Документ скасований: Постанова КМУ № 800 від 27.07.2011

КАБIНЕТ МIНIСТРIВ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА
Київ

вiд 13 червня 2007 р. N 830


Про затвердження Положення про Державну службу експортного контролю України

Iз змiнами i доповненнями, внесеними
постановою Кабiнету Мiнiстрiв України
вiд 27 лютого 2008 року N 101

     Кабiнет Мiнiстрiв України постановляє:

     1. Затвердити Положення про Державну службу експортного контролю України, що додається.

     2. Ця постанова набирає чинностi з 15 червня 2007 року.

Прем'єр-мiнiстр України В.ЯНУКОВИЧ

Iнд. 21

 

ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабiнету Мiнiстрiв України
вiд 13 червня 2007 р. N 830

ПОЛОЖЕННЯ
про Державну службу експортного контролю України

     1. Державна служба експортного контролю України (Держекспортконтроль) є центральним органом виконавчої влади iз спецiальним статусом, дiяльнiсть якого спрямовується i координується Кабiнетом Мiнiстрiв України через Вiце-прем'єр-мiнiстра України.

     Держекспортконтроль є спецiально уповноваженим органом виконавчої влади з питань державного експортного контролю.

     2. Держекспортконтроль у своїй дiяльностi керується Конституцiєю i законами України, а також указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими вiдповiдно до Конституцiї та законiв України, актами Кабiнету Мiнiстрiв України та цим Положенням.

     Держекспортконтроль забезпечує реалiзацiю державної полiтики у сферi експортного контролю та подає у встановленому порядку пропозицiї щодо її формування, здiйснює управлiння у зазначенiй сферi, а також мiжгалузеву координацiю та регулювання з питань, що належать до його компетенцiї, узагальнює практику застосування законодавства iз зазначених питань, розробляє та подає у встановленому порядку Кабiнету Мiнiстрiв України пропозицiї щодо вдосконалення такого законодавства.

     3. Основними завданнями Держекспортконтролю є:

     1) участь у формуваннi та реалiзацiї державної полiтики у сферi експортного контролю, зокрема щодо забезпечення нацiональної безпеки, виконання мiжнародних зобов'язань України стосовно нерозповсюдження зброї масового знищення та засобiв її доставки, обмеження передач звичайних видiв озброєння, а також змiцнення мiжнародного авторитету України;

     2) здiйснення заходiв щодо:

     встановлення державного контролю за провадженням дiяльностi, пов'язаної з мiжнародними передачами товарiв вiйськового призначення та подвiйного використання, контролю за використанням таких товарiв згiдно iз заявленими цiлями, зокрема недопущення їх застосування у терористичних та iнших протиправних цiлях;

     обмеження або заборони дiяльностi, пов'язаної з мiжнародними передачами товарiв вiйськового призначення та подвiйного використання, якщо це суперечить нацiональним iнтересам України, її мiжнародним зобов'язанням, завданням боротьби з тероризмом, а також у разi, коли є пiдстави вважати, що зазначенi товари належать до зброї масового знищення чи призначенi для створення такої зброї або засобiв її доставки;

     3) участь у розробленнi проектiв законодавчих та iнших нормативно-правових актiв, що регулюють дiяльнiсть у сферi експортного контролю;

     4) забезпечення в межах своїх повноважень розвитку спiвробiтництва з вiдповiдними органами iнших держав i мiжнародними органiзацiями.

     4. Держекспортконтроль вiдповiдно до покладених на нього завдань:

     1) готує пропозицiї щодо формування державної полiтики у сферi експортного контролю та забезпечує її реалiзацiю;

     2) бере участь у розробленнi проекту Закону про Державний бюджет України на вiдповiдний рiк, Державної програми економiчного i соцiального розвитку України, Програми дiяльностi Кабiнету Мiнiстрiв України;

     3) визначає разом iз заiнтересованими центральними органами виконавчої влади основнi напрями розвитку системи державного експортного контролю та подає їх у встановленому порядку Кабiнету Мiнiстрiв України;

     4) забезпечує вiдповiдно до законодавства захист iнтересiв держави пiд час здiйснення мiжнародних передач товарiв, що пiдлягають державному експортному контролю (далi - товари), а також вживає заходiв до недопущення їх застосування у терористичних та iнших протиправних цiлях;

     5) розробляє i подає Кабiнету Мiнiстрiв України проекти законодавчих та iнших нормативно-правових актiв, що регулюють дiяльнiсть у сферi експортного контролю, складає разом iз заiнтересованими центральними органами виконавчої влади, представниками пiдприємств, наукових установ та органiзацiй, а також їх об'єднань списки товарiв i подає їх Кабiнету Мiнiстрiв України;

     6) здiйснює спiвробiтництво з питань експортного контролю, нерозповсюдження зброї масового знищення i засобiв її доставки та обмеження передач звичайних видiв озброєння в рамках реалiзацiї державної полiтики щодо європейської i євроатлантичної iнтеграцiї, а також забезпечує взаємодiю у зазначенiй сферi з вiдповiдними органами iнших держав;

     7) забезпечує взаємодiю з громадськiстю, зокрема з громадською радою з питань координацiї заходiв, пов'язаних iз забезпеченням проведення консультацiй стосовно формування та реалiзацiї державної полiтики у сферi експортного контролю;

     8) проводить у встановленому порядку експертизу у сферi експортного контролю;

     9) видає:

     суб'єктам здiйснення мiжнародних передач товарiв дозволи (висновки) на здiйснення таких передач та у випадках, передбачених законодавством, висновки про можливiсть проведення переговорiв, пов'язаних з укладенням зовнiшньоекономiчних договорiв (контрактiв) про мiжнароднi передачi товарiв, а також вирiшує питання щодо скасування, тимчасового припинення та продовження строку дiї таких дозволiв (висновкiв);

     вiдповiдно до законодавства пiсля проведення експертизи у сферi експортного контролю мiжнароднi iмпортнi сертифiкати та iншi документи, якi мiстять державнi гарантiї щодо використання у заявлених цiлях товарiв, вирiшує питання щодо вiдкликання таких гарантiй;

     10) проводить у встановленому порядку:

     реєстрацiю суб'єктiв здiйснення мiжнародних передач товарiв;

     державну атестацiю систем внутрiшньофiрмового експортного контролю, створених суб'єктами здiйснення мiжнародних передач товарiв, та видає вiдповiднi свiдоцтва;

     11) проводить у передбачених законом випадках розслiдування, пов'язанi з порушенням суб'єктами здiйснення мiжнародних передач товарiв вимог законодавства у сферi експортного контролю, та за їх пiдсумками притягує таких суб'єктiв до вiдповiдальностi в межах, визначених законодавством;

     12) здiйснює заходи щодо запобiгання порушенням вимог законодавства у сферi експортного контролю, зокрема контролює використання товарiв у заявлених цiлях, проводить вiдповiдну профiлактичну роботу з юридичними особами та громадянами України;

     13) контролює додержання вимог законодавства у сферi експортного контролю;

     14) бере участь у розробленнi механiзму запобiгання несанкцiонованому здiйсненню мiжнародних передач товарiв;

     15) готує та подає заiнтересованим центральним органам виконавчої влади iнформацiю про мiжнароднi передачi товарiв;

     16) здiйснює у встановленому порядку обмiн iнформацiєю у сферi експортного контролю з вiдповiдними органами iнших держав та мiжнародними органiзацiями;

     17) бере участь у створеннi, забезпеченнi функцiонування i вдосконалення автоматизованої системи державного експортного контролю та вiдповiдної бази даних;

     18) органiзовує пiдготовку i пiдвищення квалiфiкацiї спецiалiстiв з експортного контролю, їх стажування у вiдповiдних органiзацiях та установах iноземних держав;

     19) сприяє розвитковi спiвробiтництва з iноземними державами у сферi експортного контролю, бере участь у роботi вiдповiдних мiжурядових органiв i мiжнародних органiзацiй;

     20) бере участь у забезпеченнi здiйснення заходiв з експортного контролю, передбачених Договором про нерозповсюдження ядерної зброї, Конвенцiєю про заборону розробки, виробництва, накопичення i застосування хiмiчної зброї та про її знищення, Конвенцiєю про заборону розробки, виробництва та накопичення запасiв бактерiологiчної (бiологiчної) та токсинної зброї та про її знищення тощо;

     21) готує пропозицiї щодо надання суб'єктам здiйснення мiжнародних передач товарiв повноважень на право експорту, iмпорту товарiв вiйськового призначення та товарiв, якi мiстять вiдомостi, що становлять державну таємницю, веде облiк зазначених суб'єктiв, яким надано такi повноваження, видає їм вiдповiднi пiдтверднi документи, забезпечує контроль за здiйсненням наданих повноважень та готує пропозицiї щодо скасування таких повноважень;

     22) надає юридичним особам повноваження на проведення недержавної експертизи, пов'язаної з визначенням належностi найменувань та описiв товарiв, поданих на експертизу, до вiдповiдних спискiв товарiв;

     23) справляє плату за видачу документiв про реєстрацiю суб'єкта здiйснення мiжнародних передач товарiв, видачу дозволiв, висновкiв i мiжнародних iмпортних сертифiкатiв, кошти вiд якої зараховуються до державного бюджету;

     24) сприяє залученню технiчної, фiнансової та iнших видiв допомоги вiд iноземних держав i мiжнародних органiзацiй;

     25) реалiзує в межах своїх повноважень державну полiтику у сферi охорони державної таємницi, здiйснює контроль за її збереженням;

     26) подає вiдповiдним державним органам звiти про мiжнароднi передачi товарiв вiйськового призначення та товарiв подвiйного використання, а також iнформацiю про результати своєї дiяльностi;

     27) готує вiдповiдно до законодавства пропозицiї щодо укладення та денонсацiї мiжнародних договорiв, укладає в межах своїх повноважень такi договори мiжвiдомчого характеру i забезпечує виконання зобов'язань України за мiжнародними договорами;

     28) здiйснює iншi функцiї вiдповiдно до покладених на нього завдань.

     5. Держекспортконтроль має право:

     1) залучати спецiалiстiв центральних i мiсцевих органiв виконавчої влади, органiв мiсцевого самоврядування, пiдприємств, установ та органiзацiй (за погодженням з їх керiвниками) до розгляду питань, що належать до його компетенцiї;

     2) представляти Кабiнет Мiнiстрiв України за його дорученням у мiжнародних органiзацiях та пiд час укладення мiжнародних договорiв;

     3) утворювати в разi потреби за погодженням з iншими заiнтересованими центральними органами виконавчої влади комiсiї, ради та експертнi групи;

     4) одержувати в установленому законодавством порядку вiд центральних i мiсцевих органiв виконавчої влади, органiв мiсцевого самоврядування, пiдприємств, установ та органiзацiй iнформацiю, документи та iншi матерiали, необхiднi для виконання покладених на нього завдань;

     5) користуватися базами даних, що створюються та пiдтримуються органами виконавчої влади;

     6) скликати наради з питань, що належать до його компетенцiї.

     6. Держекспортконтроль пiд час виконання покладених на нього завдань взаємодiє з iншими центральними та мiсцевими органами виконавчої влади, робочими органами, що утворюються Президентом України, Кабiнетом Мiнiстрiв та Радою нацiональної безпеки i оборони України, органами мiсцевого самоврядування, пiдприємствами, установами та органiзацiями незалежно вiд форми власностi, а також з вiдповiдними органами та органiзацiями iноземних держав, мiжнародними органiзацiями.

     7. Держекспортконтроль видає в межах своїх повноважень на основi та на виконання актiв законодавства накази, органiзовує i контролює їх виконання.

     Нормативно-правовi акти Держекспортконтролю пiдлягають реєстрацiї у встановленому законодавством порядку.

     Держекспортконтроль видає в разi потреби разом з iншими центральними i мiсцевими органами виконавчої влади спiльнi акти.

     У передбачених законодавством випадках рiшення Держекспортконтролю, прийнятi в межах його повноважень, обов'язковi для виконання центральними та мiсцевими органами виконавчої влади, органами мiсцевого самоврядування, пiдприємствами, установами та органiзацiями незалежно вiд форми власностi та громадянами.

     8. Держекспортконтроль очолює Голова, якого призначає на посаду та звiльняє з посади Кабiнет Мiнiстрiв України за поданням Прем'єр-мiнiстра України вiдповiдно до пропозицiї Вiце-прем'єр-мiнiстра України.

     Голова має заступникiв, у тому числi одного першого, яких призначає на посаду та звiльняє з посади Кабiнет Мiнiстрiв України за поданням Прем'єр-мiнiстра України вiдповiдно до пропозицiї Вiце-прем'єр-мiнiстра України.

     Голова Держекспортконтролю:

     здiйснює керiвництво Держекспортконтролем i несе персональну вiдповiдальнiсть перед Кабiнетом Мiнiстрiв України за виконання покладених на нього завдань;

     розподiляє обов'язки мiж своїми заступниками та визначає ступiнь їх вiдповiдальностi, а також призначає керiвникiв структурних пiдроздiлiв;

(абзац п'ятий пункту 8 iз змiнами, внесеними згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 27.02.2008р. N 101)

     призначає на посаду та звiльняє з посади працiвникiв центрального апарату.

(абзац шостий пункту 8 iз змiнами, внесеними згiдно з постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 27.02.2008р. N 101)

     9. Для погодженого вирiшення питань, що належать до компетенцiї Держекспортконтролю, обговорення найважливiших напрямiв його дiяльностi, розроблення рекомендацiй щодо формування та реалiзацiї державної полiтики у сферi експортного контролю i розгляду проектiв нормативно-правових актiв та iнших питань у Держекспортконтролi утворюється колегiя.

     Персональний склад колегiї затверджує Голова Держекспортконтролю.

     Органiзацiйною формою роботи колегiї є засiдання. Перiодичнiсть проведення засiдань визначається Головою Держекспортконтролю.

     До складу колегiї входять Голова Держекспортконтролю (голова колегiї), його заступники, керiвники структурних пiдроздiлiв, iншi керiвнi працiвники Держекспортконтролю, а також за згодою представники вiдповiдних комiтетiв Верховної Ради України, органiв державної влади, установ та громадських органiзацiй, а також науковцi та iншi особи.

     Рiшення колегiї проводяться в життя наказами Держекспортконтролю.

     10. Для розгляду наукових рекомендацiй, пропозицiй щодо розвитку системи державного експортного контролю, обговорення iнших важливих питань у Держекспортконтролi можуть утворюватися науково-технiчна рада, iншi дорадчi та консультативнi органи.

     Склад таких органiв i положення про них затверджує Голова Держекспортконтролю.

     11. Граничну чисельнiсть працiвникiв Держекспортконтролю затверджує Кабiнет Мiнiстрiв України.

     Структуру Держекспортконтролю затверджує його Голова за погодженням з Вiце-прем'єр-мiнiстром України.

     Штатний розпис i кошторис Держекспортконтролю затверджує його Голова за погодженням з Мiнфiном.

     Положення про структурнi пiдроздiли Держекспортконтролю затверджує його Голова.

     12. Держекспортконтроль є юридичною особою, має самостiйний баланс, реєстрацiйнi рахунки в органах Державного казначейства України, печатку iз зображенням Державного Герба України i своїм найменуванням.

Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.