ЗАКОН УКРАЇНИ
Про спецiальну економiчну зону "Ренi"
Цей Закон визначає порядок створення, функцiонування та лiквiдацiї спецiальної економiчної зони "Ренi".
Стаття 1. Створення спецiальної економiчної зони "Ренi"
1. Спецiальна економiчна зона "Ренi" (далi - СЕЗ "Ренi") створюється на строк 30 рокiв на територiї мiста Ренi Одеської областi загальною площею 94,36 гектара в межах земельної дiлянки, наданої у користування Ренiйському морському торговельному порту. Оригiнал карти СЕЗ "Ренi" зберiгається в Ренiйськiй мiськiй радi.
2. Метою створення СЕЗ "Ренi" є залучення iнвестицiй у прiоритетнi галузi виробництва для збереження iснуючих та створення нових робочих мiсць, впровадження новiтнiх технологiй, сприяння розвитку зовнiшньоекономiчних зв'язкiв та пiдприємництва, завантаження потужностей портового комплексу та розвитку його iнфраструктури, збiльшення поставок високоякiсних товарiв та послуг, створення сучасної виробничої, транспортної i ринкової iнфраструктури.
3. На територiї СЕЗ "Ренi" встановлюється та дiє спецiальний правовий режим економiчної дiяльностi, визначений Законом України "Про загальнi засади створення i функцiонування спецiальних (вiльних) економiчних зон", з урахуванням особливостей, встановлених цим Законом.
Стаття 2. Особливостi дiї законодавства України у СЕЗ "Ренi"
1. Законодавство України у СЕЗ "Ренi" дiє в межах Конституцiї України з урахуванням особливостей, передбачених Законом України "Про загальнi засади створення i функцiонування спецiальних (вiльних) економiчних зон" та цим Законом.
2. Органи виконавчої влади на територiї СЕЗ "Ренi" дiють в межах повноважень, що передбаченi Конституцiєю та законами України, з урахуванням особливостей, передбачених Законом України "Про загальнi засади створення i функцiонування спецiальних (вiльних) економiчних зон" та цим Законом.
3. Держава гарантує стабiльнiсть встановленого цим Законом правового режиму функцiонування СЕЗ "Ренi" на весь термiн, визначений статтею 1 цього Закону.
4. У разi змiни законодавства України з питань оподаткування та митного регулювання до суб'єктiв СЕЗ "Ренi" на їх вимогу протягом перiоду функцiонування СЕЗ "Ренi" застосовуються особливостi оподаткування та митного регулювання, передбаченi цим Законом на день їх реєстрацiї як суб'єктiв СЕЗ "Ренi".
Стаття 3. Органи управлiння СЕЗ "Ренi"
Органами управлiння СЕЗ "Ренi" є:
Одеська обласна державна адмiнiстрацiя;
Ренiйська районна державна адмiнiстрацiя;
Ренiйська мiська рада та її виконавчий комiтет у межах своїх повноважень;
орган господарського розвитку i управлiння СЕЗ "Ренi".
Стаття 4. Повноваження Одеської обласної державної адмiнiстрацiї, Ренiйської районної державної адмiнiстрацiї, Ренiйської мiської ради та її виконавчого комiтету щодо управлiння СЕЗ "Ренi"
1. Одеська обласна державна адмiнiстрацiя та Ренiйська районна державна адмiнiстрацiя здiйснюють свої повноваження на територiї СЕЗ "Ренi" вiдповiдно до Конституцiї України, Закону України "Про мiсцевi державнi адмiнiстрацiї", цього Закону та iнших нормативно-правових актiв.
2. До сфери повноважень Одеської обласної державної адмiнiстрацiї також належать:
визначення стратегiчних напрямiв розвитку СЕЗ "Ренi";
надання центральним органам виконавчої влади iнформацiї щодо функцiонування СЕЗ "Ренi";
внесення пропозицiй про змiни в статусi СЕЗ "Ренi" у порядку, встановленому законодавством України;
здiйснення iнших повноважень, передбачених цим Законом.
3. До сфери повноважень Ренiйської районної державної адмiнiстрацiї також належать:
реєстрацiя суб'єктiв СЕЗ "Ренi", що реалiзують на територiї СЕЗ "Ренi" iнвестицiйнi проекти, затвердженi виконавчим комiтетом Ренiйської мiської ради;
утворення, лiквiдацiя, реорганiзацiя органу господарського розвитку i управлiння СЕЗ "Ренi" за поданням виконавчого комiтету Ренiйської мiської ради;
органiзацiя пiдготовки (перепiдготовки) кадрiв;
регулювання залучення до роботи у СЕЗ "Ренi" iноземних працiвникiв;
здiйснення iнших повноважень, передбачених цим Законом.
4. Ренiйська мiська рада та її виконавчий комiтет здiйснюють свої повноваження на територiї СЕЗ "Ренi" вiдповiдно до Конституцiї України, Закону України "Про мiсцеве самоврядування в Українi", цього Закону та iнших нормативно-правових актiв.
5. До сфери повноважень Ренiйської мiської ради та її виконавчого комiтету також належать:
затвердження стратегiчних та поточних програм розвитку СЕЗ "Ренi";
забезпечення необхiдних умов функцiонування державних органiв, розташованих на територiї СЕЗ "Ренi";
укладення з органом господарського розвитку i управлiння СЕЗ "Ренi" генеральної угоди про передачу йому в користування земельних дiлянок та природних ресурсiв мiсцевого значення, розташованих на територiї СЕЗ "Ренi";
розгляд i затвердження в порядку, встановленому Кабiнетом Мiнiстрiв України, iнвестицiйних проектiв, що реалiзуються на територiї СЕЗ "Ренi";
укладення договору (контракту) з суб'єктом СЕЗ "Ренi" щодо умов реалiзацiї iнвестицiйного проекту в порядку, встановленому Ренiйською мiською радою;
здiйснення iнших повноважень, передбачених цим Законом.
Стаття 5. Повноваження органу господарського розвитку i управлiння СЕЗ "Ренi"
1. Органом господарського розвитку СЕЗ "Ренi" є юридична особа, утворена Ренiйською районною державною адмiнiстрацiєю за поданням виконавчого комiтету Ренiйської мiської ради.
Положення (статут) про орган господарського розвитку i управлiння СЕЗ "Ренi" затверджується Ренiйською районною державною адмiнiстрацiєю за поданням виконавчого комiтету Ренiйської мiської ради.
2. До компетенцiї органу господарського розвитку i управлiння СЕЗ "Ренi" належать:
органiзацiя облаштування територiї СЕЗ "Ренi";
органiзацiя i контроль за будiвництвом об'єктiв виробничої та невиробничої iнфраструктури та розвиток мережi комунiкацiйних зв'язкiв;
укладення договорiв на виконання пiдрядних робiт щодо облаштування територiї СЕЗ "Ренi", будiвництва об'єктiв виробничої та невиробничої iнфраструктури, розвитку мережi комунiкацiйних зв'язкiв;
укладення в установленому порядку договорiв про експлуатацiю об'єктiв iнфраструктури СЕЗ "Ренi";
укладення з суб'єктами СЕЗ "Ренi" у межах повноважень, наданих Ренiйською мiською радою, договорiв оренди земельних дiлянок та використання природних ресурсiв мiсцевого значення;
видача дозволiв суб'єктам СЕЗ "Ренi" на будiвництво нових господарських об'єктiв, що реалiзують на територiї СЕЗ "Ренi" iнвестицiйнi проекти, затвердженi виконавчим комiтетом Ренiйської мiської ради;
пiдготовка пропозицiй Ренiйськiй мiськiй радi щодо ставок орендної плати, розмiрiв плати за комунальнi послуги, тарифiв;
здiйснення разом з вiдповiдними органами заходiв щодо забезпечення законностi i правопорядку, економiчної та екологiчної безпеки на територiї СЕЗ "Ренi";
складання та подання статистичної звiтностi про функцiонування СЕЗ "Ренi" вiдповiдно до законодавства України;
виконання iнших функцiй та повноважень, визначених в положеннi (статутi) та переданих до його компетенцiї iншими органами управлiння СЕЗ "Ренi".
Стаття 6. Суб'єкти СЕЗ "Ренi"
1. Суб'єктами СЕЗ "Ренi" є суб'єкти пiдприємницької дiяльностi - юридичнi особи, якi розташованi на територiї СЕЗ "Ренi" i реалiзують на цiй територiї затвердженi виконавчим комiтетом Ренiйської мiської ради iнвестицiйнi проекти вартiстю, еквiвалентною не менше 200 тисяч доларiв США, на пiдставi договору (контракту) щодо умов реалiзацiї цього iнвестицiйного проекту та якi зареєстрованi Ренiйською районною державною адмiнiстрацiєю як суб'єкти СЕЗ "Ренi".
2. Ренiйська районна державна адмiнiстрацiя видає суб'єктам СЕЗ "Ренi" свiдоцтво про реєстрацiю, що пiдтверджує право на отримання пiльг, визначених цим Законом.
Стаття 7. Умови провадження пiдприємницької дiяльностi на територiї СЕЗ "Ренi"
1. На територiї СЕЗ "Ренi" можуть провадитися всi види пiдприємницької дiяльностi, за винятком заборонених законами України.
2. Спецiальний правовий режим пiдприємницької дiяльностi, встановлений у СЕЗ "Ренi", поширюється на суб'єктiв СЕЗ "Ренi" виключно пiд час здiйснення ними пiдприємницької дiяльностi в перiод реалiзацiї затверджених в установленому цим Законом порядку iнвестицiйних проектiв на територiї СЕЗ "Ренi".
3. Затвердження виконавчим комiтетом Ренiйської мiської ради iнвестицiйного проекту та укладення договору (контракту) щодо умов його реалiзацiї є пiдставою для реєстрацiї суб'єкта пiдприємницької дiяльностi Ренiйською районною державною адмiнiстрацiєю як суб'єкта СЕЗ "Ренi", укладення договорiв оренди земельних дiлянок, примiщень тощо. Порядок укладення договору (контракту) визначається Ренiйською мiською радою.
4. У разi порушення суб'єктами СЕЗ "Ренi" законодавства України, установчих документiв, договору (контракту) з виконавчим комiтетом Ренiйської мiської ради щодо умов реалiзацiї затвердженого в установленому цим Законом порядку iнвестицiйного проекту Ренiйська мiська рада може внести пропозицiї виконавчому комiтету Ренiйської мiської ради про скасування наданих ним дозволiв, розiрвання у встановленому законодавством порядку договору (контракту), а також внести пропозицiї Ренiйськiй районнiй державнiй адмiнiстрацiї про скасування реєстрацiї суб'єктiв СЕЗ "Ренi" у встановленому законодавством порядку.
5. Рiшення про розiрвання договору (контракту), скасування виданих дозволiв або реєстрацiї суб'єктiв СЕЗ "Ренi" можуть бути оскарженi в судовому порядку.
Стаття 8. Державна реєстрацiя суб'єктiв пiдприємницької дiяльностi, створюваних у СЕЗ "Ренi"
На територiї СЕЗ "Ренi" державна реєстрацiя суб'єктiв пiдприємницької дiяльностi здiйснюється у встановленому законодавством порядку.
Стаття 9. Спецiальний правовий режим пiдприємницької дiяльностi, особливостi оподаткування та валютного регулювання на територiї СЕЗ "Ренi"
1. На територiї СЕЗ "Ренi" запроваджується спецiальний митний режим.
Вiдповiдно до цього спецiального митного режиму на територiї СЕЗ "Ренi" встановлюється такий порядок ввезення (вивезення) товарiв та iнших предметiв:
а) у разi ввезення товарiв та iнших предметiв (крiм пiдакцизних товарiв) з-за меж митної територiї України на територiю СЕЗ "Ренi" для використання в межах СЕЗ "Ренi" ввiзне мито та податок на додану вартiсть не справляються;
6) у разi ввезення на митну територiю України з територiї СЕЗ "Ренi" товарiв та iнших предметiв, що попередньо були ввезенi з-за меж митної територiї України на територiю СЕЗ "Ренi", податки сплачуються в порядку, встановленому законодавством України для оподаткування товарiв, що iмпортуються.
До митної вартостi товарiв та iнших предметiв, зазначених у цьому пунктi, не включається вартiсть послуг щодо зберiгання товарiв та iнших предметiв, їх перевантаження, дороблення, сортування, пакетування, здiйснюваних на територiї СЕЗ "Ренi".
Операцiї з надання зазначених, послуг не пiдлягають обкладенню податком на додану вартiсть;
в) у разi вивезення з територiї СЕЗ "Ренi" за межi митної територiї України товарiв та iнших предметiв, вироблених, у тому числi повнiстю або достатньо перероблених чи оброблених, на територiї СЕЗ "Ренi", вивiзне мито та акцизний збiр не справляються, а податок на додану вартiсть справляється за нульовою ставкою;
г) у разi вивезення з територiї СЕЗ "Ренi" за межi митної територiї України товарiв та iнших предметiв, попередньо ввезених з-за меж митної територiї України на територiю СЕЗ "Ренi", вивiзне мито, податок на додану вартiсть i акцизний збiр не справляються;
д) у разi вивезення товарiв та iнших предметiв (крiм пiдакцизних товарiв) з митної територiї України на територiю СЕЗ "Ренi" вивiзне мито не справляється, а податок на додану вартiсть справляється за нульовою ставкою;
е) у разi ввезення товарiв та iнших предметiв на територiю СЕЗ "Ренi" з метою транзиту через територiю СЕЗ "Ренi" митнi збори справляються вiдповiдно до законодавства України;
є) в iнших випадках оподаткування здiйснюється вiдповiдно до законодавства України.
Не звiльняються вiд оподаткування операцiї з ввезення на митну територiю України товарiв та iнших предметiв, повнiстю вироблених, достатньо перероблених або оброблених на територiї СЕЗ "Ренi".
2. Повнiстю виробленими або достатньо переробленими чи обробленими у СЕЗ "Ренi" вважаються товари, якi вiдповiдають критерiям, викладеним у статтi 18 Закону України "Про Єдиний митний тариф".
Строк перебування товарiв та iнших предметiв на територiї СЕЗ "Ренi" не обмежується, крiм випадкiв коли товари та iншi предмети мають обмежений строк зберiгання.
Дiя частини першої цiєї статтi не поширюється на товарообмiннi (бартернi) операцiї та операцiї з давальницькою сировиною.
Митний контроль за перемiщенням товарiв та iнших предметiв через межi територiї СЕЗ "Ренi" здiйснюється вiдповiдно до законодавства України з метою забезпечення дотримання державними органами, пiдприємствами, установами, органiзацiями та їх посадовими особами, а також громадянами порядку перемiщення товарiв та iнших предметiв через митний кордон України, з урахуванням норм цього Закону.
Для запобiгання несанкцiонованому i неконтрольованому проникненню на територiю СЕЗ "Ренi" або за її межi фiзичних осiб, транспортних засобiв, а також ввезенню i вивезенню товарiв та iнших предметiв територiя СЕЗ "Ренi" огороджується по периметру i облаштовується вiдповiдно до вимог Державної митної служби України.
Територiї зон митного контролю для СЕЗ "Ренi", їх межi та режим перемiщення товарiв, транспортних засобiв i громадян встановлюються Державною митною службою України.
Митне оформлення товарiв та iнших предметiв, що перемiщуються через межi територiї СЕЗ "Ренi", здiйснюється вiдповiдно до законодавства України.
За митне оформлення товарiв та iнших предметiв, а також перебування їх пiд митним контролем на територiї СЕЗ "Ренi" справляються митнi збори вiдповiдно до законодавства України.
Органiзацiя робiт з облаштування митної iнфраструктури i огородження СЕЗ "Ренi" та їх фiнансування здiйснюються органом господарського розвитку i управлiння СЕЗ "Ренi".
Спецiальний митний режим на територiї СЕЗ "Ренi" запроваджується з дня затвердження Державною митною службою України акта приймання - передачi в експлуатацiю об'єктiв митної iнфраструктури.
3. Iмпорт суб'єктами СЕЗ "Ренi" товарiв та iнших предметiв для потреб власного виробництва на територiї СЕЗ "Ренi" та експорт товарiв та iнших предметiв, повнiстю вироблених або достатньо перероблених чи оброблених на територiї СЕЗ "Ренi", не пiдлягає лiцензуванню та квотуванню, якщо iнше не встановлено мiжнародними договорами України.
4. На зовнiшньоекономiчнi операцiї, що здiйснюються у СЕЗ "Ренi", поширюється спецiальний режим експорту (iмпорту) товарiв та iншi заходи нетарифного регулювання зовнiшньоекономiчної дiяльностi вiдповiдно до законодавства України.
Кабiнет Мiнiстрiв України може встановлювати обмеження щодо ввезення на митну територiю України з територiї СЕЗ "Ренi" та вивезення з митної територiї України на територiю СЕЗ "Ренi" окремих видiв товарiв.
5. Суб'єктам СЕЗ "Ренi" надаються передбаченi цим Законом пiльги щодо сплати податку на прибуток пiдприємств та збору до Державного iнновацiйного фонду:
а) прибуток суб'єктiв СЕЗ "Ренi", отриманий на територiї СЕЗ "Ренi" вiд реалiзацiї iнвестицiйних проектiв, затверджених виконавчим комiтетом Ренiйської мiської ради, оподатковується за ставкою 20 вiдсоткiв до об'єкта оподаткування.
Ця норма застосовується з моменту одержання суб'єктом СЕЗ "Ренi" першого прибутку вiд реалiзацiї iнвестицiйного проекту.
Це положення не поширюється на частину прибутку, одержаного суб'єктом СЕЗ "Ренi" вiд освоєння iнвестицiй, що були здiйсненi за рахунок коштiв бюджетiв усiх рiвнiв та коштiв Державного iнновацiйного фонду.
Порядок обчислення прибутку, одержаного вiд реалiзацiї iнвестицiйного проекту, визначається Державною податковою адмiнiстрацiєю України;
б) до валового доходу суб'єкта СЕЗ "Ренi", нарахованого з метою оподаткування, не включається одержана згiдно з затвердженим виконавчим комiтетом Ренiйської мiської ради iнвестицiйним проектом, що реалiзується на територiї СЕЗ "Ренi", сума iнвестицiй у виглядi:
коштiв;
матерiальних цiнностей;
нематерiальних активiв, включаючи легалiзованi на територiї України авторськi права, права на винаходи, кориснi моделi, промисловi зразки, знаки для товарiв i послуг, ноу-хау тощо, вартiсть яких у конвертованiй валютi пiдтверджено згiдно з законами (процедурами) країни iнвестора або мiжнародними торговельними звичаями, а також експертною оцiнкою в Українi.
У разi, якщо протягом звiтного (податкового) перiоду вiдбувається часткове або повне вiдчуження iнвестицiї, передбаченої цим пунктом, суб'єкт пiдприємницької дiяльностi, який отримав iнвестицiю, зобов'язаний сплатити у повному обсязi податок з прибутку, одержаного в такому звiтному (податковому) перiодi;
в) суб'єкти СЕЗ "Ренi", якi реалiзують на територiї СЕЗ "Ренi" iнвестицiйнi проекти, затвердженi виконавчим комiтетом Ренiйської мiської ради, звiльняються вiд сплати збору до Державного iнновацiйного фонду.
6. Валютне регулювання на територiї СЕЗ "Ренi" здiйснюється вiдповiдно до законодавства України з урахуванням норм, визначених цим Законом.
Надходження в iноземнiй валютi вiд реалiзацiї суб'єктами СЕЗ "Ренi" продукцiї, товарiв (робiт, послуг), вироблених або наданих у СЕЗ "Ренi", звiльняються вiд обов'язкового продажу.
Стаття 10. Порядок в'їзду у СЕЗ "Ренi" та виїзду з неї
Кабiнет Мiнiстрiв України може встановлювати спецiальний порядок перетинання кордону України iноземцями та особами без громадянства, якi прямують у СЕЗ "Ренi", а також спецiальний порядок в'їзду у СЕЗ "Ренi" i виїзду з неї громадян України, iноземцiв та осiб без громадянства.
Стаття 11. Порядок лiквiдацiї СЕЗ "Ренi"
1. СЕЗ "Ренi" вважається лiквiдованою з моменту закiнчення строку, на який її було створено, якщо його не буде продовжено в установленому законодавством порядку.
2. СЕЗ "Ренi" може бути лiквiдована законом до закiнчення строку, на який її було створено, вiдповiдно до Закону України "Про загальнi засади створення i функцiонування спецiальних (вiльних) економiчних зон".
Стаття 12. Гарантiї забезпечення iнтересiв суб'єктiв СЕЗ "Ренi" у разi її лiквiдацiї
1. Держава гарантує збереження у повному обсязi всiх майнових i немайнових прав суб'єктiв СЕЗ "Ренi" у разi її лiквiдацiї.
2. Спори мiж органами управлiння СЕЗ "Ренi", суб'єктами СЕЗ "Ренi" та лiквiдацiйною комiсiєю, що можуть виникнути у зв'язку з лiквiдацiєю СЕЗ "Ренi", пiдлягають розгляду в судах України, а спори за участю iноземних суб'єктiв господарської дiяльностi - у судах за погодженням сторiн, у тому числi за кордоном.
Стаття 13. Прикiнцевi положення
1. Цей Закон набирає чинностi з дня його опублiкування.
2. Кабiнету Мiнiстрiв України:
у мiсячний строк подати пропозицiї щодо приведення законодавчих актiв України у вiдповiднiсть iз цим Законом;
привести свої нормативно-правовi акти у вiдповiднiсть iз цим Законом;
забезпечити в межах своїх повноважень видання нормативно-правових актiв, передбачених цим Законом.
Президент України | Л. КУЧМА |
м. Київ
23 березня 2000 року
N 1605-III