КАБIНЕТ МIНIСТРIВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
Київ
вiд 3 вересня 2014 р. | N 495 |
---|
Про затвердження Положення про Мiнiстерство
культури України
Кабiнет Мiнiстрiв України постановляє:
Затвердити Положення про Мiнiстерство культури України, що додається.
Прем'єр-мiнiстр України | А. ЯЦЕНЮК |
Iнд. 28
ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 3 вересня 2014 р. N 495 |
ПОЛОЖЕННЯ
про Мiнiстерство культури України
1. Мiнiстерство культури України (Мiнкультури) є центральним органом виконавчої влади, дiяльнiсть якого спрямовується i координується Кабiнетом Мiнiстрiв України.
Мiнкультури є головним органом у системi центральних органiв виконавчої влади, що забезпечує формування та реалiзує державну полiтику у сферах культури та мистецтв, охорони культурної спадщини, вивезення, ввезення i повернення культурних цiнностей, державної мовної полiтики, а також забезпечує формування та реалiзацiю державної полiтики у сферi кiнематографiї.
Мiнкультури є спецiально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сферi мiжнацiональних вiдносин, релiгiї та захисту прав нацiональних меншин.
2. Мiнкультури у своїй дiяльностi керується Конституцiєю та законами України, указами Президента України i постановами Верховної Ради України, прийнятими вiдповiдно до Конституцiї та законiв України, актами Кабiнету Мiнiстрiв України, iншими актами законодавства.
3. Основними завданнями Мiнкультури є:
1) забезпечення формування та реалiзацiя державної полiтики у сферах культури та мистецтв, охорони культурної спадщини, вивезення, ввезення i повернення культурних цiнностей, державної мовної полiтики, мiжнацiональних вiдносин, релiгiї та захисту прав нацiональних меншин;
2) забезпечення формування та реалiзацiї державної полiтики у сферi кiнематографiї.
4. Мiнкультури вiдповiдно до покладених на нього завдань:
1) узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його компетенцiї, розробляє пропозицiї щодо вдосконалення законодавчих актiв, актiв Президента України, Кабiнету Мiнiстрiв України та в установленому порядку вносить їх на розгляд Кабiнету Мiнiстрiв України;
2) розробляє проекти законiв та iнших нормативно-правових актiв з питань, що належать до його компетенцiї;
3) погоджує проекти законiв, iнших актiв законодавства, якi надходять на погодження вiд iнших мiнiстерств та центральних органiв виконавчої влади, готує в межах повноважень, передбачених законом, висновки i пропозицiї до проектiв законiв, iнших актiв законодавства, якi подаються на розгляд Кабiнету Мiнiстрiв України, та проектiв законiв, внесених на розгляд Верховної Ради України iншими суб'єктами права законодавчої iнiцiативи, нормативно-правових актiв Верховної Ради Автономної Республiки Крим;
4) готує в межах повноважень, передбачених законом, зауваження i пропозицiї до прийнятих Верховною Радою України законiв, що надiйшли на пiдпис Президентовi України;
5) здiйснює нормативно-правове регулювання у сферах культури та мистецтв, охорони культурної спадщини, вивезення, ввезення i повернення культурних цiнностей, державної мовної полiтики, мiжнацiональних вiдносин, релiгiї та захисту прав нацiональних меншин, кiнематографiї;
6) визначає перспективи та прiоритетнi напрями розвитку у сферах культури та мистецтв, охорони культурної спадщини, вивезення, ввезення i повернення культурних цiнностей, державної мовної полiтики, мiжнацiональних вiдносин, релiгiї та захисту прав нацiональних меншин, кiнематографiї;
7) бере вiдповiдно до законодавства участь у пiдготовцi проектiв мiжнародних договорiв України, готує пропозицiї щодо укладення i денонсацiї таких договорiв, укладає мiжнароднi договори, забезпечує виконання зобов'язань України за мiжнародними договорами з питань, що належать до компетенцiї Мiнкультури;
8) розробляє i здiйснює заходи щодо створення умов для вiдродження та розвитку культури української нацiї, культурної самобутностi корiнного народу i нацiональних меншин, всiх видiв мистецтв, мистецького аматорства, осередкiв традицiйної культури, народних художнiх промислiв та нематерiальної культурної спадщини;
9) здiйснює заходи щодо пiдтримки видань аудiовiзуальної, вiдеопродукцiї з творами мистецтва;
10) вживає заходiв до забезпечення соцiального захисту професiйних творчих працiвникiв i працiвникiв культури;
11) забезпечує роботу з проведення гастрольних заходiв вiтчизняних гастролерiв, формує Єдиний банк даних гастрольних заходiв, що проводяться в Українi;
12) сприяє дiяльностi творчих спiлок, молодiжних, дитячих та iнших громадських об'єднань, що функцiонують у сферах культури, мистецтв;
13) органiзовує провадження виставкової дiяльностi, проведення мiжнародних, всеукраїнських, регiональних мистецьких фестивалiв i конкурсiв, культурно-мистецьких проектiв, концертiв, мистецьких аукцiонiв, виставок, виставок-продажiв та iнших заходiв з питань, що належать до його компетенцiї;
14) органiзовує конкурси на кращi ескiзнi проекти пам'ятникiв i монументiв державного значення, забезпечує їх ескiзне проектування;
15) вживає заходiв до забезпечення захисту об'єктiв права iнтелектуальної власностi, реалiзацiї авторських i сумiжних прав з питань, що належать до компетенцiї Мiнкультури;
16) формує, встановлює та затверджує в установленому порядку за участю i погодженням з iншими сторонами соцiального партнерства державнi соцiальнi нормативи у сферi обслуговування закладами культури, здiйснює вiдповiдно до законодавства постiйний державний монiторинг застосування та фiнансового забезпечення зазначених нормативiв та контроль за їх додержанням;
17) порушує в установленому порядку клопотання про надання закладам (установам) культури статусу нацiонального, надає статус академiчного професiйним творчим колективам;
18) органiзовує вiдповiдно до законодавства i бере участь у проведеннi конгресiв, форумiв, конференцiй, семiнарiв, нарад, органiзовує пiдготовку, публiкацiю, розповсюдження i тиражування нотно-мистецької лiтератури, творiв лiтератури та мистецтва, а також каталогiв образотворчого мистецтва, методичної, мистецтвознавчої i культурологiчної лiтератури;
19) вносить в установленому порядку пропозицiї стосовно вiдзначення державними нагородами, присвоєння почесних звань, а також здiйснює нагородження вiдомчими заохочувальними вiдзнаками;
20) органiзовує роботу з надання грантiв Президента України молодим дiячам культури i мистецтв для створення i реалiзацiї творчих проектiв, присудження премiй та галузевих вiдзнак за видатнi досягнення у галузi культури, iнiцiює заснування нових грантiв для реалiзацiї творчих проектiв;
21) забезпечує нормативне регулювання ведення квиткового господарства у сферах, що належать до компетенцiї Мiнкультури;
22) сприяє централiзованому комплектуванню i використанню бiблiотечних фондiв, здiйснює координацiю робiт з об'єднання бiблiотек в єдину бiблiотечно-iнформацiйну систему;
23) здiйснює вiдповiдно до законодавства координацiю дiяльностi бiблiотек, а також контроль за дiяльнiстю бiблiотек, що перебувають у державнiй та комунальнiй власностi, збереження ними бiблiотечного фонду України;
24) органiзовує пiдготовку та перепiдготовку бiблiотечних кадрiв, пiдвищення їх квалiфiкацiї;
25) проводить атестацiю бiблiотечних кадрiв та визначає порядок її проведення;
26) погоджує рiшення органiв виконавчої влади та органiв мiсцевого самоврядування стосовно реорганiзацiї та лiквiдацiї бiблiотек, що перебувають у державнiй та комунальнiй власностi;
27) встановлює порядок створення страхових копiй документiв та колекцiй, якi внесенi та/або пiдлягають внесенню до Державного реєстру нацiонального культурного надбання;
28) погоджує рiшення органiв виконавчої влади щодо передачi iншим бiблiотекам документiв, внесених до Державного реєстру нацiонального культурного надбання, якщо бiблiотека не забезпечує створення необхiдних умов для їх зберiгання та використання;
29) визначає порядок передачi маловживаних, але цiнних у науковому та художньому сенсi документiв у бiблiотеки-депозитарiї, порядок вилучення з бiблiотечних фондiв документiв, у тому числi ветхих та тих, що втратили актуальнiсть, наукову та виробничу цiннiсть або мають дефект, дублетних;
30) затверджує правила облiку, зберiгання i використання документiв, що перебувають у бiблiотечних фондах, а також типовi правила користування бiблiотекою;
31) формує вимоги до ведення державного статистичного облiку театрiв стосовно їх дiяльностi;
32) здiйснює координацiю дiяльностi театрiв;
33) органiзовує навчання та фахову перепiдготовку артистичного i художнього персоналу театрiв;
34) здiйснює контроль за дiяльнiстю театрiв, заснованих на державнiй та комунальнiй формi власностi;
35) визначає порядок облiку театрiв, створених у складi пiдприємств, установ, органiзацiй, навчальних закладiв; погоджує змiну жанрового спрямування, мовного статусу театру;
36) вносить в установленому порядку Кабiнетовi Мiнiстрiв України пропозицiї щодо формування перелiку професiйних творчих працiвникiв театрiв i перелiку посад (спецiальностей) працiвникiв iнших специфiчних театральних професiй;
37) здiйснює заходи щодо виявлення, обстеження, ведення облiку i охорони осередкiв народних художнiх промислiв та заповiдних територiй народних художнiх промислiв;
38) подає Кабiнетовi Мiнiстрiв України пропозицiї щодо затвердження перелiку видiв виробництв i груп виробiв народних художнiх промислiв;
39) визначає порядок ведення облiку, зберiгання i використання типових зразкiв виробiв народних художнiх промислiв та унiкальних виробiв народних художнiх промислiв;
40) визначає за поданням мiсцевих органiв виконавчої влади та за погодженням з Нацiональною академiєю наук i вiдповiдними творчими спiлками осередки народних художнiх промислiв;
41) складає перелiк об'єктiв нематерiальної культурної спадщини;
42) сприяє збереженню та розвитку культурної iнфраструктури села, культурно-дозвiльної дiяльностi в сiльськiй мiсцевостi, традицiйної культури регiонiв;
43) здiйснює формування державної частини Музейного фонду України, контроль за станом ведення облiку, зберiганням, охороною, використанням та перемiщенням музейних предметiв Музейного фонду України, що зберiгаються в музеях незалежно вiд форми власностi, сприяє розвитку сучасної iнфраструктури музейної справи та музейної мережi, сприяє проведенню реставрацiї музейних предметiв, предметiв музейного значення недержавної частини Музейного фонду України у державних реставрацiйних закладах;
44) формує i веде Державний реєстр нацiонального культурного надбання;
45) встановлює критерiї вiднесення продукцiї до такої, що має порнографiчний характер;
46) визначає разом з Мiнфiном порядок встановлення оцiночної та страхової вартостi музейних предметiв, музейних колекцiй, музейних зiбрань Музейного фонду України та предметiв музейного значення, що пiдлягають внесенню до Музейного фонду України, якi тимчасово вивозяться за межi України для експонування на виставках, реставрацiї або проведення наукової експертизи;
47) затверджує:
порядок вiднесення музейних предметiв Музейного фонду України до Державного реєстру нацiонального культурного надбання та умови їх зберiгання;
форми облiкових документiв на музейнi предмети та предмети музейного значення;
положення про атестацiйну комiсiю з питань проведення атестацiї реставраторiв та її персональний склад;
48) визначає:
вимоги до умов зберiгання та ведення облiку музейних предметiв, музейних колекцiй;
порядок консервацiї i реставрацiї музейних предметiв Музейного фонду України;
порядок ведення облiку музеїв, створених у складi пiдприємств, установ, органiзацiй, навчальних закладiв;
порядок проведення атестацiї працiвникiв музеїв;
49) приймає рiшення про обмiн музейних предметiв, музейних колекцiй, музейних зiбрань, що належать до державної частини Музейного фонду України;
50) приймає рiшення щодо вилучення музейних предметiв, що належать до державної частини Музейного фонду України, з фондово-облiкової документацiї у разi їх втрати або руйнування;
51) формує вимоги до ведення державного статистичного облiку музеїв, створених на територiї України;
52) здiйснює координацiю робiт iз створення єдиної iнформацiйної системи музеїв;
53) здiйснює контроль за дiяльнiстю музеїв, заснованих на державнiй та комунальнiй формi власностi;
54) порушує перед власником музейних предметiв та музейних колекцiй питання щодо полiпшення умов їх зберiгання;
55) сприяє у разi потреби передачi музейних предметiв, музейних колекцiй та предметiв музейного значення, що належать до недержавної частини Музейного фонду України, на тимчасове зберiгання до державних музеїв;
56) затверджує правила встановлення та утримання охоронних дощок, охоронних знакiв, iнших iнформацiйних написiв, позначок на пам'ятках або в межах їх територiй, затвердження зразкiв таких дощок, знакiв, написiв, позначок;
57) видає розпорядження i приписи щодо охорони пам'яток нацiонального значення, припинення робiт на таких пам'ятках, їх територiях та в зонах охорони, на охоронюваних археологiчних територiях, в iсторичних ареалах населених мiсць, якщо зазначенi роботи виконуються за вiдсутностi затверджених або погоджених з вiдповiдними органами охорони культурної спадщини програм та проектiв, передбачених законом, дозволiв або з вiдхиленням вiд них;
58) визначає необхiднiсть проведення охоронних заходiв щодо збереження пам'яток нацiонального значення та їх територiй у разi виникнення загрози руйнування або пошкодження внаслiдок дiї природних факторiв або виконання будь-яких робiт;
59) здiйснює вiдповiдно до закону нагляд за виконанням робiт з дослiдження, консервацiї, реабiлiтацiї, реставрацiї, ремонту, пристосування i музеєфiкацiї пам'яток та iнших робiт на пам'ятках, об'єктах археологiчної спадщини i в зонах їх охорони, на охоронюваних археологiчних територiях, в iсторичних ареалах населених мiсць;
60) здiйснює координацiю та контроль за паспортизацiєю нерухомих об'єктiв культурної спадщини;
61) веде, забезпечує публiкацiю Державного реєстру нерухомих пам'яток України, вносить об'єкти культурної спадщини мiсцевого значення до зазначеного Реєстру та змiни до нього щодо пам'яток мiсцевого значення, подає Кабiнетовi Мiнiстрiв України пропозицiї щодо внесення об'єктiв культурної спадщини нацiонального значення до Державного реєстру нерухомих пам'яток України та змiн до нього щодо пам'яток нацiонального значення;
62) подає Кабiнетовi Мiнiстрiв України пропозицiї щодо затвердження Списку iсторичних населених мiсць України та внесення до нього змiн;
63) оголошує топографiчно визначенi територiї або воднi об'єкти, в яких мiстяться об'єкти культурної спадщини або можлива їх наявнiсть, охоронюваними археологiчними територiями;
64) визначає межi територiй археологiчних пам'яток нацiонального значення, затверджує зони їх охорони, охоронюваних археологiчних територiй, iсторичних ареалiв населених мiсць та встановлює режим їх використання;
65) видає власникам нерухомих об'єктiв культурної спадщини або уповноваженим ними органам свiдоцтва про реєстрацiю таких об'єктiв як пам'яток;
66) подає Кабiнетовi Мiнiстрiв України пропозицiї щодо перемiщення (перенесення) пам'ятки нацiонального значення;
67) видає дозволи на:
перемiщення (перенесення в iнше мiсце) пам'яток мiсцевого значення;
проведення робiт на пам'ятках нацiонального значення, їх територiях та в зонах охорони, на охоронюваних археологiчних територiях, в iсторичних ареалах населених мiсць;
проведення археологiчних розвiдок, розкопок, iнших земляних робiт у межах територiї, на якiй розташованi архiтектурнi пам'ятки, та в зонах їх охорони, на охоронюванiй археологiчнiй територiї, в iсторичних ареалах населених мiсць, а також дослiдження решток життєдiяльностi людини, що мiстяться пiд земною поверхнею, пiд водою;
вiдновлення земляних робiт, зупинених у зв'язку з виявленням знахiдки археологiчного або iсторичного характеру;
68) у межах повноважень, передбачених законом, погоджує:
вiдчуження або передачу пам'яток нацiонального значення їх власниками чи уповноваженими ними органами iншим особам у володiння, користування або управлiння;
охороннi договори на пам'ятки нацiонального значення;
науково-проектну документацiю на виконання робiт iз консервацiї, реставрацiї, реабiлiтацiї, музеєфiкацiї, ремонту та пристосування пам'яток нацiонального значення;
програми та проекти мiстобудiвних, архiтектурних та ландшафтних перетворень, мелiоративних, шляхових, земляних робiт на пам'ятках нацiонального значення, їх територiях, в iсторико-культурних заповiдниках, на iсторико-культурних заповiдних територiях, у зонах охорони, на охоронюваних археологiчних територiях, в iсторичних ареалах населених мiсць, а також програм i проектiв, реалiзацiя яких може позначитися на об'єктах культурної спадщини;
розмiщення реклами на пам'ятках нацiонального значення, в межах зон охорони таких пам'яток, iсторичних ареалiв населених мiсць;
документацiю iз землеустрою у випадках та порядку, визначених Земельним кодексом України та Законом України "Про землеустрiй", у частинi вiдповiдностi зазначеної документацiї законодавству у сферi охорони культурної спадщини;
порядок подальшого використання музейних зiбрань у разi лiквiдацiї музеїв, що заснованi на державнiй або комунальнiй формi власностi;
рiшення про вилучення примiщення музею, що є пам'яткою культурної спадщини;
тимчасове вивезення музейних предметiв, музейних колекцiй, музейних зiбрань, що належать до державної частини Музейного фонду України, за межi України для експонування на виставках, реставрацiї або проведення наукової експертизи;
69) бере участь у здiйсненнi державного контролю за використанням земель iсторико-культурного призначення;
70) забезпечує проведення експертизи з питань консервацiї, реставрацiї, реабiлiтацiї, музеєфiкацiї, ремонту та пристосування нерухомих пам'яток;
71) органiзовує проведення науково-дослiдних та дослiдно-конструкторських робiт, спрямованих на збереження нерухомих пам'яток, традицiйного характеру середовища та iсторичних ареалiв населених мiсць;
72) розробляє разом з Українським нацiональним комiтетом Мiжнародної ради з питань пам'яток та визначних мiсць (IКОМОС) пропозицiї щодо внесення пам'яток до Списку всесвiтньої спадщини;
73) затверджує:
державнi норми i правила з питань охорони культурної спадщини;
методики i правила дослiдження об'єктiв культурної спадщини;
порядок облiку об'єктiв культурної спадщини;
положення про iсторико-культурнi заповiдники, що належать до сфери управлiння Мiнкультури, iсторико-культурну заповiдну територiю;
плани органiзацiї територiї iсторико-культурних заповiдникiв, що належать до сфери управлiння Мiнкультури, а також плани органiзацiї територiї iсторико-культурної заповiдної територiї;
типове положення про консультативнi ради для погодженого вирiшення питань щодо охорони культурної спадщини на територiях областей, мм. Києва та Севастополя, iнших населених пунктiв;
форми дозволiв на проведення археологiчних розвiдок, розкопок, iнших земляних робiт на територiї, на якiй розташованi пам'ятки, та в зонах їх охорони, на охоронюванiй археологiчнiй територiї, в iсторичних ареалах населених мiсць, а також дослiдження решток життєдiяльностi людини, що мiстяться пiд земною поверхнею, пiд водою;
порядок передачi на постiйне зберiгання до профiльних державних сховищ предметiв i колекцiй, знайдених пiд час проведення археологiчних розвiдок, розкопок, польової документацiї та звiту про проведенi розвiдки, розкопки;
порядок оформлення звiту про роботи, виконанi вiдповiдно до дозволу на проведення археологiчних розвiдок, розкопок, iнших земляних робiт на територiї, на якiй розташованi пам'ятки, та в зонах їх охорони, на охоронюванiй археологiчнiй територiї, в iсторичних ареалах населених мiсць;
зразок облiкової картки та паспорта об'єкта культурної спадщини;
форму акта технiчного стану пам'ятки;
форму звiтностi (адмiнiстративнi данi) про пам'ятки i об'єкти культурної спадщини та iнструкцiю про її заповнення;
порядок розроблення плану органiзацiї територiї iсторико-культурного заповiдника та iсторико-культурної заповiдної територiї;
порядок визначення та затвердження меж i режимiв використання зон охорони пам'яток та внесення змiн до них;
74) здiйснює вiдповiдно до законодавства контроль за вивезенням, ввезенням та поверненням культурних цiнностей;
75) вживає вiдповiдно до законодавства заходiв до повернення власникам їх незаконно вивезених (ввезених) культурних цiнностей;
76) розробляє та здiйснює заходи, спрямованi на забезпечення виконання мiжнародних угод з питань культурних цiнностей, перемiщених з територiї України пiд час та внаслiдок Другої свiтової вiйни, та запобiгання їх незаконному перемiщенню i сприяння поверненню державам, яким вони належать;
77) разом з вiдповiдними органiзацiями України та iнших держав розробляє та виконує програми i плани скоординованих дiй з виявлення, ведення облiку та повернення в Україну культурних цiнностей;
78) забезпечує проведення державної експертизи культурних цiнностей, заявлених до вивезення (тимчасового вивезення) та у разi їх повернення пiсля тимчасового вивезення, а також обернених в дохiд держави;
79) розглядає клопотання власника культурних цiнностей чи уповноваженої ним особи про вивезення культурних цiнностей та на пiдставi висновку державної експертизи приймає рiшення щодо можливого вивезення (тимчасового вивезення) культурних цiнностей;
80) видає свiдоцтва на право вивезення (тимчасового вивезення) культурних цiнностей;
81) складає перелiки культурних цiнностей, що вивозяться (тимчасово вивозяться), i встановлює режим їх вивезення; веде бази даних щодо перемiщених культурних цiнностей;
82) забезпечує надання в установленому порядку ДФС iнформацiї про ввезення, вивезення та повернення культурних цiнностей, вирiшує питання щодо безоплатної передачi вилучених або конфiскованих культурних цiнностей, обернених вiдповiдно до закону в дохiд держави, для постiйного зберiгання в державну частину музейного, бiблiотечного та архiвного фондiв або релiгiйним органiзацiям;
83) налагоджує контакти з українською дiаспорою з метою пошуку культурних цiнностей, створення умов для повернення їх в Україну;
84) органiзовує роботу, пов'язану з виявленням та веденням облiку на територiї України культурних цiнностей iнших держав, сприяє вирiшенню питань про їх повернення вiдповiдно до законодавства України;
85) оприлюднює iнформацiю в Українi та за її межами про факти втрати або крадiжки культурних цiнностей;
86) затверджує:
зразки паспортiв на смичковi музичнi iнструменти i смички та перелiк державних установ, яким надається право проведення державної експертизи смичкових музичних iнструментiв i смичкiв;
порядок оформлення права на вивезення (тимчасове вивезення) культурних цiнностей та здiйснення контролю за їх перемiщенням через державний кордон України;
перелiк державних установ, закладiв культури, iнших органiзацiй, яким надається право проведення державної експертизи культурних цiнностей;
перелiк товарiв iз зазначенням їх кодiв згiдно з УКТЗЕД, на якi Мiнкультури видається свiдоцтво на право вивезення (тимчасового вивезення) культурних цiнностей з територiї України;
87) здiйснює заходи, спрямованi на популяризацiю культурних надбань Українського народу за межами України i свiтової культури в Українi (у тому числi проведення днiв, тижнiв, рокiв культури);
88) залучає представникiв української дiаспори до участi в культурно-мистецьких проектах та iнших видах культурної дiяльностi; пiдтримує мiжнародний культурний обмiн i сприяє спiвробiтництву державних установ, громадських органiзацiй та приватного сектору у сферi мiжнародного культурно-мистецького спiвробiтництва;
89) сприяє змiцненню взаєморозумiння i терпимостi мiж релiгiйними органiзацiями рiзних вiросповiдань;
90) сприяє участi релiгiйних органiзацiй у мiжнародних релiгiйних рухах, форумах, дiлових контактах з мiжнародними релiгiйними центрами i зарубiжними релiгiйними органiзацiями, здiйснює контакти i координацiйнi зв'язки з вiдповiдними органами iнших держав з вiдповiдних питань;
91) здiйснює офiцiйне погодження питання щодо можливостi зайняття проповiдницькою чи iншою канонiчною дiяльнiстю, виконання релiгiйних обрядiв священнослужителями, релiгiйними проповiдниками, наставниками, iншими представниками зарубiжних релiгiйних органiзацiй, якi є iноземцями i тимчасово перебувають в Українi;
92) здiйснює реєстрацiю статутiв (положень) релiгiйних органiзацiй, зазначених у частинi другiй статтi 14 Закону України "Про свободу совiстi та релiгiйнi органiзацiї", а також змiн до них;
93) забезпечує проведення релiгiєзнавчої експертизи за участю представникiв релiгiйних органiзацiй та вiдповiдних спецiалiстiв;
94) вживає заходiв до забезпечення всебiчного розвитку i функцiонування української мови в усiх сферах суспiльного життя на всiй територiї України;
95) забезпечує дотримання мовних прав українцiв;
96) забезпечує реалiзацiю прав осiб, якi належать до нацiональних меншин;
97) сприяє збереженню i розвитку етнiчної самобутностi нацiональних меншин, задоволенню їх культурних, мовних та iнформацiйних потреб;
98) розробляє заходи щодо збереження i забезпечення розвитку культурного та мовного розвитку нацiональних меншин;
99) здiйснює заходи щодо формування толерантностi в українському суспiльствi та запобiгання розпалюванню мiжетнiчної ворожнечi, а також проявам дискримiнацiї, нетерпимого ставлення до осiб за ознаками раси, етнiчного походження, мовними ознаками;
100) здiйснює заходи щодо реалiзацiї положень Європейської хартiї регiональних мов або мов меншин у сферi культурної дiяльностi;
101) сприяє дiяльностi громадських об'єднань, якi створенi нацiональними меншинами, щодо органiзацiї i проведення культурно-мистецьких та мовно-просвiтницьких заходiв, надання консультативної допомоги в органiзацiї їх дiяльностi, розвитку етнокультурних зв'язкiв громадських об'єднань, якi створенi нацiональними меншинами, з вiдповiдними громадськими об'єднаннями за межами України;
102) забезпечує захист гарантованих Конституцiєю та законами України прав нацiональних меншин, у тому числi проведення мiжнародних, всеукраїнських, регiональних заходiв з питань мiжнацiональних вiдносин;
103) сприяє розширенню мiжнародного спiвробiтництва з державами, що мають в Українi етнiчно спорiдненi спiльноти;
104) створює спецiалiзованi органiзацiйнi структури для науково-методичного та матерiально-технiчного забезпечення театрiв та музеїв;
105) визначає перспективи i напрями розвитку, змiст спецiальної освiти у сферi культури i мистецтв;
106) надає пропозицiї щодо формування, розмiщує та забезпечує виконання державного замовлення на пiдготовку фахiвцiв, наукових, науково-педагогiчних кадрiв, пiдвищення квалiфiкацiї та перепiдготовку кадрiв працiвникiв закладiв культури i мистецтв;
107) реалiзує в межах повноважень, передбачених законом, державну полiтику у сферi волонтерської дiяльностi щодо проведення заходiв, пов'язаних iз збереженням об'єктiв культурної спадщини, пам'яток iсторiї та культури, мiсць поховання;
108) сприяє науковим дослiдженням з питань, що належать до компетенцiї Мiнкультури;
109) здiйснює органiзацiйно-методологiчне забезпечення у сферах, що належать до компетенцiї Мiнкультури;
110) здiйснює розгляд звернень громадян з питань, пов'язаних з дiяльнiстю Мiнкультури, пiдприємств, установ та органiзацiй, що належать до сфери його управлiння;
111) здiйснює функцiї з управлiння об'єктами державної власностi, що належать до сфери його управлiння;
112) здiйснює iншi повноваження, визначенi законом.
5. Мiнкультури з метою органiзацiї своєї дiяльностi:
1) забезпечує в межах повноважень, передбачених законом, здiйснення заходiв щодо запобiгання корупцiї i контроль за їх реалiзацiєю в апаратi Мiнкультури, на пiдприємствах, в установах та органiзацiях, що належать до сфери його управлiння;
2) здiйснює добiр кадрiв в апарат Мiнкультури, на пiдприємства, в установи та органiзацiї, що належать до сфери його управлiння, формує кадровий резерв на вiдповiднi посади, органiзовує роботу з пiдготовки, перепiдготовки та пiдвищення квалiфiкацiї державних службовцiв та працiвникiв апарату Мiнкультури;
3) органiзовує планово-фiнансову роботу в апаратi Мiнкультури, на пiдприємствах, в установах та органiзацiях, що належать до сфери його управлiння, здiйснює контроль за використанням фiнансових i матерiальних ресурсiв, забезпечує органiзацiю та вдосконалення бухгалтерського облiку;
4) забезпечує ефективне i цiльове використання бюджетних коштiв;
5) забезпечує в межах повноважень, передбачених законом, реалiзацiю державної полiтики стосовно державної таємницi, контроль за її збереженням в апаратi Мiнкультури;
6) забезпечує в межах повноважень, передбачених законом, виконання завдань з мобiлiзацiйної пiдготовки та мобiлiзацiйної готовностi держави;
7) забезпечує в межах повноважень, передбачених законом, залучення громадян до участi в управлiннi державними справами, ефективну взаємодiю з iнститутами громадянського суспiльства, здiйснення громадського контролю за дiяльнiстю Мiнкультури, врахування громадської думки пiд час формування та реалiзацiї державної полiтики у сферах, що належать до компетенцiї Мiнкультури;
8) засновує в установленому порядку засоби масової iнформацiї з метою висвiтлення питань, що належать до компетенцiї Мiнкультури;
9) провадить в установленому порядку iнформацiйну, рекламну та видавничу дiяльнiсть з питань, що належать до його компетенцiї;
10) органiзовує ведення дiловодства та архiвне зберiгання документiв вiдповiдно до встановлених правил.
6. Мiнкультури для виконання покладених на нього завдань має право:
1) залучати в установленому порядку спецiалiстiв центральних i мiсцевих органiв виконавчої влади, пiдприємств, установ та органiзацiй (за погодженням з їх керiвниками), вчених, представникiв iнститутiв громадянського суспiльства (за згодою) для розгляду питань, що належать до компетенцiї Мiнкультури;
2) одержувати безоплатно вiд мiнiстерств, iнших центральних та мiсцевих органiв виконавчої влади, органiв мiсцевого самоврядування необхiднi для виконання покладених на нього завдань iнформацiю, документи i матерiали, зокрема вiд органiв статистики - статистичнi данi;
3) скликати наради, утворювати комiсiї та робочi групи, проводити науковi конференцiї, семiнари з питань, що належать до компетенцiї Мiнкультури;
4) користуватися вiдповiдними iнформацiйними базами даних державних органiв, державною системою урядового зв'язку та iншими технiчними засобами.
7. Мiнкультури в процесi виконання покладених на нього завдань взаємодiє в установленому порядку з iншими державними органами, допомiжними органами i службами, утвореними Президентом України, тимчасовими консультативними, дорадчими та iншими допомiжними органами, утвореними Кабiнетом Мiнiстрiв України, органами мiсцевого самоврядування, об'єднаннями громадян, громадськими спiлками, профспiлками та органiзацiями роботодавцiв, вiдповiдними органами iноземних держав i мiжнародних органiзацiй, а також з пiдприємствами, установами та органiзацiями.
8. Мiнкультури у межах повноважень, передбачених законом, на основi i на виконання Конституцiї та законiв України, актiв Президента України та постанов Верховної Ради України, прийнятих вiдповiдно до Конституцiї та законiв України, актiв Кабiнету Мiнiстрiв України, видає накази, здiйснює органiзацiю i контроль за їх виконанням.
Накази Мiнкультури, якi вiдповiдно до закону є регуляторними актами, розробляються, розглядаються, приймаються та оприлюднюються з урахуванням вимог Закону України "Про засади державної регуляторної полiтики у сферi господарської дiяльностi".
Накази Мiнкультури нормативно-правового змiсту пiдлягають державнiй реєстрацiї в установленому законодавством порядку.
Накази Мiнкультури, виданi в межах повноважень, передбачених законом, обов'язковi для виконання центральними органами виконавчої влади, їх територiальними органами та мiсцевими держадмiнiстрацiями, органами влади Автономної Республiки Крим, органами мiсцевого самоврядування, пiдприємствами, установами та органiзацiями всiх форм власностi i громадянами.
9. Мiнкультури очолює Мiнiстр, який призначається на посаду за поданням Прем'єр-мiнiстра України i звiльняється з посади Верховною Радою України.
Мiнiстр має першого заступника, заступникiв та заступника Мiнiстра - керiвника апарату, якi призначаються на посаду та звiльняються з посади Кабiнетом Мiнiстрiв України за поданням Прем'єр-мiнiстра України вiдповiдно до пропозицiй Мiнiстра.
10. Мiнiстр:
1) очолює Мiнкультури, здiйснює керiвництво його дiяльнiстю;
2) спрямовує i координує здiйснення iншими центральними органами виконавчої влади заходiв з питань, що належать до компетенцiї Мiнкультури;
3) спрямовує та координує дiяльнiсть визначених Кабiнетом Мiнiстрiв України центральних органiв виконавчої влади, зокрема:
забезпечує формування державної полiтики у вiдповiднiй сферi та контролює її реалiзацiю центральними органами виконавчої влади, дiяльнiсть яких спрямовує i координує Мiнiстр;
погоджує та подає на розгляд Кабiнету Мiнiстрiв України розробленi центральними органами виконавчої влади, дiяльнiсть яких спрямовує i координує Мiнiстр, проекти законiв, актiв Президента України та Кабiнету Мiнiстрiв України;
визначає прiоритетнi напрями роботи центральних органiв виконавчої влади, дiяльнiсть яких спрямовує i координує Мiнiстр, та шляхи виконання покладених на них завдань, затверджує плани роботи таких центральних органiв виконавчої влади;
вносить Прем'єр-мiнiстровi України пропозицiї щодо кандидатур на посаду керiвникiв центральних органiв виконавчої влади, дiяльнiсть яких спрямовує i координує Мiнiстр, i за пропозицiєю керiвникiв зазначених органiв - пропозицiї щодо кандидатур на посади їх заступникiв;
погоджує структуру апарату центральних органiв виконавчої влади, дiяльнiсть яких спрямовує i координує Мiнiстр;
видає обов'язковi для виконання центральними органами виконавчої влади, дiяльнiсть яких спрямовує i координує Мiнiстр, накази та доручення з питань, що належать до компетенцiї таких органiв;
погоджує призначення на посаду i звiльнення з посади керiвникiв i заступникiв керiвникiв самостiйних структурних пiдроздiлiв апарату центральних органiв виконавчої влади, дiяльнiсть яких спрямовує i координує Мiнiстр;
порушує перед Кабiнетом Мiнiстрiв України питання щодо скасування повнiстю або в окремiй частинi актiв центральних органiв виконавчої влади, дiяльнiсть яких спрямовує i координує Мiнiстр;
порушує перед Кабiнетом Мiнiстрiв України питання щодо притягнення до дисциплiнарної вiдповiдальностi керiвникiв центральних органiв виконавчої влади, дiяльнiсть яких спрямовує i координує Мiнiстр, та їх заступникiв;
iнiцiює питання щодо притягнення до дисциплiнарної вiдповiдальностi керiвникiв структурних пiдроздiлiв апарату центральних органiв виконавчої влади, дiяльнiсть яких спрямовує i координує Мiнiстр, а також керiвникiв пiдприємств, установ та органiзацiй, що належать до сфери управлiння вiдповiдного органу;
iнiцiює питання щодо проведення службового розслiдування стосовно керiвникiв центральних органiв виконавчої влади, дiяльнiсть яких спрямовує i координує Мiнiстр, їх заступникiв, iнших державних службовцiв i працiвникiв апарату центральних органiв виконавчої влади, пiдприємств, установ та органiзацiй, що належать до сфери управлiння вiдповiдного органу;
приймає рiшення щодо проведення перевiрки дiяльностi центральних органiв виконавчої влади, дiяльнiсть яких спрямовує i координує Мiнiстр;
заслуховує звiти про виконання покладених на центральнi органи виконавчої влади, дiяльнiсть яких спрямовує i координує Мiнiстр, завдань та планiв їх роботи;
визначає структурний пiдроздiл апарату Мiнкультури, що вiдповiдає за взаємодiю з центральними органами виконавчої влади, дiяльнiсть яких спрямовує i координує Мiнiстр;
визначає посадових осiб Мiнкультури, якi включаються до складу колегiї центральних органiв виконавчої влади, дiяльнiсть яких спрямовує i координує Мiнiстр;
визначає порядок здiйснення обмiну iнформацiєю мiж Мiнкультури та центральними органами виконавчої влади, дiяльнiсть яких спрямовує i координує Мiнiстр, перiодичнiсть її подання;
вирiшує iншi питання, пов'язанi з координацiєю дiяльностi центральних органiв виконавчої влади, дiяльнiсть яких спрямовує i координує Мiнiстр;
4) визначає прiоритети роботи Мiнкультури та шляхи виконання покладених на нього завдань, затверджує плани роботи Мiнкультури, звiти про їх виконання;
5) органiзовує та контролює в межах повноважень, передбачених законом, виконання Конституцiї та законiв України, актiв Президента України та Кабiнету Мiнiстрiв України в апаратi Мiнкультури;
6) подає на розгляд Кабiнету Мiнiстрiв України проекти законiв України, актiв Президента України, Кабiнету Мiнiстрiв України, розробником яких є Мiнкультури;
7) представляє в установленому порядку проекти законiв України, розробником яких є Мiнкультури та центральнi органи виконавчої влади, дiяльнiсть яких спрямовує i координує Мiнiстр, i доповiдає з iнших питань, що належать до компетенцiї Мiнкультури, пiд час їх розгляду на пленарних засiданнях Верховної Ради України;
8) проводить переговори i пiдписує мiжнароднi договори України у межах наданих йому повноважень;
9) представляє Мiнкультури у вiдносинах з iншими органами, пiдприємствами, установами та органiзацiями в Українi та за її межами;
10) вносить Прем'єр-мiнiстровi України пропозицiї щодо призначення на посаду першого заступника та заступникiв Мiнiстра, заступника Мiнiстра - керiвника апарату;
11) визначає обов'язки першого заступника та заступникiв Мiнiстра, заступника Мiнiстра - керiвника апарату, розподiл повноважень Мiнiстра мiж першим заступником та заступниками Мiнiстра, якi вони здiйснюють за його вiдсутностi;
12) порушує в установленому порядку питання щодо заохочення та притягнення до дисциплiнарної вiдповiдальностi першого заступника та заступникiв Мiнiстра, заступника Мiнiстра - керiвника апарату;
13) погоджує призначення на посади та звiльнення з посад керiвникiв вiдповiдних структурних пiдроздiлiв обласних, Київської та Севастопольської мiських держадмiнiстрацiй;
14) затверджує положення про самостiйнi структурнi пiдроздiли апарату Мiнкультури, призначає на посаду та звiльняє з посади їх керiвникiв та заступникiв керiвникiв, працiвникiв патронатної служби Мiнiстра, присвоює їм ранги державних службовцiв, приймає рiшення щодо їх заохочення або притягнення до дисциплiнарної вiдповiдальностi;
15) притягує до дисциплiнарної вiдповiдальностi керiвникiв державних пiдприємств, установ та органiзацiй, що належать до сфери управлiння Мiнкультури;
16) вносить подання щодо представлення в установленому порядку державних службовцiв, iнших працiвникiв апарату Мiнкультури, пiдприємств, установ та органiзацiй, що належать до сфери його управлiння, до вiдзначення державними нагородами;
17) утворює, лiквiдовує, реорганiзовує пiдприємства, установи та органiзацiї, затверджує їх положення (статути), в установленому порядку призначає на посаду та звiльняє з посади їх керiвникiв;
18) приймає рiшення щодо розподiлу бюджетних коштiв, головним розпорядником яких є Мiнкультури;
19) скликає та проводить наради з питань, що належать до його компетенцiї;
20) дає обов'язковi для виконання державними службовцями та працiвниками апарату Мiнкультури доручення;
21) пiдписує накази Мiнкультури;
22) здiйснює iншi повноваження, визначенi законом.
11. Для погодженого вирiшення питань, що належать до компетенцiї Мiнкультури, обговорення найважливiших напрямiв його дiяльностi у Мiнкультури може утворюватися колегiя.
Рiшення колегiї можуть бути реалiзованi шляхом видання вiдповiдного наказу Мiнкультури.
Для розгляду наукових рекомендацiй та проведення фахових консультацiй з основних питань дiяльностi у Мiнкультури можуть утворюватись iншi постiйнi або тимчасовi консультативнi, дорадчi та iншi допомiжнi органи.
Рiшення про утворення чи лiквiдацiю колегiї, iнших постiйних або тимчасових консультативних, дорадчих та iнших допомiжних органiв, їх кiлькiсний та персональний склад, положення про них затверджуються Мiнiстром культури.
12. Граничну чисельнiсть державних службовцiв i працiвникiв апарату Мiнкультури затверджує Кабiнет Мiнiстрiв України.
Структуру апарату Мiнкультури затверджує Мiнiстр культури.
Штатний розпис i кошторис Мiнкультури затверджує заступник Мiнiстра - керiвник апарату за погодженням з Мiнфiном.
13. Мiнкультури є юридичною особою публiчного права, має печатку iз зображенням Державного Герба України i своїм найменуванням, самостiйний баланс, рахунки в органах Казначейства.