ЗАКОН  УКРАЇНИ

Про спецiальний режим iнвестицiйної дiяльностi на територiях прiоритетного розвитку в Житомирськiй областi

     Цей Закон визначає порядок запровадження та функцiонування спецiального режиму iнвестицiйної дiяльностi на територiях прiоритетного розвитку в Житомирськiй областi.

     Стаття 1. Визначення термiнiв

     У цьому Законi термiни вживаються в такому значеннi:

     територiя прiоритетного розвитку - територiя, на якiй склалися несприятливi соцiально-економiчнi та екологiчнi умови i на якiй запроваджується спецiальний режим iнвестицiйної дiяльностi для створення нових робочих мiсць;

     спецiальний режим iнвестицiйної дiяльностi - режим, який передбачає введення податкових, митних та iнших пiльг, передбачених цим Законом, для суб'єктiв пiдприємницької дiяльностi, що реалiзують в порядку, визначеному цим Законом, iнвестицiйнi проекти, схваленi Радою з питань територiй прiоритетного розвитку;

     реструктуризацiя пiдприємства - здiйснення органiзацiйно-економiчних, правових, технiчних заходiв, спрямованих на змiну структури пiдприємства, його управлiння, форми власностi, органiзацiйно-правової форми, з метою фiнансового оздоровлення пiдприємства, збiльшення обсягiв випуску конкурентоспроможної продукцiї, пiдвищення ефективностi виробництва;

     реконструкцiя пiдприємства - переобладнання iснуючих виробничих потужностей, пов'язане з удосконаленням виробництва i пiдвищенням його технiко-економiчного рiвня на основi науково-технiчних досягнень, що здiйснюється за комплексним проектом реконструкцiї пiдприємства з метою збiльшення виробничих потужностей, полiпшення якостi та змiни номенклатури продукцiї, полiпшення умов працi та охорони навколишнього природного середовища;

     перепрофiлювання пiдприємства - змiна технологiї виробничого процесу для випуску нової продукцiї (виконання робiт, надання послуг).

     Стаття 2. Мета запровадження спецiального режиму iнвестицiйної дiяльностi

     Спецiальний режим iнвестицiйної дiяльностi на територiях прiоритетного розвитку в Житомирськiй областi запроваджується з метою залучення iнвестицiй у прiоритетнi галузi виробництва для збереження iснуючих та створення нових робочих мiсць, впровадження нових технологiй, розвитку зовнiшньоекономiчних зв'язкiв, збiльшення обсягiв високоякiсних товарiв та послуг, створення сучасної виробничої, транспортної та ринкової iнфраструктури, ефективного використання природних ресурсiв, вiдновлення радiацiйно забруднених земель, впровадження передових сiльськогосподарських технологiй.

     Стаття 3. Запровадження спецiального режиму iнвестицiйної дiяльностi

     1. Спецiальний режим iнвестицiйної дiяльностi запроваджується на територiях прiоритетного розвитку з 1 сiчня 2000 року i дiє протягом 30 рокiв при реалiзацiї в порядку, визначеному цим Законом, iнвестицiйних проектiв у прiоритетних видах економiчної дiяльностi (далi - iнвестицiйнi проекти), перелiк яких визначається Кабiнетом Мiнiстрiв України.

     2. До територiй прiоритетного розвитку належать у своїх адмiнiстративно-територiальних межах мiста Бердичiв, Коростень, Новоград-Волинський, а також Коростенський, Новоград-Волинський, Лугинський, Народицький, Овруцький, Олевський, Малинський, Ємiльчинський, Володарсько-Волинський райони.

     3. Спецiальний режим iнвестицiйної дiяльностi застосовується до суб'єктiв пiдприємницької дiяльностi, якi реалiзують в порядку, визначеному цим Законом, iнвестицiйний проект вартiстю, еквiвалентною не менше:

     200 тис. доларiв США - у сiльському господарствi, харчовiй промисловостi, текстильнiй промисловостi, обробленнi деревини та виробництвi виробiв з деревини, целюлозно-паперовiй промисловостi, виробництвi меблiв, виробництвi готового одягу та хутра, охоронi здоров'я, освiтi;

     300 тис. доларiв США - у будiвництвi;

     500 тис. доларiв США - у добувнiй промисловостi, хiмiчному виробництвi, виробництвi виробiв з мiнеральних матерiалiв, виробництвi машин та устаткування, транспортi.

     Початком реалiзацiї iнвестицiйного проекту є дата фактичного внесення iнвестицiї.

     Стаття 4. Особливостi дiї законодавства України на територiях прiоритетного розвитку

     1. Законодавство України на територiях прiоритетного розвитку дiє в межах Конституцiї України з урахуванням особливостей, передбачених цим Законом.

     2. Органи виконавчої влади на територiях прiоритетного розвитку дiють в межах повноважень, що передбаченi Конституцiєю та законами України, з урахуванням особливостей, передбачених цим Законом.

     Стаття 5. Органи управлiння територiями прiоритетного розвитку

     Органами управлiння територiями прiоритетного розвитку є:

     Стаття 6. Повноваження органiв мiсцевого самоврядування щодо управлiння територiями прiоритетного розвитку

     1. Органи мiсцевого самоврядування територiй, на яких запроваджується спецiальний режим iнвестицiйної дiяльностi, здiйснюють свої повноваження вiдповiдно до Конституцiї та законiв України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.

     2. Крiм того, до повноважень органу мiсцевого самоврядування також належить укладення договору (контракту) з суб'єктом пiдприємницької дiяльностi щодо умов реалiзацiї iнвестицiйного проекту, затвердженого Радою з питань територiй прiоритетного розвитку, у встановленому цим Законом порядку.

     Стаття 7. Повноваження Ради з питань територiй прiоритетного розвитку

     1. Рада з питань територiй прiоритетного розвитку (далi - Рада) є спецiально уповноваженим органом управлiння спецiальним режимом iнвестицiйної дiяльностi, що запроваджується вiдповiдно до цього Закону на територiях прiоритетного розвитку в Житомирськiй областi.

     Рада створюється Житомирською обласною радою за поданням Житомирської обласної державної адмiнiстрацiї.

     2. До повноважень Ради належать:

     розроблення та забезпечення реалiзацiї стратегiї та поточних програм розвитку територiй прiоритетного розвитку;

     розгляд i затвердження iнвестицiйних проектiв у порядку, встановленому Кабiнетом Мiнiстрiв України;

     видача свiдоцтва про затвердження iнвестицiйного проекту;

     здiйснення в межах своїх повноважень згiдно з цим Законом вiдповiдного контролю за реалiзацiєю iнвестицiйних проектiв суб'єктами пiдприємницької дiяльностi на територiях прiоритетного розвитку;

     пiдготовка вiдповiдним органам мiсцевого самоврядування пропозицiй щодо встановлення ставок орендної плати, плати за комунальнi послуги, тарифiв та iнших платежiв;

     органiзацiя пiдготовки та перепiдготовки кадрiв;

     регулювання залучення до роботи на територiях прiоритетного розвитку iноземних працiвникiв;

     прийняття у межах своєї компетенцiї рiшень, обов'язкових до виконання на територiях прiоритетного розвитку при реалiзацiї iнвестицiйних проектiв;

     розгляд у досудовому порядку спорiв, що виникають мiж органами мiсцевого самоврядування та суб'єктами пiдприємницької дiяльностi при реалiзацiї iнвестицiйних проектiв;

     надання Мiнiстерству фiнансiв України та Мiнiстерству економiки України iнформацiї щодо наслiдкiв запровадження спецiального режиму iнвестицiйної дiяльностi;

     реалiзацiя iнших повноважень, передбачених цим Законом.

     Стаття 8. Умови провадження пiдприємницької дiяльностi на територiях прiоритетного розвитку

     1. На територiях прiоритетного розвитку можуть провадитися всi види пiдприємницької дiяльностi, за винятком заборонених законами України.

     2. Спецiальний правовий режим пiдприємницької дiяльностi, встановлений на територiях прiоритетного розвитку, поширюється на суб'єктiв пiдприємницької дiяльностi виключно пiд час реалiзацiї ними на цих територiях iнвестицiйних проектiв, затверджених у встановленому цим Законом порядку.

     3. Затвердження Радою iнвестицiйного проекту та видача свiдоцтва про його затвердження є пiдставою для укладення вiдповiдним органом мiсцевого самоврядування договору (контракту) з суб'єктом пiдприємницької дiяльностi щодо умов реалiзацiї iнвестицiйного проекту, укладення договорiв оренди землi, примiщень тощо. Порядок укладення договору (контракту) визначається Житомирською обласною радою.

     4. У разi невиконання або неналежного виконання суб'єктом пiдприємницької дiяльностi умов договору (контракту), укладеного з органом мiсцевого самоврядування, такий суб'єкт пiдприємницької дiяльностi несе майнову та iншу вiдповiдальнiсть, передбачену законодавством України та вiдповiдним договором (контрактом).

     5. У разi порушення суб'єктом пiдприємницької дiяльностi законодавства України, установчих документiв, договору (контракту) з органом мiсцевого самоврядування щодо умов реалiзацiї затвердженого у встановленому цим Законом порядку iнвестицiйного проекту Рада може скасувати рiшення про затвердження iнвестицiйного проекту та внести пропозицiї органу мiсцевого самоврядування про розiрвання у встановленому законодавством порядку договору (контракту), укладеного з суб'єктом пiдприємницької дiяльностi.

     6. У разi порушення суб'єктом пiдприємницької дiяльностi законодавства України, установчих документiв, договору (контракту) з органом мiсцевого самоврядування щодо умов реалiзацiї затвердженого у встановленому цим Законом порядку iнвестицiйного проекту орган мiсцевого самоврядування може прийняти рiшення про розiрвання у встановленому законодавством порядку укладеного з ним договору (контракту), а також внести пропозицiї Радi про скасування рiшення про затвердження iнвестицiйного проекту.

     7. Рiшення Ради про скасування рiшення про затвердження iнвестицiйного проекту та рiшення органу мiсцевого самоврядування про розiрвання договору (контракту), укладеного з суб'єктом пiдприємницької дiяльностi, можуть бути оскарженi в судовому порядку.

     Стаття 9. Спецiальний режим iнвестицiйної дiяльностi

     1. До суб'єктiв пiдприємницької дiяльностi пiд час реалiзацiї ними iнвестицiйних проектiв, затверджених у встановленому цим Законом порядку, застосовується запроваджений цим Законом спецiальний правовий режим пiдприємницької дiяльностi та надаються передбаченi цим Законом пiльги щодо сплати ввiзного мита, податку на додану вартiсть, податку на прибуток пiдприємств та плати за землю.

     2. Звiльняються вiд сплати ввiзного мита на перiод реалiзацiї затверджених у встановленому цим Законом порядку iнвестицiйних проектiв, але не бiльше нiж на п'ять рокiв, суб'єкти пiдприємницької дiяльностi, якi ввозять на митну територiю України на територiї прiоритетного розвитку для потреб власного виробництва, пов'язаного з реалiзацiєю затверджених у встановленому цим Законом порядку iнвестицiйних проектiв:

     Ця пiльга не застосовується при ввезеннi на митну територiю України пiдакцизних товарiв.

     У разi нецiльового використання зазначених матерiалiв, сировини, устаткування, обладнання та комплектуючих до них платник податку зобов'язаний сплатити ввiзне мито у встановленому законодавством порядку.

     3. Звiльняються вiд оподаткування податком на додану вартiсть на перiод реалiзацiї затверджених у встановленому цим Законом порядку iнвестицiйних проектiв, але не бiльше нiж на п'ять рокiв, операцiї з ввезення (пересилання) на митну територiю України на територiї прiоритетного розвитку суб'єктами пiдприємницької дiяльностi для потреб власного виробництва, пов'язаного з реалiзацiєю затверджених у встановленому цим Законом порядку iнвестицiйних проектiв, устаткування, обладнання та комплектуючих до них.

     Ця пiльга не застосовується при ввезеннi на митну територiю України пiдакцизних товарiв.

     У разi нецiльового використання зазначених матерiалiв, сировини, устаткування, обладнання та комплектуючих до них податок на додану вартiсть справляється виходячи з їх договiрної (контрактної) вартостi, але не нижче за митну вартiсть, перераховану в гривнi за валютним (обмiнним) курсом, установленим Нацiональним банком України на день оформлення ввiзної вантажної митної декларацiї, з урахуванням пенi, нарахованої на таку суму податку виходячи з 120 вiдсоткiв облiкової ставки Нацiонального банку України, що дiяла на день збiльшення податкового зобов'язання, за перiод вiд дати ввезення таких товарiв на митну територiю України до дати збiльшення податкового зобов'язання.

     4. Звiльняється на три роки вiд оподаткування прибуток (у частинi, одержанiй вiд освоєння iнвестицiй) новоствореного, перепрофiльованого, реструктуризованого, реконструйованого пiдприємства, що реалiзує на територiї прiоритетного розвитку затверджений у встановленому цим Законом порядку iнвестицiйний проект.

     Прибуток таких пiдприємств, одержаний вiд реалiзацiї iнвестицiйного проекту з четвертого по шостий рiк включно, оподатковується за ставкою у розмiрi 50 вiдсоткiв дiючої ставки оподаткування.

     Ця норма застосовується з моменту одержання зазначеними пiдприємствами першого прибутку.

     Порядок облiку та обчислення прибутку, одержаного вiд реалiзацiї iнвестицiйного проекту, визначається Державною податковою адмiнiстрацiєю України.

     У разi, коли протягом звiтного (податкового) перiоду вiдбувається часткове або повне вiдчуження iнвестицiї, суб'єкт пiдприємницької дiяльностi, який одержав iнвестицiю, зобов'язаний сплатити у повному обсязi податок з прибутку, одержаного у такому звiтному (податковому) перiодi.

     5. До валового доходу пiдприємства, нарахованого з метою оподаткування, не включається одержана згiдно iз затвердженим у встановленому цим Законом порядку iнвестицiйним проектом, що реалiзується на територiї прiоритетного розвитку, сума iнвестицiй у виглядi:

     коштiв;

     матерiальних цiнностей;

     нематерiальних активiв, включаючи легалiзованi на територiї України авторськi права, права на винаходи, кориснi моделi, промисловi зразки, знаки для товарiв i послуг, ноу-хау тощо, вартiсть яких у конвертованiй валютi пiдтверджено згiдно з законами (процедурами) країни iнвестора або мiжнародними торговельними звичаями, а також експертною оцiнкою в Українi.

     6. Пiльги щодо сплати податку на прибуток, передбаченi цiєю статтею, не поширюються на частину прибутку, одержану суб'єктом пiдприємницької дiяльностi вiд освоєння iнвестицiй, що були здiйсненi за рахунок коштiв бюджетiв усiх рiвнiв, у тому числi за рахунок Державного iнновацiйного фонду.

     7. Звiльняються вiд плати за землю на перiод освоєння земельної дiлянки (планування територiї, будiвництво об'єктiв iнфраструктури тощо), але не бiльш як на п'ять рокiв, суб'єкти пiдприємницької дiяльностi, якi реалiзують на територiях прiоритетного розвитку затвердженi у встановленому цим Законом порядку iнвестицiйнi проекти.

     8. Суб'єкти пiдприємницької дiяльностi, якi здiйснюють свою дiяльнiсть з реалiзацiї затверджених у встановленому цим Законом порядку iнвестицiйних проектiв на територiях прiоритетного розвитку без створення юридичної особи через фiлiї, вiддiлення, iншi вiдокремленi пiдроздiли тощо, складають вiдокремлений баланс фiнансово-господарської дiяльностi, погоджений з вiдповiдними органами державної податкової служби України.

     9. Суб'єкти пiдприємницької дiяльностi, що реалiзують на територiях прiоритетного розвитку затвердженi у встановленому цим Законом порядку iнвестицiйнi проекти, щомiсячно складають звiт про цiльове використання ввезених ними матерiалiв, сировини, устаткування, обладнання та комплектуючих до них вiдповiдно до порядку, встановленого Державною податковою адмiнiстрацiєю України та Державною митною службою України.

     10. Пiльги, передбаченi цiєю статтею, застосовуються з моменту укладення суб'єктом пiдприємницької дiяльностi договору (контракту) з органом мiсцевого самоврядування.

     Стаття 10. Гарантiї забезпечення iнтересiв суб'єктiв пiдприємницької дiяльностi у разi змiни спецiального режиму iнвестицiйної дiяльностi

     1. Держава гарантує стабiльнiсть спецiального режиму iнвестицiйної дiяльностi на територiях прiоритетного розвитку в Житомирськiй областi на весь строк, визначений у статтi 3 цього Закону.

     2. У разi змiни законодавства України щодо спецiального режиму iнвестицiйної дiяльностi, передбаченого статтею 9 цього Закону, на вимогу платника податку застосовуються особливостi оподаткування, що дiяли на момент укладення органом мiсцевого самоврядування договору (контракту) з суб'єктом пiдприємницької дiяльностi.

     Стаття 11. Прикiнцевi положення

     1. Цей Закон набирає чинностi з дня його опублiкування.

     2. Кабiнету Мiнiстрiв України:

     3. У зв'язку з набранням чинностi цим Законом припиняється вiдповiдно до пункту 4 роздiлу XV "Перехiднi положення" Конституцiї України дiя Указу Президента України вiд 27 червня 1999 року N 732/99 "Про спецiальний режим iнвестицiйної дiяльностi на територiях прiоритетного розвитку у Житомирськiй областi".

Президент України Л.КУЧМА

м. Київ
3 грудня 1999 року
N 1276-XIV

Copyright © 2024 НТФ «Интес»
Все права сохранены.