УКАЗ
ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ
Про Положення про Нацiональне агентство України з питань розвитку та європейської iнтеграцiї
1. Затвердити Положення про Нацiональне агентство України з питань розвитку та європейської iнтеграцiї (додається).
2. Визнати такою, що втратила чиннiсть, статтю 1 Указу Президента України вiд 30 серпня 1996 року N 771 "Питання Нацiонального агентства України з реконструкцiї та розвитку".
3. Кабiнету Мiнiстрiв України у мiсячний строк:
подати пропозицiї щодо внесення змiн до актiв Президента України, якi випливають iз цього Указу;
привести свої рiшення у вiдповiднiсть iз цим Указом.
Президент України | Л. КУЧМА |
м. Київ
23 квiтня 1998 року
N 357/98
ЗАТВЕРДЖЕНО Указом Президента України вiд 23 квiтня 1998 року N 357/98 |
ПОЛОЖЕННЯ
про Нацiональне агентство України з питань
розвитку та європейської iнтеграцiї
1. Нацiональне агентство України з питань розвитку та європейської iнтеграцiї (далi - Нацiональне агентство) є центральним органом, виконавчої влади, пiдпорядкованим Кабiнету Мiнiстрiв України.
Нацiональне агентство здiйснює мiжвiдомчу координацiю з питань мiжгалузевого економiчного та соцiального спiвробiтництва України з Європейськими Спiвтовариствами (Європейським Союзом), бере участь у формуваннi та реалiзацiї державної полiтики у сферi взаємодiї з мiжнародними фiнансовими органiзацiями, вiдповiдними мiждержавними i регiональними органiзацiями, органiзацiями, у тому числi кредитно-фiнансовими установами, iноземних держав, їх угруповань з метою залучення кредитiв, грантiв, мiжнародної технiчної допомоги, iноземних iнвестицiй, здiйснює контроль за ефективнiстю використання залучених зовнiшнiх ресурсiв, вiдповiдно до наданих йому повноважень координує дiяльнiсть органiв виконавчої влади i суб'єктiв господарювання у цiй сферi.
2. Нацiональне агентство у своїй дiяльностi керується Конституцiєю та законами України, указами i розпорядженнями Президента України, актами Кабiнету Мiнiстрiв України, а також цим Положенням. У межах своїх повноважень Нацiональне агентство органiзовує виконання законiв та iнших нормативно-правових актiв, здiйснює систематичний контроль за їх реалiзацiєю.
Нацiональне агентство узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до його компетенцiї, розробляє пропозицiї про вдосконалення законодавства i в установленому порядку вносить їх на розгляд Президентовi України та Кабiнету Мiнiстрiв України.
3. Основними завданнями Нацiонального агентства є:
забезпечення проведення єдиної державної полiтики у сферi фiнансово-економiчного спiвробiтництва з мiжнародними фiнансовими органiзацiями, вiдповiдними мiждержавними i регiональними органiзацiями, органiзацiями, у тому числi кредитно-фiнансовими установами, iноземних держав, їх угруповань щодо залучення кредитiв, грантiв, мiжнародної технiчної та гуманiтарної допомоги, iноземних iнвестицiй; участь у розробленнi основних напрямiв державної валютно-фiнансової та iнвестицiйної полiтики;
участь у забезпеченнi проведення єдиної державної полiтики з питань iнтеграцiї з Європейським Союзом, розробленнi та впровадженнi механiзмiв координацiї спiвробiтництва центральних органiв виконавчої влади з Європейськими Спiвтовариствами (Європейським Союзом);
розроблення та реалiзацiя економiчних i органiзацiйних заходiв, пiдготовка законодавчих та iнших нормативно-правових актiв щодо спiвробiтництва України з мiжнародними фiнансовими органiзацiями, iнституцiями Європейських Спiвтовариств (Європейського Союзу), вiдповiдними мiждержавними та регiональними органiзацiями, а також органiзацiями, у тому числi кредитно-фiнансовими установами, iноземних держав та їх угруповань;
забезпечення мiжвiдомчої координацiї з питань мiжгалузевого економiчного та соцiального спiвробiтництва України з Європейськими Спiвтовариствами (Європейським Союзом);
пiдготовка пропозицiй щодо вдосконалення механiзмiв державного регулювання у сферi залучення, використання та погашення iноземних кредитiв, надання Кабiнетом Мiнiстрiв України гарантiй або iнших зобов'язань, залучення iноземних iнвестицiй в економiку України, полiпшення режиму iнвестицiйної дiяльностi в Українi, а також забезпечення захисту iноземних iнвестицiй;
аналiз ефективностi використання залучених iноземних кредитiв, грантiв, мiжнародної технiчної та гуманiтарної допомоги, ефективностi залучення в економiку України iноземних iнвестицiй;
пiдготовка та супровiд iнвестицiйних проектiв, реалiзацiя яких пов'язана iз створенням та функцiонуванням спецiальних (вiльних) економiчних зон;
розроблення i реалiзацiя програм та проектiв мiжнародної технiчної допомоги, здiйснення їх державної реєстрацiї, а також контроль за їх виконанням;
органiзацiйне забезпечення дiяльностi Української частини Комiтету з питань спiвробiтництва мiж Україною та Європейськими Спiвтовариствами (Європейським Союзом), Української частини Комiтету з питань економiчного спiвробiтництва Українсько-американської мiждержавної комiсiї, Консультативної ради з питань iноземних iнвестицiй в Українi.
4. Нацiональне агентство вiдповiдно до покладених на нього завдань:
1) бере участь у забезпеченнi реалiзацiї державних програм, складаннi платiжного балансу України, розробленнi стратегiї соцiально-економiчного розвитку України;
2) готує пропозицiї щодо вдосконалення механiзмiв регулювання розвитку економiки та її структурної перебудови, забезпечення ринкової збалансованостi, соцiального захисту населення, екологiчної безпеки;
3) бере участь у розробленнi проекту Державного бюджету України та загальнодержавних програм економiчного i соцiального розвитку;
4) здiйснює у межах своєї компетенцiї заходи, спрямованi на скорочення дефiциту Державного бюджету України та вирiвнювання платiжного балансу України, проведення державної валютно-кредитної полiтики;
5) забезпечує в межах своїх повноважень виконання Українською стороною зобов'язань за Угодою про партнерство та спiвробiтництво мiж Україною та Європейськими Спiвтовариствами (Європейським Союзом) та iншими мiжнародно-правовими документами, чинними у вiдносинах мiж Україною та Європейськими Спiвтовариствами (Європейським Союзом);
6) готує пропозицiї щодо вдосконалення механiзмiв взаємодiї Кабiнету Мiнiстрiв України, мiнiстерств та iнших центральних органiв виконавчої влади з Європейськими Спiвтовариствами (Європейським Союзом);
7) бере участь у пiдготовцi нормативно-правових актiв щодо спiвробiтництва України з Європейськими Спiвтовариствами (Європейським Союзом);
8) забезпечує пiдготовку матерiалiв до розгляду на засiданнях Української частини Комiтету з питань спiвробiтництва мiж Україною та Європейськими Спiвтовариствами (Європейським Союзом);
9) здiйснює органiзацiйне забезпечення роботи Української частини Комiтету з питань спiвробiтництва мiж Україною та Європейськими Спiвтовариствами (Європейським Союзом);
10) сприяє залученню України до участi в транс'європейських програмах;
11) сприяє залученню українських пiдприємств, установ та органiзацiй до участi у галузевих програмах Європейських Спiвтовариств (Європейського Союзу);
12) сприяє мiсцевим органам виконавчої влади та органам мiсцевого самоврядування у розбудовi вiдносин з європейськими регiональними структурами, в тому числi через участь у європейських регiональних програмах;
13) узагальнює пропозицiї мiнiстерств, iнших органiв виконавчої влади щодо визначення прiоритетних напрямiв економiчного спiвробiтництва з мiжнародними фiнансовими органiзацiями, вiдповiдними мiжнародними i регiональними органiзацiями, органiзацiями, у тому числi кредитно-фiнансовими установами, iноземних держав, їх угруповань та вносить пропозицiї Кабiнету Мiнiстрiв України для вирiшення в установленому порядку;
14) вносить у встановленому порядку пропозицiї щодо укладення i денонсацiї мiжнародних договорiв України, бере участь у пiдготовцi таких договорiв, укладає мiжнароднi договори мiжвiдомчого характеру;
15) органiзовує в межах своїх повноважень роботу щодо залучення iноземних кредитiв, грантiв, мiжнародної технiчної допомоги, iноземних iнвестицiй в економiку України, удосконалення державного регулювання у цiй сферi;
16) розробляє та вносить у встановленому порядку пропозицiї щодо визначення лiмiтiв зовнiшнього державного боргу, а також бере участь у розробцi механiзму управлiння ним та його реструктуризацiї;
17) вносить пропозицiї Кабiнету Мiнiстрiв України для вирiшення в установленому порядку питань участi України в мiжнародних фiнансових органiзацiях, вiдповiдних мiждержавних i регiональних органiзацiях, а також щодо призначення українських представникiв у зазначених органiзацiях;
18) забезпечує оперативний обмiн iнформацiєю з українськими та iноземними учасниками процесу залучення i використання кредитiв, грантiв, мiжнародної технiчної допомоги, iноземних iнвестицiй щодо потреб та можливостей залучення зовнiшнiх ресурсiв, сприяє виданню вiдповiдної нормативно-довiдкової лiтератури, публiкує у вiтчизняних та iноземних друкованих засобах масової iнформацiї матерiали iз зазначених питань, проводить конференцiї, семiнари, виставки, в тому числi мiжнароднi, тощо;
19) координує роботу мiнiстерств, iнших органiв виконавчої влади щодо залучення в економiку України iноземних iнвестицiй, органiв виконавчої влади, пiдприємств, установ та органiзацiй - щодо залучення та використання грантiв, мiжнародної технiчної допомоги, формування стратегiї допомоги, вiдповiдних програм та щорiчних планiв дiй, а також щодо залучення, використання та погашення кредитiв; у межах своїх повноважень контролює додержання ними законодавства України та зобов'язань, що випливають з вiдповiдних мiжнародних договорiв України;
20) узагальнює для розгляду Валютно-кредитною радою Кабiнету Мiнiстрiв України пропозицiї мiнiстерств, iнших органiв виконавчої влади, готує пропозицiї, обгрунтування та висновки щодо доцiльностi залучення пiд гарантiї або iншi зобов'язання Кабiнету Мiнiстрiв України iноземних кредитiв, у тому числi за проектами розвитку прiоритетних галузей економiки України;
21) готує для розгляду Валютно-кредитною радою Кабiнету Мiнiстрiв України пропозицiї та висновки щодо доцiльностi надання чи вiдкликання гарантiй або iнших зобов'язань Кабiнету Мiнiстрiв України;
22) проводить роботу на свiтових ринках позикового капiталу щодо залучення кредитних ресурсiв в Україну;
23) створює систему iнформацiйного супроводу проектiв i програм, якi виконуються в рамках спiвробiтництва з мiжнародними фiнансовими органiзацiями, вiдповiдними мiждержавними i регiональними органiзацiями; разом iз заiнтересованими органами виконавчої влади веде облiк iнформацiї стосовно проектiв i програм мiжнародної технiчної допомоги, надає вiдповiднi довiдки, використовує зiбрану iнформацiю для економiчної оцiнки зазначених проектiв i програм, видання бюлетенiв та iнших матерiалiв з питань висвiтлення дiяльностi Нацiонального агентства;
24) розробляє заходи щодо створення сприятливих умов для залучення iноземних iнвестицiй, залучення та ефективного використання кредитiв, грантiв, мiжнародної технiчної допомоги, у тому числi за проектами i програмами реструктуризацiї суб'єктiв пiдприємницької дiяльностi, пiсляприватизацiйної пiдтримки пiдприємств;
25) розробляє та супроводжує iнвестицiйнi проекти та програми, реалiзацiя яких пов'язана iз створенням та функцiонуванням спецiальних (вiльних) економiчних зон, спецiальних (функцiональних) режимiв iнвестицiйної дiяльностi;
26) бере участь у пiдготовцi проектiв законiв щодо створення та функцiонування спецiальних (вiльних) економiчних зон, пропозицiй щодо специфiки регулювання iноземних iнвестицiй у таких зонах в Українi;
27) узагальнює досвiд та результати спiвробiтництва з мiжнародними фiнансовими органiзацiями, вiдповiдними мiждержавними i регiональними органiзацiями, органiзацiями, у тому числi кредитно-фiнансовими установами, iноземних держав, їх угруповань, досвiд та результати залучення iноземних iнвестицiй, залучення та використання грантiв, мiжнародної технiчної допомоги, залучення, використання, обслуговування та погашення iноземних кредитiв, кредитiв мiжнародних фiнансових органiзацiй;
28) бере участь у встановленому порядку в органiзацiї та проведеннi вiдповiдних некомерцiйних конкурсiв, мiжнародних торгiв (тендерiв) при виборi та реалiзацiї iнвестицiйних проектiв, використаннi кредитiв, грантiв та мiжнародної технiчної допомоги;
29) готує пропозицiї щодо вдосконалення правового регулювання iнвестицiйної дiяльностi, а також встановлення пiльгового режиму iнвестицiйної та iншої господарської дiяльностi для окремих суб'єктiв пiдприємницької дiяльностi, якi здiйснюють iнвестицiйнi проекти iз залученням iноземних iнвестицiй, що реалiзуються вiдповiдно до державних програм розвитку прiоритетних галузей економiки, соцiальної сфери i територiй;
30) проводить акредитацiю iноземного персоналу i органiзацiй, що забезпечують реалiзацiю в Українi проектiв та програм мiжнародної технiчної допомоги, видає свiдоцтва, iншi документи, якi пiдтверджують пiльги, привiлеї та iмунiтети, визначенi законодавством та мiжнародними договорами України щодо такого персоналу i органiзацiй, у тому числi податковi, митнi та iншi пiльги щодо обладнання, матерiалiв та iншого майна, якi надходять у рамках такого спiвробiтництва;
31) надає консультацiї українським та iноземним учасникам мiжнародного економiчного спiвробiтництва з питань, що належать до компетенцiї Нацiонального агентства;
32) вносить у встановленому порядку пропозицiї щодо складу українських делегацiй та вiдповiдних директив на переговорах з представниками мiжнародних фiнансових органiзацiй, вiдповiдних мiждержавних i регiональних органiзацiй, органiзацiй, у тому числi кредитно-фiнансових установ, iноземних держав, їх угруповань з питань мiжнародного економiчного спiвробiтництва;
33) координує дiяльнiсть мiнiстерств, iнших органiв виконавчої влади, пiдприємств, установ та органiзацiй щодо пiдготовки, перепiдготовки i пiдвищення квалiфiкацiї кадрiв за рахунок мiжнародної технiчної допомоги, формує вiдповiднi навчальнi групи;
34) здiйснює в установленому порядку формування, керiвництво та координацiю дiяльностi представництв Нацiонального агентства в Автономнiй Республiцi Крим, областях, мiстах Києвi та Севастополi;
35) забезпечує у межах своєї компетенцiї реалiзацiю державної полiтики щодо державної таємницi, контроль за її збереженням у центральному апаратi Нацiонального агентства та його представництвах;
36) виконує iншi функцiї, що випливають з покладених на нього завдань.
5. Нацiональне агентство має право:
1) проводити у межах своїх повноважень переговори з органами iноземних держав, мiжнародними органiзацiями, iноземними банками та iншими органiзацiями;
2) представляти Кабiнет Мiнiстрiв України за його дорученням у мiжнародних органiзацiях та пiд час укладання мiжнародних договорiв України;
3) вносити в установленому порядку пропозицiї щодо органiзацiї роботи Української частини Комiтету з питань спiвробiтництва мiж Україною та Європейськими Спiвтовариствами (Європейським Союзом) вiдповiдно до Угоди про партнерство та спiвробiтництво мiж Україною та Європейськими Спiвтовариствами (Європейським Союзом);
4) вiдповiдно до мiжнародних договорiв України утворювати групи з питань координацiї та супроводу вiдповiдних проектiв i програм, якi здiйснюються з використанням кредитiв, грантiв, мiжнародної технiчної допомоги, iноземних iнвестицiй; брати участь у роботi комiсiй, комiтетiв, конференцiй, конгресiв, симпозiумiв i нарад з питань мiжнародного економiчного спiвробiтництва;
5) залучати в установленому порядку спецiалiстiв мiнiстерств, iнших органiв виконавчої влади, пiдприємств, установ та органiзацiй для розгляду питань, що належать до його компетенцiї;
6) скликати в установленому порядку наради з питань, що належать до його компетенцiї;
7) одержувати в установленому законодавством порядку вiд мiнiстерств, iнших органiв виконавчої влади та органiв мiсцевого самоврядування iнформацiю, документи i матерiали, а вiд Мiнiстерства статистики України - безоплатно статистичнi данi, необхiднi для виконання покладених на нього завдань;
8) утворювати за погодженням з вiдповiдними центральними органами виконавчої влади комiсiї, експертнi та консультативнi ради, робочi групи; брати участь у роботi урядових комiсiй;
9) залучати на контрактнiй основi вiтчизняних та iноземних учених, фахiвцiв i експертiв для консультацiй з питань, пов'язаних з дiяльнiстю Нацiонального агентства.
6. Нацiональне агентство у процесi виконання покладених на нього завдань взаємодiє з iншими органами виконавчої влади, органами Автономної Республiки Крим та органами мiсцевого самоврядування, дипломатичними представництвами України за кордоном, а також з мiжнародними органiзацiями, вiдповiдними органами та органiзацiями iноземних держав, їх дипломатичними та iншими представництвами.
7. Нацiональне агентство у межах своїх повноважень на основi та на виконання законiв, iнших нормативно-правових актiв видає накази, органiзовує i контролює їх виконання.
У випадках, передбачених законодавством, рiшення Нацiонального агентства є обов'язковими для виконання iншими органами виконавчої влади, органами мiсцевого самоврядування, пiдприємствами, установами та органiзацiями всiх форм власностi та громадянами.
Нормативно-правовi акти Нацiонального агентства пiдлягають державнiй реєстрацiї у Мiнiстерствi юстицiї України в порядку, встановленому законодавством.
Нацiональне агентство в разi потреби видає разом з iншими органами виконавчої влади та органами мiсцевого самоврядування спiльнi акти.
8. Нацiональне агентство має статус мiнiстерства, його очолює Голова Нацiонального агентства, який за посадою є мiнiстром. Голову Нацiонального агентства призначає Президент України.
Голова Нацiонального агентства має заступникiв. Розподiл обов'язкiв мiж заступниками провадить Голова Нацiонального агентства.
Голова Нацiонального агентства здiйснює керiвництво Нацiональним агентством i несе вiдповiдальнiсть перед Президентом України та Кабiнетом Мiнiстрiв України за виконання покладених на Нацiональне агентство завдань, визначає ступiнь вiдповiдальностi заступникiв Голови, керiвникiв пiдроздiлiв Нацiонального агентства.
9. Для погодженого вирiшення питань, що належать до компетенцiї Нацiонального агентства, обговорення найважливiших напрямiв його дiяльностi в Нацiональному агентствi утворюється колегiя у складi Голови, заступникiв Голови за посадою, а також iнших керiвних працiвникiв Нацiонального агентства.
До складу колегiї можуть входити керiвники iнших центральних органiв виконавчої влади.
Персональний склад колегiї затверджується Кабiнетом Мiнiстрiв України.
Рiшення колегiї проводяться в життя наказами Нацiонального агентства.
10. Для розгляду наукових рекомендацiй та iнших пропозицiй щодо основних напрямiв спiвробiтництва з мiжнародними фiнансовими органiзацiями, вiдповiдними мiждержавними i регiональними органiзацiями, iноземними державами, кредитно-фiнансовими установами, обговорення найважливiших проектiв i програм та iнших питань у Нацiональному агентствi утворюється наукова рада з учених i висококвалiфiкованих фахiвцiв-практикiв.
Склад наукової ради i положення про неї затверджує Голова Нацiонального агентства.
У Нацiональному агентствi можуть створюватись iншi дорадчi та консультативнi органи, склад яких i положення про якi затверджує Голова Нацiонального агентства.
11. Граничну чисельнiсть i фонд оплати працi працiвникiв центрального апарату Нацiонального агентства затверджує Кабiнет Мiнiстрiв України.
Структуру центрального апарату Нацiонального агентства затверджує Прем'єр-мiнiстр України.
Штатний розпис центрального апарату Нацiонального агентства i положення про його структурнi пiдроздiли затверджує Голова Нацiонального агентства.
12. Нацiональне агентство є юридичною особою, має самостiйний баланс, рахунки в установах банкiв, печатку iз зображенням Державного Герба України i своїм найменуванням.
Глава Адмiнiстрацiї Президента України | Є. КУШНАРЬОВ |