КАБIНЕТ МIНIСТРIВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
Київ
вiд 14 сiчня 2015 р. | N 2 |
---|
Питання дiяльностi Мiнiстерства iнформацiйної
полiтики України
Кабiнет Мiнiстрiв України постановляє:
1. Утворити Мiнiстерство iнформацiйної полiтики України.
2. Затвердити Положення про Мiнiстерство iнформацiйної полiтики України, що додається.
3. Внести до постанов Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 5 квiтня 2014 р. N 85 "Деякi питання затвердження граничної чисельностi працiвникiв апарату та територiальних органiв центральних органiв виконавчої влади, iнших державних органiв" (Офiцiйний вiсник України, 2014 р., N 29, ст. 814) i вiд 10 вересня 2014 р. N 442 "Про оптимiзацiю системи центральних органiв виконавчої влади" (Офiцiйний вiсник України, 2014 р., N 74, ст. 2105) змiни, що додаються.
4. Мiнiстерству iнформацiйної полiтики разом з Фондом державного майна внести в установленому порядку Кабiнетовi Мiнiстрiв України пропозицiї щодо розмiщення Мiнiстерства.
Прем'єр-мiнiстр України | А. ЯЦЕНЮК |
Iнд. 39
ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 14 сiчня 2015 р. N 2 |
ПОЛОЖЕННЯ
про Мiнiстерство iнформацiйної полiтики України
1. Мiнiстерство iнформацiйної полiтики України (МIП) є центральним органом виконавчої влади, дiяльнiсть якого спрямовується i координується Кабiнетом Мiнiстрiв України.
МIП є головним органом у системi центральних органiв виконавчої влади у сферi забезпечення iнформацiйного суверенiтету України, зокрема з питань поширення суспiльно важливої iнформацiї в Українi та за її межами, а також забезпечення функцiонування державних iнформацiйних ресурсiв.
2. МIП у своїй дiяльностi керується Конституцiєю та законами України, указами Президента України i постановами Верховної Ради України, прийнятими вiдповiдно до Конституцiї та законiв України, актами Кабiнету Мiнiстрiв України, iншими актами законодавства.
3. Основними завданнями МIП є:
1) забезпечення iнформацiйного суверенiтету України, зокрема з питань поширення суспiльно важливої iнформацiї в Українi та за її межами, а також забезпечення функцiонування державних iнформацiйних ресурсiв;
2) забезпечення здiйснення реформ засобiв масової iнформацiї щодо поширення суспiльно важливої iнформацiї.
4. МIП вiдповiдно до покладених на нього завдань:
1) узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його компетенцiї, готує пропозицiї щодо вдосконалення законодавчих актiв, актiв Президента України, Кабiнету Мiнiстрiв України та вносить їх в установленому порядку на розгляд Кабiнету Мiнiстрiв України;
2) розробляє проекти законiв та iнших нормативно-правових актiв з питань, що належать до його компетенцiї;
3) погоджує проекти законiв, iнших актiв законодавства, якi надходять на погодження вiд iнших мiнiстерств та центральних органiв виконавчої влади, готує в межах повноважень, передбачених законом, висновки i пропозицiї до проектiв законiв, iнших актiв законодавства, якi подаються на розгляд Кабiнету Мiнiстрiв України, та проектiв законiв, внесених на розгляд Верховної Ради України iншими суб'єктами права законодавчої iнiцiативи, нормативно-правових актiв Верховної Ради Автономної Республiки Крим;
4) готує в межах повноважень, передбачених законом, зауваження i пропозицiї до прийнятих Верховною Радою України законiв, що надiйшли на пiдпис Президентовi України;
5) здiйснює нормативно-правове регулювання у сферi забезпечення iнформацiйного суверенiтету України, зокрема з питань поширення суспiльно важливої iнформацiї в Українi та за її межами, а також забезпечення функцiонування державних iнформацiйних ресурсiв;
6) бере участь у формуваннi державної iнформацiйної полiтики;
7) вживає заходiв до захисту прав громадян на вiльний збiр, зберiгання, використання i поширення iнформацiї, у тому числi на тимчасово окупованих територiях та у районi проведення антитерористичної операцiї вiдповiдно до покладених на нього завдань в рамках закону про воєнний та надзвичайний стан;
8) здiйснює в межах повноважень, передбачених законом, координацiю дiяльностi органiв виконавчої влади та взаємодiю з органами мiсцевого самоврядування з питань, вiднесених до компетенцiї МIП;
9) надає методичну та практичну допомогу прес-службам органiв виконавчої влади;
10) надає методичну допомогу державним та комунальним засобам масової iнформацiї в процесi їх реформування;
11) розробляє плани заходiв щодо сприяння незалежностi засобiв масової iнформацiї, захисту прав журналiстiв та споживачiв iнформацiйної продукцiї;
12) органiзовує проведення дослiджень впливу результатiв дiяльностi засобiв масової iнформацiї на суспiльну свiдомiсть;
13) органiзовує розроблення та впровадження навчальних курсiв з iнформацiйної полiтики i розробляє навчально-методичне забезпечення для навчальних закладiв усiх рiвнiв акредитацiї;
14) бере участь у пiдготовцi центральними органами виконавчої влади планiв i програм навчання фахiвцiв у сферi iнформацiйної полiтики, їх професiйнiй пiдготовцi, перепiдготовцi та пiдвищеннi квалiфiкацiї;
15) розробляє разом з МЗС, Мiнкультури та МОН плани заходiв та програмнi документи щодо позицiонування України в свiтi;
16) розробляє та вносить на розгляд Кабiнету Мiнiстрiв України програмнi документи у сферi захисту iнформацiйного простору України вiд зовнiшнього iнформацiйного впливу;
17) сприяє дотриманню в Українi свободи слова;
18) вживає разом з iншими центральними органами виконавчої влади заходiв до популяризацiї вiтчизняної телепродукцiї за кордоном;
19) вносить на розгляд Кабiнету Мiнiстрiв України пропозицiї щодо визначення механiзму державної пiдтримки дiяльностi з виготовлення та популяризацiї вiтчизняної аудiовiзуальної продукцiї;
20) забезпечує проведення фестивалiв, виставок тощо;
21) проводить монiторинг iнформацiї у вiтчизняних та iноземних засобах масової iнформацiї та iнформує про його результати Кабiнет Мiнiстрiв України;
22) утворює спецiалiзованi експертнi ради МIП;
23) органiзовує та забезпечує дiяльнiсть державних телерадiоорганiзацiй в частинi закордонного мовлення з метою поширення iнформацiї про Україну у свiтi;
24) органiзовує навчання державних службовцiв з питань, що належать до його компетенцiї;
25) здiйснює розгляд звернень громадян з питань, пов'язаних з дiяльнiстю МIП, пiдприємств, установ та органiзацiй, що належать до сфери його управлiння, а також стосовно актiв, якi видаються МIП;
26) здiйснює управлiння об'єктами державної власностi, що належать до сфери його управлiння;
27) здiйснює мiжнародне спiвробiтництво, забезпечує виконання зобов'язань, узятих за мiжнародними договорами України, з питань, що належать до його компетенцiї;
28) здiйснює iншi повноваження, визначенi законом.
5. МIП з метою органiзацiї своєї дiяльностi:
1) здiйснює добiр кадрiв в апарат МIП, на пiдприємства, в установи та органiзацiї, що належать до сфери його управлiння, формує кадровий резерв на вiдповiднi посади, органiзовує роботу з пiдготовки, перепiдготовки та пiдвищення квалiфiкацiї державних службовцiв та працiвникiв апарату МIП;
2) контролює дiяльнiсть пiдприємств, установ та органiзацiй, що належать до сфери його управлiння;
3) органiзовує планово-фiнансову роботу в апаратi МIП, на пiдприємствах, в установах та органiзацiях, що належать до сфери його управлiння, здiйснює контроль за використанням фiнансових i матерiальних ресурсiв, забезпечує органiзацiю та вдосконалення бухгалтерського облiку;
4) забезпечує ефективне i цiльове використання бюджетних коштiв;
5) забезпечує в межах повноважень, передбачених законом, здiйснення заходiв щодо запобiгання корупцiї i контроль за їх здiйсненням в апаратi МIП, на пiдприємствах, в установах та органiзацiях, що належать до сфери його управлiння;
6) забезпечує в межах повноважень, передбачених законом, реалiзацiю державної полiтики стосовно державної таємницi, захист iнформацiї з обмеженим доступом, а також технiчний захист iнформацiї, контроль за її збереженням в апаратi МIП;
7) забезпечує в межах повноважень, передбачених законом, виконання завдань з мобiлiзацiйної пiдготовки та мобiлiзацiйної готовностi держави.
6. МIП для виконання покладених на нього завдань має право в установленому порядку:
1) одержувати безоплатно вiд мiнiстерств, iнших центральних та мiсцевих органiв виконавчої влади, органiв мiсцевого самоврядування iнформацiю, копiї документiв i матерiалiв, статистичнi данi, необхiднi для виконання покладених на нього завдань;
2) залучати спецiалiстiв центральних i мiсцевих органiв виконавчої влади, пiдприємств, установ та органiзацiй (за погодженням з їх керiвниками), вчених, представникiв iнститутiв громадянського суспiльства (за згодою) для розгляду питань, що належать до його компетенцiї;
3) проводити публiчнi заходи (з'їзди, конференцiї, семiнари, наради тощо) з питань, що належать до його компетенцiї;
4) користуватися урядовими системами зв'язку i комунiкацiй, мережами спецiального зв'язку та iншими технiчними засобами.
7. МIП у процесi виконання покладених на нього завдань взаємодiє в установленому порядку з iншими державними органами, допомiжними органами i службами, утвореними Президентом України, тимчасовими консультативними, дорадчими та iншими допомiжними органами, утвореними Кабiнетом Мiнiстрiв України, органами мiсцевого самоврядування, об'єднаннями громадян, громадськими спiлками, профспiлками та органiзацiями роботодавцiв, вiдповiдними органами iноземних держав i мiжнародних органiзацiй, а також пiдприємствами, установами та органiзацiями.
8. МIП в межах повноважень, передбачених законом, на основi та на виконання Конституцiї та законiв України, актiв Президента України i постанов Верховної Ради України, прийнятих вiдповiдно до Конституцiї та законiв України, актiв Кабiнету Мiнiстрiв України видає накази, органiзовує та контролює їх виконання.
Накази МIП, якi вiдповiдно до закону є регуляторними актами, розробляються, розглядаються, видаються та оприлюднюються з урахуванням вимог Закону України "Про засади державної регуляторної полiтики у сферi господарської дiяльностi".
Нормативно-правовi акти МIП пiдлягають державнiй реєстрацiї в установленому законодавством порядку.
Накази МIП, виданi в межах повноважень, передбачених законом, є обов'язковими до виконання центральними органами виконавчої влади, їх територiальними органами, мiсцевими держадмiнiстрацiями, органами влади Автономної Республiки Крим, органами мiсцевого самоврядування, пiдприємствами, установами та органiзацiями незалежно вiд форми власностi i громадянами.
9. МIП очолює Мiнiстр, який призначається на посаду за поданням Прем'єр-мiнiстра України та звiльняється з посади Верховною Радою України.
Мiнiстр має першого заступника, заступникiв та заступника Мiнiстра - керiвника апарату, якi призначаються на посаду та звiльняються з посади Кабiнетом Мiнiстрiв України за поданням Прем'єр-мiнiстра України вiдповiдно до пропозицiй Мiнiстра.
10. Мiнiстр:
1) очолює МIП, здiйснює керiвництво його дiяльнiстю;
2) спрямовує i координує здiйснення iншими центральними органами виконавчої влади заходiв з питань, що належать до компетенцiї МIП;
3) визначає прiоритети роботи МIП та шляхи виконання покладених на нього завдань, затверджує плани роботи МIП, звiти про їх виконання;
4) органiзовує та контролює виконання в апаратi МIП Конституцiї та законiв України, актiв Президента України та Кабiнету Мiнiстрiв України;
5) подає на розгляд Кабiнету Мiнiстрiв України проекти законiв, актiв Президента України, Кабiнету Мiнiстрiв України, розробником яких є МIП;
6) представляє в установленому порядку проекти законiв, внесенi Кабiнетом Мiнiстрiв України, розробником яких є МIП, i доповiдає з iнших питань, що належать до компетенцiї МIП, пiд час їх розгляду на пленарних засiданнях Верховної Ради України;
7) веде переговори i пiдписує мiжнароднi договори України у межах наданих йому повноважень;
8) затверджує положення про самостiйнi структурнi пiдроздiли апарату МIП, призначає на посади та звiльняє з посад в установленому порядку їх керiвникiв та заступникiв керiвникiв, присвоює їм ранги державних службовцiв, приймає рiшення щодо їх заохочення та притягнення до дисциплiнарної вiдповiдальностi;
9) вносить подання щодо представлення в установленому порядку державних службовцiв та працiвникiв апарату МIП, пiдприємств, установ та органiзацiй, що належать до сфери управлiння МIП, до вiдзначення державними нагородами;
10) порушує в установленому порядку питання про притягнення до дисциплiнарної вiдповiдальностi своїх заступникiв;
11) притягує до дисциплiнарної вiдповiдальностi керiвникiв пiдприємств, установ та органiзацiй, що належать до сфери управлiння МIП;
12) утворює, лiквiдовує, реорганiзовує пiдприємства, установи та органiзацiї, затверджує їх положення (статути), в установленому порядку призначає на посади та звiльняє з посад їх керiвникiв;
13) погоджує в установленому порядку призначення на посади керiвникiв вiдповiдних структурних пiдроздiлiв Ради мiнiстрiв Автономної Республiки Крим, обласних, Київської та Севастопольської мiських держадмiнiстрацiй;
14) дає обов'язковi до виконання працiвниками апарату МIП доручення;
15) приймає рiшення щодо розподiлу бюджетних коштiв, головним розпорядником яких є МIП;
16) представляє МIП у вiдносинах з iншими органами, пiдприємствами, установами та органiзацiями в Українi та за її межами;
17) скликає та проводить наради з питань, що належать до компетенцiї МIП;
18) пiдписує накази МIП;
19) здiйснює iншi передбаченi законом повноваження.
11. Для погодженого вирiшення питань, що належать до компетенцiї МIП, обговорення найважливiших напрямiв дiяльностi МIП може утворюватися колегiя Мiнiстерства.
Рiшення колегiї можуть бути реалiзованi шляхом видання вiдповiдного наказу Мiнiстра.
Для розгляду наукових рекомендацiй та проведення фахових консультацiй з основних питань дiяльностi у МIП можуть утворюватися iншi постiйнi або тимчасовi консультативнi, дорадчi та iншi допомiжнi органи.
Рiшення про утворення чи лiквiдацiю колегiї, iнших постiйних або тимчасових консультативних, дорадчих та iнших допомiжних органiв, їх кiлькiсний та персональний склад, положення про них затверджуються Мiнiстром.
12. Гранична чисельнiсть державних службовцiв та працiвникiв апарату МIП затверджується Кабiнетом Мiнiстрiв України.
Структура апарату МIП затверджується Мiнiстром.
Штатний розпис та кошторис МIП затверджуються заступником Мiнiстра - керiвником апарату за погодженням з Мiнфiном.
13. МIП є юридичною особою публiчного права, має печатку iз зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, власнi бланки, рахунки в органах Казначейства.
ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 14 сiчня 2015 р. N 2 |
ЗМIНИ,
що вносяться до постанов Кабiнету Мiнiстрiв
України вiд 5 квiтня 2014 р. N 85 i вiд 10 вересня 2014 р.
N 442
1. Додаток 1 до постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 5 квiтня 2014 р. N 85 пiсля позицiї
"МЗС | 600 | 592 | 20 | 20" |
доповнити такою позицiєю:
"МIП | 29 | 29 | ". |
2. Роздiл I схеми спрямування i координацiї дiяльностi центральних органiв виконавчої влади Кабiнетом Мiнiстрiв України через вiдповiдних членiв Кабiнету Мiнiстрiв України, затвердженої постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 10 вересня 2014 р. N 442, пiсля абзацу шостого доповнити новим абзацом такого змiсту:
"Мiнiстерство iнформацiйної полiтики України*".
У зв'язку з цим абзаци сьомий - шiстнадцятий вважати вiдповiдно абзацами восьмим - сiмнадцятим.