МIЖВIДОМЧА КОМIСIЯ З МIЖНАРОДНОЇ ТОРГIВЛI
ПОВIДОМЛЕННЯ
Про застосування остаточних антидемпiнгових заходiв щодо iмпорту в Україну шприцiв походженням з Королiвства Iспанiя, Сполученого Королiвства Великобританiї та Пiвнiчної Iрландiї, Федеративної Республiки Нiмеччина i Китайської Народної Республiки
Мiнiстерство економiки України (далi - Мiнiстерство) вiдповiдно до Закону України "Про захист нацiонального товаровиробника вiд демпiнгового iмпорту" (далi - Закон) проводило антидемпiнгове розслiдування щодо iмпорту в Україну шприцiв походженням з Королiвства Iспанiя, Сполученого Королiвства Великобританiї та Пiвнiчної Iрландiї, Федеративної Республiки Нiмеччина i Китайської Народної Республiки (далi - Розслiдування).
30 липня 2008 року Мiжвiдомча комiсiя з мiжнародної торгiвлi (далi - Комiсiя) за результатами розгляду скарги ВАТ "Гемопласт" та ЗАТ "Тюмень-Медико-Смiла" (далi - Заявник) "Про порушення та проведення антидемпiнгового розслiдування щодо iмпорту в Україну шприцiв походженням з Королiвства Iспанiя, Сполученого Королiвства Великобританiї та Пiвнiчної Iрландiї, Федеративної Республiки Нiмеччина i Китайської Народної Республiки" прийняла рiшення N АД-185/2008/143-44 про порушення та проведення Розслiдування.
30 липня 2008 року рiшення про порушення та проведення Розслiдування було опублiковано в газетi "Урядовий кур'єр" N 138.
Опис товару, що є об'єктом Розслiдування, визначено як:
Шприци з полiмерних матерiалiв з голками або без голок, двокомпонентнi та трьохкомпонентнi (далi - Товар), якi класифiкуються згiдно з УКТЗЕД за кодом 9018 31 10 00.
30 липня 2009 року рiшенням Комiсiї вiд 21.07.2009 N АД-206/2009/4402-37 термiн проведення Розслiдування було подовжено на два мiсяцi.
29 вересня 2009 року Комiсiя на виконання вимог Закону розглянула поданi Мiнiстерством матерiали i висновки про результати Розслiдування та прийняла рiшення N АД-216/2009/4402-37 "Про застосування остаточних антидемпiнгових заходiв щодо iмпорту в Україну шприцiв походженням з Королiвства Iспанiя, Сполученого Королiвства Великобританiї та Пiвнiчної Iрландiї, Федеративної Республiки Нiмеччина i Китайської Народної Республiки" (далi - Рiшення Комiсiї).
Рiшення Комiсiї було прийнято на пiдставi наявностi наступного:
1. Факту демпiнгового iмпорту в Україну Товару об'ємом 2 мл походженням з Китайської Народної Республiки, об'ємом 5 мл походженням з Королiвства Iспанiя та Китайської Народної Республiки, об'ємом 10 мл походженням з Королiвства Iспанiя, Сполученого Королiвства Великобританiї та Пiвнiчної Iрландiї, Федеративної Республiки Нiмеччина i Китайської Народної Республiки.
Було встановлено, що за перiод дослiдження (2005 р. - 2006 р. - 2007 р.) демпiнговий iмпорт в Україну Товару:
Об'ємом 2 мл походженням з Китайської Народної Республiки:
- зрiс в абсолютних показниках порiвняно з 2005 роком: у 2006 роцi на 3279,6 % та у 2007 роцi на 10190,3 %;
- зрiс вiдносно виробництва Заявника порiвняно з 2005 роком: у 2006 роцi на 2500 % та у 2007 роцi на 9500 %;
- зрiс вiдносно споживання Товару в Українi порiвняно з 2005 роком: у 2006 роцi на 3100 % та у 2007 роцi на 9300 %.
Об'ємом 5 мл походженням з Королiвства Iспанiя та Китайської Народної Республiки:
- зрiс в абсолютних показниках порiвняно з 2005 роком: у 2006 роцi на 38,1 %, та у 2007 роцi на 66,6 %;
- зрiс вiдносно виробництва Заявника порiвняно з 2005 роком: у 2006 роцi на 69,7 % та у 2007 роцi на 135,9 %;
- зрiс вiдносно споживання Товару в Українi порiвняно з 2005 роком: у 2006 роцi на 29,5 % та у 2007 роцi на 49,4 %.
Об'ємом 10 мл походженням з Королiвства Iспанiя, Федеративної Республiки Нiмеччина, Сполученого Королiвства Великобританiї та Пiвнiчної Iрландiї i Китайської Народної Республiки:
- зрiс в абсолютних показниках порiвняно з 2005 роком: у 2006 роцi на 63,1 %, та у 2007 роцi на 96,9 %;
- зрiс вiдносно виробництва Заявника порiвняно з 2005 роком: у 2006 роцi на 76,3 % та у 2007 роцi на 100 %;
- зрiс вiдносно споживання Товару в Українi порiвняно з 2005 роком: у 2006 роцi на 68 % та у 2007 роцi на 107,6 %.
У ходi проведення Розслiдування заiнтересованим сторонам (виробникам/експортерам з Королiвства Iспанiя, Сполученого Королiвства Великобританiї та Пiвнiчної Iрландiї, Федеративної Республiки Нiмеччина i Китайської Народної Республiки) була надана можливiсть взяти активну учать у Розслiдуваннi, захищаючи свої iнтереси, та надавати iнформацiю, яка б пiдтверджувала або спростовувала наявнiсть факту демпiнгового iмпорту в Україну шприцiв, що є об'єктом розгляду. Проте, заiнтересованi сторони Розслiдування не використали надану можливiсть i вiдмовили у доступi до необхiдної iнформацiї або не подали її у встановленi строки, що дало пiдстави зробити висновок про ухилення ними вiд спiвпрацi з Мiнiстерством.
У зв'язку з цим, наявнiсть факту демпiнгового iмпорту в Україну встановлювалася на пiдставi найбiльш повної та розгорнутої iнформацiї.
Вiдповiдно до частини п'ятої статтi 16 Закону розраховано розмiр ставки антидемпiнгового мита, який є достатнiм для запобiгання шкодi, шляхом встановлення маржi шкоди, яка становить:
- для Китайської Народної Республiки:
для шприцiв об'ємом 2 мл = 24,36 %, для шприцiв об'ємом 5 мл = 54,15 %, для шприцiв об'ємом 10 мл = 347,14 %;
- для Королiвства Iспанiя:
для шприцiв об'ємом 5 мл = 10,54 %, для шприцiв об'ємом 10 мл = 196,38 %;
- для Сполученого Королiвства Великобританiї та Пiвнiчної Iрландiї:
для шприцiв об'ємом 10 мл = 23 %;
- для Федеративної Республiки Нiмеччина: для шприцiв об'ємом 10 мл = 37 %.
2. Факту нанесення iстотної шкоди нацiональному товаровиробниковi.
За результатами дослiдження основних соцiально-економiчних показникiв Заявника було встановлено наступне:
- виробництво Заявником Товару об'ємом 2, 5 та 10 мл скоротилося на 29 %, 29 % та 2 % вiдповiдно, використання виробничих потужностей скоротилося бiльш нiж на 47 %;
- обсяги продажу Товару об'ємом 2, 5 та 10 мл Заявником на внутрiшньому ринку України скоротилися на 28 %, 22 % та 20 % вiдповiдно. При цьому Заявник зазнавав збиткiв вiд реалiзацiї Товару на внутрiшньому ринку України об'ємом 2, 5 та 10 мл. Разом iз цим, рентабельнiсть Заявника вiд реалiзацiї Товару на внутрiшньому ринку України за перiод розслiдування була вiд'ємною;
- зайнятiсть на пiдприємствi Заявника скоротилася на 6 %. Iнвестицiї в 2007 роцi так як i в 2006 роцi порiвняно з 2005 роком повнiстю припинилися. При цьому прибуткiв вiд iнвестицiйної дiяльностi протягом 2005 р. - 2006 р. - 2007 р. Заявник не отримував. Середня заробiтна плата Заявника зросла на 39 %, а рiвень офiцiйної мiнiмальної заробiтної плати в Українi зрiс майже на 68 %. Таким чином темпи росту офiцiйного рiвня мiнiмальної заробiтної плати в Українi значно випереджали темпи росту рiвня заробiтної плати Заявника. Коефiцiєнт лiквiдностi Заявника зменшився майже в 2 рази, а продуктивнiсть працi скоротилася на 12 %.
3. Факту причинно-наслiдкового зв'язку мiж фактом демпiнгового iмпорту в Україну Товару об'ємом 2 мл походженням з Китайської Народної Республiки, об'ємом 5 мл походженням з Королiвства Iспанiя та Китайської Народної Республiки, об'ємом 10 мл походженням з Королiвства Iспанiя, Сполученого Королiвства Великобританiї та Пiвнiчної Iрландiї, Федеративної Республiки Нiмеччина i Китайської Народної Республiки та iстотною шкодою, заподiяною нацiональному товаровиробниковi.
Демпiнговий iмпорт Товару об'ємом 2 мл походженням з Китайської Народної Республiки, об'ємом 5 мл походженням з Королiвства Iспанiя та Китайської Народної Республiки, об'ємом 10 мл походженням з Королiвства Iспанiя, Сполученого Королiвства Великобританiї та Пiвнiчної Iрландiї, Федеративної Республiки Нiмеччина i Китайської Народної Республiки здiйснювався за цiнами, що є нижчими за собiвартiсть продажу Заявником Товару на внутрiшньому ринку. За таких умов iмпорту Заявник був змушений знизити рiвень цiн до рiвня нижчого за рiвень собiвартостi, що призвело до вiд'ємного рiвня рентабельностi Заявника та збитковостi.
За перiод дослiдження 2005 р. - 2006 р. - 2007 р. iмпорт Товару об'ємом 2 мл походженням з Китайської Народної Республiки, об'ємом 5 мл походженням з Королiвства Iспанiя та Китайської Народної Республiки, об'ємом 10 мл походженням з Королiвства Iспанiя, Сполученого Королiвства Великобританiї та Пiвнiчної Iрландiї, Федеративної Республiки Нiмеччина i Китайської Народної Республiки збiльшився на 10 190,3 %, 66,6 % та 96,9 % вiдповiдно, збiльшивши свою частку у споживаннi Товару в Українi вiдповiдно на 9 300 %, 49,4 % та 107,6 %, що призвело до скорочення частки Заявника у споживаннi Товару в Українi на 31,8 %, 30,2 % та 15,8 % вiдповiдно.
У свою чергу скорочення обсягiв продажу Заявником Товару на внутрiшньому ринку України призвело до скорочення обсягiв виробництва, використання виробничих потужностей, продуктивностi, обсягiв iнвестицiй та зайнятостi на пiдприємствах Заявника.
У ходi проведення Розслiдування вiдповiдно до вимог Закону Мiнiстерство також проводило дослiдження на предмет того, чи могли вплинути на погiршення становища Заявника iншi фактори, внаслiдок дiї яких шкода, завдана нацiональному товаровиробниковi, не вважається шкодою, заподiяною демпiнговим iмпортом, а саме: обсяги та цiни iмпорту який не продається за демпiнговими цiнами; звуження ринку або змiни у структурi споживання; запровадження торговельних обмежень українськими та iноземними виробниками i конкуренцiї мiж цими виробниками; розвитку технiки та технологiй; а також результатiв експортної дiяльностi та рiвня продуктивностi виробництва Заявника.
Проведений аналiз факторiв, визначених статтею 10 Закону, показав, що шкода нанесена Заявниковi не могла бути заподiяна внаслiдок дiї iнших чинникiв.
Наявнiсть вищенаведених фактiв дає пiдстави робити висновок, що протягом 2005 р. - 2006 р. - 2007 р. демпiнговий iмпорт в Україну Товару об'ємом 2 мл походженням з Китайської Народної Республiки, об'ємом 5 мл походженням з Королiвства Iспанiя та Китайської Народної Республiки, об'ємом 10 мл походженням з Королiвства Iспанiя, Сполученого Королiвства Великобританiї та Пiвнiчної Iрландiї, Федеративної Республiки Нiмеччина i Китайської Народної Республiки здiйснювався в таких обсягах i на таких умовах, що заподiював iстотну шкоду нацiональному товаровиробниковi.
Вiдповiдно до статтi 16 Закону Рiшенням Комiсiї:
застосовано остаточнi антидемпiнговi заходи щодо iмпорту в Україну товару, який має такий опис:
Шприци з полiмерних матерiалiв з голками або без голок, двокомпонентнi та трьохкомпонентнi:
об'ємом 2 мл, 5 мл, 10 мл походженням з Китайської Народної Республiки;
об'ємом 5 мл, 10 мл походженням з Королiвства Iспанiя; об'ємом 10 мл походженням з Сполученого Королiвства Великобританiї та Пiвнiчної Iрландiї;
об'ємом 10 мл походженням з Федеративної Республiки Нiмеччина.
Вказаний товар класифiкується згiдно з УКТЗЕД за кодом 9018 31 10 00.
Остаточнi антидемпiнговi заходи застосовуються шляхом запровадження справляння остаточного антидемпiнгового мита у розмiрi:
Для шприцiв з полiмерних матерiалiв з голками або без голок, двокомпонентних та трьохкомпонентних:
об'ємом 2 мл походженням з Китайської Народної Республiки - 24,36 вiдсотка,
об'ємом 5 мл походженням з Китайської Народної Республiки - 54,15 вiдсотка,
об'ємом 10 мл походженням з Китайської Народної Республiки - 347,14 вiдсотка,
об'ємом 5 мл походженням з Королiвства Iспанiя - 10,54 вiдсотка,
об'ємом 10 мл походженням з Королiвства Iспанiя - 196,38 вiдсоткiв,
об'ємом 10 мл походженням з Сполученого Королiвства Великобританiї та Пiвнiчної Iрландiї - 23 вiдсотка,
об'ємом 10 мл походженням з Федеративної Республiки Нiмеччина - 37 вiдсоткiв.
Остаточнi антидемпiнговi заходи застосовуються строком на п'ять рокiв.
Справляння антидемпiнгового мита здiйснюється вiдповiдно до опису зазначеного товару.
При ввезеннi на митну територiю України товару без сертифiката про походження здiйснюється сплата остаточного антидемпiнгового мита у максимальному розмiрi:
Для шприцiв з полiмерних матерiалiв з голками або без голок, двокомпонентних та трьохкомпонентних: об'ємом 2 мл - 24,36 %, об'ємом 5 мл - 54,15 %, об'ємом 10 мл - 347,14 %.
Остаточнi антидемпiнговi заходи застосовуються з моменту набрання чинностi Рiшенням Комiсiї.
Рiшення Комiсiї набирає чинностi через 30 календарних днiв з дня опублiкування цього повiдомлення.
Copyright © 2025 НТФ «Интес» Все права сохранены. |