МIЖВIДОМЧА КОМIСIЯ З МIЖНАРОДНОЇ ТОРГIВЛI
Р I Ш Е Н Н Я
м.Київ
вiд 02.03.2000 | N СП-2/2000 |
---|
Про застосування спецiальних заходiв щодо iмпорту
в Україну плит, листiв, плiвки та платiвки з
полiуретанiв з митного союзу країн Балтiї, митного
союзу Росiйської Федерацiї та Республiки Бiлорусь,
Республiки Польща, Чеської Республiки, Угорської
Республiки
Вiдповiдно до Закону України "Про застосування спецiальних заходiв щодо iмпорту в Україну" Мiжвiдомча комiсiя з мiжнародної торгiвлi (далi - Мiжвiдомча комiсiя) на своєму засiданнi вiд 2 березня 2000 року розглянула:
- iнформацiю Мiнiстерства зовнiшнiх економiчних зв'язкiв i торгiвлi України (далi - МЗЕЗторг) про виконання Рiшення Мiжвiдомчої комiсiї N СП-9/1999 вiд 27 вересня 1999 року";
- "Звiт МЗЕЗторгу про результати спецiального розслiдування щодо iмпорту в Україну плит, листiв, плiвки та платiвки з полiуретанiв з Європейського Союзу, Канади, митного союзу країн Балтiї, митного союзу Росiйської Федерацiї та Республiки Бiлорусь, Королiвства Норвегiя, Республiки Польща, Словацької Республiки, Турецької Республiки, Чеської Республiки, Угорської Республiки, що проводиться вiдповiдно до Рiшення Мiжвiдомчої комiсiї з мiжнародної торгiвлi N СП-9/1999 вiд 27 вересня 1999 року" (далi - "Звiт МЗЕЗторгу");
- рекомендацiї МЗЕЗторгу про доцiльнiсть застосування спецiальних заходiв щодо iмпорту в Україну плит, листiв, плiвки та платiвки з полiуретанiв походженням з Європейського Союзу (далi - ЄС"), Канади, митного союзу країн Балтiї, митного союзу Росiйської Федерацiї та Республiки Бiлорусь, Королiвства Норвегiя, Республiки Польща, Словацької Республiки, Турецької Республiки, Чеської Республiки, Угорської Республiки.
1. Заява про застосування спецiальних заходiв. У вереснi 1999 р. були зареєстрованi конфiденцiйна та неконфiденцiйнi версiї заяви ТОВ "Iнтерфом" (м. Обухiв) про застосування спецiальних заходiв щодо iмпорту в Україну плит, листiв, плiвки та платiвки з полiуретанiв походженням з ЄС, Канади, митного союзу країн Балтiї, митного союзу Росiйської Федерацiї та Республiки Бiлорусь, Королiвства Норвегiя, Республiки Польща, Словацької Республiки, Турецької Республiки, Чеської Республiки, Угорської Республiки (далi - "заява"). 27 вересня 1999 р. було проведено засiдання Мiжвiдомчої комiсiї стосовно розгляду заяви та було прийнято Рiшення N СП-9/1999 про порушення спецiального розслiдування.
2. Порушення та проведення спецiального розслiдування щодо iмпорту в Україну плит, листiв, плiвки та платiвки з полiуретанiв.
2.1. 2 жовтня 1999 р. у газетi "Урядовий кур'єр" (N 185) було опублiковане Рiшення N СП-9/1999 вiд 27.09.1999 р. про порушення та проведення спецiального розслiдування щодо iмпорту в Україну плит, листiв, плiвки та платiвки з полiуретанiв з ЄС, Канади, митного союзу країн Балтiї, митного союзу Росiйської Федерацiї та Республiки Бiлорусь, Королiвства Норвегiя, Республiки Польща, Словацької Республiки, Турецької Республiки, Чеської Республiки, Угорської Республiки (далi - "Рiшення N СП-9/1999").
2.2. Мiнiстерство закордонних справ України нотифiкувало посольства вiдповiдних країн експорту (походження) про порушення та проведення цього спецiального розслiдування та передало вiдповiднi документи, що використовуються у такому розслiдуваннi.
2.3. МЗЕЗторг звернувся до вiдповiдних мiнiстерств i вiдомств з проханнями про надання iнформацiї, що стосується цього розслiдування, тощо. При цьому МЗЕЗторгом були визначенi строки перiоду розслiдування - з 1 вересня 1998 року по 30 червня 1999 року.
2.4. З метою перевiрки iнформацiї до заявника була направлена верифiкацiйна група МЗЕЗторгу, яка перевiрила iнформацiю та докази, що були наданi заявником. Крiм цього була зiбрана додаткова iнформацiя, що використовується у цьому розслiдуваннi, зокрема для цiлей дослiдження факторiв нацiонального iнтересу.
2.5. У жовтнi-листопадi 1999 р. до МЗЕЗторгу вiд органiв виконавчої влади України надiйшла iнформацiя та докази, що стосуються iмпорту в Україну товару, що є об'єктом розслiдування.
У жовтнi-груднi 1999 р. до МЗЕЗторгу вiд українських виробникiв надiйшла iнформацiя та докази, що стосуються виробництва та продажу в Українi подiбного товару.
2.6. Нацiональний товаровиробник (заявник). У заявi стверджується, що ТОВ "Iнтерфом" є нацiональним товаровиробником.
У процесi розслiдування було встановлено, що крiм ТОВ "Iнтерфом" в Українi плити, листи, плiвки та платiвки з полiуретанiв виробляють п'ять пiдприємств. При цьому було встановлено, що у перiод розслiдування частка виробництва цих пiдприємств у загальному виробництвi подiбного товару становить 17%. Таким чином, сукупне виробництво ТОВ "Iнтерформ" подiбного товару становить основну частину всього обсягу виробництва в Українi цього товару. У цьому разi ТОВ "Iнтерфом" є належним заявником та визначається як нацiональний товаровиробник.
2.7. Товар, що є об'єктом спецiального розслiдування. Вiдповiдно до заяви товар, що має бути об'єктом розслiдування та iмпорт якого в Україну нiбито заподiює значну шкоду (загрожує її заподiянням), є плити, листи, плiвки та платiвки з полiуретанiв iноземного походження. Вiдповiдно до Рiшення N СП-9/1999 товар, що є об'єктом розслiдування та iмпорт якого в Україну нiбито заподiює значну шкоду (загрожує її заподiянням), є плити, листи, плiвки та платiвки з полiуретанiв iноземного походження. У процесi розслiдування було встановлено, що у перiод розслiдування в Україну ввозяться:
2.7.1) плити, листи, плiвки та платiвки з полiуретанiв, а саме: плити, листи, плiвки та платiвки з полiуретанiв, що класифiкуються згiдно з Державним класифiкатором України "Українська класифiкацiя товарiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi" та "Товарною номенклатурою зовнiшньоекономiчної дiяльностi" та мають код 3921 13;
2.7.2) плити, листи, плiвки та платiвки з полiуретанiв з ЄС, Канади, митного союзу країн Балтiї, митного союзу Росiйської Федерацiї та Республiки Бiлорусь, Королiвства Норвегiя, Республiки Польща, Словацької Республiки, Турецької Республiки, Чеської Республiки, Угорської Республiки (далi - "країни експорту");
2.7.3) плити, листи, плiвки та платiвки з полiуретанiв з iнших країн, iмпорт яких не був визначений заявником як такий, що заподiює значну шкоду.
2.8. Подiбний товар. У заявi стверджується та доводиться, що плити, листи, плiвки та платiвки з полiуретанiв нацiонального походження є подiбними плитам, листам, плiвкам та платiвкам з полiуретанiв з "країн експорту". У заявi вимагається, щоб спецiальне розслiдування було порушено щодо iмпорту в Україну плит, листiв, плiвки та платiвки з полiуретанiв iз зазначених "країн експорту", а також були застосованi спецiальнi заходи щодо такого iмпорту. МЗЕЗторгом проведено вiдповiдне дослiдження та встановлено, що плити, листи, плiвки та платiвки з полiуретанiв, якi ввозяться в Україну з "країн експорту" та є об'єктом розслiдування, є подiбними до плит, листiв, i плiвки та платiвок з полiуретанiв, вироблених заявником.
2.9. У процесi розслiдування до МЗЕЗторгу зверталися Спiльне українсько-угорське пiдприємство "Поролон", польське пiдприємство "VITAPOLYMERS POLAND Sp zo.o", чеське пiдприємство "GUMOTEX". Проте, у цих зверненнях не мiстилось вiдомостей стосовно заподiяння (або нi) значної шкоди у розумiннi чинного законодавства. У груднi 1999 р. Посольство Республiки Польща в Українi звернулось до МЗЕЗторгу з проханням про продовження строку подання вiдповiдей на запитальник МЗЕЗторгу. Проте станом на 1 березня 2000 р. до МЗЕЗторгу не надходили вiдповiдi вiд польських виробникiв/експортерiв.
Станом на 1 березня 2000 р. не було зареєстровано будь-якої заiнтересованої сторони, яка б представляла iнтереси iноземних виробникiв, експортерiв, iмпортерiв або споживачiв. Iноземнi виробники, експортери або iмпортери вiдмовили МЗЕЗторгу у доступi до iнформацiї, яка є в їх розпорядженнi та необхiдна для цiлей цього розслiдування. У процесi розслiдування встановлено, що iноземнi виробники, експортери, iмпортери ухиляються вiд спiвпрацi з МЗЕЗторгом.
2.10. Iмпорт в Україну. У процесi розслiдування на пiдставi даних заявника, органiв виконавчої влади в Українi було встановлено, що ввезення в Україну з окремих "країн експорту" заподiює значну шкоду, є причинно-наслiдковий зв'язок мiж таким ввезенням i значною шкодою. Згiдно iз "Звiтом МЗЕЗторгу" у перiод розслiдування темпи зростання обсягiв iмпорту в Україну з окремих "країн експорту" є значними: з ЄС - з 24% до 224%; з митного союзу країн Балтiї - з 88% до 143%; з митного союзу Росiйської Федерацiї та Республiки Бiлорусь - бiльше 690%; з Республiки Польща - з 26% до 107%; iз Словацької Республiки - бiльше 58%; з Турецької Республiки - 50%; з Чеської Республiки - вiд 54% до 91%. У порiвняннi з попереднiми перiодами темпи зростання iмпорту з окремих "країн експорту" є також значними: з ЄС - з 33,2% до 57,8%; з митного союзу Росiйської Федерацiї та Республiки Бiлорусь - бiльше 2277%; з Республiки Польща - до 238%; з Словацької Республiки - вiд 4,9% до 238%; з Турецької Республiки - вiд 53% до 127%; з Чеської Республiки - до 30%. У порiвняннi з 1996 р. у 1999 роцi темпи зростання iмпорту з митного союзу країн Балтiї, митного союзу Росiйської Федерацiї та Республiки Бiлорусь, Республiки Польща, Чеської Республiки, Угорської Республiки перевищують 165%.
2.11. У перiод розслiдування вiдбувалось зменшення експортних цiн з окремих "країн експорту". При цьому темпи зниження є значними, зокрема: з митного союзу країн Балтiї - вiд 13% до 26%;
з митного союзу Росiйської Федерацiї та Республiки Бiлорусь - вiд 10% до 19%; з Республiки Польща - вiд 17% до 50%; з Словацької Республiки - вiд 76% до 95%; з Чеської Республiки - вiд 4% до 36%; з Угорської Республiки - вiд 2% до 23%. У порiвняннi з попереднiми перiодами у перiод розслiдування також вiдбувалось зменшення експортних цiн з окремих "країн експорту", зокрема: з митного союзу країн Балтiї - вiд 5% до 53%; з митного союзу Росiйської Федерацiї та Республiки Бiлорусь - вiд 76% до 89%; з Республiки Польща - вiд 9% до 16%; з Словацької Республiки - до 32%; з Турецької Республiки - вiд 62% до 96%; з Чеської Республiки - до 15%; з Угорської Республiки вiд 14% до 32%.
У 1999 р. головнi iноземнi виробники та iмпортери продовжують зниження експортних цiн. Так, у 1999 р. темпи зменшення експортних цiн стосовно експортних цiн у перiод розслiдування становлять 35% з митного союзу Росiйської Федерацiї та Республiки Бiлорусь, 17% з Республiки Польща, 40% з Чеської Республiки, 13% з Угорської Республiки. У цьому разi значнi обсяги iмпорту та (або) низькi цiни пiдрiзають цiни подiбного товару, що призводило до зниження цiни подiбного товару у перiод розслiдування вiд 5% до 23%, а також вiд 26% до 36% стосовно попереднiх перiодiв. Таким чином, значнi обсяги iмпорту з окремих "країн експорту" та (або) зниження цiни на товар, що є об'єктом розслiдування, значною мiрою знижує цiну та (або) значною мiрою перешкоджає можливому зростанню цiни на подiбний товар, яке iнакше мало б мiсце.
2.12. Згiдно iз "Звiтом МЗЕЗторгу" у перiод розслiдування та у 1996-1999 рр. у значних обсягах зростає iмпорт в Україну з окремих "країн експорту". Цей iмпорт зростає у вiдносних та (або) в абсолютних величинах стосовно обсягiв виробництва чи споживання в Українi подiбного товару. Внаслiдок значного обсягу iмпорту та (або) зниження цiни на товар, що є об'єктом розслiдування, погiршується виробниче, торговельне або фiнансове становище нацiонального товаровиробника, що призводить до значного загального спаду в нацiональному виробництвi подiбного товару. Цей iмпорт також заподiює значну шкоду та є причинно-наслiдковий зв'язок мiж таким ввезенням в Україну та заподiянням значної шкоди.
2.13. Згiдно iз "Звiтом МЗЕЗторгу" ввезення в Україну товару, що є об'єктом розслiдування, погiршує виробниче, торговельне або фiнансове становище заявника. Результатом такого погiршення є значний загальний спад у нацiональному виробництвi подiбного товару. Внаслiдок зростання обсягiв iмпорту в Україну товару, що є об'єктом розслiдування, та (або) зниження цiни на цей товар мають мiсце негативнi явища у становищi заявника. У перiод розслiдування та у порiвняннi з попереднiми перiодами вiдбувалось: зниження прибуткiв заявника; неповне використання заявником виробничих потужностей; зменшення обсягiв продажу подiбного товару стосовно обсягiв iмпорту товару, що є об'єктом розслiдування; зростання запасiв подiбного товару (на 76%); зростання частки iмпорту з ЄС, Канади, з митного союзу країн Балтiї, митного союзу Росiйської Федерацiї та Республiки Бiлорусь, Словацької Республiки, Турецької Республiки, Угорської Республiки; зниження цiни подiбного товару (на 26%); зменшення коефiцiєнту лiквiдностi заявника (на 36%); а також мала мiсце неповна зайнятiсть на пiдприємствi заявника. А прибутки заявника з iнвестицiйного капiталу були вiдсутнi.
Таким чином, у процесi розслiдування було встановлено, що ввезення (у значних обсягах та (або) за низькими цiнами) в Україну товару, що є об'єктом розслiдування, негативно вплинуло на виробниче, торговельне або фiнансове становище нацiонального товаровиробника. Результатом такого погiршення є значний загальний спад у нацiональному виробництвi подiбного товару. Внаслiдок ввезення в Україну товару, що є об'єктом розслiдування, мають мiсце негативнi явища у становищi заявника, що пiдтверджується у "Звiтi МЗЕЗторгу".
2.14. З бiльш детальною iнформацiєю та доказами (зокрема, стосовно заявника; товару, що є об'єктом розслiдування; подiбного товару; ухилення вiд спiвпрацi з МЗЕЗторгом; самого розслiдування визначення обсягiв iмпорту, експортних цiн, значної шкоди тощо) можуть бути ознайомленi заiнтересованi сторони, яким може бути переданий "Звiт МЗЕЗторгу".
3.1. Нацiональнi iнтереси. У процесi розслiдування МЗЕЗторг звернувся до заявника, iноземних виробникiв, експортерiв, iмпортерiв, споживачiв з пропозицiєю про надання iнформацiї та доказiв, що стосуються цього розслiдування. Проте, iноземнi виробники, експортери, iмпортери не подали вiдповiдної iнформацiї та висновкiв у розумiннi статтi Закону України "Про застосування спецiальних заходiв щодо iмпорту в Україну".
У процесi розслiдування на пiдставi iнформацiї, одержаної лише вiд заявника та органiв виконавчої влади України, були дослiдженнi: iнтереси нацiонального товаровиробника та споживачiв; вплив iмпорту, що є об'єктом цього розслiдування, на зайнятiсть населення, iнвестицiї нацiонального товаровиробника та споживачiв, на мiжнароднi iнтереси України.
У перiод розслiдування, протягом 1997-1999 рр. спостерiгалось, вiдповiдно, значне зниження прибуткiв заявника, неповна зайнятiсть, неповна зайнятiсть персоналу у виробництвi подiбного товару, зменшення цiн подiбного товару, недостатнiсть капiталiзацiї фондiв для розширення виробництва подiбного товару, зниження коефiцiєнту лiквiдностi тощо. Крiм цього, слiд звернути увагу на вiдсутнiсть iнвестицiй у виробництво подiбного товару та вiдсутнiсть прибутку з iнвестицiйного капiталу. За умов погiршення стану заявника останнiй та будь-якi iнвестори не ризикуватимуть та не у змозi змiнити практику на користь iнвестування у нацiональне виробництво, якщо не будуть усуненi диспропорцiї у торгiвлi товаром, що є об'єктом розслiдування, та подiбним товаром. Полiпшення стану заявника може позитивно вплинути на процес iнвестування у нацiональне виробництво, що також позитивно впливатиме на мiжнароднi iнтереси України.
Виробництво заявником подiбного товару позитивно впливає на соцiально-економiчний стан Обухiвського району Київської областi. За дев'ять мiсяцiв 1999 р. заявником було перераховано до бюджету бiльше мiльйона грн. Виробництво заявником подiбного товару забезпечує роботою бiльше 100 мешканцiв м. Обухова. У разi припинення заявником виробництва подiбного товару офiцiйний рiвень безробiття у м. Обухiв збiльшиться на 5%. Крiм цього, у разi розширення виробництва будуть створенi додатковi робочi мiсця у м. Обухiв.
3.2. У 2000 р. заявник має намiр здiйснити закупiвлю новiтнього обладнання. При цьому вже проведенi переговори з робочою групою ЄБРР у цiлях фiнансування розширеного виробництва в Українi подiбного товару.
3.3. У перiод розслiдування iстотно знизилось виробництво подiбного товару на iнших українських пiдприємствах. У перiод розслiдування темпи падiння виробництва усiх виробникiв (крiм заявника) складають 33%. А частка їх виробництва у загальному виробництвi подiбного товару зменшилась до 17%. Крiм цього частка цих пiдприємств у загальному споживаннi зменшилась до 9,9% (у порiвняннi з попереднiм перiодом темпи зменшення цiєї частки - 125%).
3.4. На пiдставi заяви та "Звiту МЗЕЗторгу" встановлено, що у перiод розслiдування, протягом 1997-1999 рр. ситуацiя у виробництвi подiбного товару погiршилась, що негативно вплинуло на стан заявника, iнших українських виробникiв та споживання цього товару в Українi. Значне зростання обсягiв iмпорту заподiює значну шкоду, що загрожує iснуванню нацiонального виробництва подiбного товару. Значнi обсяги iмпорту, низькi експортнi цiни не дають нацiональним виробникам можливостi збiльшити обсяги виробництва та продажу. Прийняття рiшення про застосування спецiальних заходiв, їх застосування може позитивно вплинути на стан нацiонального виробництва подiбного товару. Проте, часткове (або повне) вiдшкодування значної шкоди може бути лише за умови застосування спецiальних заходiв строком на чотири роки. Якщо спецiальнi заходи не будуть застосовуватися, негативнi явища у станi нацiонального виробництва подiбного товару продовжуватимуться, що може призвести до припинення ним виробництва подiбного товару. У цьому разi саме в нацiональних iнтересах негайно застосувати спецiальнi заходи.
3.5. Таким чином, за умови такого ввезення в Україну товару, що є об'єктом розслiдування, нацiональному виробництву може бути заподiяно важкопоправної шкоди. У разi, якщо до iмпорту, що заподiює значну шкоду, не будуть застосованi спецiальнi заходи, iснують загрози зменшення надходжень до Держбюджету (i перш за все, до мiсцевого), збiльшення рiвня безробiття, створенню додаткових робочих мiсць, iнвестуванню в економiку України.
При цьому МЗЕЗторг робить висновок, що з урахуванням зазначеного не має непереборних обставин для незастосування спецiальних заходiв.
3.6. У процесi розслiдування було також встановлено, що iмпорт в Україну плит, листiв, плiвки та платiвки з полiуретанiв з окремих "країн експорту" (Канади, Королiвства Норвегiя, Словацької Республiки, Турецької Республiки) визначається як незначний, а сукупна оцiнка впливу цього iмпорту вiдповiдає умовам конкуренцiї мiж iмпортними товарами (у тому числi товаром, що є об'єктом розслiдування та ввозиться з цих країн) та умовами конкуренцiї мiж iмпортними товарами (у тому числi товаром, що є об'єктом розслiдування та ввозиться з цих країн) i подiбним товаром. Крiм цього, iмпорт в Україну з ЄС плит, листiв, плiвки та платiвки з полiуретанiв здiйснювався у значних обсягах. Проте, недостатньо iнформацiї та доказiв стосовно того, що такий iмпорт здiйснювався на таких умовах, що заподiюється значна шкода. Заявником також не було подано достатньої iнформацiї та доказiв стосовно загрози заподiяння значної шкоди. У цьому разi згiдно з "Угодою про партнерство та спiвробiтництво" щодо iмпорту з ЄС не можуть бути застосованi спецiальнi заходи.
4.1. Розрахунок граничного рiвня спецiальної квоти. У процесi розслiдування МЗЕЗторгом встановлено середньоарифметичну величину здiйснюваного протягом 1996-1998 рр. обсягу iмпорту в Україну товару, що є об'єктом розслiдування. З урахуванням вимог частини шостої статтi 16 Закону України "Про застосування спецiальних заходiв щодо iмпорту в Україну", з огляду на надзвичайно значнi обсяги iмпорту, запаси та(або) низькi цiни товару, що є об'єктом розслiдування, МЗЕЗторг запропонував Мiжвiдомчiй комiсiї встановити рiчний обсяг спецiальної квоти у розмiрi 292 тонни.
4.2. Заходи щодо запобiгання недобросовiсному виконанню iмпортерами/iноземними виробниками вимог цього Рiшення. З метою запобiгання недобросовiсному виконанню iноземними виробниками, експортерами, iмпортерами вимог цього Рiшення у "Звiтi МЗЕЗторгу" запропоновано визначити обсяг мiнiмальної партiї товару, що має бути об'єктом застосування спецiальних заходiв.
5. Застосування спецiальних заходiв. Протягом засiдання Мiжвiдомчої комiсiї було встановлено, що вiдповiдно до Закону України "Про застосування спецiальних заходiв щодо iмпорту в Україну" iснують достатнi iнформацiя та докази для закiнчення спецiального розслiдування щодо iмпорту в Україну плит, листiв, плiвки та платiвок з полiуретанiв iноземного походження та застосування спецiальних заходiв щодо такого iмпорту.
Беручи до уваги зазначене вище, на виконання Закону України "Про застосування спецiальних заходiв щодо iмпорту в Україну" Мiжвiдомча комiсiя з мiжнародної торгiвлi ПОСТАНОВЛЯЄ:
5.1. Затвердити "Звiт МЗЕЗторгу про результати спецiального розслiдування щодо iмпорту в Україну плит, листiв, плiвки та платiвок з полiуретанiв з Європейського Союзу, Канади, митного союзу Росiйської Федерацiї та Республiки Бiлорусь, Королiвства Норвегiя, Республiки Польща, Словацької Республiки, Турецької Республiки, Чеської Республiки, Угорської Республiки, що проводиться вiдповiдно до Рiшення Мiжвiдомчої комiсiї з мiжнародної торгiвлi N СП-9/1999 вiд 27 вересня 1999 року" та закiнчити спецiальне розслiдування щодо iмпорту в Україну плит, листiв, плiвки та платiвок з полiуретанiв з Європейського Союзу, Канади, митного союзу країн Балтiї, митного союзу Росiйської Федерацiї та Республiки Бiлорусь, Королiвства Норвегiя, Республiки Польща, Словацької Республiки, Турецької Республiки, Чеської Республiки, Угорської Республiки.
5.2. Застосувати спецiальнi заходи щодо iмпорту в Україну плит, листiв, плiвки та платiвок з полiуретанiв з митного союзу країн Балтiї (Естонської Республiки, Латвiйської Республiки, Литовської Республiки), митного союзу Росiйської Федерацiї та Республiки Бiлорусь, Республiки Польща, Чеської Республiки, Угорської Республiки;
5.3. Зазначенi спецiальнi заходи застосовуються щодо iмпорту в Україну плит, листiв, плiвок та платiвок з полiуретанiв, якi класифiкуються згiдно з Державним класифiкатором України "Українська класифiкацiя товарiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi" та "Товарної номенклатури зовнiшньоекономiчної дiяльностi" та мають код 3921 13;
5.4. Спецiальнi заходи не застосовуються щодо iмпорту в Україну товару, зазначеного у пунктi 5.3 цього Рiшення, походженням з Європейського Союзу, Канади, Королiвства Норвегiя, Словацької Республiки, Турецької Республiки;
5.5. Установити, що:
5.5.1) спецiальнi заходи застосовуються шляхом запровадження квотування iмпорту в Україну товару, зазначеного у пунктах 5.2 i 5.3 цього Рiшення;
5.5.2) застосування спецiальних заходiв щодо iмпорту в Україну товару, зазначеного у пунктах 5.2 i 5.3 цього Рiшення, починається з дня набрання чинностi цього Рiшення;
5.5.3) строк застосування спецiальних заходiв закiнчується 3 жовтня 2003 року;
5.5.4) рiчний обсяг спецiальної квоти становить 292 тонни;
5.5.5) рiчний обсяг спецiальної квоти розподiляється на два пiврiчнi перiоди. Перший пiврiчний перiод - з 1 сiчня по 30 червня, а другий пiврiчний перiод - з 1 липня по 31 грудня. У кожний пiврiчний перiод не може бути видано спецiальних лiцензiй бiльше, нiж 60% рiчного обсягу спецiальної квоти;
5.5.6) перший рiчний перiод 2000 року починається вiд дати набирання чинностi цього Рiшення. Останнiй рiчний перiод закiнчується 3 жовтня 2003 року;
5.5.7) з метою пiдтримки традицiйних товаропотокiв, з урахуванням рiчних обсягiв спецiальної квоти МЗЕЗторгу визначити обсяги iмпорту в Україну товару, зазначеного у пунктах 5.2 i 5.3 цього Рiшення, у рамках рiчних обсягiв спецiальної квоти;
5.5.8) квотування iмпорту в Україну товару, зазначеного у пунктах 5.2 i 5.3 цього Рiшення, здiйснюється шляхом видачi спецiальних лiцензiй;
5.5.9) 9,99 кг товару, зазначеного у пунктах 5.2 i 5.3 цього Рiшення, є мiнiмальною партiєю, яка без пред'явлення спецiальної лiцензiї може ввозитися (пересилатися) фiзичними особами на митну територiю України та (або) надходити на митну територiю України на адресу фiзичних осiб;
5.5.10) у разi, коли ввозиться (пересилається) фiзичними особами на митну територiю України та (або) надходить на митну територiю України на адресу фiзичних осiб, товар, зазначений у пунктах 5.2 i 5.3 цього Рiшення, в обсязi, що перевищує мiнiмальну партiю, таке ввезення, пересилання, надходження на митну територiю повинно супроводжуватися спецiальною лiцензiєю;
5.5.11) термiн дiї спецiальної лiцензiї на митнiй територiї України - 90 днiв вiд дати її пiдписання, за винятком випадкiв, коли закiнчується вiдповiдний рiчний перiод або термiн, зазначений у пiдпунктi 5.5.13 цього Рiшення;
5.5.12) перенесення невикористаних залишкiв рiчної квоти допускається у межах 6% вiд рiчного обсягу спецiальної квоти;
5.5.13) заяви стосовно перенесення невикористаних залишкiв рiчної спецiальної квоти можуть подаватися з 1 по 31 сiчня вiдповiдного рiчного перiоду, а ввезення в Україну за спецiальними лiцензiями, виданими з метою використання таких залишкiв, - залишкiв, - з 1 сiчня до 31 березня такого рiчного перiоду;
5.6. Заборонити ввезення на митну територiю України товару, зазначеного у пунктах 5.2 i 5.3 цього Рiшення без спецiальних лiцензiй за винятком випадку, зазначеного у пiдпунктах 5.5.9 цього Рiшення;
5.7. Заборонити ввезення на митну територiю України з Естонської Республiки, Європейського Союзу, Канади, Латвiйської Республiки, Литовської Республiки, Королiвства Норвегiя, Республiки Бiлорусь, Республiки Польща, Росiйської Федерацiї, Словацької Республiки, Турецької Республiки, Чеської Республiки, Угорської Республiки товару, зазначеного у п. 5.3 цього Рiшення, у разi, коли:
5.7.1) вiдсутнi сертифiкат про походження, дозвiл санiтарного нагляду або гiгiєнiчний сертифiкат;
5.7.2) iмпортер не дотримується правил закупiвлi та прямого вiдвантаження;
5.7.3) вiдсутнє чiтке маркування. У цьому разi, зокрема:
а) кожне вантажне мiсце маркується етикеткамм (з картону або цупкого паперу) iз зазначенням: "Зроблено в ...(країна походження)"; найменування виробника, його адреси та товарного знаку; найменування матерiалу; нацiонального стандарту, згiдно з яким виготовляється цей товар; його марки; номера партiї; номера мiсця; розмiру листiв; кiлькостi листiв; маси нетто; дати виготовлення (число, мiсяць, рiк); гарантiйного строку зберiгання;
б) блоки маркуються контрастною за кольором незмивною фарбою по боковiй поверхнi друкованим способом iз зазначенням: "Зроблено в...(країна походження)"; найменування виробника, його адреси та товарного знаку; найменування матерiалу; нацiонального стандарту, згiдно з яким виготовляється цей товар; його марки; номера партiї; порядкового номера блока; маси (ваги) блока; дати виготовлення (число, мiсяць, рiк); дати зважування (число, мiсяць, рiк); ширини блока;
5.8. Доручити:
5.8.1) МЗЕЗторгу видати вiдповiднi акти стосовно лiцензування та квотування iмпорту в Україну товару, зазначеного у пунктах 5.2 i 5.3 цього Рiшення;
5.8.2) МЗЕЗторгу забезпечити контроль за використанням щорiчної спецiальної квоти та щомiсячно подавати Державнiй митнiй службi України iнформацiю щодо спецiальних лiцензiй, виданих на виконання цього Рiшення;
5.8.3) МЗЕЗторгу забезпечити публiкацiю цього Рiшення у газетi "Урядовий кур'єр";
5.8.4) Державнiй митнiй службi України видати вiдповiднi акти на виконання цього Рiшення;
5.8.5) Державнiй митнiй службi України щоквартально подавати МЗЕЗторгу iнформацiю про обсяги здiйсненого суб'єктами зовнiшньоекономiчної дiяльностi України iмпорту товару, зазначеного у пунктi 5.3 цього Рiшення;
5.8.6) МЗЕЗторгу i Державнiй митнiй службi України вживати усiх необхiдних заходiв для запобiгання недобросовiсному виконанню iноземними виробниками, експортерами, iмпортерами вимог цього Рiшення;
5.8.7) Мiнiстерству закордонних справ України нотифiкувати компетентнi органи Естонської Республiки, Європейського Союзу, Канади, Латвiйської Республiки, Литовської Республiки, Королiвства Норвегiя, Республiки Бiлорусь, Республiки Польща, Росiйської Федерацiї, Словацької Республiки, Турецької Республiки, Чеської Республiки, Угорської Республiки про це Рiшення.
6. Функцiї МЗЕЗторгу, передбаченi пунктами 5.5.7, 5.8.1, 5.8.2, 5.8.5, 5.8.6 цього Рiшення, пiсля припинення його дiяльностi вiдповiдно до Указу Президента України вiд 15 грудня 1999 р. N 1573/99 "Про змiни у структурi центральних органiв виконавчої влади" здiйснюватимуться центральним органом виконавчої влади, визначеним вiдповiдно до законодавства України.
7. Це Рiшення набирає чинностi з дня його опублiкування.
Перший заступник голови Мiжвiдомчої комiсiї з мiжнародної торгiвлi | С.Грищенко |
Виконавчий секретар | В.Коновалов |
Copyright © 2024 НТФ «Интес» Все права сохранены. |