КАБIНЕТ МIНIСТРIВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
Київ
вiд 19 липня 2017 р. | N 536 |
---|
Про внесення змiн до Порядку електронного
адмiнiстрування податку на додану вартiсть та
визнання такою, що втратила чиннiсть, постанови
Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 25 сiчня 2012 р. N 73
Кабiнет Мiнiстрiв України постановляє:
1. Внести до Порядку електронного адмiнiстрування податку на додану вартiсть, затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 16 жовтня 2014 р. N 569 "Деякi питання електронного адмiнiстрування податку на додану вартiсть" (Офiцiйний вiсник України, 2014 р., N 87, ст. 2482; 2016 р., N 4, ст. 244), - iз змiнами, внесеними постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 9 листопада 2016 р. N 788, змiни, що додаються.
2. Визнати такою, що втратила чиннiсть, постанову Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 25 сiчня 2012 р. N 73 "Про затвердження критерiїв, у разi вiдповiдностi яким платник податку на додану вартiсть вважається таким, що має позитивну податкову iсторiю" (Офiцiйний вiсник України, 2012 р., N 11, ст. 414).
Прем'єр-мiнiстр України | В. ГРОЙСМАН |
Iнд. 67
ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 19 липня 2017 р. N 536 |
ЗМIНИ,
що вносяться до Порядку електронного
адмiнiстрування податку на додану вартiсть
1. Пункт 2 виключити.
2. Пункти 4 - 6 викласти в такiй редакцiї:
"4. Рахунок у системi електронного адмiнiстрування податку (далi - електронний рахунок) - рахунок, вiдкритий платнику податку в Казначействi, на який таким платником перераховуються кошти у сумi, необхiднiй для досягнення розмiру суми податку, на яку платник податку має право зареєструвати податковi накладнi та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрi податкових накладних (далi - Реєстр), а також у сумi, необхiднiй для сплати узгоджених податкових зобов'язань з податку.
Електронний рахунок вiдкривається платнику податку Казначейством автоматично на безоплатнiй основi.
5. Електроннi рахунки вiдкриваються виключно на пiдставi реєстру платникiв податку, який ДФС надсилає Казначейству не ранiше нiж за один робочий день до дати реєстрацiї особи платником податку.
У такому реєстрi зазначаються найменування або прiзвище, iм'я та по батьковi платника податку, податковий номер або серiя (за наявностi) та номер паспорта (для фiзичних осiб - пiдприємцiв, якi мають вiдмiтку в паспортi про право здiйснювати будь-якi платежi за серiєю (за наявностi) та номером паспорта), iндивiдуальний податковий номер платника податку та дата реєстрацiї його платником податку.
Датою початку здiйснення платником податку операцiй з використанням електронного рахунка є дата реєстрацiї його платником податку (для платникiв податку, зареєстрованих до 1 лютого 2015 р. - 1 лютого 2015 р.).
6. Казначейство вiдповiдно до вимог статтi 69 Податкового кодексу України (далi - Кодекс) надсилає ДФС повiдомлення про вiдкриття електронного рахунка в день його вiдкриття. Пiсля надходження такого повiдомлення ДФС iнформує платника податку про реквiзити його електронного рахунка.".
3. У пунктi 7:
1) абзац другий виключити;
2) в абзацi третьому слова "(в тому числi додаткового електронного рахунка)" виключити, а слова "номер та серiя" i "серiєю та номером" замiнити вiдповiдно словами "серiя (за наявностi) та номер" i "серiєю (за наявностi) та номером";
3) в абзацi четвертому слова ", в тому числi суми податку, зарахованi на додатковi електроннi рахунки i не списанi з рахунка станом на наступний робочий день з дня анулювання реєстрацiї платника податку - суб'єкта спецiального режиму оподаткування або виключення його з реєстру суб'єктiв спецiального режиму оподаткування" виключити.
4. У пунктi 9:
1) в абзацi четвертому слова "додаткових електронних рахункiв" замiнити словами i цифрами "з електронних рахункiв, що були додатково вiдкритi вiдповiдно до пункту 2001.2 статтi 2001 Кодексу платникам податку - сiльськогосподарським пiдприємствам, що до 1 сiчня 2017 р. застосовували спецiальний режим оподаткування вiдповiдно до статтi 209 Кодексу";
2) абзац п'ятий виключити;
3) абзац шостий викласти в такiй редакцiї:
"Пiд час розрахунку показника SПопРах також враховується сума коштiв за результатами проведення органами Казначейства розрахункiв платника податкiв з погашення заборгованостi з рiзницi в тарифах на теплову енергiю, опалення та постачання гарячої води, послуги з централiзованого водопостачання, водовiдведення, що вироблялися, транспортувалися та постачалися населенню та/або iншим пiдприємствам централiзованого питного водопостачання та водовiдведення, якi надають населенню послуги з централiзованого водопостачання та водовiдведення, яка виникла у зв'язку з невiдповiднiстю фактичної вартостi теплової енергiї та послуг з централiзованого водопостачання, водовiдведення, опалення та постачання гарячої води тарифам, що затверджувалися та/або погоджувалися органами державної влади чи органами мiсцевого самоврядування, за рахунок субвенцiї з державного бюджету мiсцевим бюджетам з подальшим спрямуванням коштiв вiдповiдно до закону про Державний бюджет України на вiдповiдний рiк в рахунок погашення заборгованостi з податку. При цьому для поповнення електронного рахунка враховується в межах проведених розрахункiв з податку сума зменшення залишку узгоджених податкових зобов'язань такого платника податку, не сплачених до бюджету, строк сплати яких настав, що облiковується Казначейством до виконання в повному обсязi за коригуючими реєстрами.";
4) в абзацi десятому та першому реченнi абзацу одинадцятого слова "платником - суб'єктом спецiального режиму оподаткування" замiнити словами i цифрами "платником податку - сiльськогосподарським пiдприємством, що до 1 сiчня 2017 р. застосовував спецiальний режим оподаткування вiдповiдно до статтi 209 Кодексу";
5) абзац сiмнадцятий пiсля слiв "за результатами перевiрок" доповнити словами ", що проводяться вiдповiдно до Кодексу";
6) доповнити пункт абзацами такого змiсту:
"Сума податку (SНакл) платника податку, реорганiзованого шляхом приєднання, злиття, перетворення, сформована на дату державної реєстрацiї припинення юридичної особи, використовується пiд час обчислення суми податку (SНакл) правонаступника такого реорганiзованого платника податку за умови повiдомлення таким реорганiзованим платником податку контролюючого органу вiдповiдно до пiдпункту 16.1.10 пункту 16.1 статтi 16 Кодексу та з урахуванням результатiв проведеної згiдно з пiдпунктом 78.1.7 пункту 78.1 статтi 78 Кодексу документальної позапланової перевiрки.
Сума податку (SНакл) платника податку, реорганiзованого шляхом подiлу (з якого здiйснюється видiл), сформована на дату державної реєстрацiї припинення юридичної особи (державної реєстрацiї створення юридичної особи правонаступника), використовується пiд час обчислення суми податку (SНакл) правонаступника такого реорганiзованого платника податку пропорцiйно до отриманої частки майна згiдно з розподiльним балансом за умови повiдомлення таким реорганiзованим платником податку контролюючого органу вiдповiдно до пiдпункту 16.1.10 пункту 16.1 статтi 16 Кодексу та з урахуванням результатiв проведеної згiдно з пiдпунктом 78.1.7 пункту 78.1 статтi 78 Кодексу документальної позапланової перевiрки.
Сума податку (SНакл) платника податку, що реорганiзовується шляхом подiлу (з якого здiйснюється видiл), зазначається таким платником податку у заявi вiдповiдно до розподiленої частки майна згiдно з розподiльним балансом, яка подається у складi податкової декларацiї з податку iз зазначенням платникiв податку - правонаступникiв.
Сума податку (SНакл) платника податку, що є правонаступником платника податку, якого реорганiзовано, зазначається таким платником податку - правонаступником у заявi вiдповiдно до отриманої частки майна згiдно з розподiльним балансом, яка подається у складi податкової декларацiї з податку iз зазначенням платникiв податку, яких реорганiзовано. Така заява подається пiсля пiдтвердження суми податку (SНакл) документальною перевiркою контролюючого органу.".
5. Доповнити Порядок пунктом 91 такого змiсту:
"91. Якщо у платника податку загальна сума податкових зобов'язань, зазначених ним у поданих податкових декларацiях з урахуванням уточнюючих розрахункiв, перевищує суму податку, що мiститься в складених таким платником податкових накладних та розрахунках коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в Реєстрi (SПеревищ), а сума податку (SНакл), визначена вiдповiдно до пункту 9 цього Порядку, є недостатньою для реєстрацiї таким платником податкової накладної або розрахунку коригування до такої податкової накладної за звiтнi (податковi) перiоди виникнення зазначеного перевищення, платник податку має право зареєструвати податкову накладну або розрахунок коригування в Реєстрi на суму податку, що дорiвнює значенню показника SПеревищ, зменшеного на суму задекларованих до сплати податкових зобов'язань за перiоди починаючи з 1 липня 2015 р. (включаючи податковi зобов'язання, якi були сплаченi платником податку, та податковi зобов'язання, якi не були сплаченi платником податку) та збiльшеного на значення показника SПопРах незалежно вiд значення показника SНакл, визначеного вiдповiдно до пункту 9 цього Порядку.
Платник податку має право зареєструвати в порядку, визначеному абзацом першим цього пункту, тiльки податковi накладнi за звiтнi (податковi) перiоди, в яких виникло перевищення податкових зобов'язань, зазначених платником податку у поданих податкових декларацiях з урахуванням уточнюючих розрахункiв до них, над сумою податку, що мiститься в складених таким платником податкових накладних та розрахунках коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в Реєстрi (SПеревищ).".
6. У пунктi 12:
1) в абзацi першому слова "(в тому числi на додатковi електроннi рахунки)" виключити;
2) абзац другий виключити.
7. В абзацi другому пункту 13 i пунктi 14 слова "(в тому числi додаткових електронних рахункiв)" виключити.
8. Пункти 19 i 20 викласти в такiй редакцiї:
"19. За пiдсумками звiтного (податкового) перiоду вiдповiдно до задекларованих у податкових декларацiях з податку результатiв дiяльностi, а також у разi подання уточнюючих розрахункiв до податкової декларацiї з податку, платником податку проводиться розрахунок з бюджетом у порядку, визначеному статтею 200 Кодексу.
20. Для перерахування до бюджету сум узгоджених податкових зобов'язань вiдповiдно до поданої податкової декларацiї з податку ДФС не пiзнiше нiж за три робочi днi до закiнчення граничного строку, встановленого Кодексом для самостiйної сплати податкових зобов'язань, надсилає Казначейству реєстр платникiв податку, в якому зазначаються найменування або прiзвище, iм'я та по батьковi платника податку, податковий номер або серiя (за наявностi) та номер паспорта (для фiзичних осiб - пiдприємцiв, якi мають вiдмiтку в паспортi про право здiйснювати будь-якi платежi за серiєю (за наявностi) та номером паспорта), iндивiдуальний податковий номер платника податку, звiтний (податковий) перiод та сума податку, що пiдлягає перерахуванню до бюджету.
На пiдставi такого реєстру Казначейство не пiзнiше останнього дня строку, встановленого Кодексом для самостiйної сплати податкових зобов'язань, перераховує суми податку до бюджету з електронних рахункiв платника податку.
У разi подання платником податку уточнюючих розрахункiв до податкових декларацiй з податку за попереднi звiтнi (податковi) перiоди, якi передбачають збiльшення податкових зобов'язань з податку, що пiдлягають перерахуванню до бюджету, для перерахування таких зобов'язань до бюджету ДФС не пiзнiше наступного робочого дня подання таких уточнюючих розрахункiв надсилає Казначейству реєстр платникiв податку, в якому зазначаються найменування або прiзвище, iм'я та по батьковi платника податку, податковий номер або серiя (за наявностi) та номер паспорта (для фiзичних осiб - пiдприємцiв, якi мають вiдмiтку в паспортi про право здiйснювати будь-якi платежi за серiєю (за наявностi) та номером паспорта), iндивiдуальний податковий номер платника податку, звiтний (податковий) перiод та сума податку, що пiдлягає перерахуванню до бюджету.
На пiдставi такого реєстру Казначейство перераховує суми податку до бюджету.
У разi подання платниками податку уточнюючих розрахункiв до податкових декларацiй з податку за попереднi звiтнi (податковi) перiоди, за результатами яких зменшуються позитивнi нарахування в межах залишку узгоджених податкових зобов'язань, не сплачених до бюджету, що облiковуються Казначейством до виконання в повному обсязi, ДФС не пiзнiше наступного робочого дня подання таких уточнюючих розрахункiв надсилає Казначейству коригуючий реєстр.
На пiдставi такого реєстру Казначейство уточнює iнформацiю, зазначену в ранiше надiсланих реєстрах.
У разi змiни даних платника податку, зазначених в абзацi першому цього пункту, та/або реквiзитiв його поточного рахунка, на який зараховуються кошти з електронного рахунка, ДФС надсилає Казначейству коригуючi реєстри.".
9. У пунктi 21:
1) в абзацi першому слова "в рахунок сплати податкових зобов'язань з податку" замiнити словами i цифрами "в рахунок сплати податкового боргу з податку, що виник починаючи з 1 липня 2015 року";
2) перше речення абзацу третього пiсля слiв "пiдлягає перерахуванню до бюджету" доповнити словами i цифрами "в рахунок погашення податкового боргу з податку, що виник починаючи з 1 липня 2015 року".
10. У пiдпунктi 2 пункту 22 слова i цифри "та/або на поточний рахунок вiдповiдно до пункту 209.18 статтi 209 Кодексу" виключити.
11. Пункт 23 виключити.
12. Пункт 24 викласти в такiй редакцiї:
"24. Казначейство подає ДФС в розрiзi платникiв податку iнформацiю про перерахованi з їх електронних рахункiв кошти до бюджету або на поточний рахунок у день, що настає за днем такого перерахування, та про не перерахованi суми у зв'язку з вiдсутнiстю коштiв на таких рахунках.
На запит платника податку ДФС подає шляхом надсилання електронного повiдомлення iнформацiю про рух коштiв на його електронному рахунку (iнформацiя про суми коштiв, перерахованих з електронного рахунка платника податку до бюджету, на поточний рахунок платника податку).".
13. У пунктi 25 слова i цифри "Розрахунок з бюджетом у зв'язку з поданням уточнюючого розрахунку вiдповiдно до пункту 50.1 статтi 50 Кодексу, сплата" замiнити словом "Сплата".
14. Пункт 26 викласти в такiй редакцiї:
"26. Повернення надмiру сплачених податкових зобов'язань з податку, зарахованих до бюджету з електронного рахунка платника податку в порядку, визначеному пунктом 2001.5 статтi 2001 Кодексу, здiйснюється шляхом перерахування таких коштiв виключно на електронний рахунок платника податку, а у разi його вiдсутностi на дату звернення платника податку iз заявою про повернення надмiру сплачених податкових зобов'язань з податку чи на дату фактичного повернення коштiв - шляхом перерахування на поточний рахунок платника податку в установi банку.".
15. Пункт 28 виключити.