Документ скасований: Указ ПУ № 947/2003 від 29.08.2003

УКАЗ
ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ

Про Положення про державний експортний контроль в Українi

     З метою забезпечення виконання мiжнародних зобов'язань України щодо нерозповсюдження зброї масового знищення та засобiв її доставки, вдосконалення державного контролю за здiйсненням мiжнародних передач озброєнь, вiйськової та спецiальної технiки, окремих видiв сировини, матерiалiв, обладнання i технологiй, що можуть бути використанi для їх створення, захисту нацiональної безпеки України, вiдповiдно до пункту 1 статтi 106 Конституцiї України постановляю:

     1. Затвердити Положення про державний експортний контроль в Українi (додається).

     2. Кабiнету Мiнiстрiв України привести у двомiсячний строк свої рiшення у вiдповiднiсть з Положенням про державний експортний контроль в Українi.

Президент України Л. КУЧМА

м.Київ
13 лютого 1998 року
N 117/98

 

ЗАТВЕРДЖЕНО
Указом Президента України
вiд 13 лютого 1998 року N 117/98

ПОЛОЖЕННЯ
про державний експортний контроль в Українi

Загальнi положення

     1. Це Положення регулює порядок здiйснення державного контролю за мiжнародними передачами озброєнь, вiйськової та спецiальної технiки, окремих видiв сировини, матерiалiв, обладнання i технологiй, що можуть бути використанi для їх створення, з метою забезпечення нацiональної безпеки та додержання Україною мiжнародних зобов'язань щодо нерозповсюдження зброї масового знищення, засобiв її доставки та обмеження передач звичайних видiв озброєння.

     2. Для цiлей цього Положення використовуються такi термiни:

     1) державний експортний контроль - комплекс заходiв, якi здiйснюють державнi органи щодо забезпечення державного контролю за мiжнародними передачами товарiв, що контролюються, їх використанням юридичними i фiзичними особами вiдповiдно до мiжнародних зобов'язань України та iнтересiв нацiональної безпеки;

     2) товари - будь-якi вироби, технологiї, послуги або iнформацiя, що в сукупностi або окремо пiдлягають державному експортному контролю;

     3) товари вiйськового призначення - озброєння, боєприпаси, вiйськова i спецiальна технiка, спецiальнi комплектуючi вироби для їх виробництва, вибуховi речовини i матерiали та обладнання, спецiально призначенi для розроблення, виробництва або використання зазначених виробiв; послуги у сферi проектування, розроблення, конструювання, виготовлення, виробництва, складання, випробування, ремонту, технiчного обслуговування, модифiкацiї, експлуатацiї, демiлiтаризацiї, знищення, збуту, придбання або використання виробiв чи технологiй вiйськового призначення, вiдповiднi посередницькi послуги, технiчнi данi та технiчна допомога, що надаються iноземним юридичним або фiзичним особам в Українi чи за її межами; спецiальна iнформацiя в будь-якiй формi (за винятком iнформацiї, опублiкованої у вiдкритiй пресi), необхiдна для розроблення, виробництва або використання виробiв вiйськового призначення у формi проектiв, планiв, креслень та їх копiй, схем, дiаграм, моделей, формул, специфiкацiй, програмного забезпечення, посiбникiв та iнструкцiй, викладених на паперi або iнших матерiальних носiях iнформацiї; проведення iнструктажiв, здiйснення заходiв щодо пiдвищення квалiфiкацiї, навчання, практичне освоєння методiв роботи, консультування, якi в сукупностi або окремо пiдлягають державному експортному контролю;

     4) товари подвiйного використання - окремi види виробiв, обладнання, матерiалiв, програмного забезпечення i технологiй та роботи i послуги, пов'язанi з ними, якi крiм основного цивiльного призначення можуть бути використанi пiд час розроблення, виробництва або використання озброєння, вiйськової чи спецiальної технiки i пiдлягають державному експортному контролю;

     5) мiжнароднi передачi товарiв - експорт (реекспорт), iмпорт товарiв, що контролюються, їх транзит через територiю України, тимчасове вивезення за межi України або тимчасове ввезення на територiю України;

     6) експорт - продаж або передача на iнших законних пiдставах товарiв, що контролюються, iноземним суб'єктам господарської дiяльностi та їх вивезення за митний кордон України або без нього, включаючи реекспорт товарiв з митної територiї України, в тому числi:

     а) передача товарiв в Українi посольству чи представнику будь-якої юридичної особи iноземної держави, iноземцю чи особi без громадянства;

     б) передача в Українi або за її межами управлiння (контролю) товаром юридичнiй особi iноземної держави чи її представнику або iноземцю, в тому числi через засоби зв'язку;

     в) надання послуг вiйськового призначення за межами України юридичнiй або фiзичнiй особi iноземної держави чи особi без громадянства;

     г) фактичне вiдвантаження товарiв з метою дальшої їх передачi або перемiщення за межi України;

     7) iмпорт - закупiвля або одержання на iнших законних пiдставах вiд iноземних суб'єктiв господарської дiяльностi товарiв, що контролюються, та їх ввезення на територiю України, включаючи одержання їх представником будь-якої юридичної особи iноземної держави, iноземцем чи особою без громадянства на територiї України;

     8) реекспорт - продаж iноземним суб'єктам господарської дiяльностi та вивезення за межi України товарiв, що контролюються, ранiше iмпортованих на територiю України, або продаж товарiв, експортованих з України, третiм державам;

     9) транзит - перемiщення товарiв, що контролюються, через територiю України без будь-якого використання на її територiї;

     10) тимчасове вивезення товарiв, що контролюються, за межi України (далi - тимчасове вивезення товарiв) - вивезення товарiв з територiї України до iноземної держави з обов'язковим поверненням в Україну;

     11) тимчасове ввезення товарiв, що контролюються, на територiю України (далi - тимчасове ввезення товарiв) - ввезення товарiв на територiю України з iноземної держави з обов'язковим поверненням до держави, з якої їх було ввезено.

     3. Мiжнароднi передачi товарiв здiйснюються виключно пiд державним контролем, який забезпечує їх вiдповiднiсть iнтересам нацiональної безпеки, зовнiшнiй та обороннiй полiтицi України.

     4. Експорт окремих категорiй товарiв вiйськового призначення та подвiйного використання не допускається до країн, стосовно яких Органiзацiєю Об'єднаних Нацiй встановлено заборону на їх поставки.

     5. Забороняються мiжнароднi передачi ядерної, бiологiчної та хiмiчної зброї, а також матерiалiв, устаткування i технологiй, спецiально призначених для її створення. В окремих випадках за рiшенням Кабiнету Мiнiстрiв України може бути дозволено транзит таких товарiв через територiю України.

     Забороняються також мiжнароднi передачi товарiв, якщо їх здiйснення суперечить мiжнародним зобов'язанням України, iнтересам нацiональної безпеки, цiлям боротьби з тероризмом i пiдтримання взаємовигiдного спiвробiтництва з членами мiжнародного спiвтовариства за загальновизнаними принципами i нормами мiжнародного права, а також у разi вiдсутностi належних гарантiй щодо кiнцевого використання товарiв.

     6. Чиннiсть цього Положення поширюється на експорт (реекспорт), iмпорт, транзит та будь-якi iншi види дiяльностi, пов'язанi з мiжнародними передачами товарiв, включених до Спискiв товарiв, мiжнароднi передачi яких пiдлягають експортному контролю, включаючи надання посередницьких послуг, виробничу, науково-технiчну та iншу кооперацiю, демонстрацiю експонатiв на мiжнародних виставках та ярмарках з метою рекламування, проведення випробувань, прибережну i прикордонну торгiвлю та операцiї з обмiну товарами, що здiйснюються у встановленому порядку суб'єктами зовнiшньоекономiчної дiяльностi України (далi - суб'єкти зовнiшньоекономiчної дiяльностi).

     7. Чиннiсть цього Положення не поширюється на:

     1) перемiщення озброєння та вiйськової технiки у зв'язку iз заходами, що проводять Збройнi Сили та iншi вiйськовi формування України за межами її територiї або вiйськовi формування iноземних держав на територiї України в рамках мiжнародних договорiв;

     2) вивезення, ввезення табельної i службово-штатної зброї вiйськовослужбовцями, особами рядового i начальницького складу та iншими особами, якi вiдповiдно до законодавства мають право носiння зброї.

     8. Порядок державного контролю за здiйсненням мiжурядових експортних поставок товарiв з метою надання вiйськової допомоги згiдно з умовами мiжнародних договорiв України визначається Кабiнетом Мiнiстрiв України.

     Рiшення щодо можливостi перемiщення товарiв за межi України, пов'язаних з наданням екстреної допомоги iноземним державам, приймається Радою нацiональної безпеки i оборони України.

     9. Державний експортний контроль в Українi здiйснюють спецiально уповноваженi органи з питань державного експортного контролю (далi - органи експортного контролю) - Урядова комiсiя з полiтики експортного контролю та Державна служба експортного контролю України вiдповiдно до їх повноважень.

     10. Спецiально уповноваженi органи з питань державного експортного контролю мають право залучати до здiйснення заходiв експортного контролю iншi центральнi органи виконавчої влади.

     11. У вирiшеннi питань державного експортного контролю беруть участь Рада нацiональної безпеки i оборони України, Кабiнет Мiнiстрiв України, коли це зачiпає iнтереси забезпечення нацiональної безпеки або пов'язано з мiжнародними передачами товарiв, стосовно можливостi здiйснення яких не досягнуто згоди на рiвнi Урядової комiсiї з полiтики експортного контролю, або з передачами товарiв до держав, щодо яких є обмеження Органiзацiї Об'єднаних Нацiй на їх поставки.

Мiжнароднi передачi товарiв, що пiдлягають державному
експортному контролю

     12. Державному експортному контролю пiдлягають мiжнароднi передачi товарiв таких категорiй:

     1) товари, що стосуються ядерної дiяльностi та можуть бути використанi у створеннi ядерної зброї;

     2) товари, що можуть бути використанi у створеннi хiмiчної, бактерiологiчної (бiологiчної) та токсинної зброї;

     3) вироби ракетної технiки, обладнання, матерiали i технологiї, у тому числi пiсля вiдповiдної доробки, що використовуються або можуть бути використанi у створеннi ракетної зброї;

     4) товари вiйськового призначення;

     5) товари подвiйного використання.

     Процедури застосування експортного контролю за мiжнародними передачами зазначених категорiй товарiв визначаються вiдповiдними положеннями, якi затверджує Кабiнет Мiнiстрiв України.

     13. Вiдповiдно до зазначених у пунктi 12 цього Положення категорiй товарiв Державна служба експортного контролю України разом iз заiнтересованими мiнiстерствами, iншими центральними органами виконавчої влади складає Списки товарiв, мiжнароднi передачi яких пiдлягають експортному контролю, якi затверджує Кабiнет Мiнiстрiв України. Списки товарiв переглядаються не менш як два рази на рiк.

     До цих Спискiв товарiв за поданням заiнтересованих мiнiстерств, iнших центральних органiв виконавчої влади Державна служба експортного контролю України за погодженням з Урядовою комiсiєю з полiтики експортного контролю може вносити змiни i доповнення з наступним їх затвердженням Кабiнетом Мiнiстрiв України.

     В окремих випадках, якщо це важливо для додержання Україною своїх зобов'язань щодо нерозповсюдження зброї масового знищення та обмеження передач звичайних озброєнь, за рiшенням Кабiнету Мiнiстрiв України процедури експортного контролю застосовуються стосовно товарiв, не зазначених у Списках товарiв.

     14. Суб'єкт зовнiшньоекономiчної дiяльностi зобов'язаний звернутися до Державної служби експортного контролю України за одержанням дозволу на право здiйснення експорту товарiв або вiдповiдних роз'яснень, якщо йому стало вiдомо про можливiсть використання товарiв для створення зброї масового знищення, засобiв її доставки або звичайних озброєнь, не дивлячись на те, що данi товари не включено до зазначених Спискiв товарiв.

Загальнi процедури застосування державного експортного
контролю за мiжнародними передачами товарiв

     15. Процедури застосування державного експортного контролю передбачають:

     1) надання повноважень на право здiйснення мiжнародних передач товарiв, визначених законодавством;

     2) розгляд i вирiшення органами експортного контролю питань про можливiсть проведення переговорiв, пов'язаних з укладенням зовнiшньоекономiчних договорiв (контрактiв);

     3) узгодження органами експортного контролю проектiв мiжнародних договорiв України, якi стосуються мiжнародних передач товарiв, що контролюються;

     4) розгляд i вирiшення органами експортного контролю питань щодо можливостi здiйснення мiжнародних передач товарiв в кожному окремому випадку;

     5) надання державних гарантiй (мiжнародних iмпортних сертифiкатiв України) щодо використання iмпортованих товарiв;

     6) встановлення виключних умов здiйснення експорту заявленого товару;

     7) повернення в Україну товару експортером у разi виникнення пiдстав вважати, що кiнцеве його використання суперечить змiсту дозволу та матерiалам заявки, на пiдставi яких було надано дозвiл, i якщо це пов'язано iз заподiянням шкоди державi внаслiдок порушення зобов'язань України щодо нерозповсюдження зброї масового знищення, засобiв доставки та обмеження передач звичайних видiв озброєння;

     8) митний контроль та митне оформлення товарiв, що перемiщуються через митний кордон;

     9) надання суб'єктами зовнiшньоекономiчної дiяльностi органам експортного контролю будь якої iнформацiї щодо товарiв, якi експортуються, умов здiйснення мiжнародних передач таких товарiв, їх кiнцевих споживачiв та посередникiв, гарантiй щодо кiнцевого використання товарiв, що експортуються або iмпортуються, у заявлених цiлях;

     10) iнформування органiв експортного контролю про обставини (в разi їх виявлення), якi змiнюють умови здiйснення мiжнародних передач товарiв пiсля одержання дозволiв на такi передачi;

     11) проведення перевiрок використання товарiв у заявлених цiлях;

     12) проведення службових розслiдувань, пов'язаних з порушенням правил та процедур експортного контролю.

     16. Для здiйснення мiжнародних передач товарiв, зазначених у частинi другiй статтi 20 Закону "Про зовнiшньоекономiчну дiяльнiсть", суб'єкти зовнiшньоекономiчної дiяльностi попередньо одержують спецiальнi повноваження.

     Перелiк документiв, що подає суб'єкт зовнiшньоекономiчної дiяльностi для одержання повноважень на право здiйснення мiжнародних передач товарiв, та порядок одержання таких повноважень визначається Кабiнетом Мiнiстрiв України.

     17. Державна служба експортного контролю України проводить експертизу заяв та додатково поданих документiв суб'єктами зовнiшньоекономiчної дiяльностi, iноземними суб'єктами господарської дiяльностi на здiйснення вiдповiдних мiжнародних передач товарiв.

     За результатами експертизи Державна служба експортного контролю України приймає рiшення про:

     1) видачу позитивного або негативного висновку:

     а) щодо можливостi проведення переговорiв, пов'язаних з укладенням зовнiшньоекономiчних договорiв (контрактiв) на мiжнароднi передачi товарiв, що контролюються, або на експорт будь-яких товарiв до держав, стосовно яких iснує заборона або обмеження Органiзацiї Об'єднаних Нацiй, на поставки таких товарiв;

     б) на право здiйснення транзиту товарiв, що контролюються;

     в) на право здiйснення тимчасового вивезення товарiв за межi України чи тимчасового ввезення товарiв на територiю України;

     2) надання дозволу на право здiйснення мiжнародних передач товарiв, що контролюються, у тому числi iз зазначенням особливих умов передачi, або вiдмови у наданнi такого дозволу чи необхiдностi розгляду питання Урядовою комiсiєю з полiтики експортного контролю;

     3) скасування наданого дозволу на право здiйснення мiжнародних передач товарiв або тимчасового припинення його чинностi;

     4) видачу iмпортного сертифiката України на товари, що контролюються, або вiдмову в його видачi.

     Рiшення Державної служби експортного контролю України може бути оскаржене суб'єктом зовнiшньоекономiчної дiяльностi до Урядової комiсiї з полiтики експортного контролю протягом десяти днiв з моменту його прийняття.

     18. Для проведення переговорiв, пов'язаних з укладенням зовнiшньоекономiчних договорiв (контрактiв) на здiйснення експорту товарiв, що контролюються, а також у разi наявностi обмежень на постачання будь-яких iнших товарiв до iноземної держави експортер попередньо отримує позитивний висновок Державної служби експортного контролю України на право проведення таких переговорiв.

     Про початок проведення переговорiв з питань експорту товарiв, що контролюються, суб'єкти зовнiшньоекономiчної дiяльностi у триденний строк повiдомляють Державну службу експортного контролю України.

     19. Суб'єкти зовнiшньоекономiчної дiяльностi у п'ятнадцятиденний строк вiд дня закiнчення переговорiв або укладення договорiв (контрактiв) подають Державнiй службi експортного контролю України звiти про пiдсумки переговорiв або укладення договорiв (контрактiв).

     20. Для реалiзацiї права на здiйснення мiжнародних передач товарiв та проведення переговорiв щодо здiйснення передач товарiв, що контролюються, суб'єкти зовнiшньоекономiчної дiяльностi попередньо реєструються в Державнiй службi експортного контролю України.

     21. Експорт товарiв, якi є матерiальними носiями iнформацiї, вiднесеної до державної таємницi, здiйснюється вiдповiдно до законодавства України з питань охорони державної таємницi.

     22. Суб'єкт зовнiшньоекономiчної дiяльностi повертає в Україну вивезений товар за свiй рахунок у разi виникнення пiдстав вважати, що кiнцеве використання товару суперечить змiсту дозволу та заяви, на пiдставi якої було надано дозвiл, i якщо це пов'язано iз заподiянням шкоди державi внаслiдок порушення зобов'язань України щодо нерозповсюдження зброї масового знищення, засобiв її доставки та обмеження передач звичайних видiв озброєння.

     23. Державна служба експортного контролю України подає щорiчно до 1 березня Кабiнету Мiнiстрiв України та Радi нацiональної безпеки i оборони України звiт за встановленою формою про свою дiяльнiсть за минулий рiк та пропозицiї щодо дальшого вдосконалення експортного контролю.

     Дозволи на право здiйснення мiжнародних передач товарiв

     24. Мiжнароднi передачi товарiв, що контролюються, здiйснюються виключно на пiдставi дозволiв Державної служби експортного контролю України. В окремих випадках такi дозволи можуть бути наданi за рiшеннями Урядової комiсiї з полiтики експортного контролю, Кабiнету Мiнiстрiв України або Ради нацiональної безпеки i оборони України.

     Здiйснення експорту товарiв вiйськового призначення дозволяється суб'єкту зовнiшньоекономiчної дiяльностi виключно за умови укладення ним зовнiшньоекономiчного договору (контракту) з iноземним суб'єктом господарської дiяльностi, уповноваженим на це урядом держави - одержувача товарiв.

     25. Дозвiл є єдиною пiдставою для прийняття товару до митного оформлення, але не звiльняє вiд подання митнiй установi iнших документiв, необхiдних для здiйснення митного оформлення та митного контролю вiдповiдно до законодавства України.

     26. Дозвiл на право здiйснення мiжнародних передач товарiв, що контролюються, може бути генеральним чи разовим.

     Генеральний дозвiл пiдтверджує право суб'єкта зовнiшньоекономiчної дiяльностi на здiйснення експорту або iмпорту товарiв iз визначенням особливих умов поставки, держави (групи держав) призначення або походження товарiв, кiнцевих користувачiв i є дiйсним протягом встановленого строку, але не бiльше трьох рокiв.

     Разовий дозвiл на здiйснення мiжнародних передач товарiв видається на пiдставi укладеного зовнiшньоекономiчного договору (контракту), пiдтверджує право суб'єкта зовнiшньоекономiчної дiяльностi на здiйснення мiжнародних передач товарiв iз визначенням їх кiлькостi та вартостi, особливих умов поставки, iноземного суб'єкта (суб'єктiв) господарської дiяльностi, держави призначення або походження товарiв i є дiйсним протягом встановленого строку, але не бiльше одного року.

     27. Дозвiл на право здiйснення мiжнародних передач товарiв оформляється на бланку встановленого зразка i скрiплюється пiдписом голови Державної служби експортного контролю України або його заступника та вiдповiдною печаткою.

     28. Дозвiл на право здiйснення мiжнародних передач товарiв не пiдлягає передачi iншим суб'єктам зовнiшньоекономiчної дiяльностi. У разi припинення юридичної особи або її перереєстрацiї як суб'єкта зовнiшньоекономiчної дiяльностi дозвiл не переходить до правонаступника або перереєстрованого суб'єкта зовнiшньоекономiчної дiяльностi.

     29. Дозвiл на право здiйснення мiжнародних передач товарiв скасовується або його дiя тимчасово припиняється Державною службою експортного контролю України у разi:

     1) потреби у цьому в цiлях зовнiшньої полiтики, нацiональної безпеки або захисту вiтчизняного товаровиробника;

     2) припинення юридичної особи;

     3) визнання суб'єкта зовнiшньоекономiчної дiяльностi банкрутом;

     4) встановлення фактiв, якi свiдчать, що дозвiл на право здiйснення мiжнародних передач товарiв було надано на пiдставi недостовiрних або неповних даних;

     5) встановлення фактiв порушення суб'єктом зовнiшньоекономiчної дiяльностi вимог щодо особливих умов поставки, з урахуванням яких було надано дозвiл;

     6) внесення змiн до зовнiшньоекономiчного договору (контракту) пiсля одержання дозволу на право здiйснення мiжнародних передач товарiв;

     7) встановлення фактiв порушення суб'єктом зовнiшньоекономiчної дiяльностi законодавства чи мiжнародних зобов'язань України щодо експортного контролю, вимог цього Положення.

     Порядок оформлення та розгляду заяв на одержання дозволiв
на право здiйснення мiжнародних передач товарiв

     30. Для прийняття рiшення щодо можливостi надання дозволу на право здiйснення мiжнародних передач товарiв суб'єкт зовнiшньоекономiчної дiяльностi надсилає до Державної служби експортного контролю України лист iз стислим викладом мети звернення, до якого додаються:

     1) заява типової форми у трьох примiрниках;

     2) документ, який пiдтверджує зобов'язання кiнцевого споживача товару та всiх посередникiв (за їх наявностi) щодо використання товару виключно у заявлених цiлях;

     3) iншi документи залежно вiд категорiї товарiв.

     У разi експорту товарiв, що як державне майно належать до сфери управлiння мiнiстерств, iнших центральних органiв виконавчої влади, крiм майна, що належить державним пiдприємствам на правi повного господарського вiдання, суб'єкт зовнiшньоекономiчної дiяльностi до заяви додає копiю рiшення вiдповiдного мiнiстерства, iншого центрального органу виконавчої влади щодо можливостi продажу таких товарiв.

     Пiд час проведення експертизи заяв на отримання дозволу на право здiйснення мiжнародних передач товарiв органи експортного контролю мають право затребувати вiд заявника додаткову iнформацiю, необхiдну для об'єктивного та своєчасного проведення експертизи.

     Документи, складенi iноземною мовою, подаються iз засвiдченими перекладами на державну мову.

     31. Для здiйснення експорту товарiв до зовнiшньоекономiчного договору (контракту) включаються такi вiдомостi:

     1) мета i мiсце використання товару;

     2) кiнцевий споживач товару;

     3) зобов'язання iноземного суб'єкта господарської дiяльностi щодо використання товару виключно у заявлених цiлях;

     4) кiнцеве призначення та кiлькiсть товару.

     В окремих випадках на вимогу Державної служби експортного контролю України до зовнiшньоекономiчного договору (контракту) або iншого документа включається зобов'язання про надання суб'єкту зовнiшньоекономiчної дiяльностi або вiдповiдним державним органам України права на проведення перевiрок використання експортованих товарiв за призначенням та видачу сертифiката пiдтвердження доставки товарiв або надання повноважним державним органом держави призначення товарiв iншого документа, який пiдтверджує ввезення товару на територiю держави призначення.

     Державна служба експортного контролю України має право встановлювати умови, на пiдставi яких надається дозвiл на здiйснення мiжнародних передач товарiв та проведення переговорiв щодо здiйснення передач товарiв, що контролюються, в тому числi щодо порядку транспортування товарiв, надання вiдповiдних документiв стосовно пiдтвердження доставки або використання товарiв тощо.

     32. Розгляд заяв на одержання дозволу на право здiйснення мiжнародних передач товарiв, що контролюються, провадиться Державною службою експортного контролю України iз залученням, у разi потреби, спецiалiстiв iнших мiнiстерств, центральних органiв виконавчої влади, установ, органiзацiй та пiдприємств.

     Вiдповiднi мiнiстерства та iншi центральнi органи виконавчої влади готують висновки у двотижневий строк. Цей строк може бути продовжено до мiсяця, якщо за рiшенням Державної служби експортного контролю України до проведення експертизи залучаються державнi експерти з питань державної таємницi.

     Коли зробити висновки у встановленi строки через об'єктивнi причини неможливо, мiнiстерство, iнший центральний орган виконавчої влади повiдомляють про це Державну службу експортного контролю України та обгрунтовують строки пiдготовки висновкiв.

     Якщо висновки або зазначене повiдомлення не одержано протягом установленого строку, Державна служба експортного контролю України має право вважати, що заперечень проти здiйснення мiжнародної передачi товарiв з боку органу, до якого було надiслано запит щодо висновкiв, немає.

     33. Строк розгляду заяви встановлюється залежно вiд категорiї товарiв, але не може перевищувати вiд дня одержання всiх необхiдних документiв:

     1) 45 днiв - щодо експорту (реекспорту) товарiв вiйськового призначення;

     2) 30 днiв - щодо експорту (реекспорту) товарiв подвiйного використання;

     3) 15 днiв - щодо iмпорту та транзиту товарiв.

     До строку розгляду заяв не зараховується час, необхiдний для одержання вiд заявника додаткової iнформацiї.

     У разi, коли додаткова iнформацiя протягом двох мiсяцiв не надiйшла, заява вважається вiдхиленою i розгляду не пiдлягає.

     34. Строк розгляду заяви може бути продовжено за умови погодження цього питання з Урядовою комiсiєю з полiтики експортного контролю.

     35. Для одержання висновку щодо можливостi здiйснення тимчасового вивезення за межi України товарiв для демонстрацiї на виставках, ярмарках, з метою реклами, проведення випробувань та з iншою подiбною метою, якщо це не передбачає переходу права власностi на товар, суб'єкт зовнiшньоекономiчної дiяльностi надсилає до Державної служби експортного контролю України лист iз стислим викладом мети звернення, до якого додає:

     1) заяву типової форми у трьох примiрниках;

     2) документ, який мiстить вiдомостi про найменування виставки (ярмарку), мiсце i строк експонування товарiв та зобов'язання (гарантiї) щодо зворотного ввезення товарiв в Україну без змiни їх кiлькiсних i якiсних характеристик;

     3) посвiдченi копiї документiв, згiдно з якими здiйснюється вивезення товарiв (запрошення для участi у виставцi (ярмарку), контракт або угода з iноземним партнером тощо).

     Строк розгляду зазначеної в цьому пунктi заяви не перевищує 15 днiв.

     Особливостi контролю пiд час здiйснення транзиту товарiв

     36. Транзит товарiв, що контролюються, через територiю України здiйснюється за умови одержання суб'єктом зовнiшньоекономiчної дiяльностi або iноземним суб'єктом господарської дiяльностi позитивного висновку Державної служби експортного контролю України.

     Для одержання висновку про можливiсть транзиту товарiв суб'єкт зовнiшньоекономiчної дiяльностi або iноземний суб'єкт господарської дiяльностi надсилає лист iз стислим викладом мети звернення, до якого додає:

     1) заяву типової форми у трьох примiрниках;

     2) посвiдчену копiю експортної лiцензiї держави походження товарiв.

     37. Транзит товарiв у супроводi вiйськових караулiв здiйснюється у встановленому порядку за наявностi позитивного висновку Мiнiстерства оборони України, у супроводi озброєної охорони (за винятком вiйськових караулiв) - висновку Мiнiстерства внутрiшнiх справ України, транзит товарiв, якi є небезпечними, - висновку Мiнiстерства охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України.

     38. У здiйсненнi транзиту може бути вiдмовлено або здiйснення транзиту, що розпочався, може бути припинено у разi:

     1) виникнення можливостi загрози нацiональнiй безпецi України, якщо товар буде поставлено до кiнцевого споживача;

     2) виникнення можливостi заподiяння державi шкоди внаслiдок аварiй та екологiчних катастроф пiд час транспортування товару;

     3) коли це суперечить мiжнародним зобов'язанням України щодо нерозповсюдження зброї масового знищення та у разi встановлення Органiзацiєю Об'єднаних Нацiй заборони або обмеження передач товарiв вiйськового призначення i товарiв подвiйного використання до країни призначення;

     4) вiдмови власника товару прийняти зобов'язання щодо вiдшкодування шкоди в разi виникнення аварiй та екологiчних катастроф, пов'язаних з транспортуванням небезпечних товарiв через територiю України;

     5) виявлення порушень митного законодавства або встановлення фактiв про спроби передачi товарiв не зазначеному в супровiдних документах кiнцевому споживачевi.

Гарантiї України щодо використання iмпортованих
товарiв у заявлених цiлях

     39. Гарантiї України щодо використання iмпортованих товарiв у заявлених цiлях оформляються мiжнародним iмпортним сертифiкатом України або iншим документом, що мiстить необхiдний обсяг гарантiй.

     Iмпортний сертифiкат видається на товар, що пiдлягає iмпорту, суб'єктовi зовнiшньоекономiчної дiяльностi або уповноваженому органу iноземної держави за його запитом.

     40. Iмпортний сертифiкат використовується виключно з дозволу суб'єкта зовнiшньоекономiчної дiяльностi.

     41. Iмпортний сертифiкат втрачає чиннiсть, якщо його не подано вiдповiдному уповноваженому органу iноземної держави протягом шести мiсяцiв вiд дня видачi.

     42. Суб'єкт зовнiшньоекономiчної дiяльностi зобов'язаний вимагати повернення наданого йому iмпортного сертифiката вiд iноземного суб'єкта господарської дiяльностi у разi, коли:

     1) вказанi в ньому кiлькiсть або обсяг товарiв перевищують кiлькiсть або обсяг товарiв, зазначених у зовнiшньоекономiчному договорi (контрактi);

     2) зазначенi в ньому кiлькiсть або обсяг товарiв перевищують кiлькiсть або обсяг товарiв, на якi видано лiцензiю вiдповiдним уповноваженим органом iноземної держави, в тому числi i в разi вiдмови у видачi такої лiцензiї;

     3) iмпортну поставку товарiв не було завершено до закiнчення строку його чинностi;

     4) до закiнчення строку його чинностi сталися змiни вiдповiдно до намiрiв сторiн.

     43. Суб'єкт зовнiшньоекономiчної дiяльностi протягом мiсяця iнформує Державну службу експортного контролю України про одержання зазначених в iмпортному сертифiкатi товарiв. Використання товарiв усупереч iмпортному сертифiкату тягне за собою вiдповiдальнiсть згiдно iз законодавством України.

     44. У разi iмпорту товарiв митний орган, який здiйснює митне оформлення, видає сертифiкат доставки або iнший документ, яким визначає, що товари надiйшли в Україну.

     Вiдповiдальнiсть у галузi державного експортного контролю

     45. За порушення порядку здiйснення мiжнародних передач товарiв до суб'єктiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi можуть бути застосованi такi заходи:

     1) скасування позитивного висновку на право проведення переговорiв, пов'язаних з укладанням зовнiшньоекономiчного договору (контракту);

     2) скасування або тимчасове припинення чинностi дозволу на право здiйснення експорту або iмпорту товарiв;

     3) скасування позитивного висновку на право здiйснення тимчасового вивезення товарiв;

     4) вiдкликання iмпортного сертифiката (до моменту його використання);

     5) скасування спецiальних повноважень на право здiйснення експорту або iмпорту товарiв, зазначених у частинi другiй статтi 20 Закону "Про зовнiшньоекономiчну дiяльнiсть".

     За порушення порядку здiйснення мiжнародних передач товарiв до суб'єктiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi можуть застосовуватись iншi заходи вiдповiдно до законодавства України.

Глава Адмiнiстрацiї Президента України Є. КУШНАРЬОВ
Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.