Про захист нацiонального товаровиробника вiд демпiнгового iмпорту
Iз змiнами i доповненнями, внесеними
Законами України
вiд 23 березня 2000 року N 1595-III,
вiд 22 травня 2003 року N 860-IV,
вiд 1 листопада 2005 року N 3027-IV,
(змiни, внесенi пунктом 16 роздiлу I Закону України
вiд 1 листопада 2005 року N 3027-IV, набрали
чинностi
з 16 травня 2008 року - дня вступу України до Свiтової
органiзацiї торгiвлi),
вiд 10 квiтня 2008 року N 252-VI,
вiд 13 березня 2012 року N 4496-VI,
вiд 5 липня 2012 року N 5060-VI,
вiд 4 липня 2013 року N 406-VII,
вiд 6 вересня 2018 року N 2530-VIII,
вiд 14 сiчня 2020 року N 440-IX
(У текстi Закону слова "Мiнiстерство економiки України" та "Мiнiстр економiки України" замiнено вiдповiдно словами "центральний орган виконавчої влади з питань економiчної полiтики" та "Мiнiстр економiки та з питань європейської iнтеграцiї України" згiдно iз Законом України вiд 22 травня 2003 року N 860-IV) |
(У текстi Закону, крiм частини другої статтi 2, статтi 3, статтi 4, статтi 5, частини одинадцятої статтi 12, частини чотирнадцятої статтi 14, абзацу другого частини другої, частин четвертої, п'ятої статтi 24, частини п'ятої статтi 28, статтi 34, статтi 38, слово "Україна" в усiх вiдмiнках замiнено словами "країна iмпорту" у вiдповiдному вiдмiнку згiдно iз Законом України вiд 1 листопада 2005 року N 3027-IV) |
(У текстi Закону слово "Служба" в усiх вiдмiнках замiнено словами "центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалiзує державну податкову i митну полiтику" у вiдповiдному вiдмiнку згiдно iз Законом України вiд 4 липня 2013 року N 406-VII) |
(У текстi Закону слова "орган доходiв i зборiв" в усiх вiдмiнках i числах замiнено словами "митний орган" у вiдповiдному вiдмiнку i числi згiдно iз Законом України вiд 14 сiчня 2020 року N 440-IX) |
У цьому Законi термiни вживаються в такому значеннi:
14) країна iмпорту - Україна;
(статтю 1 доповнено новим пунктом 14 згiдно iз Законом України вiд 01.11.2005р. N 3027-IV, у зв'язку з цим пункти 14 - 27 вважати пунктами 15 - 28) |
21) сторона заiнтересована - будь-яка особа, яка повiдомила центральний орган виконавчої влади з питань економiчної полiтики (далi - Мiнiстерство) про свою заiнтересованiсть в участi у антидемпiнговому розслiдуваннi вiдповiдно до частини дванадцятої статтi 12 цього Закону та яка бере активну участь в антидемпiнговому розслiдуваннi шляхом подання у письмовiй формi доказiв або iншої iнформацiї, достатньої для цiлей цього розслiдування. Заiнтересованими сторонами можуть бути:
(абзац перший пункту 21 статтi 1 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 23.03.2000р. N 1595-III) |
компетентнi органи країни експорту товару, що є об'єктом розслiдування;
нацiональний товаровиробник, виробник або оптовий продавець подiбного товару в Українi;
об'єднання (асоцiацiя), бiльшiсть членiв якого виробляє або продає оптом подiбний товар в Українi;
органи виконавчої влади в Українi в межах їх компетенцiї;
24) товар - будь-яка продукцiя, призначена для продажу;
Стаття 2. Сфера застосування Закону
2. Цей Закон не виключає застосування:
1) спецiальних правил у галузi сiльського господарства;
Стаття 3. Органи, що проводять антидемпiнговi розслiдування
Проведення антидемпiнгового розслiдування в Українi здiйснюється на засадах, визначених цим Законом, уповноваженими на це центральними органами виконавчої влади - Мiнiстерством, центральним органом виконавчої влади, що реалiзує державну митну полiтику, а також Комiсiєю.
(стаття 3 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законами України вiд 04.07.2013р. N 406-VII, вiд 14.01.2020р. N 440-IX) |
Стаття 4. Мова провадження антидемпiнгових розслiдувань
2. Вiдомостi, письмовi докази та iнша iнформацiя, поданi Мiнiстерству, центральному органу виконавчої влади, що реалiзує державну митну полiтику, або Комiсiї вiдповiдно до цього Закону, враховуються ними у процесi антидемпiнгового розслiдування за умови їх викладення державною мовою України.
(частина друга статтi 4 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 14.01.2020р. N 440-IX) |
Стаття 5. Мiжвiдомча комiсiя з мiжнародної торгiвлi
1. Мiжвiдомчу комiсiю з мiжнародної торгiвлi очолює Голова, яким за посадою є Мiнiстр економiки та з питань європейської iнтеграцiї України.
Членами Комiсiї є Голова Комiсiї, його перший заступник, заступники та посадовi особи органiв виконавчої влади.
(частину першу статтi 5 доповнено новим абзацом другим згiдно iз Законом України вiд 01.11.2005р. N 3027-IV, у зв'язку з цим абзац другий вважати абзацом третiм) |
Голова Комiсiї, його перший заступник, заступники та iншi члени Комiсiї затверджуються вiдповiдно до частини другої цiєї статтi.
(частина перша статтi 5 в редакцiї Закону України вiд 23.03.2000р. N 1595-III) |
2. Частину другу статтi 5 виключено
(згiдно iз Законом України вiд 23.03.2000р. N 1595-III, у зв'язку з цим частини третю - одинадцяту вважати вiдповiдно частинами другою - десятою) |
2. Персональний склад Комiсiї затверджується Кабiнетом Мiнiстрiв України за поданням Голови Комiсiї.
3. Формою роботи Комiсiї є засiдання.
Засiдання Комiсiї проводяться за адресою Мiнiстерства.
5. Засiдання Комiсiї є правомочним, якщо на ньому присутнi не менше половини членiв Комiсiї.
6. На засiданнях Комiсiї приймаються рiшення:
1) про порушення антидемпiнгового розслiдування;
3) про позитивнi або негативнi висновки щодо наявностi шкоди та її розмiр;
4) щодо визначення причинно-наслiдкового зв'язку мiж демпiнговим iмпортом та шкодою;
5) про застосування антидемпiнгових заходiв;
6) з iнших питань в межах повноважень, передбачених цим Законом.
10. У разi потреби рiшення Комiсiї з питань, зазначених у пунктi 6 частини шостої цiєї статтi, може прийматися в робочому порядку шляхом вiзування членами Комiсiї проекту вiдповiдного рiшення. При цьому Голова Комiсiї або його заступник iнформує членiв Комiсiї та пропонує їм висловити свою точку зору з цього питання у строк, протягом якого вона може бути врахована i який не перевищує строкiв, встановлених цим Законом.
(частина десята статтi 5 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 23.03.2000р. N 1595-III) |
3. Строк може визначатися також посиланням на подiю, яка повинна неминуче настати.
Останнiй день строку закiнчується в момент закiнчення робочого дня в Мiнiстерствi, центральному органi виконавчої влади, що реалiзує державну митну полiтику, чи Комiсiї.
(абзац шостий частини четвертої статтi 6 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 14.01.2020р. N 440-IX) |
Строк не вважається пропущеним, якщо до його закiнчення документи подано вiдповiдно Мiнiстерству, центральному органу виконавчої влади, що реалiзує державну митну полiтику, чи Комiсiї та зареєстровано в установленому порядку.
(абзац сьомий частини четвертої статтi 6 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 14.01.2020р. N 440-IX) |
Роздiл II. ВИЗНАЧЕННЯ ДЕМПIНГУ ТА ШКОДИ
Стаття 7. Порядок розрахунку та визначення нормальної вартостi
такий продаж або операцiя мають характеристики, якi є винятковими для ринку, що є об'єктом розгляду;
3. Цiни, що встановлюються мiж асоцiйованими сторонами (мiж контролюючою стороною i пiдконтрольною їй) або сторонами, якi уклали компенсацiйну угоду, можуть не вважатися цiнами, що практикуються у звичайних торговельних операцiях, i можуть не використовуватися для визначення нормальної вартостi тiльки у разi, якщо не встановлюється, що такi цiни не впливають на взаємовiдносини сторiн.
(частина третя статтi 7 в редакцiї Закону України вiд 01.11.2005р. N 3027-IV) |
1) середньозважена величина цiни продажу є нижчою, нiж середньозважена величина питомих витрат;
2) або обсяг продажу за цiнами, нижчими за питомi витрати, становить не менше 20 вiдсоткiв продажу, що використовується для визначення нормальної вартостi.
(пункт 2 частини восьмої статтi 7 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 01.11.2005р. N 3027-IV) |
При цьому значний перiод означає, як правило, перiод до одного року, але не менше шести мiсяцiв.
Стаття 8. Порядок розрахунку та визначення експортної цiни
1) на основi цiни, за якою iмпортованi товари вперше перепродаються незалежному покупцю;
1) витрат на транспортування, страхування, навантаження (розвантаження), а також додаткових витрат;
3) обгрунтованих величин торговельних, адмiнiстративних та iнших загальних витрат, а також прибутку.
Стаття 9. Порiвняння нормальної вартостi з експортною цiною та визначення демпiнгової маржi
1. З метою визначення демпiнгової маржi здiйснюється порiвняння мiж нормальною вартiстю, визначеною вiдповiдно до статтi 7 цього Закону, та експортною цiною, визначеною вiдповiдно до статтi 8 цього Закону. Таке порiвняння здiйснюється на основi однакових базисних умов поставки (як правило, франко-завод) щодо продажу, здiйсненого за найближчою датою, стосовно якої є вiдповiдна iнформацiя. Базиснi умови поставки визначаються вiдповiдно до Мiжнародних правил тлумачення комерцiйних термiнiв "Iнкотермс". При цьому здiйснюється необхiдне коригування з вiдповiдним урахуванням величин рiзниць, якi впливають на порiвняннiсть цiн, тобто рiзниць, обчислених пiд час коригування факторiв, зазначених у пунктах 1 - 11 частини четвертої цiєї статтi.
(частина перша статтi 9 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 05.07.2012р. N 5060-VI) |
2) податкiв i зборiв (обов'язкових платежiв), що сплачуються при iмпортi.
5) витрат на транспортування, страхування, навантаження (розвантаження) та додаткових витрат.
9) витрат на комiсiйнi винагороди.
10) витрат, пов'язаних з перерахунком валют.
2) методами, зазначеними у частинах шостiй, сьомiй i пунктi 1 цiєї частини, неможливо визначити фактичну величину демпiнгової маржi.
(пункт 2 частини восьмої статтi 9 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 01.11.2005р. N 3027-IV) |
10. У разi якщо товар iмпортується в країну iмпорту не з країни походження, а з країни експорту, експортна цiна цього товару може порiвнюватись з цiною на внутрiшньому ринку цiєї країни експорту. Однак у разi якщо товар перевозиться транзитом через країну або такий товар не виробляється у країнi експорту, або для нього вiдсутня порiвняльна цiна в країнi експорту, порiвняння може здiйснюватись iз цiною в країнi походження товару.
(статтю 9 доповнено частиною десятою згiдно iз Законом України вiд 01.11.2005р. N 3027-IV) |
Стаття 10. Порядок розрахунку та визначення шкоди
1) iстотна шкода, заподiяна нацiональному товаровиробнику;
2) загроза заподiяння iстотної шкоди нацiональному товаровиробнику;
1) обсяги демпiнгового iмпорту та вплив цього iмпорту на цiни подiбних товарiв на ринку України;
3. Щодо обсягу демпiнгового iмпорту розглядається, чи мало мiсце значне зростання демпiнгового iмпорту чи то в абсолютних показниках, чи вiдносно виробництва або споживання вiдповiдних товарiв в Українi.
Щодо впливу демпiнгового iмпорту на цiни подiбного товару розглядається:
1) чи були цiни на товар, що є об'єктом демпiнгового iмпорту, значно нижче цiн на подiбний товар;
(пункт 1 частини третьої статтi 10 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 10.04.2008р. N 252-VI) |
2) чи призвiв демпiнговий iмпорт до значного зниження цiн на подiбний товар;
пункт 2 частини третьої статтi 10 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 10.04.2008р. N 252-VI) |
3) чи перешкоджав демпiнговий iмпорт значному зростанню цiн на подiбний товар, яке мало б мiсце за умови вiдсутностi демпiнгового iмпорту.
(пункт 3 частини третьої статтi 10 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 10.04.2008р. N 252-VI) |
При дослiдженнi питання, зазначеного в пунктi 1 частини другої цiєї статтi, розглядається бiльше нiж один фактор iз зазначених у цiй частинi.
(частина третя статтi 10 в редакцiї Закону України вiд 01.11.2005р. N 3027-IV) |
2) обсяг iмпорту з кожної країни не може бути визначений як незначний;
5. Вивчення впливу демпiнгового iмпорту на нацiонального товаровиробника включає оцiнку всiх економiчних факторiв та показникiв, що стосуються становища нацiонального товаровиробника, в тому числi того факту, що нацiональний товаровиробник ще перебуває в стадiї вiдновлення вiд наслiдкiв минулого демпiнгу або субсидування, величини фактичної демпiнгової маржi, фактичного i потенцiйного зниження обсягiв продажу, прибуткiв виробництва продукцiї, частки на ринку, продуктивностi, прибутку вiд iнвестицiй, використання потужностей; факторiв, що впливають на цiни нацiонального товаровиробника; фактичного та потенцiйного негативного впливу на рух готiвки, матерiально-виробничi запаси, зайнятiсть, заробiтну плату, економiчне зростання, здатнiсть збiльшувати капiтал або iнвестицiї. Цей перелiк не є вичерпним, i один або кiлька цих факторiв не можуть самi по собi обов'язково мати вирiшальне значення для прийняття рiшення.
(абзац десятий частини п'ятої статтi 10 в редакцiї Закону України вiд 01.11.2005р. N 3027-IV, у редакцiї Закону України вiд 10.04.2008р. N 252-VI) |
1) обсягiв та цiни iмпорту товару, який є об'єктом розгляду, не проданого за демпiнговими цiнами;
2) звуження ринку або змiни у структурi споживання;
4) розвитку технiки та технологiї;
10. Пiд час визначення наявностi загрози заподiяння iстотної шкоди враховуються такi фактори:
(абзац перший частини десятої статтi 10 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 01.11.2005р. N 3027-IV) |
4) запаси товару iноземного походження, який є об'єктом антидемпiнгового розслiдування.
11. При винесеннi висновку про те, що подальший демпiнговий iмпорт у країну iмпорту з країни експорту (країн експорту) є неминучим та заподiюватиме iстотну шкоду, якщо не буде застосовано заходiв для запобiгання цьому, всi фактори, зазначенi у частинi десятiй цiєї статтi, повиннi розглядатися сукупно.
(частина одинадцята статтi 10 в редакцiї Закону України вiд 01.11.2005р. N 3027-IV) |
Стаття 11. Особливостi визначення нацiонального товаровиробника
1) один з них безпосередньо або опосередковано контролює iншого;
2) обидва безпосередньо або опосередковано контролюються третiм;
Роздiл III. ПОРУШЕННЯ АНТИДЕМПIНГОВОЇ ПРОЦЕДУРИ ТА АНТИДЕМПIНГОВОГО РОЗСЛIДУВАННЯ
Стаття 12. Порушення антидемпiнгової процедури
Пiсля прийняття цього рiшення Мiнiстерство починає зазначене розслiдування.
9. У процесi антидемпiнгової процедури Мiнiстерство водночас розглядає докази наявностi демпiнгу та шкоди, якi мiстяться у скарзi, оцiнює їх достатнiсть та обґрунтованiсть з метою прийняття рiшення про порушення антидемпiнгового розслiдування або про вiдмову в його порушеннi.
У разi, якщо у процесi антидемпiнгової процедури Мiнiстерство встановлює, що докази наявностi демпiнгу або шкоди або причинно-наслiдкового зв'язку мiж ними не є достатнiми для порушення антидемпiнгового розслiдування, зокрема, що фактичний чи потенцiйний обсяг демпiнгового iмпорту з країни експорту є незначним або демпiнгова маржа вважається мiнiмальною, Мiнiстерство рекомендує Комiсiї не порушувати антидемпiнгове розслiдування та вiдхилити скаргу, що подається заявником вiдповiдно до частин першої - третьої цiєї статтi.
Демпiнгова маржа вважається мiнiмальною, якщо її величина становить менше двох вiдсоткiв експортної цiни.
Фактичний чи потенцiйний обсяг демпiнгового iмпорту з країни експорту, як правило, вважається незначним, якщо вiн становить менше трьох вiдсоткiв iмпорту товару, що є об'єктом розслiдування, в країну iмпорту, якщо тiльки обсяги демпiнгового iмпорту з країн експорту, обсяги iмпорту кожної з яких становлять менше трьох вiдсоткiв iмпорту товару, що є об'єктом розслiдування, в країну iмпорту, разом не становлять бiльше семи вiдсоткiв.
(частина дев'ята статтi 12 в редакцiї Закону України вiд 01.11.2005р. N 3027-IV) |
10. Скарга може бути вiдкликана заявником пiд час проведення антидемпiнгової процедури до порушення антидемпiнгового розслiдування. У цьому разi антидемпiнгова процедура припиняється, а скарга вважається такою, що не подавалась, крiм випадкiв, якщо припинення антидемпiнгової процедури суперечить нацiональним iнтересам.
(частина десята статтi 12 в редакцiї Закону України вiд 01.11.2005р. N 3027-IV) |
1) термiново розпочати антидемпiнгове розслiдування;
12. У повiдомленнi про порушення антидемпiнгового розслiдування повиннi мiститися такi вiдомостi:
1) iнформацiя про порушення антидемпiнгового розслiдування;
2) визначення товару, що є об'єктом розслiдування, i заiнтересованих країн;
3) короткий виклад (далi - резюме) вiдомостей, отриманих Мiнiстерством;
4) про те, що корисна для розслiдування iнформацiя повинна передаватися до Мiнiстерства;
Стаття 13. Антидемпiнгове розслiдування
Строки перiоду розслiдування визначаються Мiнiстерством.
3. Мiнiстерство має право надсилати вiдомим експортерам, iмпортерам, iншим сторонам антидемпiнгового розслiдування, яких вважає за необхiдне залучити до участi в антидемпiнговому розслiдуваннi, або компетентним органам країни експорту запитальники з метою отримання iнформацiї та доказiв, що використовуються для проведення антидемпiнгового розслiдування. Вiдповiдi на запитальник надсилаються Мiнiстерству в 30-денний строк з дати його отримання. Запитальник вважається отриманим через один тиждень з дати, коли вiн був надiсланий опитуванiй особi або переданий вiдповiдному дипломатичному представниковi країни експорту.
Строк для надання вiдповiдi на запитальник може бути продовжений Мiнiстерством з урахуванням строкiв, встановлених для антидемпiнгового розслiдування, та за умови, що заiнтересована сторона надасть переконливi докази необхiдностi такого продовження.
Мiнiстерство має право вимагати вiд заiнтересованих сторiн надання iнформацiї та доказiв, необхiдних для проведення антидемпiнгового розслiдування. Така вимога є обов'язковою для заiнтересованих сторiн i пiдлягає виконанню ними у строк, встановлений Мiнiстерством.
(частина третя статтi 13 у редакцiї Закону України вiд 10.04.2008р. N 252-VI) |
5. При проведеннi антидемпiнгового розслiдування Мiнiстерство має право:
3) iснують особливi причини для проведення зазначених слухань.
1) стосується захисту їх iнтересiв;
2) не є конфiденцiйною вiдповiдно до статтi 32 цього Закону;
3) використовується в антидемпiнговому розслiдуваннi.
10. Строк проведення антидемпiнгового розслiдування не повинен перевищувати одного року з дня набрання чинностi рiшенням про його порушення.
(абзац перший частини десятої статтi 13 в редакцiї Закону України вiд 01.11.2005р. N 3027-IV) |
Строк антидемпiнгового розслiдування може бути продовжений за рiшенням Комiсiї, але не може бути бiльшим нiж 18 мiсяцiв.
(абзац другий частини десятої статтi 13 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 01.11.2005р. N 3027-IV) |
Роздiл IV. АНТИДЕМПIНГОВI ЗАХОДИ
Стаття 14. Попереднi антидемпiнговi заходи
1. Попереднi антидемпiнговi заходи можуть застосовуватися за наявностi таких умов:
1) порушено антидемпiнгову процедуру у порядку, встановленому статтею 12 цього Закону;
2) порушено антидемпiнгове розслiдування у порядку, встановленому статтею 13 цього Закону;
3) у газетi було опублiковано повiдомлення про порушення антидемпiнгового розслiдування;
1) на обгрунтовану вимогу члена Комiсiї;
2) або на обгрунтовану вимогу заiнтересованого нацiонального товаровиробника;
3) або за iнiцiативою Мiнiстерства у разi виявлення нових доказiв наявностi демпiнгу та шкоди.
Розмiр ставки попереднього антидемпiнгового мита визначається:
9. Мiнiмальна цiна розраховується у такому порядку:
1) Мiнiстерство розраховує цiну товару, що є об'єктом антидемпiнгового розслiдування, що практикувалася на ринку країни iмпорту протягом базового перiоду. Мiнiстерство розраховує середньозважену цiну за базовий перiод на основi щотижневих або щомiсячних цiн. Мiнiстерство здiйснює цi розрахунки один раз, використовуючи вiдповiдну iнформацiю, що надається центральним органом виконавчої влади, що реалiзує державну митну полiтику, заявником або заiнтересованою стороною, чи вiдповiдну iнформацiю з iнших джерел. Базовий перiод - перiод строком вiд шести мiсяцiв до п'яти рокiв, якi передують перiоду розслiдування;
(пункт 1 частини дев'ятої статтi 14 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 14.01.2020р. N 440-IX) |
7) Мiнiстерство розраховує мiнiмальну цiну на пiдставi даних станом на 25 число кожного мiсяця;
8) Мiнiстерство надає центральному органу виконавчої влади, що реалiзує державну митну полiтику, iнформацiю про мiнiмальну цiну не пiзнiше 1 числа кожного мiсяця;
(пункт 8 частини дев'ятої статтi 14 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 14.01.2020р. N 440-IX) |
11. Розмiр ставки попереднього антидемпiнгового мита не повинен перевищувати попередньо розраховану демпiнгову маржу та може бути нижчим нiж ця маржа за умови, що ставка мита буде достатньою для запобiгання шкодi, заподiянiй нацiональному товаровиробнику.
(абзац перший частини одинадцятої статтi 14 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 01.11.2005р. N 3027-IV) |
12. Попереднє антидемпiнгове мито справляється митними органами країни iмпорту за ставкою та на умовах, встановлених вiдповiдним рiшенням про застосування попереднiх антидемпiнгових заходiв. Попереднє антидемпiнгове мито справляється незалежно вiд сплати iнших податкiв i зборiв (обов'язкових платежiв), у тому числi мита, якi справляються при ввезеннi на митну територiю країни iмпорту певних товарiв.
(частина дванадцята статтi 14 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 13.03.2012р. N 4496-VI) |
Стаття 15. Зобов'язання заiнтересованих сторiн
1) Комiсiя прийняла рiшення про застосування попереднiх антидемпiнгових заходiв;
3) Мiнiстерство подає до Комiсiї зобов'язання експортера разом з вiдповiдними пропозицiями;
не повинно бути вищим нiж це необхiдно для усунення демпiнгової маржi;
В остаточному рiшеннi Комiсiї повиннi мiститися мотиви вiдмови у врахуваннi коментарiв експортера.
Стаття 16. Порядок припинення антидемпiнгової процедури або антидемпiнгового розслiдування без застосування антидемпiнгових заходiв. Застосування остаточних антидемпiнгових заходiв
(назва статтi 16 в редакцiї Закону України вiд 01.11.2005р. N 3027-IV) |
1. Частину першу статтi 16 виключено
(згiдно iз Законом України вiд 01.11.2005р. N 3027-IV) |
4. У разi, якщо у процесi антидемпiнгового розслiдування робиться висновок, що докази наявностi демпiнгу або шкоди або причинно-наслiдкового зв'язку мiж ними не є достатнiми для обґрунтування продовження антидемпiнгового розслiдування, зокрема, що фактичний чи потенцiйний обсяг демпiнгового iмпорту є незначним або демпiнгова маржа вважається мiнiмальною, Комiсiя за поданням Мiнiстерства приймає рiшення про припинення антидемпiнгового розслiдування без застосування антидемпiнгових заходiв.
Демпiнгова маржа вважається мiнiмальною, якщо її величина становить менше двох вiдсоткiв експортної цiни.
Фактичний чи потенцiйний обсяг демпiнгового iмпорту з країни експорту, як правило, вважається незначним, якщо вiн становить менше трьох вiдсоткiв iмпорту товару, що є об'єктом розслiдування, в країну iмпорту, якщо тiльки обсяги демпiнгового iмпорту з країн експорту, обсяги iмпорту кожної з яких становлять менше трьох вiдсоткiв iмпорту товару, що є об'єктом розслiдування, в країну iмпорту, разом не становлять бiльше семи вiдсоткiв.
У разi, якщо у процесi антидемпiнгового розслiдування Мiнiстерство встановлює, що в окремих експортерiв величина демпiнгової маржi становить менше двох вiдсоткiв експортної цiни, антидемпiнгове розслiдування припиняється Комiсiєю за поданням Мiнiстерства без застосування антидемпiнгових заходiв стосовно цих експортерiв. Цi експортери залишаються суб'єктами антидемпiнгової процедури та можуть стати суб'єктами нового антидемпiнгового розслiдування в процесi наступного перегляду антидемпiнгових заходiв, що здiйснюється вiдповiдно до роздiлу V цього Закону.
(частина четверта статтi 16 в редакцiї Закону України вiд 01.11.2005р. N 3027-IV) |
3) за пропозицiєю Мiнiстерства Комiсiя приймає рiшення про запровадження справляння остаточного антидемпiнгового мита та встановлює розмiр ставки остаточного антидемпiнгового мита, який не повинен перевищувати величину демпiнгової маржi, розрахованої вiдповiдно до цього Закону, та може бути меншим за величину цiєї маржi, якщо такий розмiр ставки є достатнiм для запобiгання шкодi, що заподiюється нацiональному товаровиробнику;
(пункт 3 частини п'ятої статтi 16 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 01.11.2005р. N 3027-IV) |
4) розмiр ставки остаточного антидемпiнгового мита визначається:
у разi неможливостi визначення всiх постачальникiв вiдповiдного товару, - всi країни експорту.
8. Остаточне антидемпiнгове мито сплачується за ставкою та на умовах, встановлених у вiдповiдному рiшеннi Комiсiї про застосування остаточних антидемпiнгових заходiв. Остаточне антидемпiнгове мито сплачується незалежно вiд сплати iнших податкiв i зборiв (обов'язкових платежiв), у тому числi мита, якi, як правило, справляються при iмпортi в країну iмпорту товарiв.
(частина восьма статтi 16 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 13.03.2012р. N 4496-VI) |
Стаття 17. Особливостi застосування антидемпiнгових заходiв
2. У разi, якщо вже запроваджено справляння попереднього антидемпiнгового мита та якщо Мiнiстерством остаточно встановленi факти наявностi демпiнгу та шкоди, Комiсiя за пропозицiєю Мiнiстерства, незалежно вiд того, чи буде прийматися рiшення про застосовування остаточного антидемпiнгового мита, може приймати рiшення про уточнення розмiру ставки попереднього антидемпiнгового мита.
(абзац перший частини другої статтi 17 в редакцiї Закону України вiд 01.11.2005р. N 3027-IV) |
При цьому при визначеннi шкоди не враховуються:
2) Мiнiстерство надавало iмпортерам можливiсть подати свої коментарi;
3) Мiнiстерством було встановлено, що:
Стаття 18. Строк дiї антидемпiнгових заходiв i загальнi положення щодо їх перегляду
5. Мiнiстерство здiйснює перегляд антидемпiнгових заходiв згiдно з вiдповiдним рiшенням Комiсiї.
1) анулювати або продовжити антидемпiнговi заходи вiдповiдно до статтi 19 цього Закону;
Стаття 19. Перегляд антидемпiнгових заходiв у зв'язку iз закiнченням строку їх застосування
1) доказом продовження дiї демпiнгу та шкоди;
Стаття 20. Промiжний перегляд антидемпiнгових заходiв
2. Промiжний перегляд порушується за умов, що вимога мiстить достатнi докази того, що:
1) продовження дiї антидемпiнгових заходiв вже не є необхiдним для запобiгання демпiнгу;
1) чи значно змiнилися обставини, якi стосуються демпiнгу та шкоди;
2. Зазначений перегляд здiйснюється Мiнiстерством за наявностi таких умов:
Стаття 22. Прискорений перегляд антидемпiнгових заходiв
1. Експортер, який iмпортує в країну iмпорту товари, що обкладаються остаточним антидемпiнговим митом, але який не був визначений окремим суб'єктом первiсного антидемпiнгового розслiдування з iнших причин, нiж вiдмова вiд спiвпрацi з Мiнiстерством, має право звернутися до Мiнiстерства з вимогою про прискорений перегляд антидемпiнгових заходiв з метою встановлення Мiнiстерством та Комiсiєю розмiру ставки остаточного антидемпiнгового мита для цього експортера.
(частина перша статтi 22 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 01.11.2005р. N 3027-IV) |
Стаття 23. Поновлення антидемпiнгового розслiдування
1) експортнi цiни вiдповiдно до статтi 8 цього Закону;
2) розмiр демпiнгової маржi для розрахунку нових експортних цiн.
3. У разi, якщо пiд час поновленого розслiдування Мiнiстерство встановлює, що величина демпiнгової маржi збiльшилася, Комiсiя за пропозицiєю Мiнiстерства простою бiльшiстю голосiв приймає рiшення про внесення поправок до попереднього рiшення щодо застосування нової ставки антидемпiнгового мита у зв'язку з визначенням нових експортних цiн. Пропозицiя схвалюється Комiсiєю, якщо вона не вирiшує простою бiльшiстю її вiдхилити, у межах одного мiсяця пiсля її подання Мiнiстерством. Ставка антидемпiнгового мита, установлена вiдповiдно до цiєї статтi, не може перевищувати удвiчi ставку мита, встановлену Комiсiєю в її первiсному рiшеннi.
(частина третя статтi 23 в редакцiї Закону України вiд 01.11.2005р. N 3027-IV) |
Стаття 24. Повернення сплачених сум антидемпiнгового мита
2. Для повернення сплачених сум антидемпiнгового мита iмпортер подає вiдповiдну заяву до центрального органу виконавчої влади, що реалiзує державну митну полiтику. У цiй заявi повинна мiститися iнформацiя про митнi органи, якi здiйснювали митне оформлення товарiв, що обкладалися антидемпiнговим митом. До заяви додаються документи, якi пiдтверджують ввезення в країну iмпорту товарiв, їх митне оформлення та сплату антидемпiнгового мита протягом шести мiсяцiв вiд дати прийняття Комiсiєю рiшення про справляння остаточного антидемпiнгового мита, або вiд дати, коли було прийнято остаточне рiшення про справляння сум, що гарантують сплату попереднього антидемпiнгового мита.
(абзац перший частини другої статтi 24 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 14.01.2020р. N 440-IX) |
Центральний орган виконавчої влади, що реалiзує державну митну полiтику, термiново надсилає Мiнiстерству оригiнали зазначеної заяви та доданих до неї документiв, а їх копiї - Комiсiї та Мiнiстерству фiнансiв України.
(абзац другий частини другої статтi 24 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 14.01.2020р. N 440-IX) |
4. Комiсiя за поданням Мiнiстерства розглядає зазначену заяву разом з висновками центрального органу виконавчої влади, що реалiзує державну митну полiтику, i Мiнiстерства фiнансiв України та приймає рiшення щодо її доцiльностi та обсягу задоволення. За результатами такого розгляду Комiсiя приймає вiдповiдне рiшення. При цьому Комiсiя може прийняти рiшення про порушення промiжного перегляду антидемпiнгових заходiв. Iнформацiя та висновки, якi випливають з цього перегляду i встановленi згiдно з правилами, що застосовуються при такому переглядi, використовуються Комiсiєю з метою визначення обгрунтованостi та обсягу повернення сплачених сум антидемпiнгового мита.
(частина четверта статтi 24 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 14.01.2020р. N 440-IX) |
Роздiл VI. ЗАГАЛЬНI ТА СПЕЦIАЛЬНI ПОЛОЖЕННЯ ЩОДО СПРАВЛЯННЯ АНТИДЕМПIНГОВОГО МИТА
Стаття 26. Товари з короткочасним промисловим циклом
5) повний опис товару з короткочасним промисловим циклом або подiбного товару;
6) докази того, що заявник є нацiональним товаровиробником вiдповiдно до статтi 11 цього Закону.
1) звернутися до Мiнiстерства та центрального органу виконавчої влади, що реалiзує державну митну полiтику, за термiновим пiдтвердженням позитивних висновкiв, на яких грунтується ця заява;
(пункт 1 частини другої статтi 26 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 14.01.2020р. N 440-IX) |
2) пiсля одержання такого пiдтвердження визначити, чи є:
заявник правомочним представником нацiонального товаровиробника.
1) публiкує в газетi повiдомлення про подання заяви;
7. Для цiлей цiєї статтi позитивний висновок щодо наявностi демпiнгу означає:
Стаття 27. Ухилення вiд сплати антидемпiнгового мита
застосування антидемпiнгового мита нейтралiзується цiнами та (або) обсягами подiбного товару;
iснує демпiнг у зв'язку з нормальною вартiстю, яка була попередньо розрахована для подiбних товарiв.
2) або внесення постачальником вiдповiдної суми на депозит. Кошти на депозит можуть вноситися за мiсцем знаходження митних органiв, якi здiйснюють митне оформлення товару, який є об'єктом зазначеного антидемпiнгового розслiдування. Порядок внесення цих коштiв на депозит встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалiзує державну фiнансову полiтику.
(пункт 2 частини четвертої статтi 27 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законами України вiд 04.07.2013р. N 406-VII, вiд 14.01.2020р. N 440-IX) |
Для розслiдування фактiв ухилення вiд сплати антидемпiнгового мита застосовуються вiдповiднi положення щодо порушення та проведення антидемпiнгових розслiдувань, передбаченi цим Законом, за винятком тих, що стосуються строкiв. Зазначене розслiдування проводиться Мiнiстерством за участю центрального органу виконавчої влади, що реалiзує державну митну полiтику, у строк до дев'яти мiсяцiв.
(абзац другий пункту 2 частини четвертої статтi 27 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 14.01.2020р. N 440-IX) |
7. Мiнiстерство вносить до єдиного державного iнформацiйного веб-порталу "Єдине вiкно для мiжнародної торгiвлi" у формi електронних документiв, засвiдчених електронним цифровим пiдписом, виданi лiцензiї в день видачi таких лiцензiй.
(статтю 27 доповнено новою частиною сьомою згiдно iз Законом України вiд 06.09.2018р. N 2530-VIII) |
8. Випуск у вiльний обiг на митнiй територiї України таких товарiв здiйснюється митним органом на пiдставi вiдповiдної лiцензiї, яка засвiдчує, що iмпорт товарiв не призводить до ухилення вiд сплати антидемпiнгового мита, отриманої вiд Мiнiстерства з використанням механiзму "єдиного вiкна" вiдповiдно до Митного кодексу України.
(статтю 27 доповнено новою частиною восьмою згiдно iз Законом України вiд 06.09.2018р. N 2530-VIII, у зв'язку з цим частину сьому вважати частиною дев'ятою) |
Стаття 28. Загальнi положення щодо справляння антидемпiнгового мита
1. Попереднє або остаточне антидемпiнгове мито справляється за ставкою i на умовах, встановлених у вiдповiдному рiшеннi Комiсiї про застосування антидемпiнгових заходiв. Зазначене мито сплачується незалежно вiд сплати iнших податкiв i зборiв (обов'язкових платежiв), у тому числi мита, якi, як правило, справляються при ввезеннi на митну територiю країни iмпорту певних товарiв. Щодо iмпорту товару одним постачальником не можуть одночасно застосовуватися антидемпiнгове та компенсацiйне мито.
(частина перша статтi 28 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 13.03.2012р. N 4496-VI) |
3. У нацiональних iнтересах дiя антидемпiнгових заходiв, що застосовуються вiдповiдно до цього Закону, може зупинятися на строк до дев'яти мiсяцiв за рiшенням Комiсiї, яке приймається простою бiльшiстю голосiв. Строк, на який зупиняється дiя антидемпiнгових заходiв, може бути за пропозицiєю Мiнiстерства продовжений до одного року за рiшенням Комiсiї, яке приймається квалiфiкованою бiльшiстю голосiв. Дiя антидемпiнгових заходiв може зупинятися за наявностi таких умов:
(абзац перший частини третьої статтi 28 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 01.11.2005р. N 3027-IV) |
1) економiчнi умови на ринку України тимчасово змiнилися таким чином, що внаслiдок зупинення дiї антидемпiнгових заходiв вiдновлення заподiяння шкоди буде малоймовiрним;
(пункт 1 частини третьої статтi 28 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 01.11.2005р. N 3027-IV) |
3) коментарi, поданi нацiональним товаровиробником до Мiнiстерства, були врахованi Комiсiєю.
(пункт 3 частини третьої статтi 28 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 01.11.2005р. N 3027-IV) |
Дiя антидемпiнгових заходiв може поновлюватися за рiшеннях Комiсiї за умови, що їх зупинення було невиправданим. З цього питання заiнтересована сторона може подати Мiнiстерству вiдповiднi коментарi, якi можуть бути врахованi Мiнiстерством. Вiдповiдне рiшення з цього питання приймається Комiсiєю за поданням Мiнiстерства.
(абзац п'ятий частини третьої статтi 28 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 01.11.2005р. N 3027-IV) |
Випуск у вiльний обiг на митнiй територiї України товару вiдповiдно до контрактiв, якi є об'єктом реєстрацiї, здiйснюється митним органом на пiдставi вiдповiдної лiцензiї на iмпорт, отриманої вiд Мiнiстерства з використанням механiзму "єдиного вiкна" вiдповiдно до Митного кодексу України, та документiв, що пiдтверджують внесення на депозит необхiдної суми. Кошти на депозит можуть вноситися за мiсцем знаходження митних органiв, якi здiйснюють випуск товару, який ввозиться в країну iмпорту вiдповiдно до контрактiв, зареєстрованих у порядку, встановленому цiєю статтею. В окремих випадках може оформлюватися боргове зобов'язання щодо сплати iмпортером антидемпiнгового мита.
(абзац шостий частини четвертої статтi 28 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 06.09.2018р. N 2530-VIII) |
Мiнiстерство вносить до єдиного державного iнформацiйного веб-порталу "Єдине вiкно для мiжнародної торгiвлi" у формi електронних документiв, засвiдчених електронним цифровим пiдписом, виданi лiцензiї на iмпорт в день видачi таких лiцензiй.
(частину четверту статтi 28 доповнено абзацом сьомим згiдно iз Законом України вiд 06.09.2018р. N 2530-VIII) |
6. Центральний орган виконавчої влади, що реалiзує державну митну полiтику, щоквартально iнформує Мiнiстерство та Комiсiю про обсяги iмпорту товарiв, якi є об'єктом антидемпiнгового розслiдування або щодо яких застосовуються антидемпiнговi заходи, i суми антидемпiнгового мита, що справляються за вiдповiдним рiшенням Комiсiї.
(частина шоста статтi 28 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 14.01.2020р. N 440-IX) |
7. Без шкоди частинi шостiй цiєї статтi Мiнiстерство може вимагати вiд органiв виконавчої влади в Українi у кожнiй справi подавати iнформацiю, необхiдну вiдповiдно до цiєї статтi для ефективного контролю за застосуванням антидемпiнгових заходiв i за дiяльнiстю iмпортерiв, продавцiв та українських виробникiв. У цьому разi повиннi застосовуватися положення частин четвертої i п'ятої статтi 13. Будь-якi данi, поданi органами виконавчої влади вiдповiдно до цiєї статтi, використовуються згiдно з вимогами, встановленими частиною шостою статтi 32.
(статтю 28 доповнено частиною сьомою згiдно iз Законом України вiд 01.11.2005р. N 3027-IV) |
Стаття 29. Проведення перевiрки iнформацiї за межами України
1. При необхiдностi Мiнiстерство може здiйснювати перевiрку iнформацiї за межами України з метою:
1) згоди вiдповiдних заiнтересованих сторiн;
2) нотифiкацiї Мiнiстерством вiдповiдних компетентних органiв;
3) вiдсутностi заперечень з боку попередньо офiцiйно оповiщених зазначених компетентних органiв.
Стаття 30. Вибiрковi методи антидемпiнгового розслiдування
3. У разi, якщо Мiнiстерство використовує вибiрковi методи антидемпiнгового розслiдування вiдповiдно до цiєї статтi, iндивiдуальна величина демпiнгової маржi обчислюється для експортера або виробника, який з початку не був вiдiбраний i подає необхiдну iнформацiю у строки, визначенi цим Законом, за винятком випадкiв, коли кiлькiсть експортерiв або виробникiв є настiльки значною, що дослiдження зазначених величин для окремих експортерiв або виробникiв необгрунтовано ускладнюють проведення антидемпiнгового розслiдування i перешкоджають своєчасному припиненню цього розслiдування та прийняттю рiшення про застосування антидемпiнгових заходiв.
(частина третя статтi 30 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 01.11.2005р. N 3027-IV) |
Стаття 31. Ухилення вiд спiвпрацi з Мiнiстерством
1) не бере до уваги зазначену iнформацiю;
2) iнформує заiнтересованi сторони про наслiдки ухилення вiд спiвпрацi з Мiнiстерством.
1) її неповнота не ускладнює можливостi Мiнiстерства зробити точнi висновки;
2) ця iнформацiя була подана Мiнiстерству у вiдповiднi строки;
3) ця iнформацiя придатна до перевiрки;
4) заiнтересована сторона, яка подала iнформацiю, дiє добросовiсно в мiру своїх можливостей.
1) перелiкiв цiн, що публiкуються;
Стаття 32. Конфiденцiйний режим
6. Iнформацiя, що одержується вiдповiдно до цього Закону, використовується виключно в цiлях, для яких вимагається її надання. Це положення не виключає використання iнформацiї, що одержується в процесi одного антидемпiнгового розслiдування, для цiлей порушення iнших антидемпiнгових розслiдувань у межах того ж самого антидемпiнгового розслiдування щодо товару, що є об'єктом розгляду.
(частина шоста статтi 32 в редакцiї Закону України вiд 01.11.2005р. N 3027-IV) |
Роздiл VII. ПРИКIНЦЕВI ПОЛОЖЕННЯ
Стаття 33. Надання iнформацiї заiнтересованим сторонам
Стаття 34. Нотифiкацiя компетентних органiв заiнтересованої країни
1) назва країни (країн) походження та (або) експорту товару, що є об'єктом розслiдування;
2) дата порушення антидемпiнгового розслiдування;
3) пiдстави для твердження про наявнiсть демпiнгу;
4) короткий виклад висновкiв, якi є пiдставою для твердження про наявнiсть шкоди;
5) адресат, якому заiнтересованi сторони повиннi надсилати свої коментарi щодо цього рiшення;
1) позитивний або негативний попереднiй чи остаточний висновок стосовно наявностi демпiнгу та шкоди;
3) закiнчення дiї цього зобов'язання;
4) скасування остаточного антидемпiнгового мита.
Стаття 35. Виправлення помилок виконавцiв
Стаття 36. Фактори нацiонального iнтересу
При розглядi скарг про застосування антидемпiнгових заходiв щодо iмпорту товару з країн - членiв СОТ, якi розвиваються, придiляється особлива увага стану таких країн. При цьому перед застосуванням антидемпiнгового мита, яке стосується iнтересiв країни, що розвивається, - члена СОТ, повиннi бути розглянутi iншi можливостi вжиття конструктивних заходiв правового захисту, передбаченого законодавством України.
(Закон доповнено статтею 361 згiдно iз Законом України вiд 01.11.2005р. N 3027-IV) |
(назва статтi 37 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 14.01.2020р. N 440-IX) |
Комiсiя, Мiнiстерство та центральний орган виконавчої влади, що реалiзує державну митну полiтику, у зв'язку iз проведенням розслiдувань вiдповiдно до цього Закону можуть у межах своїх повноважень приймати вiдповiднi акти. Такi акти набирають чинностi у строки, зазначенi в них, якщо iнше не передбачено цим Законом, але не ранiше дня їх опублiкування в газетi або доведення до вiдома заiнтересованих осiб у iнший спосiб, i є обов'язковими для виконання.
(частина статтi 37 iз змiнами, внесеними згiдно iз Законом України вiд 14.01.2020р. N 440-IX) |
Роз'яснення з питань застосування цього Закону надає Комiсiя.
Стаття 38. Порядок введення Закону в дiю
Президент України | Л. КУЧМА |
м. Київ
22 грудня 1998 року
N 330-XIV