ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

28.03.05 N 25/3-14-36/3095-ЕП

 

Начальникам регiональних митниць
Начальникам митниць


Щодо забезпечення неухильного дотримання вимог законодавства при заявленi митної вартостi

     Аналiз здiйснення зовнiшньоекономiчної дiяльностi та митних оформлень свiдчить, що розповсюдження такого явища, як митне шахрайство, направлене на уникнення оподаткування товарiв в повному обсязi, досить поширене.

     Найчастiше несумлiннi учасники зовнiшньоекономiчної дiяльностi вдаються до надання неправдивих вiдомостей щодо бази оподаткування товарiв наступними способами:

     - подвiйне фактурування;

     - фальшування документiв, що пiдтверджують дiйсну вартiсть товарiв;

     - приховування частини коштiв, що витраченi на придбання товарiв, шляхом вiднесення їх як сплату за фiктивнi послуги, наданi продавцем цих товарiв;

     - не вiрне вiдображення умов поставки товарiв та, як правило, не включення до митної вартостi товару витрат на транспортування i страхування, сплачених за доставку цих товарiв до митного кордону України, чи iнших витрат, пов'язаних з купiвлею та транспортуванням цих товарiв тощо.

     З прийняттям Верховною Радою України Закону вiд 15.03.05 N 2470-IV "Про внесення змiн до Митного тарифу України" знижено рiвень податкового навантаження при ввезеннi окремих товарiв, i це є чинником, що усуває економiчнi передумови, якi сприяли митному шахрайству.

     Зважаючи на зазначене, пiсля набуття чинностi вказаним Законом, пiд час митного оформлення працiвникам митного органу, що здiйснюють контроль за правильнiстю визначення митної вартостi товарiв, якi iмпортуються в Україну, забезпечити неухильне дотримання положень роздiлу ХI Митного кодексу України, яким встановлено вимоги щодо визначення митної вартостi товарiв та Порядку декларування митної вартостi товарiв, що перемiщуються через митний кордон України, затвердженого Постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 28.08.03 N 1375.

     Для цього забезпечити докладне вивчення документiв, що надаються декларантами, з метою виявлення можливих пiдробок, переробок чи фальшувань друку, печаток та iнших вiдомостей (напр., кiлькостi, вартостi за одиницю, застосування крос-курсiв тощо), що зазначаються у комерцiйних документах. Уважно вивчати контракти, iншi торгiвельнi угоди, пов'язанi з ввезенням та закупiвлею товарiв, на предмет вiдповiдностi умовам доставки та страхування, правильностi врахування при визначеннi митної вартостi витрат на виконання монтажних робiт тощо.

     У разi залежностi вартостi товарiв вiд якiсних показникiв доцiльно звертатися до митних лабораторiй для проведення необхiдних дослiджень, здiйснювати огляд чи переогляд товарiв чи багажу експедиторiв на предмет виявлення подвiйного пакету документiв. В окремих випадках проводити верифiкацiю документiв, на пiдставi яких визначається митна вартiсть, шляхом пiдготовки та направлення запитiв до митних адмiнiстрацiй країн, з яких експортуються зазначенi товари.

     Держмитслужба України запроваджує аналiз застосування контролю за рiвнями митної вартостi як один з показникiв роботи митних органiв. При цьому коефiцiєнт значимостi цього показника є пiдвищеним. Пiдсумки роботи митних органiв з урахуванням введених критерiїв будуть врахованi в кадровiй роботi.

Заступник Голови Служби П.Пашко
Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.