ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
НАКАЗ
Київ
04.11.08 | N 1249 |
---|
Про внесення доповнення до Методичних
рекомендацiй iз застосування окремих положень
Митного кодексу України, що стосуються питань
визначення митної вартостi товарiв, якi
iмпортуються на митну територiю України
З метою вiдпрацювання єдиних пiдходiв до визначення митної вартостi обладнання та комплектних об'єктiв, що ввозиться на митну територiю України, наказую:
1. Доповнити главу 10 Методичних рекомендацiй iз застосування окремих положень Митного кодексу України, що стосуються питань визначення митної вартостi товарiв, якi iмпортуються на митну територiю України, затверджених наказом Державної митної служби України вiд 31.01.07 N 74 (зi змiнами), пунктами 10.5 та 10.6 такого змiсту:
"10.5. Посадова особа митного органу, яка здiйснює контроль за правильнiстю визначення митної вартостi, ураховує особливостi визначення митної вартостi обладнання.
Види обладнання можна розподiлити на енергетичне (силове), технологiчне (робочi машини), iнформацiйне.
До енергетичного вiдноситься обладнання теплових, атомних i гiдроелектростанцiй, що виробляє теплову та електричну енергiю, електрообладнання, що перетворює електричну енергiю (наприклад, ЛЕП), двигуни, що перетворюють будь-якi види енергiї в механiчну.
До технологiчного обладнання (робочi машини) вiдносяться пристрої, якi перетворюють матерiали. Зазначене обладнання призначено для механiчного, термiчного або хiмiчного впливу на предмет (матерiал). При цьому, сам предмет може знаходитись в твердому, рiдкому або газоподiбному станi. Основною метою впливу на нього технологiчного обладнання є змiна форми та властивостей. До технологiчного обладнання належать металорiжучi та деревообробнi станки, пресовi та ливарнi машини, обладнання для зварювання, електрофiзичної та електрохiмiчної обробки матерiалiв, металургiї, нафтопереробної, хiмiчної, харчової, тютюнової, текстильної, целюлозно-паперової, шкiросировинної, полiграфiчної промисловостi, пiдйомно-транспортне обладнання, промисловi роботи та манiпулятори.
Iнформацiйне обладнання призначене для оброблення, перетворення та зберiгання iнформацiйних даних: системи зв'язку (в тому числi телебачення, радiо- та телефонного зв'язку), засоби вимiрювання та керування, засоби обчислювальної та оргтехнiки, засоби вiдображення та зберiгання iнформацiї.
Слiд враховувати, що обладнання може бути новим, таким, що було в користуваннi, вiдновленим, морально застарiлим, знятим з виробництва. Також обладнання може бути в завершеному i незавершеному виглядi (при цьому набiр частин можуть мати ознаки завершеної машини), багатофункцiональним (комбiнованим, що складається з пристроїв рiзного типу, об'єднаних у один агрегат, якi послiдовно або одночасно виконують роздiльнi функцiї, що доповнюють одна одну, наприклад мiнi-заводи), серiйним або виготовленим за iндивiдуальним замовленням.
При здiйсненнi контролю митної вартостi обладнання повиннi вживатися всi необхiднi заходи щодо його iдентифiкацiї, звертаючи увагу на такi характеристики: повне найменування моделi, торговельна марка, країна виробництва та виробник, серiйний (заводський) номер, рiк випуску, призначення обладнання, технiчнi характеристики (комплектнiсть, функцiї обладнання та його окремих складових частин, клас точностi, виробнича потужнiсть, габарити, продуктивнiсть, матерiал виготовлення основних компонентiв обладнання та його комплектуючих, трудомiсткiсть налагодження та пiдготовки до роботи робочих вузлiв (у разi проведення iнсталяцiї, встановлення програм тощо до ввезення на митну територiю України) та iншi характеристики згiдно з даними технiчної документацiї, дата початку експлуатацiї, iнтенсивнiсть експлуатацiї, вiдомостi про консервацiю i всi види (профiлактичний, поточний, капiтальний) ремонту (за наявностi), iнформацiя про фiзичний знос (якщо обладнання було в експлуатацiї), iнформацiя про повну та залишкову балансову вартiсть продавця на останню звiтну дату перед датою оцiнки, технiчний стан (наявнiсть дефектiв на дату оцiнювання), вироблений ресурс i ресурс до списання, мета ввезення (для продажу чи власного використання).
Для пiдтвердження заявлених вiдомостей про митну вартiсть декларантом, зокрема, надається технiчна документацiя виробника (паспорт обладнання, технiчнi описи, складальнi креслення, специфiкацiї тощо), iншi джерела iнформацiї, де наведено цiновi та якiснi характеристики таких товарiв.
Для контролю правильностi визначення митної вартостi нового обладнання необхiдно використовувати iнформацiю про вартiсть iдентичних або подiбних (аналогiчних) товарiв, митне оформлення яких вже здiйснено, комерцiйнi пропозицiї, розмiщенi на офiцiйних сайтах пiдприємств-виробникiв i посередникiв у мережi Iнтернет iз зазначенням адреси цих сайтiв, висновки спецiалiзованих експертних органiзацiй, що мають вiдповiднi повноваження згiдно iз законодавством, бiржову iнформацiю про цiни на сировину, бiзнес-довiдники i бюлетенi цiн товарного ринку, iнформацiю виставок i ярмаркiв, вiдомостi спецiалiзованих видань, iншi iнформацiйнi джерела.
При здiйсненнi контролю митної вартостi обладнання, що становить єдиний комплекс, який складається з рiзних машин i призначений для виконання конкретної функцiї, необхiдно перевiряти данi щодо вартостi об'єктiв у складi технологiчного комплексу.
При визначеннi митної вартостi обладнання, яке було в користуваннi, враховується iнформацiя про його технiчний стан i ступiнь зносу. Визначена митна вартiсть обладнання не може бути меншою за його лiквiдацiйну вартiсть.
Якщо декларування митної вартостi обладнання, яке було в користуваннi, здiйснюється без необхiдних документальних пiдтверджень щодо його фiзичного зносу, то декларант з метою визначення фiзичного, функцiонального й економiчного зносу та на вимогу митного органу надає висновок експертної органiзацiї (звiт про оцiнку майна).
При визначеннi митної вартостi обладнання необхiдно брати до уваги як основнi одиницi вимiру, так i додатковi (штуки). При цьому, вартiсть обладнання не може бути нижче вартостi матерiалу (сировини), що використовується при виготовленнi обладнання.
10.6. Посадова особа митного органу, яка здiйснює контроль за правильнiстю визначення митної вартостi, ураховує особливостi визначення митної вартостi комплектних об'єктiв.
Вiдповiдно до положень Порядку прийняття рiшення про класифiкацiю комплектного об'єкта згiдно з УКТЗЕД, затвердженого наказом Державної митної служби України вiд 12.12.05 N 1219 та зареєстрованого в Мiнiстерствi юстицiї України 13.01.06 за N 26/11900 (зi змiнами), комплектний об'єкт - промисловий або iнший об'єкт у цiлому, окремий цех, установка чи агрегат, що являють собою закiнчений технологiчний комплекс чи його самостiйну частину, у зiбраному станi класифiкуються за одним товарним кодом згiдно з Українською класифiкацiєю товарiв зовнiшньоекономiчної дiяльностi (далi - УКТЗЕД) та спорудження яких передбачає виконання iнженерно-технiчних робiт (установка, монтаж, налагодження тощо) на мiсцi експлуатацiї, але з урахуванням транспортування та монтажу не можуть увозитись на митну територiю України (вивозитись за межi митної територiї України) за однiєю партiєю товарiв; складовi комплектного об'єкта - деталi, вузли, комплектуючi вироби, технологiчне оснащення, призначенi виключно для виконання певних технiчних функцiй комплектного об'єкта, якi вiдповiдають вимогам конструкторської документацiї, допущенi до застосування в складi комплектного об'єкта за прямим призначенням рiшенням його розробника (держателя оригiналiв конструкторської документацiї) та поставка яких здiйснюється виключно у межах поставки комплектного об'єкта.
Контроль вартостi комплектних об'єктiв проводиться з урахуванням положень пункту 10.5 глави 10 цих Методичних рекомендацiй, до прийняття митним органом рiшення про класифiкацiю комплектного об'єкта згiдно з УКТЗЕД.
При митному оформленнi комплектних об'єктiв здiйснюється оцiнка вартостi як комплектного об'єкта в цiлому, так i окремих його складових частин ".
2. Контроль за виконанням наказу покласти на першого заступника Голови Державної митної служби України Гутника А.Є.
Голова Служби | В.I.Хорошковський |
Copyright © 2024 НТФ «Интес» Все права сохранены. |