КАБIНЕТ МIНIСТРIВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
Київ
вiд 27 серпня 2000 р. | N 1345 |
---|
Про спецiальну (вiльну) економiчну зону
"Порто-франко" на територiї Одеського
морського торговельного порту
Iз змiнами i доповненнями, внесеними
постановами Кабiнету Мiнiстрiв України
вiд 10 сiчня 2002 року N 9,
вiд 27 серпня 2003 року N 1368,
вiд 8 вересня 2004 року N 1168
З метою забезпечення функцiонування спецiальної (вiльної) економiчної зони "Порто-франко" на територiї Одеського морського торговельного порту Кабiнет Мiнiстрiв України постановляє:
1. Затвердити Положення про спецiальну (вiльну) економiчну зону "Порто-франко" на територiї Одеського морського торговельного порту (додається).
2. Одеськiй обласнiй державнiй адмiнiстрацiї в мiсячний термiн затвердити вiдповiднi акти, необхiднi для забезпечення функцiонування спецiальної (вiльної) економiчної зони "Порто-франко".
3. Мiнiстерству економiки разом з iншими заiнтересованими центральними органами виконавчої влади здiйснювати монiторинг функцiонування спецiальної (вiльної) економiчної зони "Порто-франко" i подавати у разi потреби в установленому порядку Кабiнетовi Мiнiстрiв України пропозицiї щодо обмеження ввезення на митну територiю України з територiї спецiальної (вiльної) економiчної зони "Порто-франко" та вивезення з митної територiї України у цю зону окремих видiв товарiв.
4. Державнiй митнiй службi визначити територiї та межi зон митного контролю, а також встановити режим перемiщення на територiю та з територiї спецiальної (вiльної) економiчної зони "Порто-франко" товарiв, транспортних засобiв та громадян.
5. Державнiй податковiй адмiнiстрацiї разом з Державною митною службою встановити порядок контролю за правильнiстю застосування спецiального пiльгового режиму оподаткування, який дiє у спецiальнiй (вiльнiй) економiчнiй зонi "Порто-франко".
Прем'єр-мiнiстр України | В. ЮЩЕНКО |
Iнд. 27
ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 27 серпня 2000 р. N 1345 |
ПОЛОЖЕННЯ
про спецiальну (вiльну) економiчну зону
"Порто-франко" на територiї Одеського
морського торговельного порту
1. Це Положення визначає систему управлiння та органiзацiйнi засади функцiонування спецiальної (вiльної) економiчної зони "Порто-франко" на територiї Одеського морського торговельного порту (далi - СЕЗ), а також порядок розгляду i затвердження iнвестицiйних проектiв, що реалiзуються на її територiї.
2. СЕЗ включає частину територiї Одеського морського торговельного порту в межах штучно насипаної та намитої в акваторiї Одеської затоки Чорного моря територiї Карантинного молу загальною площею 32,5 гектара i визначеної згiдно з картою територiї, оригiнал якої зберiгається в Одеськiй мiськiй радi.
На територiї СЕЗ дiє митний, податковий та iншi режими економiчної дiяльностi, встановленi Законом України "Про спецiальну (вiльну) економiчну зону "Порто-франко" на територiї Одеського морського торговельного порту".
3. Органами управлiння СЕЗ є:
Одеська облдержадмiнiстрацiя (далi - облдержадмiнiстрацiя);
Одеська мiська рада;
орган господарського розвитку i управлiння СЕЗ (далi - орган господарського розвитку).
4. Органи управлiння СЕЗ здiйснюють свої повноваження на її територiї вiдповiдно до актiв законодавства та цього Положення.
5. До сфери повноважень облдержадмiнiстрацiї також належить:
забезпечення необхiдних умов функцiонування державних органiв, розташованих на територiї СЕЗ;
затвердження положення про орган господарського розвитку;
розгляд i затвердження в порядку, встановленому Кабiнетом Мiнiстрiв України, iнвестицiйних проектiв, що реалiзуються на територiї СЕЗ;
регулювання залучення до роботи у СЕЗ iноземних працiвникiв;
надання центральним органам виконавчої влади iнформацiї щодо функцiонування СЕЗ;
затвердження порядку укладення договору (контракту) з суб'єктом СЕЗ щодо умов реалiзацiї iнвестицiйного проекту;
затвердження порядку реєстрацiї суб'єктiв СЕЗ;
здiйснення iнших повноважень, передбачених Законом України "Про спецiальну (вiльну) економiчну зону "Порто-франко" на територiї Одеського морського торговельного порту".
6. До сфери повноважень Одеської мiської ради також належить:
визначення стратегiчних напрямiв розвитку СЕЗ;
внесення пропозицiй про змiни в статусi СЕЗ у порядку, встановленому законодавством України;
здiйснення iнших повноважень, передбачених Законом України "Про спецiальну (вiльну) економiчну зону "Порто-франко" на територiї Одеського морського торговельного порту".
7. Органом господарського розвитку є Одеський морський торговельний порт. Положення про орган господарського розвитку затверджується облдержадмiнiстрацiєю.
8. До компетенцiї органу господарського розвитку належить:
органiзацiя облаштування територiї СЕЗ;
органiзацiя i контроль за будiвництвом об'єктiв виробничої та невиробничої iнфраструктури та розвиток мережi комунiкацiйних зв'язкiв;
укладення договору (контракту) з суб'єктом СЕЗ щодо умов реалiзацiї iнвестицiйного проекту в порядку, встановленому облдержадмiнiстрацiєю;
укладення договорiв на виконання пiдрядних робiт щодо облаштування територiї СЕЗ, будiвництва об'єктiв виробничої та невиробничої iнфраструктури, розвитку мережi комунiкацiйних зв'язкiв;
укладення договорiв про експлуатацiю об'єктiв iнфраструктури СЕЗ;
видача дозволiв на будiвництво нових господарських об'єктiв суб'єктам СЕЗ, що реалiзують на територiї СЕЗ iнвестицiйнi проекти, затвердженi облдержадмiнiстрацiєю;
участь у розробленнi та реалiзацiї iнвестицiйних проектiв;
реєстрацiя суб'єктiв СЕЗ, що реалiзують на її територiї iнвестицiйнi проекти, затвердженi облдержадмiнiстрацiєю;
пiдготовка Одеськiй мiськiй радi пропозицiй щодо ставок орендної плати, розмiрiв плати та тарифiв за комунальнi послуги;
здiйснення разом з вiдповiдними органами заходiв щодо забезпечення законностi i правопорядку, економiчної та екологiчної безпеки на територiї СЕЗ;
складення та подання статистичної звiтностi про функцiонування СЕЗ вiдповiдно до актiв законодавства;
органiзацiя пiдготовки (перепiдготовки) кадрiв;
виконання iнших функцiй та повноважень, визначених у положеннi про орган господарського розвитку та переданих до його компетенцiї iншими органами управлiння СЕЗ.
9. Розгляд i затвердження iнвестицiйних проектiв, що реалiзуються на територiї СЕЗ, здiйснюється облдержадмiнiстрацiєю.
10. Суб'єкт пiдприємницької дiяльностi (iнвестор), який має намiр реалiзувати iнвестицiйний проект, або уповноважена ним у встановленому порядку особа (далi - заявник) подає до облдержадмiнiстрацiї:
заяву про розгляд iнвестицiйного проекту за формою, встановленою облдержадмiнiстрацiєю;
iнвестицiйний проект, який виконано вiдповiдно до затверджених облдержадмiнiстрацiєю вимог, пiдписано заявником, прошито, пронумеровано та погоджено з Одеським морським торговельним портом (у двох примiрниках);
нотарiально засвiдченi копiї свiдоцтва про державну реєстрацiю суб'єкта пiдприємницької дiяльностi та копiї засновницьких документiв юридичної особи;
у разi коли заявником є iноземна юридична особа - документи, що пiдтверджують реєстрацiю iноземної юридичної особи у країнi її мiсцезнаходження (витяг з торговельного, банкiвського або судового реєстру тощо). Цi документи повиннi бути засвiдченi вiдповiдно до законодавства країни, що їх видала, перекладенi українською мовою та легалiзованi у консульськiй установi України, якщо мiжнародними угодами, в яких бере участь Україна, не передбачено iнше, або засвiдченi у посольствi вiдповiдної держави в Українi та легалiзованi в МЗС;
висновки щодо iнвестицiйного проекту органiв, що здiйснюють контроль за додержанням безпеки виробництва та працi, протипожежної i екологiчної безпеки, iнших органiв та органiзацiй вiдповiдно до їх компетенцiї та за перелiком, встановленим облдержадмiнiстрацiєю;
довiдку, видану органом державної податкової служби за мiсцезнаходженням заявника, про стан розрахункiв iз сплати податкiв, зборiв (обов'язкових платежiв) - для юридичних осiб, зареєстрованих в Українi.
У разi потреби облдержадмiнiстрацiя може вимагати вiд заявника iншi документи, що пiдтверджують його спроможнiсть реалiзувати iнвестицiйний проект.
Заявник несе вiдповiдальнiсть за достовiрнiсть iнформацiї, що мiститься у поданих ним документах.
11. Пiсля перевiрки комплектностi документiв, зазначених у пунктi 10 цього Положення, облдержадмiнiстрацiя реєструє їх у спецiальному журналi за порядковим номером i видає заявниковi письмове пiдтвердження щодо отримання таких документiв.
Форма ведення цього журналу встановлюється облдержадмiнiстрацiєю.
Облдержадмiнiстрацiя надсилає в триденний термiн з дня реєстрацiї документiв копiю заяви про розгляд iнвестицiйного проекту та копiю iнвестицiйного проекту Мiнекономiки для проведення за участю Мiнтрансу, Мiнфiну, Мiнпромполiтики, Державної податкової адмiнiстрацiї в Одеськiй областi експертизи iнвестицiйного проекту з метою запобiгання негативним наслiдкам його реалiзацiї, зокрема щодо виконання державних програм економiчного, науково-технiчного та соцiального розвитку, обсягiв надходжень до бюджетiв, а також з метою визначення джерел покриття можливих втрат. Вiдповiдний висновок надається в мiсячний термiн облдержадмiнiстрацiї.
(абзаци третiй та четвертий пункту 11 замiнено абзацом третiм згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 10.01.2002 р. N 9) |
12. Облдержадмiнiстрацiя розглядає зареєстрованi документи заявника разом з експертними висновками щодо визначення доцiльностi реалiзацiї iнвестицiйного проекту i приймає рiшення про затвердження або вiдмову у затвердженнi iнвестицiйного проекту в термiн, який не може перевищувати 45 днiв з дати подання документiв заявником.
121. Рiшення про затвердження iнвестицiйного проекту приймається облдержадмiнiстрацiєю лише за наявностi позитивних висновкiв щодо доцiльностi його реалiзацiї вiд усiх центральних органiв виконавчої влади, залучених до проведення експертизи.
(Положення доповнено пунктом 121 згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 27.08.2003 р. N 1368) |
13. У разi затвердження iнвестицiйного проекту заявниковi видається витяг з вiдповiдного рiшення облдержадмiнiстрацiї разом з одним примiрником iнвестицiйного проекту, на титульному аркушi якого проставляються дата i номер цього рiшення, скрiпленi пiдписом уповноваженої посадової особи та печаткою облдержадмiнiстрацiї.
14. Облдержадмiнiстрацiя вiдмовляє заявниковi у затвердженнi iнвестицiйного проекту:
за наявностi негативних висновкiв щодо доцiльностi реалiзацiї iнвестицiйного проекту;
у разi виявлення недостовiрних вiдомостей у поданих заявником документах;
за наявностi у заявника заборгованостi iз сплати податкiв, зборiв (обов'язкових платежiв).
Рiшення про вiдмову у затвердженнi iнвестицiйного проекту облдержадмiнiстрацiя надсилає заявниковi у дводенний термiн пiсля його прийняття з обгрунтуванням причин вiдмови.
15. Заявник, якому вiдмовлено у затвердженнi iнвестицiйного проекту, має право пiсля усунення недолiкiв та доопрацювання iнвестицiйного проекту повторно подати його на розгляд облдержадмiнiстрацiї в установленому порядку.
16. Заявник може iнiцiювати внесення змiн до затвердженого iнвестицiйного проекту (крiм змiн, пов'язаних з iмпортом товарiв 1 - 24 груп УКТЗЕД, та змiн, що можуть призвести до зменшення кошторисної вартостi iнвестицiйного проекту порiвняно з установленим законодавством мiнiмальним рiвнем).
Змiни до iнвестицiйного проекту розглядаються i затверджуються облдержадмiнiстрацiєю у разi:
змiни коду згiдно з УКТЗЕД товару, що ввозиться на митну територiю України виключно для реалiзацiї iнвестицiйного проекту, за винятком змiни коду товару на рiвнi товарної позицiї (першi чотири знаки);
змiни вартостi товару у зв'язку з коливанням валютного курсу.
Облдержадмiнiстрацiя надсилає по одному примiрнику затверджених змiн Мiнекономiки, вiдповiдному органу державної податкової служби i митному органу.
Змiни, не передбаченi цим пунктом, розглядаються згiдно з пунктами 1 - 15 цього Положення.
(пункт 16 в редакцiї постанов Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 27.08.2003 р. N 1368, вiд 08.09.2004 р. N 1168) |
17. Статус суб'єкта СЕЗ надається суб'єктам пiдприємницької дiяльностi - юридичним особам, розташованим на територiї СЕЗ та зареєстрованим у встановленому порядку як суб'єкти СЕЗ.
18. Реєстрацiя суб'єкта пiдприємницької дiяльностi як суб'єкта СЕЗ проводиться органом господарського розвитку в установленому облдержадмiнiстрацiєю порядку за умови:
укладення з органом господарського розвитку договору (контракту) щодо умов реалiзацiї на територiї СЕЗ затвердженого облдержадмiнiстрацiєю у встановленому порядку iнвестицiйного проекту вартiстю, еквiвалентною не менш як 1 млн. доларiв США.
Зазначений договiр (контракт) складається вiдповiдно до Типового договору (контракту) на реалiзацiю iнвестицiйного проекту на територiї прiоритетного розвитку, в спецiальнiй (вiльнiй) економiчнiй зонi, затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 5 липня 1999 р. N 1199;
внесення в установленому порядку плати за реєстрацiю.
19. Свiдоцтво про реєстрацiю суб'єкта СЕЗ видається органом господарського розвитку за встановленою облдержадмiнiстрацiєю формою i є пiдставою для надання пiльг, передбачених законодавством для суб'єктiв цiєї СЕЗ.
20. Скасування реєстрацiї суб'єкта СЕЗ проводиться органом господарського розвитку:
за iнiцiативою суб'єкта СЕЗ згiдно iз заявою;
у разi скасування державної реєстрацiї його як суб'єкта пiдприємницької дiяльностi в установленому законодавством порядку;
у разi закiнчення термiну дiї договору (контракту) на реалiзацiю iнвестицiйного проекту;
у разi дострокового розiрвання зазначеного договору (контракту) в установленому порядку.
Скасування реєстрацiї суб'єкта СЕЗ не є пiдставою для скасування державної реєстрацiї його як суб'єкта пiдприємницької дiяльностi.
21. Орган господарського розвитку в одноденний термiн пiсля реєстрацiї суб'єкта СЕЗ та/або її скасування iнформує про це органи державної податкової служби, митної служби та облдержадмiнiстрацiю.
22. Орган господарського розвитку до першого числа мiсяця, що настає за звiтним кварталом, подає облдержадмiнiстрацiї iнформацiю про функцiонування СЕЗ.
23. Облдержадмiнiстрацiя подає:
до п'ятого числа мiсяця, що настає за звiтним, Мiнекономiки та Мiнтрансу iнформацiю про реєстрацiю суб'єктiв СЕЗ або про її скасування;
до п'ятого числа мiсяця, що настає за звiтним кварталом, Мiнекономiки iнформацiю про стан реалiзацiї суб'єктами СЕЗ iнвестицiйних проектiв.
24. Територiя СЕЗ огороджується за периметром i облаштовується вiдповiдно до вимог Держмитслужби. Органiзацiя робiт з облаштування митної iнфраструктури i огородження територiї СЕЗ та їх фiнансування здiйснюється органом господарського розвитку.
Спецiальний митний режим на територiї СЕЗ запроваджується з дня затвердження Держмитслужбою акта приймання-передачi в експлуатацiю об'єктiв митної iнфраструктури.
25. Перетинання державного кордону України iноземцями та особами без громадянства, якi прямують на територiю СЕЗ, здiйснюється в установленому законодавством порядку.
26. Спори, стороною яких є органи управлiння СЕЗ, розглядаються вiдповiдно до законодавства України.