ЗАКОН УКРАЇНИ
Про внесення змiн до Закону України "Про iндустрiальнi парки" та деяких iнших законодавчих актiв України щодо залучення iнвестицiй у промисловий сектор економiки шляхом стимулювання створення iндустрiальних паркiв
Верховна Рада України постановляє:
I. Внести до Закону України "Про iндустрiальнi парки" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2013 р., N 22, ст. 212; 2014 р., N 20 - 21, ст. 712; 2016 р., N 2, ст. 16; 2020 р., N 28, ст. 188) такi змiни:
1. У частинi першiй статтi 1:
пункти 3, 7 i 8 викласти в такiй редакцiї:
"3) iндустрiальний (промисловий) парк (далi - iндустрiальний парк) - визначена iнiцiатором створення iндустрiального парку вiдповiдно до мiстобудiвної документацiї облаштована вiдповiдною iнфраструктурою територiя, у межах якої учасники iндустрiального парку можуть здiйснювати господарську дiяльнiсть у сферi переробної промисловостi, переробки промислових та/або побутових вiдходiв (крiм захоронення вiдходiв), а також науково-технiчну дiяльнiсть, дiяльнiсть у сферi iнформацiї i телекомунiкацiй на умовах, визначених цим Законом та договором про здiйснення господарської дiяльностi у межах iндустрiального парку.
На територiї iндустрiальних паркiв не може здiйснюватися дiяльнiсть з виробництва пiдакцизних товарiв (крiм виробництва автомобiлiв легкових, кузовiв до них, причепiв та напiвпричепiв, мотоциклiв, транспортних засобiв, призначених для перевезення 10 осiб i бiльше, транспортних засобiв для перевезення вантажiв) та господарська дiяльнiсть, що пiдпадає пiд лiцензування згiдно з пунктами 18, 181, 20 - 22, 32 частини першої статтi 7 Закону України "Про лiцензування видiв господарської дiяльностi";
"7) уповноважений державний орган - центральний орган виконавчої влади, що реалiзує державну полiтику щодо створення i функцiонування iндустрiальних паркiв на територiї України, дiяльнiсть якого спрямовується i координується Кабiнетом Мiнiстрiв України;
8) учасник iндустрiального парку (далi - учасник) - суб'єкт господарювання будь-якої форми власностi, зареєстрований на територiї (в межах) iндустрiального парку, який згiдно iз законодавством набув право на земельну дiлянку та/або iнший об'єкт (частину об'єкта) нерухомого майна у межах iндустрiального парку, уклав з керуючою компанiєю договiр про здiйснення господарської дiяльностi у межах iндустрiального парку вiдповiдно до концепцiї iндустрiального парку та має здiйснювати дiяльнiсть виключно у сферi переробної промисловостi, переробки промислових та/або побутових вiдходiв (крiм захоронення вiдходiв), а також науково-технiчну дiяльнiсть, дiяльнiсть у сферi iнформацiї i телекомунiкацiй лише на територiї (в межах) iндустрiального парку";
доповнити пунктом 9 такого змiсту:
"9) iнший суб'єкт iндустрiального парку - суб'єкт господарювання будь-якої форми власностi, який згiдно iз законодавством набув право на земельну дiлянку та/або iнший об'єкт (частину об'єкта) нерухомого майна в межах iндустрiального парку, уклав вiдповiдний договiр з керуючою компанiєю та здiйснює свою господарську дiяльнiсть у сферах, що не забороненi цим Законом, на територiї (в межах) iндустрiального парку. Iнший суб'єкт iндустрiального парку не має права на отримання державного стимулювання вiдповiдно до цього Закону".
2. Статтю 4 доповнити частиною четвертою такого змiсту:
"4. Функцiонування iндустрiальних паркiв спрямоване на:
1) залучення iнвестицiй та розвиток економiки України;
2) вирiвнювання економiчного розвитку регiонiв та пiдвищення якостi життя населення України;
3) запровадження iнновацiйних та енергозберiгаючих технологiй;
4) створення нових робочих мiсць;
5) сталий розвиток та захист навколишнього природного середовища".
3. Доповнити статтями 41 i 71 такого змiсту:
"Стаття 41. Державне управлiння у сферi створення та функцiонування iндустрiальних паркiв на територiї України
1. Державне управлiння у сферi створення та функцiонування iндустрiальних паркiв на територiї України здiйснюється в межах повноважень, визначених цим Законом та iншими актами законодавства України:
1) Кабiнетом Мiнiстрiв України;
2) центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалiзує державну iнвестицiйну полiтику;
3) центральним органом виконавчої влади, що реалiзує державну полiтику щодо створення i функцiонування iндустрiальних паркiв на територiї України (уповноважений державний орган);
4) мiсцевими органами виконавчої влади;
5) органами мiсцевого самоврядування";
"Стаття 71. Обмеження щодо створення iндустрiальних паркiв
1. Iнiцiатор створення, керуюча компанiя не можуть бути створенi/заснованi фiзичними особами - громадянами держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором або державою-окупантом, або юридичними чи пов'язаними з ними особами, зареєстрованими у державi, визнанiй Верховною Радою України державою-агресором або державою-окупантом, або щодо яких застосовано санкцiї вiдповiдно до законодавства України або мiжнародного права, або юридичними особами - власниками 10 вiдсоткiв i бiльше акцiй (часток) та/або кiнцевим бенефiцiарним власником (контролером) яких є резидент держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором або державою-окупантом, чи держава, визнана Верховною Радою України державою-агресором або державою-окупантом.
2. Учасниками або iншими суб'єктами iндустрiального парку не можуть бути суб'єкти господарювання будь-якої форми власностi, створенi фiзичними особами - громадянами держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором або державою-окупантом, або юридичними чи пов'язаними з ними особами, зареєстрованими у державi, визнанiй Верховною Радою України державою-агресором або державою-окупантом, або щодо яких застосовано санкцiї вiдповiдно до законодавства України або мiжнародного права, є юридичними особами - власниками 10 вiдсоткiв i бiльше акцiй (часток) та/або кiнцевим бенефiцiарним власником (контролером) яких є резидент держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором або державою-окупантом, чи держава, визнана Верховною Радою України державою-агресором або державою-окупантом".
4. Пункт 3 статтi 8 викласти в такiй редакцiї:
"3) площа земельної дiлянки або сукупна площа сумiжних земельних дiлянок повинна становити не менше 10 гектарiв та не бiльше однiєї тисячi гектарiв. Допускається розташування мiж земельними дiлянками iндустрiального парку земельних дiлянок, на яких розташовано або передбачається розташувати вiдповiдно до мiстобудiвної документацiї виключно об'єкти iнженерно-транспортної iнфраструктури".
5. У статтi 11:
частину другу пiсля слова "учасникам" доповнити словами "iншим суб'єктам iндустрiальних паркiв";
у частинi четвертiй слова "вiльна вiд забудови" виключити.
6. Доповнити статтею 111 такого змiсту:
"Стаття 111. Об'єкти, що можуть розмiщуватися на територiї iндустрiального парку
1. До об'єктiв, що можуть розмiщуватися на територiї iндустрiального парку належать:
1) офiси керуючої компанiї, учасникiв та iнших суб'єктiв iндустрiального парку, фiнансовi установи, об'єкти маркетингу та реклами;
2) заклади дошкiльної освiти, заклади загальної середньої освiти, заклади вищої, фахової передвищої та професiйної (професiйно-технiчної) освiти;
3) науковi парки, акселератори, лабораторiї з розвитку iнновацiйних технологiй;
4) багатоцiльовi зали для проведення наукових конференцiй та iнших заходiв;
5) пожежнi частини;
6) озелененi територiї;
7) виробничi, складськi будiвлi та споруди, об'єкти логiстичної iнфраструктури;
8) iнженернi будiвлi та споруди;
9) об'єкти поводження з вiдходами (крiм захоронення вiдходiв);
10) iншi об'єкти, не забороненi законодавством".
7. У статтi 14:
частину другу викласти в такiй редакцiї:
"2. Iнiцiатор створення протягом п'яти робочих днiв з дня прийняття рiшення про створення iндустрiального парку зобов'язаний подати до уповноваженого державного органу копiю рiшення про створення iндустрiального парку та концепцiю iндустрiального парку";
абзац перший частини п'ятої замiнити трьома новими абзацами такого змiсту:
"5. З метою державного стимулювання, передбаченого законодавством, уповноважений державний орган створює, веде та розмiщує на своєму офiцiйному веб-сайтi Реєстр iндустрiальних паркiв, до якого iндустрiальнi парки включаються за заявою iнiцiаторiв створення.
Перелiк вiдомостей, що вносяться до Реєстру iндустрiальних паркiв, та порядок його ведення визначаються Кабiнетом Мiнiстрiв України.
Iндустрiальний парк може бути включений до Реєстру iндустрiальних паркiв за умови, що на час включення на його територiї (в межах) вiдсутнi прийнятi в експлуатацiю протягом 10 останнiх рокiв до моменту прийняття рiшення про створення iндустрiального парку закiнченi будiвництвом об'єкти виробничого призначення та/або вiдсутнi об'єкти виробничого призначення, що експлуатувалися протягом п'яти останнiх рокiв до моменту прийняття рiшення про створення iндустрiального парку (крiм об'єктiв виробничого призначення вугледобувного пiдприємства та/або його окремого (сумiжного) вiдокремленого пiдроздiлу, який не має статусу юридичної особи, що було лiквiдовано, перебуває в стадiї лiквiдацiї (припинення) або планується до лiквiдацiї, на якi не поширюються обмеження цiєї статтi)".
У зв'язку з цим абзац другий вважати абзацом четвертим.
8. Статтю 16 викласти в такiй редакцiї:
"Стаття 16. Включення iндустрiального парку до Реєстру iндустрiальних паркiв або вiдмова у включеннi iндустрiального парку до Реєстру iндустрiальних паркiв
1. Включення iндустрiального парку до Реєстру iндустрiальних паркiв вiдбувається протягом 45 робочих днiв з моменту надходження до уповноваженого державного органу заяви вiд iнiцiатора створення.
Уповноважений державний орган у порядку, затвердженому Кабiнетом Мiнiстрiв України, розглядає документи протягом 21 робочого дня з дня надходження документiв вiд iнiцiатора створення.
Уповноважений державний орган подає до Кабiнету Мiнiстрiв України проект рiшення про включення iндустрiального парку до Реєстру iндустрiальних паркiв або про вiдмову у включеннi iндустрiального парку до Реєстру iндустрiальних паркiв.
2. При прийняттi рiшення про включення iндустрiального парку до Реєстру iндустрiальних паркiв враховуються такi критерiї:
1) доступнiсть трудових ресурсiв, необхiдних для розвитку iндустрiального парку згiдно з концепцiєю;
2) наявнiсть та/або можливiсть залучення iнiцiатором створення фiнансових та матерiально-технiчних ресурсiв, необхiдних для розвитку iндустрiального парку згiдно з концепцiєю;
3) пiдтримка iндустрiального парку з боку органiв мiсцевого самоврядування та мiсцевих органiв виконавчої влади;
4) очiкуванi результати функцiонування iндустрiального парку згiдно з концепцiєю передбачають залучення iнвестицiй, створення нових робочих мiсць, експорт продукцiї, залучення суб'єктiв малого та середнього пiдприємництва.
3. Рiшення про вiдмову у включеннi iндустрiального парку до Реєстру iндустрiальних паркiв приймається у разi:
1) якщо земельна дiлянка, використання якої планується для створення та функцiонування iндустрiального парку, не вiдповiдає вимогам, встановленим статтею 8 цього Закону;
2) вiдсутностi пiдтримки iндустрiального парку з боку органiв мiсцевого самоврядування та мiсцевих органiв виконавчої влади;
3) наявностi на територiї iндустрiального парку об'єктiв виробничого призначення, визначених частиною п'ятою статтi 14 цього Закону.
Вiдмова у включеннi iндустрiального парку до Реєстру iндустрiальних паркiв не обмежує можливiсть повторного звернення iнiцiатора створення до уповноваженого державного органу з питанням включення iндустрiального парку до Реєстру iндустрiальних паркiв.
4. У рiшеннi про включення iндустрiального парку до Реєстру iндустрiальних паркiв зазначаються:
1) назва iндустрiального парку;
2) iнiцiатор створення iндустрiального парку;
3) строк, на який створено iндустрiальний парк;
4) мiсцезнаходження iндустрiального парку.
5. Уповноважений державний орган зобов'язаний протягом трьох робочих днiв з дня прийняття Кабiнетом Мiнiстрiв України рiшення про включення iндустрiального парку до Реєстру iндустрiальних паркiв включити вiдповiдний iндустрiальний парк до Реєстру iндустрiальних паркiв, письмово повiдомити iнiцiатора створення, керуючу компанiю, вiдповiднi мiсцевi державнi адмiнiстрацiї та органи мiсцевого самоврядування, а також розмiстити вiдповiдну iнформацiю на своєму офiцiйному веб-сайтi".
9. Доповнити статтею 161 такого змiсту:
"Стаття 161. Виключення iндустрiального парку з Реєстру iндустрiальних паркiв
1. Iндустрiальний парк виключається з Реєстру iндустрiальних паркiв у разi:
1) його лiквiдацiї вiдповiдно до частини першої статтi 37 цього Закону;
2) неподання уповноваженому державному органу звiтiв про функцiонування iндустрiального парку протягом двох звiтних перiодiв поспiль;
3) неукладення договору про створення та функцiонування iндустрiального парку протягом двох рокiв з дня прийняття рiшення про його створення;
4) нездiйснення у межах iндустрiального парку господарської дiяльностi всiма його учасниками протягом трьох рокiв поспiль на пiдставi вiдомостей iз звiтiв про функцiонування iндустрiального парку;
5) невiдповiдностi вимогам статей 71, 111 та iншим вимогам цього Закону.
Уповноважений державний орган готує проект рiшення про виключення iндустрiального парку з Реєстру iндустрiальних паркiв та надсилає його до Кабiнету Мiнiстрiв України.
2. Уповноважений державний орган зобов'язаний протягом трьох робочих днiв з дня прийняття Кабiнетом Мiнiстрiв України рiшення про виключення iндустрiального парку з Реєстру iндустрiальних паркiв виключити такий iндустрiальний парк з Реєстру iндустрiальних паркiв, письмово повiдомити iнiцiатора створення, керуючу компанiю, вiдповiднi мiсцевi державнi адмiнiстрацiї та органи мiсцевого самоврядування, а також розмiстити вiдповiдну iнформацiю на своєму офiцiйному веб-сайтi.
3. Виключення iндустрiального парку з Реєстру iндустрiальних паркiв не є пiдставою для його лiквiдацiї.
4. Iндустрiальний парк, виключений з Реєстру iндустрiальних паркiв, може бути повторно включений до нього не ранiш як через 6 мiсяцiв пiсля виключення такого iндустрiального парку з Реєстру iндустрiальних паркiв".
10. Пункти 4 i 7 частини першої статтi 17 викласти в такiй редакцiї:
"4) мiсце розташування, розмiр земельної дiлянки та об'єкти, розмiщенi на нiй, у тому числi об'єкти виробничого призначення (за наявностi)";
"7) iнформацiя про орiєнтовнi сумарнi обсяги споживання енергоресурсiв, води тощо, а також про необхiдну iнженерно-транспортну iнфраструктуру та план забезпечення вiдповiдними ресурсами iндустрiального парку".
11. Частину третю статтi 18 викласти в такiй редакцiї:
"3. Якщо iнiцiатор створення є орендарем земельної дiлянки, керуюча компанiя такого парку визначається ним самостiйно з письмовим повiдомленням про це вiдповiдного органу державної влади, органу мiсцевого самоврядування та орендодавця не пiзнiше трьох робочих днiв".
12. Частину четверту статтi 21 викласти в такiй редакцiї:
"4. Форма типового договору про створення та функцiонування iндустрiального парку затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалiзує державну iнвестицiйну полiтику".
13. Текст статтi 24 викласти в такiй редакцiї:
"1. Юридична особа набуває статусу керуючої компанiї з дня укладення договору про створення та функцiонування iндустрiального парку, про що iнiцiатор створення зобов'язаний протягом трьох робочих днiв письмово повiдомити уповноважений державний орган.
Iнформацiю про набуття юридичною особою статусу керуючої компанiї iндустрiального парку, включеного до Реєстру iндустрiальних паркiв, уповноважений державний орган вносить до Реєстру iндустрiальних паркiв та розмiщує на своєму офiцiйному веб-сайтi не пiзнiше трьох робочих днiв з дня надходження такого повiдомлення вiд iнiцiатора створення.
2. Юридична особа втрачає статус керуючої компанiї з дня припинення договору про створення та функцiонування iндустрiального парку, про що iнiцiатор створення зобов'язаний протягом того самого дня повiдомити уповноважений державний орган. Iнформацiю про втрату юридичною особою статусу керуючої компанiї iндустрiального парку, включеного до Реєстру iндустрiальних паркiв, уповноважений державний орган вносить до Реєстру iндустрiальних паркiв та розмiщує на своєму офiцiйному веб-сайтi не пiзнiше одного робочого дня з дня надходження такого повiдомлення вiд iнiцiатора створення".
14. У статтi 25:
1) у частинi першiй:
у пунктi 4 слово "щокварталу" замiнити словом "щопiвроку";
пункт 9 викласти в такiй редакцiї:
"9) передавати керуючiй компанiї або учасникам в оренду (суборенду), вiдчужувати об'єкти (частини об'єктiв) нерухомого майна у межах iндустрiального парку";
2) у пунктi 7 частини другої слово "щокварталу" замiнити словом "щопiвроку".
15. У статтi 26:
1) у частинi першiй:
пункт 21 викласти в такiй редакцiї:
"21) передавати учасникам в оренду (суборенду), вiдчужувати рухоме та нерухоме майно для використання у межах iндустрiального парку вiдповiдно до законодавства";
у пунктi 8 слово "щокварталу" замiнити словом "щопiвроку";
2) у пунктi 9 частини другої слово "щокварталу" замiнити словом "щопiвроку".
16. Частини першу та другу статтi 27 викласти в такiй редакцiї:
"1. Уповноважений державний орган:
1) щопiвроку отримує вiд керуючої компанiї та оприлюднює на своєму офiцiйному веб-сайтi звiти про результати функцiонування iндустрiального парку в порядку та за формою, затвердженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалiзує державну iнвестицiйну полiтику;
2) звертається до органiв державної влади, пiдприємств, установ та органiзацiй щодо вирiшення питань, пов'язаних iз створенням та функцiонуванням iндустрiальних паркiв;
3) забезпечує сприятливi умови для створення та функцiонування iндустрiальних паркiв;
4) веде Реєстр iндустрiальних паркiв;
5) здiйснює монiторинг функцiонування iндустрiальних паркiв, розробляє Стратегiю розвитку iндустрiальних паркiв;
6) забезпечує iнформацiйну та консультацiйну пiдтримку iнiцiаторiв створення i керуючих компанiй та в iнший спосiб сприяє залученню учасникiв;
7) забезпечує доступ до публiчної iнформацiї, пов'язаної з дiяльнiстю iндустрiальних паркiв, та забезпечує iнформацiйну пiдтримку потенцiйних учасникiв з питань, що належать до його компетенцiї;
8) iнформує центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалiзує державну iнвестицiйну полiтику, центральний орган виконавчої влади, що реалiзує державну податкову полiтику, центральний орган виконавчої влади, що реалiзує державну митну полiтику, вiдповiднi мiсцевi державнi адмiнiстрацiї та органи мiсцевого самоврядування про iнiцiаторiв створення, керуючi компанiї та учасникiв iндустрiальних паркiв у випадках, передбачених цим Законом;
9) забезпечує надання керуючим компанiям, iнiцiаторам створення - суб'єктам господарювання iндустрiальних паркiв за рахунок коштiв, передбачених державним бюджетом, повної або часткової компенсацiї вiдсоткової ставки за кредитами (позиками), коштiв на безповоротнiй основi для облаштування iндустрiальних паркiв, забезпечує надання компенсацiї витрат на пiдключення та приєднання до iнженерних мереж у порядку, встановленому Кабiнетом Мiнiстрiв України;
10) забезпечує надання учасникам iндустрiальних паркiв за рахунок коштiв, передбачених державним бюджетом, повної або часткової компенсацiї вiдсоткової ставки за кредитами (позиками), коштiв на безповоротнiй основi для здiйснення господарської дiяльностi у межах iндустрiального парку в порядку, встановленому Кабiнетом Мiнiстрiв України;
11) за рахунок коштiв, передбачених законом про Державний бюджет України, забезпечує фiнансування будiвництва, реконструкцiї, ремонту iнженерно-транспортної iнфраструктури для створення та функцiонування iндустрiальних паркiв, а також облаштування iндустрiальних паркiв у порядку, встановленому Кабiнетом Мiнiстрiв України;
12) здiйснює аналiз та узагальнення мiжнародного досвiду у сферi забезпечення функцiонування iндустрiальних паркiв та залучення iнвестицiй;
13) забезпечує до 1 квiтня поточного року оприлюднення на своєму офiцiйному веб-сайтi узагальненої та в розрiзi окремих iндустрiальних паркiв iнформацiї про стан їх функцiонування.
2. Уповноважений державний орган здiйснює також iншi повноваження, передбаченi законом.
Уповноважений державний орган має право утворювати постiйнi або тимчасовi консультативнi, дорадчi та iншi допомiжнi органи та/або залучати в установленому порядку пiдприємства, установи, органiзацiї для здiйснення пiдтримки iнiцiаторiв створення, керуючих компанiй та учасникiв iндустрiальних паркiв за такими напрямами:
1) розробка короткострокових та довгострокових планiв розвитку iндустрiальних паркiв;
2) забезпечення налагодження спiвробiтництва з мiжнародними фiнансовими органiзацiями, урядовими та неурядовими органiзацiями iноземних держав з питань залучення фiнансових ресурсiв для реалiзацiї iндустрiальними парками iнновацiйних та iнвестицiйних проектiв;
3) сприяння у розробцi (внесеннi змiн до) концепцiї iндустрiального парку;
4) сприяння iнiцiаторам створення iндустрiальних паркiв та керуючим компанiям у залученнi потенцiйних учасникiв iндустрiальних паркiв;
5) надання iнiцiаторам створення iндустрiальних паркiв, керуючим компанiям, учасникам iндустрiальних паркiв консультацiйної пiдтримки у сферi розробки бiзнес-плану та залучення джерел фiнансування;
6) сприяння в органiзацiї проведення наукових, науково-практичних конференцiй, освiтньо-iнформацiйних заходiв (виставок, семiнарiв) щодо питань дiяльностi iндустрiальних паркiв;
7) сприяння в реалiзацiї iнших заходiв, передбачених Стратегiєю розвитку iндустрiальних паркiв".
17. У статтi 29:
частину першу викласти в такiй редакцiї:
"1. Суб'єкт господарювання набуває статусу учасника, за умови виконання таких двох критерiїв:
1) укладення з керуючою компанiєю договору про здiйснення господарської дiяльностi у межах iндустрiального парку;
2) набуття права на земельну дiлянку на пiдставах та в порядку, встановлених земельним законодавством України, та/або на iнший об'єкт (частину об'єкта) нерухомого майна у межах iндустрiального парку";
частину другу доповнити реченням такого змiсту: "У разi змiни учасником видiв дiяльностi або власника учасник повинен протягом п'яти робочих днiв повiдомити про це керуючу компанiю iндустрiального парку";
доповнити частиною четвертою такого змiсту:
"4. Iнформацiю про набуття суб'єктом господарювання статусу учасника iндустрiального парку, включеного до Реєстру iндустрiальних паркiв, уповноважений державний орган вносить до Реєстру iндустрiальних паркiв та розмiщує на своєму офiцiйному веб-сайтi не пiзнiше трьох робочих днiв з дня надходження вiд керуючої компанiї такого повiдомлення".
18. У статтi 31:
частину першу пiсля абзацу першого доповнити новим абзацом такого змiсту:
"Суб'єкт господарювання втрачає статус учасника iндустрiального парку у разi порушення вимог, встановлених цим Законом";
у зв'язку з цим абзац другий вважати абзацом третiм;
частину третю доповнити абзацом другим такого змiсту:
"Iнформацiю про втрату суб'єктом господарювання статусу учасника iндустрiального парку, включеного до Реєстру iндустрiальних паркiв, уповноважений державний орган вносить до Реєстру iндустрiальних паркiв та розмiщує на своєму офiцiйному веб-сайтi не пiзнiше одного робочого дня з дня надходження вiд керуючої компанiї такого повiдомлення";
частину п'яту доповнити словами "але не ранiш як через шiсть мiсяцiв, за умови дотримання вимог цього Закону".
19. У статтi 34:
у назвi та частинi першiй слова "Державна пiдтримка облаштування" замiнити словами "Державне стимулювання облаштування та функцiонування";
частину третю викласти в такiй редакцiї:
"3. З метою створення та функцiонування iндустрiальних паркiв керуючим компанiям, iнiцiаторам створення - суб'єктам господарювання та учасникам iндустрiальних паркiв за рахунок коштiв державного, мiсцевих бюджетiв та з iнших джерел, не заборонених законом:
1) надається повна або часткова компенсацiя вiдсоткової ставки за кредитами (позиками) на облаштування та/або здiйснення господарської дiяльностi у межах iндустрiальних паркiв у порядку, встановленому Кабiнетом Мiнiстрiв України;
2) надаються кошти на безповоротнiй основi для облаштування iндустрiальних паркiв та/або забезпечення будiвництва об'єктiв сумiжної iнфраструктури (автомобiльних шляхiв, лiнiй зв'язку, засобiв тепло-, газо-, водо- та електропостачання, iнженерних комунiкацiй тощо), необхiдних для створення та функцiонування iндустрiальних паркiв у порядку, встановленому Кабiнетом Мiнiстрiв України;
3) здiйснюється компенсацiя витрат на пiдключення та приєднання до iнженерно-транспортних мереж у порядку, встановленому Кабiнетом Мiнiстрiв України;
4) надаються податкове та митне стимулювання вiдповiдно до законодавства";
частину четверту виключити.
20. Статтi 35 i 36 виключити.
21. Доповнити статтею 39 такого змiсту:
"Стаття 39. Передача спорiв на вирiшення мiжнародного комерцiйного арбiтражу або третейського суду
1. Спiр, що виникає з цивiльних та господарських правовiдносин, у тому числi з договiрних правовiдносин, за угодою сторiн може бути переданий на розгляд до мiжнародного комерцiйного арбiтражу або третейського суду вiдповiдно до законодавства.
2. Сторонами зазначеного спору можуть бути iнiцiатор створення iндустрiального парку (крiм органу державної влади, органу мiсцевого самоврядування, який згiдно з Конституцiєю України здiйснює право власностi на землю вiд iменi Українського народу i вiдповiдно до закону надiлений повноваженнями розпоряджатися землею), керуюча компанiя або учасник iндустрiального парку".
22. У текстi Закону слова "державна пiдтримка" у всiх вiдмiнках замiнити словами "державне стимулювання" у вiдповiдному вiдмiнку.
II. Прикiнцевi положення
1. Цей Закон набирає чинностi з дня його опублiкування.
2. Внести змiни до таких законодавчих актiв України:
1) у Земельному кодексi України (Вiдомостi Верховної Ради України, 2002 р., N 3 - 4, ст. 27):
частину другу статтi 661 викласти в такiй редакцiї:
"2. Iндустрiальнi парки створюються на земельних дiлянках площею не менше 10 гектарiв i не бiльше однiєї тисячi гектарiв. Допускається розташування мiж земельними дiлянками iндустрiального парку земельних дiлянок, на яких розташовано або передбачається розташувати вiдповiдно до мiстобудiвної документацiї виключно об'єкти iнженерно-транспортної iнфраструктури";
статтю 99 доповнити пунктом "ж1" такого змiсту:
"ж1) право на будiвництво та проходження iнженерних, кабельних, трубопровiдних мереж, необхiдних для повноцiнного функцiонування iндустрiальних паркiв";
частину другу статтi 168 доповнити пунктом "г" такого змiсту:
"г) проведення робiт з облаштування, будiвництва, технiчного обслуговування iндустрiальних паркiв";
частину першу статтi 208 викласти в такiй редакцiї:
"1. Вiд вiдшкодування втрат сiльськогосподарського i лiсогосподарського виробництва звiльняються громадяни та юридичнi особи у разi використання земельних дiлянок для будiвництва шкiл, дошкiльних закладiв, державних об'єктiв охорони здоров'я, культури, фiзкультури та спорту, соцiального забезпечення, державних об'єктiв дорожнього будiвництва, культових споруд релiгiйних органiзацiй, кладовищ, мелiоративних систем, протиерозiйних, протизсувних i протиселевих споруд, пiд будiвництво i обслуговування жилих будинкiв i господарських будiвель, для розмiщення внутрiгосподарських об'єктiв сiльськогосподарських, рибогосподарських i лiсогосподарських пiдприємств, органiзацiй та установ, для розмiщення iндустрiальних (промислових) паркiв, iнфраструктури оптових ринкiв сiльськогосподарської продукцiї, видобування торфу за умови повернення земельних дiлянок у станi, придатному для попереднього використання, пiд об'єкти i територiї природно-заповiдного фонду, пiд будiвництво i обслуговування об'єктiв енергетики, якi виробляють електричну енергiю з альтернативних джерел енергiї, для залiсення деградованих та малопродуктивних земель на пiдставi документацiї iз землеустрою, у разi використання земельних дiлянок для будiвництва, облаштування та утримання iнженерно-технiчних i фортифiкацiйних споруд, огорож, прикордонних знакiв, прикордонних просiк, комунiкацiй, а також всеукраїнськi громадськi органiзацiї осiб з iнвалiднiстю України, їх пiдприємства (об'єднання), установи та органiзацiї, що фiнансуються з Державного бюджету України, у разi використання земельних дiлянок для будiвництва реабiлiтацiйних установ для осiб з iнвалiднiстю i дiтей з iнвалiднiстю, об'єктiв фiзкультури, спорту та соцiального забезпечення для осiб з iнвалiднiстю i дiтей з iнвалiднiстю";
2) частину другу статтi 3 Закону України "Про державну допомогу суб'єктам господарювання" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2014 р., N 34, ст. 1173; 2018 р., N 36, ст. 274; 2020 р., N 43, ст. 371 iз змiнами, внесеними Законом України вiд 27 квiтня 2021 року N 1414-IX) доповнити пунктом 6 такого змiсту:
"6) державне стимулювання керуючих компанiй, iнiцiаторiв створення - суб'єктiв господарювання та учасникiв iндустрiальних паркiв згiдно iз Законом України "Про iндустрiальнi парки".
3. Кабiнету Мiнiстрiв України:
1) до 1 сiчня 2025 року утворити центральний орган виконавчої влади, що реалiзує державну полiтику щодо створення i функцiонування iндустрiальних паркiв на територiї України, дiяльнiсть якого спрямовується i координується Кабiнетом Мiнiстрiв України. До моменту створення зазначеного органу, але не пiзнiше 1 сiчня 2025 року, функцiї уповноваженого державного органу виконує центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалiзує державну iнвестицiйну полiтику;
2) у шестимiсячний строк з дня набрання чинностi цим Законом створити державну установу для здiйснення пiдтримки iнiцiаторiв створення, керуючих компанiй та учасникiв iндустрiальних паркiв з метою активiзацiї створення та розвитку iндустрiальних паркiв, а також для сприяння у реалiзацiї Стратегiї розвитку iндустрiальних паркiв вiдповiдно до закону;
3) пiд час пiдготовки проекту Закону України про Державний бюджет України на 2022 рiк та наступнi чотири роки передбачити видатки в сумi не менше 2000000 тисяч гривень на вiдповiдний рiк:
на реалiзацiю бюджетної програми часткової компенсацiї вiдсоткової ставки за кредитами (позиками) керуючим компанiям та iнiцiаторам створення - суб'єктам господарювання - для облаштування iндустрiальних паркiв;
на реалiзацiю бюджетної програми повної або часткової компенсацiї вiдсоткової ставки за кредитами (позиками) учасникам iндустрiальних паркiв - для здiйснення господарської дiяльностi на територiї (у межах) iндустрiального парку та/або облаштування iндустрiальних паркiв;
на реалiзацiю бюджетної програми щодо надання коштiв на безповоротнiй основi керуючим компанiям та iнiцiаторам створення - суб'єктам господарювання - для облаштування iндустрiальних паркiв та/або для створення та розвитку iнженерно-транспортної iнфраструктури iндустрiальних паркiв;
на реалiзацiю бюджетної програми будiвництва, реконструкцiї, ремонту iнженерно-транспортної iнфраструктури - для створення та функцiонування iндустрiальних паркiв, а також облаштування iндустрiальних паркiв;
на створення та функцiонування державної установи - для здiйснення пiдтримки iнiцiаторiв створення, керуючих компанiй та учасникiв iндустрiальних паркiв, а також для сприяння реалiзацiї Стратегiї розвитку iндустрiальних паркiв;
4) щорiчно, починаючи з 2022 року, iнформувати Верховну Раду України про:
кiлькiсть створених у вiдповiдному роцi iндустрiальних паркiв та кiлькiсть iндустрiальних паркiв, включених до Реєстру iндустрiальних паркiв;
суму видаткiв, спрямованих у вiдповiдному роцi на облаштування iндустрiальних паркiв та на компенсацiю вiдсоткової ставки за кредитами (позиками);
кiлькiсть створених у вiдповiдному роцi робочих мiсць, вартiсть випущеної та експортованої продукцiї в iндустрiальних парках, включених до Реєстру iндустрiальних паркiв;
5) у шестимiсячний строк з дня набрання чинностi цим Законом:
розробити та затвердити Стратегiю розвитку iндустрiальних паркiв з урахуванням дiючих iндустрiальних паркiв, включених до Реєстру iндустрiальних паркiв;
прийняти нормативно-правовi акти, необхiднi для реалiзацiї цього Закону;
привести свої нормативно-правовi акти у вiдповiднiсть iз цим Законом;
забезпечити приведення мiнiстерствами та iншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актiв у вiдповiднiсть iз цим Законом;
6) поiнформувати Верховну Раду України про стан виконання цього Закону у 2022 роцi.
4. Iнiцiаторам створення та/або керуючим компанiям iндустрiальних паркiв, включених до Реєстру iндустрiальних паркiв, протягом трьох мiсяцiв з дня набрання чинностi цим Законом надати уповноваженому державному органу iнформацiю про:
iнiцiатора створення, керуючу компанiю, учасникiв iндустрiальних паркiв та iнших суб'єктiв iндустрiальних паркiв, якi здiйснюють господарську дiяльнiсть на територiї (у межах) iндустрiального парку;
види господарської дiяльностi, що здiйснюються на територiї iндустрiального парку;
об'єкти нерухомого майна на територiї iндустрiального парку;
отримання державної пiдтримки на облаштування iндустрiального парку;
обсяги iнвестицiй, залучених для створення, облаштування та функцiонування iндустрiального парку.
5. Уповноваженому державному органу протягом шести мiсяцiв з дня набрання чинностi цим Законом за результатами аналiзу вiдповiдностi вимогам закону iндустрiальних паркiв, iнiцiаторiв їх створення, керуючих компанiй, учасникiв та iнших суб'єктiв iндустрiальних паркiв, якi здiйснюють господарську дiяльнiсть на територiї (у межах) iндустрiальних паркiв, об'єктiв, розташованих на територiї iндустрiальних паркiв, та видiв господарської дiяльностi, що здiйснюється на територiї iндустрiальних паркiв, пiдготувати проекти рiшень Кабiнету Мiнiстрiв України про виключення iндустрiальних паркiв, якi не вiдповiдають вимогам закону, з Реєстру iндустрiальних паркiв.
Президент України | В. ЗЕЛЕНСЬКИЙ |
м. Київ
7 вересня 2021 року
N 1710-IX