ЗАКОН  УКРАЇНИ

Про внесення змiн до Закону України "Про дозвiльну систему у сферi господарської дiяльностi"

     Верховна Рада України постановляє:

     I. Внести до Закону України "Про дозвiльну систему у сферi господарської дiяльностi" (Вiдомостi Верховної Ради України, 2005 р., N 48, ст. 483; iз змiнами, внесеними Законом України вiд 15 грудня 2009 року N 1759-VI) такi змiни:

     1. Текст статтi 1 викласти в такiй редакцiї:

     "1. У цьому Законi термiни вживаються в такому значеннi:

     дозвiльна система у сферi господарської дiяльностi - сукупнiсть урегульованих законодавством вiдносин, якi виникають мiж дозвiльними органами, державними адмiнiстраторами та суб'єктами господарювання у зв'язку з видачею документiв дозвiльного характеру, переоформленням, видачею дублiкатiв, анулюванням документiв дозвiльного характеру;

     дозвiльнi органи - органи виконавчої влади, органи мiсцевого самоврядування, їх посадовi особи, уповноваженi вiдповiдно до закону видавати документи дозвiльного характеру;

     документ дозвiльного характеру - дозвiл, висновок, рiшення, погодження, свiдоцтво, iнший документ, який дозвiльний орган зобов'язаний видати суб'єкту господарювання у разi надання йому права на провадження певних дiй щодо здiйснення господарської дiяльностi або видiв господарської дiяльностi та/або без наявностi якого суб'єкт господарювання не може проваджувати певнi дiї щодо здiйснення господарської дiяльностi або видiв господарської дiяльностi;

     мiсцевi дозвiльнi органи - мiськi ради мiст обласного та/або республiканського Автономної Республiки Крим значення (їх виконавчi органи), районнi та районнi у мiстах Києвi i Севастополi державнi адмiнiстрацiї, Севастопольська мiська державна адмiнiстрацiя, територiальнi (мiсцевi) органи центральних органiв виконавчої влади, їх посадовi особи, уповноваженi вiдповiдно до закону вiд свого iменi проводити чи залучатися до проведення експертизи та обстеження об'єктiв, на якi видається документ дозвiльного характеру, видавати документи дозвiльного характеру у межах вiдповiдної адмiнiстративно-територiальної одиницi;

     об'єкт, на який видається документ дозвiльного характеру (далi - об'єкт), - природнi ресурси, земельна дiлянка, ґрунтовий покрив земельних дiлянок, споруда, будiвля, примiщення, устаткування, обладнання та механiзми, що вводяться в експлуатацiю або проектуються, окрема операцiя, господарська дiяльнiсть певного виду, робота та послуга, а також документи, якi використовуються суб'єктом господарювання у процесi проходження погоджувальної (дозвiльної) процедури (проектна документацiя на будiвництво об'єктiв, землевпорядна документацiя, мiстобудiвна документацiя, гiрничий вiдвiд);

     декларацiя вiдповiдностi матерiально-технiчної бази вимогам законодавства (далi - декларацiя) - документ, яким суб'єкт господарювання повiдомляє державного адмiнiстратора або представника вiдповiдного дозвiльного органу про вiдповiднiсть своєї матерiально-технiчної бази вимогам законодавства. У такий спосiб суб'єкт господарювання набуває права на провадження певних дiй щодо здiйснення господарської дiяльностi або видiв господарської дiяльностi без отримання документа дозвiльного характеру.

     Форма повiдомлення державного адмiнiстратора або вiдповiдного дозвiльного органу про вiдповiднiсть матерiально-технiчної бази суб'єкта господарювання вимогам законодавства встановлюється Кабiнетом Мiнiстрiв України;

     принцип мовчазної згоди - принцип, згiдно з яким суб'єкт господарювання набуває право на провадження певних дiй щодо здiйснення господарської дiяльностi або видiв господарської дiяльностi без отримання вiдповiдного документа дозвiльного характеру, за умови якщо суб'єктом господарювання або уповноваженою ним особою подано в установленому порядку заяву та документи в повному обсязi, але у встановлений законом строк документ дозвiльного характеру або рiшення про вiдмову у його видачi не видано або не направлено;

     принцип органiзацiйної єдностi - принцип, згiдно з яким видача документiв дозвiльного характеру (переоформлення, видача дублiкатiв, анулювання) суб'єктам господарювання здiйснюється в дозвiльному центрi шляхом взаємодiї представникiв дозвiльних органiв, що забезпечується державним адмiнiстратором у порядку, встановленому цим Законом;

     дозвiльна (погоджувальна) процедура - сукупнiсть дiй, що здiйснюються суб'єктами господарювання, державними адмiнiстраторами та дозвiльними органами пiд час проведення погодження (розгляду), оформлення, надання висновкiв тощо, якi передують отриманню документа дозвiльного характеру;

     дозвiльний центр - робочий орган вiдповiдної мiської ради мiста обласного та/або республiканського Автономної Республiки Крим значення (її виконавчого органу), районної та районної у мiстах Києвi i Севастополi державних адмiнiстрацiй, Севастопольської мiської державної адмiнiстрацiї, в якому представники мiсцевих дозвiльних органiв та державний адмiнiстратор дiють за принципом органiзацiйної єдностi щодо видачi документiв дозвiльного характеру, переоформлення, видачi дублiкатiв, анулювання документiв дозвiльного характеру".

     2. Текст статтi 2 викласти в такiй редакцiї:

     "1. Дiя цього Закону поширюється на дозвiльнi органи, державних адмiнiстраторiв, уповноважений орган та суб'єктiв господарювання, якi мають намiр провадити або провадять господарську дiяльнiсть.

     2. Дiя цього Закону не поширюється на вiдносини у сферi лiцензування господарської дiяльностi (крiм вiдносин щодо видачi документiв дозвiльного характеру, необхiдних для отримання лiцензiї на провадження певного виду господарської дiяльностi), державного експортного контролю, державного регулювання ринкiв фiнансових послуг, охорони державної таємницi (провадження дiяльностi, пов'язаної з державною таємницею), захисту економiчної конкуренцiї, а також на дозвiльну систему, що поширюється на операцiї зi зброєю, бойовими припасами, вибуховими матерiалами i речовинами, сильнодiючими отруйними речовинами, дозвiльну дiяльнiсть у сферi використання ядерної енергiї.

     3. Видача ветеринарних документiв здiйснюється вiдповiдно до цього Закону з урахуванням особливостей, визначених законами України "Про ветеринарну медицину" i "Про безпечнiсть та якiсть харчових продуктiв".

     Видача, анулювання та поновлення сертифiкатiв суб'єкта оцiночної дiяльностi здiйснюються вiдповiдно до цього Закону з урахуванням особливостей, визначених Законом України "Про оцiнку майна, майнових прав та професiйну оцiночну дiяльнiсть в Українi".

     3. Текст статтi 4 викласти в такiй редакцiї:

     "1. Виключно законами, якi регулюють вiдносини, пов'язанi з одержанням документiв дозвiльного характеру, встановлюються:

     необхiднiсть одержання документiв дозвiльного характеру та їх види;

     дозвiльний орган, уповноважений видавати документ дозвiльного характеру;

     платнiсть або безоплатнiсть видачi (переоформлення, видачi дублiката, анулювання) документа дозвiльного характеру;

     строк видачi або надання письмового повiдомлення про вiдмову у видачi документа дозвiльного характеру;

     вичерпний перелiк пiдстав для вiдмови у видачi, переоформленнi, видачi дублiката, анулюваннi документа дозвiльного характеру;

     строк дiї документа дозвiльного характеру або необмеженiсть строку дiї такого документа;

     можливiсть набуття права на провадження певних дiй щодо здiйснення господарської дiяльностi або видiв господарської дiяльностi на пiдставi декларацiї.

     2. Видача документiв дозвiльного характеру мiсцевими дозвiльними органами здiйснюється за принципом органiзацiйної єдностi в дозвiльному центрi, роботу якого координує державний адмiнiстратор, у порядку, встановленому цим Законом.

     3. Суб'єкт господарювання має право вибору способу одержання документiв дозвiльного характеру:

     безпосередньо за зверненням до державного адмiнiстратора;

     за зверненням до представникiв вiдповiдних мiсцевих дозвiльних органiв, якi здiйснюють прийом суб'єктiв господарювання в дозвiльному центрi за принципом органiзацiйної єдностi.

     Усi заяви щодо видачi документiв дозвiльного характеру та видача документiв дозвiльного характеру пiдлягають обов'язковiй реєстрацiї державним адмiнiстратором".

     4. Доповнити статтею 41 такого змiсту:

     "Стаття 41. Основнi вимоги до порядку видачi документiв дозвiльного характеру або вiдмови в їх видачi, переоформлення, видачi дублiкатiв, анулювання документiв дозвiльного характеру

     1. Порядок видачi документiв дозвiльного характеру або вiдмови в їх видачi, переоформлення, видачi дублiкатiв, анулювання центральними органами виконавчої влади, їх територiальними (мiсцевими) органами встановлюється Кабiнетом Мiнiстрiв України за поданням вiдповiдного дозвiльного органу, погодженим з уповноваженим органом, якщо iнше не передбачено мiжнародними договорами, згода на обов'язковiсть яких надана Верховною Радою України.

     Порядок видачi документiв дозвiльного характеру або вiдмови в їх видачi, переоформлення, видачi дублiкатiв, анулювання, видача або вiдмова у видачi яких законами України вiднесена до повноважень органiв мiсцевого самоврядування, встановлюється їх рiшенням за погодженням з територiальними (мiсцевими) органами центральних органiв виконавчої влади, що здiйснюють регулювання у вiдповiднiй сферi, та територiальними органами уповноваженого органу, а у випадках, передбачених законом, - на пiдставi типових порядкiв, затверджених Кабiнетом Мiнiстрiв України.

     Такi порядки мають передбачати, зокрема, вичерпний перелiк документiв, якi суб'єкту господарювання необхiдно подати для одержання документа дозвiльного характеру.

     Строк видачi документiв дозвiльного характеру становить десять робочих днiв, якщо iнше не встановлено законом.

     Видача документiв дозвiльного характеру, необхiднiсть видачi яких встановлюється мiжнародними договорами, згода на обов'язковiсть яких надана Верховною Радою України, здiйснюється в порядку, передбаченому цими мiжнародними договорами.

     2. Розмiр тарифiв, у тому числi їх граничнi розмiри, на проведення дозвiльними органами експертиз та обстежень або iнших наукових i технiчних оцiнок, якi є пiдставою для видачi документiв дозвiльного характеру, затверджується Кабiнетом Мiнiстрiв України, якщо iнше не встановлено законом.

     Розмiр тарифiв на проведення суб'єктами господарювання експертиз та обстежень або iнших наукових i технiчних оцiнок, якi є пiдставою для видачi документiв дозвiльного характеру, не може перевищувати граничних розмiрiв тарифiв, установлених для дозвiльних органiв.

     3. Перелiк певних дiй щодо здiйснення господарської дiяльностi або видiв господарської дiяльностi, якi можуть здiйснюватися на пiдставi подання декларацiї, встановлюється Кабiнетом Мiнiстрiв України за поданням вiдповiдного дозвiльного органу, погодженим з уповноваженим органом.

     4. У разi надання на пiдставi договору оренди чи iнших договорiв у тимчасове користування примiщень та обладнання за умови збереження виду дiяльностi i стану цих примiщень та обладнання вiд орендаря або iншого користувача не вимагається отримання документа дозвiльного характеру на їх використання (експлуатацiю), крiм потенцiйно небезпечних об'єктiв та в разi експлуатацiї машин, механiзмiв, устаткування (далi - устаткування) пiдвищеної небезпеки, якщо iнше не встановлено законом.

     Вiдповiдальнiсть за використання (експлуатацiю) примiщень та обладнання покладається на особу, визначену вiдповiдним договором.

     5. Пiдставами для вiдмови у видачi документа дозвiльного характеру є:

     подання суб'єктом господарювання неповного пакета документiв, необхiдних для одержання документа дозвiльного характеру, згiдно iз встановленим вичерпним перелiком;

     виявлення в документах, поданих суб'єктом господарювання, недостовiрних вiдомостей;

     негативний висновок за результатами проведених експертиз та обстежень або iнших наукових i технiчних оцiнок, необхiдних для видачi документа дозвiльного характеру.

     Законом можуть встановлюватися iншi пiдстави для вiдмови у видачi документа дозвiльного характеру.

     Вiдмова у видачi документа дозвiльного характеру за пiдставами, не передбаченими законами, не допускається.

     Письмове повiдомлення дозвiльного органу про вiдмову у видачi документа дозвiльного характеру надається суб'єкту господарювання особисто або надсилається поштовим вiдправленням з описом вкладення iз зазначенням передбачених законом пiдстав для такої вiдмови у строк, встановлений для видачi документа дозвiльного характеру.

     У разi усунення суб'єктом господарювання причин, що стали пiдставою для вiдмови у видачi документа дозвiльного характеру, повторний розгляд документiв здiйснюється дозвiльним органом у строк, що не перевищує п'яти робочих днiв з дня отримання вiдповiдної заяви суб'єкта господарювання, документiв, необхiдних для видачi документа дозвiльного характеру, i документiв, якi засвiдчують усунення причин, що стали пiдставою для вiдмови у видачi документа дозвiльного характеру.

     При повторному розглядi документiв не допускається вiдмова у видачi документа дозвiльного характеру з причин, ранiше не зазначених у письмовому повiдомленнi заявнику (за винятком неусунення чи усунення не в повному обсязi заявником причин, що стали пiдставою для попередньої вiдмови).

     6. У разi якщо у встановлений законом строк суб'єкту господарювання не видано або не направлено документ дозвiльного характеру або рiшення про вiдмову у його видачi, то через десять робочих днiв з дня закiнчення встановленого строку для видачi або вiдмови у видачi документа дозвiльного характеру суб'єкт господарювання має право провадити певнi дiї щодо здiйснення господарської дiяльностi або видiв господарської дiяльностi. Копiя заяви (опису прийнятих документiв) з вiдмiткою про дату їх прийняття є пiдтвердженням подачi заяви та документiв адмiнiстратору або дозвiльному органу.

     Днем видачi документа дозвiльного характеру вважається останнiй день строку розгляду заяви дозвiльним органом, передбаченого законом.

     7. Пiдставами для анулювання документа дозвiльного характеру є:

     звернення суб'єкта господарювання iз заявою про анулювання документа дозвiльного характеру;

     припинення юридичної особи (злиття, приєднання, подiл, перетворення або лiквiдацiя);

     припинення пiдприємницької дiяльностi фiзичної особи - пiдприємця;

     встановлення факту надання в заявi та документах, що додаються до неї, недостовiрної iнформацiї.

     Законом можуть встановлюватися iншi пiдстави для анулювання документiв дозвiльного характеру.

     Рiшення про анулювання документа дозвiльного характеру надсилається суб'єкту господарювання поштовим вiдправленням з описом вкладення не пiзнiше п'яти робочих днiв з дня прийняття (винесення) рiшення, якщо iнше не передбачено законом.

     Дiя документа дозвiльного характеру припиняється через десять робочих днiв з дня прийняття (винесення) рiшення про анулювання такого документа, якщо iнше не передбачено законом.

     Рiшення дозвiльного органу про анулювання документа дозвiльного характеру може бути оскаржено в судi.

     Анулювання документа дозвiльного характеру з пiдстав, не встановлених законом, що регулює вiдносини, пов'язанi з одержанням документа дозвiльного характеру, є пiдставою для визнання такого документа дозвiльного характеру анульованим безпiдставно.

     У цьому разi документ дозвiльного характеру пiдлягає поновленню. Поновлення документа дозвiльного характеру вiдбувається шляхом здiйснення вiдповiдного запису в реєстрi документiв дозвiльного характеру та повернення суб'єкту господарювання безпiдставно анульованого документа дозвiльного характеру.

     Якщо безпiдставно анульований документ дозвiльного характеру знаходиться у суб'єкта господарювання, поновлення його дiї вiдбувається лише за здiйсненням вiдповiдного запису в реєстрi документiв дозвiльного характеру та направленням дозвiльним органом письмового повiдомлення про поновлення безпiдставно анульованого документа дозвiльного характеру.

     У разi знищення дозвiльним органом або суб'єктом господарювання безпiдставно анульованого документа дозвiльного характеру дозвiльний орган видає суб'єкту господарювання новий документ дозвiльного характеру.

     Строк дiї безпiдставно анульованого документа дозвiльного характеру подовжується на строк, протягом якого такий документ дозвiльного характеру вважався анульованим.

     Днем поновлення безпiдставно анульованого документа дозвiльного характеру є день внесення вiдповiдного запису до реєстру документiв дозвiльного характеру.

     8. Пiдставами для переоформлення документа дозвiльного характеру є:

     змiна найменування суб'єкта господарювання - юридичної особи або прiзвища, iменi, по батьковi фiзичної особи - пiдприємця;

     змiна мiсцезнаходження суб'єкта господарювання.

     Законом можуть бути встановленi iншi пiдстави для переоформлення документiв дозвiльного характеру.

     У разi виникнення пiдстав для переоформлення документа дозвiльного характеру суб'єкт господарювання зобов'язаний протягом п'яти робочих днiв з дня настання таких пiдстав подати дозвiльному органу або державному адмiнiстратору заяву про переоформлення документа дозвiльного характеру разом з документом дозвiльного характеру, що пiдлягає переоформленню, i вiдповiдний документ, що пiдтверджує зазначенi змiни (виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осiб та фiзичних осiб - пiдприємцiв).

     Дозвiльний орган протягом двох робочих днiв з дня одержання заяви про переоформлення документа дозвiльного характеру та документiв, що додаються до неї, зобов'язаний видати переоформлений на новому бланку документ дозвiльного характеру з урахуванням змiн, зазначених у заявi про переоформлення документа дозвiльного характеру.

     Одночасно з переоформленим на новому бланку документом дозвiльного характеру дозвiльний орган на вимогу суб'єкта господарювання видає останньому безоплатно засвiдчену ним копiю такого документа дозвiльного характеру.

     У разi переоформлення документа дозвiльного характеру дозвiльний орган не пiзнiше наступного робочого дня з дня переоформлення документа дозвiльного характеру приймає рiшення про визнання недiйсним документа дозвiльного характеру, що був переоформлений, з внесенням вiдповiдних змiн до реєстру документiв дозвiльного характеру.

     Строк дiї переоформленого документа дозвiльного характеру не може перевищувати строк дiї, зазначений у документi дозвiльного характеру, що переоформлявся.

     За переоформлення документа дозвiльного характеру у випадках, передбачених законом, справляється плата, розмiр якої затверджується Кабiнетом Мiнiстрiв України.

     Не переоформлений в установлений строк документ дозвiльного характеру є недiйсним.

     9. Пiдставами для видачi дублiката документа дозвiльного характеру є:

     втрата документа дозвiльного характеру;

     пошкодження документа дозвiльного характеру.

     У разi втрати документа дозвiльного характеру суб'єкт господарювання зобов'язаний протягом п'яти робочих днiв з дня настання такої пiдстави подати дозвiльному органу або державному адмiнiстратору заяву про видачу дублiката документа дозвiльного характеру.

     Законом можуть бути встановленi iншi пiдстави для видачi дублiката документа дозвiльного характеру.

     У разi якщо бланк документа дозвiльного характеру непридатний для використання внаслiдок його пошкодження, суб'єкт господарювання подає дозвiльному органу заяву про видачу дублiката документа дозвiльного характеру та непридатний для використання документ дозвiльного характеру.

     Строк дiї дублiката документа дозвiльного характеру не може перевищувати строку дiї, зазначеного у втраченому або пошкодженому документi дозвiльного характеру.

     Суб'єкт господарювання, який подав заяву та вiдповiднi документи для видачi дублiката документа дозвiльного характеру замiсть втраченого або пошкодженого, провадить свою дiяльнiсть на пiдставi копiї заяви про видачу дублiката документа дозвiльного характеру, зареєстрованої дозвiльним органом або державним адмiнiстратором.

     Дозвiльний орган зобов'язаний протягом двох робочих днiв з дня одержання заяви про видачу дублiката документа дозвiльного характеру надати заявниковi або державному адмiнiстратору дублiкат документа дозвiльного характеру замiсть втраченого або пошкодженого.

     У разi видачi дублiката документа дозвiльного характеру замiсть втраченого або пошкодженого дозвiльний орган не пiзнiше наступного робочого дня з дня видачi дублiката документа дозвiльного характеру приймає рiшення про визнання недiйсним документа дозвiльного характеру, що був втрачений або пошкоджений, iз внесенням вiдповiдних змiн до реєстру документiв дозвiльного характеру.

     За видачу дублiката документа дозвiльного характеру у випадках, передбачених законом, справляється плата, розмiр якої затверджується Кабiнетом Мiнiстрiв України.

     10. Зупинення розгляду документiв, поданих для отримання документа дозвiльного характеру, можливе за бажанням суб'єкта господарювання шляхом письмового повiдомлення про це дозвiльного органу або державного адмiнiстратора. У разi якщо на день подання повiдомлення було проведено експертизу, обстеження або iншi науковi та технiчнi оцiнки, необхiднi для видачi документа дозвiльного характеру, суб'єкт господарювання вiдшкодовує вiдповiднi витрати, пов'язанi з їх проведенням.

     У разi розгляду судом справи щодо об'єкта, на який видається документ дозвiльного характеру, розгляд документiв, поданих для його отримання, зупиняється до винесення судом вiдповiдного рiшення.

     Дозвiльнi органи поновлюють розгляд документiв пiсля усунення обставин, що зумовили його зупинення.

     Перебiг строку розгляду документiв, поданих для отримання документа дозвiльного характеру, зупиняється з дня зупинення розгляду таких документiв. З дня поновлення такого розгляду перебiг строку розгляду документiв продовжується.

     Про зупинення та поновлення дозвiльними органами розгляду документiв, поданих для отримання документа дозвiльного характеру, повiдомляється заявнику i державному адмiнiстратору.

     11. Основнi вимоги до порядку видачi, переоформлення, видачi дублiкатiв, анулювання документiв дозвiльного характеру поширюються на всi документи дозвiльного характеру, у тому числi на дозвiльнi (погоджувальнi) процедури, якщо iнше не встановлено законом.

     12. Територiальнi (мiсцевi) органи центральних органiв виконавчої влади в областях та Автономнiй Республiцi Крим за згодою голiв мiських рад мiст, що є обласними центрами, забезпечують видачу документiв дозвiльного характеру через дозвiльнi центри цих мiських рад".

     5. У статтi 5:

     частини першу - третю викласти в такiй редакцiї:

     "1. Державний адмiнiстратор - посадова особа мiської ради мiст обласного та/або республiканського Автономної Республiки Крим значення (їх виконавчих органiв), районних та районних у мiстах Києвi i Севастополi державних адмiнiстрацiй, Севастопольської мiської державної адмiнiстрацiї, яка органiзовує видачу суб'єктам господарювання документiв дозвiльного характеру та забезпечує взаємодiю мiсцевих дозвiльних органiв.

     Державний адмiнiстратор призначається на посаду та звiльняється з посади мiським головою, головою районної, районної у мiстах Києвi та Севастополi державних адмiнiстрацiй, Севастопольської мiської державної адмiнiстрацiї за погодженням з уповноваженим органом.

     Державний адмiнiстратор пiдпорядковується безпосередньо мiському головi, головi районної, районної у мiстах Києвi та Севастополi державних адмiнiстрацiй, Севастопольської мiської державної адмiнiстрацiї.

     2. Кiлькiсть державних адмiнiстраторiв визначається рiшенням вiдповiдної мiської ради, районної та районної у мiстах Києвi та Севастополi державних адмiнiстрацiй, Севастопольської мiської державної адмiнiстрацiї.

     3. Державний адмiнiстратор повинен мати вищу освiту та стаж роботи на державнiй службi або в органах мiсцевого самоврядування не менше трьох рокiв чи стаж роботи в iнших сферах управлiння не менше чотирьох рокiв";

     у частинi четвертiй:

     в абзацi шостому слова "на який видається документ дозвiльного характеру" виключити;

     доповнити абзацами одинадцятим - чотирнадцятим такого змiсту:

     "ведення в мережi Iнтернет веб-сторiнки, що мiстить iнформацiю, необхiдну для отримання документiв дозвiльного характеру;

     координацiя дiяльностi дозвiльного центру;

     видача довiдок з реєстру документiв дозвiльного характеру;

     складання протоколiв про адмiнiстративнi правопорушення у випадках, передбачених законом";

     частини п'яту, восьму та дев'яту викласти в такiй редакцiї:

     "5. Державний адмiнiстратор має право:

     безоплатно одержувати вiд дозвiльних органiв iнформацiю, пов'язану з видачею документiв дозвiльного характеру, крiм iнформацiї, що становить державну таємницю. Дозвiльний орган зобов'язаний надавати таку iнформацiю державному адмiнiстратору протягом трьох робочих днiв з дня отримання вiдповiдного запиту;

     порушувати клопотання до мiського голови вiдповiдної мiської ради мiста обласного та/або республiканського Автономної Республiки Крим значення, голови районної, районної у мiстах Києвi та Севастополi державних адмiнiстрацiй, Севастопольської мiської державної адмiнiстрацiї щодо вжиття заходiв у частинi забезпечення роботи дозвiльних центрiв;

     вiдмовити у прийняттi заяви на одержання документа дозвiльного характеру та документiв, що додаються до неї, у разi подання суб'єктом господарювання документiв, необхiдних для одержання документа дозвiльного характеру, не в повному обсязi з наданням обґрунтованої вiдповiдi (у разi отримання документiв поштою - письмово повiдомити заявника)";

     "8. Положення про державного адмiнiстратора та порядок взаємодiї мiсцевих дозвiльних органiв, державного адмiнiстратора, суб'єкта господарювання та територiального органу уповноваженого органу в мiстах обласного та республiканського Автономної Республiки Крим значення затверджуються вiдповiдною мiською радою (її виконавчим органом) вiдповiдно до типового положення, передбаченого частиною сьомою цiєї статтi, за погодженням з територiальним органом уповноваженого органу.

     9. Положення про державного адмiнiстратора та порядок взаємодiї мiсцевих дозвiльних органiв, якi здiйснюють прийом суб'єктiв господарювання в дозвiльному центрi, затверджуються вiдповiдною мiською радою (її виконавчим органом), районною, районною в мiстах Києвi та Севастополi державними адмiнiстрацiями, Севастопольською мiською державною адмiнiстрацiєю на пiдставi типового положення, передбаченого частиною сьомою цiєї статтi, за погодженням з територiальним органом уповноваженого органу";

     доповнити частиною десятою такого змiсту:

     "10. Мiськi ради мiст обласного та республiканського Автономної Республiки Крим значення (їх виконавчi органи), районнi та районнi у мiстах Києвi i Севастополi державнi адмiнiстрацiї, Севастопольська мiська державна адмiнiстрацiя створюють дозвiльнi центри i здiйснюють органiзацiйне та матерiально-технiчне забезпечення дозвiльного центру i державного адмiнiстратора.

     У разi якщо кiлькiсть державних адмiнiстраторiв становить три i бiльше осiб, для органiзацiйного та матерiально-технiчного забезпечення їх роботи створюється вiдповiдний структурний пiдроздiл (вiддiл, сектор) мiської ради (виконавчого органу) або районної, районної в мiстах Києвi та Севастополi державних адмiнiстрацiй, Севастопольської мiської державної адмiнiстрацiї".

     6. Статтi 6 та 7 викласти в такiй редакцiї:

     "Стаття 6. Реєстр документiв дозвiльного характеру

     1. Реєстр документiв дозвiльного характеру (далi - Реєстр) - єдина автоматизована загальнодержавна система збирання, накопичення, захисту, облiку та надання вiдомостей про видачу документiв дозвiльного характеру, вiдмову в їх видачi, переоформлення, видачу дублiкатiв, анулювання.

     2. Реєстр ведуть державнi адмiнiстратори та дозвiльнi органи (центральнi органи виконавчої влади).

     3. Iнформацiя, що мiститься в Реєстрi, є вiдкритою.

     За видачу довiдок з Реєстру справляється плата в розмiрi двох неоподатковуваних мiнiмумiв доходiв громадян.

     Кошти, одержанi за видачу довiдки з Реєстру, спрямовуються на фiнансування видаткiв, пов'язаних з його веденням, вiдповiдно до закону.

     Органи державної влади звiльняються вiд плати за видачу довiдки з Реєстру за їх запитом, у разi якщо такий запит подається у зв'язку iз здiйсненням ними повноважень, визначених законом.

     4. Довiдка з Реєстру видається на бланках суворої звiтностi, форма яких затверджується уповноваженим органом.

     5. Iнформацiя, що мiститься в Реєстрi, може використовуватися в iнших загальнодержавних реєстрах, розпорядником яких є центральний орган виконавчої влади, який забезпечує реалiзацiю державної полiтики у сферi пiдприємництва, у визначеному законодавством порядку.

     6. Порядок формування, ведення та користування Реєстром визначається уповноваженим органом, який є його розпорядником.

     Стаття 7. Порядок видачi мiсцевими дозвiльними органами документiв дозвiльного характеру

     1. Видача документiв дозвiльного характеру мiсцевими дозвiльними органами здiйснюється в дозвiльному центрi державним адмiнiстратором або представником мiсцевого дозвiльного органу за принципом органiзацiйної єдностi.

     2. Суб'єкт господарювання або уповноважена ним особа подає державному адмiнiстратору чи представнику вiдповiдного мiсцевого дозвiльного органу, якi здiйснюють прийом суб'єктiв господарювання в дозвiльному центрi, заяву, форма якої затверджується Кабiнетом Мiнiстрiв України за поданням уповноваженого органу та за погодженням з дозвiльними органами.

     3. До заяви додаються:

     витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осiб та фiзичних осiб - пiдприємцiв;

     документи, необхiднi для видачi документа дозвiльного характеру, передбаченi законодавством, яким регулюються вiдносини щодо одержання такого документа.

     Документами, необхiдними для видачi документа дозвiльного характеру, можуть визначатися документи, що безпосередньо пов'язанi з пiдтвердженням можливостi суб'єкта господарювання провадити певнi дiї щодо здiйснення господарської дiяльностi або види господарської дiяльностi.

     Заява та документи, що додаються до неї, подаються в одному примiрнику особисто суб'єктом господарювання (керiвником юридичної особи, фiзичною особою - пiдприємцем) або уповноваженою ним особою.

     Заява та документи, що додаються до неї, можуть бути надiсланi рекомендованим листом з описом вкладення, при цьому пiдпис заявника (фiзичної особи - пiдприємця) та уповноваженої ним особи засвiдчується нотарiально.

     4. Державний адмiнiстратор перевiряє документи, що посвiдчують особу заявника, та реєструє заяву i документи, що додаються до неї, в журналi, який ведеться за формою, встановленою уповноваженим органом.

     Заява та документи, що додаються до неї, приймаються за описом, копiя якого негайно видається (направляється) заявнику з вiдмiткою про дату та номер їх реєстрацiї.

     5. Забороняється вимагати вiд заявника для одержання документа дозвiльного характеру документи, не передбаченi законодавством.

     6. Заявник несе вiдповiдальнiсть за достовiрнiсть вiдомостей, зазначених у заявi та документах, що додаються до неї.

     7. Державний адмiнiстратор пiсля надходження заяви та документiв, що додаються до неї, формує дозвiльну справу, у якiй зберiгаються копiя заяви на отримання вiдповiдного документа дозвiльного характеру, опис документiв, що додаються до неї (у тому числi копiя документа, що пiдтверджує внесення плати за видачу документа дозвiльного характеру, якщо така плата передбачена законом), а також копiї документiв дозвiльного характеру або копiї повiдомлень мiсцевих дозвiльних органiв про вiдмову у видачi документiв дозвiльного характеру, копiї рiшень дозвiльних органiв з вiдповiдних питань.

     Державний адмiнiстратор несе вiдповiдальнiсть за зберiгання дозвiльної справи згiдно iз законом.

     8. Заява та документи, що додаються до неї, передаються державним адмiнiстратором до мiсцевих дозвiльних органiв у день реєстрацiї заяви або протягом наступного робочого дня.

     9. Мiсцевi дозвiльнi органи протягом не бiльше нiж десять робочих днiв з дня одержання вiд державного адмiнiстратора або безпосередньо вiд суб'єкта господарювання або уповноваженої ним особи в дозвiльному центрi заяви та документiв, що додаються до неї, якщо iнше не передбачено законом, оформлюють вiдповiдний документ дозвiльного характеру або письмове повiдомлення суб'єкту господарювання про вiдмову у видачi документа дозвiльного характеру та передають протягом одного робочого дня вiдповiднi документи (письмове повiдомлення) державному адмiнiстратору або суб'єкту господарювання.

     У письмовому повiдомленнi про вiдмову у видачi документа дозвiльного характеру зазначаються передбаченi законом пiдстави для такої вiдмови.

     10. Державний адмiнiстратор не пiзнiше наступного робочого дня з дня отримання вiд мiсцевого дозвiльного органу вiдповiдного документа дозвiльного характеру (письмового повiдомлення про вiдмову у видачi документа дозвiльного характеру) повiдомляє суб'єкта господарювання про час та мiсце видачi документа дозвiльного характеру або письмової вiдмови у видачi документа дозвiльного характеру. У разi якщо законом передбачено внесення плати за видачу документа дозвiльного характеру, державний адмiнiстратор зобов'язаний повiдомити про це суб'єкта господарювання.

     Факт отримання документа дозвiльного характеру засвiдчується особистим пiдписом керiвника юридичної особи, фiзичної особи - пiдприємця або уповноваженої ним особи при пред'явленнi документа, що засвiдчує його особу, та документа про внесення плати за його видачу, якщо така плата передбачена законом.

     Державний адмiнiстратор не пiзнiше наступного дня з дня отримання документа, що засвiдчує внесення плати за його видачу, передає такий документ вiдповiдному мiсцевому дозвiльному органу. Копiя цього документа залишається у державного адмiнiстратора.

     11. Письмове повiдомлення мiсцевого дозвiльного органу про вiдмову у видачi документа дозвiльного характеру видається суб'єкту господарювання або уповноваженiй ним особi пiд пiдпис про одержання.

     У разi нез'явлення суб'єкта господарювання або уповноваженої ним особи для одержання письмового повiдомлення про вiдмову у видачi документа дозвiльного характеру протягом двох робочих днiв з дня закiнчення встановленого законом строку розгляду заяви про видачу документа дозвiльного характеру та документiв, що додаються до неї, державний адмiнiстратор направляє письмове повiдомлення мiсцевого дозвiльного органу про вiдмову у видачi документа дозвiльного характеру суб'єкту господарювання поштовим вiдправленням з описом вкладення".

     7. У текстi Закону слово "адмiнiстратор" в усiх вiдмiнках i числах замiнити вiдповiдно словами "державний адмiнiстратор" у вiдповiдному вiдмiнку та числi.

     II. Прикiнцевi положення

     1. Цей Закон набирає чинностi з 1 квiтня 2010 року.

     2. Кабiнету Мiнiстрiв України:

     1) у тримiсячний строк з дня опублiкування цього Закону:

     пiдготувати i в установленому порядку внести на розгляд Верховної Ради України пропозицiї про внесення до законiв України змiн, що випливають iз цього Закону;

     затвердити перелiк певних дiй щодо здiйснення господарської дiяльностi або видiв господарської дiяльностi, якi можуть здiйснюватися за декларацiєю вiдповiдностi матерiально-технiчної бази вимогам законодавства;

     привести свої нормативно-правовi акти у вiдповiднiсть iз цим Законом i ввести їх у дiю в день набрання чинностi цим Законом;

     забезпечити приведення мiнiстерствами та iншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актiв у вiдповiднiсть iз цим Законом;

     2) до 1 сiчня 2011 року розробити i подати до Верховної Ради України пропозицiї щодо порядку видачi, переоформлення, видачi дублiкатiв, анулювання документiв дозвiльного характеру виключно через державного адмiнiстратора в дозвiльному центрi.

Президент України В. ЮЩЕНКО

м. Київ
11 лютого 2010 року
N 1869-VI

Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.