КАБIНЕТ МIНIСТРIВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
Київ
вiд 21 травня 2014 р. | N 236 |
---|
Про Державну фiскальну службу України
Iз змiнами i доповненнями, внесеними
постановами Кабiнету Мiнiстрiв України
вiд 1 жовтня 2014 року N 502,
вiд 16 жовтня 2014 року N 563,
вiд 31 березня 2015 року N 153,
вiд 4 червня 2015 року N 360,
вiд 22 липня 2015 року N 548,
вiд 23 серпня 2016 року N 527
Кабiнет Мiнiстрiв України постановляє:
1. Затвердити Положення про Державну фiскальну службу України, що додається.
2. Установити, що до прийняття законодавчих та iнших нормативно-правових актiв:
забезпечення дiяльностi Державної фiскальної служби у 2014 роцi здiйснюватиметься в межах видаткiв, передбачених Мiнiстерству доходiв i зборiв;
за посадовими особами органiв державної фiскальної служби та особами рядового i начальницького складу податкової мiлiцiї, якi переходять на службу до Державної фiскальної служби та її територiальних органiв, членами їх сiмей зберiгаються умови матерiального забезпечення, пiльги та iншi соцiальнi гарантiї (у тому числi медичне обслуговування, санаторно-курортне та пенсiйне забезпечення), встановленi вiдповiдно до законодавства для посадових осiб органiв доходiв i зборiв та осiб рядового i начальницького складу податкової мiлiцiї та членiв їх сiмей.
(абзац третiй пункту 2 iз змiнами, внесеними згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 31.03.2015р. N 153) | |
Прем'єр-мiнiстр України |
А. ЯЦЕНЮК |
Iнд. 70
ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 21 травня 2014 р. N 236 |
ПОЛОЖЕННЯ
про Державну фiскальну службу України
1. Державна фiскальна служба України (ДФС) є центральним органом виконавчої влади, дiяльнiсть якого спрямовується i координується Кабiнетом Мiнiстрiв України через Мiнiстра фiнансiв i який реалiзує державну податкову полiтику, державну полiтику у сферi державної митної справи, державну полiтику з адмiнiстрування єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соцiальне страхування (далi - єдиний внесок), державну полiтику у сферi боротьби з правопорушеннями пiд час застосування податкового, митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску.
(пункт 1 iз змiнами, внесеними згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 22.07.2015р. N 548) |
2. ДФС у своїй дiяльностi керується Конституцiєю та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими вiдповiдно до Конституцiї та законiв України, актами Кабiнету Мiнiстрiв України, iншими актами законодавства.
3. Основними завданнями ДФС є:
1) реалiзацiя державної податкової полiтики та полiтики у сферi державної митної справи, державної полiтики у сферi боротьби з правопорушеннями пiд час застосування податкового, митного законодавства, здiйснення в межах повноважень, передбачених законом, контролю за надходженням до бюджетiв та державних цiльових фондiв податкiв i зборiв, митних та iнших платежiв, державної полiтики у сферi контролю за виробництвом та обiгом спирту, алкогольних напоїв i тютюнових виробiв, державної полiтики з адмiнiстрування єдиного внеску, а також боротьби з правопорушеннями пiд час застосування законодавства з питань сплати єдиного внеску, державної полiтики у сферi контролю за своєчаснiстю здiйснення розрахункiв в iноземнiй валютi в установлений законом строк, дотриманням порядку проведення готiвкових розрахункiв за товари (послуги), а також за наявнiстю лiцензiй на провадження видiв господарської дiяльностi, що пiдлягають лiцензуванню вiдповiдно до закону, торгових патентiв;
2) внесення на розгляд Мiнiстра фiнансiв пропозицiй щодо забезпечення формування:
державної податкової полiтики;
державної полiтики у сферi державної митної справи;
державної полiтики у сферi боротьби з правопорушеннями пiд час застосування податкового, митного законодавства, здiйснення контролю за надходженням до бюджетiв та державних цiльових фондiв податкiв i зборiв, митних та iнших платежiв;
державної полiтики у сферi контролю за виробництвом та обiгом спирту, алкогольних напоїв i тютюнових виробiв;
державної полiтики з адмiнiстрування єдиного внеску, а також боротьби з правопорушеннями пiд час застосування законодавства з питань сплати єдиного внеску;
державної полiтики у сферi контролю за своєчаснiстю здiйснення розрахункiв в iноземнiй валютi в установлений законом строк, дотриманням порядку проведення готiвкових розрахункiв за товари (послуги), а також за наявнiстю лiцензiй на провадження видiв господарської дiяльностi, що пiдлягають лiцензуванню вiдповiдно до закону, торгових патентiв.
4. ДФС вiдповiдно до покладених на неї завдань:
1) узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до компетенцiї ДФС, розробляє пропозицiї щодо вдосконалення законодавчих актiв, актiв Президента України та Кабiнету Мiнiстрiв України, нормативно-правових актiв мiнiстерств та в установленому порядку подає їх Мiнiстру фiнансiв;
2) розробляє проекти законiв України, актiв Президента України, Кабiнету Мiнiстрiв України, наказiв Мiнфiну з питань, що належать до сфери дiяльностi ДФС;
3) розробляє форми податкових декларацiй (розрахункiв), звiтностi та iнших документiв;
4) здiйснює адмiнiстрування податкiв i зборiв, митних та iнших платежiв, єдиного внеску в порядку, встановленому законом, забезпечує контроль за своєчаснiстю, достовiрнiстю, повнотою їх нарахування та сплати до бюджету i вiдповiдних позабюджетних фондiв;
5) контролює своєчаснiсть подання платниками податкiв та єдиного внеску передбаченої законом звiтностi, своєчаснiсть, достовiрнiсть, повноту нарахування та сплати податкiв i зборiв, єдиного внеску, митних та iнших платежiв;
6) здiйснює контроль за дотриманням податкового i митного законодавства, законодавства щодо трансфертного цiноутворення, законодавства щодо адмiнiстрування єдиного внеску та iншого законодавства, контроль за дотриманням якого законом покладено на ДФС;
7) здiйснює облiк платникiв податкiв та єдиного внеску, осiб, якi здiйснюють операцiї з товарами, що перебувають пiд митним контролем, об'єктiв оподаткування та об'єктiв, пов'язаних з оподаткуванням;
8) забезпечує ведення облiку податкiв i зборiв, платежiв;
9) здiйснює диференцiацiю платникiв податкiв;
10) вирiшує вiдповiдно до Митного кодексу України питання щодо реалiзацiї компромiсу;
11) здiйснює застосування адмiнiстративного арешту (арешту) майна платникiв податкiв та/або зупинення видаткових операцiй на їх рахунках у банках, фiнансових санкцiй до платникiв єдиного внеску;
12) здiйснює погашення податкового боргу платникiв податкiв, а також стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску з платникiв єдиного внеску;
13) органiзовує роботу та здiйснює контроль за проведенням роботи з вiдстрочення, розстрочення та реструктуризацiї грошових зобов'язань та/або податкового боргу, а також недоїмки iз сплати єдиного внеску; приймає рiшення про розстрочення та вiдстрочення грошових зобов'язань та/або податкового боргу та повiдомляє Мiнфiну про прийнятi рiшення про розстрочення або вiдстрочення грошових зобов'язань платникiв податкiв чи податкового боргу на строк, що виходить за межi одного бюджетного перiоду та/або бiльше бюджетних рокiв; органiзовує в межах повноважень, передбачених законом, списання безнадiйного податкового боргу та недоїмки iз сплати єдиного внеску;
(пiдпункт 13 пункту 4 у редакцiї постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 22.07.2015р. N 548) |
14) iнiцiює застосування до платникiв податкiв та платникiв єдиного внеску судових процедур банкрутства;
15) здiйснює ведення митної статистики та Української класифiкацiї товарiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi (УКТЗЕД);
16) здiйснює контроль за:
дотриманням суб'єктами зовнiшньоекономiчної дiяльностi i громадянами установленого законодавством порядку перемiщення товарiв, транспортних засобiв через митний кордон України;
застосуванням вiдповiдно до закону заходiв тарифного та нетарифного регулювання пiд час перемiщення товарiв через митний кордон України i пiсля завершення операцiй митного контролю та митного оформлення;
правильнiстю визначення митної вартостi товарiв вiдповiдно до закону, а також за правильнiстю визначення країни походження та класифiкацiї згiдно з Українською класифiкацiєю товарiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi (УКТЗЕД) товарiв, що перемiщуються через митний кордон України;
17) забезпечує застосування митних режимiв, здiйснення митного контролю та митного оформлення товарiв, помiщених у вiдповiднi митнi режими;
18) вживає заходiв до захисту прав iнтелектуальної власностi у процесi зовнiшньоекономiчної дiяльностi, недопущення перемiщення через митний кордон України контрафактних товарiв;
19) здiйснює контроль за дотриманням суб'єктами зовнiшньоекономiчної дiяльностi законодавства з питань державного контролю за мiжнародними передачами товарiв вiйськового призначення та подвiйного використання в межах повноважень, передбачених законом;
20) проводить верифiкацiю (встановлення достовiрностi) сертифiкатiв про походження товарiв з України та здiйснює у випадках, установлених мiжнародними договорами, видачу сертифiкатiв про походження;
21) готує пропозицiї щодо прогнозу доходiв бюджетiв i надходжень єдиного внеску з урахуванням прогнозу макроекономiчних показникiв i тенденцiй розвитку свiтової економiки;
22) здiйснює лiцензування митної брокерської дiяльностi, дiяльностi суб'єктiв господарювання з виробництва спирту, алкогольних напоїв i тютюнових виробiв, з оптової торгiвлi спиртом, оптової та роздрiбної торгiвлi алкогольними напоями i тютюновими виробами;
23) надає повноваження на провадження дiяльностi з надання митним органам фiнансових гарантiй забезпечення сплати митних платежiв;
24) здiйснює у випадках, передбачених законом, провадження у справах про порушення митних правил та у справах про адмiнiстративнi правопорушення;
25) здiйснює кiнологiчне забезпечення дiяльностi ДФС;
26) провадить дослiдження i експертну дiяльнiсть у податковiй та митнiй сферах;
27) здiйснює разом з митними органами iноземних держав заходи щодо вдосконалення процедури пропуску через державний кордон України товарiв i транспортних засобiв, їх митного контролю та митного оформлення;
28) впроваджує спрощенi митнi процедури вiдповiдно до законодавства та сприяє створенню вiдповiдних умов для полегшення торгiвлi, сприяє транзиту, збiльшенню товарообiгу та пасажиропотоку через митний кордон України;
29) проводить аналiз та здiйснює управлiння ризиками з метою визначення форм i обсягiв митного та податкового контролю;
30) здiйснює контроль за доставкою товарiв, якi перебувають пiд митним контролем, до митних органiв призначення;
31) застосовує та контролює процедури використання гарантiй забезпечення сплати митних платежiв, взаємодiє з гарантами;
32) здiйснює стягнення коштiв у разi невиконання забезпечених фiнансовою гарантiєю зобов'язань iз сплати митних платежiв;
33) надає консультацiї вiдповiдно до Податкового та Митного кодексiв України, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску;
34) проводить перiодичне узагальнення податкових консультацiй, затверджує узагальнюючi податковi консультацiї;
(пiдпункт 34 пункту 4 iз змiнами, внесеними згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 22.07.2015р. N 548) |
35) забезпечує розвиток, здiйснює впровадження i технiчне супроводження iнформацiйних, телекомунiкацiйних та iнформацiйно-телекомунiкацiйних систем i технологiй, автоматизацiю процедур, зокрема контроль за повнотою та правильнiстю виконання митних формальностей, органiзовує впровадження електронних сервiсiв для суб'єктiв господарювання;
36) здiйснює в межах повноважень, передбачених законом, формування та ведення реєстрiв, банкiв та баз даних, а також забезпечує ведення реєстру страхувальникiв єдиного внеску;
37) взаємодiє та здiйснює обмiн iнформацiєю з органами державної влади, державними органами iноземних держав, мiжнародними органiзацiями;
(пiдпункт 37 пункту 4 iз змiнами, внесеними згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 22.07.2015р. N 548) |
38) надає дозволи на вiдкриття та експлуатацiю митних складiв, складiв тимчасового зберiгання, магазинiв безмитної торгiвлi, вантажних митних комплексiв, вiльних митних зон комерцiйного або сервiсного типу, видачу сертифiкатiв уповноваженого економiчного оператора;
39) бере в установленому порядку участь у наданнi послуг електронного цифрового пiдпису;
40) звертається до суду у випадках, передбачених законом;
41) проводить аналiз надходження податкiв i зборiв, iнших платежiв, визначених Податковим та Митним кодексами України, Законом України "Про збiр та облiк єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соцiальне страхування", вивчає вплив макроекономiчних показникiв i змiн законодавства на надходження податкiв, iнших платежiв, розробляє пропозицiї щодо збiльшення їх обсягу та зменшення втрат бюджету;
42) подає Мiнфiну на основi макроекономiчних показникiв та тенденцiй розвитку свiтової економiки пропозицiї щодо визначення прогнозних (iндикативних) показникiв доходiв державного бюджету для складення проекту закону про Державний бюджет України на вiдповiдний рiк;
43) запобiгає та протидiє контрабандi та порушенням митних правил на митнiй територiї України;
44) виявляє причини та умови, що сприяли вчиненню контрабанди та iнших правопорушень у сферi державної митної справи, вживає заходiв до їх усунення;
45) збирає, аналiзує, узагальнює iнформацiю про порушення законодавства у сферi митної справи, за результатами вживає заходiв, спрямованих на запобiгання таким порушенням;
(пiдпункт 45 пункту 4 iз змiнами, внесеними згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 22.07.2015р. N 548) |
46) проводить облiк, зберiгання, оцiнку вилученого, прийнятого на зберiгання, розмiщеного у митний режим вiдмови на користь держави майна, а також майна, виявленого в зонi митного контролю, власник якого невiдомий, та розпорядження ним;
47) здiйснює допуск перевiзникiв-резидентiв до перевезень на умовах Митної конвенцiї про мiжнародне перевезення вантажiв iз застосуванням книжки МДП (Конвенцiї МДП) 1975 року;
48) здiйснює допущення дорожнiх транспортних засобiв та контейнерiв до перевезення товарiв пiд митними печатками i пломбами;
49) складає звiтнiсть щодо стану розрахункiв платникiв податкiв iз бюджетом та сплати єдиного внеску, а також iнших показникiв роботи за напрямами дiяльностi ДФС;
50) органiзовує роботу, пов'язану iз замовленням марок акцизного податку, їх зберiганням, продажем, вiдбором зразкiв з метою проведення експертизи щодо їх автентичностi та здiйсненням контролю за наявнiстю таких марок на пляшках (упаковках) з алкогольними напоями i пачках (упаковках) тютюнових виробiв пiд час їх транспортування, зберiгання i реалiзацiї;
51) здiйснює контроль за виробництвом та обiгом спирту, алкогольних напоїв i тютюнових виробiв та забезпечує мiжгалузеву координацiю у цiй сферi;
52) здiйснює прийняття декларацiй про максимальнi роздрiбнi цiни на пiдакцизнi товари (продукцiю), встановленi виробником або iмпортером, та узагальнення вiдомостей, зазначених у таких декларацiях, для органiзацiї роботи та контролю за повнотою обчислення i сплати акцизного податку;
(пiдпункт 52 пункту 4 iз змiнами, внесеними згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 22.07.2015р. N 548) |
53) здiйснює заходи щодо запобiгання та виявлення порушень законодавства у сферi виробництва та обiгу спирту, алкогольних напоїв i тютюнових виробiв, затверджує норми втрат та виходу спирту, виноматерiалiв, алкогольних напоїв, тютюнових виробiв, порядок їх розроблення i застосування;
54) здiйснює контроль за дотриманням суб'єктами господарювання, якi провадять роздрiбну торгiвлю тютюновими виробами, вимог законодавства щодо максимальних роздрiбних цiн на тютюновi вироби, встановлених виробниками або iмпортерами таких виробiв;
55) здiйснює контроль за дотриманням суб'єктами господарювання, якi провадять оптову або роздрiбну торгiвлю алкогольними напоями, вимог законодавства щодо мiнiмальних оптово-вiдпускних або роздрiбних цiн на такi напої;
56) отримує i реєструє заяви, повiдомлення та iншу iнформацiю про кримiнальнi та iншi правопорушення у сферi оподаткування та бюджетнiй сферi, приймає щодо них передбаченi законом рiшення;
57) виявляє кримiнальнi та iншi правопорушення у сферi оподаткування, митнiй та бюджетнiй сферах, а також встановлює мiсцезнаходження платникiв податкiв, опитує їх засновникiв, посадових осiб;
58) провадить вiдповiдно до закону оперативно-розшукову дiяльнiсть, досудове розслiдування, а також вживає заходiв до вiдшкодування завданих державi збиткiв;
59) здiйснює розшук осiб, якi переховуються вiд слiдства та суду за кримiнальнi правопорушення у сферi оподаткування, митнiй та бюджетнiй сферах;
60) вживає заходiв для виявлення, аналiзу та перевiрки фiнансових операцiй, якi можуть бути пов'язанi з легалiзацiєю (вiдмиванням) доходiв, одержаних злочинним шляхом, або фiнансуванням тероризму;
601) здiйснює контрольно-дозвiльнi процедури з перемiщення товарiв (вантажiв) у районi проведення антитерористичної операцiї;
(пункт 4 доповнено пiдпунктом 601 згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 23.08.2016р. N 527) |
61) вживає заходiв контролю за цiноутворенням пiд час операцiй мiж пов'язаними особами та зовнiшньоекономiчних операцiй з резидентами країн iз низьким рiвнем оподаткування;
62) виявляє причини та умови, що призвели до вчинення кримiнальних та iнших правопорушень у сферi оподаткування, митнiй та бюджетнiй сферах, вживає заходiв до їх усунення;
63) отримує вiд органiв, що здiйснюють державний фiнансовий контроль, матерiали ревiзiй та iншу iнформацiю в разi виявлення фактiв порушення законодавства;
64) проводить роботу, пов'язану з боротьбою з незаконним виробництвом, перемiщенням, обiгом спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробiв;
65) забезпечує у ДФС та її територiальних органах безпеку дiяльностi, а також державних службовцiв та працiвникiв вiд протиправних посягань, пов'язаних з виконанням ними службових обов'язкiв;
66) органiзовує роботу з виявлення, облiку, зберiгання, оцiнки, розпорядження безхазяйним майном, а також iншим майном, що переходить у власнiсть держави, та з облiку, попередньої оцiнки, зберiгання майна, вилученого, конфiскованого за порушення митного та податкового законодавства;
67) проводить роботу iз стягнення заборгованостi iз суб'єктiв господарювання за кредитами та позиками, залученими державою або пiд державнi гарантiї;
68) застосовує санкцiї за несвоєчаснiсть подання звiтностi, встановленої законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на ДФС;
69) здiйснює в межах повноважень, передбачених законом, погашення заборгованостi з iнших платежiв, що вiднесенi до компетенцiї ДФС;
70) органiзовує ведення облiку технiчних засобiв фiксування проведення готiвкових розрахункiв;
71) органiзовує проведення перевiрок щодо дотримання встановлених законом строкiв здiйснення розрахункiв в iноземнiй валютi, готiвкових розрахункiв та наявностi лiцензiй;
72) здiйснює контроль за дотриманням виконавчими комiтетами сiльських i селищних рад порядку прийняття та облiку податкiв i зборiв вiд платникiв податкiв, своєчаснiстю i повнотою перерахування зазначених сум до бюджету;
73) здiйснює контроль за правомiрнiстю бюджетного вiдшкодування податку на додану вартiсть;
74) здiйснює контроль за дотриманням правил перемiщення валютних цiнностей через митний кордон України;
75) забезпечує здiйснення санiтарно-епiдемiологiчного, ветеринарно-санiтарного, фiтосанiтарного, екологiчного контролю щодо товарiв, що перемiщуються через митний кордон України, а також контролю за перемiщенням культурних цiнностей у формi попереднього документального контролю в пунктах пропуску через державний кордон України;
76) здiйснює розгляд звернень громадян та юридичних осiб з питань, пов'язаних з дiяльнiстю ДФС;
77) формує iнформацiйну полiтику ДФС та її територiальних органiв;
78) оприлюднює на єдиному веб-порталi та в офiцiйному друкованому виданнi ДФС акти та iншi офiцiйнi документи з питань, що належать до її компетенцiї;
79) виступає засновником засобiв масової iнформацiї з питань, що належать до компетенцiї ДФС;
80) здiйснює контроль та забезпечує надання допомоги у стягненнi податкового боргу та недоїмки з єдиного внеску в мiжнародних правовiдносинах за запитами компетентних органiв iноземних держав;
81) пiдпункт 81 пункту 4 виключено
(згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 01.10.2014р. N 502) |
811) вживає заходiв до спорудження, облаштування, утримання i проведення ремонту пунктiв пропуску через державний кордон України для автомобiльного сполучення;
(пункт 4 доповнено пiдпунктом 811 згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 22.07.2015р. N 548) |
82) здiйснює прогнозування та планування видаткiв на матерiально-технiчне забезпечення i розвиток дiяльностi ДФС;
83) здiйснює внутрiшнiй аудит та контроль за дотриманням вимог законодавства i виконанням службових, посадових обов'язкiв у ДФС, її територiальних органах, на пiдприємствах, в установах та органiзацiях, що належать до сфери її управлiння;
(пiдпункт 83 пункту 4 iз змiнами, внесеними згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 22.07.2015р. N 548) |
84) органiзовує науково-технiчну, iнвестицiйну, iнформацiйну, видавничу дiяльнiсть, є засновником державних пiдприємств, навчальних закладiв та науково-дослiдних установ;
(пiдпункт 84 пункту 4 iз змiнами, внесеними згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 22.07.2015р. N 548) |
85) здiйснює управлiння об'єктами державної власностi;
86) укладає в установленому порядку мiжвiдомчi договори з митними та податковими органами iноземних держав, проводить в межах повноважень, передбачених законом, переговори та консультацiйну роботу з пiдготовки мiжнародних договорiв з питань, що належать до компетенцiї ДФС, готує пропозицiї щодо укладення таких договорiв, а також припинення та/або зупинення їх дiї;
87) здiйснює мiжнародне спiвробiтництво, забезпечує виконання зобов'язань, узятих за мiжнародними договорами України, з питань, що належать до її компетенцiї, у тому числi шляхом надання взаємної адмiнiстративної допомоги у запобiганнi, виявленнi та розслiдуваннi порушень законодавства з питань державної митної справи, на пiдставi мiжнародних угод;
(пiдпункт 84 пункту 4 iз змiнами, внесеними згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 22.07.2015р. N 548) |
88) проводить вiдповiдно до законодавства перевiрки i звiрки платникiв податкiв (крiм Нацiонального банку), у тому числi пiсля проведення митного контролю та митного оформлення;
89) здiйснює державний експортний контроль пiд час проведення митного контролю та митного оформлення товарiв;
90) проводить контрольнi розрахунковi операцiї до початку перевiрки платника податкiв щодо дотримання ним порядку проведення готiвкових розрахункiв та застосування реєстраторiв розрахункових операцiй;
91) здiйснює контроль за дотриманням порядку проведення готiвкових розрахункiв за товари (послуги), за наявнiстю лiцензiй на провадження видiв господарської дiяльностi, що пiдлягають лiцензуванню вiдповiдно до закону, за наявнiстю торгових патентiв;
92) застосовує до фiнансових установ, якi не подали вiдповiдним територiальним органам ДФС в установлений законом строк повiдомлення про вiдкриття або закриття рахункiв платникiв податкiв чи розпочали здiйснення видаткових операцiй за рахунком платника податкiв до отримання повiдомлення вiдповiдного територiального органу ДФС про взяття рахунка на облiк у ДФС, фiнансовi (штрафнi) санкцiї в установлених Податковим кодексом України розмiрах;
921) проводить перевiрку достовiрностi вiдомостей, зазначених у пунктi 2 частини п'ятої статтi 5 Закону України "Про очищення влади";
(пункт 4 доповнено пiдпунктом 921 згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 16.10.2014р. N 563) |
922) здiйснює перегляд рiшень територiальних органiв ДФС пiд час проведення процедури адмiнiстративного оскарження;
(пункт 4 доповнено пiдпунктом 922 згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 22.07.2015р. N 548) |
923) пiдтверджує статус податкового резидента України;
(пункт 4 доповнено пiдпунктом 923 згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 22.07.2015р. N 548) |
924) забезпечує виконання Угоди про асоцiацiю мiж Україною, з однiєї сторони, та Європейським Союзом, Європейським спiвтовариством з атомної енергiї та його державами-членами, з iншої сторони, з питань, що належать до компетенцiї ДФС;
(пункт 4 доповнено пiдпунктом 924 згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 22.07.2015р. N 548) |
925) органiзовує у засобах масової iнформацiї роз'яснювальну роботу, пов'язану з практикою застосування законодавства з питань, що належать до компетенцiї ДФС;
(пункт 4 доповнено пiдпунктом 925 згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 22.07.2015р. N 548) |
93) здiйснює iншi повноваження, визначенi законом.
5. ДФС з метою органiзацiї своєї дiяльностi:
1) забезпечує в межах повноважень, передбачених законом, здiйснення заходiв щодо запобiгання корупцiї i контроль за їх реалiзацiєю в апаратi ДФС, її територiальних органах;
2) здiйснює добiр кадрiв в апарат ДФС та на керiвнi посади в територiальнi органи, формує кадровий резерв на вiдповiднi посади, органiзовує роботу з пiдготовки, перепiдготовки та пiдвищення квалiфiкацiї працiвникiв апарату ДФС, її територiальних органiв;
3) органiзовує планово-фiнансову роботу в апаратi ДФС та її територiальних органах, здiйснює контроль за використанням фiнансових i матерiальних ресурсiв, забезпечує органiзацiю та вдосконалення бухгалтерського облiку в установленому законодавством порядку;
4) здiйснює в межах повноважень, передбачених законом, разом з вiдповiдними центральними органами виконавчої влади контроль за використанням державних коштiв, передбачених для реалiзацiї проектiв, виконання програм, зокрема мiжнародних;
5) забезпечує в межах повноважень, передбачених законом, мобiлiзацiйну пiдготовку та мобiлiзацiйну готовнiсть органiв i установ;
6) органiзовує свою роботу i роботу територiальних органiв, пiдприємств, установ та органiзацiй, що належать до сфери її управлiння;
7) надає територiальним органам ДФС методичну i практичну допомогу в органiзацiї роботи, проводить перевiрку стану такої роботи;
8) координує та контролює дiяльнiсть своїх територiальних органiв та органiзовує їх взаємодiю з державними органами та органами мiсцевого самоврядування;
9) забезпечує згiдно iз законодавством надання державним органам iнформацiї з реєстрiв, банкiв та баз даних ДФС;
10) спiвпрацює з iнститутами громадянського суспiльства, забезпечує участь громадськостi у реалiзацiї державної полiтики за напрямами дiяльностi ДФС та iнформує її про свою роботу;
11) органiзовує роботу з укомплектування, зберiгання, облiку та використання архiвних документiв;
12) органiзовує iнформацiйно-аналiтичне забезпечення ДФС та автоматизацiю її дiяльностi;
13) органiзовує ведення дiловодства вiдповiдно до встановлених правил.
6. ДФС для виконання покладених на неї завдань має право:
1) залучати в установленому порядку до виконання окремих робiт, участi у вивченнi деяких питань вчених i фахiвцiв, працiвникiв центральних та мiсцевих органiв виконавчої влади, а також пiдприємств, установ та органiзацiй;
2) отримувати безоплатно вiд державних органiв та органiв мiсцевого самоврядування, пiдприємств, установ, органiзацiй незалежно вiд форми власностi та їх посадових осiб, а також вiд громадян та їх об'єднань iнформацiю, документи i матерiали, необхiднi для виконання покладених на неї завдань, а також фiнансову i статистичну звiтнiсть у порядку та на пiдставах, визначених законом;
3) скликати наради, утворювати комiсiї та робочi групи, проводити науковi конференцiї, семiнари з питань, що належать до її компетенцiї;
4) користуватися вiдповiдними iнформацiйними базами даних державних органiв, державною системою урядового зв'язку та iншими технiчними засобами;
5) запрошувати платникiв податкiв або їх представникiв для перевiрки правильностi нарахування та своєчасностi сплати податкiв, зборiв, митних та iнших платежiв;
6) пiд час проведення перевiрок у платникiв податкiв - фiзичних осiб, а також у посадових осiб платникiв податкiв - юридичних осiб перевiряти документи, що посвiдчують особу;
7) отримувати вiд платникiв податкiв, а також надавати в межах, передбачених законом, документи в електронному виглядi;
8) вимагати пiд час документальних перевiрок вiд платникiв податкiв, що перевiряються, проведення iнвентаризацiї основних фондiв, товарно-матерiальних цiнностей, коштiв;
9) вимагати вiд платникiв податкiв, що перевiряються, зняття залишкiв товарно-матерiальних цiнностей, готiвки;
10) вимагати пiд час проведення перевiрок виготовлення i надання засвiдчених пiдписом платника податкiв або його посадовою особою та скрiплених печаткою (за її наявностi) копiй первинних документiв, якi свiдчать про порушення податкового та iншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на ДФС, та отримувати їх у платникiв податкiв у встановленому Податковим кодексом України порядку;
11) вимагати пiд час проведення перевiрок вiд посадових або службових осiб платника податкiв залучення повноважних осiб для спiльного з працiвниками ДФС зняття показань внутрiшнiх та зовнiшнiх лiчильникiв, якими обладнанi технiчнi пристрої, що використовуються у процесi провадження дiяльностi, яка перевiряється;
12) вилучати в установленому законодавством порядку пiд час проведення перевiрок у пiдприємств, установ та органiзацiй, фiзичних осiб - пiдприємцiв та фiзичних осiб, якi провадять незалежну професiйну дiяльнiсть, копiї документiв, що пiдтверджують заниження розмiру заробiтної плати (доходу) та iнших виплат, на якi нараховується єдиний внесок;
13) доступу пiд час проведення перевiрок до територiй, примiщень (крiм житла громадян) та iншого майна, що використовуються для провадження господарської дiяльностi та/або є об'єктами оподаткування або використовуються для отримання доходiв (прибутку) чи пов'язанi з iншими об'єктами оподаткування та/або можуть бути джерелом погашення податкового боргу в порядку, передбаченому Податковим кодексом України;
14) надсилати платникам податкiв в межах повноважень, передбачених законом, у разi виявлення порушень вимог законодавства письмовi запити щодо надання засвiдчених належним чином копiй документiв, безпосередньо пов'язаних iз виявленими порушеннями;
15) вимагати вiд керiвникiв та вiдповiдних посадових осiб фiзичних i юридичних осiб - платникiв податкiв, якi перевiряються, припинення дiй, що перешкоджають здiйсненню законних повноважень службовими (посадовими) особами ДФС, усунення виявлених порушень податкового, митного та iншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на ДФС, та контролювати виконання законних вимог службових (посадових) осiб ДФС;
16) проводити, зокрема у взаємодiї з iншими правоохоронними органами, спецiальнi заходи, у тому числi контрольованi поставки щодо виявлення, попередження, припинення контрабанди наркотичних засобiв, психотропних речовин, їх аналогiв та прекурсорiв, а також заходи з перемiщення товарiв пiд негласним контролем;
17) органiзовувати взаємодiю i обмiн iнформацiєю з митними, правоохоронними органами та iншими органами iноземних держав з питань протидiї незаконному перемiщенню наркотичних засобiв, психотропних речовин, їх аналогiв та прекурсорiв;
18) визначати у передбачених Податковим кодексом України випадках суми податкових та грошових зобов'язань платникiв податкiв;
19) порушувати в установленому законом порядку питання про притягнення до вiдповiдальностi осiб, винних у порушеннi податкового, митного, бюджетного законодавства та законодавства про єдиний внесок;
20) отримувати вiд органiв виконавчої влади необхiдну iнформацiю, пов'язану з обчисленням та сплатою податкiв, зборiв, платежiв, у випадках, передбачених законодавством, а також вiдомостi, необхiднi для проведення аналiзу фiнансово-господарської дiяльностi пiдприємств, установ та органiзацiй усiх форм власностi;
21) отримувати безоплатно вiд платникiв податкiв, а також вiд установ Нацiонального банку, банкiв та iнших фiнансових установ довiдки у порядку, встановленому Законом України "Про банки i банкiвську дiяльнiсть" та Податковим кодексом України, довiдки та/або копiї документiв про наявнiсть банкiвських рахункiв, а на пiдставi рiшення суду - iнформацiю про обсяг та обiг коштiв на рахунках, зокрема про ненадходження в установленi строки валютної виручки вiд суб'єктiв господарювання;
22) отримувати безоплатно вiд органiв державної влади, Нацiонального банку, органiв мiсцевого самоврядування, iнших суб'єктiв пiд час здiйснення ними владних управлiнських функцiй вiдповiдно до законодавства, зокрема на виконання делегованих повноважень, вiд юридичних осiб, фiзичних осiб - пiдприємцiв, самозайнятих осiб, податкових агентiв, фiзичних осiб iнформацiю, необхiдну для забезпечення реєстрацiї та облiку платникiв податкiв, об'єктiв оподаткування та об'єктiв, пов'язаних з оподаткуванням, для формування та ведення Єдиного банку даних про платникiв податкiв - юридичних осiб та iнших реєстрiв, Державного реєстру фiзичних осiб - платникiв податкiв;
23) стягувати з установ банкiв та iнших фiнансово-кредитних установ пеню за несвоєчасне виконання ними рiшень суду та доручень платникiв податкiв про сплату податкiв та iнших платежiв;
24) отримувати вiд нотарiусiв на письмовi запити iнформацiю про вступ фiзичної особи у права спадкоємця з обов'язковим зазначенням повних даних про таку особу та даних про майно, отримане за правом спадкування;
25) звертатися у передбачених законом випадках до суду;
26) вчиняти правочини, спрямованi на забезпечення виконання функцiй, передбачених законодавством.
Посадовi особи ДФС користуються правами, передбаченими законом.
7. ДФС здiйснює повноваження безпосередньо та через утворенi в установленому порядку територiальнi органи. ДФС та її територiальнi органи є органами доходiв i зборiв.
(абзац перший пункту 7 iз змiнами, внесеними згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 04.06.2015р. N 360) |
У складi ДФС та її територiальних органах дiють пiдроздiли податкової мiлiцiї.
Абзац третiй пункту 7 виключено
(згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 22.07.2015р. N 548) |
8. ДФС пiд час виконання покладених на неї завдань взаємодiє в установленому порядку з iншими державними органами, допомiжними органами i службами, утвореними Президентом України, тимчасовими консультативними, дорадчими та iншими допомiжними органами, утвореними Кабiнетом Мiнiстрiв України, органами мiсцевого самоврядування, об'єднаннями громадян, громадськими спiлками, вiдповiдними органами iноземних держав i мiжнародних органiзацiй, профспiлками та органiзацiями роботодавцiв, а також пiдприємствами, установами та органiзацiями.
9. ДФС в межах повноважень, передбачених законом, на основi i на виконання Конституцiї та законiв України, актiв Президента України та постанов Верховної Ради України, прийнятих вiдповiдно до Конституцiї та законiв України, актiв Кабiнету Мiнiстрiв України, наказiв Мiнфiну видає накази органiзацiйно-розпорядчого характеру, органiзовує i контролює їх виконання.
10. ДФС очолює Голова, який призначається на посаду та звiльняється з посади Кабiнетом Мiнiстрiв України за поданням Прем'єр-мiнiстра України, внесеним на пiдставi пропозицiй Мiнiстра фiнансiв.
Голова ДФС має заступникiв, якi призначаються на посаду та звiльняються з посади Кабiнетом Мiнiстрiв України за поданням Прем'єр-мiнiстра України, внесеним Мiнiстром фiнансiв на пiдставi пропозицiй Голови ДФС.
(пункт 10 у редакцiї постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 22.07.2015р. N 548) |
11. Голова ДФС:
1) очолює ДФС, здiйснює керiвництво дiяльнiстю Служби, представляє ДФС у вiдносинах з iншими органами, пiдприємствами, органiзацiями в Українi та за її межами;
2) вносить на розгляд Мiнiстра фiнансiв пропозицiї щодо забезпечення формування державної полiтики у вiдповiднiй сферi, розробленi ДФС проекти законiв, актiв Президента України та Кабiнету Мiнiстрiв України, а також визначає позицiю щодо проектiв, розробниками яких є iншi мiнiстерства;
3) вносить на розгляд Мiнiстра фiнансiв проекти нормативно-правових актiв Мiнфiну з питань, що належать до компетенцiї ДФС;
4) забезпечує виконання Конституцiї та законiв України, актiв Президента України та Кабiнету Мiнiстрiв України, наказiв Мiнфiну з питань, що належать до компетенцiї ДФС;
5) подає Мiнiстровi фiнансiв для затвердження плани роботи ДФС;
6) звiтує перед Мiнiстром фiнансiв про виконання планiв роботи ДФС та покладених на Службу завдань, про усунення порушень i недолiкiв, виявлених пiд час проведення перевiрок дiяльностi ДФС, її територiальних органiв, а також про притягнення до вiдповiдальностi посадових осiб, винних у допущених порушеннях;
7) забезпечує виконання ДФС наказiв Мiнфiну та доручень Мiнiстра фiнансiв з питань, що належать до компетенцiї ДФС;
8) забезпечує взаємодiю ДФС iз структурним пiдроздiлом Мiнфiну, визначеним Мiнiстром фiнансiв, вiдповiдальним за взаємодiю з ДФС;
9) забезпечує дотримання встановленого Мiнiстром фiнансiв порядку обмiну iнформацiєю мiж Мiнфiном i ДФС та вчаснiсть її подання;
10) вирiшує в установленому порядку питання щодо заохочення та притягнення до дисциплiнарної вiдповiдальностi державних службовцiв та працiвникiв апарату ДФС, керiвникiв її територiальних органiв, присвоює їм спецiальнi звання, ранги державних службовцiв (якщо iнше не передбачено законом);
11) затверджує положення про самостiйнi структурнi пiдроздiли апарату ДФС, призначає на посаду та звiльняє з посади їх керiвникiв, заступникiв керiвникiв;
12) приймає на роботу та звiльняє з роботи в порядку, передбаченому законодавством, працiвникiв ДФС;
13) вносить в установленому порядку подання щодо представлення державних службовцiв та працiвникiв апарату ДФС, її територiальних органiв до вiдзначення державними нагородами;
14) призначає на посаду та звiльняє з посади у порядку, передбаченому законодавством про державну службу, державних службовцiв апарату ДФС (якщо iнше не передбачено законом);
15) призначає на посаду за погодженням з Мiнiстром фiнансiв i головами вiдповiдних обласних та Київської мiської держадмiнiстрацiй та звiльняє з посади керiвникiв територiальних органiв ДФС в областях та м. Києвi; призначає на посаду за погодженням з головами вiдповiдних мiсцевих держадмiнiстрацiй та звiльняє з посади керiвникiв iнших територiальних органiв ДФС;
(пiдпункт 15 пункту 11 у редакцiї постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 22.07.2015р. N 548) |
16) розподiляє обов'язки мiж своїми заступниками;
17) скасовує повнiстю чи в окремiй частинi акти територiальних органiв ДФС;
18) призначає на посаду та звiльняє з посади заступникiв керiвникiв територiальних органiв ДФС, начальникiв митних постiв;
19) утворює, лiквiдовує, реорганiзовує пiдприємства, установи, органiзацiї, затверджує їх положення (статути), в установленому порядку призначає на посаду та звiльняє з посади їх керiвникiв, здiйснює в межах повноважень, передбачених законом, iншi функцiї з управлiння об'єктами державної власностi, що належать до сфери управлiння ДФС;
(пiдпункт 19 пункту 11 у редакцiї постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 22.07.2015р. N 548) |
20) пiдпункт 20 пункту 11 виключено
(згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 22.07.2015р. N 548) |
21) пiдпункт 21 пункту 11 виключено
(згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 22.07.2015р. N 548) |
22) пiдпункт 22 пункту 11 виключено
(згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 22.07.2015р. N 548) |
23) забезпечує реалiзацiю державної полiтики щодо державної таємницi, контроль за її збереженням в апаратi ДФС;
24) вносить Мiнiстру фiнансiв пропозицiї щодо утворення територiальних органiв ДФС;
25) утворює комiсiї, робочi та експертнi групи;
26) скликає та проводить наради з питань, що належать до його компетенцiї;
27) пiдписує накази ДФС;
28) дає у межах повноважень обов'язковi для виконання державними службовцями та працiвниками апарату ДФС, її територiальних органiв доручення;
29) приймає в установленому порядку рiшення про розподiл бюджетних коштiв, розпорядником яких є ДФС;
30) здiйснює iншi повноваження, визначенi законом.
12. Пункт 12 виключено
(згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 22.07.2015р. N 548) |
13. Для погодженого вирiшення питань, що належать до компетенцiї ДФС, обговорення найважливiших напрямiв її дiяльностi у ДФС може утворюватися колегiя.
Рiшення колегiї можуть бути реалiзованi шляхом видання вiдповiдного наказу.
Для розгляду наукових рекомендацiй та проведення фахових консультацiй з основних питань дiяльностi у ДФС можуть утворюватися постiйнi або тимчасовi консультативнi, дорадчi та iншi допомiжнi органи.
Рiшення про утворення чи лiквiдацiю колегiї, iнших постiйних або тимчасових консультативних, дорадчих та iнших допомiжних органiв приймає Голова ДФС.
Кiлькiсний та персональний склад колегiї, iнших постiйних або тимчасових консультативних, дорадчих та iнших допомiжних органiв визначає Голова ДФС.
14. Граничну чисельнiсть державних службовцiв та працiвникiв ДФС затверджує Кабiнет Мiнiстрiв України.
Структуру апарату ДФС затверджує її Голова за погодженням з Мiнiстром фiнансiв.
Штатний розпис, кошторис ДФС затверджує Голова ДФС за погодженням з Мiнфiном.
15. ДФС є юридичною особою, має печатку iз зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, власнi бланки, рахунки в органах Казначейства.