КАБIНЕТ МIНIСТРIВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
Київ
вiд 30 грудня 2015 р. | N 1177 |
---|
Про внесення змiн до Порядку електронного
адмiнiстрування податку на додану вартiсть
Кабiнет Мiнiстрiв України постановляє:
Внести до Порядку електронного адмiнiстрування податку на додану вартiсть, затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 16 жовтня 2014 р. N 569 "Деякi питання електронного адмiнiстрування податку на додану вартiсть" (Офiцiйний вiсник України, 2014 р., N 87, ст. 2482; 2015 р., N 19, ст. 518, N 96, ст. 3283), змiни, виклавши його в редакцiї, що додається.
Прем'єр-мiнiстр України | А. ЯЦЕНЮК |
Iнд. 34
ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 16 жовтня 2014 р. N 569 (в редакцiї постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 30 грудня 2015 р. N 1177) |
ПОРЯДОК
електронного адмiнiстрування податку на додану
вартiсть
1. Цей Порядок визначає механiзм вiдкриття та закриття рахункiв у системi електронного адмiнiстрування податку на додану вартiсть (далi - податок), особливостi складення податкових накладних та розрахункiв коригування кiлькiсних i вартiсних показникiв до податкових накладних (далi - розрахунки коригування) у такiй системi, а також механiзм проведення розрахункiв з бюджетом з використанням зазначених рахункiв.
Система електронного адмiнiстрування податку запроваджується поетапно:
на перехiдний перiод (до 1 липня 2015 р.) - у тестовому режимi;
iз зазначеної дати - на постiйнiй основi.
2. У цьому Порядку термiни вживаються у такому значеннi:
рахунок у системi електронного адмiнiстрування податку (далi - електронний рахунок) - рахунок, вiдкритий платнику податку в Казначействi, на який таким платником перераховуються кошти у сумi, необхiднiй для досягнення розмiру суми податку, на яку платник податку має право зареєструвати податковi накладнi та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрi податкових накладних (далi - Реєстр), а також у сумi, необхiднiй для сплати узгоджених податкових зобов'язань з податку;
спецiальний рахунок - рахунок, вiдкритий у банку та/або органi Казначейства сiльськогосподарськими пiдприємствами - суб'єктами спецiального режиму оподаткування дiяльностi у сферi сiльського та лiсового господарства, а також рибальства, передбаченого статтею 209 Податкового кодексу України (далi - суб'єкт спецiального режиму оподаткування), для акумулювання сум податку, що нараховуються на вартiсть поставлених/наданих ними сiльськогосподарських товарiв/послуг.
3. Перiодичнiсть, структура та формат обмiну iнформацiєю i реєстрами платникiв податку, необхiдними для функцiонування системи електронного адмiнiстрування податку, визначаються ДФС та Казначейством.
4. Електронний рахунок вiдкривається платнику податку Казначейством автоматично на безоплатнiй основi.
Платникам податку - суб'єктам спецiального режиму оподаткування додатково Казначейством автоматично на безоплатнiй основi вiдкриваються:
електроннi рахунки, призначенi для перерахування коштiв до державного бюджету та на спецiальнi рахунки, для здiйснення операцiй з постачання/надання сiльськогосподарських товарiв/послуг (крiм зернових i технiчних культур та продукцiї тваринництва, визначених пунктом 209.19 статтi 209 Податкового кодексу України (далi - Кодекс);
електроннi рахунки, призначенi для перерахування коштiв до державного бюджету та на спецiальнi рахунки, для здiйснення операцiй з постачання зернових та технiчних культур, визначених пунктом 209.19 статтi 209 Кодексу;
електроннi рахунки, призначенi для перерахування коштiв до державного бюджету та на їх спецiальнi рахунки, для здiйснення операцiй з постачання продукцiї тваринництва, визначеної пунктом 209.19 статтi 209 Кодексу.
Платникам податку - сiльськогосподарським пiдприємствам, якi вiдповiдають пункту 209.18 статтi 209 Кодексу, додатковi електроннi рахунки не вiдкриваються.
5. Електроннi рахунки (в тому числi додатковi електроннi рахунки, зазначенi в абзацах третьому - п'ятому пункту 4 цього Порядку (далi - додатковi електроннi рахунки) вiдкриваються виключно на пiдставi реєстру платникiв податку, який ДФС надсилає Казначейству:
не ранiше нiж за один робочий день до дати реєстрацiї особи платником податку - для вiдкриття електронних рахункiв;
не ранiше нiж за один робочий день до дати реєстрацiї платника податку суб'єктом спецiального режиму оподаткування - для вiдкриття додаткових електронних рахункiв.
У таких реєстрах зазначаються найменування або прiзвище, iм'я та по батьковi платника податку, податковий номер або номер та серiя паспорта (для фiзичних осiб - пiдприємцiв, якi мають вiдмiтку в паспортi про право здiйснювати будь-якi платежi за серiєю та номером паспорта), iндивiдуальний податковий номер платника податку та дата реєстрацiї його платником податку.
Датою початку здiйснення платником податку операцiй з використанням електронного рахунка є дата реєстрацiї його платником податку (для платникiв податку, зареєстрованих до 1 лютого 2015 р. - 1 лютого 2015 р.).
Платникам податку, якi станом на другий робочий день з дня набрання чинностi Законом України "Про внесення змiн до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актiв України щодо забезпечення збалансованостi бюджетних надходжень у 2016 роцi" (далi - Закон) зареєстрованi суб'єктами спецiального режиму оподаткування, додатковi електронi рахунки вiдкриваються не пiзнiше нiж протягом другого робочого дня з дня набрання чинностi Законом.
Датою початку здiйснення операцiй з використанням додаткових електронних рахункiв є дата реєстрацiї платника податку суб'єктом спецiального режиму оподаткування.
Для платникiв податкiв - суб'єктiв спецiального режиму оподаткування до другого робочого дня з дня набрання чинностi Законом датою початку здiйснення операцiй з використанням додаткових електронних рахункiв є:
операцiй iз зарахування коштiв на такi рахунки - другий робочий день з дня набрання чинностi Законом;
операцiй з перерахування коштiв з таких рахункiв вiдповiдно до пункту 23 цього Порядку - 20 календарний день з дня набрання чинностi Законом.
6. Казначейство вiдповiдно до вимог статтi 69 Кодексу надсилає ДФС повiдомлення про вiдкриття електронного рахунка / додаткового електронного рахунка у день вiдкриття рахунка. Пiсля надходження такого повiдомлення ДФС iнформує платника податку про реквiзити його електронних рахункiв.
7. У разi анулювання реєстрацiї платника податку залишок коштiв на його електронному рахунку перераховується до бюджету, а такий рахунок закривається.
У разi анулювання реєстрацiї платника податку - суб'єкта спецiального режиму оподаткування або виключення його з реєстру суб'єктiв спецiального режиму оподаткування його додатковi електроннi рахунки, на яких вiдсутнi кошти, закриваються не ранiше нiж протягом наступного робочого дня, що настає за днем такого анулювання/виключення.
Для закриття електронного рахунка (в тому числi додаткового електронного рахунка) ДФС надсилає Казначейству реєстр платникiв податку, в якому зазначаються найменування або прiзвище, iм'я та по батьковi платника податку, податковий номер або номер та серiя паспорта (для фiзичних осiб - пiдприємцiв, якi мають вiдмiтку в паспортi про право здiйснювати будь-якi платежi за серiєю та номером паспорта), iндивiдуальний податковий номер платника податку та сума податку, що пiдлягає перерахуванню до бюджету.
На пiдставi такого реєстру Казначейство перераховує суми податку до бюджету, в тому числi суми податку, зарахованi на додатковi електроннi рахунки i не списанi з рахунка станом на наступний робочий день з дня анулювання реєстрацiї платника податку - суб'єкта спецiального режиму оподаткування або виключення його з реєстру суб'єктiв спецiального режиму оподаткування.
Повiдомлення про закриття електронних рахункiв Казначейство надсилає ДФС у день закриття такого рахунка.
8. У разi повторної реєстрацiї особи платником податку йому вiдкривається новий електронний рахунок.
9. Платник податку має право зареєструвати податковi накладнi та/або розрахунки коригування в Реєстрi на суму податку (SНакл), обчислену за такою формулою:
SНакл = SНаклОтр + SМитн + SПопРах + SОвердрафт - SНаклВид - SВiдшкод - SПеревищ,
де SНаклОтр - загальна сума податку за отриманими платником податку податковими накладними та розрахунками коригування, зареєстрованими в Реєстрi, яка визначається на пiдставi даних таких податкових накладних, складених за операцiями, дата виникнення податкових зобов'язань за якими припадає на податковий перiод починаючи з 1 липня 2015 р., а також розрахункiв коригування, складених починаючи з 1 липня 2015 р. та зареєстрованих в Реєстрi, до податкових накладних, складених до 1 липня 2015 р., що пiдлягали наданню покупцям - платникам податку;
SМитн - загальна сума податку, сплаченого платником податку безпосередньо або через уповноважену особу пiд час ввезення товарiв на митну територiю України, що визначається на пiдставi даних митних декларацiй з урахуванням змiн, внесених вiдповiдно до аркушiв коригування та додаткових декларацiй, оформлених згiдно iз статтею 261 Митного кодексу України, виходячи iз сум податку, сплачених починаючи з 1 липня 2015 р. пiд час ввезення товарiв на митну територiю України. Пiд час проведення розрахунку показника SМитн застосовуються документи (митнi декларацiї, аркушi коригування та додатковi декларацiї), складенi починаючи з 1 липня 2015 р.;
SПопРах - загальна сума поповнення з поточного рахунка платника його електронного рахунка, в тому числi додаткових електронних рахункiв.
Пiд час обчислення показника SПопРах не застосовуються суми, зарахованi на електроннi рахунки платникiв з додаткових електронних рахункiв.
У разi проведення органами Казначейства розрахункiв платника податку з погашення заборгованостi з рiзницi в тарифах на теплову енергiю, опалення та постачання гарячої води, послуги з централiзованого водопостачання, водовiдведення, що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню та/або iншим пiдприємствам централiзованого питного водопостачання та водовiдведення, якi надають населенню послуги з централiзованого водопостачання та водовiдведення, яка виникла у зв'язку з невiдповiднiстю фактичної вартостi теплової енергiї та послуг з централiзованого водопостачання, водовiдведення, опалення та постачання гарячої води тарифам, що затверджувалися та/або погоджувалися органами державної влади чи органами мiсцевого самоврядування, за рахунок субвенцiї з державного бюджету мiсцевим бюджетам з подальшим спрямуванням коштiв вiдповiдно до закону про Державний бюджет України в рахунок погашення заборгованостi з податку, в поповнення електронного рахунка враховується в межах проведених розрахункiв з податку сума зменшення залишку узгоджених податкових зобов'язань такого платника податку, не сплачених до бюджету, строк сплати за якими настав, що облiковується Казначейством до виконання в повному обсязi, за коригуючими реєстрами.
Iнформацiя про проведення таких розрахункiв з податку надається Казначейством до ДФС у розрiзi платникiв податку не пiзнiше нiж протягом наступного робочого дня з дати проведення таких розрахункiв.
На пiдставi iнформацiї про проведення розрахункiв, отриманої вiд Казначейства, ДФС формує та не пiзнiше нiж протягом наступного робочого дня з дати отримання такої iнформацiї надсилає Казначейству коригуючi реєстри у межах залишку узгоджених податкових зобов'язань платника податку, не сплачених до бюджету, строк сплати за якими настав, але не бiльше суми проведених розрахункiв.
У день отримання коригуючих реєстрiв Казначейство зменшує залишок узгоджених податкових зобов'язань платника податку, не сплачених до бюджету, строк сплати за якими настав, що облiковується Казначейством до виконання в повному обсязi, та повiдомляє про це ДФС.
ДФС на пiдставi iнформацiї про зменшення залишку узгоджених податкових зобов'язань платника податку, не сплачених до бюджету, строк сплати за якими настав, що облiковується Казначейством до виконання в повному обсязi, не пiзнiше нiж протягом наступного робочого дня з дати отримання такої iнформацiї збiльшує суму поповнення електронного рахунка такого платника податку на суму такого зменшення;
SОвердрафт - сума середньомiсячного розмiру сум податку, якi за останнi 12 звiтних (податкових) мiсяцiв були задекларованi платником до сплати до бюджету та погашенi (розстроченi, вiдстроченi), а також задекларованi платником - суб'єктом спецiального режиму оподаткування.
Показник SОвердрафт щокварталу (протягом перших шести робочих днiв такого кварталу) пiдлягає автоматичному перерахунку з урахуванням показника середньомiсячного розмiру сум податку, якi за останнi 12 звiтних (податкових) мiсяцiв станом на дату такого перерахунку були задекларованi платником до сплати до бюджету та погашенi (розстроченi, вiдстроченi), а також задекларованi платником - суб'єктом спецiального режиму оподаткування. Такий перерахунок здiйснюється шляхом вiднiмання суми попереднього збiльшення та додавання суми збiльшення згiдно з поточним перерахунком.
Платникам податку, якi станом на 1 сiчня 2016 р. зареєстрованi платниками податку менш як 12 звiтних (податкових) мiсяцiв, а також платникам, зареєстрованим платниками податку пiсля 1 сiчня 2016 р., - таке збiльшення здiйснюється протягом перших шести робочих днiв кварталу, що настає за кварталом, в якому строк такої реєстрацiї досягає 12 звiтних (податкових) мiсяцiв;
SНаклВид - загальна сума податку за виданими платником податку податковими накладними та розрахунками коригування, зареєстрованими у Реєстрi, яка визначається на пiдставi даних таких податкових накладних за операцiями, дата виникнення податкових зобов'язань за якими припадає на податковий перiод починаючи з 1 липня 2015 р., а також розрахункiв коригування, складених починаючи з 1 липня 2015 р. та зареєстрованих в Реєстрi, до податкових накладних, складених до 1 липня 2015 р., що пiдлягали наданню покупцям - платникам податку;
SВiдшкод - загальна сума податку, заявлена платником податку до бюджетного вiдшкодування, що визначається на пiдставi задекларованих до вiдшкодування сум вiд'ємного значення податку, розрахованих за операцiями, здiйсненими пiсля 1 липня 2015 р., згiдно з податковими декларацiями з податку та уточнюючими розрахунками до них, поданими контролюючому органу, починаючи з податкової звiтностi за:
липень 2015 р. - для платникiв податку, що застосовують мiсячний звiтний перiод;
III квартал 2015 р. - для платникiв податку, що застосовують квартальний звiтний перiод.
Показник SВiдшкод пiдлягає коригуванню за результатами перевiрок;
SПеревищ - загальна сума перевищення податкових зобов'язань, зазначених платником податку у поданих контролюючому органу податкових декларацiях з податку, суми податку, зазначеної у складених таким платником податкових накладних, зареєстрованих у Реєстрi, яка визначається як рiзниця мiж:
сумами податкових зобов'язань за операцiями з постачання/надання товарiв/послуг та отримання послуг вiд нерезидента, мiсцем постачання яких визначено митну територiю України, здiйсненими пiсля 1 липня 2015 р., та їх подальшого коригування згiдно iз статтею 192 Кодексу, задекларованими платником у податкових декларацiях з податку (поданих контролюючому органу починаючи з податкової звiтностi за липень 2015 р. для платникiв податку, що застосовують мiсячний звiтний перiод, за III квартал 2015 р. - для платникiв податку, що застосовують квартальний звiтний перiод) з урахуванням поданих уточнюючих розрахункiв до них;
сумами податку, зазначеними платником податку в податкових накладних, що складенi за такими операцiями (в тому числi податкових накладних, якi не видаються отримувачу, а також складених пiд час отримання послуг вiд нерезидента, мiсцем постачання яких визначено митну територiю України), здiйсненими пiсля 1 липня 2015 р., та розрахункiв коригування, складених починаючи з 1 липня 2015 р. та зареєстрованих в Реєстрi, до податкових накладних, складених до 1 липня 2015 року.
Реєстрацiя в Реєстрi податкових накладних / розрахункiв коригування, складених до 1 липня 2015 р., здiйснюється без обмеження сумою податку, обчисленою за формулою, визначеною пунктом 9 цього Порядку.
Для платникiв податку, якi застосовують касовий метод податкового облiку вiдповiдно до пункту 187.10 статтi 187 Кодексу, пiд час проведення розрахунку суми SНакл застосовуються суми податку, зазначенi в податкових накладних, складених до 1 липня 2015 р., за якими право на включення таких сум до податкового кредиту виникає пiсля 1 липня 2015 року.
Такi суми податку застосовуються пiд час проведення розрахунку суми SНакл на пiдставi податкової декларацiї з податку за звiтний (податковий) перiод, в якому платник податку, що застосує касовий метод податкового облiку вiдповiдно до пункту 187.10 статтi 187 Кодексу, включає такi суми податку до податкового кредиту (з урахуванням вимог пункту 198.6 статтi 198 Кодексу) у зв'язку iз застосуванням касового методу податкового облiку.
Пiд час проведення розрахунку показника SНакл також застосовуються суми податку, зазначенi в податкових накладних, складених до 1 липня 2015 р., якi у зв'язку iз застосуванням касового методу податкового облiку включенi до складу податкового кредиту за звiтнi (податковi) перiоди до перiоду, за який вперше подається податкова декларацiя з податку за формою, що передбачає вiдображення таких сум податку. Для їх врахування в обчисленнi показника SНакл платники податку одноразово вiдображають такi суми у податковiй декларацiї з податку за перший звiтний (податковий) перiод, за який вперше подається така декларацiя за зазначеною формою.
Пiд час проведення розрахунку суми SНакл також використовуються показники, визначенi пунктом 10 цього Порядку.
10. Зареєстрованим платникам податку значення суми податку, на яку платник податку має право зареєструвати податковi накладнi та/або розрахунки коригування в Реєстрi, визначена вiдповiдно до пункту 9 цього Порядку, автоматично збiльшується ДФС:
1) на суму залишкiв коштiв на електронних рахунках платникiв станом на початок дня 3 серпня 2015 р. (третього робочого дня пiсля дати набрання чинностi Законом України "Про внесення змiн до Податкового кодексу України щодо удосконалення адмiнiстрування податку на додану вартiсть") за вирахуванням сум, заявлених платником у складi податкової звiтностi з податку за звiтний (податковий) перiод (червень 2015 р.) до перерахування з електронного рахунка до бюджету в рахунок сплати податкових зобов'язань з податку та/або на поточний рахунок платника вiдповiдно до пункту 2001.6 статтi 2001 Кодексу. Сума, на яку платник має право зареєструвати податковi накладнi / розрахунки коригування в Реєстрi, зменшується на суму податкових зобов'язань з податку, задекларовану за звiтний (податковий) перiод (червень 2015 р. / II квартал 2015 р.);
2) на суму помилково та/або надмiру сплачених грошових зобов'язань з податку, що облiковувалась в iнформацiйнiй системi показникiв стану розрахунку платникiв iнформацiйної бази ДФС станом на 1 липня 2015 року.
На суму такого збiльшення одноразово:
якщо за результатами звiтного (податкового) перiоду (червень 2015 р. / II квартал 2015 р.) платником податку задекларовано суми податку до сплати до бюджету, - зменшується ДФС в iнформацiйнiй системi показникiв стану розрахунку платникiв iнформацiйної бази ДФС така сума, задекларована до сплати до бюджету за результатами звiтного (податкового) перiоду (червень 2015 р. / II квартал 2015 р.), з одночасним зменшенням суми податку, що пiдлягає перерахуванню з електронного рахунка платника до бюджету, що зазначається у реєстрi, на пiдставi якого Казначейство здiйснює таке перерахування;
якщо за результатами звiтного (податкового) перiоду (червень 2015 р. / II квартал 2015 р.) платником податку задекларовано суми податку до сплати до бюджету у розмiрi, що є меншим, нiж сума помилково та/або надмiру сплачених грошових зобов'язань з податку станом на 1 липня 2015 р., або задекларовано вiд'ємне значення податку, - збiльшується платником податку сума вiд'ємного значення, сформована за результатами звiтного (податкового) перiоду (липень 2015 р. / III квартал 2015 р.), яка переноситься до податкової звiтностi з податку звiтного (податкового) перiоду (серпень 2015 р. / IV квартал 2015 р.).
Помилково та/або надмiру сплаченi грошовi зобов'язання з податку вважаються погашеними одночасно iз збiльшенням суми податку, на яку такий платник має право зареєструвати податковi накладнi / розрахунки коригування до податкових накладних в Реєстрi, визначену пунктом 9 цього Порядку;
3) до 31 липня 2015 р. для платникiв податкiв, що застосовують звiтний (податковий) перiод - мiсяць (до 20 серпня 2015 р. для платникiв податкiв, що застосовують звiтний (податковий) перiод - квартал), без проведення перевiрок, передбачених статтею 200 Кодексу, на суму вiд'ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звiтного (податкового) перiоду, та суму непогашеного вiд'ємного значення попереднiх звiтних (податкових) перiодiв на кiнець поточного звiтного (податкового) перiоду, що зазначено в податковiй звiтностi з податку, у якiй вiдображаються розрахунки з бюджетом та/або операцiї, що стосуються спецiального режиму оподаткування вiдповiдно до статтi 209 Кодексу, за червень 2015 р. / II квартал 2015 року. На таку суму платником податку збiльшується сума податкового кредиту за звiтний (податковий) перiод (липень 2015 р. / III квартал 2015 р.).
Суми такого вiд'ємного значення можуть бути перевiренi органами ДФС в установленому порядку.
11. Показники, зазначенi у пунктi 9 цього Порядку, облiковуються в розрiзi платникiв податку наростаючим пiдсумком:
з 1 липня 2015 р. - для платникiв, що зареєстрованi платниками податку до 1 липня 2015 р.;
з дати реєстрацiї платником податку, зазначеної у реєстрi платникiв податку, - для платникiв, що зареєстрованi платниками податку пiсля 1 липня 2015 року.
12. Якщо сума, обчислена вiдповiдно до пункту 9 цього Порядку, є меншою, нiж сума податку в податковiй накладнiй, яку платник податку повинен зареєструвати в Реєстрi, такий платник перераховує необхiдну суму коштiв з поточного рахунка на електронний рахунок (в тому числi на додатковi електроннi рахунки).
На електроннi рахунки (в тому числi додатковi електроннi рахунки) не можуть перераховуватися кошти iз спецiальних рахункiв.
13. ДФС автоматично обчислює суму податку, на яку платник податку має право зареєструвати податковi накладнi та/або розрахунки коригування в Реєстрi.
Платник податку має право отримувати у ДФС iнформацiю про стан свого електронного рахунка (в тому числi додаткових електронних рахункiв), а також суму податку, на яку вiн має право зареєструвати податковi накладнi та/або розрахунки коригування в Реєстрi.
14. Казначейство подає ДФС в розрiзi платникiв податку iнформацiю про суми поповнення електронних рахункiв (в тому числi додаткових електронних рахункiв) та залишкiв на таких рахунках.
15. Якщо пiсля постачання/надання товарiв/послуг змiнюється сума компенсацiї їх вартостi, включаючи наступний за постачанням перегляд цiн, перерахунок у разi повернення товарiв/послуг особi, яка їх надала, або пiд час повернення постачальником суми попередньої оплати товарiв/послуг, суми податкових зобов'язань i податкового кредиту постачальника та отримувача товарiв/послуг пiдлягають вiдповiдному коригуванню на пiдставi розрахунку коригування, зареєстрованого в Реєстрi.
Розрахунок коригування складається постачальником/надавачем товарiв/послуг у порядку, встановленому для податкових накладних.
16. Розрахунок коригування, складений постачальником/надавачем товарiв/послуг до податкової накладної, яка видана їх отримувачу - платнику податку, пiдлягає реєстрацiї в Реєстрi:
постачальником (продавцем) товарiв/послуг, якщо передбачається збiльшення суми компенсацiї їх вартостi на користь такого постачальника або якщо коригування кiлькiсних та вартiсних показникiв у пiдсумку не змiнює суму компенсацiї;
отримувачем (покупцем) товарiв/послуг, якщо передбачається зменшення суми компенсацiї вартостi товарiв/послуг їх постачальнику, для чого постачальник надсилає складений розрахунок коригування отримувачу. При цьому постачальник/надавач товарiв/послуг має право зменшити суму податкових зобов'язань за таким розрахунком коригування пiсля його реєстрацiї в Реєстрi отримувачем.
Якщо розрахунок коригування до податкової накладної складено у зв'язку з коригуванням кiлькiсних та/або вартiсних показникiв кiлькох товарiв/послуг, пiд час постачання/оплати яких складена така податкова накладна, такий розрахунок коригування пiдлягає реєстрацiї в Реєстрi:
постачальником (продавцем) товарiв/послуг, якщо загальна сума коригування податкового зобов'язання та податкового кредиту, зазначена в такому розрахунку коригування, має позитивне значення (передбачає збiльшення податкового зобов'язання постачальника та податкового кредиту отримувача);
отримувачем (покупцем) товарiв/послуг, якщо загальна сума коригування податкового зобов'язання та податкового кредиту, зазначена в такому розрахунку коригування, має вiд'ємне значення (передбачає зменшення податкового зобов'язання постачальника та податкового кредиту отримувача). При цьому постачальник має право зменшити суму податкових зобов'язань лише пiсля реєстрацiї в Реєстрi розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем.
Розрахунки коригування, що складаються до податкових накладних, складених до 1 лютого 2015 р., а також розрахунки коригування до податкових накладних, якi не видаються отримувачу (покупцю) - платнику податку (за наявностi законодавчих пiдстав для складення таких розрахункiв коригування), пiдлягають реєстрацiї в Реєстрi постачальником (продавцем). Зазначене не поширюється на розрахунки коригування, що передбачають зменшення суми компенсацiї вартостi товарiв/послуг їх постачальнику (зменшення податкового зобов'язання постачальника та податкового кредиту отримувача), складенi пiсля 1 липня 2015 р. до податкових накладних, складених до 1 липня 2015 р. на покупця - платника податку, якi пiдлягають реєстрацiї в Реєстрi отримувачем (покупцем) товарiв/послуг.
Розрахунок коригування, що складається до податкової накладної, складеної отримувачем (покупцем) послуг вiд нерезидента, мiсце постачання яких розташоване на митнiй територiї України, пiдлягає реєстрацiї в Реєстрi отримувачем (покупцем) таких послуг.
17. Вiдсутнiсть факту реєстрацiї постачальником товарiв/послуг розрахунку коригування, який передбачає збiльшення суми компенсацiї вартостi товарiв/послуг (збiльшення податкового зобов'язання постачальника та податкового кредиту отримувача), у Реєстрi не звiльняє його вiд обов'язку збiльшити суми податкових зобов'язань за вiдповiдний звiтний перiод на суму податку, зазначену в такому розрахунку коригування.
Вiдсутнiсть факту реєстрацiї отримувачем товарiв/послуг розрахунку коригування, який передбачає зменшення суми компенсацiї вартостi товарiв/послуг (зменшення податкового зобов'язання постачальника та податкового кредиту отримувача), у Реєстрi не звiльняє його вiд обов'язку зменшити суму податкового кредиту за вiдповiдний звiтний перiод на суму податку, зазначену в такому розрахунку коригування.
18. Розрахунок коригування, який передбачає збiльшення суми компенсацiї вартостi товарiв/послуг (збiльшення податкового зобов'язання постачальника та податкового кредиту отримувача), враховується пiд час обчислення зазначеної у пунктi 9 цього Порядку суми податку для постачальника та отримувача пiсля його реєстрацiї в Реєстрi таким постачальником.
Розрахунок коригування, який передбачає зменшення суми компенсацiї вартостi товарiв/послуг (зменшення податкового зобов'язання постачальника та податкового кредиту отримувача), враховується пiд час обчислення зазначеної у пунктi 9 цього Порядку суми податку для постачальника та отримувача пiсля його реєстрацiї в Реєстрi таким отримувачем.
19. За пiдсумками звiтного (податкового) перiоду вiдповiдно до задекларованих у податковiй декларацiї з податку результатiв дiяльностi платником податку проводиться розрахунок з бюджетом у порядку, визначеному статтями 200 i 209 Кодексу, та/або здiйснюється перерахування сум податку на поточний рахунок платника - сiльськогосподарського пiдприємства, яке вiдповiдає пункту 209.18 статтi 209 Кодексу, реквiзити якого вiн зазначає в податковiй декларацiї з податку.
Суми податку, зазначенi в податковiй звiтностi з податку, перераховуються до бюджету та/або на поточний рахунок платника - сiльськогосподарського пiдприємства, яке вiдповiдає пункту 209.18 статтi 209 Кодексу, з електронного рахунка платника податку.
20. Для перерахування до бюджету та/або на поточний рахунок платника - сiльськогосподарського пiдприємства, яке вiдповiдає пункту 209.18 статтi 209 Кодексу, сум узгоджених податкових зобов'язань (в тому числi сум податку, що пiдлягають перерахуванню до державного бюджету згiдно з пунктом 23 цього Порядку) вiдповiдно до поданої податкової звiтностi з податку ДФС не пiзнiше нiж за три робочi днi до закiнчення граничного строку, встановленого Кодексом для самостiйної сплати податкових зобов'язань, надсилає Казначейству реєстр платникiв податку, в якому зазначаються найменування або прiзвище, iм'я та по батьковi платника податку, податковий номер або номер та серiя паспорта (для фiзичних осiб - пiдприємцiв, якi мають вiдмiтку в паспортi про право здiйснювати будь-якi платежi за серiєю та номером паспорта), iндивiдуальний податковий номер платника податку, звiтний перiод та сума податку, що пiдлягає перерахуванню до бюджету та/або на поточний рахунок платника - сiльськогосподарського пiдприємства, яке вiдповiдає пункту 209.18 статтi 209 Кодексу.
На пiдставi таких реєстрiв Казначейство не пiзнiше останнього дня строку, встановленого Кодексом для самостiйної сплати податкових зобов'язань, перераховує суми податку до бюджету та/або на поточний рахунок платника - сiльськогосподарського пiдприємства, яке вiдповiдає пункту 209.18 статтi 209 Кодексу, з електронних рахункiв платникiв податку.
У разi змiни платником даних щодо його реквiзитiв та/або реквiзитiв рахункiв, на якi зараховуються кошти з електронних рахункiв, ДФС має право надсилати Казначейству коригуючi реєстри для коригування таких реквiзитiв або вiдкликання реєстрiв.
21. Якщо на дату подання податкової декларацiї з податку сума коштiв на електронному рахунку платника податку перевищує суму, що пiдлягає перерахуванню до бюджету вiдповiдно до поданої звiтностi, платник податку має право подати контролюючому органу у складi податкової декларацiї заяву, вiдповiдно до якої такi кошти пiдлягають перерахуванню на поточний рахунок платника податку, реквiзити якого зазначаються в заявi, у сумi залишку коштiв, що перевищує суму податкового боргу з податку та суму узгоджених податкових зобов'язань з податку, або до бюджету в рахунок сплати податкових зобов'язань з податку.
При цьому перерахування коштiв на поточний рахунок платника може здiйснюватися за вiдсутностi перевищення суми податку, зазначеної у виданих податкових накладних, складених у звiтному перiодi та зареєстрованих в Реєстрi, над сумою податкових зобов'язань з податку за операцiями з постачання товарiв/послуг, задекларованих в податковiй звiтностi з податку у цьому звiтному перiодi.
Сума податку, визначена вiдповiдно до пункту 9 цього Порядку, зменшується на суму податку, що вiдповiдно до поданої заяви пiдлягає перерахуванню до бюджету або на поточний рахунок платника на дату її подання, шляхом зменшення загальної суми поповнення електронного рахунка (SПопРах). Перерахування коштiв на поточний рахунок платника може здiйснюватися, якщо таке зменшення загальної суми поповнення електронного рахунка (SПопРах) не призведе до формування вiд'ємного значення суми податку, визначеної вiдповiдно до пункту 9 цього Порядку (SНакл).
Для вiдповiдного перерахування коштiв ДФС надсилає Казначейству реєстр, в якому зазначаються найменування платника податку, податковий номер та iндивiдуальний податковий номер, сума податку, що пiдлягає перерахуванню до бюджету або на поточний рахунок платника податку, та реквiзити такого рахунка (у разi подання платником податку заяви про повернення коштiв на його поточний рахунок).
Казначейство на пiдставi зазначеного реєстру протягом п'яти робочих днiв пiсля закiнчення граничного строку, встановленого Кодексом для самостiйної сплати платником податку сум податкових зобов'язань, здiйснює вiдповiдне перерахування.
Якщо протягом десяти робочих днiв пiсля закiнчення граничного строку, встановленого Кодексом для самостiйної сплати платником податку сум податкових зобов'язань, вiдповiдне перерахування не здiйснилося, сума, на яку зменшено загальну суму поповнення електронного рахунка (SПопРах) вiдповiдно до першого речення абзацу третього цього пункту, пiдлягає сторнуванню.
22. У разi недостатностi коштiв на електронному рахунку платника податку для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов'язань:
1) платник податку у строки, встановленi Кодексом для самостiйної сплати податкових зобов'язань, перераховує на електронний рахунок необхiднi кошти з власного поточного рахунка;
2) Казначейство перераховує кошти в межах їх залишку на такому рахунку. При цьому залишок узгоджених податкових зобов'язань платника податку, не сплачений до бюджету та/або на поточний рахунок вiдповiдно до пункту 209.18 статтi 209 Кодексу, облiковується Казначейством до виконання в повному обсязi шляхом перерахування до бюджету та/або на поточний рахунок вiдповiдно до пункту 209.18 статтi 209 Кодексу коштiв, що перераховуються на електронний рахунок.
23. Суб'єкти спецiального режиму оподаткування та платники - сiльськогосподарськi пiдприємства, якi вiдповiдають пункту 209.18 статтi 209 Кодексу, ведуть окремий облiк операцiй:
iз сiльськогосподарськими товарами/послугами, крiм зернових i технiчних культур та продукцiї тваринництва, визначених у пунктi 209.19 статтi 209 Кодексу;
iз зерновими та технiчними культурами, визначеними у пунктi 209.19 статтi 209 Кодексу;
з продукцiєю тваринництва, визначеною у пунктi 209.19 статтi 209 Кодексу.
Вiдповiдно до статтi 209 Кодексу вiд'ємне значення рiзницi мiж сумою податкових зобов'язань звiтного (податкового) перiоду та сумою податкового кредиту звiтного (податкового) перiоду за операцiями, зазначеними в абзацах другому - четвертому цього пункту, зараховується до складу податкового кредиту наступного звiтного (податкового) перiоду окремо за кожним видом зазначених операцiй.
Позитивна рiзниця мiж сумою податкових зобов'язань звiтного (податкового) перiоду та сумою податкового кредиту звiтного (податкового) перiоду за операцiями, зазначеними в абзацах другому - четвертому цього пункту, пiдлягає перерахуванню окремо в межах кожного виду зазначених операцiй в розмiрах, визначених пунктом 209.2 статтi 209 Кодексу, до державного бюджету та на:
спецiальний рахунок суб'єкта спецiального режиму оподаткування;
на поточний рахунок сiльськогосподарського пiдприємства, яке вiдповiдає пункту 209.18 статтi 209 Кодексу.
Для перерахування суб'єктами спецiального режиму оподаткування сум податку за операцiями, зазначеними в абзацах другому - четвертому цього пункту, до державного бюджету та на їх спецiальнi рахунки такi пiдприємства зараховують кошти на власнi додатковi електроннi рахунки залежно вiд виду операцiй, зазначених в абзацах другому - четвертому цього пункту.
Кошти, зарахованi на додатковi електроннi рахунки автоматично протягом операцiйного дня, що настає за днем, в якому кошти надiйшли на такi рахунки, перераховуються Казначейством:
з рахункiв, зазначених в абзацi третьому пункту 4 цього Порядку:
- 50 вiдсоткiв - на електроннi рахунки платникiв;
- 50 вiдсоткiв - на спецiальнi рахунки;
з рахункiв, зазначених в абзацi четвертому пункту 4 цього Порядку:
- 85 вiдсоткiв - на електроннi рахунки платникiв;
- 15 вiдсоткiв - на спецiальнi рахунки;
з рахункiв, зазначених в абзацi п'ятому пункту 4 цього Порядку:
- 20 вiдсоткiв - на електроннi рахунки платникiв;
- 80 вiдсоткiв - на спецiальнi рахунки.
Реквiзити спецiального рахунка суб'єкт спецiального режиму оподаткування зобов'язаний зазначати у податковiй звiтностi з податку. Перерахування коштiв з додаткових електронних рахункiв на спецiальний рахунок здiйснюється у разi надання достовiрної iнформацiї про реквiзити такого спецiального рахунка.
Для новостворених платникiв податку - суб'єктiв спецiального режиму оподаткування або платникiв податку - суб'єктiв спецiального режиму оподаткування, що не подавали вiдповiдної податкової звiтностi з податку або не зазначали в нiй достовiрнi реквiзити спецiального рахунка, датою початку здiйснення операцiй з перерахування коштiв з додаткового електронного рахунка на спецiальний рахунок є робочий день, що настає за днем прийняття вiд платника податкової декларацiї з податку, у якiй вiдображаються операцiї, що стосуються спецiального режиму оподаткування вiдповiдно до статтi 209 Кодексу, або уточнюючого розрахунку до ранiше поданої податкової декларацiї з податку, в яких зазначено достовiрнi данi про реквiзити його спецiального рахунка.
Суб'єкти спецiального режиму оподаткування у строки, встановленi Кодексом для самостiйної сплати податкових зобов'язань, повиннi забезпечити перерахування на їх додатковi електроннi рахунки коштiв у розмiрi, достатньому для перерахування задекларованих сум податку до державного бюджету та на спецiальний рахунок на пiдставi поданої податкової декларацiї, в якiй вiдображаються результати дiяльностi в межах спецiального режиму оподаткування протягом звiтного (податкового) перiоду.
Для перерахування сiльськогосподарськими пiдприємствами, якi вiдповiдають пункту 209.18 статтi 209 Кодексу, сум податку за операцiями, зазначеними в абзацах другому i четвертому цього пункту, до державного бюджету та на їх поточнi рахунки такi пiдприємства зараховують кошти на власнi електроннi рахунки.
Сiльськогосподарськi пiдприємства, якi вiдповiдають пункту 209.18 статтi 209 Кодексу, у строки, встановленi Кодексом для самостiйної сплати податкових зобов'язань, повиннi забезпечити перерахування на їх електроннi рахунки коштiв у розмiрi, достатньому для перерахування до державного бюджету та поточний рахунок на пiдставi поданої податкової декларацiї, в якiй вiдображаються результати дiяльностi в межах пункту 209.18 статтi 209 Кодексу.
Розрахунки з державним бюджетом, зазначенi у цьому пунктi, проводяться окремо в межах кожного виду операцiй, зазначених в абзацах другому - четвертому цього пункту.
Проведення суб'єктом спецiального режиму оподаткування розрахункiв з бюджетом за iншими операцiями, здiйсненими протягом звiтного (податкового) перiоду не в межах спецiального режиму оподаткування, здiйснюється у порядку, передбаченому пунктами 19 - 22 цього Порядку.
24. Казначейство подає ДФС в розрiзi платникiв податку iнформацiю про перерахованi з їх електронних рахункiв / додаткових електронних рахункiв коштiв до бюджету / на спецiальний рахунок / поточний рахунок у день, що настає за днем такого перерахування, та неперерахованих сум у зв'язку з вiдсутнiстю коштiв на таких рахунках.
На запит платника податку шляхом надсилання електронного повiдомлення ДФС надає iнформацiю про рух коштiв на його електронних рахунках (iнформацiя про суми коштiв, перерахованих з електронних рахункiв платника до бюджету, на спецiальний рахунок, на поточний рахунок платника).
25. Розрахунок з бюджетом у зв'язку з поданням уточнюючого розрахунку вiдповiдно до пункту 50.1 статтi 50 Кодексу, сплата податкових зобов'язань, визначених контролюючим органом вiдповiдно до пiдпунктiв 54.3.1, 54.3.2, 54.3.5, 54.3.6 пункту 54.3 статтi 54 Кодексу, та сплата передбачених Кодексом штрафних санкцiй i пенi здiйснюються платником податку з поточного рахунка до вiдповiдного бюджету.
26. Помилково та/або надмiру зарахованi кошти до бюджету повертаються платнику податку на електронний рахунок у порядку, визначеному статтею 43 Кодексу.
27. У разi анулювання реєстрацiї платника податку податковi зобов'язання визначаються на пiдставi податкової звiтностi з податку за пiдсумками останнього звiтного (податкового) перiоду, визначеного пунктом 184.6 статтi 184 Кодексу. Залишок коштiв на електронному рахунку платника податку пiсля розрахункiв з бюджетом за результатами останнього звiтного (податкового) перiоду перераховується до бюджету.
Якщо пiсля анулювання реєстрацiї платника податку залишок коштiв на електронному рахунку недостатнiй для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов'язань з податку на пiдставi поданих контролюючому органу податкових декларацiй з податку, остаточний розрахунок з бюджетом таким платником здiйснюється з власного поточного рахунка на електронний рахунок.
Якщо залишок коштiв на електронному рахунку, який пiсля анулювання реєстрацiї платника податку перераховано до бюджету, перевищує суми узгоджених податкових зобов'язань з податку за результатами останнього звiтного (податкового) перiоду, такi суми повертаються з бюджету в порядку, передбаченому статтею 43 Кодексу, за заявою платника податку.
28. У разi анулювання реєстрацiї платника податку - суб'єкта спецiального режиму оподаткування або виключення платника податку з реєстру суб'єктiв спецiального режиму оподаткування сума коштiв, перерахована таким платником податку на додатковi електроннi рахунки, є недостатньою для перерахування коштiв до державного бюджету та на спецiальний рахунок на пiдставi поданих контролюючому органу податкових декларацiй, в яких вiдображаються результати дiяльностi в межах спецiального режиму оподаткування, остаточний перерахунок коштiв здiйснюється таким платником:
до державного бюджету - з власного поточного рахунка на електронний рахунок;
на спецiальний рахунок - з власного поточного рахунка на спецiальний рахунок.