МIНIСТЕРСТВО ОХОРОНИ НАВКОЛИШНЬОГО ПРИРОДНОГО СЕРЕДОВИЩА УКРАЇНИ

Н А К А З

23.02.2004 N 65


Про затвердження Положення про Державну Азово-Чорноморську екологiчну iнспекцiю

Зареєстровано
в Мiнiстерствi юстицiї України
26 лютого 2004 р. за N 252/8851

Iз змiнами i доповненнями, внесеними
наказом Мiнiстерства охорони навколишнього
природного середовища України
вiд 14 вересня 2004 року N 348

     Вiдповiдно до Положення про Мiнiстерство охорони навколишнього природного середовища України, затвердженого Указом Президента України вiд 10 лютого 2004 року N 176, та з метою посилення ефективностi державного контролю в сферi охорони навколишнього природного середовища, рацiонального використання природних ресурсiв Чорного та Азовського морiв наказую:

     1. Затвердити Положення про Державну Азово-Чорноморську екологiчну iнспекцiю Мiнiстерства охорони навколишнього природного середовища України, що додається.

     2. Начальнику Державної Азово-Чорноморської екологiчної iнспекцiї Ю.Рудю забезпечити подання наказу на державну реєстрацiю до Мiнiстерства юстицiї України в установленому порядку.

     3. Начальнику Управлiння документального забезпечення Л.Шумськiй довести Положення до Державної екологiчної iнспекцiї, спецiально уповноваженого органу виконавчої влади у сферi екологiї та природних ресурсiв в Автономнiй Республiцi Крим, Державної iнспекцiї охорони Чорного моря, Державної екологiчної iнспекцiї Азовського моря, державних управлiнь екологiї та природних ресурсiв в областях, мiстах Києвi та Севастополi.

     4. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.

Мiнiстр С.Поляков

 

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Мiнiстерства охорони навколишнього природного середовища України
23.02.2004 N 65
Зареєстровано
в Мiнiстерствi юстицiї України
26 лютого 2004 р. за N 252/8851

ПОЛОЖЕННЯ
про Державну Азово-Чорноморську екологiчну iнспекцiю Мiнiстерства охорони навколишнього природного середовища України

     1. Державна Азово-Чорноморська екологiчна iнспекцiя (далi - Iнспекцiя) є спецiальним пiдроздiлом Мiнiстерства охорони навколишнього природного середовища України (Мiнприроди України) з питань охорони навколишнього природного середовища, екологiчної безпеки i входить до сфери його управлiння.

     Iнспекцiя в межах своїх повноважень забезпечує реалiзацiю державної полiтики в галузi охорони навколишнього природного середовища, рацiонального використання й вiдтворення природних ресурсiв, забезпечення екологiчної та у межах своєї компетенцiї радiацiйної безпеки вiдповiдно на територiї вiд мiста Скадовська до мiста Генiчеська Херсонської областi навколо Кримського пiвострова.

(абзац другий пункту 1 в редакцiї наказу Мiнiстерства охорони навколишнього природного середовища України вiд 14.09.2004 р. N 348)

     2. Iнспекцiя у своїй дiяльностi керується Конституцiєю України, законами України, постановами Верховної Ради України, указами й розпорядженнями Президента України, декретами, постановами i розпорядженнями Кабiнету Мiнiстрiв України, нормативно-правовими актами Мiнiстерства охорони навколишньої природного середовища України, iншими актами законодавства в галузi охорони навколишнього природного середовища, а також цим Положенням.

     3. У процесi виконання своїх повноважень Iнспекцiя взаємодiє з мiсцевими органами виконавчої влади, органами мiсцевого самоврядування, Державною iнспекцiєю охорони Азовського моря, Державною iнспекцiєю охорони Чорного моря, спецiально уповноваженим органом виконавчої влади у сферi охорони навколишнього природного середовища Автономної Республiки Крим, мiжрегiональним Державним управлiнням Мiнприроди України у Херсонськiй областi, мiжрегiональними органами рибоохорони Мiнiстерства аграрної полiтики України, правоохоронними органами, митними i прикордонними службами та громадськими органiзацiями.

     4. Основними завданнями Iнспекцiї є:

     1) участь у межах своєї компетенцiї у забезпеченнi реалiзацiї державної полiтики у сферi охорони навколишнього природного середовища, рацiонального використання, вiдтворення та охорони природних ресурсiв (земля, поверхневi води, атмосферне повiтря, лiси, тваринний i рослинний свiт та природнi ресурси мiжрегiональних вод, континентального шельфу i виключної (морської) економiчної зони України), проведення монiторингу навколишнього природного середовища, поводження з вiдходами, небезпечними хiмiчними речовинами, пестицидами та агрохiмiкатами, екологiчної та в межах своєї компетенцiї радiацiйної безпеки, а також гiдрометеорологiчної дiяльностi;

     2) участь у межах своєї компетенцiї в здiйсненнi комплексного управлiння та регулювання у сферi охорони навколишнього природного середовища, рацiонального використання природних ресурсiв (крiм надр), забезпечення екологiчної та в межах своєї компетенцiї радiацiйної безпеки;

     3) здiйснення державного контролю за додержанням вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища, рацiональне використання природних ресурсiв (крiм надр), екологiчну та радiацiйну безпеку (крiм об'єктiв, пiдконтрольних Держатомрегулювання), поводження з вiдходами;

     4) додержання установлених лiмiтiв використання природних ресурсiв, нормативiв викидiв забруднювальних речовин в атмосферне повiтря та нормативiв скиду забруднювальних речовин до водних об'єктiв;

     5) додержання установлених лiмiтiв використання природних ресурсiв, нормативiв викидiв i скидiв забруднювальних речовин у навколишнє природне середовище, лiмiтiв на утворення та розмiщення вiдходiв;

     6) додержання екологiчних вимог у процесi зберiгання, транспортування, використання, знешкодження та поховання (складування) пестицидiв i агрохiмiкатiв, токсичних та радiоактивних речовин, виробничих, побутових та iнших видiв вiдходiв, продуктiв бiотехнологiї;

     7) узагальнення практики застосування законодавства з питань, що належать до її компетенцiї, розроблення пропозицiй щодо його вдосконалення.

     5. Iнспекцiя вiдповiдно до покладених на неї завдань:

     1) здiйснює державний контроль: за додержанням вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища, екологiчної та, у межах своєї компетенцiї, радiацiйної безпеки виконавчими органами сiльських, селищних, мiських i районних у мiстах рад з питань здiйснення делегованих їм повноважень органами виконавчої влади щодо контролю за дотриманням природоохоронного законодавства, використанням i охороною природних ресурсiв пiдприємствами, установами та органiзацiями незалежно вiд форм власностi та господарювання, громадянами України та особами без громадянства, а також iноземними юридичними i фiзичними особами, у тому числi контроль:

     за наявнiстю та правильнiстю укладення договорiв обов'язкового страхування вiдповiдальностi суб'єктiв перевезення небезпечних вантажiв, експортерiв та осiб, якi вiдповiдають за утилiзацiю (видалення) небезпечних вiдходiв, цивiльної вiдповiдальностi суб'єктiв господарювання за шкоду яка може бути заподiяна пожежами та аварiями на об'єктах пiдвищеної небезпеки;

     у процесi функцiонування дiючих пiдприємств, експлуатацiї споруд i iнших об'єктiв, водо-, пило-, газоочисного обладнання, апаратури та iнших природоохоронних споруд, включаючи контроль за наявнiстю та станом обладнання й апаратури для облiку використання природних ресурсiв, систем контролю за викидами, скидами забруднювальних речовин у навколишнє природне середовище i додержанням установлених термiнiв їх атестацiї;

     у процесi експлуатацiї механiчних транспортних засобiв, суден, вiйськових кораблiв та iнших плавучих об'єктiв i споруд, що перебувають у внутрiшнiх морських водах, мiжрегiональному морi та виключнiй (морськiй) економiчнiй зонi України в частинi додержання нормативiв викидiв (скидiв) забруднювальних речовин i допустимих рiвнiв фiзичних впливiв на навколишнє природне середовище, установлених для вiдповiдного типу транспорту;

     за розмiщенням, будiвництвом, реконструкцiєю, уведенням у дiю пiдприємств, транспортних засобiв, споруд та iнших об'єктiв;

     за зберiганням, транспортуванням, перевантаженням, знешкодженням та захороненням пестицидiв i агрохiмiкатiв, токсичних та радiоактивних речовин, виробничих, побутових та iнших видiв вiдходiв, продуктiв бiотехнологiї;

     за використанням, вивченням та охороною надр i добуванням корисних копалин;

     за використанням морських, поверхневих i пiдземних вод та охороною їх вiд виснаження, засмiчення i забруднення промисловими, побутовими, баластними та iншими стiчними i дренажними водами та скидами, проведенням рiзних видiв робiт на водних i водогосподарських об'єктах i в прибережних водоохоронних зонах (смугах);

     за використанням природних ресурсiв внутрiшнiх морських вод, мiжрегiонального моря, континентального шельфу i виключної (морської) економiчної зони України;

     за використанням, охороною та вiдтворенням диких тварин та iнших об'єктiв тваринного свiту (у тому числi рибних запасiв), водних рослин, що перебувають у межах внутрiшнiх морських вод, мiжрегiонального моря, континентального шельфу i виключної (морської) економiчної зони України;

     за виконанням вантажно-розвантажувальних робiт;

     за використанням та охороною територiй i об'єктiв природно-заповiдного фонду, а також охороною видiв рослин i тварин, занесених до Червоної книги України;

     за виконанням заходiв щодо скорочення i регулювання викидiв, скидiв забруднювальних речовин у навколишнє природне середовище, запобiгання аварiйним (залповим) викидам, скидам забруднювальних речовин у навколишнє природне середовище i лiквiдацiю їх наслiдкiв;

     2) здiйснює державний контроль за додержанням стандартiв та нормативiв у галузi охорони навколишнього природного середовища, рацiонального використання природних ресурсiв, екологiчної та, у межах своєї компетенцiї, радiацiйної безпеки, установлення лiмiтiв (квот) використання i добування всiх видiв природних ресурсiв;

     3) здiйснює державний контроль за додержанням вимог екологiчної безпеки, у тому числi:

     у процесi проведення наукових, науково-дослiдних i дослiдно-конструкторських робiт при виконаннi бурових, вибухових, днопоглиблювальних, розвiдувальних робiт, добуваннi корисних копалин, водних рослин i тварин, рибних ресурсiв, прокладаннi комунiкацiй та iнших видах робiт, а також застосуваннi нової технiки, iмпортного устаткування, технологiй i систем;

     на вiйськових та оборонних об'єктах, об'єктах органiв внутрiшнiх справ, органiв СБУ та прикордонних вiйськ, а також пiд час передислокацiї вiйськових частин, проведення вiйськових навчань, маневрiв, перемiщення вiйськ i вiйськової технiки;

     4) проводить перевiрку фактiв забруднення внутрiшнiх морських вод, мiжрегiонального моря, виключної (морської) економiчної зони України, континентального шельфу України, загибелi риб та iнших водних тварин i рослин, обчислює розмiри вiдшкодування збиткiв, завданих унаслiдок порушення природоохоронного законодавства, готує пропозицiї щодо лiквiдацiї негативного впливу цих фактiв на навколишнє природне середовище;

     5) здiйснює спостереження за перемiщенням у морi осередкiв забруднення, контролює хiд робiт з лiквiдацiї цих осередкiв та лiквiдацiї наслiдкiв забруднення вiдповiдними службами i пiдроздiлами;

     6) здiйснює патрулювання на автотранспортi, повiтряних та морських суднах узбережжя, внутрiшнiх морських вод, мiжрегiонального моря, виключної (морської) економiчної зони України та континентального шельфу України з метою виявлення джерел i осередкiв забруднення та їх перемiщення в зонi своєї дiяльностi;

     7) здiйснює у пунктах пропуску через державний кордон України екологiчний контроль транспортних засобiв, у тому числi суден, вiйськових кораблiв, що перевозять вантажi, якi мiстять промислову сировину, вiдходи виробництва, шкiдливi хiмiчнi сполуки, токсичнi хiмiчнi, радiоактивнi та iншi небезпечнi для навколишнього природного середовища речовини, пестициди i агрохiмiкати, всi види риб, диких тварин i рослин, сировину з диких тварин та дикорослих рослин, мисливськi трофеї, а при потребi здiйснює екологiчний контроль на мiсцях формування вантажiв;

     8) здiйснює контроль за виконанням вимог додержання регламентiв, правил, iнструкцiй тощо, установлених Мiнприроди України, а також за додержанням умов i вимог, установлених вiдповiдно спецiально уповноваженим органом виконавчої влади у сферi екологiї та природних ресурсiв в Автономнiй Республiцi Крим, мiжрегiональним державним управлiнням Мiнприроди України у Херсонськiй областi, а саме:

     дозволiв спецiального водокористування;

     лiмiтiв використання природних ресурсiв;

     норм техногенно-екологiчної безпеки;

     9) здiйснює повноваження, що делегуються Iнспекцiї Мiнiстерством охорони навколишнього природного середовища України, з питань використання природних ресурсiв внутрiшнiх морських вод, мiжрегiонального моря, континентального шельфу i виключної (морської) економiчної зони України, зокрема:

     проводить державну екологiчну експертизу документацiї на проведення всiх робiт у портах i на судноремонтних заводах, у тому числi днопоглиблювальних робiт, захоронення або складування промислових, побутових та iнших вiдходiв у внутрiшнiх морських водах, мiжрегiональному морi, виключнiй (морськiй) економiчнiй зонi та на континентальному шельфi i органiзовує екологiчну експертизу аналогiчної документацiї об'єктiв загальнодержавного значення;

     бере участь у державнiй екологiчнiй експертизi документацiї об'єктiв, що можуть негативно впливати на стан моря, за вiдповiдним поданням спецiально уповноваженого органу виконавчої влади у сферi екологiї та природних ресурсiв в Автономнiй Республiцi Крим, мiжрегiонального державного управлiння Мiнприроди України в Херсонськiй областi;

     забезпечує погодження проектiв вiдведення земельних дiлянок для розмiщення екологiчно небезпечних та iнших об'єктiв;

     видає дозволи на: проведення днопоглиблювальних, науково-дослiдних, розвiдувальних, бурових та експлуатацiйних робiт, захоронення (складування) промислових, побутових та iнших видiв вiдходiв, викидiв та скидiв шкiдливих речовин у внутрiшнiх морських водах, мiжрегiональному морi, у виключнiй (морськiй) економiчнiй зонi України та на континентальному шельфi України;

     використання видiв тварин та рослин у межах територiй та об'єктiв природно-заповiдного фонду загальнодержавного значення;

     координує вiдповiдно до законодавства роботу мiжрегiональних органiв виконавчої влади, якi здiйснюють державний контроль у сферi лiсового та мисливського господарства, регулювання земельних вiдносин, використання i охорони вод i вiдтворення об'єктiв тваринного та рослинного свiту;

     бере участь у роботi державних комiсiй з приймання в експлуатацiю об'єктiв, якi можуть впливати на стан морського середовища;

     здiйснює державний монiторинг стану морського середовища згiдно з порядком, затвердженим постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 20.07.96 N 815 "Про затвердження Порядку здiйснення державного монiторингу вод";

     10) здiйснює лабораторний контроль для визначення:

     показникiв складу властивостей зворотних (промислових, побутових, баластних) та дренажних вод, що скидаються пiдприємствами в Азовське i Чорне моря й вiдкритi лимани, та їх впливу на стан природних вод;

     ефективностi роботи очисних споруд i природоохоронного обладнання;

     стану забруднення морських вод та вод вiдкритих лиманiв;

     11) здiйснює контроль за виконанням природоохоронних заходiв, передбачених мiждержавними, загальнодержавними, регiональними та галузевими програмами;

     12) за дорученням Мiнприроди України контролює виконання вимог мiжнародних договорiв України та бере участь у мiжнародному спiвробiтництвi з питань охорони i використання морського середовища та його природних ресурсiв;

     13) надає методичну допомогу та контролює роботу служб охорони навколишнього природного середовища на пiдприємствах та в органiзацiях, портах та їх аналiтичних лабораторiях, а також на суднах (кораблях);

     14) готує та подає щорiчно Мiнприроди України доповiдь про екологiчний стан Азовського i Чорного морiв у зонi вiдповiдальностi Iнспекцiї;

     15) забезпечує використання бюджетних асигнувань за цiльовим призначенням;

     16) подає до Мiнприроди України для затвердження проекти структури, штатних розписiв, планiв роботи та звiти про роботу Iнспекцiї;

     17) складає та подає в установленому порядку та у визначенi термiни звiти про iнспекцiйну та господарсько-фiнансову дiяльнiсть;

     18) за дорученням Мiнприроди України бере участь у проведеннi загальнодержавних (регiональних) заходiв з питань охорони навколишнього природного середовища та рацiонального використання природних ресурсiв Азовського i Чорного морiв;

     19) готує та подає до Мiнприроди України пропозицiї щодо:

     планiв своєї роботи;

     удосконалення iнспекцiйної дiяльностi;

     методичного та iнформацiйного забезпечення;

     визначення екологiчно небезпечних об'єктiв;

     пiдготовки кадрiв.

     6. Iнспекцiя та її посадовi особи при виконаннi покладених на них завдань мають право:

     1) обстежувати в установленому порядку пiдприємства, установи та органiзацiї незалежно вiд форм власностi та видiв господарської дiяльностi, вiйськовi й обороннi об'єкти, а також об'єкти органiв внутрiшнiх справ, Державного департаменту з питань виконання покарань i органiв Служби безпеки України та прикордонних вiйськ у мiсцях їх постiйної дислокацiї, проведення вiйськових навчань, маневрiв, а також пiд час передислокацiї вiйськ та вiйськової технiки автомобiльними, повiтряними, залiзничними i плавучими транспортними засобами у будь-який час з метою перевiрки додержання ними вимог охорони навколишнього природного середовища, рацiонального використання i вiдтворення природних ресурсiв, екологiчної та в межах своєї компетенцiї радiацiйної безпеки;

     2) обмежувати, тимчасово забороняти (зупиняти) в установленому законодавством порядку будiвництво, реконструкцiю, розширення об'єктiв промисловостi, транспорту, зв'язку, оборони та iншого призначення, проведення робiт з експлуатацiї природних ресурсiв, пошукових та iнших робiт, що здiйснюються з порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища та рацiональне використання природних ресурсiв, зокрема шляхом унесення обов'язкового для виконання подання про припинення фiнансування будiвництва у разi вiдсутностi екологiчної експертизи, а також обмежувати чи зупиняти (тимчасово) роботу промислових та iнших об'єктiв, якщо їх дiяльнiсть здiйснюється з порушенням норм i правил охорони навколишнього природного середовища та радiацiйної безпеки;

     3) зупиняти, оглядати та затримувати (тимчасово) в установленому законом порядку будь-якi судна, кораблi та iншi плавучi об'єкти, що перебувають у внутрiшнiх морських водах i мiжрегiональному морi та виключнiй (морськiй) економiчнiй зонi України незалежно вiд форм власностi та господарювання, для з'ясування причин та обставин скидання або втрат речовин, шкiдливих для живих ресурсiв водних об'єктiв, здiйснювати перевiрки правильностi реєстрацiї у суднових документах операцiй з цими речовинами, а також перевiрки документiв, що засвiдчують право на рибний промисел, добування водних тварин i рослин та проведення iнших видiв робiт;

     4) перевiряти документи на право спецiального використання природних ресурсiв (лiцензiї, дозволи тощо);

     проводити в межах своєї компетенцiї на пiдприємствах, в установах i органiзацiях, якi використовують джерела iонiзуючого випромiнювання та радiацiйнi технологiї, перевiрку дотримання вимог радiацiйної безпеки;

     складати акти перевiрок i протоколи про адмiнiстративнi порушення законодавства у сферi охорони навколишнього природного середовища, використання природних ресурсiв, екологiчної та, в межах своєї компетенцiї, радiацiйної безпеки. У разi неможливостi встановлення особи порушника на мiсцi державнi iнспектори можуть доставляти порушника до органiв внутрiшнiх справ та органiв мiсцевого самоврядування;

     давати обов'язковi для виконання приписи з питань, що належать до їх повноважень;

     5) розглядати справи про адмiнiстративнi правопорушення у галузi охорони навколишнього природного середовища, рацiонального використання природних ресурсiв та, у межах своєї компетенцiї, радiацiйної безпеки вiдповiдно до законодавства;

     готувати та надавати до органiв прокуратури, органiв слiдства та дiзнання матерiали про виявленi факти правопорушень, за якi передбачено кримiнальну вiдповiдальнiсть;

     6) подавати позови до суду та господарського суду про вiдшкодування шкоди, завданої внаслiдок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, рацiональне використання природних ресурсiв, екологiчну та, у межах своєї компетенцiї, радiацiйну безпеку;

     7) залучати за погодженням з керiвниками пiдприємств, установ та органiзацiй, у тому числi громадських, спецiалiстiв для участi в проведеннi перевiрок виконання заходiв щодо охорони навколишнього природного середовища, рацiонального використання природних ресурсiв та радiацiйної безпеки, лiквiдацiї аварiйних викидiв (скидiв) забруднювальних речовин у навколишнє природне середовище;

     8) тимчасово зупиняти дiю виданих дозволiв на спецiальне використання природних ресурсiв, захоронення (складування) промислових, побутових та iнших вiдходiв, на операцiї з небезпечними хiмiчними речовинами, викиди (скиди) забруднювальних речовин у навколишнє природне середовище, бурiння свердловин, кориснi копалини, вивезення з України i ввезення в Україну промислової сировини та окремих видiв продукцiї, хiмiчних сполук, токсичних хiмiчних та iнших небезпечних речовин, вiдходiв, пестицидiв i агрохiмiкатiв, радiоактивних речовин, усiх видiв тварин, риб i рослин, занесених до Червоної книги України, усiх видiв водних безхребетних та слимакiв роду Helix, диких тварин та дикорослих рослин, сировини з диких тварин та дикорослих рослин, мисливських трофеїв - у разi недотримання умов цих дозволiв або порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, норм, правил i вимог екологiчної безпеки у процесi добування об'єктiв рослинного i тваринного свiту, у внесенням обов'язкових для виконання подань про приведення їх у вiдповiднiсть до актiв законодавства;

     9) зупиняти або забороняти проведення робiт на територiях заповiдникiв, нацiональних природних паркiв, iнших територiях i об'єктах природно-заповiдного фонду, у курортних зонах, не передбачених режимом охорони i збереження цих об'єктiв;

     10) зупиняти транспортнi, у тому числi плавучi, засоби та проводити огляд речей, транспортних, у тому числi плавучих, засобiв, знарядь добування тварин, рослин, риби та iнших водних тварин i рослин на мiсцях їх добування, зберiгання, перероблення i реалiзацiї;

     11) вилучати в осiб, що порушили законодавство про охорону навколишнього природного середовища та рацiональне використання природних ресурсiв, знаряддя добування об'єктiв тваринного i рослинного свiту, у т.ч. риби та iнших водних тварин i рослин, транспортнi засоби, зокрема плавучi, обладнання та предмети, що були знаряддям незаконного добування продукцiї, саму незаконно добуту продукцiю, а також вiдповiднi документи (лiцензiї, дозволи тощо) у порядку, визначеному законодавством;

     12) обмежувати чи зупиняти (тимчасово) виробництво й реалiзацiю продукцiї, використання якої може завдати iстотної шкоди навколишньому природному середовищу або яка не вiдповiдає вимогам екологiчної та радiацiйної безпеки;

     13) викликати громадян, у тому числi посадових осiб, для одержання вiд них усних або письмових пояснень у зв'язку з порушенням ними вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища, рацiональне використання природних ресурсiв та радiацiйну безпеку;

     проводити фотографування, здiйснювати звукозапис, кiно- i вiдеозйомку як допомiжний засiб для попередження i розкриття екологiчних правопорушень;

     14) призначати громадських iнспекторiв з охорони навколишнього природного середовища за поданням вiдповiдних установ i видавати їм посвiдчення встановленого зразка;

     15) у випадках, передбачених законодавством, направляти в установленому порядку матерiали про порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, рацiональне використання природних ресурсiв та радiацiйну безпеку до вiдповiдних органiв для вирiшення питання щодо притягнення винних осiб до дисциплiнарної, матерiальної, адмiнiстративної або кримiнальної вiдповiдальностi;

     16) отримувати безкоштовно вiд мiсцевих органiв виконавчої влади, пiдприємств, установ та органiзацiй, громадян, iноземних фiзичних i юридичних осiб статистичнi та iншi довiдковi й iнформацiйнi матерiали, потрiбнi для визначення стану використання та охорони природних ресурсiв, а також повiдомлення про аварiйнi забруднення навколишнього природного середовища i природнi катастрофи;

     17) оглядати в пунктах пропуску через державний кордон усi види транспортних засобiв, у тому числi судна i вiйськовi кораблi, у порядку, визначеному законодавством i нормативними документами, з метою виявлення екологiчно небезпечних або заборонених до вивезення та ввезення вантажiв;

     18) надавати платнi послуги екологiчного характеру вiдповiдно до Порядку надання платних послуг екологiчного характеру територiальними органами Мiнiстерства екологiї та природних ресурсiв України затвердженого Мiнiстерства екологiї та природних ресурсiв України вiд 30.01.2002 N 46 та зареєстрованого в Мiнiстерствi юстицiї України 18.03.2002 за N 260/6548;

     19) носити пiд час виконання службових обов'язкiв формений одяг установленого зразка, а також мати вогнепальну зброю i спецiальнi засоби самооборони.

     7. Дiяльнiсть Iнспекцiї поширюється на:

     1) внутрiшнi морськi води, мiжрегiональне море, континентальний шельф України, виключну (морську) економiчну зону України та на лимани, якi мають зв'язок з морем на територiї вiд мiста Скадовська (включно) до мiста Генiчеська (включно) Херсонської областi навколо Кримського пiвострова;

     2) прибережну смугу сушi, ширина якої встановлюється вiдповiдно до протоколiв розмежування функцiй iз спецiально уповноваженим органом виконавчої влади у сферi екологiї та природних ресурсiв в Автономнiй Республiцi Крим, територiальним державним управлiнням Мiнприроди України в Херсонськiй областi (контроль у частинi забруднення та iншого негативного впливу на морське середовище в результатi господарської дiяльностi об'єктiв, якi в нiй розташованi).

     8. Об'єктами контролю Iнспекцiї є:

     1) морськi порти та портовi пункти України на Азовському i Чорному морях вiд мiста Скадовська (включно) до мiста Генiчеська (включно) Херсонської областi навколо Кримського пiвострова, судноремонтнi пiдприємства, майстернi, причали та приморськi об'єкти рибного господарства в повному обсязi їх впливу на навколишнє природне середовище;

     2) об'єкти (у тому числi Мiноборони, Держкомкордону, СБУ, МВС), пiдприємства, установи та органiзацiї (незалежно вiд форм власностi та пiдпорядкування), їхня господарська дiяльнiсть, яка може чинити негативний вплив на морське середовище, зокрема скидання стiчних вод у морськi води або лимани, що мають зв'язок з морем;

     3) усi українськi та iноземнi судна, кораблi та iншi плавучi об'єкти i морськi споруди незалежно вiд форм власностi та пiдпорядкування, дiяльнiсть яких вiдбувається у внутрiшнiх морських водах, мiжрегiональному морi, виключнiй (морськiй) економiчнiй зонi України та на континентальному шельфi України.

     9. Iнспекцiю очолює начальник, який одночасно за посадою є Головним державним iнспектором з охорони навколишнього природного середовища Азовського i Чорного морiв.

     10. Начальник Iнспекцiї призначається на посаду Мiнiстром охорони навколишнього природного середовища України.

     11. Начальник Iнспекцiї має першого заступника i двох заступникiв, якi за посадою є одночасно першим заступником i заступниками Головного державного iнспектора з охорони навколишнього природного середовища Азовського i Чорного морiв. Перший заступник i заступники начальника Iнспекцiї призначаються на посаду Мiнiстром екологiї та природних ресурсiв України за поданням начальника Iнспекцiї.

     Начальники вiддiлiв, дiльниць, секторiв є за посадою одночасно старшими державними iнспекторами, а головнi, провiднi спецiалiсти i спецiалiсти - державними iнспекторами з охорони навколишнього природного середовища Азовського i Чорного морiв.

     Рiшення Головного державного iнспектора з охорони навколишнього природного середовища Азовського i Чорного морiв та його першого заступника i заступникiв можуть бути оскарженi в Головного державного iнспектора України з охорони навколишнього природного середовища, а також у судовому порядку.

     12. Начальник Iнспекцiї:

     1) здiйснює керiвництво дiяльнiстю Iнспекцiї, несе персональну вiдповiдальнiсть перед Мiнiстром охорони навколишнього природного середовища України за виконання покладених на Iнспекцiю завдань;

     2) визначає компетенцiю першого заступника i заступникiв начальника Iнспекцiї, керiвникiв структурних пiдроздiлiв Iнспекцiї;

     3) видає в межах своєї компетенцiї накази, органiзовує i контролює їх виконання;

     4) призначає на посаду i звiльняє з посади керiвникiв структурних пiдроздiлiв та iнших працiвникiв Iнспекцiї, крiм своїх першого заступника та заступникiв;

     5) застосовує до керiвникiв структурних пiдроздiлiв та iнших працiвникiв Iнспекцiї, крiм своїх першого заступника i заступникiв, заходи дисциплiнарної вiдповiдальностi;

     6) затверджує положення про структурнi пiдроздiли i посадовi iнструкцiї працiвникiв Iнспекцiї;

     7) розпоряджається коштами в межах затвердженого кошторису витрат на утримання Iнспекцiї;

     8) здiйснює iншi повноваження, передбаченi законодавством та цим Положенням.

     13. Працiвникам Iнспекцiї надається право носiння форми встановленого зразка, яка видається їм безкоштовно, та вiдповiдного посвiдчення.

     14. Iнспекцiя має право використовувати за погодженням з органами МВС спецiальнi транспортнi засоби, судна, якi мають кольорове графiчне забарвлення i напис з нанесеною емблемою (плавучi засоби - свiй вимпел).

     15. Iнспекцiя утримується за рахунок державного бюджету у межах коштiв, передбачених на утримання Мiнприроди України.

     16. Iнспекцiя є юридичною особою, має самостiйний баланс, реєстрацiйнi рахунки в органах Державного казначейства, рахунки в установах банкiв, печатку iз зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням.

     Начальник Iнспекцiї, його перший заступник та заступники мають бланки вiдповiдно Головного державного iнспектора з охорони навколишнього природного середовища Азовського i Чорного морiв та його першого заступника i заступникiв iз зображенням Державного герба України i вiдповiдним написом.

Начальник Державної Азово-Чорноморської екологiчної iнспекцiї Ю.Рудь
Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.