IНСТРУКЦIЯ
ПРО ВЗАЄМОДIЮ ТА РОЗМЕЖУВАННЯ ФУНКЦIЙ ЩОДО
ЗДIЙСНЕННЯ КОНТРОЛЮ НА ДЕРЖАВНОМУ КОРДОНI
Затверджено Державним комiтетом у
справах охорони Державного кордону України 29 березня 1994 р., Державним митним комiтетом України 25 березня 1994 р., Мiнiстерством внутрiшнiх справ України 30 березня 1994 р., Мiнiстерством закордонних справ України 31 березня 1994 р., Службою безпеки України 31 березня 1994 р., Головним управлiнням командуючого Нацiональної гвардiї України 31 березня 1994 р., Мiнiстерством сiльського господарства i продовольства України 28 березня 1994 р., Мiнiстерством охорони навколишнього природного середовища України 28 березня 1994 р., Мiнiстерством транспорту України 25 березня 1994 р., Мiнiстерством охорони здоров'я України 28 березня 1994 р. |
|
Погоджено з Генеральною Прокуратурою | |
Зареєстровано в Мiнiстерствi юстицiї
України 23 травня 1994 р. за N 106/315 |
I. ЗАГАЛЬНI ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Iнструкцiя призначена для удосконалення взаємодiї, координацiї зусиль та розмежування функцiй на кордонi Державного комiтету у справах охорони державного кордону України (Держкомкордону), Державного митного комiтету (Держмиткому), Мiнiстерства внутрiшнiх справ (МВС), Служби безпеки (СБ), Головного управлiння командуючого Нацiональною гвардiєю (НГ), Мiнiстерства транспорту (Мiнтранс), Мiнiстерства закордонних справ (МЗС), Мiнiстерства охорони здоров'я (МОЗ), Мiнiстерства сiльського господарства i продовольства (Мiнсiльгосппроду), Мiнiстерства охорони навколишнього середовища (Мiнприроди).
1.2. Особи, транспортнi засоби, вантажi та iншi предмети, що перетинають державний кордон України, пiдлягають прикордонному i митному контролю. У вiдповiдних випадках здiйснюється також санiтарно-карантинний, ветеринарний, фiтосанiтарний i екологiчний контроль, контроль за вивезенням з територiї України культурних цiнностей та iнший контроль. Контроль та заходи на кордонi здiйснюються з додержанням Законiв "Про державний кордон України", "Про прикордоннi вiйська України", "Про митну справу","Про мiлiцiю", "Про ветеринарну медицину", "Про карантин рослин", Митного кодексу та iнших законодавчих i нормативних актiв України.
1.3. При виконаннi своїх функцiональних завдань у пунктах пропуску та поза ними пiдроздiли зазначених в Iнструкцiї мiнiстерств та вiдомств взаємодiють з метою виявлення i затримання порушникiв кордону; протидiї нелегальнiй мiграцiї та iншим правопорушенням на кордонi, контрабандному та незаконному перемiщенню через кордон товарiв та iнших предметiв з порушеннями чинного законодавства.
1.4. Напрямками взаємодiї є:
розроблення та здiйснення узгоджених заходiв щодо запобiгання, виявлення i розкриття порушень чинного законодавства з прикордонних i митних питань, протидiї органiзованiй нелегальнiй мiграцiї, контрабандному та незаконному перемiщенню через кордон товарiв та iнших предметiв;
розслiдування та розкриття злочинiв, в тому числi у сферi зовнiшньоекономiчної дiяльностi, розшук та затримання карних злочинцiв;
обмiн iнформацiєю про намiри i спроби порушень державного кордону, незаконному перемiщенню через кордон товарiв та iнших предметiв, а також про джерела придбання i канали незаконного перемiщення через кордон валюти, сировини, значних обсягiв промислових виробiв та сiльськогосподарської продукцiї, товарiв народного вжитку, культурних та iсторичних цiнностей, крадених автомобiлiв;
внесення до вiдповiдних iнстанцiй, мiнiстерств та вiдомств пропозицiй щодо усунення виявлених причин i умов, якi сприяють здiйсненню порушень законодавства про державний кордон та митну справу, та пропозицiй щодо змiн i доповнень до чинного законодавства України;
узагальнення пiдсумкiв та розробка нових форм взаємодiї.
1.5. Основнi форми взаємодiї:
проведення спiльних засiдань колегiй мiнiстерств та вiдомств, оперативних нарад їх керiвного складу;
проведення спiльних операцiй за єдиним планом та задумом з комплексним використанням сил i засобiв;
створення спiльних оперативних штабiв (робочих груп) для координацiї дiй ( за необхiдностi);
оперативний обмiн iнформацiєю, що стосується спiльної дiяльностi на кордонi (як правило, в письмовiй формi), з дотриманням вимог конспiрацiї та захисту вiдомостей, що передаються.
1.6. Взаємодiя здiйснюється:
на державному рiвнi - мiж центральними апаратами Держкомкордону, Держмиткому, МОЗ, Мiнсiльгосппроду, Мiнприроди, Мiнтрансу, МЗС, МВС, СБ i НГУ;
на обласному рiвнi - мiж управлiннями Прикордонних вiйськ, прикордонними загонами, окремими контрольно-пропускними пунктами (ОКПП), митними органами, МВС Республiки Крим, обласними управлiннями внутрiшнiх справ та служби безпеки, УВС органiзацiї роботи на транспортi, державними управлiннями охорони навколишнього природного середовища, управлiннями МОЗ, Мiнсiльгосппроду, командирами дивiзiй Нацiональної гвардiї;
на районному рiвнi - мiж прикордонними пiдроздiлами (комендатурами), контрольно-пропускними пунктами (КПП), митницями, мiськими i районними вiддiлами внутрiшнiх справ, вiддiлами охорони здоров'я, управлiннями сiльського господарства i продовольства, iнспекцiями охорони навколишнього середовища, пiдроздiлами дорожньої мiлiцiї, органами внутрiшнiх справ на транспортi, мiськими, районними i мiжрайонними пiдроздiлами обласних управлiнь Служби безпеки, полками (окремими батальйонами) Нацiональної гвардiї. Механiзмом реалiзацiї завдань, принципiв i форм взаємодiї вважати плани взаємодiї, якi вiдпрацьовуються на обласному та районному рiвнях вiдповiдно до цiєї Iнструкцiї та уточнюються:
на рiвнi районних пiдроздiлiв - щоквартально;
на обласному рiвнi - 1 раз в пiвроку;
за необхiдностi - негайно.
1.7. З метою рацiонального використання сил та засобiв, виключення дублювання при здiйсненнi прикордонного, митного та iнших видiв контролю видiлити таке розмежування в роботi заiнтересованих мiнiстерств та вiдомств:
переговорний процес iз сумiжними державами i мiжнародними органiзацiями, вирiшення питань вiзового в'їзду до України iноземних громадян - Мiнiстерство закордонних справ України;
охорона державного кордону i виключної (морської) економiчної зони; забезпечення паспортного контролю пiд час перетинання державного кордону; координацiя робiт, пов'язаних з проведенням делiмiтацiї та демаркацiї кордону; боротьба з нелегальною мiграцiєю - Державний комiтет у справах охорони державного кордону України;
охорона державного кордону у повiтряному просторi - Вiйська Противоповiтряної оборони України;
органiзацiя транспортного сполучення через державний кордон; органiзацiя дiяльностi, реконструкцiї та будiвництва пунктiв пропуску через державний кордон для залiзничного, водного i повiтряного сполучення; вирiшення питань шляхового будiвництва у прикордонних районах - Мiнiстерство транспорту України;
забезпечення митного контролю; органiзацiя дiяльностi, реконструкцiї та будiвництва пунктiв пропуску через державний кордон для автомобiльного сполучення - Державний митний комiтет України;
забезпечення ветеринарного i фiтосанiтарного контролю у пунктах пропуску через державний кордон - Мiнiстерство сiльського господарства i продовольства України;
забезпечення санiтарно-карантинного контролю, медичного обслуговування громадян у пунктах пропуску через державний кордон - Мiнiстерство охорони здоров'я України;
забезпечення екологiчного контролю у пунктах пропуску через державний кордон - Мiнiстерство охорони навколишнього природного середовища України;
здiйснення у пунктах пропуску через державний кордон контролю за вивезенням з України культурних цiнностей - Мiнiстерство культури України;
забезпечення охорони громадського порядку i безпеки автомобiльного руху у прикордонних районах, у тому числi на пiд'їздах до пунктiв пропуску, профiлактика i боротьба зi злочиннiстю; вирiшення питань паспортизацiї громадян України та перебування iноземних громадян в Українi - Мiнiстерство внутрiшнiх справ України;
координацiя транспортного сполучення для виїзду за кордон з метою туризму - Державний комiтет України по туризму.
II. ОСНОВНI ФУНКЦIЇ ВЗАЄМОДIЇ
2.1. Держкомкордон та його пiдроздiли:
2.1.1. Розробляє разом з МЗС i iншими центральними органами виконавчої влади пропозицiї щодо правового оформлення кордонiв України iз сумiжними державами та реалiзацiї мiжнародних договорiв з питань режиму державного кордону.
2.1.2. Розробляє i вносить разом з Держмиткомом до Кабiнету Мiнiстрiв України узгодженi з вiдповiдними мiнiстерствами i вiдомствами пропозицiї щодо вдосконалення дiяльностi пунктiв пропуску через державний кордон України.
2.1.3. Вживає заходiв до розвитку дiлових зв'язкiв з командуванням прикордонних вiйськ країн, з якими укладено вiдповiднi договори та угоди.
2.1.4. Органiзує видачу вiз iноземним громадянам i особам без громадянства у пунктах пропуску через державний кордон України.
2.1.5. Разом з митними органами та iншими контрольними органами визначають у пунктах пропуску через державний кордон України мiсця здiйснення прикордонного, митного та iнших видiв контролю.
2.1.6. Контролюють режим у пунктах пропуску через державний кордон, а при необхiдностi встановлюють у примiщеннях i мiсцях, де здiйснюється прикордонний контроль, додатковi режимнi правила, якi регламентують порядок допуску в них осiб, якi беруть участь у контролi та обслуговуваннi пасажирiв i транспортних засобiв закордонного прямування.
Здiйснюють пропуск до режимної зони пункту пропуску спiвробiтникiв органiв Держмиткому, СБ, МВС, МОЗ, Мiнсiльгосппроду, Мiнтрансу, Мiнприроди та прокуратури, якi перебувають при виконаннi службових обов'язкiв за пред'явленими службовими посвiдченнями, а за лiнiю паспортного контролю - за установленими перепустками.
2.1.7. Органiзують взаємодiю з контрольними службами в пунктах пропуску з метою пiдтримання режиму у пунктах пропуску через державний кордон, приймають остаточне рiшення на пропуск через кордон осiб та транспортних засобiв.
2.1.8. Самостiйно або разом з органами СБ, МВС i Держмиткому виконують оперативнi завдання стосовно осiб, якi прямують через державний кордон.
2.1.9. В зв'язку з вiдсутнiстю необхiдних умов на новостворених дiлянках кордону по утриманню порушникiв кордону, передають в пiдроздiли внутрiшнiх справ осiб, затриманих в адмiнiстративному порядку на строк вiд трьох годин до десяти дiб на українсько-росiйськiй,
українсько-бiлоруськiй, українсько-молдовськiй дiлянках кордону за письмовими вiдношеннями командирiв прикордонних пiдроздiлiв.
2.1.10. Передають в органи внутрiшнiх справ затриманi автомототранспортнi засоби, що знаходяться в розшуку, та осiб, якi керували ними.
2.1.11. При затриманнi осiб та транспортних засобiв за спробу незаконного вивезення з України товарiв негайно викликають працiвникiв митниць для їх передачi, а за неможливостi цього - передають осiб, транспортнi засоби i вантажi в найближчу митницю.
2.2. Держмитком та його органи:
2.2.1. Здiйснюють митний контроль шляхом перевiрки документiв, огляду транспортних засобiв, товарiв та iнших предметiв, особистого огляду, переогляду, облiку предметiв, перемiщуваних через митний кордон України та iншi дiї, передбаченi митним законодавством, з метою забезпечення дотримання державними органами, пiдприємствами та їх посадовими особами, а також громадянами порядку перемiщення через кордон України товарiв, транспортних засобiв та iнших предметiв.
З метою прискорення прикордонно-митного контролю вiн здiйснюється за можливiстю спiльно з iншими видами контролю. При цьому контроль багажу i ручної поклажi осiб, транспортних засобiв
i вантажiв здiйснюється пiд час в'їзду в Україну - пiсля прикордонного контролю, пiд час виїзду - до прикордонного контролю.
2.2.2. Приймають вiд Прикордонних вiйськ, органiв СБ, МВС i реалiзують у встановленому порядку iнформацiю про проведення цiлеспрямованого митного огляду речей i особистого огляду осiб, якi прямують через кордон.
Приймають вiд Прикордонних вiйськ та пiдроздiлiв внутрiшнiх справ затриманi предмети, якi є предметами контрабанди чи порушенням митних правил.
2.2.3. Самостiйно або спiльно з прикордонниками оглядають транспортнi засоби i вантажi з метою виявлення зброї, боєприпасiв, вибухових, отруйних, токсичних, радiоактивних, наркотичних речовин та iнших предметiв, заборонених до ввезення в Україну i вивезення з України.
2.3. МВС та його пiдроздiли:
2.3.1. Самостiйно або у складi оперативно-вiйськових груп взаємодiючих органiв припиняють незаконне вивезення товарiв та iнших предметiв за межi держави поза пунктами пропуску. У разi виявлення осiб i транспортних засобiв з контрабандою, предметами i товарами, забороненими до ввезення (вивезення) в Україну (з України), передають їх до найближчого митного органу.
2.3.2. Забезпечують охорону громадського порядку i безпеку дорожнього руху в прикордонних районах, на дорогах i в мiсцях, якi прилягають до пункту пропуску.
2.3.3. Здiйснюють в межах своєї компетенцiї оперативно-розшуковi та iншi заходи з метою викриття злочинiв та правопорушень, запобiгання незаконному вивезенню за межi держави матерiальних цiнностей, сировини i сiльськогосподарської продукцiї, в першу чергу поза пунктами пропуску.
2.3.4. При отриманнi iнформацiї вiд митних органiв або Прикордонних вiйськ про затримання значної кiлькостi товарiв, сировини, сiльськогосподарської продукцiї, що незаконно вивозяться, вживають заходiв до виявлення джерел i умов їх придбання.
2.3.5. Беруть участь в охоронi громадського порядку, запобiганнi злочинностi й припиненнi злочинiв безпосередньо у пунктах пропуску через державний кордон, без втручання у проведення прикордонного, митного та iнших видiв контролю i дiяльнiсть служб, що їх здiйснюють.
2.3.6. В зв'язку з вiдсутнiстю необхiдних умов на новостворених дiлянках кордону по утриманню порушникiв кордону приймають в iзолятори тимчасового утримання вiд пiдроздiлiв Прикордонних вiйськ осiб, затриманих в адмiнiстративному порядку на строк вiд трьох годин до десяти дiб на українсько-росiйськiй, українсько-бiлоруськiй, українсько-молдовськiй дiлянках кордону за письмовими вiдношеннями командирiв прикордонних пiдроздiлiв.
2.4. СБ та iї пiдроздiли:
2.4.1. Спiльно з оперативно-розшуковими органами Прикордонних вiйськ опрацьовують i вживають заходiв протидiї спробам використання нелегальних каналiв для закидання на територiю України зброї, боєприпасiв, наркотичних речовин та iнших заборонених до провезення предметiв i матерiалiв.
2.4.2. Здобувають, перевiряють i реалiзують iнформацiю про виникнення можливих провокацiй та конфлiктних ситуацiй на кордонi i в пунктах пропуску через нього, пiдготовку та здiйснення контрабандних операцiй i спроб порушення кордону.
2.4.3. Направляють на КПП Прикордонних вiйськ данi про терористiв i осiб, яким закрито в'їзд в Україну, приймають рiшення за iнформацiєю, одержаною вiд КПП Прикордонних вiйськ стосовно таких осiб.
2.4.4. У разi потреби беруть участь у з'ясуваннi обставин порушення (спроб порушення) державного кордону України, в тому числi за фактами виявлення засобiв терору i диверсiй, контрабанди пiд час перетинання державного кордону.
2.4.5. Надають допомогу Прикордонним вiйськам у проведеннi експертизи документiв на право перетинання державного кордону, вилучених пiд час прикордонного i митного контролю.
2.4.6. Здiйснюють спiльно з КПП Прикордонних вiйськ, органами Держмиткому i МВС заходи щодо виявлення передумов виникнення надзвичайних подiй i ситуацiй, якi можуть призвести до серйозного ускладнення обстановки у пунктах пропуску через державний кордон України.
2.4.7. Спiльно з Держмиткомом готують та проводять операцiї по припиненню дiяльностi органiзованих груп контрабандистiв i зарубiжних контрабандних центрiв.
2.4.8. Здiйснюють оперативне забезпечення контрольованих поставок наркотичних речовин i психотропних засобiв.
2.4.9. За необхiдностi, видiляють у тимчасове користування митних органiв технiчнi засоби i засоби зв'язку для проведення спiльних дiй або окремих видiв митного контролю.
2.5. Управлiння Командуючого та пiдроздiли НГ
2.5.1. Надають допомогу Прикордонним вiйськам у затриманнi порушникiв державного кордону, якi намагаються перетнути кордон поза пунктами пропуску як пiшки так, i з використанням транспортних засобiв.
2.5.2. Спiльно з пiдроздiлами внутрiшнiх справ забезпечують охорону громадського порядку в прикордонних населених пунктах, в районах пунктiв пропуску через державний кордон, припиняють провокацiї, локалiзують конфлiктнi ситуацiї в пунктах пропуску через державний кордон.
2.6. МОЗ та його органи:
2.6.1. Подає до Кабiнету Мiнiстрiв узгодженi з Держкомкордоном та iншими зацiкавленими мiнiстерствами i вiдомствами пропозицiї щодо тимчасового обмеження чи припинення сполучення через кордон, або встановлення карантину для людей.
2.6.2. Здiйснюють медичний (санiтарний) огляд транспортних засобiв, екiпажiв, пасажирiв, вантажiв при одержаннi вiдомостей про наявнiсть на українських i iноземних транспортних засобах хворих iз симптомами iнфекцiйного захворювання, комарiв, загиблих пацюкiв та iнше.
Забезпечують державний санiтарний нагляд за об'єктами, розташованими в пунктах пропуску, а також надають першу невiдкладну медичну допомогу особам, якi перетинають державний кордон (за необхiдностi).
2.6.3. Вживають заходiв по санiтарнiй охоронi територiї України вiд заносу i розповсюдження карантинних та iнших небезпечних iнфекцiйних захворювань.
2.7. Мiнсiльгосппрод та його органи:
2.7.1. Подає до Кабiнету Мiнiстрiв узгодженi з Держкомкордоном та iншими зацiкавленими мiнiстерствами i вiдомствами пропозицiї щодо запровадження карантинного режиму у пунктах пропуску.
2.7.2. Здiйснюють контроль за транспортуванням через державний кордон України тварин, продуктiв i сировини тваринного походження, кормiв, бiологiчних i ветеринарних препаратiв i iнше.
2.7.3. Проводять спiльно з зацiкавленими органiзацiями ветеринарно-санiтарнi та фiтосанiтарнi заходи при експортi, iмпортi тварин, продуктiв i сировини тваринного i рослинного походження та iнших вантажiв, пiдконтрольних регiональнiй службi державного ветеринарного i фiтосанiтарного контролю.
2.7.4. Вживають карантинних заходiв щодо охорони територiї України вiд проникнення iз-за кордону карантинних та iнших небезпечних шкiдникiв, збудникiв хвороб рослин чи бур'янiв.
2.7.5. Здiйснюють фiтосанiтарний контроль пiдкарантинних матерiалiв та об'єктiв, що перетинають державний кордон.
2.7.6. Проводить експрес-аналiз хiмiчних речовин, якi використовуються в сiльському господарствi.
2.8. Мiнприроди та його органи:
2.8.1. Здiйснюють державний контроль за дотриманням законодавства про охорону навколишнього природного середовища на пунктах пропуску через державний кордон щодо перемiщення через державний кордон України токсичних, радiоактивних речовин та вiдходiв, об'єктiв тваринного та рослинного свiту в будь-якому виглядi, мисливських трофеїв.
2.8.2. Проводять перевiрку транспортних засобiв щодо їх вiдповiдностi вимогам законодавства України про охорону навколишнього природного середовища.
2.8.3. Здiйснюють спiльно з Держмиткомом екологiчний контроль вантажiв з метою захисту навколишнього середовища України вiд забруднення.
2.8.4. Здiйснюють спiльно з органами Держмиткому контроль, з метою запобiгання незаконного вивезення з територiї України об'єктiв рослинного та тваринного свiту, занесених до Червоної книги України, мисливських трофеїв, рослинної сировини, зоологiчних колекцiй.
2.8.5. Проводять експрес-аналiз речовин та матерiалiв з метою встановлення їх належностi до токсичних, радiоактивних речовин, вiдходiв та вмiсту забрудненого баласту i стiчних вод суден.
2.9. Мiнтранс та його органи:
2.9.1. Погоджує з вiдповiдними органами iнших держав квоти мiжнародних перевезень пасажирiв i вантажiв.
Провадить оформлення дозволiв (лiцензiй) перевiзникам України для здiйснення ними мiжнародних перевезень пасажирiв та вантажiв, вiдповiдно з заключеними Україною мiжурядовими угодами.
2.9.2. Державне пiдприємство "Укрiнтеравтосервiс" Мiнтрансу забезпечує контроль виконання угод про мiжнародне автомобiльне сполучення та системи дозволiв на право виконання мiжнародних перевезень.
2.9.3. Здiйснює збiр за проїзд автомобiльними дорогами України транспортних засобiв iноземними власниками безпосередньо на контрольно-пропускних пунктах державного кордону.
2.9.4. Контролює ваговi та габаритнi параметри автотранспортних засобiв iноземних власникiв та разом з ДАI органiзовує їх проїзд по територiї України, здiйснює технiчне обслуговування i ремонт рухомого складу iноземних та вiтчизняних власникiв.
2.9.5. Забезпечує протиепiдемiчну готовнiсть виїжджаючих українських транспортних засобiв, спецiальну пiдготовку членiв екiпажiв (бригад) з питань профiлактики i боротьби з особливо небезпечними iнфекцiями.
2.9.6. Видiляє санiтарнi причали (стоянки), майданчики, тупiки i вiдповiдно обладнує їх.
2.10. Взаємообмiн iнформацiєю:
2.10.1. Одним iз основних напрямкiв взаємодiї є: взаємообмiн правдивою, найповнiшою i своєчасною iнформацiєю.
Обсяг iнформацiї, розмежування її вiдповiдно до вирiшуваних завдань зацiкавлених структур мiнiстерств i вiдомств визначається ними пiд час вiдпрацювання планiв взаємодiї. При цьому особлива увага звертається на визначення, кому i яка iнформацiя потрiбна, i термiну її надання.
2.10.2. Взаємодiючi структурнi пiдроздiли, органи iнформують один одного по лiнiї оперативно-чергової служби або через вiдповiдних фахiвцiв структурних пiдроздiлiв:
а) негайно:
в пунктах пропуску через державний кордон - про пасажирiв, якi перетинають державний кордон за дипломатичними паспортами, та про офiцiйнi делегацiї;
про ознаки, що свiдчать про пiдготовку до порушення державного кордону України, затриманих порушникiв державного кордону;
про виявлених осiб, якi проходять за облiком оперативних завдань;
про виявленi засоби диверсiй, терору, допущенi провокацiйнi дiї та конфлiктнi ситуацiї у пунктах пропуску через державний кордон;
про факти виявлення на кордонi екологiчно небезпечних речовин i заходах щодо їх локалiзацiї;
про виявлення випадкiв завезення з рослинними вантажами карантинних та особливо небезпечних шкiдникiв, збудникiв хвороб рослин чи бур'янiв, що вiдсутнi в Українi;
про спроби перемiщення через державний кордон крадених транспортних засобiв;
про осiб що прямують через кордон, у яких виявленi признаки небезпечних iнфекцiйних захворювань;
б) щоденно:
про оперативну обстановку на державному кордонi України;
про порушення санiтарного, ветеринарного, екологiчного, фiтосанiтарного та iнших видiв контролю;
про громадян України, якi декiлька разiв були затриманi як порушники митних правил;
про осiб, якi намагались протиправно перевезти через кордон товарно-матерiальнi цiнностi на суму понад 200 мiнiмальних заробiтних плат та про джерела їх придбання (якщо такi встановленi);
про стан кримiногенної обстановки в прикордонних районах та навколо пунктiв пропуску, можливi провокацiї в районах пунктiв пропуску через державний кордон;
про виявленi у процесi розбору данi про органiзаторiв, пособникiв, мiсця зосередження, маршрути прямування мiгрантiв та iнше;
про спроби перемiщення через державний кордон злочинцiв, якi перебувають в розшуку, в тому числi з мiжнародних угруповань;
про спроби злочинних угруповань втягнути представникiв контрольних служб у протиправнi дiї;
про факти ускладнення санiтарно-епiдемiологiчної обстановки на кордонi i в прикордонних районах.
Взаємообмiн iнформацiєю може здiйснюватися i з iнших питань, що уточнюються пiд час вiдпрацювання плану взаємодiї.