КАБIНЕТ МIНIСТРIВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
Київ
вiд 18 квiтня 2018 р. | N 326 |
---|
Про внесення змiн до Регламенту Кабiнету Мiнiстрiв
України
Кабiнет Мiнiстрiв України постановляє:
1. Внести до Регламенту Кабiнету Мiнiстрiв України, затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 18 липня 2007 р. N 950 (Офiцiйний вiсник України, 2007 р., N 54, ст. 2180; 2011 р., N 88, ст. 3199; 2012 р., N 56, ст. 2238, N 89, ст. 3606; 2013 р., N 9, ст. 343; 2014 р., N 24, ст. 735, N 74, ст. 2104, N 77, ст. 2196, N 82, ст. 2323; 2016 р., N 18, ст. 721, N 21, ст. 829, N 65, ст. 2192; 2017 р., N 12, ст. 340, N 34, ст. 1094, N 94, ст. 2854), змiни, що додаються.
2. Ця постанова набирає чинностi через мiсяць з дня її опублiкування, крiм пункту 4, абзацiв другого - четвертого пункту 7, пунктiв 13 i 14 змiн, затверджених цiєю постановою, якi набирають чинностi з 1 липня 2018 року.
Прем'єр-мiнiстр України | В. ГРОЙСМАН |
Iнд. 81
ЗАТВЕРДЖЕНО постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 18 квiтня 2018 р. N 326 |
ЗМIНИ,
що вносяться до Регламенту Кабiнету Мiнiстрiв
України
1. Доповнити Регламент § 31 такого змiсту:
"§ 31. Засади формування та реалiзацiї державної полiтики
1. Забезпечення формування та реалiзацiї державної полiтики у сферах, вiднесених до компетенцiї Кабiнету Мiнiстрiв, здiйснюється мiнiстерствами шляхом:
вивчення стану справ у вiдповiдних сферах;
визначення суспiльно важливих проблем, що потребують розв'язання, та їх прiоритезацiї;
пошуку оптимальних шляхiв розв'язання проблем;
розроблення концепцiй реалiзацiї державної полiтики у вiдповiдних сферах;
планування ресурсiв та заходiв, необхiдних для реалiзацiї державної полiтики;
розроблення проектiв законодавчих актiв, iнших актiв законодавства, здiйснення контролю за виконанням прийнятих актiв;
проведення монiторингу та оцiнювання результатiв реалiзацiї державної полiтики та розроблення на основi такого оцiнювання пропозицiй щодо її продовження, коригування чи припинення.
2. У процесi формування та реалiзацiї державної полiтики враховується необхiднiсть:
досягнення стратегiчних цiлей, визначених Програмою дiяльностi Кабiнету Мiнiстрiв, iншими стратегiчними та програмними документами;
розв'язання суспiльно важливих проблем;
виконання мiжнародних зобов'язань України, зокрема Угоди про асоцiацiю мiж Україною, з однiєї сторони, та Європейським Союзом, Європейським спiвтовариством з атомної енергiї i їхнiми державами - членами, з iншої сторони.".
2. Пункт 4 § 32 викласти в такiй редакцiї:
"4. Проекти розпоряджень Кабiнету Мiнiстрiв з кадрових питань готуються в установленому Кабiнетом Мiнiстрiв порядку та вносяться на розгляд Кабiнету Мiнiстрiв Мiнiстром Кабiнету Мiнiстрiв.
Проекти актiв з питань утворення та органiзацiї роботи комiтету з призначення керiвникiв особливо важливих для економiки пiдприємств i комiсiї з вiдбору керiвникiв особливо важливих для економiки пiдприємств, оголошення вiдбору вносяться на розгляд Кабiнету Мiнiстрiв Мiнiстром Кабiнету Мiнiстрiв. Проекти актiв Кабiнету Мiнiстрiв про призначення чи погодження кандидатур претендентiв на посаду керiвникiв i членiв наглядових рад таких пiдприємств вносяться на розгляд Кабiнету Мiнiстрiв Мiнiстром Кабiнету Мiнiстрiв на пiдставi рiшення комiтету з призначення.".
3. Абзац перший пункту 5 § 33 пiсля слiв "договору України" доповнити словами ", а також проектiв актiв з питань утворення та органiзацiї роботи комiтету з призначення керiвникiв особливо важливих для економiки пiдприємств i комiсiї з вiдбору керiвникiв особливо важливих для економiки пiдприємств, оголошення вiдбору та призначення чи погодження кандидатур претендентiв на посаду керiвникiв i членiв наглядових рад таких пiдприємств".
4. У § 37:
1) у пунктi 2 слова "та погодженнi проекту акта Кабiнету Мiнiстрiв у частинi, що стосується його компетенцiї" замiнити словами "проекту акта Кабiнету Мiнiстрiв та матерiалiв до нього у частинi, що стосується його компетенцiї";
2) пункт 4 доповнити абзацом такого змiсту:
"Заiнтересований орган може також надати зауваження i пропозицiї до зроблених розробником прогнозiв впливу, в тому числi прогнозу впливу реалiзацiї акта на ключовi iнтереси заiнтересованих сторiн.".
5. У пунктi 1 § 44 слова i цифри "проекту акта, визначеного абзацом третiм пункту 5 § 33 цього Регламенту" замiнити словами "проектiв актiв з питань утворення та органiзацiї роботи комiтету з призначення керiвникiв особливо важливих для економiки пiдприємств i комiсiї з вiдбору керiвникiв особливо важливих для економiки пiдприємств, оголошення вiдбору та призначення чи погодження кандидатур претендентiв на посаду керiвникiв i членiв наглядових рад таких пiдприємств".
6. У пунктi 1 § 48:
1) абзац перший пiсля слiв "на розгляд Кабiнету Мiнiстрiв" доповнити словами "мiнiстром, який не очолює мiнiстерство,";
2) доповнити пункт пiсля абзацу третього новим абзацом такого змiсту:
"Проекти актiв Кабiнету Мiнiстрiв, пiдготовленi центральними органами виконавчої влади, дiяльнiсть яких спрямовується i координується безпосередньо Кабiнетом Мiнiстрiв, представляє на засiданнi Кабiнету Мiнiстрiв Мiнiстр Кабiнету Мiнiстрiв.".
У зв'язку з цим абзац четвертий вважати абзацом п'ятим.
7. У пунктi 1 § 50:
1) пiдпункт 1 викласти в такiй редакцiї:
"1) пояснювальна записка (додаток 4), у якiй викладається мета, якої планується досягти з прийняттям акта, та пiдстава розроблення проекту, наводиться опис проблеми, яка потребує розв'язання, зазначається механiзм її вирiшення, а також прогноз впливу реалiзацiї акта на основнi показники у вiдповiднiй сферi, у тому числi зазначаються можливi шляхи мiнiмiзацiї негативного впливу (у разi наявностi), вiдображається позицiя заiнтересованих органiв та заходи, здiйсненi для врегулювання розбiжностей (якщо проект акта подано з розбiжностями), а також позицiя заiнтересованих сторiн (представники окремих верств (груп) населення, суб'єкти господарювання, громадськi об'єднання тощо), на яких впливатиме реалiзацiя акта у разi його прийняття, наводиться фiнансово-економiчне обґрунтування проекту акта, зазначаються вiдомостi про наявнiсть або вiдсутнiсть у проектi акта визначених правил i процедур, якi можуть мiстити ризики вчинення корупцiйних правопорушень та правопорушень, пов'язаних з корупцiєю, вiдсутнiсть ознак дискримiнацiї. Якщо реалiзацiя акта не потребує фiнансування з державного чи мiсцевого бюджетiв, iнформацiя про це окремо зазначається в записцi.
До пояснювальної записки додаються фiнансово-економiчнi розрахунки, проведенi вiдповiдно до пунктiв 2 i 3 § 34 цього Регламенту, прогноз впливу реалiзацiї акта на ключовi iнтереси заiнтересованих сторiн (додаток 41), а також пропозицiї за результатами громадської антикорупцiйної експертизи проекту акта (у разi її проведення). Крiм того, можуть додаватися довiдковi та iншi iнформацiйно-аналiтичнi матерiали, що обґрунтовують необхiднiсть прийняття акта;";
2) у пiдпунктi 4 слова i цифри "проекту акта, визначеного абзацом третiм пункту 5 § 33 цього Регламенту" замiнити словами "проекти актiв з питань утворення та органiзацiї роботи комiтету з призначення керiвникiв особливо важливих для економiки пiдприємств i комiсiї з вiдбору керiвникiв особливо важливих для економiки пiдприємств, оголошення вiдбору та призначення чи погодження кандидатур претендентiв на посаду керiвникiв i членiв наглядових рад таких пiдприємств".
8. Пункт 4 § 551 доповнити абзацами такого змiсту:
"Якщо члени Кабiнету Мiнiстрiв, якi висловили пропозицiї щодо внесення поправок та необхiдностi уточнення окремих положень проекту акта, у визначений строк не подали до Секретарiату Кабiнету Мiнiстрiв свої пропозицiї, проект акта з вiдповiдним обґрунтуванням у редакцiї, що розглядалася на засiданнi Кабiнету Мiнiстрiв, подається Секретарiатом Кабiнету Мiнiстрiв Прем'єр-мiнiстровi для пiдписання.
Прийнятий Кабiнетом Мiнiстрiв акт, проект якого внесений мiнiстром, який не очолює мiнiстерство, оформляється i подається на пiдпис Прем'єр-мiнiстровi Секретарiатом Кабiнету Мiнiстрiв.".
9. Доповнити § 71 абзацом такого змiсту:
"Якщо головним розробником проекту закону є центральний орган виконавчої влади, дiяльнiсть якого спрямовується i координується безпосередньо Кабiнетом Мiнiстрiв, доповiдач, що представлятиме такий проект у Верховнiй Радi, визначається Прем'єр-мiнiстром.".
10. Викласти § 117 в такiй редакцiї:
"§ 117. Строк проведення
Вiдповiдно до статтi 27 Бюджетного кодексу України Кабiнет Мiнiстрiв у двотижневий строк з дня надходження законопроекту, iнiцiйованого суб'єктами права законодавчої iнiцiативи та надiсланого Кабiнетовi Мiнiстрiв Верховною Радою, подає Комiтетовi Верховної Ради з питань бюджету експертний висновок щодо впливу законопроекту на показники бюджету i вiдповiдностi законам, якими регулюються бюджетнi вiдносини, пiдготовлений Мiнфiном за участю заiнтересованих центральних органiв виконавчої влади.
Вiдповiдно до статтi 103 Регламенту Верховної Ради України за зверненням Голови Верховної Ради, його першого заступника, заступника або голови комiтету Верховної Ради Кабiнетом Мiнiстрiв не пiзнiше нiж через 14 днiв з дня надходження законопроекту подається Верховнiй Радi України експертний висновок по сутi законопроекту з урахуванням експертного висновку, передбаченого абзацом першим цього параграфа.".
11. У пунктi 2 § 118:
1) абзац перший пiсля слiв "регулювання законопроекту" доповнити словами ", та Мiнфiну";
2) абзац другий пiсля слiв "експертного висновку" доповнити словами i цифрами "по сутi законопроекту з урахуванням експертного висновку, передбаченого абзацом першим § 117,".
12. Друге речення пункту 1 § 119 пiсля слiв "за пiдписом вiдповiдно Прем'єр-мiнiстра, Першого вiце-прем'єр-мiнiстра або вiце-прем'єр-мiнiстра" доповнити словами "та розмiщується на офiцiйному веб-сайтi Кабiнету Мiнiстрiв".
13. Додаток 4 до Регламенту викласти в такiй редакцiї:
"Додаток 4 (до пункту 1 § 50) (в редакцiї постанови Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 18 квiтня 2018 р. N 326) |
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту | _____________________________ |
(назва проекту акта) |
Мета: | |
(в одному реченнi формулюється мета прийняття акта iз зазначенням кiнцевого результату, який планується досягти, та з використанням слiв "полiпшення", "збiльшення", "пiдвищення", "врегулювання" тощо) |
1. Пiдстава розроблення проекту акта
Зазначається пiдстава розроблення проекту акта (на виконання акта законодавства, концепцiї реалiзацiї державної полiтики у вiдповiднiй сферi, плану, доручення Прем'єр-мiнiстра, за власною iнiцiативою тощо).
2. Обґрунтування необхiдностi прийняття акта
Стисло викладаються суть проблеми, яка потребує розв'язання, та причини її виникнення, наводяться данi, що пiдтверджують необхiднiсть правового врегулювання вiдповiдного питання.
Зазначається вiдповiднiсть проекту акта стратегiчним цiлям, визначеним Програмою дiяльностi Кабiнету Мiнiстрiв, iншими стратегiчними та програмними документами.
3. Суть проекту акта
Розкривається суть основних положень проекту акта.
Зазначається механiзм вирiшення питання, що потребує врегулювання.
4. Правовi аспекти
Зазначаються акти законодавства, якi мiстять правовi пiдстави розроблення проекту акта, наводиться перелiк iнших нормативно-правових актiв, що дiють у вiдповiднiй сферi суспiльних вiдносин.
5. Фiнансово-економiчне обґрунтування
Наводиться фiнансово-економiчне обґрунтування проекту акта, обсяги необхiдних матерiальних i фiнансових витрат, джерела їх покриття. Фiнансово-економiчнi розрахунки, проведенi вiдповiдно до пунктiв 2 i 3 § 34 цього Регламенту, додаються до пояснювальної записки.
Якщо реалiзацiя акта не потребує фiнансування з державного чи мiсцевого бюджетiв, iнформацiя про це зазначається окремо.
6. Прогноз впливу
Зазначається очiкуваний вплив реалiзацiї акта на:
ринкове середовище, забезпечення прав та iнтересiв суб'єктiв господарювання, громадян i держави (аналiз регуляторного впливу);
розвиток регiонiв (пiдвищення чи зниження спроможностi територiальних громад, врахування потреб регiонiв, наявнiсть специфiчного чи непропорцiйного впливу на окремi регiони тощо);
ринок працi (збереження iснуючих i створення нових робочих мiсць, пiдвищення рiвня зайнятостi населення тощо);
громадське здоров'я (покращення чи погiршення стану здоров'я населення або його окремих груп, створення передумов для змiцнення та збереження здоров'я населення тощо);
екологiю та навколишнє природне середовище (збiльшення чи зменшення обсягу використання вiдповiдних природних ресурсiв, рiвня забруднення атмосферного повiтря, води, земель, у тому числi утвореними вiдходами, пiдвищення чи зниження рiвня небезпеки техногенного та природного характеру тощо);
iншi сфери суспiльних вiдносин.
Зазначаються можливi шляхи мiнiмiзацiї негативного впливу в разi наявностi.
Якщо проект акта за предметом правового регулювання не матиме вiдповiдного впливу, iнформацiя про це зазначається окремо.
7. Позицiя заiнтересованих сторiн
Якщо стосовно проекту акта проводилися консультацiї iз заiнтересованими сторонами, зазначається позицiя сторiн щодо проекту акта.
У разi неврахування висловлених заiнтересованими сторонами пропозицiй та зауважень пропонуються шляхи мiнiмiзацiї негативного впливу реалiзацiї акта на ключовi iнтереси таких сторiн.
Якщо реалiзацiя акта матиме впливи на ключовi iнтереси заiнтересованих сторiн, головний розробник готує прогноз впливу, який додається до пояснювальної записки (додаток 41).
Якщо реалiзацiя акта не матиме впливу на iнтереси окремих верств (груп) населення, об'єднаних спiльними iнтересами, суб'єктiв господарювання тощо, iнформацiя про це зазначається окремо.
Якщо проект акта стосується питань функцiонування мiсцевого самоврядування, прав та iнтересiв територiальних громад, мiсцевого та регiонального розвитку, зазначається позицiя уповноважених представникiв всеукраїнських асоцiацiй органiв мiсцевого самоврядування чи вiдповiдних органiв мiсцевого самоврядування, а також визначається ступiнь її вiдображення в проектi акта.
Якщо проект акта стосується соцiально-трудової сфери, зазначається позицiя уповноважених представникiв всеукраїнських профспiлок, їх об'єднань та всеукраїнських об'єднань органiзацiй роботодавцiв, якщо проект акта стосується прав осiб з iнвалiднiстю - всеукраїнських громадських органiзацiй iнвалiдiв, їх спiлок, а також визначається ступiнь її вiдображення в проектi.
Якщо проект акта стосується сфери наукової та науково-технiчної дiяльностi, наводиться iнформацiя про надсилання такого проекту акта на розгляд Наукового комiтету Нацiональної ради з питань розвитку науки i технологiй, а також про ступiнь вiдображення у ньому рекомендацiй, наданих зазначеним органом.
8. Громадське обговорення
Якщо проект акта виносився на громадське обговорення вiдповiдно до вимог Порядку проведення консультацiй з громадськiстю з питань формування та реалiзацiї державної полiтики, затвердженого постановою Кабiнету Мiнiстрiв України вiд 3 листопада 2010 р. N 996 (Офiцiйний вiсник України, 2010 р., N 84, ст. 2945), зазначається iнформацiя про результати такого обговорення.
Якщо проект акта не потребує проведення консультацiй з громадськiстю, iнформацiя про це зазначається окремо.
9. Позицiя заiнтересованих органiв
Зазначається, чи стосується проект акта сфери компетенцiї iнших органiв, та стисло викладається їх позицiя.
Якщо заiнтересованим органом є центральний орган виконавчої влади, дiяльнiсть якого спрямовується та координується Кабiнетом Мiнiстрiв через вiдповiдного мiнiстра, зазначається, чи погоджено позицiю такого органу мiнiстром.
Якщо проект подано з розбiжностями, наводиться iнформацiя про роботу, проведену з метою їх урегулювання (стисло повiдомляється про вжитi розробником заходи, що спрямованi на пошук взаємоприйнятного рiшення, врегулювання спiрної позицiї, зазначається, чи проводилися переговори, консультацiї, робочi зустрiчi, наради тощо, а також про те, хто з керiвникiв органiв виконавчої влади брав у них участь).
10. Правова експертиза
Зазначається про результати проведення правової експертизи Мiн'юстом (висновок Мiн'юсту до проекту акта, головним розробником якого є зазначене Мiнiстерство, розробниками - центральнi органи виконавчої влади, дiяльнiсть яких спрямовується та координується Кабiнетом Мiнiстрiв через Мiнiстра юстицiї, не подається, а правовi аспекти, зазначенi у § 45 цього Регламенту, вiдображаються у пояснювальнiй записцi).
11. Запобiгання дискримiнацiї
Зазначається про наявнiсть або вiдсутнiсть у проектi акта положень, якi мiстять ознаки дискримiнацiї. Наводиться iнформацiя про проведення громадської антидискримiнацiйної експертизи.
12. Запобiгання корупцiї
Зазначається про наявнiсть або вiдсутнiсть у проектi акта правил i процедур, якi можуть мiстити ризики вчинення корупцiйних правопорушень та правопорушень, пов'язаних з корупцiєю. Наводиться iнформацiя про проведення громадської антикорупцiйної експертизи.
13. Прогноз результатiв
Наводиться прогноз результатiв реалiзацiї акта, зазначаються критерiї (показники), за якими головним розробником буде оцiнюватися ефективнiсть його реалiзацiї.
Критерiї оцiнки ефективностi повиннi виражатися в конкретних одиницях (грошовi одиницi, одиницi продукцiї тощо).
Прогнознi розрахунки та критерiї оцiнки ефективностi можуть додаватися до пояснювальної записки.
Зазначаються можливi ризики реалiзацiї акта та шляхи їх мiнiмiзацiї.
(найменування посади керiвника органу виконавчої влади) | (пiдпис) | (iм'я та прiзвище) | ||
___ ____________ 20__ р. |
Примiтка. Пояснювальна записка до проекту акта, реалiзацiя якого матиме вплив на ключовi iнтереси заiнтересованих сторiн, подається разом iз прогнозом впливу реалiзацiї акта на ключовi iнтереси заiнтересованих сторiн.".
14. Доповнити Регламент додатком 41 такого змiсту:
"Додаток 41 (до пункту 1 § 50) |
ПРОГНОЗ ВПЛИВУ
реалiзацiї акта на ключовi iнтереси
заiнтересованих сторiн
1. Стисло викладається суть проекту акта
2. Зазначається вплив на ключовi iнтереси усiх заiнтересованих сторiн за такою формою:
Заiнтересована сторона | Ключовий iнтерес | Очiкуваний (позитивний чи
негативний) вплив на ключовий iнтерес iз
зазначенням передбачуваної динамiки змiн
основних показникiв (у числовому або якiсному вимiрi) |
Пояснення (чому саме реалiзацiя акта призведе до очiкуваного впливу) | |
короткостроковий вплив (до року) | середньостроковий вплив (бiльше року) |
".
Copyright © 2024 НТФ «Интес» Все права сохранены. |