Документ скасований: Постанова КМУ № 516 від 23.06.2010

КАБIНЕТ МIНIСТРIВ УКРАЇНИ

П О С Т А Н О В А
Київ

вiд 11 вересня 2003 р. N 1446


Про Комiтет з контролю за наркотиками

     Кабiнет Мiнiстрiв України постановляє:

     1. Утворити у складi Мiнiстерства охорони здоров'я на базi Комiтету з контролю за наркотиками при Мiнiстерствi охорони здоров'я, що лiквiдується, Комiтет з контролю за наркотиками як урядовий орган державного управлiння.

     Установити, що Комiтет з контролю за наркотиками є правонаступником Комiтету з контролю за наркотиками при Мiнiстерствi охорони здоров'я.

     2. Затвердити Положення про Комiтет з контролю за наркотиками, що додається.

     3. Мiнiстерству фiнансiв разом з Мiнiстерством охорони здоров'я передбачити в установленому порядку видатки на утримання Комiтету з контролю за наркотиками пiд час складання проекту державного бюджету на 2004 рiк.

     4. Визнати такою, що втратила чиннiсть, постанову Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 15 сiчня 1996 р. N 72 "Про Положення про Комiтет з контролю за наркотиками при Мiнiстерствi охорони здоров'я" (ЗП України, 1996 р., N 5, ст. 177).

     5. Ця постанова набирає чинностi з 1 сiчня 2004 року.

Прем'єр-мiнiстр України В.ЯНУКОВИЧ

Iнд. 31

 

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабiнету Мiнiстрiв України
вiд 11 вересня 2003 р. N 1446

ПОЛОЖЕННЯ
про Комiтет з контролю за наркотиками

     1. Комiтет з контролю за наркотиками (далi - Комiтет) є урядовим органом державного управлiння, що дiє у складi МОЗ та йому пiдпорядковується.

     Комiтет є спецiально уповноваженим компетентним органом у сферi контролю за обiгом в Українi наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв.

     2. Комiтет у своїй дiяльностi керується Конституцiєю та законами України, актами Президента України i Кабiнету Мiнiстрiв України, чинними мiжнародними договорами про наркотичнi засоби, психотропнi речовини i прекурсори, згода на обов'язковiсть яких надана Верховною Радою України, наказами МОЗ та цим Положенням.

     Комiтет у межах своїх повноважень органiзовує виконання законiв та iнших нормативно-правових актiв, чинних мiжнародних договорiв, згода на обов'язковiсть яких надана Верховною Радою України, здiйснює систематичний контроль за їх реалiзацiєю.

     Комiтет узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до сфери його дiяльностi, розробляє пропозицiї щодо вдосконалення цього законодавства та в установленому порядку вносить їх на розгляд МОЗ.

     3. Основними завданнями Комiтету є:

     участь у формуваннi та реалiзацiї державної полiтики у сферi обiгу наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв;

     забезпечення державного регулювання у сферi обiгу наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв;

     здiйснення державного контролю у сферi обiгу наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв;

     взаємодiя в установленому законодавством порядку з Мiжнародним комiтетом з контролю за наркотиками ООН (далi - МККН), Комiсiєю з наркотичних засобiв ООН.

     4. Комiтет вiдповiдно до покладених на нього завдань:

     1) здiйснює управлiння у сферi обiгу наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв, вживає вiдповiдно до законодавства заходiв з метою запобiгання надходженню цих засобiв i речовин у незаконний обiг;

     2) бере участь у розробленнi нормативно-правових актiв з питань обiгу наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв з урахуванням вiдповiдних норм мiжнародних конвенцiй ООН, згода на обов'язковiсть яких надана Верховною Радою України;

     3) розробляє, з урахуванням норм, якi застосовуються в мiжнароднiй практицi, пропозицiї щодо внесення змiн до Перелiку наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв, що пiдлягають контролю вiдповiдно до законодавства (далi - Перелiк), який за поданням МОЗ затверджується Кабiнетом Мiнiстрiв України;

     4) надає роз'яснення до Перелiку;

     5) органiзовує та забезпечує проведення нормативно-технiчної, медико-бiологiчної, хiмiко-аналiтичної експертизи матерiалiв, спецiалiзованої оцiнки та iнших видiв експертних дослiджень, пов'язаних з наркотичними засобами, психотропними речовинами i прекурсорами;

     6) готує та подає на затвердження МОЗ перелiк закладiв охорони здоров'я, iнших суб'єктiв господарювання, якi мають право на провадження дiяльностi, пов'язаної з обiгом наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв;

     7) установлює загальнi вимоги до стану матерiально-технiчної бази та примiщень суб'єктiв господарювання, де зберiгаються наркотичнi засоби, психотропнi речовини i прекурсори;

     8) готує у випадках, передбачених законодавством, висновки щодо належностi засобiв i речовин до аналогiв наркотичних засобiв i психотропних речовин;

     9) бере участь у проведеннi спецiалiзованої оцiнки та експертизи у процесi одержання суб'єктами господарювання лiцензiй на провадження дiяльностi, пов'язаної з обiгом наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв;

     10) бере участь у розробленнi проектiв державних програм здiйснення контролю за обiгом наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв та запобiгання їх надходженню в незаконний обiг;

     11) вживає у межах своїх повноважень заходiв для адаптацiї законодавства України з питань обiгу наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв до законодавства Європейського Союзу;

     12) провадить у межах своїх повноважень iнформацiйно-аналiтичну дiяльнiсть, забезпечує iнформування громадськостi з питань контролю за обiгом наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв;

     13) забезпечує у межах своїх повноважень реалiзацiю державної полiтики стосовно державної таємницi, здiйснення контролю за її збереженням;

     14) здiйснює в установленому законодавством порядку за дорученням МОЗ мiжнародне спiвробiтництво у сферi контролю за обiгом наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв i в межах своїх повноважень координує виконання зобов'язань, передбачених мiжнародними договорами у цiй сферi;

     15) бере участь у залученнi iнвестицiй iноземних країн i вiтчизняних недержавних органiзацiй, призначених для органiзацiї технiчного сприяння виконанню програм з контролю за обiгом наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв;

     16) сприяє в межах своєї компетенцiї виконанню та пiдтримцi iнвестицiйних та iнновацiйних проектiв, реалiзацiя яких пов'язана iз забезпеченням населення життєво необхiдними наркотичними i психотропними лiкарськими засобами, аналiзує ефективнiсть мiжнародної технiчної та гуманiтарної допомоги з питань такого забезпечення;

     17) проводить монiторинг наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв, наркотичних (психотропних) лiкарських засобiв, систем i способiв у сферi контролю за їх обiгом;

     18) розробляє та перiодично переглядає перелiк дозволених для застосування в Українi наркотичних (психотропних) лiкарських засобiв, що пiдлягають контролю, та подає його на затвердження МОЗ;

     19) розробляє перелiк особливо небезпечних наркотичних засобiв i психотропних речовини, визначає та перiодично переглядає невеликi, великi та особливо великi розмiри наркотичних засобiв i психотропних речовин, великi та особливо великi розмiри прекурсорiв для використання правоохоронними та судовими органами

     у процесi квалiфiкацiї правопорушень, пов'язаних з незаконним обiгом наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв, та подає їх на затвердження МОЗ;

     20) здiйснює контроль за дiяльнiстю суб'єктiв господарювання у сферi обiгу наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв та за додержанням ними законодавства у цiй сферi;

     21) здiйснює аналiтичне узагальнення показникiв фактичного обiгу наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв, розробляє пропозицiї щодо упорядкування дiяльностi суб'єктiв господарювання у цiй сферi;

     22) вживає у межах своєї компетенцiї вiдповiдних заходiв до усунення порушень, виявлених пiд час здiйснення контролю за обiгом наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв;

     23) здiйснює контроль за звiтнiстю суб'єктiв господарювання за результатами їх дiяльностi у сферi обiгу наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв;

     24) проводить щороку розрахунки та визначає потребу країни в наркотичних засобах i психотропних речовинах для медичних i наукових цiлей та подає їх на затвердження МОЗ;

     25) готує щороку пропозицiї щодо визначення обсягу квот, у межах яких здiйснюється виробництво, виготовлення, зберiгання, ввезення та вивезення наркотичних засобiв i психотропних речовин, на пiдставi розрахункiв потреби країни в наркотичних засобах i психотропних речовинах, якi за поданням МОЗ затверджуються Кабiнетом Мiнiстрiв України;

     26) видає за погодженням з СБУ сертифiкати (окремi дозволи) на здiйснення iмпортно-експортних операцiй у сферi обiгу наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв суб'єктам господарювання за наявностi у них лiцензiї на провадження вiдповiдних видiв дiяльностi;

     27) iнформує у разi експорту компетентнi органи країн-iмпортерiв про здiйснення Україною операцiй з наркотичними засобами, психотропними речовинами i прекурсорами, а також у передбачених мiжнародними договорами випадках повiдомляє про такi операцiї МККН;

     28) затверджує форму i порядок ведення журналiв реєстрацiї операцiй, що здiйснюються у процесi дiяльностi, пов'язаної з обiгом наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв, та пiд час iмпортно-експортних операцiй;

     29) бере участь у визначеннi кiлькостi наркотичних засобiв i психотропних речовин, що виробляються, виготовляються з метою медичного застосування або для науково-дослiдної роботи, а також використовуються експертними установами;

     30) бере участь у визначеннi кiлькостi прекурсорiв, що виробляються, виготовляються та зберiгаються;

     31) погоджує операцiї, що здiйснюються в межах України суб'єктами господарювання у процесi дiяльностi, пов'язаної з обiгом наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв, результатом яких є перехiд права володiння, користування або розпорядження наркотичними засобами, психотропними речовинами i прекурсорами вiд одних суб'єктiв господарювання до iнших;

     32) бере участь у визначеннi гранично допустимої кiлькостi та малих кiлькостей наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв, що мiстяться у наркотичних (психотропних) лiкарських засобах;

     33) бере участь у визначеннi гранично допустимого вмiсту наркотичних засобiв i психотропних речовин у рослинах, включених до списку N 3 таблицi I Перелiку;

     34) надає суб'єктам господарювання консультацiї з питань обiгу наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв;

     35) визначає та подає на затвердження МОЗ перелiк наркотичних (психотропних) лiкарських засобiв, до яких можуть не застосовуватися окремi заходи контролю за обiгом наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв;

     36) в установленому порядку взаємодiє з мiжнародними органiзацiями i компетентними органами iнших держав, що здiйснюють контрольнi функцiї у сферi обiгу наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв, вивчає досвiд iнших держав у вирiшеннi цих питань, бере участь у проведеннi мiжнародних симпозiумiв, конференцiй, семiнарiв тощо;

     37) готує матерiали до проекту щорiчної доповiдi Кабiнету Мiнiстрiв України про додержання вимог мiжнародних угод та конвенцiй ООН з питань обiгу наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв;

     38) iнформує вiдповiднi мiнiстерства та iншi центральнi органи виконавчої влади про заяви урядiв iноземних держав, якi вiдповiдно до мiжнародних конвенцiй ООН забороняють ввезення на свою територiю наркотичних засобiв i психотропних речовин;

     39) консультує вiдповiднi мiнiстерства, iншi центральнi органи виконавчої влади, суди та правоохороннi органи з питань судово-фармацевтичної експертизи наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв;

     40) готує та в установленому порядку подає до МККН статистичнi звiти про обiг в Українi наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв;

     41) дає оцiнку новим методам експертизи наркотичних засобiв i психотропних речовин, погоджує офiцiйнi iнструкцiї та методичнi рекомендацiї з цих питань;

     42) забезпечує здiйснення контролю за новими лiкарськими засобами, якi можуть бути небезпечними стосовно патологiчного звикання та можливостi захворювання на наркоманiю;

     43) на основi даних МОЗ, правоохоронних органiв виявляє наркотичнi засоби, психотропнi речовини, прекурсори, наркотичнi (психотропнi) лiкарськi засоби, їх аналоги чи кустарно виготовленi препарати, що стали об'єктом зловживання з боку окремих фiзичних осiб, проводить їх експертизу, реєстрацiю, включає до вiдповiдних таблиць Перелiку;

     44) створює та забезпечує функцiонування комп'ютерної системи нагляду за перемiщенням наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв на територiї України та за її межi;

     45) бере участь у реалiзацiї загальнодержавних науково-практичних проектiв та координує науково-дослiдну дiяльнiсть у сферi контролю за обiгом наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв;

     46) здiйснює обстеження складських, торговельних та iнших примiщень суб'єктiв господарювання, якi використовуються у сферi обiгу наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв;

     47) зобов'язує у межах своєї компетенцiї керiвникiв та iнших посадових осiб суб'єктiв господарювання усувати виявленi у сферi обiгу наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв порушення законодавства;

     48) забезпечує пiдвищення рiвня фахової пiдготовки працiвникiв i спецiалiстiв Комiтету.

     49) у разi виявлення у сферi обiгу наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв складу адмiнiстративного правопорушення чи злочину надсилає вiдповiдну iнформацiю до правоохоронних органiв;

     50) здiйснює управлiння майном пiдприємств, установ i органiзацiй, що належать до сфери управлiння МОЗ, у визначених ним межах;

     51) виконує iншi функцiї вiдповiдно до законодавства.

     5. Комiтет для виконання покладених на нього завдань i функцiй має право:

     1) одержувати вiд центральних i мiсцевих органiв виконавчої влади, органiв мiсцевого самоврядування, суб'єктiв господарювання необхiдну iнформацiю, документи та матерiали щодо наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв, якi перебувають в обiгу на територiї України, а також вiдомостi вiд правоохоронних органiв про наркотичнi засоби, психотропнi речовини i прекурсори, вилученi з незаконного обiгу;

     2) одержувати iнформацiю про державну реєстрацiю, перереєстрацiю в Українi наркотичних засобiв i психотропних речовин, наркотичних (психотропних) лiкарських засобiв;

     3) проводити перевiрки та iнспектування з питань, що належать до його повноважень;

     4) складати акти за результатами перевiрок суб'єктiв господарювання у сферi обiгу наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв, вимоги яких є обов'язковими для виконання;

     5) визначати уповноважену установу для пiдготовки висновкiв експертiв щодо видачi сертифiкатiв (окремих дозволiв) на здiйснення iмпортно-експортних операцiй у сферi обiгу наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв суб'єктам господарювання;

     6) зупиняти дiю або приймати рiшення про анулювання виданих Комiтетом сертифiкатiв (окремих дозволiв) на здiйснення iмпортно-експортних операцiй у сферi обiгу наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв, порушувати перед органами лiцензування питання про анулювання лiцензiй на провадження дiяльностi, пов'язаної з обiгом наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв, у разi повторного або одноразового грубого порушення лiцензiйних умов;

     7) видавати працiвникам Комiтету службовi посвiдчення за формою, затвердженою МОЗ;

     8) вимагати вiд керiвникiв суб'єктiв господарювання, що провадять дiяльнiсть у сферi обiгу наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв, проведення щоквартальної iнвентаризацiї наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв, якi перебувають у їх розпорядженнi;

     9) залучати в разi потреби для розгляду та вирiшення питань, що належать до повноважень Комiтету, спецiалiстiв центральних i мiсцевих органiв виконавчої влади (за погодженням з їх керiвниками), вiтчизняних та iноземних учених, фахiвцiв i експертiв;

     10) скликати наради, проводити конференцiї та семiнари з питань, що належать до його компетенцiї;

     11) представляти у межах своїх повноважень iнтереси України у МККН та iнших спецiалiзованих мiжнародних органiзацiях.

     6. Комiтет у межах своїх повноважень на основi та на виконання актiв законодавства видає накази органiзацiйно-розпорядчого характеру, органiзовує i контролює їх виконання.

     7. Комiтет у ходi виконання покладених на нього завдань взаємодiє з МВС, СБУ, Держмитслужбою, Адмiнiстрацiєю Держприкордонслужби, Мiн'юстом, iншими центральними i мiсцевими органами виконавчої влади, органами влади в Автономнiй Республiцi Крим, органами мiсцевого самоврядування.

     8. Комiтет очолює голова, який призначається на посаду i звiльняється з посади в установленому порядку Кабiнетом Мiнiстрiв України за поданням Мiнiстра охорони здоров'я.

     Голова Комiтету є членом колегiї МОЗ та Нацiональної координацiйної ради боротьби з наркоманiєю при Кабiнетi Мiнiстрiв України.

     Голова Комiтету має трьох заступникiв, у тому числi одного першого, якi призначаються на посаду i звiльняються з посади Кабiнетом Мiнiстрiв України за поданням Мiнiстра охорони здоров'я, погодженим з головою Комiтету.

     9. Голова Комiтету:

     здiйснює керiвництво дiяльнiстю Комiтету i несе персональну вiдповiдальнiсть за виконання покладених на Комiтет завдань i функцiй;

     представляє iнтереси Комiтету в органах законодавчої, виконавчої та судової влади;

     розпоряджається у межах своїх повноважень майном i коштами Комiтету;

     призначає на посаду та звiльняє з посади керiвникiв структурних пiдроздiлiв та iнших працiвникiв Комiтету;

     розподiляє обов'язки мiж своїми заступниками, керiвниками структурних пiдроздiлiв Комiтету, визначає ступiнь їх вiдповiдальностi;

     затверджує положення про структурнi пiдроздiли Комiтету, вживає вiдповiдно до законодавства заходiв для заохочення та притягнення до дисциплiнарної вiдповiдальностi працiвникiв Комiтету;

     затверджує склад комiсiй, науково-експертних i консультативних рад, робочих груп, iнших дорадчих та консультативних органiв, а також положення про них;

     видає вiдповiдно до своєї компетенцiї накази, органiзовує контроль i перевiрку їх виконання;

     здiйснює iншi повноваження, передбаченi законодавством.

     10. Для виконання покладених на Комiтет завдань i функцiй за погодженням з Мiнiстром охорони здоров'я можуть утворюватися територiальнi органи Комiтету у межах граничної чисельностi його працiвникiв. Положення про цi органи затверджуються головою Комiтету.

     Керiвники зазначених органiв призначаються на посаду i звiльняються з посади в установленому порядку головою Комiтету.

     11. Для погодженого вирiшення питань, що належать до компетенцiї Комiтету, обговорення найважливiших напрямiв його дiяльностi утворюється колегiя у складi голови Комiтету, його заступникiв та керiвникiв структурних пiдроздiлiв Комiтету, провiдних учених i фахiвцiв. Персональний склад колегiї затверджується Мiнiстром охорони здоров'я.

     Рiшення колегiї проводяться в життя наказами Комiтету.

     12. Для пiдготовки рiшень з окремих питань контролю за обiгом наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв при Комiтетi можуть утворюватися науково-технiчнi, експертнi комiсiї, iншi дорадчi та консультативнi органи. Склад цих органiв i положення про них затверджує голова Комiтету.

     13. Граничну чисельнiсть працiвникiв Комiтету визначає Кабiнет Мiнiстрiв України за поданням Мiнiстра охорони здоров'я.

     Структуру Комiтету затверджує Мiнiстр охорони здоров'я.

     14. Штатний розпис, кошторис доходiв i видаткiв Комiтету затверджує в установленому порядку голова Комiтету за погодженням з Мiнiстром охорони здоров'я та Мiнфiном.

     15. Комiтет утримується за рахунок державного бюджету в межах коштiв, передбачених для МОЗ.

     16. Комiтет є юридичною особою, має самостiйний баланс, реєстрацiйнi рахунки в установах Державного казначейства, бланки та печатку iз зображенням Державного Герба України i своїм найменуванням.

Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.