ДЕРЖАВНИЙ КОМIТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛIТИКИ ТА ПIДПРИЄМНИЦТВА

НАКАЗ

05.12.2005 N 116


Про затвердження Типового положення про адмiнiстратора та порядок його взаємодiї з мiсцевими дозвiльними органами, суб'єктами господарювання та територiальним органом спецiально уповноваженого органу з питань дозвiльної системи у сферi господарської дiяльностi

Зареєстровано
в Мiнiстерствi юстицiї України
10 сiчня 2006 р. за N 1/11875


     На виконання вимог частини сьомої статтi 5, частини третьої статтi 7 Закону України "Про дозвiльну систему у сферi господарської дiяльностi" та з метою забезпечення видачi документiв дозвiльного характеру мiсцевими дозвiльними органами за принципом органiзацiйної єдностi наказую:

     1. Затвердити Типове положення про адмiнiстратора та порядок його взаємодiї з мiсцевими дозвiльними органами, суб'єктами господарювання та територiальним органом спецiально уповноваженого органу з питань дозвiльної системи у сферi господарської дiяльностi.

     2. Управлiнню дозвiльної системи (Андрєєв О.В.) у встановленому порядку забезпечити подання цього наказу до Мiнiстерства юстицiї України для державної реєстрацiї.

     3. Вiддiлу iнформацiйного забезпечення та взаємодiї iз ЗМI (Кухар В.Б.) забезпечити опублiкування цього наказу в засобах масової iнформацiї.

     4. Управлiнню дозвiльної системи (Андрєєв О.В.) та Управлiнню стратегiчного планування та зв'язкiв з територiями (Жерибор Т.В.) довести цей наказ до вiдома представництв Держпiдприємництва України пiсля державної реєстрацiї його в Мiнiстерствi юстицiї України.

     5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Держпiдприємництва України Iголкiна С.М.

Голова А.В.Дашкевич

 

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державного комiтету України з питань регуляторної полiтики та пiдприємництва
05.12.2005 N 116
Зареєстровано
в Мiнiстерствi юстицiї України
10 сiчня 2006 р. за N 1/11875

ТИПОВЕ ПОЛОЖЕННЯ
про адмiнiстратора та порядок його взаємодiї з мiсцевими дозвiльними органами, суб'єктами господарювання та територiальним органом спецiально уповноваженого органу з питань дозвiльної системи у сферi господарської дiяльностi

1. Загальнi положення

     1. Це Типове положення, розроблене вiдповiдно до вимог Закону України "Про дозвiльну систему у сферi господарської дiяльностi", регламентує дiяльнiсть адмiнiстраторiв, якi здiйснюють видачу документiв дозвiльного характеру за принципом органiзацiйної єдностi та взаємодiють з мiсцевими дозвiльними органами i територiальним органом спецiально уповноваженого органу з питань дозвiльної системи у сферi господарської дiяльностi (далi - уповноважений орган) щодо видачi суб'єктам господарювання документiв дозвiльного характеру.

     2. Адмiнiстратор - посадова особа мiської ради, районної та районної у мiстах Києвi i Севастополi державних адмiнiстрацiй, яка органiзовує видачу суб'єкту господарювання документiв дозвiльного характеру та забезпечує взаємодiю мiсцевих дозвiльних органiв щодо видачi документiв дозвiльного характеру.

     3. Адмiнiстратор дiє в межах наявного штатного розкладу виконавчого органу вiдповiдної мiської ради та районної, районної у мiстах Києвi i Севастополi державної адмiнiстрацiї шляхом покладання на певну посадову особу виконавчого органу вiдповiдної мiської ради, районної, районної у мiстах Києвi i Севастополi державної адмiнiстрацiї повноважень адмiнiстратора або шляхом уведення додаткової штатної одиницi.

     4. При виборi суб'єктом господарювання способу отримання документiв дозвiльного характеру, безпосередньо за зверненням до адмiнiстратора останнiй взаємодiє з представниками мiсцевих дозвiльних органiв щодо видачi документiв дозвiльного характеру суб'єктам господарювання.

     5. Адмiнiстратор та представники мiсцевих дозвiльних органiв у своїй дiяльностi керуються Конституцiєю України, законами України, актами Президента України, Кабiнету Мiнiстрiв України, iншими нормативно-правовим актами, рiшеннями органiв виконавчої влади, органiв мiсцевого самоврядування, прийнятими в межах їх повноважень.

2. Визначення термiнiв

     6. Основнi термiни, якi використовуються у цьому Типовому положеннi вживаються у значеннi, наведеному в Законi України "Про дозвiльну систему у сферi господарської дiяльностi".

     7. Iншi термiни вживаються у нижче наведеному значеннi:

     Заявник - суб'єкт господарювання або уповноважена ним особа, якi звертаються до адмiнiстратора (або дозвiльного органу) щодо отримання документiв дозвiльного характеру, iнформацiї та консультацiї.

     Представники дозвiльних органiв - посадовi особи вiдповiдних мiсцевих дозвiльних органiв, уповноважених вiдповiдно до законодавства видавати документи дозвiльного характеру, у межах вiдповiдної адмiнiстративно-територiальної одиницi.

     Суб'єкт господарювання - зареєстрована в установленому законодавством порядку юридична особа незалежно вiд її органiзацiйно-правової форми та форми власностi, яка має намiр провадити або провадить господарську дiяльнiсть, крiм органiв державної влади та органiв мiсцевого самоврядування, а також фiзична особа - пiдприємець.

     Центр з видачi документiв дозвiльного характеру (далi - дозвiльний центр) - примiщення, у якому працюють представники мiсцевих дозвiльних органiв та адмiнiстратор, що забезпечує взаємодiю цих представникiв мiсцевих дозвiльних органiв щодо видачi документiв дозвiльного характеру.

3. Основнi завдання адмiнiстратора

     Основними завданнями адмiнiстратора є:

     8. Надання суб'єкту господарювання вичерпної iнформацiї щодо вимог та порядку одержання документа дозвiльного характеру.

     9. Прийняття вiд суб'єкта господарювання документiв, необхiдних для одержання документiв дозвiльного характеру, їх реєстрацiя та подання документiв (їх копiй) вiдповiдним мiсцевим дозвiльним органам.

     10. Забезпечення взаємодiї мiсцевих дозвiльних органiв та документообiгу.

     11. Контроль за додержанням посадовими особами мiсцевих дозвiльних органiв строкiв розгляду та видачi документiв дозвiльного характеру.

     12. Виконання iнших завдань, передбачених чинним законодавством.

4. Функцiональнi обов'язки адмiнiстратора щодо видачi документiв дозвiльного характеру за принципом органiзацiйної єдностi

     Адмiнiстратор вiдповiдно до покладених на нього завдань виконує такi функцiї:

     13. Надає заявнику вичерпну iнформацiю щодо вимог та порядку одержання документа дозвiльного характеру, зокрема щодо:

     - перелiку документiв, необхiдних для отримання певного документа дозвiльного характеру;

     - строку дiї вiдповiдного документа дозвiльного характеру або необмеженостi строку його дiї;

     - розмiру плати або безоплатнiсть видачi документа дозвiльного характеру;

     - строку прийняття рiшення про видачу або вiдмову у видачi документа дозвiльного характеру;

     - вичерпного перелiку пiдстав для вiдмови у видачi та анулюваннi документа дозвiльного характеру;

     - органiв, уповноважених видавати документи дозвiльного характеру.

     14. Видає бланк заяви та необхiднi бланки документiв, а також надає допомогу при їх заповненнi, при зверненнi заявника до дозвiльного центру щодо отримання документа дозвiльного характеру.

     15. Приймає вiд суб'єктiв господарювання заяву про видачу документа дозвiльного характеру та перевiряє наявнiсть повного комплекту документiв та вiдповiднiсть зазначених у них вiдомостей, необхiдних для одержання документа дозвiльного характеру.

     Заява та документи приймаються за описом, копiя якого видається заявнику з вiдмiткою про дату, номер їх реєстрацiї та пiдписом адмiнiстратора.

     Реєстрацiя заяви та документiв, що додаються до неї, проводиться адмiнiстратором у журналi (за формою згiдно з додатком).

     16. Адмiнiстратор пiсля надходження заяви та документiв, що додаються до неї, формує дозвiльну справу, веде та забезпечує її зберiгання.

     17. Копiї заяви та документiв, що додаються до неї, засвiдченi пiдписом адмiнiстратора, у день реєстрацiї заяви або наступного робочого дня передаються для розгляду посадовим особам вiдповiдних мiсцевих дозвiльних органiв, якi беруть участь у наданнi послуг щодо видачi документiв дозвiльного характеру за певним напрямком.

     18. У разi подання суб'єктом господарювання повiдомлення (декларацiї) про вiдповiднiсть його матерiально-технiчної бази вимогам законодавства (при провадженнi визначених законом дiй щодо здiйснення господарської дiяльностi без отримання документа дозвiльного характеру) адмiнiстратор у встановленому Кабiнетом Мiнiстрiв України порядку передає вiдповiдному дозвiльному органу оригiнал такого повiдомлення (декларацiї), залишивши собi його копiю.

     19. Здiйснює органiзацiйне та iнформацiйне забезпечення проведення представниками мiсцевих дозвiльних органiв спiльного обстеження об'єкта, на який видається документ дозвiльного характеру.

     20. Забезпечує взаємодiю та документообiг мiж мiсцевими дозвiльними органами та їх представниками в дозвiльному центрi щодо видачi документiв дозвiльного характеру.

     21. Адмiнiстратор дотримується порядку видачi документiв дозвiльного характеру мiсцевими дозвiльними органами за принципом органiзацiйної єдностi, установленого статтею 7 Закону України "Про дозвiльну систему у сферi господарської дiяльностi".

     22. Видає суб'єкту господарювання документ дозвiльного характеру.

     23. Формує та веде реєстр документiв дозвiльного характеру в порядку, установленому уповноваженим органом.

     24. Контролює за додержанням посадовими особами мiсцевих дозвiльних органiв строкiв розгляду та видачi документiв дозвiльного характеру.

     25. Готує пропозицiї щодо вдосконалення процедури видачi документiв дозвiльного характеру та подає їх керiвництву вiдповiдної мiської ради та районної державної адмiнiстрацiї.

5. Органiзацiя роботи

     26. Кiлькiсть та персональний склад адмiнiстраторiв визначається рiшенням вiдповiдної мiської ради, районної, районної у мiстах Києвi i Севастополi державних адмiнiстрацiй.

     27. Органiзацiя взаємодiї мiсцевих дозвiльних органiв, адмiнiстратора, суб'єктiв господарювання та територiального органу уповноваженого органу щодо видачi документiв дозвiльного характеру встановлюється порядком, який затверджується вiдповiдною мiською радою та районною, районною в мiстах Києвi та Севастополi державною адмiнiстрацiєю за погодженням з територiальним органом уповноваженого органу.

     28. Матерiально-технiчне забезпечення роботи адмiнiстратора здiйснюють мiськi ради (їх виконавчi органи), районнi, районнi у мiстах Києвi та Севастополi державнi адмiнiстрацiї.

     29. Виконавчi органи мiських рад, районнi та районнi у мiстах Києвi та Севастополi державнi адмiнiстрацiї забезпечують адмiнiстраторiв повною iнформацiєю щодо порядку видачi документiв дозвiльного характеру мiсцевими дозвiльними органами, зокрема перелiку документiв, необхiдних для одержання документiв дозвiльного характеру, зразкiв заяв та необхiдних бланкiв, строкiв видачi документiв дозвiльного характеру, розмiру плати за їх видачу (у разi встановлення).

     Адмiнiстратор має право вимагати вiд дозвiльних органiв розмiщення на стендах iнформацiї, необхiдної для провадження господарської дiяльностi.

     30. Методичне забезпечення дiяльностi адмiнiстраторiв здiйснює уповноважений орган та його територiальнi органи.

6. Порядок взаємодiї

     31. При зверненнi суб'єкта господарювання до адмiнiстратора щодо отримання документа дозвiльного характеру останнiй здiйснює роботу, пов'язану з прийманням необхiдних документiв для одержання документiв дозвiльного характеру, забезпечує взаємодiю та документообiг мiж представниками мiсцевих дозвiльних органiв у дозвiльному центрi, а також видає документи дозвiльного характеру.

     32. Проходження дозвiльної процедури передбачає обов'язкову послiдовнiсть робiт з документами заявника всiма учасниками дозвiльного центру.

     33. Адмiнiстратор приймає комплект документiв, подання яких вимагається вiдповiдно до законодавства, та передає документи для розгляду посадовим особам вiдповiдних мiсцевих дозвiльних органiв, якi беруть участь у наданнi послуг щодо видачi документiв дозвiльного характеру за певним напрямком.

     34. У разi необхiдностi отримання документа дозвiльного характеру, який видається дозвiльним органом, розташованим в обласному центрi, адмiнiстратор повинен передати адмiнiстратору, мiсцезнаходженням якого є обласний центр, документи, необхiднi для отримання документа дозвiльного характеру, отримати документ дозвiльного характеру та видати його суб'єкту господарювання.

     Документи передаються особисто, поштою або будь-яким iншим способом, що не суперечить чинному законодавству.

     35. Протягом установленого законодавством термiну представник вiдповiдного мiсцевого дозвiльного органу забезпечує здiйснення вiдповiдної дозвiльної процедури (пiдготовка та оформлення документа дозвiльного характеру, виконання iнших робiт) та передає документи адмiнiстратору.

     36. Адмiнiстратор наступного робочого дня пiсля одержання документа дозвiльного характеру повiдомляє заявника про мiсце i час видачi документа дозвiльного характеру.

     37. У разi прийняття мiсцевим дозвiльним органом рiшення про вiдмову у видачi документа дозвiльного характеру адмiнiстратор повiдомляє про це заявника наступного робочого дня пiсля одержання вiдповiдного рiшення.

     38. Адмiнiстратор, уповноважений приймати комплект документiв, необхiдних для отримання документа дозвiльного характеру кiлькома мiсцевими дозвiльними органами, є вiдповiдальним за видачу кiнцевого комплекту документiв, якi оформлюються посадовими особами дозвiльних органiв.

     Якщо вiдповiдно до законодавства копiї документiв не потребують нотарiального або iншого засвiдчення, виготовлення копiй з оригiналiв документiв у необхiднiй кiлькостi забезпечує заявник або адмiнiстратор, що приймає комплект документiв, засвiдчуючи їх своїм пiдписом.

     39. У разi, якщо дозвiльна процедура розбивається на декiлька етапiв та включає в себе послiдовне погодження кiлькох дозвiльних органiв (наприклад, при погодженнi мiсця розташування земельної дiлянки та об'єкта будiвництва, видачi дозволу на розробку проекту будiвництва та складаннi проекту вiдведення земельної дiлянки тощо), адмiнiстратор забезпечує проходження дозвiльно-погоджувальних процедур або їх окремих етапiв без участi суб'єктiв господарювання.

     У разi необхiдностi особистої присутностi заявника при розглядi документiв про це йому повiдомляється при поданнi документiв для розгляду.

     40. У випадках, передбачених пунктом 39 Типового положення, передача адмiнiстратором документiв заявника для розгляду посадовим особам вiдповiдних мiсцевих дозвiльних органiв та отримання вiд них документа дозвiльного характеру або документа про вiдмову у видачi/погодженнi документа дозвiльного характеру (iз зазначенням пiдстав у вiдмовi) може фiксуватися у вiдповiдному бланку погодження дозвiльної процедури з проставлянням у ньому пiдпису i дати адмiнiстратора та посадової особи мiсцевого дозвiльного органу.

     Форма бланка погодження затверджується рiшенням виконавчого комiтету вiдповiдної мiської ради, районної, районної в мiстах Києвi та Севастополi державних адмiнiстрацiй.

     Для забезпечення взаємодiї адмiнiстратора та мiсцевих дозвiльних органiв можливе застосування iнших способiв документообiгу мiж учасниками дозвiльного центру.

     41. У разi потреби проведення обстеження об'єкта, на експлуатацiю (розмiщення) якого отримується дозвiльний документ, у випадках передбачених законодавством, представники мiсцевих дозвiльних органiв проводять його комплексно.

     Адмiнiстратор органiзацiйно та iнформацiйно забезпечує таку дiяльнiсть представникiв мiсцевих дозвiльних органiв та повiдомляє заявника про дату проведення обстеження.

     42. Однiєю з форм видачi дозвiльних документiв за принципом органiзацiйної єдностi, що забезпечує узгодженiсть дiй дозвiльних органiв при розглядi заяв та попередньому погодженнi отримання певного документа дозвiльного характеру на провадження господарської дiяльностi, є спiльнi засiдання представникiв мiсцевих дозвiльних органiв та адмiнiстратора.

     Уповноваженi представники мiсцевих дозвiльних органiв, повиннi бути присутнiми на вказаних вище спiльних засiданнях, мають право вносити пропозицiї, обговорювати питання, що розглядаються. За необхiдностi представники мiсцевих дозвiльних органiв можуть виїжджати на мiсце обстеження вiдповiдних об'єктiв.

     Протокол засiдання комiсiї є офiцiйним документом, який пiдтверджує обговорення i здiйснення висновкiв комiсiєю. При виникненнi спiрних питань, що виникають у ходi роботи комiсiї приймається колегiальне рiшення, яке заносяться до протоколу.

     Заявник на бажання може бути присутнiй на засiданнях комiсiї у разi, якщо на засiданнi розглядаються його заява, запит.

     Адмiнiстратор забезпечує органiзацiю роботи засiдань комiсiї та повiдомляє заявника про дату та час її проведення.

     43. У разi встановлення факту порушення вимог законодавства з питань видачi документiв дозвiльного характеру посадовою особою мiсцевого дозвiльного органу (термiнiв розгляду, розмiру плати, тощо) адмiнiстратор iнформує про це посадову особу, якiй вiн пiдпорядковується, а також територiальний орган уповноваженого органу.

     Територiальний орган уповноваженого органу в разi отримання такого повiдомлення вживає вiдповiдних заходiв, передбачених законодавством.

7. Вiдповiдальнiсть

     44. Посадовi особи дозвiльних органiв та адмiнiстратор за порушення вимог законодавства з питань видачi документiв дозвiльного характеру несуть дисциплiнарну та/або адмiнiстративну вiдповiдальнiсть у порядку, установленому законом.

     45. Дiї або бездiяльнiсть посадових осiб дозвiльних органiв та адмiнiстраторiв можуть бути оскарженi в судi у порядку, установленому законом.

     46. Шкода, заподiяна адмiнiстраторами та посадовими особами дозвiльного органу фiзичним або юридичним особам пiд час виконання своїх обов'язкiв, пiдлягає вiдшкодуванню у порядку, установленому законом.

8. Формування єдиної iнформацiйної полiтики з питань дозвiльної системи

     47. Дозвiльнi органи (органи виконавчої влади та мiсцевого самоврядування) зобов'язанi забезпечувати оприлюднення та вiльний доступ до необхiдної суб'єктам господарювання iнформацiї для започаткування та провадження ними господарської дiяльностi (у тому числi шляхом створення та функцiонування офiцiйних сторiнок у мережi Iнтернет).

     Мiсцевими дозвiльними органами має забезпечуватись надання до офiцiйних сторiнок в мережi Iнтернет iнформацiї, необхiдної для започаткування та провадження господарської дiяльностi, зокрема iнформацiї про земельнi кадастри, плани забудови вiдповiдних територiй, перелiк об'єктiв нерухомого майна, що потребують реконструкцiї, перелiк будiвель, примiщень, земельних дiлянок, якi надаються або можуть бути наданi в оренду.

Начальник Управлiння дозвiльної системи О.Андрєєв

 

Додаток
до п. 15 Типового положення про адмiнiстратора та порядку його взаємодiї з мiсцевими дозвiльними органами, суб'єктами господарювання та територiальним органом спецiално уповноваженого органу з питань дозвiльної системи у сферi господарської дiяльностi

Зразок журналу
облiку/ реєстрацiї заяв та документiв, небхiдних для видачi документу дозвiльного характеру, якi подає суб'єкт господарювання або уповноважена ним особа адмiнiстратору

Реєст-
рацiй
ний
номер
Дата
прий-
няття
заяви
та
доку-
ментiв
до неї
Доку-
мент
доз-
вiль-
ного
харак-
теру
Орган,
що ви-
дає
доку-
мент
доз-
вiль-
ного
харак-
теру
Наймену-
вання
юридиич-
ної особи
або прiз-
вище, iмя
та по
батьковi
фiзичної
особи -
пiдприєм-
ця (або
уповнова-
жена ним
особа),
пiдпис та
дата
Прiзвище
та
iнiцiали
адмiнiст-
ратора,
що
прийняв
заяву та
докумен-
ти до
неї;
його
пiдпис
Вiдмiтка
про вида-
чу доку-
мента
дозвiль-
ного ха-
рактеру,
пiдпис
заявника
та дата
отримання
документа
дозвiль-
ного
характеру
Вiдмiтка про
вiдмову у
видачi доку-
мента доз-
вiльного ха-
рактеру (но-
мер та дата
рiшення мiс-
цевого доз-
вiльного
органу про
вiдмову у
видачi доку-
мента дозвi-
льного хара-
ктеру), пiд-
пис та дата
заявника
При-
мiтка
1 2 3 4 5 6 7 8 9

     Журнал пронумеровується, прошнуровується та скрiплюється печаткою вiдповiдної мiської ради (виконавчого комiтету), районної, районної у мiстах Києвi i Севастополi державної адмiнiстрацiї.

Начальник Управлiння дозвiльної системи О.Андрєєв
Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.