї, розширення та обмеження сфери акредитацiї, тимчасове зупинення i поновлення дiї та скасування атестата про акредитацiю;
проведення монiторингу за вiдповiднiстю акредитованих ним органiв з оцiнки вiдповiдностi вимогам акредитацiї (далi - монiторинг) шляхом здiйснення нагляду, проведення повторних та позачергових оцiнок;
затвердження:
- порядку здiйснення акредитацiї, програм робiт з акредитацiї;
- порядку проведення монiторингу;
- порядку розгляду скарг, пов'язаних з дiяльнiстю акредитованих органiв з оцiнки вiдповiдностi;
- квалiфiкацiйних вимог, порядку та правил атестацiї персоналу з акредитацiї;
- складу атестацiйної комiсiї персоналу з акредитацiї;
органiзацiя вiдбору, навчання, пiдготовки та атестацiї персоналу з акредитацiї, залучення його до проведення робiт з акредитацiї;
ведення реєстру акредитованих органiв з оцiнки вiдповiдностi та реєстру персоналу з акредитацiї;
участь у роботi з гармонiзацiї нормативно-правових актiв, нацiональних стандартiв та iнших документiв з питань акредитацiї з мiжнародними та європейськими правилами i стандартами, якi визначають вимоги до НААУ та акредитованих органiв з оцiнки вiдповiдностi;
представництво та участь вiд України у мiжнародних, європейських та iнших регiональних органiзацiях з акредитацiї;
укладання договорiв про спiвробiтництво та взаємне визнання акредитацiї органiв з оцiнки вiдповiдностi;
органiзацiя iнформацiйного забезпечення з питань акредитацiї, у тому числi оприлюднення на власному веб-сайтi в Iнтернетi текстiв нормативно-правових актiв та iнших документiв з питань акредитацiї, iнформацiї про види дiяльностi з оцiнки вiдповiдностi, щодо яких НААУ здiйснює акредитацiю, та про будь-якi пов'язанi з цим змiни з посиланням на вiдповiднi нормативно-правовi акти та стандарти;
створення технiчних комiтетiв з акредитацiї та затвердження положення про них;
затвердження положення про комiсiю з апеляцiй;
затвердження методичних рекомендацiй з питань акредитацiї;
надання Мiнекономрозвитку щороку не пiзнiше 1 березня та щокварталу не пiзнiше 20 числа мiсяця, що настає за звiтним перiодом, звiтiв про результати дiяльностi НААУ за вiдповiдний перiод;
проведення видавничої та iнших видiв дiяльностi вiдповiдно до завдань, визначених цим Положенням;
виконання функцiї щодо акредитацiї iнших осiб, нiж органи з оцiнки вiдповiдностi, та засвiдчення компетентностi осiб щодо провадження дiяльностi, iншої, нiж оцiнка вiдповiдностi, у випадках, установлених законодавством;
органiзацiя та проведення семiнарiв;
надання юридичних, iнформацiйних та iнших послуг пiдприємствам, установам, органiзацiям, громадянам, що не забороненi законодавством; органiзацiя науково-дослiдних робiт у сферi акредитацiї;
виконання iнших функцiй, що не суперечать законодавству та цьому Положенню.
9. НААУ має право:
утворювати експертнi комiсiї (групи) та залучати до роботи в них на договiрних засадах позаштатний персонал з акредитацiї;
визначати види дiяльностi з оцiнки вiдповiдностi, щодо яких воно здiйснює акредитацiю, з посиланням на вiдповiднi нормативно-правовi акти та стандарти;
проводити управлiння дiяльнiстю з акредитацiї та внутрiшнiй контроль вiдповiдно до встановлених ним процедур;
мати достатню кiлькiсть персоналу, у тому числi персоналу з акредитацiї, для належного виконання завдань нацiонального органу України з акредитацiї та визначати обов'язки i сферу вiдповiдальностi зазначеного персоналу;
проводити вiдповiдно до встановленого ним порядку монiторинг рiвня компетентностi персоналу з акредитацiї та стану виконання ним своїх обов'язкiв;
перевiряти проведення оцiнки вiдповiдностi акредитованими органами з метою недопущення надмiрного навантаження на замовникiв робiт з оцiнки вiдповiдностi та врахування кiлькостi працiвникiв замовникiв таких робiт, галузей, у яких вони провадять дiяльнiсть, їх структури, особливостей їх виробничих i технологiчних процесiв;
уживати всiх належних заходiв до обмеження сфери акредитацiї, тимчасового зупинення дiї або скасування атестата про акредитацiю в разi встановлення втрати компетентностi органу з оцiнки вiдповiдностi для провадження визначеної дiяльностi з оцiнки вiдповiдностi або вчинення органом з оцiнки вiдповiдностi грубого порушення своїх обов'язкiв;
приймати рiшення про акредитацiю, вiдмову в акредитацiї, розширення та обмеження сфери акредитацiї, тимчасове зупинення i поновлення дiї та скасування атестата про акредитацiю;
мати представникiв НААУ в iнших регiонах України.
10. НААУ зобов'язане:
бути незалежним вiд органiв з оцiнки вiдповiдностi, акредитацiю яких воно здiйснює, i вiд будь-якого комерцiйного тиску та запобiгати виникненню конфлiкту iнтересiв з органами з оцiнки вiдповiдностi;
забезпечувати об'єктивнiсть i неупередженiсть своєї дiяльностi;
забезпечувати прийняття рiшень щодо акредитацiї органiв з оцiнки вiдповiдностi iншими особами, нiж тi, що провели оцiнку таких органiв;
забезпечувати конфiденцiйнiсть одержаної iнформацiї;
оприлюднювати рiчнi фiнансовi звiти.
11. НААУ забороняється:
провадити або пропонувати дiяльнiсть (у тому числi послуги), яку провадять (надають) органи з оцiнки вiдповiдностi;
здiйснювати консультування;
бути акцiонером або учасником (засновником) органiв з оцiнки вiдповiдностi чи в iнший спосiб брати участь у їх управлiннi або одержувати вигоди вiд їх дiяльностi.
12. До складу НААУ входять:
Рада з акредитацiї;
технiчнi комiтети з акредитацiї;
комiсiя з апеляцiй.
13. НААУ утворюється Мiнекономрозвитку.
14. Мiнекономрозвитку:
закрiплює за НААУ майно, необхiдне для його дiяльностi;
видає НААУ замовлення на провадження ним дiяльностi згiдно з пунктом 6 цього Положення та здiйснює його фiнансування, якщо воно проводиться за рахунок коштiв державного бюджету;
затверджує методику визначення вартостi робiт з акредитацiї та монiторингу;
здiйснює контроль за виконанням НААУ своїх зобов'язань, дотриманням установлених правил фiнансової та господарської дiяльностi, використанням i збереженням переданого в оперативне управлiння майна i має право вилучити надлишкове майно, а також майно, що не використовується, та майно, що використовується ним не за призначенням;
погоджує структуру та штатний розпис НААУ;
установлює опис та правила застосування Нацiонального знака акредитацiї;
ураховує пропозицiї Ради з акредитацiї щодо кандидатур на посаду голови НААУ;
призначає на посаду та звiльняє з посади голову НААУ;
погоджує призначення на посади та звiльнення з посад заступникiв голови НААУ;
забезпечує дотримання законодавства у сферi охорони державної таємницi в НААУ;
виконує iншi функцiї, передбаченi законодавством.
15. НААУ є юридичною особою з моменту державної реєстрацiї згiдно з чинним законодавством.
16. НААУ здiйснює свою господарську дiяльнiсть вiдповiдно до чинного законодавства та цього Положення.
17. НААУ має самостiйний баланс, печатку, бланки iз зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, Нацiональний знак акредитацiї, який реєструється вiдповiдно до чинного законодавства.
18. Керiвництво НААУ вiдповiдає за:
розроблення полiтики стосовно його дiяльностi у сферi якостi, конфiденцiйностi цiєї полiтики та її реалiзацiї;
методику зберiгання облiкових документiв протягом термiну, сумiсного з його контрактами та юридичними зобов'язаннями;
виконання оцiнки з акредитацiї згiдно з чинним законодавством;
прийняття рiшень про акредитацiю, вiдмову в акредитацiї, розширення та обмеження сфери акредитацiї, тимчасове зупинення i поновлення дiї та скасування атестата про акредитацiю;
фiнансову i господарську дiяльнiсть НААУ.
19. НААУ здiйснює акредитацiю вiдповiдно до вимог, установлених законодавством у сферi акредитацiї, нацiональними стандартами з питань акредитацiї, гармонiзованими з вiдповiдними мiжнародними та європейськими стандартами, а також iншими документами з питань акредитацiї, прийнятими ним, мiжнародними та європейськими органiзацiями з акредитацiї. Перелiк назв i позначень таких актiв та документiв, тексти нормативно-правових актiв з питань акредитацiї, а також тексти iнших документiв з питань акредитацiї, прийнятих НААУ, оприлюднюються на веб-сайтi НААУ в Iнтернетi.
20. НААУ несе вiдповiдальнiсть за своїми зобов'язаннями в межах належного йому майна згiдно iз законами України. НААУ не несе вiдповiдальностi за зобов'язаннями держави та засновника.
21. НААУ має право укладати угоди, набувати майновi та особистi немайновi права, бути позивачем i вiдповiдачем у судi, господарському судi та третейському судi.
22. Майно НААУ становлять основнi фонди та оборотнi кошти, а також iншi цiнностi, вартiсть яких вiдображається в самостiйному балансi НААУ.
23. Майно НААУ є державною власнiстю i закрiплюється за ним на правi оперативного управлiння. НААУ володiє, користується та розпоряджається зазначеним майном на свiй розсуд, вчиняючи щодо нього будь-якi дiї, якi не суперечать законодавству та цьому Положенню.
24. Джерелами формування майна НААУ є:
майно, передане йому засновником та iншими органами виконавчої влади, пiдприємствами, органiзацiями;
кошти, отриманi за рахунок оплати робiт з акредитацiї та монiторингу;
кошти державного бюджету;
кредити банкiв та iнших кредиторiв;
капiтальнi вкладення i дотацiї з бюджетiв;
iншi надходження, не забороненi законодавством.
25. Джерелами фiнансування дiяльностi з акредитацiї НААУ є:
кошти, отриманi як оплата робiт з акредитацiї та монiторингу;
кошти державного бюджету;
iншi кошти, передбаченi законом.
Видiленi кошти державного бюджету у сферi акредитацiї можуть бути використанi виключно за такими напрямами:
науково-дослiднi роботи;
розроблення проектiв нормативно-правових актiв, нацiональних стандартiв та iнших документiв з питань акредитацiї;
участь у роботi мiжнародних, європейських та iнших регiональних органiзацiй, у тому числi сплата членських внескiв до цих органiзацiй.
Фiнансування вищезазначених напрямiв може здiйснюватися також за рахунок iнших коштiв, отриманих у результатi дiяльностi з акредитацiї.
Чистий прибуток, отриманий за результатами фiнансово-господарської дiяльностi, використовується НААУ для фiнансування розвитку його дiяльностi з урахуванням вимог законодавства.
26. НААУ самостiйно планує i провадить свою господарську дiяльнiсть вiдповiдно до замовлень Мiнекономрозвитку, якщо вони здiйснюються за рахунок коштiв державного бюджету, та цивiльно-правових угод.
Кошти НААУ використовуються згiдно iз законодавством.
27. НААУ очолює голова, який призначається на посаду i звiльняється з посади Мiнекономрозвитку строком на п'ять рокiв.
Головою НААУ може бути громадянин України, який постiйно проживає в Українi, має повну вищу освiту, загальний стаж роботи на керiвних посадах не менш як п'ять рокiв, досвiд роботи у сферi акредитацiї органiв з оцiнки вiдповiдностi чи проведення оцiнки вiдповiдностi не менш як два роки.
Головою НААУ не може бути особа, яка є керiвником органу з оцiнки вiдповiдностi або входить до складу вищого, виконавчого, контрольного органу чи наглядової ради органу з оцiнки вiдповiдностi, або є прямим чи опосередкованим власником акцiй (часток, паїв) органу з оцiнки вiдповiдностi, або має судимiсть за вчинення злочину.
Мiнекономрозвитку враховує пропозицiї Ради з акредитацiї щодо кандидатур на посаду голови НААУ.
Голова НААУ звiльняється з посади в разi:
закiнчення строку повноважень;
подання заяви про звiльнення з посади за власним бажанням;
набрання законної сили обвинувальним вироком суду;
припинення громадянства або виїзду за межi України на постiйне проживання;
виявлення або виникнення обставин, що вiдповiдно до абзацiв другого i третього цього пункту виключають можливiсть особи бути головою НААУ;
одноразового грубого порушення законодавства у сферi акредитацiї;
невиконання посадових обов'язкiв, у тому числi за станом здоров'я, протягом бiльш як чотирьох мiсяцiв поспiль;
набрання чинностi рiшенням суду про визнання особи недiєздатною.
Повноваження голови НААУ достроково припиняються також у разi його смертi або на пiдставi рiшення суду про оголошення особи померлою.
Голова НААУ:
несе персональну вiдповiдальнiсть за виконання покладених на НААУ завдань;
самостiйно розв'язує всi питання господарської та фiнансової дiяльностi НААУ (за винятком тих, що вiднесенi до компетенцiї засновника), вiдповiдно до законодавства та цього Положення розпоряджається майном НААУ та його коштами;
представляє НААУ у вiдносинах з державними органами, пiдприємствами, установами, органiзацiями та громадянами;
укладає договори, видає довiреностi, вiдкриває в установах банкiв розрахунковий та iншi рахунки, пiдписує колективний договiр вiд iменi органу управлiння майном;
призначає на посаду та звiльняє з посади працiвникiв НААУ;
призначає на посади та звiльняє з посад заступникiв голови НААУ за погодженням з Мiнекономрозвитку;
призначає на посаду та звiльняє з посади головного бухгалтера НААУ;
приймає рiшення про заохочення, накладення матерiальних та дисциплiнарних стягнень на працiвникiв НААУ;
розв'язує питання добору, пiдготовки та пiдвищення квалiфiкацiї кадрiв;
затверджує структуру та штатний розпис НААУ за погодженням з Мiнекономрозвитку;
подає пропозицiї Мiнекономрозвитку про внесення змiн до цього Положення;
розв'язує iншi питання дiяльностi НААУ.
28. Взаємодiя мiж Мiнекономрозвитку i НААУ здiйснюється через структурний пiдроздiл Мiнекономрозвитку, до функцiй якого належать питання технiчного регулювання.
29. Лiквiдацiя та реорганiзацiя (злиття, приєднання, подiл, видiлення, перетворення) НААУ здiйснюється за рiшенням Мiнекономрозвитку згiдно з чинним законодавством України.
30. Лiквiдацiя НААУ здiйснюється лiквiдацiйною комiсiєю, яка утворюється Мiнекономрозвитку. До складу лiквiдацiйної комiсiї входять представники Мiнекономрозвитку та НААУ. Порядок i строки проведення лiквiдацiї, а також строк для заяви претензiй кредиторами визначаються Мiнекономрозвитку згiдно з чинним законодавством. З моменту призначення лiквiдацiйної комiсiї до неї переходять повноваження з управлiння майном НААУ. Лiквiдацiйна комiсiя складає лiквiдацiйний баланс НААУ i подає його органу, який призначив лiквiдацiйну комiсiю. Кредиторам та iншим юридичним особам, якi перебувають у договiрних вiдносинах з НААУ, що лiквiдується, повiдомляється про його лiквiдацiю вiдповiдно до законодавства.
31. У разi банкрутства НААУ його лiквiдацiя проводиться згiдно iз законодавством.
32. У разi лiквiдацiї чи реорганiзацiї НААУ працiвникам, що вивiльняються, гарантується додержання їх прав та iнтересiв вiдповiдно до вимог законодавства України про працю.
Заступник директора департаменту технiчного регулювання - начальник управлiння з питань стандартизацiї та оцiнки вiдповiдностi | С. В. Алексеєв |
ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Мiнiстерства економiчного розвитку i торгiвлi України 29.05.2012 N 646 |
ПОЛОЖЕННЯ
про Раду з акредитацiї Нацiонального агентства з
акредитацiї України
1. Рада з акредитацiї Нацiонального агентства з акредитацiї України (далi - Рада) є дорадчо-наглядовим органом Нацiонального агентства з акредитацiї України (далi - НААУ).
2. У своїй дiяльностi Рада керується Конституцiєю i законами України, iншими нормативно-правовими актами та цим Положенням.
3. Рада працює на громадських засадах, її дiяльнiсть базується на принципi прозоростi.
4. Метою дiяльностi Ради є забезпечення неупередженостi дiй НААУ, представлення iнтересiв усiх заiнтересованих сторiн з питань, пов'язаних з акредитацiєю, та надання рекомендацiй НААУ.
5. Рада формується на паритетних засадах iз представникiв трьох заiнтересованих сторiн:
центральних органiв виконавчої влади;
акредитованих органiв з оцiнки вiдповiдностi;
наукових установ, союзiв (спiлок, асоцiацiй), суб'єктiв господарювання, громадських органiзацiй.
Кiлькiсть представникiв вiд кожної зазначеної сторони не повинна перевищувати третини загальної кiлькостi членiв Ради.
6. Персональний склад Ради формується НААУ та затверджується Мiнiстерством економiчного розвитку i торгiвлi України (далi - Мiнекономрозвитку) за пропозицiєю НААУ. Формування складу здiйснюється вiдповiдно до критерiїв вiдбору представникiв до Ради з акредитацiї, наведених у додатку.
Загальна кiлькiсть членiв Ради становить 18 осiб.
У разi коли член Ради не може особисто взяти участь у засiданнi, вiн може визначити особу, яка бере участь у засiданнi. На таку особу оформляється довiренiсть, завiрена печаткою органу (пiдприємства, установи, органiзацiї), який вона представляє.
7. НААУ переглядає склад Ради кожнi три роки або за необхiдностi частiше. За результатами перегляду НААУ надає пропозицiї до Мiнекономрозвитку щодо внесення змiн до складу Ради. Мiнекономрозвитку може достроково iнiцiювати внесення змiн до складу Ради.
8. Органiзацiйне забезпечення дiяльностi Ради здiйснює НААУ.
9. Основною формою роботи Ради є засiдання.
10. Рiшення Ради оформляються протоколом, до якого включаються тези виступiв, обговорень, рiшення та результати голосувань. Протокол пiдписується секретарем i подається на пiдпис головi Ради не пiзнiше п'яти робочих днiв пiсля проведення засiдання, якщо iнший термiн не встановлюється головою Ради. Рiшення засiдання надсилаються секретарем членам Ради та заiнтересованим сторонам не пiзнiше десяти робочих днiв пiсля засiдання.
11. Кожна заiнтересована сторона має один голос, який визначається бiльшiстю її представникiв. У разi рiвного розподiлу голосiв представникiв сторони вирiшальним є голос голови Ради або його заступника, що представляє цю сторону.
Рiшення приймається, якщо за нього проголосувало не менше двох сторiн.
12. Рiшення Ради мають рекомендацiйний характер та в разi потреби впроваджуються наказами НААУ.
13. Керiвництво Радою здiйснює голова Ради.
Голова Ради має двох заступникiв. Голова Ради та його заступники повиннi представляти рiзнi заiнтересованi сторони й утворюють керiвний склад Ради. Члени керiвного складу Ради обираються бiльшiстю вiд кожної заiнтересованої сторони, яку вони представляють. Кожен з обраних членiв керiвного складу Ради почергово виконує функцiї голови Ради. Черговiсть виконання функцiй голови Ради визначається на засiданнi Ради.
Голова Ради веде засiдання Ради, а у разi вiдсутностi - за його дорученням один iз заступникiв голови Ради, у порядку черговостi виконання функцiй голови Ради.
14. Дострокове припинення повноважень члена Ради можливе згiдно з його особистим проханням або у зв'язку з iншими обставинами, що унеможливлюють виконання ним обов'язкiв у Радi (звiльнення з посади та iнше).
Пропозицiї про припинення повноважень члена Ради подаються до голови Ради.
15. Дiловодство Ради веде секретар, який призначається головою НААУ iз спiвробiтникiв НААУ. Секретар Ради органiзовує роботу з пiдготовки засiдань Ради, веде протокол засiдань, здiйснює контроль за дотриманням установлених термiнiв виконання рiшень Ради. У разi неможливостi секретаря взяти участь у засiданнi особисто його функцiї виконує особа, визначена головою НААУ iз спiвробiтникiв НААУ.
16. Основними функцiями Ради є:
розроблення рекомендацiй щодо формування полiтики у сферi акредитацiї та нагляд за її проведенням;
нагляд за здiйсненням акредитацiї вiдповiдно до принципiв, норм та вимог, установлених у Законi України "Про акредитацiю органiв з оцiнки вiдповiдностi", нормативно-правових актах, стандартах та iнших документах з питань акредитацiї;
надання пропозицiй щодо кандидатур на посаду голови НААУ;
надання рекомендацiй щодо порядку здiйснення акредитацiї та проведення монiторингу, розгляду апеляцiй i визначення розмiрiв оплати робiт з акредитацiї та монiторингу;
погодження квалiфiкацiйних вимог, порядку та правил атестацiї персоналу з акредитацiї, складу атестацiйної комiсiї персоналу з акредитацiї;
затвердження та увiльнення членiв комiсiї з апеляцiй;
погодження положення про комiсiю з апеляцiй та змiн до нього;
пiдготовка пропозицiй стосовно нагляду за здiйсненням акредитацiї та органiзацiйно-фiнансовою дiяльнiстю НААУ;
прийняття рекомендацiй щодо укладення договорiв про спiвробiтництво та взаємне визнання акредитацiї органiв з оцiнки вiдповiдностi;
розгляд щорiчного звiту про дiяльнiсть НААУ та надання висновку щодо звiту.
17. Рада має право:
запитувати та одержувати вiд НААУ в установленому порядку необхiдну iнформацiю та матерiали;
утворювати в разi потреби для виконання покладених на неї завдань тимчасовi робочi групи, залучати до участi в їх роботi спецiалiстiв центральних та мiсцевих органiв виконавчої влади, органiв мiсцевого самоврядування, пiдприємств, установ, органiзацiй усiх форм власностi за погодженням з їх керiвниками, а також незалежних експертiв (за згодою);
уносити в межах своєї компетенцiї пропозицiї та рекомендацiї до керiвництва НААУ i Мiнекономрозвитку.
18. Члени Ради зобов'язанi:
дотримуватися цього Положення;
знати нормативно-правовi акти у сферi акредитацiї та нормативнi документи з акредитацiї;
брати участь у роботi Ради.
19. Члени Ради i тимчасових робочих груп повиннi забезпечувати конфiденцiйнiсть iнформацiї, одержаної в процесi акредитацiї, та пiдписати декларацiю про конфiденцiйнiсть.
20. Засiдання Ради проводяться у разi необхiдностi, але не рiдше нiж один раз на рiк.
З метою пiдготовки до засiдань Ради можуть утворюватися тимчасовi робочi групи. Пропозицiї зi складу таких груп готуються секретарем Ради та надаються головi Ради на затвердження.
Про дату проведення засiдання та порядок денний секретар Ради не пiзнiше нiж за два тижнi до засiдання iнформує членiв Ради та надає їм необхiднi матерiали. Лист-запрошення на засiдання разом iз порядком денним розсилається (у тому числi електронною поштою) секретарем Ради. Члени Ради надають секретарю свої пропозицiї щодо порядку денного засiдання не пiзнiше нiж за п'ять робочих днiв до засiдання.
Засiдання Ради є правоможним, якщо на ньому присутнi представники всiх трьох сторiн та голова НААУ. Загальна кiлькiсть присутнiх членiв Ради повинна бути не менше половини. У разi вiдсутностi члена Ради в засiданнi бере участь визначена ним особа. Про неможливiсть участi член Ради повинен письмово повiдомити секретаря Ради не пiзнiше нiж за два робочих днi до проведення засiдання. Голова НААУ повинен брати участь у засiданнях Ради. У разi коли голова НААУ не може взяти участь у засiданнi особисто, вiн повинен письмово уповноважити замiсть себе iншу особу.
На засiдання Ради можуть запрошуватися представники державних органiв, наукових установ, громадських органiзацiй, пiдприємств та органiзацiй, технiчного комiтету з акредитацiї, якi не входять до постiйного складу Ради, члени тимчасових робочих груп, а також представники засобiв масової iнформацiї. Запрошення їм надсилаються секретарем Ради за дорученням голови Ради. Бути присутнiми на засiданнi мають право представники лише тих органiзацiй, яким було надiслано такi запрошення.
Тривалiсть доповiдей, виступiв та обговорення встановлюється на початку кожного засiдання залежно вiд порядку денного.
21. Рiшення про проведення таємного голосування та обрання членiв лiчильної комiсiї приймається бiльшiстю присутнiх членiв Ради.
Заступник директора департаменту технiчного регулювання - начальник управлiння з питань стандартизацiї та оцiнки вiдповiдностi | С. В. Алексеєв |
Додаток до Положення про Раду з акредитацiї Нацiонального агентства з акредитацiї України |
КРИТЕРIЇ
вiдбору представникiв до Ради з акредитацiї
Нацiонального агентства з акредитацiї України
1. Центральнi органи виконавчої влади
У Радi представленi центральнi органи виконавчої влади, на якi вiдповiдно до постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 13.03.2002 N 288 "Про затвердження перелiкiв центральних органiв виконавчої влади, на якi покладаються функцiї технiчного регулювання у визначених сферах дiяльностi та розроблення технiчних регламентiв" покладено функцiї технiчного регулювання у визначених сферах дiяльностi та розроблення технiчних регламентiв.
Перевага надається центральним органам виконавчої влади, що уклали з Нацiональним агентством з акредитацiї України угоди про взаємодiю та спiвробiтництво.
Представник повинен входити до керiвного складу та за напрямом функцiональних обов'язкiв вiдповiдати за координацiю робiт з технiчного регулювання, оцiнки вiдповiдностi, метрологiї, пiдтвердження вiдповiдностi, стандартизацiї або оцiнки якостi продукцiї.
2. Акредитованi органи з оцiнки вiдповiдностi
Досвiд дiяльностi органу у сферi оцiнки вiдповiдностi становить не менше 3 рокiв.
Органи з оцiнки вiдповiдностi повиннi бути акредитованi Нацiональним агентством з акредитацiї України на вiдповiднiсть стандартам, гармонiзованим з мiжнародними та європейськими.
Перевага надається органам з оцiнки вiдповiдностi, що є провiдними у своїй сферi (є членами мiжнародних органiзацiй, беруть участь у мiжлабораторних порiвняльних випробуваннях, роботi технiчного комiтету з акредитацiї тощо).
Представник повинен бути аудитором з акредитацiї, сертифiкацiї продукцiї, систем управлiння та iнших напрямiв оцiнювання вiдповiдностi*.
____________
* До цiєї групи входять
представники пiдприємств, установ та органiзацiй,
об'єднань органiв з оцiнки вiдповiдностi, наукових
установ i органiзацiй, до структури яких входить
акредитований орган з оцiнки вiдповiдностi.
3. Науковi установи, союзи (спiлки, асоцiацiї), суб'єкти господарювання, громадськi органiзацiї
Об'єднання пiдприємств, що використовують оцiнювання вiдповiдностi продукцiї власного виробництва.
Об'єднання споживачiв, якi користуються продукцiєю, що потребує оцiнки вiдповiдностi.
Науковi установи, суб'єкти господарювання, що займаються питаннями, пов'язаними iз сертифiкацiєю, пiдтвердженням вiдповiдностi, стандартизацiєю, метрологiєю або якiстю продукцiї.
Представник повинен входити до керiвного складу i займатися питаннями сертифiкацiї, пiдтвердження вiдповiдностi, стандартизацiї, метрологiї або якостi продукцiї.
ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Мiнiстерства економiчного розвитку i торгiвлi України 29.05.2012 N 646 |
СКЛАД
Ради з акредитацiї Нацiонального агентства з
акредитацiї України
Представники центральних органiв виконавчої влади: | |
ПАВЛЕНКО Володимир Петрович |
- заступник Мiнiстра економiчного розвитку i торгiвлi - керiвник апарату |
КВАША Сергiй Миколайович |
- директор департаменту економiчного розвитку i аграрного ринку Мiнагрополiтики (за згодою) |
КРIСА Iван Якимович |
- перший заступник Голови Держтехногенбезпеки (за згодою) |
МИТРОПАН Олександр Васильович |
- заступник директора департаменту економiки та фiнансiв - начальник вiддiлу методологiї та економiки природокористування Мiнприроди (за згодою) |
СЕМЕНЧУК Ольга Сергiївна |
- начальник управлiння ветеринарно-санiтарної експертизи та безпечностi харчових продуктiв Держветфiтослужби (за згодою) |
ХУДОШИНА Ольга Валентинiвна |
- заступник директора департаменту контролю якостi медичних послуг, регуляторної полiтики та санiтарно-епiдемiчного благополуччя - начальник управлiння контролю якостi медичних послуг МОЗ (за згодою) |
Представники акредитованих органiв з оцiнки вiдповiдностi: | |
АДАМЕНКО Олександр Якович |
- генеральний директор ТОВ "Бюро Верiтас Сертифiкейшн Україна" (за згодою) |
ГУДОШНИК Вадим Анатолiйович |
- генеральний директор спiльного українсько-нiмецького пiдприємства "Товариство технiчного нагляду ДIЕКС" (за згодою) |
КАЗАНЦЕВ Сергiй Андрiйович |
- президент асоцiацiї "Українськi акредитованi органи з оцiнки вiдповiдностi" (за згодою) |
МАКАРОВ Володимир Павлович |
- директор ТОВ "Росток-ВЦ" |
ПРОДАНЧУК Микола Георгiйович |
- директор Iнституту екогiгiєни i токсикологiї iм. Л. I. Медведя (за згодою) |
СУХЕНКО Павло Романович |
- директор державного пiдприємства "Центр з сертифiкацiї будiвельних матерiалiв, виробiв та конструкцiй, клеючих засобiв та фарб "УкрСЕПРОпромбуд" (за згодою) |
Представники пiдприємств, наукових установ, союзiв (спiлок, асоцiацiй), суб'єктiв господарювання та громадських органiзацiй | |
БИКОВЕЦЬ В'ячеслав Михайлович |
- виконувач обов'язкiв президента Спiлки пiдприємцiв малих, середнiх i приватизованих пiдприємств України (за згодою) |
КАЛИТА Петро Якович |
- президент Української асоцiацiї якостi (за згодою) |
КОЛОМIЄЦЬ Леонiд Володимирович |
- ректор Одеської державної академiї технiчного регулювання та якостi, доктор технiчних наук, професор, академiк, перший вiце-президент Мiжнародної академiї стандартизацiї, заслужений працiвник сфери послуг України (за згодою) |
ЛОБАНОВ Леонiд Михайлович |
- академiк Нацiональної академiї наук (за згодою) |
ПРОХОРОВ Сергiй Мефодiйович |
- перший вiце-президент Українського союзу промисловцiв та пiдприємцiв (за згодою) |
ТИХОНЕНКО Валентин Васильович |
- голова правлiння Спiлки фахiвцiв-експертiв з якостi (за згодою) |
Заступник директора департаменту технiчного регулювання - начальник управлiння з питань стандартизацiї та оцiнки вiдповiдностi |
С. В. Алексеєв |